Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (951. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19.043
Cevap
215
Favori
1.936.375
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 949950951952953
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 21.7.2025)
Giriş
Mesaj
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam aslında 5w-40 önerilmiş ama çok uzun yıllardır 10w-40 kullanıldığı için yağı değişmeye cesaret edemedim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Merhabalar,


    Önceden beri kullanılan yağ ile devam etmek elbette sağlıklı görünüyor. Buradaki temel etki yağ katkıları daha az olduğundan daha az kül ortaya çıkmakta 5w30 507 yağlar ile. Bu da emisyon değerlerine ve motor içi ve sistemde kurum birikmesine engel. Tabi bu konuda temel etken kullanım tarzı ve yakıt.


    Viskoziteyi ne kadar geç arttırırsanız o kadar iyi bana sorarsanız ancak yağ analizi yapmadan da aşınma adına bir tahminde bulunmak zor. 5w40 daha yüksek akma direncine sahip ve daha az sentetik içerikli olabiliyor. Araştırmalarınız doğru ve bu yönde seçim yapabilirsiniz sorun olmaz ancak İstanbulda yaşıyorsanız ve uzun yol yapmıyorsanız, soğuk iklime sahip bir ildeyseniz eskisi ile devam edin derim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • InvisibleLord kullanıcısına yanıt

    10w40 günümüz için demode bir yağ.

    Piston segmanları genişlediyse, daha ince yağlar elbette yanma odasına sızabilir.

    Seçim size kalmış.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    En iyisi aynı yağdan devam etmek sanırım. Teşekkür ederim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    Daha az kül içeriği aynı zamanda;

    Daha az potasyum, çinko vs bilimum koruyucu katıklarında daha az olması demek. Tbn değerinin düşmesi demek viskozite indeksinin düşmesi demek.

    Şimdi kullanacağım usülde artık emisyonları azaltacak hiçbir element bulunmadığı için (katalizör duruyor bi tek);

    Daha fazla tbnli daha yüksek vizkoziteli ve katıkların daha fazla olduğu yağa geçebilirim. Onay bile aramayabilirim

    Sadece acea c3 lü yağ ve katıkların tbnin yüksek olduğu yağ seçtim. Bu yüzden x-clean gen2 ye baktım

    Ayrıca hiç yağsız kullanmak yağ varken kullanmaktan daha kötü olduğu düşüncesindeyim. Çok kasasım gelmiyor. Vw 507 00 onayıda sırf emisyon ve yakıt ekonomisi bazlı olduğunu düşünüyorum. Özellikle silindir duvarları veya segmanlara özel olduğundan değil

    Çünkü 5w30, 5w40 dan daha yakıt tasarruflu kalınlıkta

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    Aldım yağı hocam


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    C3 sertifikalı ve temiz bir yağ.

    Filtre grubunu da aynı kalitede tutun hocam, sağlıklı sürüşler dilerim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    269.710 kmde yağı değiştirdim (bugün) ve direkt eve koydum aracı
    Rixenberg filtre kullandılar konya made in turkey (bir mann mahle veya filtron değildir)

    Sadece 1.000 km kullanıcam

    270.710 kmde engine flush döküp bu yağı boşaltıcam
    Sonrasında;
    Durulamak için tekrar bu yağı kullanıcam ve tekrar yağ filtresi

    271.000 kmye kadar (300 km) böyle kullanıp 271.000 kmde komple periyodik bakıma sokucam (normalde durulama yağını direkt boşaltmam gerekirdi ama flushtan sonra konan yağlada gidenler var ve zaten durulama gerekli değil diyorlar fakat önlem önlemdir). Dizel yakıt katkısını kullanıp depoyuda fulledim mi araç hazır. 280.000 kmde tekrar bakıma sokarım. Böylelikle 9.000 km bir sonraki değişime hemde yağı gözlemleme fırsatım olur

    Engine flush kullanmak için güzel bahane oldu. Hem viskozite değiştirdim hemde üretici onayı olmayan bir yağ kullanmış olucam. Bu yüzden flush elsem. Üstelik flushlanacak yağ henüz 1000 kmde olacak

    Masraflı bi yağ bakımı olacak fakat dpf egr adblue iptali sonrası artık bakalım nereye kadar giderse oraya kadar gidecek bu tdi. Benim için vw 507 00 bitmiştir. C3 ve api sp sertifikaları yeterli gelecektir. (allahtan a3/b4 sertifikalı yağ koymadım. Dizel yine de dizeldir bu yüzden C3. X-clean serisi zaten dizele özel)

    Not: tamamen şehir içinde sürüyorum ve kısa mesafelerde. Koruma her türlü çevrecilik ve yakıt ekonomisi sağlayan özelliklerden daha öne çıktı. Çok şükür ben aracı aldığımda da bakımlarını aksatmadım hep kaliteli yağlar kullandım güzel hizmet etmeye devam etti neyseki. Şimdi 5w40 ve 2020 model araç sonrası oem onaylarını almış olmasıyla kafam daha rahat. X-Clean Gen2’nin içeriği X-Clean+ ı her alanda solluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 10 Haziran 2025; 22:1:31 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar merhaba. Aracım 2020 Mazda CX-5 Skyactive AWD 2.0, yaklaşık 30K Km.de. Anlayacağınız gibi çok yol yapmıyorum ancak bakımını yıllık olarak yapıyorum. Aracın kitapçığına göre Avrupa için 5W30 Acea A5/B5 veya API SN üstü tavsiye ediliyor. Geçen yıl bu şartları sağlayan Castrol koydurmuştum, usta en iyi yağ mobil dedi. Sonra biraz araştırınca iyice kafam karıştı. Bu forumda da sayfalarca okudum, içinden çıkamadım. Bu arada tanıyanlar vardır belki, mazdacı olduğunu bildiğim Safarin'e de sordum, LM 4200 tavsiye etti.


    Aracım için üretici sayfalarında tavsiye edilen veya standartları sağlayan yağlar, Mobil Super 3000 X1 Formula FE , Motul 8100 Eco-Nergy (Bu ikisi zaten acea A5/B5). LM sayfasında ise bir çok yağ çıkıyor bunlardan beim kafama yatan Special Tec DX1 5W-30 (Api SP, ayrıca mazda için önerildiği yazıyor), Special Tec B FE (Acea A5/B5), Molygen New Gener­a­tion (Api SP ve mazda için önerilen), Top Tec 4200 (Safarin'in önerdiği, SP).


    Biliyorum biraz uzun oldu ve tavsiye vermek zor ama en azından fikir verebileceklere şimdiden teşekkür ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brusher -- 11 Haziran 2025; 20:34:57 >




  • brusher B kullanıcısına yanıt

    Merhabalar,


    Yağ konusunda tek yapmanız gereken şey yağ seçimini ustalara değil kendiniz yapmanız. Orijinal bir yağ alın acea a5 api sn/sp yeterlidir.


    Motul, shell, mobil 1 farketmez.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt

    Cevap için teşekkür ederim. Amazon'dan 4+1 litre şeklinde toplam 1200 TL'ye mobil aldım.

  • brusher B kullanıcısına yanıt

    Hocam siz 5 litreyi mobil yagi 1200tl ye mi aldiniz, dogru mu anliyorum?

  • LazPacino L kullanıcısına yanıt

    Evet, amazon kendi satıyor, o yüzden orijinalliğine güveniyorum. Pahalı mı almışım?


    5 litrelik olmadığı için 4+1 aldım şu şeklide:

  • iyi günler, babamın clio symbol 2008 1.4 tüplü aracı var. Castrol ile değiştireceğim, 10-40w uygun mudur acaba?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • brusher B kullanıcısına yanıt
    Mobil’in Süper serisi çok kaliteli yağ değil hatta yarı sentetik yağ kalitesinde.
    Tek tercihiniz LM 4200 olsun.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Herkese selamlar. İbizam var 2015 model 1.2 tsi motor. Liqui moly marka yağa bakıyorum da Ustaparçacı satıcısında 4 litre yağ 1740 lira. Güvenilir midir burası? Ayrıca şanzıman yağı alacağım 2 litre alsam yeterli olur mu acaba? Teşekkür ederim.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    kaça aldınız? memnunmusunuz?

  • AslanAvda kullanıcısına yanıt

    Merhabalar, 0w40 veya 5w40 öneririm. Kışın sert geçtiği yerdeyseniz 5w30a da düşülebilir. 10w40 gibi yüksek viskozite yağlar kullanmamaya çalışın.


    Motul 5w40 xcess öneririm sonra da 0w40 x max, sonra da 5w30 eco lite.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt
    Tam fiyat vermeyim ama 2.000₺ üstü fiyata aldım

    Yeni yağ sonuç olarak memnunum elbet. Anormal bir ses veya “5w40 koyduk bak böyle oldu” dedirten bişey yok. Cold startta yağın motora ulaşma süreside aynı (kışın fark görülür asıl)

    Sessizleşme + gaz pedalına wd 40 sıkılmış gibi hassasiyet var. Kısacası piston ve segmanlar daha sürtünmesiz alanda inip çıkıyormuş gibi

    Daha 400 km anca oldu yağla hocam asıl fark ve tam oturma flushtan sonra olacaktır.

    Isınmada bi değişiklik gözlemlemedim 5w30 a oranla. Hafif sıkıştırınca bu yaz aylarında 88-89 bandını geçiyor. Bi iki gazlamayla 94-95 derecelerde. Uzun sıkıştırmalarda ise 100 derece üstüne mızmızlanmadan çıkıyor. Otobanda tapagazla denemedim henüz

    Not: yinede üreticinin koduna uyun. Ben kendi kararım ve kendi riskimi aldım. Kmde yüksek olunca sakınca görmedim. Vw 507 00 ile devam edebilirdim ama gerek yok artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 23 Haziran 2025; 22:52:13 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • InvisibleLord kullanıcısına yanıt
    10-40 yağlar sentetik olmadığı işin 7000-8000 km de bir değiştirmek en sağlıklısı. Ayrıca neden 5-40 değil de 10-40?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 949950951952953
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.