Şimdi Ara

Monitor'de 15gün koşulsuz iade oluyormu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Monitör alacagım indirime girmiş ancak önceden başka markaların 240hz'ını kullanıp memnun kalmamıştım. Merak ettiğim bir marka indirime girmiş almayı düşünüyorum. Monitoru kullanıp memnun kalmazsam 1-2gün içinde iade edebiliyormuyuz öyle bir hakkımız varmı (cayma hakkı olarak geçen şey)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gustawa -- 19 Haziran 2020; 23:9:6 >



  • Yerine göre değişiyor mesela itopya sıkıntı çıkarır, amazon sorunsuz alır
  • itopyadan alacaktım. iade şartlarında monitorde iade olmaz yazmışlar sanırım. ama netten cayma hakkında baktığımda kutusunda ve ambalajlarında hasarsız olması durumda böyle hakkınız var diyor. Anlamadığım siteler kafalarına göre iade politikası çıkarabiliyormu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gustawa -- 20 Haziran 2020; 1:20:1 >
  • gustawa G kullanıcısına yanıt
    Yok normalde yapamazlar, kutu ve ambalaj hasarsız olması genel kural zaten. Ama iade olayını firmalar çeşitli bahanelerle yapmıyor, diyor kutu açılmış iade almam falan. Halbuki kanunda öyle bisey yok ama işte vatandaş hakkını bilmeyince yada uğraşmak istemeyince diretmiyor ve kabul ediyor bunu da firmalar fırsat görüyor. Hakem heyetine gidince mecburen ödeme yapıyorlar ama bu da vakit alıyor. Keşke firmalara vakit harcattıkları için ekstra yaptırımlar olsa.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gustawa

    itopyadan alacaktım. iade şartlarında monitorde iade olmaz yazmışlar sanırım. ama netten cayma hakkında baktığımda kutusunda ve ambalajlarında hasarsız olması durumda böyle hakkınız var diyor. Anlamadığım siteler kafalarına göre iade politikası çıkarabiliyormu
    Tavsiye etmem hocam itopya ise uzak durun hele hele monitör konusunda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gustawa

    itopyadan alacaktım. iade şartlarında monitorde iade olmaz yazmışlar sanırım. ama netten cayma hakkında baktığımda kutusunda ve ambalajlarında hasarsız olması durumda böyle hakkınız var diyor. Anlamadığım siteler kafalarına göre iade politikası çıkarabiliyormu
    Malum firmadan uzak durun, günlerce kargo bekleyip gereksiz stres yaşarsınız.
    ****
    Amazon.com.tr'den 2 monitör alıp, memnun kalmadığım için sorunsuz iade ettim. Yeter ki koli bandı hariç, diğer ambalajlar ve kabloların satılabilirliği bozulmasın, ürüne bir zarar gelmesin, bu şartlar ile iade alıyorlar.

    Web sitesi üzerindeki bir fotoğrafa bakıp ürün alıyoruz, ürünü yakından görüp inceleme şansımız olmuyor. Durum böyle olduğu için kutusu açılmış olsa bile, 14 gün içerisinde o ürünü iade almak zorundalar.

    Ancak bazı firmalar kendisini çok uyanık sanarak, iade şartlarına kendi uydurdukları (kutu açılmış ise iade alınmaz) gibi saçma sapan bir madde ekleyerek, tüketiciyi caydırmaya ve iade ile uğraşmamaya çalışıyor.

    İade olan ürünün kutu bandı açıldı diye o ürünü iade almamak, firmanın iş bilmezliği, ticaret ahlakının olmaması ve beceriksizliğidir.

    İade olan ürün ilgili distribütöre geri gönderilir, distribütör gerekli kontrolleri yaptıktan sonra sadece dış kutu bandı açılmış ise kutuyu değiştirir yada bantları olması gerektiği gibi yeniler ve tekrar satışa sunulması için firmalara geri yollar.

    Firmalara her gün binlerce iade ürün gidiyor, peki bu kadar ürün ne oluyor? Çöpe gidecek hali yok. Bir koliyi yada bantı yenilemek çok zor değil ve firmalar dist. ile tüketici arasında uğraşmak istemediği için yukarıda yazdığım saçma ifadeyi yazıyorlar.

    İş yerime çok yakın Koyuncu ve Penta bilgisayar var. Piyasaya bir çok ürün buralardan gidiyor. İşim düştükçe bu firmalara gidiyorum, yolunuz düşerse sorun bakalım iade ürüne ne yapıyorlarmış size anlatsınlar.

    O yüzden size tavsiyem, ne idüğü belirsiz firmalardan ürün almayın!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BeyazBüyü -- 20 Haziran 2020; 9:34:18 >




  • BeyazBüyü B kullanıcısına yanıt
    tamamdır hocam teşekkürler. itopya sıkıntılı bi firma aynen aldığım ürünü başkasına satmıştım belli süre sonra oda garantiye yolladı değişim kararı çıkmıştı. adamlar illa değişim ürününü ilk fatura sahibine yollarız diyip duruyolardı. ilk sahibi olan(ben) ve garantiye yollayan kişi, 2mizde firmayı arayıp anlatıyoruz ikimizde onaylıyoruz ürünü yeni sahibine yollayın diye. adamlar yok sadece fatura adresine yollarız diye tutturdular. Başka başka kişilere bağlayıp onlara açıklayınca anca ikna olup yolladılar 2-3gün sonra
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Her elektronik urunde 15 gun iade hakkiniz mevcuttur aksini iddaa eden bir firma olursa tuketici hakem heyetine basvurunuz. Basimdan gecen bir olayi anlatayim:



    Trendyol uzerinden Ebrar Bilgisayar saticisindan bir monitor aldim ve 5 gun sonra bana geldi urun bekledigimden buyuk oldugu icin iade ettim ve Ebrar Bilgisayar tarafindan red aldim.
    Red'in sebebleri:

    - Urunun kutusu kozmetik hasar gordugu icin tekrar satisi mumkun degildir.

    Tabiki tuketici haklarina gore 15 gun icinde kosulsuz iade hakkim var. Bende tuketici hakem heyetine durumu duzgunce izah ederek hakkimin savunulmasini istedim. 2.5 ay sonra tuketici hakem heyetinden bir mektup geldi ve benim hakli oldugumu ve urunun Ebrar Bilgisayar iadesine, urunun ucretinin tuketiciye iadesine karar kildilar. Yani 3 ay suren bir macera sonucu urunu iade ettim. Tuketici acisindan ucretsiz olan bu tuketici hakem heyeti basvurusunun pul vs ucretlerini satici firmadan aliyorlar. O yuzden eger hicbir zarar gormeden urunu iade etmek istersen kesinlikle iade edebilirsin.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.