Kendimden biliyorum çünkü. Fiber'e geçmeden önce 16 megabit internet ile aynı sorunla karşılaşıyordum yer yer, özellikle New York gibi detayların çok daha yoğun olduğu bölgelerde. |
Microsoft Flight Simulator (2020) [ANA KONU] (168. sayfa)

-
-
Abicim bu 747'yi 140 knota kadar nasıl yavaşlatıyorsunuz siz inişlerde ya. Motorlar IDLE konumunda hala 250-280 knotla inmeye kalkıyor nefret ediyorum şu fly by wire olmayan uçaklardan. Landing Challange'ları A grade yapayım dedim neredeyse %90'ı A grade bu lanet olası 747'yi yavaşlatamadığım için bir tek bu uçaktan A gelemiyor ya yerden sekiyor ya indikten sonra kanat üzerine yatıp piste çarpıyor falan delireceğim B'yi geçemiyor tekerler yere hızlı konduğu için. Pisti ortalama ve inişi tutturma neredeyse tam puan iniş sertliğinden puan kırıyor ve bir tek bu uçakta oluyor bu ne hikmetse diğerleri yağ gibi inerken. Flaplar açık, motorlar IDLE'da PAPI 2 kırmızı 2 beyaz bu uçak daha nasıl yavaşlayabilir 140 knota kadar? Fly by wire olmayan uçaklara nefret beslettiriyor yemin ediyorum... Uçak bileti alırken normalde de Airbus tercih ediyorum Boeing falan vermeye kalkarlarsa biletçiyi boğazlarım artık o derece nefret ettim Boeing'den.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TMRT -- 26 Ekim 2021; 22:41:19 >
-
Fbw olmaması uçağın kontrolünün zor olması anlamına gelmez bana göre. 747, 737 çok stabil ve yaygın ucaklardir.
Oyundaki 747 ise çok eksik yarim yamalak bir uçak
Ama 280 kts ile inmek zorunda kalmak da hiç duymadığım bir şey. Landing challengelari da yaptım öyle bir sorun görmedim. Bu arada 140 kts de 747 için biraz yavaş bir hız gibi geldi bana. 160 civarı olmalı sanki.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
uçakla ilgili bi problem yaşadığınız kesin o hızlarda iniş mümkün değil,
muhtemelen auto throttle açık kapatıp manuel indirin.
-
vertical speed nedir? burun çok mu aşağıda? mcp panelden ayarladığını hızı tutturuyor olması lazım. AT açık kalmış büyük ihtimal, o hızı tutturmak için idle lamış.
fmc den index>approach kısmından iniş hızınızın kaç knot olması gerektiğini öğrenebilirsiniz.
-
Şahsen 747 ile inişlerde bir sıkıntı yaşamadım şu ana kadar.Gayet yumüşak inışler yapmak mümkün. Stabil bir iniş icin dogru irfifada mod kontrol psnelinden speed konumu aktif, iniş hızınızı girip Autothrottle'ı kullanabilirsiniz Yaklaşma ve iniş sırasında hava frenlerini de aktif hale getirebilirsiniz ayrıyeten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MisterX06 -- 27 Ekim 2021; 8:48:41 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
herkese selamlar ben de bu dünyanın içine girmek istiyorum. daha önce hiç oynamadım. bilgisayarda oynayacağım sorularım şunlar;
oyunu nereden satın almalıyım ?
klavye ve mouse ile rahat oynayabilir miyim yoksa özel bir ekipman gerekiyor mu ?
Oyun içinde özel bir eğitim var mı yoksa bilgi sahibi mi olmak gerekli ?
-
game pass üzerinden deneyebilirsin satın almadan önce
klavye mouse ile oynanıyor, oyun içi eğitim var
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
@GUERRA Bence FBW Airbus, 747'ye göre çok daha stabil bir uçak ama 747'den daha küçük ve daha hafif olduğunun unutulmaması gerekiyor. Oyunun verdiği direktif 140 olduğu için öyle dedim üstad ama lokasyona ve rüzgara göre değişiyor o hız tabii ki.
@M1A2Abrams Hocam AP ve AT'ı kendim devre dışı bırakıyorum ve motorları da kendim IDLE'a alıyorum fakat yorumlara bakılırsa hızı AT kullanmadan inemeyeceğiz gibi... Kırk fırın ekmek yemek lazım olduğu anlaşıldı yani.
@md11 Hocam vertical speed'i 0'da tutmaya çalışıyorum tabii ki fakat piste yaklaşma alçalmasında ufak tefek oynayabiliyor. Ama yere değerken burnu kaldırınca 0lanıyor tabii ki. AT kapalı hocam autopilot'ı devre dışına alıyorum direkt ben ama açmadan da inemeyeceğiz sanırım belli oldu yani. Motorları IDLE'a alan benim yahu. Otomatik kapalı. FMC bilgisi için teşekkürler girdiğim gibi direkt bakacağım fakat oyunun verdiği direktif havada 180 alçalırken 160 inişte 140 knot. Muhtemelen FMC'de de öyledir.
@Omer687 Teşekkürler hocam. AT'yi açarak deneyeceğim şimdi yoksa indiremeyeceğiz gibi biz bunu manuel şekilde... Hızı 140 yapıp SPD düğmesini açıyoruz değil mi burada? Vertical speed falan ayarlamama gerek var mıdır? Onlara girersek benim tecrübem yetmez çünkü bu ayarları kurcalamaya. LNAV VNAV verileri de bilgisayardan giriliyordu galiba... AP Engage LCR'ın da ne olduğunu bilmemekle beraber otomatik pilot ayarları olduğu kesin. Şunun panelin bir kullanım videosunu izleyeyim ben...
-
landing challengeda rüzgar ve kısa pist gibi ekstrem durumlar var ve o mavi kareye touch down yapmak çok zor.
normal iniş için konuşursak autoland harici (yani L C R autopilot tuşlarının hepsinin aktif olduğu manual müdahalesiz bir iniş, tabi gerçekte pistteki ILS in de bu özelliğie sahip olması gerekir, CAT1 2 3 gibi sınıflandırmalar, konu dağılmasın) autopilot off olarak inmelisiniz. uçuş planında ıfr low ya da high attitude yi seçin, ardından ineceğiniz pisti seçin. ilk etapta kolay olsun, örneğin ankaraya gidin ıls olan pistlerden birini seçin. zaten sizi oraya götürecektir uçak LNAV ı sectğinizde. ana ekranda world mapte yapın bunları. isterseniz assistance yi açın, büyük renkli karelerler süzülme açınızı gösteriyor. öyle inip alıştıktan sonra assistanceleri kapatabilirsiniz.
-
Bu kadar detaya gerek yok landing challenge'larda. Sizin bunlardan önce flaps e odaklanmanız gerek flapleri fazlaca açarsanız 140 rahat görür hatta isterseniz düşersiniz bile. Motoru idle'a almaya da gerek yok flapsleri açınca. Idle inişte stabil olmaz işinizi zorlaştırır, flapsi açıp motoru idle'ın bir tık üstünde tutsanız daha yumuşak inersiniz. Ben tüm challenge'ları A yaptım bazılarında ilk 100 ve 500 arasındaydım da şimdi geçilmiştir belki bakmadım epeydir. tek olay flaps.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 27 Ekim 2021; 16:52:24 > -
Rica ederim :) Evet aynen dediğiniz gibi SPD yazan butonu aktif hale getirip (iniş öncesi son yaklaşmada hız değişkenlik gösterebiliyor orada birçok parametre var zaten sizde belirtmişsiniz) 140-160 Knot arası değerlerden birini girdiniz diyelim daha sonra A/T Arm yazan kısmı yani Autothrottle'da ON konumuna getirmeniz gerekiyor ki motor gücünü otomatik olarak kontrol edebilsin. Sizin ayrıyeten gaz koluna müdahale etmeniz gerekmiyor 747'lerde. Otopilottan bağımsız manuel iniş tercih edecekseniz Vertical speed'i kullanamazsınız zaten. Ayrıca autothrottle, otopilottan bağımsız çalışan bir sistem bu da aklında bulunsun.Manuel inişlerde sağ tarafta A/P Angage'in altında ki disangage butonuyla otopilotu devre dışı bırakmalısın.
En azından bildiğim kadarı ile jumbojettlerde bir Vapp ve VLS değerleri de bulunuyor. VLS uçağın uçmanıza izin verdiği en düşük hız iken VAPP ise Flaps iniş konfigürasyonunda iken ve iniş takımları da down pozisyonunda son yaklaşma hızıdır. Bu değerlerde size bir nevi brifing sağlayabilir. Mesela FlybyWire'ın A320 Neo' uçağında FMS'de bu değerleri görebilmek mümkün ama 747 bu konularda çok boş bir uçak malesef.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MisterX06 -- 27 Ekim 2021; 17:50:25 >
-
@md11 Direktifleriniz için çok teşekkürler hocam. Aslında en başarılı olduğum nokta o kareye inebilmek ve sağa sola süzülmeleri kontrol edebilmek. Hepsinden neredeyse tam 5000 puanım var fakat Boeing uçakla maalesef iniş hızım konusunda sorun yaşamaktayım uçağı yavaşlatamadığım için tekerlekler yere çok sert temas ediyor ve B'yi geçemiyorum A grade'i kıl payı kaçıyor her seferinde ve ne hikmetse 747'de oluyor bu sadece.
@Dante Flapları rüzgara göre bazen yarım bazen sonuna kadar açıyorum inişte hocam dediklerinizi yazdım zihnime alışacağım zamanla bu duruma elbet teşekkürler cevap için.
@Omer687 Şu an talimatlarınızı gerçekleştiriyorum ama bu konuda bayağı sorun yaşandı
Birincisi, SPD düğmesini Altitude'ın altındaki HOLD'a basmadığım sürece aktif edemedim yani yeşil olmadı ki swici ON konumunda Auto Throttle'ın. İkincisi. Altitude HOLD yaptığım zaman onu 0'a dahi düşürsem uçak yere indiğinde auto throttle sıfırda olan gazı köklüyor ve uçak pistten havalanmaya çalışıyor
Üçüncüsü SPD düğmesini yeşil yaptıktan sonra devre dışına alamıyorum
Uçak piste indiği gibi HOLD takılı kalması yüzünden gazı köklediği için havalanmaya çalışıyor ve pistin sonundaki ağaca giriyorsunuz doğal olarak. Şalterini kapatıyorum (A/T Arm switch) halen SPD aktif yahu bu nasıl auto throttle böyle
Hocam biz bayağı uğraşacağız bu gidişle. İCAT DEVREDEN ÇIKMIYOR!!!
Bir de Altitude HOLD'u açmadan sadece auto throttle'ı devreye alamıyor muyuz yahu bu kadar basit bir sistem bu kadar karışık olmamalı... Otomobildeki cruise kontrol mantığı işte yani sadece ayarlanan hızda gaza basmanı istiyorum senden ve frene dokununca devreden çıkmak yapman gereken tek şey...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TMRT -- 27 Ekim 2021; 20:17:58 >
-
microsoft store'da xbox uygulamasını kur. xbox uygulamasını aç ve msfs 2020 diye arat. kredi kartı bilgilerini girip satın alabilirsin.
klavye mouse ile rahat olacağını düşünmüyorum. Bende xbox, controller, logitech flight yoke ve joystick var. kullanımda en rahatı xbox controller +klavye. ancak joystick ve flight yoke işin gerçekçilik kısmında daha iyi.
oyun içinde eğitim var. ancak youtube'ta da bir sürü eğitim var.
-
bu arada real time AI trafiği kullanan var mı? flightradar ile karşılaştırdığımda 5 - 10 dakika civarı gecikmeli geliyor trafik. sizlerde de böyle mi? xboxda traffic paketi göremedim marketplacede. AI traffic için livery eklentisi kullanan var mı?
-
-
hocam elin yatkınsa şöyle bir şey yapalım :)
DCS world F-16 için 5 satırlı DED ekranı ve ICP buton kutusu (sağ ve soldaki rotary lere gerek yok)
yurt dışı fiyatlar 200-300 eur artı vergi ve kargo :/
Silverius Kimyoutube
MY SPECS: i5-4670 CPU @ 3.40GHz 16.0Gb Ram Nvidia GTX1080 8Gb TM Warthog & FSSB R3 LIGHTING MFD Cougers Telephone's ICP TrackIR Saitek Rudder Pedalshttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=NdPmcVoB0vwhttp://falcon4.wdfiles.com/local--files/avionics%3Acockpit/cockpit.jpg
-
aslında bu konuda amatör sayılırım :). Bu yaz msfs aldığımda oyunu çok beğendim ve kokpit olayına başladım. kokpit olayı 2-3 aylık bir süreç yani benim için daha. ilk leonardo ile baya uğraştım HID-Project kütüphanesiyle oyunla direkt haberleşmeyen ancak joystik gibi çalışan boxlar yaptım.
Geçen ay da mega+mobiflight'ı keşfettim (nihayet :)). onunla da etkileşimli radio panel ve autopilot pnaeli yaptım.
Muhtemelen sen baya ilerletmişsindir işi bunlarla uğraştığına göre :). ben dcs tarafında hiç bakmadım msfs ile uğraştım hep. hobi olarak uğraşmaya devam ediyorum. istersen bakalım birlikte :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi whoops -- 28 Ekim 2021; 18:24:27 > -
Bende hic öyle bir yetenek yok hocam. Stream deck alıp uydurayim dedim o da 3 bin civarı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
mobiflight çok basit. fsuipc7 uygulaması var. bunu çalıştırdığında oyuna bağlanıyor. mobiflight uygulaması da bu uygulamayı kullanarak oyundaki verileri alabiliyor ya da oyuna iletebiliyor. bu senin yaptığın input-output configlerine bağlı. kullanımı aşırı basit. yapması eğlenceliydi ancak arduino leonardo kullanarak 800-900 satırlık kodlar yazıp hazırladığım kontrollerlara harcadığım zamana acıdım mobiflight'tan sonra. Elinde bir 3d printer varsa muhteşem şeyler çıkarabilirsin. logitech ürünleri de aynı mantıkla çalışıyor. kullanmak için oyuna bağlanan bir plugin çalıştırmak gerekiyor önce.
mesela alttaki auto pilot için heading value. 07CC fsuipoc nin bu veriyi yazdığı memory adresi. buraya adresi girdiğinde mobiflight bu değeri okuyor. genelde preset seçtiğinde otomatik geliyor ama bazı değerlerde internetten buluyorsun. tansform kısmında da istediğin gibi düzenliyorsun.
Mesela heading'te bir bug var. Ben transformdaki formülü yazarak düzelttim. normalde diğerleri defaultta bıraksan çalışıyor.configleri yaptıktan sonra arduino mega karta upload ediyorsun ve çalışıyor.
DCS kuruyorum şimdi steam'de. Bakalım onda var mı böyle şeyler. yalnız dediğim gibi 3d printer şart.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X