Şimdi Ara

Metro bulunan iller ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
8.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İstanbul Ankara İzmir bunlar benim bildiklerim bi de galiba Bursa da var metro başka hangi illerde metro ulaşımı var ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Türkiye'de Metro Bulunan Şehirler

    Günümüzün modern yaşamında, hızlı ve verimli ulaşım seçenekleri büyük önem taşımaktadır. Bu seçeneklerin başında, şehirlerde trafik sorununu önemli ölçüde azaltan metro sistemleri gelmektedir. Türkiye'de de birçok şehir, gelişmiş metro hatlarına sahiptir. Peki, Türkiye'de metro olan şehirler hangileridir?

    Türkiye'de Metro Olan İller

    Türkiye'nin şu illerinde metro sistemleri bulunmaktadır:

    • Ankara
    • Bursa
    • Gaziantep
    • İstanbul
    • İzmir
    • Konya

    Bu şehirler, Türkiye'nin en kalabalık ve gelişmiş şehirleri arasında yer almaktadır. Metro hatları sayesinde bu şehirlerin sakinleri, trafik sıkıntısı çekmeden şehir merkezine ve diğer önemli noktalara kolayca ulaşabilmektedirler.

    Metro Sistemlerinin Faydaları

    Metro sistemlerinin şehirler için pek çok faydası vardır, bunlardan bazıları şunlardır:

    • Trafik sıkışıklığını azaltır.
    • Hava kirliliğini azaltır.
    • Ulaşım maliyetlerini düşürür.
    • Şehirlerin daha yaşanabilir olmasını sağlar.

    Sonuç

    Eğer Türkiye'nin metroya sahip şehirlerinde yaşıyorsanız veya bu şehirleri ziyaret etmeyi planlıyorsanız, metro sistemini kullanarak kolay ve hızlı bir şekilde ulaşım sağlayabilirsiniz. Türkiye'nin metro sistemleri, şehir içi ulaşımın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir ve şehirlerin gelişmesine önemli katkılar sağlamaktadır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aksaray-Havalimanı demir yolu gibi olanlara metro denmez aslında fakat bizler diyoruz.
    Metro normalde yerin altında giden,yer ve zaman tasarrufu sağlayan yolcu taşıma aracıdır.

    Fakat bizimkiler yerin üstünde gidiyor ve 3410239481209 tane durakta duruyor.
    İstanbul'da doğru düzgün bir şu taksim metrosu var.
    Gerisi normal tren.Metro diye kakalıyorlar
  • Ankara, İstanbul, İzmir, Bursa ve Adana'da metro var.
  • çorum eak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Response.Write

    Aksaray-Havalimanı demir yolu gibi olanlara metro denmez aslında fakat bizler diyoruz.
    Metro normalde yerin altında giden,yer ve zaman tasarrufu sağlayan yolcu taşıma aracıdır.

    Fakat bizimkiler yerin üstünde gidiyor ve 3410239481209 tane durakta duruyor.
    İstanbul'da doğru düzgün bir şu taksim metrosu var.
    Gerisi normal tren.Metro diye kakalıyorlar

    her metro underground olmak zorunda değil.bursa metrosu mesela, ara sıra yeraltından gidiyor, çoğu yolu yerüstünden tamamlıyor. ama nedir ? metro.

    yer altında gitme meselesi değil, saatlik yolcu taşıma kapasitesine göre metro olup olmadığı belli oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkmm

    quote:

    Orijinalden alıntı: Response.Write

    Aksaray-Havalimanı demir yolu gibi olanlara metro denmez aslında fakat bizler diyoruz.
    Metro normalde yerin altında giden,yer ve zaman tasarrufu sağlayan yolcu taşıma aracıdır.

    Fakat bizimkiler yerin üstünde gidiyor ve 3410239481209 tane durakta duruyor.
    İstanbul'da doğru düzgün bir şu taksim metrosu var.
    Gerisi normal tren.Metro diye kakalıyorlar

    her metro underground olmak zorunda değil.bursa metrosu mesela, ara sıra yeraltından gidiyor, çoğu yolu yerüstünden tamamlıyor. ama nedir ? metro.

    yer altında gitme meselesi değil, saatlik yolcu taşıma kapasitesine göre metro olup olmadığı belli oluyor.

    İstanbul'da metrobüs diye bir saçmalık var.
    Yoldan şerit keseceğine yap onu yerin altına.
    Hem otoyolun rahatlasın hem şehrin görüntüsü düzelsin.

    Gerçi senin metroyu yerin altına girip çıkması diye bahsettiğin durum bambaşka.
    O orda yerin altına girmiyor.Tren rayının üstü kapatılıyor tünele giriyor o

    Türkiye'de gerçek anlamda metro taş çatlasın 2 tane vardır.
    Diğerleri hızlı tren kategorisine girecek şeyler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Response.Write

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkmm

    quote:

    Orijinalden alıntı: Response.Write

    Aksaray-Havalimanı demir yolu gibi olanlara metro denmez aslında fakat bizler diyoruz.
    Metro normalde yerin altında giden,yer ve zaman tasarrufu sağlayan yolcu taşıma aracıdır.

    Fakat bizimkiler yerin üstünde gidiyor ve 3410239481209 tane durakta duruyor.
    İstanbul'da doğru düzgün bir şu taksim metrosu var.
    Gerisi normal tren.Metro diye kakalıyorlar

    her metro underground olmak zorunda değil.bursa metrosu mesela, ara sıra yeraltından gidiyor, çoğu yolu yerüstünden tamamlıyor. ama nedir ? metro.

    yer altında gitme meselesi değil, saatlik yolcu taşıma kapasitesine göre metro olup olmadığı belli oluyor.

    İstanbul'da metrobüs diye bir saçmalık var.
    Yoldan şerit keseceğine yap onu yerin altına.
    Hem otoyolun rahatlasın hem şehrin görüntüsü düzelsin.

    Gerçi senin metroyu yerin altına girip çıkması diye bahsettiğin durum bambaşka.
    O orda yerin altına girmiyor.Tren rayının üstü kapatılıyor tünele giriyor o

    Türkiye'de gerçek anlamda metro taş çatlasın 2 tane vardır.
    Diğerleri hızlı tren kategorisine girecek şeyler.

    metrobüs hem maliyet, hemde hız açısından geçici süreli yapıldı. yani o bölgelere metro yapılması düşünülüyor ama ne zaman yapılır kimse bilemez. hatta biz görür müyüz, onu bile bilemeyiz.

    ben senin demek istediğini anladım. taksim metrosu ve anadoluda yeni yapılan kadıköy metrosu dışında metro var demek banada saçma geliyor ama teorik olarak çoğu yerde yapılmış raylı sisteme metro demek mümkün.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetesiz

    çorum eak

    bu nasıl birşey ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkmm

    quote:

    Orijinalden alıntı: Response.Write

    Aksaray-Havalimanı demir yolu gibi olanlara metro denmez aslında fakat bizler diyoruz.
    Metro normalde yerin altında giden,yer ve zaman tasarrufu sağlayan yolcu taşıma aracıdır.

    Fakat bizimkiler yerin üstünde gidiyor ve 3410239481209 tane durakta duruyor.
    İstanbul'da doğru düzgün bir şu taksim metrosu var.
    Gerisi normal tren.Metro diye kakalıyorlar

    her metro underground olmak zorunda değil.bursa metrosu mesela, ara sıra yeraltından gidiyor, çoğu yolu yerüstünden tamamlıyor. ama nedir ? metro.

    yer altında gitme meselesi değil, saatlik yolcu taşıma kapasitesine göre metro olup olmadığı belli oluyor.

    Aynen, yeraltindan gidenlere subway deniyor zaten.
    bkz toronto subway




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zamancokzor

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetesiz

    çorum eak

    bu nasıl birşey ?



  • Samsun Hafif Raylı Sistem var o metro oluyor mu?

    En fazla 100 km ile gidebiliyor araçlar.

     Metro bulunan iller ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acemi_user

    Samsun Hafif Raylı Sistem var o metro oluyor mu?

    En fazla 100 km ile gidebiliyor araçlar.

     Metro bulunan iller ?
    Araç trafiğine karıştığı için metro değil tramvay oluyor o.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Response.Write

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkmm

    quote:

    Orijinalden alıntı: Response.Write

    Aksaray-Havalimanı demir yolu gibi olanlara metro denmez aslında fakat bizler diyoruz.
    Metro normalde yerin altında giden,yer ve zaman tasarrufu sağlayan yolcu taşıma aracıdır.

    Fakat bizimkiler yerin üstünde gidiyor ve 3410239481209 tane durakta duruyor.
    İstanbul'da doğru düzgün bir şu taksim metrosu var.
    Gerisi normal tren.Metro diye kakalıyorlar

    her metro underground olmak zorunda değil.bursa metrosu mesela, ara sıra yeraltından gidiyor, çoğu yolu yerüstünden tamamlıyor. ama nedir ? metro.

    yer altında gitme meselesi değil, saatlik yolcu taşıma kapasitesine göre metro olup olmadığı belli oluyor.

    İstanbul'da metrobüs diye bir saçmalık var.
    Yoldan şerit keseceğine yap onu yerin altına.
    Hem otoyolun rahatlasın hem şehrin görüntüsü düzelsin.

    Gerçi senin metroyu yerin altına girip çıkması diye bahsettiğin durum bambaşka.
    O orda yerin altına girmiyor.Tren rayının üstü kapatılıyor tünele giriyor o

    Türkiye'de gerçek anlamda metro taş çatlasın 2 tane vardır.
    Diğerleri hızlı tren kategorisine girecek şeyler.

    bursa metrosu yerin altından gittiği zaman üzerinden arabalar geçiyor. yani yer altında oldugu zmn belli değil metronun yeri. üstü kullanılabilir




  • Adana'da varda yararını göremedik.
  • Gerçek anlamda sadece İstanbul ve Ankara'da vardır. Diğerleri hafif raylı sistemlerdir.2 sehirde de 1er hat vardir.İstanbulda kadikoy kartal hattinin acilmasiyla bu 2 olacaktir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ne[M]esis

    Adana'da varda yararını göremedik.

    Aynen Türkiyenin en ölü metrosu abartmıyorum olmasa daha iyiydi tamamen gereksiz hafif raylı sistem bundan iyi olurdu
    Sanki paris bizim adana
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nForcer

    quote:

    Orijinalden alıntı: acemi_user

    Samsun Hafif Raylı Sistem var o metro oluyor mu?

    En fazla 100 km ile gidebiliyor araçlar.

     Metro bulunan iller ?
    Araç trafiğine karıştığı için metro değil tramvay oluyor o.

    Arasındaki farkı hep merak etmişimdir.




  • Adana'da Metro yok arkadaşlar, konudaki insanları yanlış yönlendirmeyin. Tamam Belediye Başkanı Metro diyebilir ama o Viyadük Üzerinden hareket eden Tranvay. Yada onun gibi birşey işte..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acemi_user

    Samsun Hafif Raylı Sistem var o metro oluyor mu?

    En fazla 100 km ile gidebiliyor araçlar.

     Metro bulunan iller ?


    Tramvay bu. Herkes öyle diyor en azından
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ne[M]esis

    Adana'da varda yararını göremedik.
    Bence o Adana'daki çarpık kentleşmenin bir sorunu. Adana metrosu şehrin merkezi sayılan yerlerinden geçmese de geçirilebilecek en uygun güzergahların birinden geçiyor. Farzedelim ki metro Barajyolu'ndan geçseydi, Duygu Cafe'nin oradaki sulama kanalı ve otobanın bulunduğu keşmekeşten nasıl geçirilecekti? Ne yer üstünden ne de yer altından metroyu oradan geçirmek mümkün değildi. Özellikle Adana'nın içinden geçen otoban şehri bıçak gibi ikiye kesiyor. O çevre yolu Adana'nın geleceği hiç düşünülmeden yapılmış, metronun da doğru düzgün geçmesini engellemiş.

    Bundan sonra yapılması gereken şey, özellikle metro güzergahının etrafında kentsel dönüşüm uygulanıp yeni merkezler inşa edilmesidir. Adana'nın şimdiki kent düzeni şehre çok ters.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.