Şimdi Ara

Microsoft Flight Simulator (2020) [ANA KONU] (101. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.259
Cevap
78
Favori
217.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 99100101102103
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2080ti yi sattım bakalım 3080e geçince belki bide 16gb ram daha alırım, New yorkda 50 fps görsem 4k ultrada yeter :)
  • Oyun açıkken bilgisayardan usb cihaz çıkarınca ya da takınca birden çöküyordu sistem, onu çözmüşler sonunda update ile çok iyi oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dün trabzon çevresindeki manzaraya baktım. gece şehir ışıkları, şehrin 50 metre üzerindeydi. garip bir bug vardı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DriveMaN

    2080ti yi sattım bakalım 3080e geçince belki bide 16gb ram daha alırım, New yorkda 50 fps görsem 4k ultrada yeter :)
    3080 daha tr'de satışa çıkmadan ne bu acele, new york'ta 50 fps görmek için mi tüm bu çaba..

    ben 3080'nin 4k ultra'da 50 fps görebileceğini sanmıyorum 3090 belki. (newyork'ta)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SLaYeR KiNG -- 3 Eylül 2020; 13:8:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLaYeR KiNG

    3080 daha tr'de satışa çıkmadan ne bu acele, new york'ta 50 fps görmek için mi tüm bu çaba..

    ben 3080'nin 4k ultra'da 50 fps görebileceğini sanmıyorum 3090 belki. (newyork'ta)

    Alıntıları Göster
    13-14 gün sonra piyasaya çıkacak olan kartların fiyatları 6500 tl lerden konuşuluyor, 13400 e satılan 2080ti kartları ucuzlamadan satmak istedim ve zaten ilana koyar koymaz gitti güzel fiyattan.. Amacım bir çok oyunda 4k 120fps'yi görmek aslında ama böyle bi kartla bile NY'da 25fps'lere kadar düşüyoken kartı sattığım fiyattan daha aşağısına çok daha performanslı bi karta yükseltmemek olmaz :)




  • new yorkta isterseniz rtx 99999 koyun 50 fps alamazsınız

    30 fpsyi gpu yüzünden almıyorsunuz. işlemci yüzünden alıyorsunuz. 5 ghz 10900k new york jfk kokpitinde 30 fpsye düşüyor. bitti. 50 fps istiyorsanız ya 10 ghz bir işlemci bulacaksınız (ki mevcut değil), ya da 2 katı ipcli işlemci bulacaksınız (onu da anca 10 yıl sonra bulursunuz)

    ya da oyuna 2 katı drawcall optimizasyonu gelecek (başka türlü xbox one x'e çıkabilmesinin mümkünatı yok)

    eğer bu tür bir optimizasyon gelmezse oyunu one x için unutun zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mc_Doglos

    87.06 kib lık yamamızı yapmış bulunmaktayız.
    ms store dan da 300 mb lık ındırme yapıyor
  • Sonunda bu işlerden anlayan birisi çıkmış.

    Flight Simulator için en önemli şey İşlemcidir. Bu FS 2004 de de böyleydi , FS X de de... Ekran kartı çok daha sonra gelir. Oyunun kalbi İşlemcidir.

    Flight Simulator 2020'de ki grafikler harika olsa da, kendine hayran bıraksada teknik açıdan baktığınızda küçük 3d modeller (binalar ağaçlar vs) bırakın RTX 2080 i , GTX 1050 yi bile zorlayacak detayda değil. Tüm modeller Low Poly. Binalar, Ağaçlar hepsi detaysız modellenmiş. Ama Bu bir eksi değil. Tüm dünyayı detaylı modelleyemezsiniz, hadi modellediniz diyelim bunları Real Time render alacak bir bilgisayar yok.

    Kısaca FS 2020 de ortada GPU yu zorlayacak bir şey yok. Gerçekçi Işıklandırma ve Gölgelendirme dışında ekran kartına yük bindirecek hiçbir şey yok.

    Ama benim anlamadığım şey 2004 ve 2007 de ya FS2004 ve FSX zamanında ki teknolojide Fizik hesaplamalarını İşlemci yapıyordu. Şuan günümüz teknolojisinde GPU da fizik hesaplamaları yapabiliyor. Yani İşlemciye çok rahat destek olabilir. Enteresan bir şekilde 2020 yılında çıkmış bir Flight Simulator'de %100 CPU ya abanıyor. Peki neden ? GPU nun çok daha etkin rol oynaması FPS artışına sebep olacaktır.

    Bu oyuna (simulasyona) optimizasyon sorunu var demekte doğru değildir. Geçmişte ne örnekler gördük.(GTA IV)

    Ortada bir sorun yok. Optimizasyon geliştirmesi gerekiyor mu ? Gerekiyor.Ama Bu bir aksiyon oyunu değil. FPS hayati önemli değil. Bir uçak simulasyonun da Havadayken 30 fps ile 45 fps çok fark etmez oyuncuya. Ama bir CS GO oynarken 280 FPS ile 310 FPS arasında ki fark önemli olabilir.

    Teknik açıdan konuşmak gerekirse Yazılım Mühendisleri ve Oyun Tasarımcılarının bu aşamada yapabileceği şeylerin başında çok uzak mesafelerin gerçek zamanlı Render almasını durdurması olacaktır. Uçak yükseldikçe FPS nin arttığına şahit olmuşsunuzdur. Dünya'dan yani 3D modellerden ne kadar uzaklaşırsanız o kadar FPS artıyor. Örneğin Siz almanya üzerindeyken 1200 km ötede ki şehirin modellerini Render Almak her zaman kaynaklara yük bindirecektir.

    Ama siz şehire yaklaştığınızda Objeler sonradan belirecek. Ya da Objeler sabit kalacak. Mesafeye göre Low - Med - High model olarak kodlanacak.

    Çok uzakta ki Terrain ( Coğrafi Zemin) 3D değil 2.5D Texture olarakta tasarlanabilir. 3D gibi görünür ama aslında 2.5D Dokudan ibaret olabilir. Oyuncuları kandırmak ve performansı artırmak için birebilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • bir forum sıtesınde ındırme hızı sorununu cozen bır kod paylasmıslar bundan once 850 kb/sn ıle ınen oyun o koddan sonra 12,5mb/sn ınmeye basladı aha sıtede bu




  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    sorun da o zaten %100 islemci kullanmıyor sadece 4 çekirdek kullanıyor

    istediğimiz kadar oyun şöyle böyle diye meşrulaştıralım. meşrulaştırmanın da bir son noktası var bana kalırsa.

    bu oyun xbox one x'in 2.2 ghz frekansda çalışan, bulldozerden kötü ipcye sahip, sadece 6 çekirdeğini yapımcının kullanabildiği jaugar işlemciye söz verildi. 10 fps çalışırsa kimsenin bir işine yaramaz, o artık işin tadının kaçtığı nokta olur

    series x'e çıksa bile bu haliyle rezalet olur, keza 5.2 ghz comet lake + 40 ns gecikmeli intel platformlarda 30 fpsye düşen yerde, 3.7 ghz zen 2 + gdrr6 gecikmeli amd işlemciye sahip olacak series x'in de 30 fpsye tutunması tabiri caizse imkansız

    kısacası

    1) drawcall yükünün en az 1.5 katı geliştirilmesi
    2) geliştirilemiyorsa daha fazla çekirdeğe yükün yayılması
    3) en az 8 cekirdek optimizasyonu gelmesi

    bunların yapılması gerekiyor, bunun kacarı yok. bu oyun o konsollarda çalişacaksa buna mecburlar. oyunun neden konsola çıkmadıgıyla ilgili kimse cikkip net bir şekilde bir şey diyebiliyor mu? diyemezler tabii. "one x'in cpusu dandik ondan cıkaramıyoz" demek yer mi asobo için? yemez tabii.

    ama demek ki söz verdiklerine göre yapabilecekler. bu oyun ne zaman one x'e 30 fps çalişacak şekilde cıkar, o noktada pcdeki işlemcilerin cogu da otomatik 50-60 fpsye cikacak zaten

    tabii gelecek ne getirir orası belirsiz. bakarsın "cıkarmıyoruz xcloud ile oynayın" derler. öyle olursa RIP.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaenerysStormborn

    sorun da o zaten %100 islemci kullanmıyor sadece 4 çekirdek kullanıyor

    istediğimiz kadar oyun şöyle böyle diye meşrulaştıralım. meşrulaştırmanın da bir son noktası var bana kalırsa.

    bu oyun xbox one x'in 2.2 ghz frekansda çalışan, bulldozerden kötü ipcye sahip, sadece 6 çekirdeğini yapımcının kullanabildiği jaugar işlemciye söz verildi. 10 fps çalışırsa kimsenin bir işine yaramaz, o artık işin tadının kaçtığı nokta olur

    series x'e çıksa bile bu haliyle rezalet olur, keza 5.2 ghz comet lake + 40 ns gecikmeli intel platformlarda 30 fpsye düşen yerde, 3.7 ghz zen 2 + gdrr6 gecikmeli amd işlemciye sahip olacak series x'in de 30 fpsye tutunması tabiri caizse imkansız

    kısacası

    1) drawcall yükünün en az 1.5 katı geliştirilmesi
    2) geliştirilemiyorsa daha fazla çekirdeğe yükün yayılması
    3) en az 8 cekirdek optimizasyonu gelmesi

    bunların yapılması gerekiyor, bunun kacarı yok. bu oyun o konsollarda çalişacaksa buna mecburlar. oyunun neden konsola çıkmadıgıyla ilgili kimse cikkip net bir şekilde bir şey diyebiliyor mu? diyemezler tabii. "one x'in cpusu dandik ondan cıkaramıyoz" demek yer mi asobo için? yemez tabii.

    ama demek ki söz verdiklerine göre yapabilecekler. bu oyun ne zaman one x'e 30 fps çalişacak şekilde cıkar, o noktada pcdeki işlemcilerin cogu da otomatik 50-60 fpsye cikacak zaten

    tabii gelecek ne getirir orası belirsiz. bakarsın "cıkarmıyoruz xcloud ile oynayın" derler. öyle olursa RIP.
    oyunda aldığım fps'nin sabit sahnede bir anda düşüp tekrar yükseldiğini fark ettim tam 30-40 arası gidiyor ondan sonra güm 15-20'ye düşüyor 20 saniye sonra tekrar çıkıyor

    ben 4 gb vram diyorum soruna




  • Cache ile yüklü olan yer aynı olmaz ise 3d yapılar gozukmez diye biliyorum.aynı disk üzerinde olmalı ayrıca rolling cache yi neden açtın ki onu off yap uçarken stream etsin bölgeyi indirmesin.Birde 10 Mbit çok az yüklemede problemler olucaktir bu sebepten takılma çok olabilir.En az 25 Mbit lazım ki o bile tam yetmiyebiliyor.Stabil 50 Mbit olmasi gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi claudecan -- 3 Eylül 2020; 16:47:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: claudecan

    Cache ile yüklü olan yer aynı olmaz ise 3d yapılar gozukmez diye biliyorum.aynı disk üzerinde olmalı ayrıca rolling cache yi neden açtın ki onu off yap uçarken stream etsin bölgeyi indirmesin.Birde 10 Mbit çok az yüklemede problemler olucaktir bu sebepten takılma çok olabilir.En az 25 Mbit lazım ki o bile tam yetmiyebiliyor.Stabil 50 Mbit olmasi gerekir.
    rolling cache off yapınca daha mı iyi gözükecek şimdi ? bende diyorum niye o kadar iyi gözükmüyor

  • B-2 Spirit kullanıcısına yanıt
    Ben 6 gordüm degerlerden muhtemelen sorun o

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sarkaryan kullanıcısına yanıt
    Yani su anda alpha olarak sunuliyor. P3d kullanmadim o sebepten arada farkı var mı bilmiyorum. Benim.icin onemli olan simconnect ti. O da geldigine gore yolcu modlarindan real atc ye kadar işler gelecek. Vfr için almıştim ama bu sebepten ifr a tekrar geçeceğim pmdg falan da gelsin de tabi inşallah fps ler yerlerde olmadan.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkdaşlar videolardan gördüğüm kadarıyla oyun gerçekten çok güzel, inceleme puanları da gayet yüksek, sizce oyunu hemen almalı mıyım yoksa gelecek 1-2 güncelleme sonrası oyun daha stabil hale gelince mi alayım?
  • Davetsiz misafirler var.
    Microsoft Flight Simulator (2020) [ANA KONU]
  • 
Sayfa: önceki 99100101102103
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.