Şimdi Ara

MAZDA VE HONDA'NIN D SEGMENTİ HATASI (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
3.661
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Herifler amerikada onbinlerce satıyorlar. Ayrıca 2.0 lt amerika için giriş seviyesinin bile altında bir değer. Türkiyede 50 tane değil de 150 tane satılması emin olun iki firmaya da pek birşey kazandırmaz.

    +1

    Amerikalıların bir lafı vardır: "2 liters is a drink size, not an engine; V8 Power: No bottle, all throttle!"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Türkiye pazarını küçümseyenler için şöyle konuşmak lazım, esasında 1600cc'ye kadar gerçekten güzel bir kaymak var burada(Yılda 800.000e yakın satış rakamı bu vergi-benzine rağmen iyi başarı, yakın zamanda Ispanya, Italya gibi pazarları geçmemiz bile mümkün). Görkem kardeşim kızma ama şu tarz yorumlar ("TR pazarını napsın" gibi) bana anlamsız geliyor

    Opel-VW-Ford-Peugeot gibi markalarında dünyadaki satışlarına pek katkımız olduğunu söyleyemem ama D segmentine bak, adam 2.8 opc versiyondan tut 1.6 dizel-otomatiğine her türlüsünü donanımla beraber getiriyor, Renault Güney Kore'den 1.5 dci Latitude getirtiyor, Mercedes TR pazarı için 1.6 motoru üretime koydu, sonuç ortada.

    Varmak istediğim nokta, japonlar Türkiye pazarını ÖNEMSEMİYOR algısı onları gereğinden fazla yüceltmek olur. Doğrusu şu: Adamlar Avrupa pazarını iplemiyor

    Bilmiyorum kardesim benim ongorum bu yonde.. Kisa sureli cikislar bunlar bence.




  • Makul motor seçenekleri ve bende satın alabilecek para olsa, Mazda 6'dan başka D segmenti aracı kapımın önüne koymam. Bu segmentte şundan daha güzel bir araç var mı ya? Passat, Insignia, Avensis, Mondeo vs... ucube kalıyor bunun yanında.

     MAZDA VE HONDA'NIN D SEGMENTİ HATASI
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Eskiden zaten 1.6 motorlu, 1.8 motorlu ve farklı donanıma sahip Accord'lar da varmış.

    Mazda 6 serisi öncesi, 626 modeli ile farklı seçenekler sunmuş. 6 serisi de 3-4 yıl önce farklı alternatiflere sahipmiş.

    Benim anlayamadığım, otomobil piyasasının patladığı son 2 yılda, adamların geride kalması garip.

    Dizel olmasa bile Honda 1.6 125'lik motorla 50.000-55.000 aralığında pazarda yer alabilirdi.

    Mazda da zaten 1.6 dizel de var. Pazardan 60.000 civarına güzel ekmek yiyebilirdi.

    Bir arabaya bir motoru yerlestirmenin de maliyeti var. Haydi koydum deyince bedavaya olmuyor.
    Turkiye disinda 1.6 Accorda talep yoksa adam tabiki koymaz cunku bir kac yuz adet satis bu maliyeti karsilamaz.

    Accord aslinda cok guzel arac ama iste motoru Turkiye sartlarina uygun degil.




  • Bu durum sadece bizim ülkeye has olduğu için çok da umurlarında değil. İşin özü bu. Yoksa accordun 2.4 lük, 200 küsür beygirlik performansa yönelik versiyonuda var ama Türkiye de kaç kişi biliyor acaba?
  • passat-mondeo-avensis-latitude-İnsignia ...Accord ve 6 yanında sönük kalıyor..
  • 2.0 litre altı motor getırmesın zaten honda accorda pıyasada az olması sahıbı ıcın gayet ıy bırsey ortada zıbıl gıbı passat sımdı ıse latıtude ınsıgnıa hıckımse kusura bakmasın derı koltuksuz oto vıtessız manuel koltuk ayarlı d sınıfı arac benım gozumde d sınıfı degıldır sadece daha fazla hacım surucuye ve yolculara rahatlık kazandırmaz hatta keske yenı kasa accorda gelıstırılmıs 2.4 unu tekrar koysa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Türkiye pazarını küçümseyenler için şöyle konuşmak lazım, esasında 1600cc'ye kadar gerçekten güzel bir kaymak var burada(Yılda 800.000e yakın satış rakamı bu vergi-benzine rağmen iyi başarı, yakın zamanda Ispanya, Italya gibi pazarları geçmemiz bile mümkün). Görkem kardeşim kızma ama şu tarz yorumlar ("TR pazarını napsın" gibi) bana anlamsız geliyor

    Opel-VW-Ford-Peugeot gibi markalarında dünyadaki satışlarına pek katkımız olduğunu söyleyemem ama D segmentine bak, adam 2.8 opc versiyondan tut 1.6 dizel-otomatiğine her türlüsünü donanımla beraber getiriyor, Renault Güney Kore'den 1.5 dci Latitude getirtiyor, Mercedes TR pazarı için 1.6 motoru üretime koydu, sonuç ortada.

    Varmak istediğim nokta, japonlar Türkiye pazarını ÖNEMSEMİYOR algısı onları gereğinden fazla yüceltmek olur. Doğrusu şu: Adamlar Avrupa pazarını iplemiyor

    Kardesim satis rakamlari dedigin gibi Turkiye cok kotu bi pazar degil ama risk var isin sonunda. Sole dusun honda ceo'susun Turkiye icin accorda 1.6 dizel motor koyacaksin ( ki bu 1-2 yil icinde olacak) Turkiyepazarini incelemeden direk motoru koyar getirirmisin yoksa pazara bakar olemi getirirsin ?

    Bu satis rakamlarinin % kaci japon araclari ? Toyotayi cikarinca ortada rakam bile kalmiyor. Avrupanin etkisi altinda kalmis bir ulkeyiz ve kafa yapimizi kolay kolay degistiremeyiz sen ben gibi 1-2 bilincli tuketici bunu gorur kalani gider yine passatina biner. Turkiye icin japon araclari zor bi pazar. Accorda civice gelecek 1.6 dizel motoruda sakin bizim ulkemiz icin yormayin avrupa dusunulerek gelistirilmis bi motordur bunun kaymagini Turkiyedeki bilincli Tuketicilerde yiyecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 22 Aralık 2011; 2:48:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    Makul motor seçenekleri ve bende satın alabilecek para olsa, Mazda 6'dan başka D segmenti aracı kapımın önüne koymam. Bu segmentte şundan daha güzel bir araç var mı ya? Passat, Insignia, Avensis, Mondeo vs... ucube kalıyor bunun yanında.

     MAZDA VE HONDA'NIN D SEGMENTİ HATASI





  • herkes tutturmuş bi neden buraya önem versinler diye, Türkiye otomobil üreticileri için büyük bir pazar, hele bir dünya çapında ekonomik olarak durgunluk başlamışken bu kadar nüfuslu bu kadar büyük bir pazarı görmezden gelmek mantıksızlıktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leonheart07

    Bu durum sadece bizim ülkeye has olduğu için çok da umurlarında değil. İşin özü bu. Yoksa accordun 2.4 lük, 200 küsür beygirlik performansa yönelik versiyonuda var ama Türkiye de kaç kişi biliyor acaba?

    1.6 180 hplik bir arac varken kim neden 2.4 litrelik 190 hp bir araca alirken 2 kat fazla para versin sonra da yillik 4 kat daha fazla vergi odesin. O yuzden bilmelerine gerek yok

    Ne yazikki ulkemizin gercegi bu 1.6 ustu motor hele hele 2.0 atmosferikler falan cok mantiksiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Batuhan Kılıç

    herkes tutturmuş bi neden buraya önem versinler diye, Türkiye otomobil üreticileri için büyük bir pazar, hele bir dünya çapında ekonomik olarak durgunluk başlamışken bu kadar nüfuslu bu kadar büyük bir pazarı görmezden gelmek mantıksızlıktır

    Onemsiz degil tabiiki onemli bir pazar ama atiorum onda Accorda 1.6 motor koymak icin 10 milyon masraf yapacaksa ve Turkiyede bu araci satarak 1 miyon ekstra kar edecekse tabiiki yapmaz. Ha derseniz ki Turkiye de satarak 100 milyon kar etcek hemen yapar. Bu mantik sirf Turkiye icin degil her ulke icin gecerli.

    Mesela 1.6 motora ihtiyaci olan 10 ulke olsa bu cok daha karli bir proje olacaktir ve yapilma olasiligi artacaktir.
  • sadece Türkiye de yok yakıt problemi, dünya şartlarında amerikada bile büyük motor kullanımında hızla düşüş var, üstelik honda gibi motor odaklı bir üreticinin bunu yapmak için çok zaman ve paraya ihtiyacı olacağını düşünmüyorum, bu durum olsa olsa prestij mantığıyla oluşan bir durumdur ama koskoca mercedes bunu yaparken honda nın bu şekilde davranması yanlış
  • Avrupa ve ülkemiz d sınıfında tercihini alman araçlarından yana koymuştur. Mazda 6 ve accord 1.6 motorla gelse dahi sadece satışlarını bir miktar arttırır o kadar.
    -Mazda 3 için tek sorunu dizel motorunun olmaması denirdi. Şimdi iyi bir dizel motoru olmasına rağmen satışları yine çok düşük.
    - Avensiste iyi bir 1.6 motor var, üstelik lpg uyumu da iyi ve fiyatı da rekabetçi fakat hala satışları pek iyi bir düzeyde değil.
    - Bmw ve mercedeste kullanılmaya başlanan yeni 1.6 motorlardan sonra almanların bu sınıftaki satışları daha da artacaktır diye tahmin ediyorum.
    - Son olarak olay sadece tasarımda bitmiyor. Bu sınıftan araç alanların yaşı genel itibariyle 40 ı aşkındır. Bu yaş üzerindekiler de buradaki gençler gibi süslü püslü tasarımlara tav olup en iyi araç tasarımları en iyi araçtır diye düşünmeyip kendi bütçe ve zevklerine göre kendilerine optimum faydayı sağlayacak araçları tercih etmektedirler.




  •  MAZDA VE HONDA'NIN D SEGMENTİ HATASI
  • bakın biz ne olursa olsun avrupa toplumuyuz,eskilerden insanlar almanyaya gittiler işci olarak ve oldukca yüksek bir sayı yaklasık herkezin bi amcası dayısı gitmistir dogal olarak alman sempatisi duyup döndüler ve cevresini etkilediler ve bu böyle süre geldi, diger bi etken daha var ;

    1 -mesafe ne kadar artarsa o denli önemseme azalır, televizyonu acın bakın toyota dısında bir japon markası reklam veriyormu o bile az veriyor aynı sekilde gazete ve tv mazda 40.000 bine kadar bakımlar hediye diyor ama bunu kimse bilmiyor...

    2-iplemiyor önemsemiyor v.s fark etmez motor secenekleri cok absult durumda tahmin edici secenek az

    3-ve bu forum dısında otomobil hakkında bi yerde bir sey dinledigimde hemen yorumlar 2 ye ayrılıyor, ya diyor git renault fiat al istedigin zaman satarsın iyi araçlar , yada kardeşim azcık paran var iyi bir seye bin vw yada toyota al önerilerin bunların dısına cıktıgını hiç görmedim...

    durum bu olunca toyota ve birazda honda bunlar dısında japon markalarının türkiyedeki durumu değişmez...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Türkiye pazarını küçümseyenler için şöyle konuşmak lazım, esasında 1600cc'ye kadar gerçekten güzel bir kaymak var burada(Yılda 800.000e yakın satış rakamı bu vergi-benzine rağmen iyi başarı, yakın zamanda Ispanya, Italya gibi pazarları geçmemiz bile mümkün). Görkem kardeşim kızma ama şu tarz yorumlar ("TR pazarını napsın" gibi) bana anlamsız geliyor

    Opel-VW-Ford-Peugeot gibi markalarında dünyadaki satışlarına pek katkımız olduğunu söyleyemem ama D segmentine bak, adam 2.8 opc versiyondan tut 1.6 dizel-otomatiğine her türlüsünü donanımla beraber getiriyor, Renault Güney Kore'den 1.5 dci Latitude getirtiyor, Mercedes TR pazarı için 1.6 motoru üretime koydu, sonuç ortada.

    Varmak istediğim nokta, japonlar Türkiye pazarını ÖNEMSEMİYOR algısı onları gereğinden fazla yüceltmek olur. Doğrusu şu: Adamlar Avrupa pazarını iplemiyor

    Kardesim satis rakamlari dedigin gibi Turkiye cok kotu bi pazar degil ama risk var isin sonunda. Sole dusun honda ceo'susun Turkiye icin accorda 1.6 dizel motor koyacaksin ( ki bu 1-2 yil icinde olacak) Turkiyepazarini incelemeden direk motoru koyar getirirmisin yoksa pazara bakar olemi getirirsin ?

    Bu satis rakamlarinin % kaci japon araclari ? Toyotayi cikarinca ortada rakam bile kalmiyor. Avrupanin etkisi altinda kalmis bir ulkeyiz ve kafa yapimizi kolay kolay degistiremeyiz sen ben gibi 1-2 bilincli tuketici bunu gorur kalani gider yine passatina biner. Turkiye icin japon araclari zor bi pazar. Accorda civice gelecek 1.6 dizel motoruda sakin bizim ulkemiz icin yormayin avrupa dusunulerek gelistirilmis bi motordur bunun kaymagini Turkiyedeki bilincli keticilerde yiyecektir.

    Doğruya doğru, Accord 1.6 dizel olsa bile, bu millet gider Passat alır... Ona birşey diyemem Ama hala japonların TR pazarını biraz fazla önemsemediklerini düşünüyorum... Mesela 109hp'lik Mazda3 dizel eski kasada bile vardı, buraya soksan ne kaybederdin? Bu, Mazdanın değil mermer lerin suçuydu. (mesela, bunun gibi şeyler). Yoksa koskoca Honda, TR pazarı için 1.6dizel accord üretmez bunda hemfikiriz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Türkiye pazarını küçümseyenler için şöyle konuşmak lazım, esasında 1600cc'ye kadar gerçekten güzel bir kaymak var burada(Yılda 800.000e yakın satış rakamı bu vergi-benzine rağmen iyi başarı, yakın zamanda Ispanya, Italya gibi pazarları geçmemiz bile mümkün). Görkem kardeşim kızma ama şu tarz yorumlar ("TR pazarını napsın" gibi) bana anlamsız geliyor

    Opel-VW-Ford-Peugeot gibi markalarında dünyadaki satışlarına pek katkımız olduğunu söyleyemem ama D segmentine bak, adam 2.8 opc versiyondan tut 1.6 dizel-otomatiğine her türlüsünü donanımla beraber getiriyor, Renault Güney Kore'den 1.5 dci Latitude getirtiyor, Mercedes TR pazarı için 1.6 motoru üretime koydu, sonuç ortada.

    Varmak istediğim nokta, japonlar Türkiye pazarını ÖNEMSEMİYOR algısı onları gereğinden fazla yüceltmek olur. Doğrusu şu: Adamlar Avrupa pazarını iplemiyor

    Kardesim satis rakamlari dedigin gibi Turkiye cok kotu bi pazar degil ama risk var isin sonunda. Sole dusun honda ceo'susun Turkiye icin accorda 1.6 dizel motor koyacaksin ( ki bu 1-2 yil icinde olacak) Turkiyepazarini incelemeden direk motoru koyar getirirmisin yoksa pazara bakar olemi getirirsin ?

    Bu satis rakamlarinin % kaci japon araclari ? Toyotayi cikarinca ortada rakam bile kalmiyor. Avrupanin etkisi altinda kalmis bir ulkeyiz ve kafa yapimizi kolay kolay degistiremeyiz sen ben gibi 1-2 bilincli tuketici bunu gorur kalani gider yine passatina biner. Turkiye icin japon araclari zor bi pazar. Accorda civice gelecek 1.6 dizel motoruda sakin bizim ulkemiz icin yormayin avrupa dusunulerek gelistirilmis bi motordur bunun kaymagini Turkiyedeki bilincli keticilerde yiyecektir.

    Doğruya doğru, Accord 1.6 dizel olsa bile, bu millet gider Passat alır... Ona birşey diyemem Ama hala japonların TR pazarını biraz fazla önemsemediklerini düşünüyorum... Mesela 109hp'lik Mazda3 dizel eski kasada bile vardı, buraya soksan ne kaybederdin? Bu, Mazdanın değil mermer lerin suçuydu. (mesela, bunun gibi şeyler). Yoksa koskoca Honda, TR pazarı için 1.6dizel accord üretmez bunda hemfikiriz

    Hem fikir oldugumuzu biliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Opel 1.6 115, 1.4 140 gibi motorları Insignia'ya koymaktan çekinmiyorsa, Passat 1.4 ve 1.6 ile güzel satış rakamları elde edip, marka imajlarını ve ikinci elde tutulma konumlarını güçlendiriyorlarsa, Mazda ve Honda'da da aynısını yapmalı.

    Accord'a binmek için neden 90.000 TL harcayalım ki? Aynı segmentte Avensis 55.000 TL iken? Tabi ki bu iki araç aynı değil ama bence ekonomik 1-2 seçenek iyi olurdu.



    Sevgili senersongur;
    Kişisel olarak düşüncem öncelikle Accord ile Passat'ı aynı kefeye koyarak yorum yapmanızdır. Otomotiv sektörü son yıllardaki krizler neticesinde, bir çok markanın el değiştirerek bir çatı altında toplandığı ( ya da toplanmaya çelışıldığı ) bir sektördür. Bu sektörde belli başlı markalar ana marka, diğerleri alt markadır. Honda dünyada motor konusunda kendisini ispatlamış bir marka ve nedense alt markası olmadığı için ana markadır. Ana markalar bence ana markalarla kıyaslanmalıdır. Honda' yı bir alt marka olan VW ile değil ana markası olan Audi ile kıyaslarsanız daha doğru cevap alacağınıza eminim.
    Yıllarca ödül almış olan meşhur TSI motoru neden Audi kullanmıyor da kobay olarak alt markasının tüm segmentlerinde deniyor? Cevabı oldukça basit. Ana marka olarak, marka değerini düşürmeyecek sorunsuz donanımla yola devam etmek istedikleri için. Ama Honda atmosferik motorda tüm dünyanın kabul ettiği ( 1LT=120HP) motoru üreterek ve hatta bunu kullanarak marka değerini korumaktadır.
    Bence siz Accord'un neden aynı platformda olmamalarına rağmen Passat'la aynı donanım ve motor seçeneklerinde güzel ülkemizde satılmamasına hayıflanmamalısınız. Zira siz elma ile armutu kıyaslıyorsunuz bu durumda.
    Honda'nın rakibi VW değil o grubun amiral gemisi Audi'dir. İtirazı olan sevgili arkadaşlarımı bekliyorum.
    Ama............
    GTI amblemi sökülmüş ( niye sökerler anlayamadım. Sırf egolarını tatmin etmek için galiba ) bir VW'yi dikiz aynamda görünce nasıl yol verebileceğimi bana tarif eden veya ''-de, -da'' eklerinin nerede ayrı, nerede bitişik yazılması gerektiğini bilmeyen ama VW+DSG ikilemine takılıp kalmış nick'ine ''air'' adı koyup, tanımadığı kişilerle sen'li ben'li yazışan arkadaşlarımı bu klasman dışında tutuyorum. Lütfen o kişiler ne mesajımı alıntı yapsın ne de bu mesajıma cevap yazsın.
    Özet olarak;
    Honda=Audi ( Ya da BMW ya da Mercedes ya da Volvo ) Lütfen ana markalarla alt markaları kıyaslamayalım.
    Herkese saygılar...




  • Hakkaten Accord, Mazda 6 varken İnsignia passatlara para vermek saçma. Japonlar en iyisini yapıyor full donanım getirmekle, en azından aracın belli bir standardı oluyor.

    Accord özellikle muazzam bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caipirinha -- 22 Aralık 2011; 3:14:21 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.