Şimdi Ara

Motor su tapası patladı neden olabilir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
23.805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, Aracım Kasım ayında muayene oldu bakımları yapıldı, tüm radyatör suyu 2 defa boşaltılıp tertemiz antifiriz eklendi. Bugün yine aracı normal bir şekilde çalıştırıp gidiyordum. Vites devirlerini 2500 e gelmeden değiştiriyordum ki soğukta fazla sıkışmasın diye. Motorun bloğundaki su tapası yerinden çıkmış hararet 60-70 civarından hızla 90'a yükseldi. Ayağımı gazdan çekip sağa yanaştım motoru stop etmedim soğusun diye. Bir baktım su kalmamış araçta geri içine girince hararetin 110-115lerde olduğunu gördüm hemen stop ettim. Su olmadığından motor soğumamış aksine hararete sürüklendi.

    Antifirizli aracın neden su tapası patlar ?
    Bana öğretilen hararet yükseldiğinde aracı stop etmeyin denilen yöntemden dolayı hararette yaptı, bu algoritma neden öğretildi ? İşe yaramadı.

    Edit: Araç Lada vega 1.5 8v



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi linyit43 -- 24 Ocak 2018; 17:50:19 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Su Tapası Neden Patlar?

    Motor su tapasının patlaması, araç sahipleri için endişe verici bir durumdur. Peki, motor su tapasının patlamasına neler neden olabilir?

    Motor su tapasının patlamasının en yaygın nedenleri şunlardır:

    • Motor Aşırı Isınması: Motor aşırı ısındığında, sistemdeki basınç artar ve su tapasını patlatabilir.
    • Bozuk Su Pompası: Arızalı bir su pompası, motorun soğutulmasını engelleyebilir ve aşırı ısınmaya yol açabilir.
    • Tıkalı Termostat: Tıkalı bir termostat, soğutma sıvısının motorda düzgün dolaşmasını engelleyebilir ve aşırı ısınmaya neden olabilir.
    • Hasarlı Silindir Kapağı Contası: Silindir kapağı contası hasar gördüğünde, soğutma sıvısı ve yağ birbirine karışabilir ve aşırı basınç oluşturabilir.
    • Motor Bloğunda Çatlak: Motor bloğunda çatlak varsa, soğutma sıvısı motorun dışına sızabilir ve aşırı ısınmaya neden olabilir.
    • Donma: Soğuk havalarda, motor bloğunda bulunan soğutma sıvısı donabilir ve genişleyerek motor su tapasına baskı yapabilir.

    Motor su tapasının patlamasını önlemek için, düzenli araç bakımı yapmak ve soğutma sistemini kontrol ettirmek önemlidir. Aşırı ısınma belirtileri fark ederseniz (örneğin, hararet göstergesinin yüksek olması veya motordan buhar çıkması), hemen aracınızı durdurun ve soğumasını bekleyin.

    Motor su tapasının değişimi fiyatı, aracın modeline ve işçilik maliyetlerine bağlı olarak değişebilir.

    Motor su tapasının neden patlayabileceğini anlamak, aracınızın soğutma sistemini korumak ve onarım maliyetlerinden kaçınmak için çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ya antifiriz deldi ya da soğuk havadan ötürü blok çatlamasin diye kendini dışarı attı. Olmasi gerekende bu. Bence iyi olmuş. Yoksa daha büyük arızalara sebep olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kişisel yorumum tapa çürümüş yeni antifirizde konulunca tapa benden bu kadar demiş.Normalde araç hararet yapınca normal olan sizin yaptığınız ama fanın devreye girmesi lazımdı zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tapa çürümesinden antifiriz delmesi çok mantıklı. Aracı aldığımız ildeki iklimden dolayı belkide daha önce antifiriz bile koyulmadı araca. Biz koyunca da çatlak patlak oldu. Daha önce bi tapayı yenilemiştik. Bu ikinci oldu.

    @hsn_33 Araç hararet yapmadı başta. 90 dereceye çok hızlı yükseldi 300m sonra müsait yerde durdum ve kaputun açıp noluyor diyene, su haznesine bakana kadar fan çalıştı içeri geçtim 90 olan hararet 110 olmuş durduğu yerde. İçinde dolaşacak su kalmamış ki fan ne yapsın.

    Pazar günü aracı götüreceğiz. Bakalım 3 liralık fırlayan tapanın bize maliyeti kaça gelecek.
  • Tapaları değistirme maliyeti ne kadar tuttu ? Bendede aynı sorun var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aziztopcu kullanıcısına yanıt
    Antifiriz çürük tapaları iyice aşındırıp yerinden attırmış.



    Conta, kapak taşlama, 4 tapa değişimi, yağ, su bana 800 liraya patladı. Araç 2001 lada vega.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • linyit43 kullanıcısına yanıt
    Kutahya lısın sanirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • aziztopcu kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam Tavşanlı ilçesinden.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • linyit43 kullanıcısına yanıt
    Bende kutahya merkezdenim , benim contalik iş yok şükür tapalar ve devirdaim borusu degisecek sadece insallah yapildiktansonra sorun yasamam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aziztopcu kullanıcısına yanıt
    İnşallah hocam. İsterseniz sizi lada wp grubuna aldırayım sorun yaşadığınızda danışırsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • linyit43 kullanıcısına yanıt
    Elbette isterim aldırın lütfen 👍 nasıl yapılacaksa girelim lada grubuna

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.