Şimdi Ara

Motor swaplamak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
8.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar, Bi konu hakkında tecrübeleriniz ve fikirlerinizden faydalanmak istiyorum sorum hem merak hemde yapmak istedigim bişey. Bende 1.4 tsı scirocco var ben bu araca scirocco R motoru swaplayabilirmiyim ne gibi işlemler yapmam lazım veya atmosferik motorlu bi araca swap işlemi yapabilirmiyim, mesela bi polo'ya gti motoru swaplamak gibi. Dedigim gibi hem aklıma takılan bir mesele hemde ileride bu şekilde bi proje yapmak gibi bir düşüncem var. Şimdiden yorumlarınız için teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Swap Hakkında Bilgi:

    Motor swaplamak, bir aracın orijinal motorunu farklı bir motorla değiştirme işlemidir. Bu işlem, daha güçlü bir motor, daha iyi yakıt verimliliği veya farklı sürüş özellikleri elde etmek için yapılır.

    Motor Swaplamak Yasal Mı?

    Motor swaplamanın yasal olup olmadığı, yapılacak değişikliklere ve aracın bulunduğu ülkenin yasal düzenlemelerine bağlıdır. Bazı ülkelerde, emisyon standartlarını veya güvenlik gereksinimlerini karşılamayan motor swapları yasa dışıdır. Motor swaplamayı düşünüyorsanız, öncelikle bağlı kuruluşlardan yasal düzenlemeleri kontrol etmeniz önerilir.

    Motor Swap Nedir?

    Motor swap, bir aracın mevcut motorunu, genellikle farklı bir marka veya modelden bir motorla değiştirme işlemidir. Swap motor, değiştirilen motoru ifade eder.

    Motor Swap Nasıl Yapılır?

    Motor swaplama süreci, aracın özelliğine ve değiştirilecek motora bağlı olarak değişmekle birlikte, genellikle aşağıdaki adımları içerir:

    • Eski motorun sökülmesi
    • Motor yuvasının hazırlanması
    • Yeni motorun yerleştirilmesi
    • Elektrik sisteminin ve yardımcı bileşenlerin bağlanması
    • Aracın ilk çalıştırılması ve ayarlanması

    Aralarında "motor swaplamak", "swap motor" ve "araba swap"ın da bulunduğu anahtar kelimeler, bu metin boyunca ilgili bağlamlarda kullanılmıştır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sadece hayal olarak kalacaktır. Şanzıman gibi zorlu bir problem var. Uyduramazsınız. Aynı zamanda Scirocco R de tek fark motor değil. Alt platform tamamen farklı.
  • Motor değiştirilir değiştirilmesine de yeni motoru projeyle beraber ruhsata işletmek gerek. Yoksa araç muayeneden geçemiyor.

    Scirocco'ya Scirocco R motoru swaplamak fazla zorlamaz. Sonuçta aynı platform. Ancak tutupta Scirocco R motorunu Astra'ya swaplamaya çalışırsanız işer değişir.

    Aynı marka ve platformdaki araçlarda motor swaplamak kısmen daha kolaydır. Eğer o motor o modelin başka bir versiyonunda varsa altyapı büyük ihtimal ona uygundur.
  • Mono Italiano kullanıcısına yanıt
    Alt platformları aynı olarak düşünmüştüm,ve ayrıca R de 6 dsg var normaller 7 dsg bu büyük sorun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jason Becker kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkürler. Yani scirocco r veya golf r bu araçların normal versiyonlarına uyabilir anladıgım kadarıyla peki bu işlemden sonra fren veya daha başka şeylerinde degişmesi gerekirmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ernn93

    Cevabınız için teşekkürler. Yani scirocco r veya golf r bu araçların normal versiyonlarına uyabilir anladıgım kadarıyla peki bu işlemden sonra fren veya daha başka şeylerinde degişmesi gerekirmi?


    İllaki ister. Bir aracın daha güçlü bir versiyonuna aynı fren sistemini koyacaklarını sanmıyorum. Şanzıman bile değişik olabilir.

    Yani astarı yüzünden daha pahalıya gelir. Direk Scirocco R almak daha mantıklı. Zaten motoru swaplasanız bile %99 ruhsata işletemeyeceksiniz.
  • Jason Becker kullanıcısına yanıt
    Anladım teşekkür ederim. Şöyle söyliyim benimki biraz meraktan birazda ilerde böyle bişey yapsam nasıl olur düşüncesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Atmosferik dizel motor.
    9 yıl önce açıldı
    Bota Benzinli Motor
    11 yıl önce açıldı
    Atmosferik motora turbo montajı
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Swap okunduuğu kadar kolay bir işlem değil, hatta günümüz araçlarında imkansıza yakın. Teorik olarak mümkün ama pratikte uygulanması imkansız gibi.

    Öncelikle araca sandık motor aldık diyelim. Bu motorun fiziksel olarak şanzıman ve araçla uyumlu olduğunu düşünelim. Motoru sök diğerini takla bu iş bitmez. İşin yazılım boyutunda aracın ECU'sunu yani beynini değiştirmeniz gerekir. Şanzıman uymaz, motor bağlantıları tutmaz, araçta bulunan birçok kontrol ünitesi yeni motor yazılımı ile çalışmaz vs. vs.

    Motor+Yeni ECU+ Yeni tesisat+işçilik gibi birçok maliyet hiç abartmıyorum scirocco gibi bir aracın 0km fiyatına denk gelir. Böyle bir işe kimse girmez, bundan proje olmaz, hayali bile saçma ve gereksiz olur.

    Motordan memnun değilsen yeni daha büyük turbo, motor bileşenlerinin geliştirilmesi ve sonrasında yazılımla swaplamak istediğiniz motorun 3 kat daha fazla gücünde motora terfi edebilirsiniz.




  • madmax50 kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim, internette 300 hp honda görünce merak ettim,millet ugraşıyo ama dediginiz gibiyse bisürü masraf ve masrafa karşılık yapılan işlemin işe yaramaması gibi bi risk var anladıgım kadarıyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ernn93

    Cevabınız için teşekkür ederim, internette 300 hp honda görünce merak ettim,millet ugraşıyo ama dediginiz gibiyse bisürü masraf ve masrafa karşılık yapılan işlemin işe yaramaması gibi bi risk var anladıgım kadarıyla.

    Arkadaşım motor değişimi klasik amerikanlar ve eski karbüratörlü araçlar dışında uygulanan bir yöntem değil. Yeni nesil bir araçta motoru çıkar tak hoop işlem tamam diye bir olay yok. Motoru değiştirmen için arabanın yarısını değiştirmen lazım böyle bir şeyi araçlardan anlayan biri düşünmez.

    Senin takacağın motorun maliyetinin yarısına , aracını 3 kat güçlendirirsin.
  • Motor swaplamak abartıldığı gibi zor birşey değil inan zor olan

    Onu ruhsata işletmek , ve alacağın her parçanın saçma sapan vergiler yüzünden korkunç derecede pahalı olması..

    ha eğer ben şaka makinesi yapmak istiyorum diyorsan memleketimiz için en kolayı olan manuel vitese çeviricen sonrasında çıkma v6 yada v8 turbo forced motoru koyucan uçacaksın... adam gibi ustan varsa uyum problemi yaşamazsın
  • Öncelikle motor swaplamak için çok bilgili ve işinim ehli her alete sahip atölyesi olan bir ustaya ihtiyacın var olmassa olmazı budur.

    Motor kulakları uymassa cnc de ona uygun kulak tasarımı yaptırıp uygun parça üretmek gerekir.

    Yeni şanzımanı seçerken boyutları hakkında bilgi edinmeli ve aracın semerine uygun olup olmadığına bakmalısın.

    Motor gücüne göre yeni diferansiyel,aktarma organları ve tabikide gittiğin gibi durabilmek için fazla pistona sahip kaliperler,kallavi diskler buların sğması içn büyük jantlar ve yola daha iyi tutunabilmek yeni amortisörler gerekir.

    Motoru yöneten elektronik kontrol ünitesi,yeni benzin pompası,gerekirse yakıt hattı vs. gerekir.


    Tabiki birde yasal prosedüre var o baya kafa ağrıtabilir.

    Birde motoru aktarılacak araçlar birbirine yakın olursa iyi olur mesela bazı markalarda otomatik şanzımanı manuale çevirmek çok kolay oluyor nasıl dersniz adamlar tüm delikleri her şeyi koymuşlar yerlerini belirlemişler sadece ufak tefek işçilikliklerle yeni şanzımanı debriyaj pedalını hidrolik pompasını takmak yetiyor,araç otomatikken manual oluyor.




  • Mevcut aracından kapasite ve motor hacmi olarak belli bir yüzde dahilinde oynama yapabilirsin.Sanırım benzinlide %30 civarı,dizelde ise %50 civarı bir yüzde idi.Prosedür masraflarını saymıyorum bile.

    Bugün ev ya da iş elektriğini bile 220 v'dan 300v sanayi tipi elektriğe çevirmek için bile,ilgili dağıtım şirtetinden ya da Teiaş'tan proje çizdirmen ve birkaç bin tl masraf etmen gerekiyor en basiti.

    Üstelik hadi diyelim motor hacmi mevzuata uygun yine de yapacağın masrafı ve işçiliği göz önünde bulundurunca kesinlikle değmez.

    Ne olursa olsun aynı modelin tepe noktasını taklit ediyor olacaksın,taklitler her zaman asıllarını yaşatır,bu proje hayat geçse dahi içinde bir uhde her zaman kalacaktır,çünkü altındaki araç hiçbir zaman gerçek bir R serisi olmayacak.




  • Turbo büyütün, titanyum parça kullanın motor içinde, kasanım da bazı bölgelerinde hafif malzeme kullanın çelik yerine. Sadece motor büyütmek fazla mantıklı değil, kasayı hafifletin. Kaliteli bir egzoz sistemi kullanın. Motorun ürettiği güç yerine, yola aktarılan güç her zaman daha iyidir ...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • madmax50 kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim,dedigim gibi merak ettigim için araştırıyorum,böyle bi yola başvurmak ileride belki mecbur kalınırsa yoksa suanlık böyle bişey düşünmüyorum sadece fikir akışverişi olması açısından

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • K0rkunc kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim cevap için, illaki scirocco olarak düşünmeyelim mesela bi civic alıp şaka makinası yapmak nasıl olur veya atmosferik motoru orjinal motoruyla nasıl güçlendirebiliriz? Merak ettigimden ve forumdaki abilerimin tecrübelerinden bilgilerinden yararlanmak için açtım bu konuyuda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • faho kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkürler,sciroccoyu örnek verdim her marka araç olabilir bu,civic veya polo yada bi leon gibi. Şartlar zor ama yapanları görünce nasış oldugu konusunda merak ettim. İnternette a8 ile yarışan civic var mesala swaplanmış motoru oldugu yazıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozeceze kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim. Scirocco yazılım ve egzoz sistemi ile 210 hp güç veriyor,peki bi auris veya atmosferik leon nasıl güçlendirilir? Şöyle soriyim geçenlerde audi a5 ile giderken bi 106 neredeyse a5 kadar yürüdü. Bu aracı nasıl bu hale getirmişler sonuçta turbosuz bir araba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • git Scirocco R al paran mı yok kardeş?
  • ernn93 kullanıcısına yanıt
    Çelik piston, oynanmış ECU, aktarma, spor volan, hafifletilmiş karoser, arka koltukların klimanın ses sisteminin iptali. Vb. Çok hamle var ama en kolayı Turbo ve yazılım önce bunları yapın diğerleri kolay

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.