Şimdi Ara

''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği (88. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.918
Cevap
65
Favori
260.311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8687888990
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ve ben geçen kış çıkma Çin malı lastik aldım cc den daha iyiydi. Bu kadar olur mu demeyin oldu.

    belki lastiği biraz daha iyileştirmiş olabilirler buda bi ihtimal. Ben ilk çıktığında almıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BluePassenger -- 10 Ekim 2018; 9:52:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bozok12 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam. Şimdilik sadece asvaltta ve kuru havada kullandım. 600 km kadar oldu. Bu aracı aldığımda üzerinde gelen Continental'le ve önceki dört çeker araçlarımda kullandığım farklı marka fakat ya AT (asvalt-arazi karışık kullanım için olan lastikler) ya da MT (sadece arazi lastiği) lastiklerle kıyasladığımda ses ve konfor anlamında çok daha iyiler.
  • medvet M kullanıcısına yanıt
    Doğrudur A/T lastikleri sorento, terios, ranger, grandvitara'da kullandım ses ve konfor haricinde at ve mt lastikler karda yolda bırakıyor güvenmemek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    ilk sene fazla sorun çıkartmaz ama zaten genelde sorun yaşayanlar ,yaşadığını söyleyenler 2. yıl için söylüyorlar
    zaten bizimde iddiamız zamanla büyük performans kayıpları yaşanacağı ile ilgiliydi

    keşke söylendiği gibi bir lastik olsa ,böylece yıllarca hiç değiştirmeden yaz-kış kullanırdık

    biz anlatınca millet zannediyor ,bu lastik birden bire parçalanacak ,hiç yol tutmayacak
    hayır efendim öyle bir şey olmaz ,performansında büyük kayıplar başlar
    misal ilk yıl karda çok kolay çıktığınız bir yokuşu ,2. sene zorlanarak çıkar yada hiç çıkamaz

    diğer konu ise tam yaz lastiği olmadığı için yine 2. yıl ses artışı ve yakıt artışı gibi durumlar oluşabilir (tabi yol tutuşu ve fren mesafesi gibi durumlarda değişecektir)

    lastik sektöründe bir sürü firma rekabet ediyor ve yarışıyor
    yaz lastiği için dahi hiç birisi tam istenileni verememişken ,bir firma mükemmel bir lastik yapıp 4 mevsim kullanıma sunsa ,diğerleri anında batar
    şahsen ben 2 ayrı takım lastik niye alayım ,isterse fiyatı 2 katı olsa dahi 4 mevsim tercih ederim

    diğer türlü sürekli lastik taktırma söktürme+balans+depolama parası niye vereyim ?
    Bilgilendirmeniz için teşekkürler hocam.
    Ben şehir dışı kuru havada bie 80-90 hızlarda süren biriyim. Yıllık ortalama 60.000 km yol yapıyorum. Bu sürüş stili ile lastiğin ömrü ne olur bilmiyorum ama beklediğimin üzerinde çok uzun ömürlü olsa bile en fazla 1.5 sene kullanırım. Bu nedenle bahsettiğiniz 2. yıl ortaya çıkacak olan sorunlar km'ye değil zamana bağlı olarak ortaya çıkıyorsa beni çok da etkilemez diye düşünüyorum.
    Yol tutuş ve fren mesafesinde doğabilecek olumsuzlar da zaten yavaş sürdüğümden çok etkilemez diye düşünüyorum.
    Ses ve konfor anlamında da; benim aracım ve kulanım şartlarım gereği bu lastiği almasam bile zaten çok konforlu - binek - yaz lastiği alma şansım yok bundan memnun kalmazsam alacağım AT sınıfı lastik olur. Onları önceki araçlarımda yıllarca kullandım, ses, konfor, fren-viraj emniyeti vs... konularda zaten pek iyi değillerdir. Bunları yazmamın sebebi sizin yazdığınız olumsuzluklara bir şekilde açıklama getirmek değil. Yanlış anlaşılma olmasın. Demek istediğim benim aracımdaki ve kullanım koşullarımdaki farklılıklar nedeniyle normal şartlarda dezavantaj olabilecek durumların benim için olmayacağını tahmin ederek bu lastikleri aldığımı anlatmak istedim. Ancak tabi ki tahmin, belki ben de pişman olacağım.
    Bahsettiğim AT sınıfı lastiklerin yıllardır karda-buzda performanslarını biliyorum, kesinlikle bir kış lastiği gibi olmasa da fena değillerdir. Yine arazi düşünülerek yapıldıklarından km ömürleri de uzundur. Benim gibi yavaş süren bir sürücü 90-100000 km kullanabilir. Eğer cross climate karda-buzda AT kadar da iş yapmazsa veya kullanım ömrü hiç değilse benim kullanım koşullarımda 1 yıl- 60000 olmazsa işte o zaman pişman olurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozok12

    Doğrudur A/T lastikleri sorento, terios, ranger, grandvitara'da kullandım ses ve konfor haricinde at ve mt lastikler karda yolda bırakıyor güvenmemek lazım.
    Ben de Vitara ve Grand Vitara'da bu lastikleri kullandım. Benim girdiğim kar zeminlerde buzlanma olmadığı sürece AT ve MT ler yeterli oluyor. Sizin gibi bu tip lastikleri kullanmış birini bulduğuma sevindim. Cross Climate ile AT- MT sınıfını sadece kar-buz performansı ve ömür açısından kıyaslayabilir misiniz?
  • Bir lastik için olabilecek her durum ve koşul için sıradan bir lastik işte. Ömrü sıradan, yuvarlanma direnci sıradan, konfor sıradan ama her koşulda çalışıyor (iş görüyor). Olayı da bu zaten. Sayfalarca yazıp çizmeye gerek yok.

    Benim herhalde 3 yılı geçti. Bu lastikle ilgili beni en mutlu eden tarafı, lastikçi beyefendilerle muhatap olmuyor oluşum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 10 Ekim 2018; 18:15:7 >
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    Ben burada yada başka bir yerde burada yazan kimseye cevap olsun diye yazmadım, tanımadığım insanlara cahil diyecek değilim. Ve fakat benim anlam veremediğim, yazdığım mesajın neresinde türkiyede yasaları çiğnediğim yazıyor? Ben ankara otobanında yol yaptım demedim ki. Siz dünyayı yaşadığınız çevreden ibaret zannedebilirsiniz fakat insanları ve söylediklerini anlamadan yargılamayın, anlasanızda yargılamayın.



    Ayrıca 4 ayda biten continental contisportcontact 5 zaten yaz lastiği üstüne üslük perfomans odaklı bir yaz lastiği, 4 mevsim lastik değil. Tam tersine yazın yaz lastiğinizde olsa perfomanslı yada hızlı gitmesenizde seri gaz ve fren yaparak çok çabuk lastiğin biteceğinden bahsettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Bir lastik için olabilecek her durum ve koşul için sıradan bir lastik işte. Ömrü sıradan, yuvarlanma direnci sıradan, konfor sıradan ama her koşulda çalışıyor (iş görüyor). Olayı da bu zaten. Sayfalarca yazıp çizmeye gerek yok.

    Benim herhalde 3 yılı geçti. Bu lastikle ilgili beni en mutlu eden tarafı, lastikçi beyefendilerle muhatap olmuyor oluşum.
    Aynen öyle çok güzel söylediniz, en iyi lastik değil bu 4 mevsim, allseason, 4 season lastikler. Her koşulda arabayı belli bir standartlar dahilinde hareket ettirip, durduran ürünler. Üretenlerde fazlasını iddia etmiyor, bunun aksini söyleyip çöp demekte bu işin içinde çalışan insanların emeğine saygısızlık oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • medvet M kullanıcısına yanıt
    Söylediğiniz gibi at lastikler buz yoksa karda iş görüyor burda birde yolun eğimi ve kar seviyesi önemli. Kış lastiğinin zorlanmayacağı bir yokuşta at lastikler su koyverebilir. Kartalkaya, kartepe, uludağ gibi yerlere normal yoldan çıkarken karda olsa gidiyorlar fakat benzer eğimde karlı arazide durduğunuz an kalıyorlar. O açıdan kış lastiği ile boy ölçüşemezler. Buzlu zeminde zincir, palet tarzı çekiş arttırıcı malzeme kullanmadıkça kış lastiğininde bir etkisi yok.



    4 mevsim, allseason, 4 season bunlardan pirelli cinturato allseason ve crossclimate+ kullandığım için geneli değil bu iki lastik özelinde söyleyeceklerim. 21 yıldır yurtiçinde ve yurtdışında araç sahibiyim. Yurtdışında ilk aracımdan beri türkiyede son 14 yıldır her kış en az 1 aracıma (genelde 2) kış lastiği taktırıyorum havalar soğuyunca bir araca michelin pilot alpinlerini diğerine pirelli wintersotozerro3 kışlıklarını yine taktıracağım. Fakat birden fazla aracın hepsine sök tak uğraş vakit alıyor, bir acaç sadece yazlık diğer 2 si 4 mevsim le istanbulda rahat rahat idare ediyor. Çok kar yağan, kış ve soğuk olan bir yerde olsa yazlık kışlık ayrı kullanmak dışında bir seçenek olmaz. Geçen kışı ele alırsak kışlığı geçtim 4 mevsim lastik takankara bile yazık oldu hava sıcaklığı çok fazla düşmedi. Bir önceki kış belli bölgelere yağsada uzun süreli olmadı.



    Cross climate+ kar ve soğuk havalarda tutuş ve performans olarak a/t lerden daha iyi ama yazın kuru zeminde aşırı bir farkı yok, tabi m+s logosu olsada cc ler a/t lerin arazi kullanım avatajına sahip değil. Ömür olarak yine iyi bir a/t lastik daha uzun kullanım süre ve kmsi sağlar gibi gözüküyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • medvet M kullanıcısına yanıt
    Samimiyetinizden dolayı sizi kutluyorum. Bu lastiklerle dediğiniz şartlarda hiç bi problem yaşamazsınız. Kış şartlarında kış lastikleri gibi başarılı değil ama idare edilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bozok12 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • medvet M kullanıcısına yanıt
    yılda 60.000 km. kullanıyorsanız zaten en fazla 1,5-2 yıl gider ,belki 2. kış karda biraz sıkıntı çıkabilir
    sizin durumunuz farklıymış o nedenle fazla bir şey söylenemez

    ben şahsen 1 lastiği asgari 5 sene kullanırım ve değerlendirmeyi de buna göre yaptım
  • bozok12 kullanıcısına yanıt
    quote:

    2017 yaz başında 0 aldığım continental contisportcontact 5 lastikler 4 ayda 15bin km de bitti, hiç diş kalmadı slick lastiğe döndü, ama ben şikayet etmedim. Biter mi o paraya alınan lastik biter, sürekli otobanda 160-200 arası süratle arası seyahat edersen bitiyor, bu da çok normal.


    quote:

    Hayırlı olsun güle güle kullanın, Allah kaza bela vermesin. İnternette menun olan pek yazmaz sorun yaşayanlar şikayet eder, birde bilgisi olmayıp fikri olanlar gürültü yapar. Bir insanın konuştuğu konuda bilgisini anlamanın kolay yollarından biri kurduğu cümlelere bakmaktır, "hayatta öyle olmaz", "imkansız", "öyle şeymi olur", "sadece böyle olur" tarzı aşırı kesin ifadeleri ne kadar kullanıyorsa o konuda o kadar cahildir.


    sizden önce biz mesaj yazdık ,bu sözleri kime söylediniz o zaman ?

    Malzemeye, desene, teknolojiye göre binlerce çeşit lastik üretiliyorken 4 mevsimi anlayamamak kör bakmak sadece. Siz güle güle kullanın, bu ürünler kullanıldıkça daha iyiye gidecek.

    hani bir önce ki mesajınız olmasa yalancı çıkartacaksınız
    merak etmeyin bizde sizler kadar biliriz bu işleri (34 yıldır araba kullanırım)

    hele ki bizim gibilere "lastikçi" söylemleri akla zarar ,işin daha vahim olanı sanki lastikçiler tek marka lastik satıyor
    lastikçi olsam milletten mi korkacağım yada saklayacağım ?

    bizim milletimize iyilik yaramaz biliyorum ama fena huy edinmişim ,illa bildiklerimi paylaşıp ,faydalı olmaya çalışıyorum
    aksine bizim gibileri gizli lastikçi olarak yaftalayanlar ,büyük ihtimal kendisi lastikçi olmalı

    üstelik ben bunu almayın şunu alın diye herhangi bir marka tavsiye ettim mi ?
    bana ne yahu ,beni ne ilgilendirsin ?

    geçen sene ülke olarak kış olmadığı için millete cesaret gelmiş, "kedi her zaman ciğer yemez" sözü gibi ,çok sağlam bir kış gelirse göreceğiz bu mükemmel diyenleri

    ya arkadaş benim çözemediğim diğer konu ise , İstanbul için yeterli diyenler acaba hiç mi şehir dışına çıkmaz ?
    misal bir işi çıkıp İstanbul - Ankara gitmez mi ? ,giderken Bolu dağındaki sağlam karı hiç görmez mi ?

    ben bildiklerimi anlattım ,isteyen teşekkür eder ,isteyen boşuna yalanlayıp durur
    şu forumda kimseden bir kuruş fayda edinmedim (sadece sıcak fırsatlar bölümünde , fırsat paylaşanlar sayesinde üç beş kuruş karım olmuştur)
    inanmayan varsa adresimi vereyim gelsinler görüşelim ,emekli bir adamım ve sunulan iş tekliflerini dahi kabul etmedim

    he lastikçiyiz ,hatta xx lastik fabrikası babamındır
    Allah akıl fikir versin ,ne diyeyim


    not :sözlerimin bir kısmı size yönelik değildir ,gerek hissettiğim için yazdım




  • Plus versiyonunu aracımda 1 yıl yaklaşık 10k km dir kullanıyorum. Oldukça memnunum. 2 yıl sonra bir miktar performans düşüşü kabul edilebilir. CP5 lastiklerimde 2 sene sonra daha kolay ABS'ye düşer olmuştu. Bunlar spor kullanım hız lastiği değildir. Size ortalama bir güvenlik ve tutuş sağlıyorsa sorun yok.

    Bence bu lastiğin en önemli olayı soğuk havalarda yaz lastiği gibi taş gibi olmaması.
  • Herkese merhabalar ,
    Forumların, iyi analiz edildiği takdirde bizlere güzel birer klavuz olduğu düşüncesindeyim. Michelin CC lastiği için birkaç bir şey bende söylemek istiyorum.
    Öncelikle şunu belirtmek isterim ki daha önceki aracımda (Ford Fiesta) uygun ebatta olmadığı için alamamış merakla kullanan arkadaşların yorumlarını beklerdim.
    Nisan 2018de 2012 E-HDİ Citroen C4 Exclusive paket bir araç aldım.
    Üzerinde 2017 tarihli 2 adet Michelin CC ve 2 adet CC+( daha yeni bir teknoloji) lastikleri mevcuttu. Ebat olarak da 225x45x17
    Ben bir lastikten şunları beklerimden ziyade lastik benden neler bekliyor biraz da işin o tarafındayım açıkçası.
    Şöyle açıklamak isterim. 35 yaşındayım ve 18 yaşından beri araba kullanırım. Araba kullanırken de DÜNYANIN EN CİDDİ İŞİNİ YAPIYORMUŞ gibiyimdir. Bunu da geçmiş yıllarda birinden duydum ve nedense aklımda yer etti.
    İkametgah alanım İstanbul Beylikdüzü. İş yerim halkalı ( bilenler bilir altınşehir yolundan gidip geliyorum.) Günlük 47km yolum mevcut.
    Bu lastiklerle yaklaşık 13bin km yol yaptım uzun yol ve de ıslak-kuru zeminlerdeki görüşlerimi sizinle paylaşıp. Kış koşulları için de henüz kullanamadığım için yorumdan ziyade beklentilerimi yazacağım.
    Lastikler benden ne bekliyor; herşeyden önemlisi dikkat bekler, takip mesafesi bekler, ani hızlanmalardan ani frenlemelerden kaçınmamı bekler. Özellikle yağışlı havalarda daha yumuşak daha dengeli davranmamı bekler. Bu noktada benim böyle olduğum sürecede İlk 6 aylık performansı Michelin CC için olumlu. Beni üzmeyen bir tavrı oldu. Lastiklerle karşılaştığım riskli olaylar aracı yukarıda belirttiğim sürece çok azdır. 90 ile bir su göletine girdim. Lastikler suyu çok güzel tahliye etti ve de yer ile temasını bozmadan aynı doğrultuda devam ettim. Uzun yolda da bir sefer trafik bir anda durdu. Bende ani durmam gerekti yine hızım 110 civarında ABSnin de devreye girmesiyle yine doğrultumu bozmadan bana göre uygun bir mesafede durdum.
    Burada bir parantez açmak isterim Frenaj mesafeleri ve ıslak zeminde aracında (ABS-ESP- vs...) etkisi elbetteki mevcut. Özetlemem gerekirse lastikler yaz kullanımı ve de ıslak zemin kullanımında beni mutlu etti.
    Gelelim kış beklentime. Ben aracı bu şekilde kullandığım sürece ve de sizlerden gelen geri bildirimleri de okuduğumda sert kış koşulları olmadığı takdirde. CC lastikler benim işimi çok rahat görecektir. En azından öyle umut ediyorum.
    Eğer 6 ay yerden kar buz kalkmayan bir yerde yaşıyor olsam elbetteki çivili lastik tercih ederdim. Çoğunluğun ortak fikrine bende katılıyorum buzlu zeminde kış lastiği ya da CC serisi lastikler bizi ( hafif rampada da buzlu zeminde) bizi üzebilir. Üzmemesi dileğiyle...
    Yazımı okuduğunuz için teşekküre derim. Lastik konusunda özellikle kış aylarında diğer sürücülerin de bizim gösterdiğimiz hassasiyetin birazını göstermeleri dileğiyle...Saygılarımla




  • genncayy kullanıcısına yanıt
    Bu sürüşle 80 bin km yol yaparsın bu lastiklerler. 45 bin km bitti,sadece bazı zeminlerde kızaklama sorunu var,patinaja düşüyor ancak araç hemen toparlıyor. Kullanılan ebat 205/55/16 91V

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu lastikler ile yaklaşık 42000 km yol yaptım iki çift lafta ben edeyim. Araç yazin buzda kayarmis gibi kayıyor . 50 ile giderken ani fren yapıyorum kayıyor kayıyor kayiyooor ve duruyor. Sanki buzda kayıyor .



    Kışın kuru havada yine aynı ABS hemen devreye giriyor ve kaymaya başlıyorsunuz . Islak zeminde ise tam tersi adamı cama yapıştırır . Direk duruyor araç kayma yok.



    Yumuşak lastikler konforlu. Fazla ses almıyor . Ömrü bitsede degistirsem kaza yapmadan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kerim35 kullanıcısına yanıt
    Araç markası nedir acaba. Ben şöyle bi tespitte bulundum araba üst segment olunca lastiğin ayıbını bir miktar örtüyor. Kullanıcıda trafik kurallarına uyuyorsa buraya memnun olduğunu yazıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BluePassenger

    Araç markası nedir acaba. Ben şöyle bi tespitte bulundum araba üst segment olunca lastiğin ayıbını bir miktar örtüyor. Kullanıcıda trafik kurallarına uyuyorsa buraya memnun olduğunu yazıyor.
    Nissan note 2013 model hocam. Lastikler çok kötü bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 8687888990
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.