Şimdi Ara

MERCEDES IKI YENI MOTOR TANITTI : OM654M ve M254 (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
2.321
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Elektriğe yatırım yapan yaya kalır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.0 dizelde 550nm efsane bir değer olmuş.

    15 sene önce 4.0-5.0 V8 dizellerin torkuydu bu...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Şunu söylemeyi unuttum : OM654 euro6d ye zaten uyumlu şuan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    6d 2 faz halinde devreye giriyor şu anki hali 6d temporary 1 ocak 2021de ikinci faz var. O kısmı küçük daha çok aftertreatment düzenlemesi zaten, asıl dert CO2 sınırı için 3-5 gr aşağı çekebilmek. Paris, Roma ve Atina'nın açtığı davaya bakıyor şu an herşey, eğer firmaların değilde belediyelerin istediği gibi ilk mahkemenin verdiği karar temyizde onanırsa seyreyle gümbürtüyü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    şuanki motorlar faz2 yi destekliyor. Euro6d-ISC-FCM
    E300d dışındaki dizelllere 48V gelmeyecek bu yıl zaten.

    faz2 uyumlu modeller

    A200d, 220d
    B200d, 220d
    CLA200d, 220d
    GLA180d, 200d, 220d
    GLB180d, 200d, 220d
    C180d, 200d, 220d, 300d
    GLE350de
    GLE350d
    GLE400d
    GLS350d
    GLS400d

    https://blog.mercedes-benz-passion.com/2020/05/mercedes-benz-wechselt-zur-neuen-6d-isc-fcm-abgasnorm/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Burada ki mesajlarımda genelde genel ifadelere yer vermeye ve tekniğe çok fazla girmemeye çalışıyorum ancak bu konu tamamen teknik. 6d-ISC-FCM görüyorsun orada ve haklı da değil mi ancak alt parametrelerde yıl içinde geçişler var. Örneğin ISC prosedürü 1 eylül 2020'den itibaren satılacak araçlarda değiştiriliyor. Yani 1 eylül 2020den önceki ISC başka sonraki başka ve zorlaştırılmış.

    Buralara kadar gitmeye gerek yok, anlatmak istediğim temel şey şu;

    Bir önceki mesajda da belirttiğim gibi NOx, PN, PM gibi kirleticiler için egzoz arıtma sistemlerine yatırım yaparak bir şekilde çözebiliyorsunuz şu aşamada. Örneğin şu an çoğu araç değerlerine bakarsan dizel araçlar için mevzuatta yer alan 80 mg'ın altındadır laboratuvar testlerinde, benzer şekilde RDE testlerinde de çoğu bugün izin verilen 2.1 conformity factor değerinin çok altındadır ve hatta 1 ocakta uygulanacak 1.43 değerinde altındadır. Ancak gelip takıldığımız yer ISC yani dolaşımdaki uygunluk. Bu sistemler evet şu an limitlerin çok altında ancak 100 bin km sonra ne olacak. Yeni dolaşımdaki uygunluk süreci üreticileri kıskaca alıyor çünkü fail prosedürü değiştiriliyor.

    Bu bahsettiğim kirleticiler boyutu bunları sağladığımızı ve riski göz alarak üretime devam ettiğimizi düşünürsek bu sefer karşımıza CO2 değeri geliyor ve bundan kaçışın yolu yok. CO2=Yakıt Tüketimidir aslında genel olarak, yani 95 gr CO2 sınırı bize yakıt tüketimi çok daha düşük araçları şart koşuyor. CO2 faz 2 ise artık neredeyse pure içten yanmalı araç satışını Avrupa için ciddi oranda kısıtlıyor.

    Nasıl yapıyoruz bunu, downsizing turbo benzinli araçlar, hybrid araçlar, mildhybrid araçlar. Test koşulları altında yakıt tüketimini ne denli düşük gösterebilirseniz CO2 veriniz de o denli düşük oluyor. Bugün dizel araçların CO2 değerleri yakıt tüketimleri düşük olduğu için atmosferik araçlardan düşük, turbo benzinliler ile benzer ancak her ikisinin değeri hybrid araçlardan çok daha yüksek, elektrikli araçlarda ise zaten sıfır.

    Bugün bu mildhybrid sistemler geçiş sürecinde test koşulları altında CO2 değerini birkaç gr daha düşük göstermekten başka bir işe yaramıyor açıkçası, yasal emisyon hilesi dememin sebebi bu. Ancak ortalamayı aşağı çektiği için üreticilerin işine yarıyor 2 milyon araç satan bir firma 1 gr düşüş yaşasa 190 milyon euro cezadan kurtulmuş oluyor.

    Bu bir geliştirme süreci her şeyi detayları ile yazdığınızda genele hitap etmiyor ve çok teknik kalıyor, ama sen araştırmayı seviyorsun, takip ediyorsun. Detay karşılıklı konuşabiliriz ancak herkese sana verdiğim gibi cevap verirsen olay başka yere gidiyor.

    Mevzuat şu linkten ulaşabilirsin ancak 800 sayfadan fazla ve neyi nerede bulacağını net olarak bilmiyorsan anlamak biraz zor açıkçası. Ancak tanımlar kısmı, emisyon tabloları kısmı ve ISC kısmına bakabilirsin istersen.
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:02017R1151-20200125



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 25 Mayıs 2020; 17:37:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Burada ki mesajlarımda genelde genel ifadelere yer vermeye ve tekniğe çok fazla girmemeye çalışıyorum ancak bu konu tamamen teknik. 6d-ISC-FCM görüyorsun orada ve haklı da değil mi ancak alt parametrelerde yıl içinde geçişler var. Örneğin ISC prosedürü 1 eylül 2020'den itibaren satılacak araçlarda değiştiriliyor. Yani 1 eylül 2020den önceki ISC başka sonraki başka ve zorlaştırılmış.

    Buralara kadar gitmeye gerek yok, anlatmak istediğim temel şey şu;

    Bir önceki mesajda da belirttiğim gibi NOx, PN, PM gibi kirleticiler için egzoz arıtma sistemlerine yatırım yaparak bir şekilde çözebiliyorsunuz şu aşamada. Örneğin şu an çoğu araç değerlerine bakarsan dizel araçlar için mevzuatta yer alan 80 mg'ın altındadır laboratuvar testlerinde, benzer şekilde RDE testlerinde de çoğu bugün izin verilen 2.1 conformity factor değerinin çok altındadır ve hatta 1 ocakta uygulanacak 1.43 değerinde altındadır. Ancak gelip takıldığımız yer ISC yani dolaşımdaki uygunluk. Bu sistemler evet şu an limitlerin çok altında ancak 100 bin km sonra ne olacak. Yeni dolaşımdaki uygunluk süreci üreticileri kıskaca alıyor çünkü fail prosedürü değiştiriliyor.

    Bu bahsettiğim kirleticiler boyutu bunları sağladığımızı ve riski göz alarak üretime devam ettiğimizi düşünürsek bu sefer karşımıza CO2 değeri geliyor ve bundan kaçışın yolu yok. CO2=Yakıt Tüketimidir aslında genel olarak, yani 95 gr CO2 sınırı bize yakıt tüketimi çok daha düşük araçları şart koşuyor. CO2 faz 2 ise artık neredeyse pure içten yanmalı araç satışını Avrupa için ciddi oranda kısıtlıyor.

    Nasıl yapıyoruz bunu, downsizing turbo benzinli araçlar, hybrid araçlar, mildhybrid araçlar. Test koşulları altında yakıt tüketimini ne denli düşük gösterebilirseniz CO2 veriniz de o denli düşük oluyor. Bugün dizel araçların CO2 değerleri yakıt tüketimleri düşük olduğu için atmosferik araçlardan düşük, turbo benzinliler ile benzer ancak her ikisinin değeri hybrid araçlardan çok daha yüksek, elektrikli araçlarda ise zaten sıfır.

    Bugün bu mildhybrid sistemler geçiş sürecinde test koşulları altında CO2 değerini birkaç gr daha düşük göstermekten başka bir işe yaramıyor açıkçası, yasal emisyon hilesi dememin sebebi bu. Ancak ortalamayı aşağı çektiği için üreticilerin işine yarıyor 2 milyon araç satan bir firma 1 gr düşüş yaşasa 190 milyon euro cezadan kurtulmuş oluyor.

    Bu bir geliştirme süreci her şeyi detayları ile yazdığınızda genele hitap etmiyor ve çok teknik kalıyor, ama sen araştırmayı seviyorsun, takip ediyorsun. Detay karşılıklı konuşabiliriz ancak herkese sana verdiğim gibi cevap verirsen olay başka yere gidiyor.

    Mevzuat şu linkten ulaşabilirsin ancak 800 sayfadan fazla ve neyi nerede bulacağını net olarak bilmiyorsan anlamak biraz zor açıkçası. Ancak tanımlar kısmı, emisyon tabloları kısmı ve ISC kısmına bakabilirsin istersen.
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:02017R1151-20200125
    Aklıma yıllar önce otomobil dergisinde okuduğum makale geliyor peki uçaklara neden kısıtlama yok yakıt tüketimleri inanılmaz CO2 inanılmaz neden bunlara kısıt yok ??

    Uçak Helikopter ???




  • alfa-x kullanıcısına yanıt
    Havacılık konusunda net bir bilgim yok açıkçası ancak AB kapsamında havacılık kaynaklı emisyonların düşürülmesi için çalışmalar olduğunu biliyorum.

    Ana sebebin fazla global bir sektör olması ve mutabakat sağlanmaması olarak görüyorum. Otomobilde kendi ülkenizde üretilecek, satılacak ve kullanılacak normları belirleyebiliyorsunuz ancak globalde anlaşma sağlanamıyor. Aslında otomobilde de benzer şekilde, AB kapsamında belirli bir emisyon normu vardır ancak BM nezdinde ülkeler anlaşamadığı için yoktur.
  • Önceden bu güçleri 2.0 benzinli spor otomobillerde görürdük. Artik dizel motorlara geldi. Torktan bahsetmiyorum bile...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel olan lezzetliymiş :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • elektrikli arclarda menzil sorunumu varmış.aadmlar hersene yükseltiyor rakamı en son 1000 km kadar cıktılar.dahada yükseltcikler hersene teknoloji durmaz merak etmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leftercan1907 -- 25 Mayıs 2020; 23:0:53 >
  • hani bin km?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    hani bin km?
    cok oldu okuyalı şimdi unuttum nerde yazdığını bmw mi mercedes mi tam hatırlamıyorum ama böyle bir haber okudum.sonuçta bu olacak inasanoğlu neyi yapmadı ki bunuda yapmasın.eninde sonunda olacak.sanki auto bıld miydi haber kaynağı emin değilim.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.