Şimdi Ara

mondeo tdci eski kasa tüketim değerleri?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
4.515
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar aklımda mondeonun eski kasa otomatik dizel modeli var 2004-2003 falan ama tüketim değerleri vb. teknik bilgileri bilmiyorum ve bulamıyorum da...bu modelle ilgili teknik bilgi ve tavsiyelerinizi bekliyorum...teşekkürler



  • Yaptığımız hızlanma testlerinde otomobilin 0-100 km/s hızlanma değerini 10.4 sn olarak belirledik. Aynı güçteki manuel vitesli benzinli versiyonun 100 km/s'ye hızlanma süresiyse 9.3 saniye olarak ölçülmüştü. Bu da otomatik şanzımana rağmen TDCi motorun yüksek performansını gösteriyor. İlk hızlanmalarda manuel vitesli benzinli kardeşinden biraz geride kalan TDCi ara hızlanmalarda bu açığını fazlasıyla kapatıyor. Otomobilin test şartlarında 100 km'de 7.8 lt'lik tüketimiyse oldukça iyi. Bu tüketim değeri ve 58.5 lt'lik yakıt deposuyla otomobilin menzili 750 km'ye ulaşıyor.
    arabam.com dan alıntıdır.
  • teşekkürler hocam...2000 motor için iyi bir rakam gibi dimi? bir sorum daha olacak arkadaşlar bu arabanın alım satımı ne kadar tutar acaba?
  • arabam.com testini buldum sanırım alıntı yaptığınız bu test...tatmin edici bilgi var bir de alım satımını bulabilirsek?


    FORD Mondeo 2.0 TDCi (2002/12)
    Genel Bilgiler

    Ford'un 2000 yılında yenilediği Mondeo'nun 2.0 litre 130 HP'lik TDCi dizel motorlu seçeneği de ithal edilmeye başlandı. Sedan karoserle ve Trend donanım paketi ile satılan Mondeo 2.0 TDCi'da 5 ileri manuel şanzıman dışında Durashift 5-Tronic adı verilen otomatik şanzıman da isteğe bağlı olarak alınabiliyor.

    Karoser, iç mekan
    Mondeo, Ford'un Ka, Fiesta, Focus gibi modellerinde hakim olan New Edge tasarım anlayışıyla yaratılmış. Mondeo, ön kısımda büyük üçgen farlar, aralarında yine keskin çizgilerden oluşan ızgara, arkada büyük üçgen stop lambalarıyla New Edge tasarım kimliğini belli ediyor. Trend donanım paketine sahip olan otomobilin ön ve arka tamponlarındaki koruma bantları siyah renkte. Otomobilin Mondeo 2.0 16V Trend'ten tek farkı ise bagaj kapağındaki TDCi logosu. Mondeo'nun iç mekanında New Edge tasarımından çok, VW Passat'tan izler bulunuyor. Ford mühendisleri orta sınıfın lideri örnek alarak iç mekanı tasarlamışlar. Tabii bu tasarımı daha önce VW de çalışan Chris Bird ve J. Mays'in yaptığını da belirtmek gerekiyor. Sürücü koltuğunda yükseklik ayarı elektrik kontrollü. Ön koltuklarda diğer ayarlarsa manuel olarak yapılıyor. Arka koltuklar asimetrik olarak katlanıyor ve 500 litrelik bagaj genişletiliyor.

    Motor, perfomans
    Ford Mondeo'da kullanılan 2.0 litre 130 HP'lik turbo dizel motorun Avrupa'da 90 HP'lik versiyonu da bulunuyor. Ford'un geliştirdiği Duratorq TDCi motor aynı hacimdeki benzinli motor ile aynı gücü üretiyor. Motorda common rail enjeksiyon sistemi ve değişken geometrili turbo teknolojisi kullanılmış. 1400 bar püskürtme basıncıyla çalışan common rail dışında APC (Accelometer Pilot Control) sistemi kullanılıyor. Bu sistem sayesinde aynı yanma zamanında üç kez püskürtme (pilot, ana, artçıl) yapılması verimi yükseltiyor. Motorda kullanılan elektronik vuruntu algılayıcısı motorun çalışma gürültüsünü kontrol altında tutabiliyor. Pilot ve ana enjeksiyon sırasında her 0.3 milisaniyede bir gürültü düzeyini ölçen sistem gürültüde artış söz konusu olduğunda gerekli ayarlamaları yapıyor. Bu sayede TDCi motorlarda gürültü oldukça düşük seviyede tutulabiliyor. Ford Mondeo 2.0 TDCi'da kullanılan motor üstten çift eksantrikli ve 16 supaplı. Motor 3800 d/d'de 130 HP güç ve 1800 d/d'de 330 Nm tork üretiyor. Motorun güç ve tork bandı oldukça başarılı ve bu durum performansa yansıyor. Türkiye'de isteğe bağlı olarak sunulan Durasift 5-Tronic otomatik şanzıman manuel kullanıma da imkan tanıyor. Şanzımanda kış ve sport moduna gerek duyulmamış. Japon Jatco firması tarafından üretilen otomatik şanzıman Ford çatısı altındaki Jaguar ve Mazda'da da kullanılıyor. Yaptığımız hızlanma testlerinde otomobilin 0-100 km/s hızlanma değerini 10.4 sn olarak belirledik. Aynı güçteki manuel vitesli benzinli versiyonun 100 km/s'ye hızlanma süresiyse 9.3 saniye olarak ölçülmüştü. Bu da otomatik şanzımana rağmen TDCi motorun yüksek performansını gösteriyor. İlk hızlanmalarda manuel vitesli benzinli kardeşinden biraz geride kalan TDCi ara hızlanmalarda bu açığını fazlasıyla kapatıyor. Otomobilin test şartlarında 100 km'de 7.8 lt'lik tüketimiyse oldukça iyi. Bu tüketim değeri ve 58.5 lt'lik yakıt deposuyla otomobilin menzili 750 km'ye ulaşıyor.

    Kullanım, konfor
    Mondeo, tıpkı eskisi gibi yol tutuş konusunda çok başarılı. Hassas çalışan ve ele iyi oturan direksiyon sistemiyle kolayca kontrol edilebiliyor. Türkiye yol koşulları için biraz yükseltilmesine rağmen yeni Mondeo, sınıfında yol tutuş konusunda en iyi otomobillerden biri olduğunu gösteriyor. Uzun ve hızlı virajlarda adeta ray üzerinde ilerliyormuş hissi veren yeni Mondeo, sert virajlarda zorlandığında arkadan hafifçe kayıyor. Focus'tan alınarak geliştirilen 4 kollu arka süspansiyon sistemine entegre edilen esnek tekerlek bağlantılarının bu başarıda payı var. İsteğe bağlı olarak sunulan Durashift 5-Tronic şanzıman diğer markalarda kullanılan şanzımanlara göre ilk anda ters konumlandırılmış gibi duruyor. Şanzımanı manuel konuma getirmek için vites kolu sağ taraftaki yuvaya itiliyor. Vites büyütmek için kolu geriye çekmek, vites küçültmek içinse ileriye itmek gerekiyor. Bu işlem birçok tiptronik şanzımanlı otomobilde ters yönde yapılıyor ve vites kolu genelde sol tarafta bulunan yuvaya getirildiğinde manuel konuma geçiyor. Bu nedenle daha önce tiptronik şanzımana sahip bir otomobil kullanan sürücülerin alışması gerekiyor. Otomobilin orta konsolu ergonomik açıdan sorunsuz. Birçok Ford modelinde olduğu gibi dış dikiz aynasını kontrol eden düğme sürücü kapısında aynaya yakın bir yere monte edilmiş ve kolay ulaşılıyor. Direksiyonun sol tarafında bulunan müzik sisteminin uzaktan kumandası pek pratik değil. Kapı içlerinde bulunan ceplerin de küçük tutulmuş olması kullanışlılığı azaltıyor. Mondeo 2.0 TDCi, 100 km/s hızla giderken yapılan panik frende 39 metrede durmayı başardı. Art arda yaptığımız frenlerde de sonuç değişmedi. Mondeo 2.0 TDCi'ın kullanım konforunu artıran en önemli özelliklerinden biri de sessizliği. Dizel motorun sessiz çalışması sayesinde kabin içindeki gürültü seviyesi benzinli kardeşinden pek farklı değil.
    Test ve Teknik Veriler

    STANDART DONANIM
    ABS+EBD, iki aşamalı açılan sürücü ve yolcu ön hava yastıkları, sürücü ve yolcu yan hava yastıkları, perde hava yastıkları, aktif gergili ön emniyet kemerleri, aktif kafalıklar, klima, elektrik kumandalı ve sıkışmayı engelleyen özelliğe sahip dört cam, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, ön sis farları, derinlik ve yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, radyo-CD çalar, ön ve arkada kol dayanakları, alarm, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve kilitli motor kaputu
    FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ
    Motor : Önde enlemesine yerleştirilmiş sıralı dört silindirli dizel motor. Hızlanma
    Motor Hacmi : 1.998 cc 0-50 km/s : 3.7 sn
    Çap/Strok: - 0-100 km/s : 10.4 sn
    Sıkıştırma Oranı : - 0-130 km/s : 18.4 sn
    Motor Gücü : 3800 d/d'de 130 HP Esneklik (60-100 km/s)
    Max. Tork : 1800 d/d'de 330 Nm 4. Viteste : 6.8 sn
    Vites Oranları : 1-3.8, 2-2.13, 3-1.36, 4-0.94, 5-0.69, geri-3.8 5. Viteste : 7.4 sn
    Son Dişli : 3.49 Max. Hız 200 km/s
    Frenler : önde hava kanallı disk, arkada disk Dönme Çapı : 11.1 m
    Bagaj : 500 İç Gürültü
    Boyut : 4731/1931/1429 3.Vites 50 km/s : 60 dB(A)
    Ağırlık : 1.465 kg 4.Vites 100 km/s : 65 dB(A)
    Lastikler : 205/55 R16 5.Vites 130 km/s : 67 dB(A)
    100 - 0 km/s ve süresi : 39m sn
    Test Tüketimi : 7.8 lt/100km
    Depo Kapasitesi : 58.5 lt
    Menzil : 750 km




  • msb2005 kullanıcısına yanıt
    On yıl olmuş ama hala mondeo çok başarılı bir model.

    Kalite yıllar geçsede kendisini ispat edebiliyor bu şekilde.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.