Şimdi Ara

MAZDA VE HONDA'NIN D SEGMENTİ HATASI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
3.661
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    VW'deki 1.4'lük turbo motor caponlarda yok...

    Teknoloji yoksunu turbolu sorunsuzluğu ispatlanmamış bi motorla japonlar neden uğraşsın ki ? 1.4 hiçbir özelliği olmayan motora turboyla 122 hp almak marifet oldu günümüzde.

    Sozunu ettiginiz 1.4 TSI 122 PS motor 6 yildir ust uste segmentinde yilin motoru, ilk ciktigi donem de tum segmentlerde yilin motoru secildi. (World Engine of the Year Awards) Su anda Japon araclarinda kullanilan 1.6 ve 2.0 benzinli motorlar 10-15 yil oncenin teknolojisi. TSI hem performansli, hem az yakan, hem de sorunsuz bir motor. Ozelligi bu. Forumda 122 PS versiyonun yuzlerce kullanicisi var. Sorun yasayan varsa bile bir elin parmaklarini gecmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    VW'deki 1.4'lük turbo motor caponlarda yok...

    Teknoloji yoksunu turbolu sorunsuzluğu ispatlanmamış bi motorla japonlar neden uğraşsın ki ? 1.4 hiçbir özelliği olmayan motora turboyla 122 hp almak marifet oldu günümüzde.

    Sozunu ettiginiz 1.4 TSI 122 PS motor 6 yildir ust uste segmentinde yilin motoru, ilk ciktigi donem de tum segmentlerde yilin motoru secildi. (World Engine of the Year Awards) Su anda Japon araclarinda kullanilan 1.6 ve 2.0 benzinli motorlar 10-15 yil oncenin teknolojisi. TSI hem performansli, hem az yakan, hem de sorunsuz bir motor. Ozelligi bu. Forumda 122 PS versiyonun yuzlerce kullanicisi var. Sorun yasayan varsa bile bir elin parmaklarini gecmez.



    10-15 yıl öncesinin teknolojisi vay anasını ya. O motorlar hakkında zerre bilgin yok demek. Turbo koymakmı teknoloji oldu yani ? Japonya birçok şeyde teknoloji devi iken motorda 10-15 sene öncesindemi kalmışlar ayıp onlara. Ödül neye göre alınıyor ödüldeki kriterler nedir ? Tsi motorlar ilk çıktığı günde ödül aldı. Sorunsuzluk kriteri hangi derecede bu ödüllerde ?

    Yakıt tüketimi emisyon

    honda civic manuel

    Şehir içi (lt) 9,2
    Şehir dışı (lt) 5,5
    Birleşik (lt) 6,8
    CO2 emisyonları (g/km) 158
    0-100 10.3 snye

    vw golf 1.4 tsi manuel

    Şehir içi 8,2
    Şehir dışı 5,1
    Genel 6,2
    CO2 emisyonu, g/km 144
    0-100 9.5 snye

    Koskoca o ödüllere doyamayan turbo beslemeli motor bunun içinmi var ? Turbonun riskine değecek değerlermi bunlar ? Çİft sarjlı motorları zaten hiç saymıyorum bile daha sorunsuzlukları kronik sorunları bile halledilmiş değil. Bugün polo gti kullanıcılarının istisnasız hepsi araçlarının yağ yaktıklarından bahsediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 21 Aralık 2011; 1:20:41 >




  • @senersongur'e kesinlikle katılıyorum bu araçlar ülkemizde yanlış pazarlanıyor bu sebeplede maalesef satışlar istendiği gibi olamıyor. Oysa bence çok güzel araçlara sahip sağlam markalar.
  • 55.000-60.000'i olanlar da bu araçlara 0 olarak binmeli.
  • aslında şöyle bir algı var sanırım onların gözünde. fiyatlar pahalı ve araç alabiliyorlar. E O ZAMAN EN DOLUSUNU ALSINLAR!!
  • Türkiye pazarını küçümseyenler için şöyle konuşmak lazım, esasında 1600cc'ye kadar gerçekten güzel bir kaymak var burada(Yılda 800.000e yakın satış rakamı bu vergi-benzine rağmen iyi başarı, yakın zamanda Ispanya, Italya gibi pazarları geçmemiz bile mümkün). Görkem kardeşim kızma ama şu tarz yorumlar ("TR pazarını napsın" gibi) bana anlamsız geliyor

    Opel-VW-Ford-Peugeot gibi markalarında dünyadaki satışlarına pek katkımız olduğunu söyleyemem ama D segmentine bak, adam 2.8 opc versiyondan tut 1.6 dizel-otomatiğine her türlüsünü donanımla beraber getiriyor, Renault Güney Kore'den 1.5 dci Latitude getirtiyor, Mercedes TR pazarı için 1.6 motoru üretime koydu, sonuç ortada.

    Varmak istediğim nokta, japonlar Türkiye pazarını ÖNEMSEMİYOR algısı onları gereğinden fazla yüceltmek olur. Doğrusu şu: Adamlar Avrupa pazarını iplemiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    VW'deki 1.4'lük turbo motor caponlarda yok...

    Teknoloji yoksunu turbolu sorunsuzluğu ispatlanmamış bi motorla japonlar neden uğraşsın ki ? 1.4 hiçbir özelliği olmayan motora turboyla 122 hp almak marifet oldu günümüzde.

    Sozunu ettiginiz 1.4 TSI 122 PS motor 6 yildir ust uste segmentinde yilin motoru, ilk ciktigi donem de tum segmentlerde yilin motoru secildi. (World Engine of the Year Awards) Su anda Japon araclarinda kullanilan 1.6 ve 2.0 benzinli motorlar 10-15 yil oncenin teknolojisi. TSI hem performansli, hem az yakan, hem de sorunsuz bir motor. Ozelligi bu. Forumda 122 PS versiyonun yuzlerce kullanicisi var. Sorun yasayan varsa bile bir elin parmaklarini gecmez.



    10-15 yıl öncesinin teknolojisi vay anasını ya. O motorlar hakkında zerre bilgin yok demek. Turbo koymakmı teknoloji oldu yani ? Japonya birçok şeyde teknoloji devi iken motorda 10-15 sene öncesindemi kalmışlar ayıp onlara. Ödül neye göre alınıyor ödüldeki kriterler nedir ? Tsi motorlar ilk çıktığı günde ödül aldı. Sorunsuzluk kriteri hangi derecede bu ödüllerde ?

    Yakıt tüketimi emisyon

    honda civic manuel

    Şehir içi (lt) 9,2
    Şehir dışı (lt) 5,5
    Birleşik (lt) 6,8
    CO2 emisyonları (g/km) 158
    0-100 10.3 snye

    vw golf 1.4 tsi manuel

    Şehir içi 8,2
    Şehir dışı 5,1
    Genel 6,2
    CO2 emisyonu, g/km 144
    0-100 9.5 snye

    Koskoca o ödüllere doyamayan turbo beslemeli motor bunun içinmi var ? Turbonun riskine değecek değerlermi bunlar ? Çİft sarjlı motorları zaten hiç saymıyorum bile daha sorunsuzlukları kronik sorunları bile halledilmiş değil. Bugün polo gti kullanıcılarının istisnasız hepsi araçlarının yağ yaktıklarından bahsediyor.


    Cok icerlemissiniz eski teknoloji deyince. Ama dogruya dogru. Honda coktandir yeni motor getirmedi.

    Ben memlekete gittikce TSI kullaniyorum. Cok memnunum. Cevremde cok sayida 122 PS kullanicisi var. Sorun yasayan yok. Muadili atmosferik motordan %10 daha tutumlu, %10 daha performansli, %10 daha cevreci. Daha ne olsun?

    Bu da normal. Daha yeni teknoloji daha verimli.

    Honda Amerikan piyasasi agirlikli calisan bir marka. O yuzden ekonomi, verimlilik derdi daha az. Avrupa markalari dogal olarak bu isin onculugunu yapiyor... Araclar daha ufak, yakit daha pahali, insanlar daha bilincli. Bu yilin motor sampiyonu Fiat'in 875cc'lik motoru.

    Tum yillarin tum kategorilerdeki birincilerine buradan bakabilirsiniz:

    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year




  • Avrupa'nın en büyük 5. pazarı olmaya doğru giderken, diğer ülkelerde satışlar düşme trendi gösterirken, araç satışları artan bir ülke olarak; konu faydalı bana göre.
  • Mazda ve Honda'nın bu yaklaşımı pazardaki D segmenti müşterisini başka adreslere göndermiş oluyor.

    1.6 102 beygir Passat'lar ülkemizde dolaşırken, 1.6 125 beygir Accord'lar da dolaşabilir. Ben çekiş ile ilgili sorun olacağını da sanmıyorum.

    İsteyen LPG de taktırabilir.

    Ayrıca son dönemde D segmentine karşı daha çok talep var ülkemizde. Giderek geliri artan ülkede C yerine D segmenti arayanların sayısı her geçen gün yükseliyor.

    Sonuçta Honda ve Mazda 1.6 motorlara sahip. Tek yapmaları gereken üretim bandında 2.0 motor yerine 1.6 motor yerleştirmek. Aslında çok da gözde büyütülecek bir operasyon değil. Nasıl ki aynı araca 2.0, 2.2, 2.4 motor koyuyorlarsa, 1.6 da koyabilirler.

    Üstelik Mazda 3'te kullanılan, 1.6 115'lik dizel motor da bence Mazda 6 için güzel bir giriş seviyesi motoru olabilir. 60.000'den pazara sokulsa ve donanım paketleri sadece FULL yerine, Giriş, orta ve Full olsa mantıklı olurdu.

    Mazda ve Honda D segmentinde FULL donanım yerine, 2 ilave paket daha getirmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 21 Aralık 2011; 8:41:44 >




  • düşük hacimli motor ve dizel yok

    bu benzin ve mtv fiyatlarıyla kimse 2000 motor benzinli araç almaz bence alanda çok nadir olur

    bunun birde ikinci elde satılması var
  • Aslında 2.el de 40.000 civarına 2 yaşında 6 ve Accord düşüyor bu sebepten. İlk alanlar çok zarar ediyor. İkinci sahipleri karda oluyor.
  • Tek sebebini görkem yazmış, ne olursa olsun yine gidip passat alır bizimkiler. D sınıfı değil de hondanın C sınıfına ağırlık vermesi, mazdanın yeni teknolojileri ile ortam şenlenecek gibi görünüyor. Ötv falan olmasa ya da ikinci el alacak olsam tercihimi ya accordan yana kullanırım ya da ilk göz ağrım mondeodan.
    Önce ab çökse sonra da gümrük birliği dağılsa da avrupa markalarını bi görsek.
  • Meseleye sadece TR pazarı olarak bakmamak lazım. Avrupa'lı Opel, VW, Peugeot, Citroen, vs. gibi üreticilerin hedef kitlesi Avrupa ülkeleri ve TR'dir. Avrupa dışında çok fazla satışları yoktur, dolayısıyla stratejilerini, planlamalarını, Avrupa ve TR pazarına göre yaparlar. Avrupa pazarında katı emisyon kuralları üreticileri downsizing'e yöneltmiştir.

    Japon otomobil üreticilerinin ise asıl hedef kitlesi Avrupa ve TR'den ziyade uzak doğu ülkeleri, Ortadoğu, ABD'dir. Bu ülkelerde Avrupa gibi katı emisyon kuralları yoktur, ayrıca bu ülkelerin çoğunda dizel araba hiç satılmaz. Japonların dizele uzak durmalarında hedef kitlesi ülkelerde dizel talebinin olmamasının etkisi büyük. TR'de BMW 3 deyince akla 320d, 5 deyince de 520d gelir. Bir çok ülkede BMW'nin bu 2.0 dizel versiyonları hiç satılmıyor.
  • Şener seni Hondaya Tr ceosu yapalım satışları patlat bence.

    Adamların kendilerine göre bir satış politikası var demekki o yoldan devam ediyorlar.Yoksa merak etme onlarda görüyorlardır muhtemelen senin gördüklerini.
    Yakın zamanda bence şöyle bir mazda ve honda bayilerini dolaş derim.Ne demek istediğimi daha rahat anlarsın.Alırsan ekime almazsan ... kasıma gelirsin der gibiler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Yıllardır Mazda ve Honda, 6 ve Accord serisi araçlarında hep aynı hatayı yapıyorlar.

    Sürekli olarak full donanım getiriyorlar. Rakipleri Passat gibi 3 donanım seviyesi kullansalar daha geniş bir kitleye hitap edip, satışlarını katlayabilirler.

    Başka bir hataları da sadece 2.0 ve üzeri motor getirmeleri. Yine rakipleri olan Passat 1.4'ten başlayıp 2.0 litreye uzanan bir yelpaze kullanırken, bu iki Japon sadece 2.0 litre ve üzerini tercih ediyor. En azından alt segmentte kullanılan 1.6 motorları getirip, boş donanımla 55.000'den falan satsalar iyi olurdu.


    Yanlış.Yıllardır üst donanım getirmiyorlar.Şu an üst donanımla geliyor,bir-iki sene öncesi özellikle Mazda da 4 adet donanım seçeneği vardı.Mesela 2008-2009 yılında düz vites Mazda 6 bile vardı.Şimdi hayal gelebilir ama 41 bin liralara satılmıştı.
    Bunların sıkıntıları donanım değil,hem dizel hem de 1.6 motorlarının olmaması.
    "Urfa da Oxford vardı da biz mi gitmedik" derler adama..




  • Eskiden zaten 1.6 motorlu, 1.8 motorlu ve farklı donanıma sahip Accord'lar da varmış.

    Mazda 6 serisi öncesi, 626 modeli ile farklı seçenekler sunmuş. 6 serisi de 3-4 yıl önce farklı alternatiflere sahipmiş.

    Benim anlayamadığım, otomobil piyasasının patladığı son 2 yılda, adamların geride kalması garip.

    Dizel olmasa bile Honda 1.6 125'lik motorla 50.000-55.000 aralığında pazarda yer alabilirdi.

    Mazda da zaten 1.6 dizel de var. Pazardan 60.000 civarına güzel ekmek yiyebilirdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    VW'deki 1.4'lük turbo motor caponlarda yok...

    Teknoloji yoksunu turbolu sorunsuzluğu ispatlanmamış bi motorla japonlar neden uğraşsın ki ? 1.4 hiçbir özelliği olmayan motora turboyla 122 hp almak marifet oldu günümüzde.

    Sozunu ettiginiz 1.4 TSI 122 PS motor 6 yildir ust uste segmentinde yilin motoru, ilk ciktigi donem de tum segmentlerde yilin motoru secildi. (World Engine of the Year Awards) Su anda Japon araclarinda kullanilan 1.6 ve 2.0 benzinli motorlar 10-15 yil oncenin teknolojisi. TSI hem performansli, hem az yakan, hem de sorunsuz bir motor. Ozelligi bu. Forumda 122 PS versiyonun yuzlerce kullanicisi var. Sorun yasayan varsa bile bir elin parmaklarini gecmez.



    10-15 yıl öncesinin teknolojisi vay anasını ya. O motorlar hakkında zerre bilgin yok demek. Turbo koymakmı teknoloji oldu yani ? Japonya birçok şeyde teknoloji devi iken motorda 10-15 sene öncesindemi kalmışlar ayıp onlara. Ödül neye göre alınıyor ödüldeki kriterler nedir ? Tsi motorlar ilk çıktığı günde ödül aldı. Sorunsuzluk kriteri hangi derecede bu ödüllerde ?

    Yakıt tüketimi emisyon

    honda civic manuel

    Şehir içi (lt) 9,2
    Şehir dışı (lt) 5,5
    Birleşik (lt) 6,8
    CO2 emisyonları (g/km) 158
    0-100 10.3 snye

    vw golf 1.4 tsi manuel

    Şehir içi 8,2
    Şehir dışı 5,1
    Genel 6,2
    CO2 emisyonu, g/km 144
    0-100 9.5 snye

    Koskoca o ödüllere doyamayan turbo beslemeli motor bunun içinmi var ? Turbonun riskine değecek değerlermi bunlar ? Çİft sarjlı motorları zaten hiç saymıyorum bile daha sorunsuzlukları kronik sorunları bile halledilmiş değil. Bugün polo gti kullanıcılarının istisnasız hepsi araçlarının yağ yaktıklarından bahsediyor.


    Cok icerlemissiniz eski teknoloji deyince. Ama dogruya dogru. Honda coktandir yeni motor getirmedi.

    Ben memlekete gittikce TSI kullaniyorum. Cok memnunum. Cevremde cok sayida 122 PS kullanicisi var. Sorun yasayan yok. Muadili atmosferik motordan %10 daha tutumlu, %10 daha performansli, %10 daha cevreci. Daha ne olsun?

    Bu da normal. Daha yeni teknoloji daha verimli.

    Honda Amerikan piyasasi agirlikli calisan bir marka. O yuzden ekonomi, verimlilik derdi daha az. Avrupa markalari dogal olarak bu isin onculugunu yapiyor... Araclar daha ufak, yakit daha pahali, insanlar daha bilincli. Bu yilin motor sampiyonu Fiat'in 875cc'lik motoru.

    Tum yillarin tum kategorilerdeki birincilerine buradan bakabilirsiniz:

    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year





    Dunyanin en buyuk motor ureticisi yilda 14 milyondan fazla motor ureten bi firma isi motor olan bi firma su tsi teknolojisini yakalayamadi ya yanarim ona yanarim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    VW'deki 1.4'lük turbo motor caponlarda yok...

    Al iste getirse ne olur...
  • Herifler amerikada onbinlerce satıyorlar. Ayrıca 2.0 lt amerika için giriş seviyesinin bile altında bir değer. Türkiyede 50 tane değil de 150 tane satılması emin olun iki firmaya da pek birşey kazandırmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı kişiler turbo gelişmemidir demiş ama yeni honda civic typer'ın emisyon için turbolu olduğunu bilmiyor sanırım.
    Verimsiz verimsiz ve büyük motorların devri geçti artık.

    Son 13 yılda en çok yılın motoru ödülünü bmw almış.13 yılda 6 yıl seçilmiş.Onuda 2 yılla toyota takip etmiş.Ki bmw dışındaki bütün motorlar 1600 cc ve altı için ödül almış.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.