Şimdi Ara

Mitsubishi Colt AMT Vites Probleminin Çözümü Aslında çok basit olabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
1
Favori
12.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 6 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 18
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 28
  • Ortalama Mesaj Aralığı 10 gün 6 saat 51 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 16
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • BatuKır (28 mesaj) Sadece Sürücü (4 mesaj) MESUT52_34 (3 mesaj) sadri.abi (3 mesaj) yirthan (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (5 mesaj) Mobil (23 mesaj) Tablet (5 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • akrabama satın aldığım ve km düşürme olayından mahkemelik olduğumuz 1.5 DI-D AMT colt vites problemide çıkarıp yolda bırakmıştı
    yetkili servis akü değiştirerek sorunu geçici olarak çözümlediğini ancak yeniden vites problemi çıkaracağını anlatıp baskı balata ve elektrik sistemi elden geçirilmesi gerektiğinden 5000 tl masraf çıkacağını anlatmıştı
    akü değişiminden sonra yolda bırakmadı ama bazen motor arıza ışığı yakıp 1-3 ve 5 inci vitesleri görmüyordu
    bazende motor arıza ışığı yandığı halde tüm vitesleri sorunsuz geçiyordu

    hatta muayene sırasında kanalın içindeyken tekniker geri vitese geçmediğini söyleyip benden yardım istemişti ama aracı bir türlü geri vitese geçiremeyince diğer tekniker gelip sorunu anında düzeltmişti

    internet forumlarında aktivatör denilen vites robotu değiştirilince sorunun düzeldiğine dair birkaç vakka var
    sıfır aktivatör ise 1000 liraya satılıyor

    ancak son zamanlarda fırsat buldukça bu aracı kullanma fırsatım oldu ve şunu farkettim araç yoğun trafikte dur kalk yapınca vites sorunu çıkarıyordu yani sadece 2 ve 4 üncü vitesler çalışıyor
    ama trafik yoksa sorun çıkarmıyor
    üstelik bu sorunuda yolda giderken değil yoğun trafik sonrası 1-2 saat parkedip tekrar çalıştırdığımda sorun başlıyordu


    bugün eniştenin anlattığı bir olay aklımı kurcaladı
    3 ay önce eniştenin 2010 model honda jazz marka yarı otomatik aracı vites sorunu çıkarmış
    mesela geri vitese geçmiyormuş, frene basmadığı halde stoplar daima yanıyormuş
    çok uğraşıp defalarca freni pompaladığında ancak vitese geçiyormuş
    yetkili servise götürmüş
    arızanın fren müşüründe olduğunu tespit etmişler ve değiştirince sorun düzelmiş.

    bu olay neden aklıma takıldı
    bizim colt ta vites arızası başladığında tanıdık bir elektrikçiye aktivatör üzerindeki elektrik motorunun kömürünü değiştirip değiştiremeyeceğini öğrenmek için götürdüğümde bir olay yaşamıştım
    arabayı kapattığım halde stop lambaları hiç sönmüyordu ve ilk defa böyle birşey olmuştu
    usta hemen direksiyon altındaki kapağı açtı elini soktu ve stopların sönüp sönmediğini sordu
    stoplar sönmüştü
    sonra bana fren müşürünün orjinal olmadığını murat 131 müşürü takıldığını eliyle biraz oynayınca sorunun düzeldiğini anlattı

    araç son zamanlarda tıpkı muayeneye girdiğinde olduğu gibi sık sık boşta her hangi bir vitese geçmemeye başladı
    ne geri vitese ne manuele nede otomatiğe geçmiyor
    aracı kapatıp birkaç defa frene pompaladığımda ise düzeliyor ve tüm vitesler çalışıyor

    acaba bu durum eniştemin olayında okduğu gibi fren müşürü ile ilgili olabilir mi diye şüphelenmeye başladım
    bunu neyleştirebilmek için 20 liralık orjinal fren müşürü siparişi verdim
    belkide sorunu çok basit bir şekilde çözebileceğim



    |
    |




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    mct dışında sorununuza cevap bulamazsınız. orada zaten elimizden geldiğince yardım ediyoruz...

    burada anca bir şey yarıştıran, araba konusunda tek bildikleri aracın donanımı ve etiketi olan tipler var. şu forumda doğru dürüst bilgisi olan adam artık yok. bu çok bilmişler hepsinin gitmesine sebep oldu. Boşuna burada bilgi arayışına girmeyiniz...

    hocam tesadüfen bilgili abiler okuyup yorum yazıyorlar
  • Merak ettim sonucu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    Merak ettim sonucu...

    mitsubishi forumda mümkün olabileceği yazıldı
  •  Mitsubishi Colt AMT Vites Probleminin Çözümü Aslında çok basit olabilir
    fren müşürünü yanlış almışım
    usta aracın üzerindekini söküp eline verdi aynısını almamı söyledi
    bu arada arıza ışığı söndü ve vitesler sorunsuzdu
    sanayideki parçacıya kadar 2 km yol boyunca sorun yoktu
    parçayı değiştirdim tekrar ustaya götürmek için yola çıktım
    arıza ışığı yanmıyordu ama sadece 2 ve 4 üncü vitesler çalışıyordu
    usta yeni müşürü taktı arıza ışığı yeniden yanmaya başladı ve sadece 2 - 4 üncü vitesler çalışıyordu
    cihaza bağlayıp arızanın ne olduğunu görmeye çalıştı ama cihaz aracı tanımadı
    o sırada dükkana mal indirmeye gelen kamyon girişi kapattığından 5-10 dakika aracı kapatıp bekledim
    tekrar çalıştırdığımda arıza ışığı yandığı halde viteslerde sorun yoktu hemen ustayı çağırıp gösterdim
    usta sanki aşırı ısınan bir parça sen beklerken soğudu ve sorun düzeldi
    sorun aktivatör olabilir dedi
    zaten arabanın elektrik sistemi uyduruk bir biçimde toplanmaya çalışılmış veya su yemişte olabilir dedi

    şu an araç yoğun trafikte arızaya geçiyor ve dinlenince vites problemi düzeliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BatuKır -- 24 Nisan 2015; 13:48:35 >




  • yeni takılan fren müşürü ayarsız takıldığından arabayı kapattığım halde stoplar açık kaldığından aküyü bitirmiş
    kaskonun ücretsiz yol yardımı ile akü takviyesi yaptık aracın müşür bağlantısınıda söktüm
    bugün sorunun nereden kaynaklandığını araştırmak için yeni müşürü inceledim ve eski müşürle arasında 1mm lik uzunluk farkının yaylı mekanizmasında olduğunu farkettim
    bu yaylı mekanizmayı elimle biraz zorlayarak dışarı çektim
    bu defa eskisinden 2mm daha uzun olduğu halde takıp kontrol ettim sorunsuz çalışıyordu

    arıza ışığı yanıyordu ama tüm vitesleri sorunsuz görüyordu

    henüz arabayla yol yapmadım ama pazartesiden itibaren 3-4 gün kullanacağım bakalım vitesteki sorun devam edecekmi

    bu arada bu müşür uzunluğu kendimce bir görüş oluşturmamı sağladı
    çünkü eski müşürü incelediğimde zamanla bu müşürün yaylı kısmı bir şekilde deforme oluyor ve fren pedalı ile arasındaki boşluk arttığını farkettim
    dur kalk trafikte çok yavaş gidilen mesafelerde araç hızlı olmadığından fren pedalına hafif dokunuşlar yaparak aracı kontrol edersiniz
    işte hassasiyetini yitirmiş fren müşürü yüzünden arabanın beyni freni algılamaz ve normal gidiyormuş gibi sistem devreye girmeye çalışır
    sonuçta sürücü farketmesede frenle senkronize olan vitesi de zamanla bozuyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BatuKır -- 25 Nisan 2015; 23:59:25 >




  • Orijinali 20 TL de ne diye Murat 131 müşürü takarlar be arkadaş. Senin araçta ki sorun kötü usta sorunu hacı. Bir yerlerde kısa devre var. Devreye girince kablolar ısınıyor ve hata veriyor. Elektrikçiler katliam yapmış aracında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadri.abi

    Orijinali 20 TL de ne diye Murat 131 müşürü takarlar be arkadaş. Senin araçta ki sorun kötü usta sorunu hacı. Bir yerlerde kısa devre var. Devreye girince kablolar ısınıyor ve hata veriyor. Elektrikçiler katliam yapmış aracında.

    hocam elektrikçinin murat 131 müşürü dediği yukarıda resmini koyduğum eski müşür üzerinde mitsubishi amblemi var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    yeni takılan fren müşürü ayarsız takıldığından arabayı kapattığım halde stoplar açık kaldığından aküyü bitirmiş
    kaskonun ücretsiz yol yardımı ile akü takviyesi yaptık aracın müşür bağlantısınıda söktüm
    bugün sorunun nereden kaynaklandığını araştırmak için yeni müşürü inceledim ve eski müşürle arasında 1mm lik uzunluk farkının yaylı mekanizmasında olduğunu farkettim
    bu yaylı mekanizmayı elimle biraz zorlayarak dışarı çektim
    bu defa eskisinden 2mm daha uzun olduğu halde takıp kontrol ettim sorunsuz çalışıyordu

    arıza ışığı yanıyordu ama tüm vitesleri sorunsuz görüyordu

    henüz arabayla yol yapmadım ama pazartesiden itibaren 3-4 gün kullanacağım bakalım vitesteki sorun devam edecekmi

    bu arada bu müşür uzunluğu kendimce bir görüş oluşturmamı sağladı
    çünkü eski müşürü incelediğimde zamanla bu müşürün yaylı kısmı bir şekilde deforme oluyor ve fren pedalı ile arasındaki boşluk arttığını farkettim
    dur kalk trafikte çok yavaş gidilen mesafelerde araç hızlı olmadığından fren pedalına hafif dokunuşlar yaparak aracı kontrol edersiniz
    işte hassasiyetini yitirmiş fren müşürü yüzünden arabanın beyni freni algılamaz ve normal gidiyormuş gibi sistem devreye girmeye çalışır
    sonuçta sürücü farketmesede frenle senkronize olan vitesi de zamanla bozuyor
    Nerde sorunlu araç var seni buluyor. Fren müşürü arızallı olduğundan araç vitesi ayırmıyor herhalde o nedenlede robot çok ısınıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Nerde sorunlu araç var seni buluyor. Fren müşürü arızallı olduğundan araç vitesi ayırmıyor herhalde o nedenlede robot çok ısınıyor.

    benim düşüncemin özetlemişsiniz
    pazartesi arabayı e5 yoğun dur kalk trafiğinde test edip vites problemi çıkaracakmı göreceğim
  • araç muayene kanalındayken tekrar beni çağırıp geri vitese geçmediğini söylemişlerdi
    direksiyona geçip baktığımda hangi vitese atarsam açtayım ekranda 0 yazıyordu sadece boş olan n yi görüyordu
    aracı 2 defa stop ettirip denedim ama düzelmedi
    diğer tekniker durumu görünce ben hallederim deyip direksiyona geçti ve araba vitese geçti

    bu olayı ayaküstü bir ustaya anlattığımda bana frene daha güçlü basmıştır ve düzelmiştir dedi
    sonra eniştenin honda jazz da fren müşüründen yaşadığı benzer problem açıkçası zamanla yıpranan müşürün sorumlu olabileceğine inandırdı

    düşüncem doğru çıkarsa birçok insanın mağduriyeti sadece 20 lira maliyetle giderilebilir
    vites arızası diyerek 1000 liraya sıfır aktivatör alıp sorunu devam edenler var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BatuKır -- 26 Nisan 2015; 0:19:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    araç muayene kanalındayken tekrar beni çağırıp geri vitese geçmediğini söylemişlerdi
    direksiyona geçip baktığımda hangi vitese atarsam açtayım ekranda 0 yazıyordu sadece boş olan n yi görüyordu
    aracı 2 defa stop ettirip denedim ama düzelmedi
    diğer tekniker durumu görünce ben hallederim deyip direksiyona geçti ve araba vitese geçti

    bu olayı ayaküstü bir ustaya anlattığımda bana frene daha güçlü basmıştır ve düzelmiştir dedi
    sonra eniştenin honda jazz da fren müşüründen yaşadığı benzer problem açıkçası zamanla yıpranan müşürün sorumlu olabileceğine inandırdı

    düşüncem doğru çıkarsa birçok insanın mağduriyeti sadece 20 lira maliyetle giderilebilir
    vites arızası diyerek 1000 liraya sıfır aktivatör alıp sorunu devam edenler var
    şanzıman yağını değiştirmek de ucuz bir çözüm olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MESUT52_34

    şanzıman yağını değiştirmek de ucuz bir çözüm olabilir.

    şanzuman yağı eksildiğinde hiçbir vitese geçmez diye biliyorum
    ama bu zaman zaman sadece 2 ve 4 üncü vitesleri görüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır


    quote:

    Orijinalden alıntı: MESUT52_34

    şanzıman yağını değiştirmek de ucuz bir çözüm olabilir.

    şanzuman yağı eksildiğinde hiçbir vitese geçmez diye biliyorum
    ama bu zaman zaman sadece 2 ve 4 üncü vitesleri görüyor

    Eksilmek değil zamanla özelliğini yitiriyor her ne kadar kapalı bir sistem olsa da yağ bu değiştir gitsin birde öyle dene.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MESUT52_34

    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır


    quote:

    Orijinalden alıntı: MESUT52_34

    şanzıman yağını değiştirmek de ucuz bir çözüm olabilir.

    şanzuman yağı eksildiğinde hiçbir vitese geçmez diye biliyorum
    ama bu zaman zaman sadece 2 ve 4 üncü vitesleri görüyor

    Eksilmek değil zamanla özelliğini yitiriyor her ne kadar kapalı bir sistem olsa da yağ bu değiştir gitsin birde öyle dene.

    ilk vites arızası nedeniyle yolda bıraktığında yetkili servis akü ömrü bitmiş deyip aküyü değiştirdi
    ondan sonra hiç yolda bırakmadı ama zaman zaman sadece 2 ve 4 üncü vitesleri gördü




  • yeni müşürü takarken inşaallah vites sorunu çözer hatta çalışmayan yol bilgisayarınıda çalıştırır diye dua etmiştim
    sanırım dualarım gerçek oldu

    az önce arabayı çalıştırdım
    ilk başta arıza ışığı söndüğü halde sadece 2 ve 4 üncü vitesleri görüyordu
    birkaç defa freni pompalayıp yeniden denedim ama yine sadece 2 ve 4 üncü vitesleri görüyordu
    arıza ışığı söndüğüne göre umut verici birşeyler oluyor diyerekten arabayı stop ettirip kontağı çıkardım

    30 sn bekleyip tekrar marş yaptım
    artık hem arıza ışığı sönmüş hemde tüm vitesleri görüyordu
    çok sevinmiştim

    bu sırada aklıma yol bilgisayarı geldi
    üzerindeki 4 adet düşmeye sırayla bastım birkaç defa ama ekran bomboştu

    araba çalışırken bir dakika daha bekledim içinde ve yol bilgisayar ekranında silik rakamlar görünmeye başladı
    biraz daha zaman geçince tüm karakterler görünğr hale geldi
    o an çalan radyo istasyonu bilgisi dış hava sıcaklığı bilgisini artık okuyabiliyordum
    altının özgül ağırlığını bulan arşimet gibi sevinmiştim
    yetkili servis yol bilgisayarı tamiri için 500 lira istemişti

    ve tüm bunlar 20 liralık basit bir fren müşürü sayesinde gerçekleşti
    vites probleminin tamamen düzelip düzelmediğini birkaç gün yoğun trafikte test edip göreceğim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    yeni müşürü takarken inşaallah vites sorunu çözer hatta çalışmayan yol bilgisayarınıda çalıştırır diye dua etmiştim
    sanırım dualarım gerçek oldu

    az önce arabayı çalıştırdım
    ilk başta arıza ışığı söndüğü halde sadece 2 ve 4 üncü vitesleri görüyordu
    birkaç defa freni pompalayıp yeniden denedim ama yine sadece 2 ve 4 üncü vitesleri görüyordu
    arıza ışığı söndüğüne göre umut verici birşeyler oluyor diyerekten arabayı stop ettirip kontağı çıkardım

    30 sn bekleyip tekrar marş yaptım
    artık hem arıza ışığı sönmüş hemde tüm vitesleri görüyordu
    çok sevinmiştim

    bu sırada aklıma yol bilgisayarı geldi
    üzerindeki 4 adet düşmeye sırayla bastım birkaç defa ama ekran bomboştu

    araba çalışırken bir dakika daha bekledim içinde ve yol bilgisayar ekranında silik rakamlar görünmeye başladı
    biraz daha zaman geçince tüm karakterler görünğr hale geldi
    o an çalan radyo istasyonu bilgisi dış hava sıcaklığı bilgisini artık okuyabiliyordum
    altının özgül ağırlığını bulan arşimet gibi sevinmiştim
    yetkili servis yol bilgisayarı tamiri için 500 lira istemişti

    ve tüm bunlar 20 liralık basit bir fren müşürü sayesinde gerçekleşti
    vites probleminin tamamen düzelip düzelmediğini birkaç gün yoğun trafikte test edip göreceğim


    bana lazim olmaz ancak faydali bilgiler. Tesekkürler.




  • Hadi bakalım bununla geçmiş olsun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    Hadi bakalım bununla geçmiş olsun..

    hocam erken sevinmiş gibi olmayayımda
    çünkü hem yetkili servis hem de özel servis aracın elektrik sisteminde problem olduğunu söylemişti

    ama vites sisteminin frenle koordineli çalışması müşürü hayati bir konuma yerleştiriyor
    hiçbir ustanında bu müşürü eline alıp hassasiyet ayarı yapmamasıda ayrı bir muamma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır


    quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    Hadi bakalım bununla geçmiş olsun..

    hocam erken sevinmiş gibi olmayayımda
    çünkü hem yetkili servis hem de özel servis aracın elektrik sisteminde problem olduğunu söylemişti

    ama vites sisteminin frenle koordineli çalışması müşürü hayati bir konuma yerleştiriyor
    hiçbir ustanında bu müşürü eline alıp hassasiyet ayarı yapmamasıda ayrı bir muamma


    hocam çok heyecanlı yerde bitti tek nefeste okudum acaba oldu mu acaba oldu mu diye inşallah olmuştur

    mitsubishi colt did çok sevdiğim bir araç daha yeni bir arkadaşa önerdim

    burada verdiğiniz bilgi her otomatik araç kullananın bilmesi gereken bilgiler çok güzel bir topic olmuş teşekkür ederiz




- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.