229.5 Onayina sahip degil , ama guzel öneri. Piyasada var ise degerlendirilebilir. Ben LiquiMoly’nin genel olarak pahalı hatta verdigi faydaya gore fahis fiyatlı oldugunu düşünenlerdenim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 15 Kasım 2021; 9:36:50 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (820. sayfa)








...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
(En Son Oy Tarihi: 21.7.2025)
-
-
Renault genelde 40Kalinliginda yag kullanıyorlar, 10KM olan bir rotada mevcut motor yaginiz 5 dakikada isinacaksa digeri 3 dakika’da isinacaktir. Isinma derken yagin calisma sicakligina ulasmasindan bahsediyorum. Ideal Deger Yagin calışma sicakliginda kalması, Yag soğutucusunun gorevini yerine getirmesi icin de bu gerekli Motorun asinmamasi icin de bu gerekli.
Sizin Rotanizda yag açık trafikte 80C’lere bile ulaşmıyor olabilir, (Ekonomik kullanım çerçevesinde)
Once bir motor yagini 0w40 RN700-710 yerine 0w30-5w30 RN720 ile değişip bir gözlemleyin. Eğer Yaglar ile gecmiyorsa Ust Kapakta, Egzantrik Zincir ve Gergisinde, iticilerde sorun yaşıyor/ baslamis olabilirsiniz.
Bahsettiginiz kilometrelerde Motor Yagi pompasının da ömrünun eskidigini unutmayin, ne kadar kalın yag kullanırsanız o kadar zor pompalayacaktır sabahlari. Bu da size Ses olarak doner doğrudur.
Ben yüksek kilometreli araçlarda, kurum birikimi ve balciklanmaya yatkinlik nedeniyle, Yerli Yag- Daha Fazla Degisim - Dusuk SAE öneriyorum.
Yerli Yag- Ekonomi odaklı, Ureticinin Sitesinde Yaginizi goruyorsaniz sorun yok (evvel mesajımda ben Mercedes sitesinden kontrol ettim)
Daha Fazla Degisim = Eski yağların kalintilari zaman icinde Yag galerilerinde yer ettigi icin, Ust kapakta aşınma ve kurum birikimi arttigi icin, Yagin içerisindeki deterjanlara yüksek kilometre’de daha fazla ihtiyacımız var, 15.000km yerine 10.000km ya da 10.000km yerine 7-8bin km gibi...
Dusuk SAE - Yag Pompasi 250.000-300.000km civarında değişmesi önerilen markalar var. Ayrıca aşınmalar kurumlar arttigi icin ilk calistirmada çok daha zor oluyor yağlanması gereken cam mili gibi yerlere ulaşım.
Kolay gelsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 15 Kasım 2021; 9:34:11 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Burada atlanmaması gereken bir diğer konu ise, LPG. Simdi fark ettim. Şimdiye kadar benzinli ve Dizel motor icin kısacası fabrika standardında olan motor icin fabrika önerisini yazdım.
LPG olduğu taktirde, Dolayli yoldan Motor Yagi ile alakalı çünkü, Karsimiza (Air to Fuel Ratio) AFR Hava-Yakit karisimi oranı cikiyor. Dolayli yoldan bu motor yagi ile baglantili olabilir. Olabilir yazmamın nedeni, bu ayarın ve stochiometri’nin dogru sağlanması.
Lambda = 14.7 olmalıdır.
LPG oktan olarak Yüksektir (benzinden), ancak Kalori olarak dusuktur, (kavak talas ve ceviz ağacı gibi) Bir anda yanar, Gucu azdır(25-30% civari ) benzinden azdır.
Artan yakit fiyatlari olsun, LPG sistem fiyatlarının maliyeti olsun, Kurulum yapan firmalar Musteriye hoş gözükmek icin, AFR ayarını dogru yapmayabiliyorlar. Bu sayede Benzinde 10 litre/100km yakan aracın LPG uzerinde 13litre/100km yakması gerekirken, 11lt/100km 10lt/100km gibi degerler yaktırıyorlar. Boylelikle bizim sistemimiz daha az yakar vs diyorlar.
Bunun sonucu olarak Motor yanma odası sicakligi artıyor. Motor yaginin iki gorevi vardır, Asil gorevi Yaglamak ve yedek olarak Isiyi Sogurmak (sogutma denebilir).
Motor yagi daha yüksek sıcaklıklar ile temas etmeye başlıyor. Bu AFR dogru bile olsa %10 kadar bir ısınma olması zaten beklenir. Fakir Yakit karisiminda, Bu karsimiza ISI olarak cikiyor, Bu nedenle motor yagi ömrünu daha evvel tamamlar. Çünkü TBN degerindeki BAZ yag, ISI ile Oksidasyona girerek ASIT’e dönüşüyor ( Ornekteki Zeytinyaginin - Sirke’ye dönüşmesi gibi)
Biz TBN = TAN oldugunda yagin ömrünün tamamladigini düşünüyoruz. Hatta guvenli olarak TAN degeri TBN degerinin %85 gibi bir oranında genellikle bakim araligi birakilir.
Yuksek Sıcaklık, LPG olan araçlarda Motor Yagi ömrünün daha evvel tamamlar diyebiliriz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Shell ehlix ultra 5w30
Spesifikasyonlar: API SL/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; MB onayı 229.5, 226.5; VW 502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710. API SN/CF performans sınıfı motor testi gereksinimlerini karşılar..Epeydir kullaniyorum memnunum LM filan hikaye abartilmiş yağ gibi geliyor fiyatta yüksek tabi dizel araçlar da yağ kalitesini filan bilemem shell tavsiyemdir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEHZADE63 -- 15 Kasım 2021; 17:57:55 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam selamlar. 1.3 TCe Clio aracımı yarın ilk bakıma götüreceğim. Bildiğiniz üzere Reno'nın yağ partneri eskiden beri Elf idi. Bir kaç yıldır Elf'in yerini Castrol almış, websitesinde Renault'un önerdiği yağ Castrol gibi yazılar var.
Bakımda bazı servisler Castrol kullanırken, büyük çoğunluğu halen bakımları Elf marka yağlar ile yapıyormuş.
Gideceğim servis Elf marka yağ koyacaklarını söyledi. Servisten aldığım 4300200203 kodu ile internette arattığımda,
Elf Evolution Full-Tech 5w30 RN720
Castrol GTX Renault RN-SPEC 5w30 RN720
olarak iki markanın yağını görüyorum.
Motor yağlarına pek hakim değilim.. Tavsiye verirseniz sevinirim.
Bu iki yağdan hangisinin daha iyidir ve arada ciddi bir fark var mıdır? Castrol kullanan bir servis bulup oraya götürmemi mi tavsiye edersiniz?
Teşekkürler.
ekleme: Araçla genelde 30-35km'den uzun yol pek yapılmıyor. İzmir Manisa arası v.s çoğunlukla.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cordarone -- 15 Kasım 2021; 18:37:52 >
-
Geçenlerde motor yağı değiştirdim. Castrol 5w-30 5 litrelik aldım internetten. Yağı değişim yaptığım usta kapağı açıp alttaki jelatinin üzerinde Castrol logosu olmadığını bu nedenle yağın büyük ihtimal orijinal olmadığını söyledi. İçime bir kurt düşürdü işin açıkcası. Yağ değişimi sonrası genelde motor sesinde azalma hissederken artık seste artma hissetmeye başladım. Psikolojik midir bilmiyorum ama artık internetten yağ alma işini bırakacağım sanırım.
-
hocam hangi siteden aldınız ve kaç lira?5w 30 çoğu yerde 200-215 lira arası amasahte olayı çok fazla konuşuluyor.Castrol resmi distribütör sayfasında bu yağ 548 lira hocam n11de yani resmi satış yapan firma diyelim. 548 nerde 200 nerde?abimoctavia bakım yaptırdı birkaç gün önce bu yağdan koymuş usta 420 liraya.yani toplu aldıysa indirimli almıştır ama 200den alıp 420ye koyan usta da vardır illa ki.demem o ki 548 liralık yağı başka siteler nasıl 200e verebilir?ben de alcaktım ama almadım.seneye kullanmak için alacaktım.
-
Yağı yaklaşık 1,5 ay önce aldım.219,5 liraya almışım Çiçeksepetinden. Şimdi baktım 198 liraya da var 477 liraya da var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ŞahEser -- 16 Kasım 2021; 0:25:21 > -
zam gelmedi sanki hocam.Bu arada bu yağ şu anda çiçeksepetinde 198 lira
-
Yarın vaktim olursa yağı değiştireceğim. Orijinal olmadığı hissiyatı baskın.
-
Tesekkurler, Sanal Platformdan mi temin ediyorsunuz, Oyle ise detay verirseniz sevinirim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba, Yağların Teknik detaylarını verdigim bilgiler doğrultusunda beraber yorumlayabiliriz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O yağ ile aracı kullanmayın. Bu döviz kuruyla (Türkiye'de üretilse bile) 5 litrelik Castrol yağın o fiyata satılma şansı yok. Artık mobil, Castrol,motul, liqui moly gibi markaların 5 lt 5w30 yağlarının fiyatı 400 liradan aşağı ise iki kere düşünmek gerekiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Castrol egde 5w30 degildir o yağ baska bir yağdır. Ustalarda da sorun var. Benden almiyorsa ne olursa olsun mantığı var. Bir bak nasil bir farklilik var mi yağ da kokusu rengi degisik mi berrak mi bulanik mi diye. En azindan boyle bir sorun varsa musterine goster adam da aracina koymaz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
350TL nin altında 5L 5W30 alıyorsanız 10 kere dusunun.
350TL nin altında olan yagların sahte olma olasılıgı cok yuksek belki %80-90 sahte, eger ki 300Tl altında ise de bence direkt sahtedir.
-
Yağ carşisinda vardi stok tükenmişti en son 2 ay önce shell istasyonun da 4.lt 275tl almiştim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ucuz ve Avrupa dolumu yağ bulamamanız çok normal, ancak Belgin ve Opet gibi firmaların ürettiği onaylı yağları tercih edebilirsiniz. Bazı büyük firmalar bile(total) Fas gibi ülkelerden varil ürettirip Türkiye’de kutuluyor. Ya da aliağadan alip rebranding yapıyor(castrol)
Ucuz yağ bulacağım diye sahte kurbanı olmayın. Aldığınız her yağ da Avrupa’da satılan yağ ile aynı değil. Castrol başta…
Castrol kutularından sadece 5L Longlife3 olanlar Avrupa üretimi, BP istasyonuna gidip bakarsanız sadece onun olduğunu görürsünüz, hologramları da Avrupa hologramı.
Yağın kutusunda üretim menşeine ve hatta EAN koduna bakın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 16 Kasım 2021; 12:7:57 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Genelde 1lt yağ kutularin da jelatin cikmiyor gördügüm videolarin cogun da jelarin yoktu bi zamanlar shell almiştim 1lt onun da yoktu sebebini yurtdişindan jelatinsiz gönderdikleri yönün de,aldiginiz yağ varsa müşteri hizmetlerini veya mail yoluyla seri no resmini cekerek gönderin ama ne zaman geri dönüş olur bilinmez,shell 2,3 gün içerisinde dönüş yapmişti tüm teknik verileri paylaşmişti.ayrica castrol şuan piyasa da sahtesi cok olan yağlardan bitanesi kâr marji cok yüksek olunca fiyat aşiri pahali yerindr olsam shell,LM alirim ayrica( total elf) sahte ürünün önüne gecmek için orjinal barkolu jelatin üretmiş ve yeni kutusuyla piyasa da bulursan da olur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Evet, geçen hafta aldım 360 TL. Oda usta tanıdık diye pazarlık etme şansım oldu.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X