Şimdi Ara

Mazda 3 SkyActiv-X (2019 Tanıtıldı). (103. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5.957
Cevap
72
Favori
326.584
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 101102103104105
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Çok güzel bir yazı, daha önce turbo ve atmosferik motor farklarını incelemiştim. Yazdığınız şeylerin bir kısmını biliyordum ama neden avrupa pazarında inatla bu motorların kullanıldığı konusunda işin teknik olarak ayrıntılarını okumak oldukça faydalı oldu. Bu arada Mazda nın kullanım kitapçığında araç durduktan sonra motoru kapatmak için belli bir süre bekleyiniz diye sadece dizel motorlar için bir uyarı var. Buna benzinli araçlarda da dikkat etmek gerekiyormu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chairman of the board

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Araç hakkında 2-3 kelamda ben edeyim.

    Cumartesi günü aracı test ettim.


    • Araç tip olarak harika buna lafım yok. Albenisi yüksek epey.
    • Performansı gerçekten ölü. Turbo aracımdan sonra attan inip eşeğe binmek gibi oldu. 74bin fiyatı olduğunuda akılda tutunca insan sinirleniyor.
    • Donanım paketleri saçma olmuş.
    • Kör nokta heads up display gibi lüks opsiyonlar var ama sunroof yok.
    • Koltuk ısıtmalı ama bel desteği yok ve elektrikli değil. (satıcı adam ısrarla araç C premium dedi. premium olunca böyle mi olur???)
    • Ekran koymuşsun geri görüş kamerası yok.
    • Sürüş modu yok. Kickdown var diye sport moda gerek duymamışlar otomatik viteste. Ne alaka?
    • El freni fazlasıyla ergonomik değil. Sanki 300 beygir arkadan itiş 350Ze biniyorsunda paso el frenini çekip drift yapacaksın. Böyle bir araçta elektronik olmalıymış.
    • Kabin kalitesi bir önceki 3'ten çok üstün değil. Özellikle karbon kaplama yerler 10 yaşındaki çocuğa kaplatılmış gibi.
    • Aracın içinde ambiyans adı altına neredeyse hiçbir öğe yok. Ambiyans ışığı olur. Farklı renk dikiş olur vs vs. Hiç sportif değil.
    • 1.5 motor 14 sıkıştırma oranı ile resmen böğürüyor. Egzoz fazlasıyla gürültülü. Böyle bir araç için fazlasıyla gereksiz olmuş. Ayrıca egzoz yapıyorsun madem header yapmışsın o zaman egzoz ucunu çıkart tampondan? (Satıcı araçta egzoz var diyip durdu. Her araçta egzoz var herhalde kaliteli bir egzoz sistemi var demeye getirdi. Ya da araçtan çıkan gürültüyü bu şekilde açıklıyor)
    • Yol tutuşu güzel. 1200 kilo sedan bir araca göre yere iyi basıyor. Süspansiyonlar iyi ancak 1-2 çukara girdim çok sert absorbe etti hoşuma gitmedi.
    • Arka diz mesafesi güzel.
    • Sürüş pozisyonu güzel. Göstergelerin sadece sürücüye dönük olması güzel. Daha önceki 3lerde bu şekildeydi.
    • Koltuklar rahat sayılabilir.
    • Multimedya ekran emanet gibi duruyor. Kalitelide görünmüyor.
    • BOSE ses sistemi başarılı. Sub olmadan güzel bas veriyor kabine.
    • Vites geçişleri sarsıntısız diyebilirim.
    • Rüzgar sesini fazla almıyor ama yol sesini fazlasıyla alıyor.
    • Bastığım zaman 9-10'dan aşağı göstermedi bilgisayar.Demek ki basınca 6-7 gösterecek kadar bir teknolojisi yok. Basmayınca her araç az yakmıyor mu?


    Özetle aracı tip haricinde beğenmedim. Kişisel görüşüm. Renkler ve zevkler farklıdır.

    güzel değerlendirme olmuş. bana da epey fikir vermiş oldu.
    test videosunu izlediğimde de motor sesinin hemen hemen hiç olmadığı ama lastik sesinin içeriye çok girdiği söylenmişti. motorun o kasaya zayıf kalması da var.
    ancak anlamadığım şey mazda ve alfa için ikinci elleri düşük oluyor diyorlar ama 2013-2014 model ikinci ele bakıyorum maşallah neredeyse sıfır fiyatını istiyorlar.

    Hocam istemekle satabilmek farklı bence. İsteyen isterde acaba o fiyatlara satabiliyorlar mı?

    Mazda 3 kötü bir araç değil ama alacak olan kişinin beklentisine göre çok değişiyor algı. Mesela nispeten az yaksın, turboydu falan sorunuyla uğraşmak istemiyorum atmosferik olsun az sorun çıkarsın tipide güzel olsun diyen birisi için güzel bir araç. Bakım aralığı 10bin km ve 300 lira civarı tuttuğunu söyledi servis.

    Motor kasaya zayıf kalmamış aslında araç 1200kg küsür epey hafif sayılır. Ama işte yokuşta nasıl gider sollamaya çıktığınızda nasıl ivmelenir bilemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yerli79

    Berbat sözü ağır oldu kusura bakmayın.Fakat sonuçta insanlar herhangi bir ürüne para verip satın alıyor ve belli beklentileri var.Bu beklentileri karşılanmayınca eleştirmek en doğal hakkı bence.Aracı üreten insanların emeğine saygı duyuyorum.Fakat o aracı almak için emek verip çalışıp kazandığı parayla bu araçları alan insanlara yani tüketicilere saygı duyulmalı.Bu eleştirim mazda3 için değil genel tüm üreticiler içindir.

    bu beklentilerin karşılanmamasının sebebi araba firmaları değil

    ÖTV yüzünden.

    Çok para verdim deniyor ama o para devletin kasasına gidiyor.
  • yerli79 Y kullanıcısına yanıt
    Estağfurullah, sonuçta benim Mazda ile hiçbir alakam yok. Eleştirmek hepimizin en doğal hakkı ve insan bir konuda çok beklentide olunca bazen sinirlenebiliyor. Ama yine de biraz ölçüyü kaçırmamalıyız diye düşünüyorum böyle yerlerde çünkü binlerce kişi tarafından okunuyor. Hepimiz çalışan insanlarız, emeğin ne demek olduğunu biliriz. Yanlış anlamayın lütfen ama ben mümkün olduğunca verilen emeğe yazarken soğuk kafayla yazmaya çalışıyorum.

    Örnek verdiğiniz araçla ilgili hem motoru, hem şanzımanı ile ilgili tüm Dünya'da müthiş bir nasıl ifade etsem? diyelim ki yazışma furyası var...

    Bu konuda 10 yıl önce böyle olacağını sektörden arkadaşlarla paylaşmış bir insan olarak, ben hiç yazmamaya özen gösteriyorum... Yazarsam da tamamen teknik yazmaya özen göstermeye çalışıyorum.

    Yukarıda dediğim gibi, çok büyük beklentide olup, beklentiler gerçekleşmeyince kırılmak ne kadar insancaysa, sahip olduğunuz ürünü beğenmek, iyi olduğunu düşünmek ve bunu yazıp, çizmek de o kadar insanca bir davranış eğilimidir.

    Bu aracı tercih etmiş arkadaşlarımıza saygı da duymalıyız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: chairman of the board

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Araç hakkında 2-3 kelamda ben edeyim.

    Cumartesi günü aracı test ettim.


    • Araç tip olarak harika buna lafım yok. Albenisi yüksek epey.
    • Performansı gerçekten ölü. Turbo aracımdan sonra attan inip eşeğe binmek gibi oldu. 74bin fiyatı olduğunuda akılda tutunca insan sinirleniyor.
    • Donanım paketleri saçma olmuş.
    • Kör nokta heads up display gibi lüks opsiyonlar var ama sunroof yok.
    • Koltuk ısıtmalı ama bel desteği yok ve elektrikli değil. (satıcı adam ısrarla araç C premium dedi. premium olunca böyle mi olur???)
    • Ekran koymuşsun geri görüş kamerası yok.
    • Sürüş modu yok. Kickdown var diye sport moda gerek duymamışlar otomatik viteste. Ne alaka?
    • El freni fazlasıyla ergonomik değil. Sanki 300 beygir arkadan itiş 350Ze biniyorsunda paso el frenini çekip drift yapacaksın. Böyle bir araçta elektronik olmalıymış.
    • Kabin kalitesi bir önceki 3'ten çok üstün değil. Özellikle karbon kaplama yerler 10 yaşındaki çocuğa kaplatılmış gibi.
    • Aracın içinde ambiyans adı altına neredeyse hiçbir öğe yok. Ambiyans ışığı olur. Farklı renk dikiş olur vs vs. Hiç sportif değil.
    • 1.5 motor 14 sıkıştırma oranı ile resmen böğürüyor. Egzoz fazlasıyla gürültülü. Böyle bir araç için fazlasıyla gereksiz olmuş. Ayrıca egzoz yapıyorsun madem header yapmışsın o zaman egzoz ucunu çıkart tampondan? (Satıcı araçta egzoz var diyip durdu. Her araçta egzoz var herhalde kaliteli bir egzoz sistemi var demeye getirdi. Ya da araçtan çıkan gürültüyü bu şekilde açıklıyor)
    • Yol tutuşu güzel. 1200 kilo sedan bir araca göre yere iyi basıyor. Süspansiyonlar iyi ancak 1-2 çukara girdim çok sert absorbe etti hoşuma gitmedi.
    • Arka diz mesafesi güzel.
    • Sürüş pozisyonu güzel. Göstergelerin sadece sürücüye dönük olması güzel. Daha önceki 3lerde bu şekildeydi.
    • Koltuklar rahat sayılabilir.
    • Multimedya ekran emanet gibi duruyor. Kalitelide görünmüyor.
    • BOSE ses sistemi başarılı. Sub olmadan güzel bas veriyor kabine.
    • Vites geçişleri sarsıntısız diyebilirim.
    • Rüzgar sesini fazla almıyor ama yol sesini fazlasıyla alıyor.
    • Bastığım zaman 9-10'dan aşağı göstermedi bilgisayar.Demek ki basınca 6-7 gösterecek kadar bir teknolojisi yok. Basmayınca her araç az yakmıyor mu?


    Özetle aracı tip haricinde beğenmedim. Kişisel görüşüm. Renkler ve zevkler farklıdır.

    güzel değerlendirme olmuş. bana da epey fikir vermiş oldu.
    test videosunu izlediğimde de motor sesinin hemen hemen hiç olmadığı ama lastik sesinin içeriye çok girdiği söylenmişti. motorun o kasaya zayıf kalması da var.
    ancak anlamadığım şey mazda ve alfa için ikinci elleri düşük oluyor diyorlar ama 2013-2014 model ikinci ele bakıyorum maşallah neredeyse sıfır fiyatını istiyorlar.

    Hocam istemekle satabilmek farklı bence. İsteyen isterde acaba o fiyatlara satabiliyorlar mı?

    Mazda 3 kötü bir araç değil ama alacak olan kişinin beklentisine göre çok değişiyor algı. Mesela nispeten az yaksın, turboydu falan sorunuyla uğraşmak istemiyorum atmosferik olsun az sorun çıkarsın tipide güzel olsun diyen birisi için güzel bir araç. Bakım aralığı 10bin km ve 300 lira civarı tuttuğunu söyledi servis.

    Motor kasaya zayıf kalmamış aslında araç 1200kg küsür epey hafif sayılır. Ama işte yokuşta nasıl gider sollamaya çıktığınızda nasıl ivmelenir bilemiyorum.

    katılıyorum ama arabasını gerçekten satmak isteyen birisi de düzgün fiyat koyar ki satılsın. peugeot yeni 308 thp de bakınıyorum. o başlıkda da paylaştım, sıfırı allure 67 civarı adamlar 66500 fiyat koymuş. sıfırını bayiden 65 e filan alırsın. bunlar nasıl 2.el fiyatı anlamak güç. en iyisi sıfır almak.




  • felixus F kullanıcısına yanıt
    Dizel için demiyelim de, turbo araçlar için diyelim. Benzinli atmosferik motorda böyle bir zorunluluk yok. Çok yüksek devirlerde uzun süreli kullanıp, aniden durdurmadan önce, biraz rölantide ısısının düşmesi beklenebilir. Ama zaten bu kadar yüksek devirde uzun süre kullanıp, birden durduramazsınız, otoparka girip, park edene kadar geçen süre bile yeterli olacaktır atmosferikler için. Turbo başka bir hikaye...daha fazla özen ister.
  • Teşekkürler cevap için. Sadece hareket ettirmeden biraz rolantide bekliyorum 10-20 sn kadar, sonra motor ısınana kadar devir çok yükseltmeden sürüyorum, sanırım rodaj süresince (kullanım klavuzu özel bir rodaj süresi olmadığını belirtsede, bunlara dikkat etmeyi tavsiye ediyor) en iyisi bu. Motoru kapatmadan öncede dediğim gibi dikkat etmiyordum açıkcası.
  • DXM06 kullanıcısına yanıt
    Sevgili Dostum,

    Keşke her şey normal olsaydı ülkemizde ama değil, ÖTV oranları hiç değil. Otomotivde 'downsizing' yani hacim küçültme ve turbo uygulama akımı ilk çıktığında, 1.4-1.6 motorlu turbo araçların 2.0 atmosferiklerin yerini alacağı konuşuluyordu. Turbo teknolojilerindeki gelişimle bu aralık daha da ileri gitti ve belkide 2.2-2.5 aralığına geldi.

    Ben 2009 senesine kadar BMW 5 serisi 6 silindir 2.5 litre araca sahiptim. 192 bg ve 245 nm. Şimdi BMW 5 serisi 1.6 turbo benzinli ile birebir aynı performansı veriyor. Ve bu açıdan baktığında da downsizing teknolojisi, eksilerine rağmen, istenileni veriyor.

    Biz vergi sistemi yüzünden 1.6 turbo ünite ile 1.6 atmosferikleri kıyaslamak zorunda kalıyoruz. Ve performans anlamında adaletsiz oluyor tabi. Gerçeği her iki motora da tüketimine göre vergi alınsaydı ve eşit ÖTV uygulansaydı, 2.0 atmosferik Mazda 3 ile, 1.4-1.6 turbo diğer modelleri kıyaslamaktı. İşte o zaman gerçekte Skyactiv nedir? değerlendirmesi yapabilecektik, artılarıyla, eksileriyle.

    Ben sana şimdiden söyleyeyim, 2.0 Skyactiv Mazda 3 ile tüketim konusunda bir turbo küçük benzinli motorun rekabeti çok zor olur. Üstelik performansı da sana tatminkar gelirdi...




  • felixus F kullanıcısına yanıt
    Tüm motorları normal çalışma ısısına ulaşana kadar çok zorlamamak gerekir. Rodajdan sonra da öyle. Özel bir rodaj süresi tayin edilmese bile 2-3 bin km civarı motoru daha özenle ve sınırlı kullanmak yararlıdır.
  • Yine " bunu alacağına 10.000 daha koy şunu al" zihniyeti çıkmış ortaya. Ne de kolay koyuluyor o 10.000.
    Bir de seneye satsancılar var, yahu niye satıyorum seneye? Benim ortalamam 7 sene, millet gibi çürük araba alıp garantisi bitince satarım diyen adam değilim ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kankkunen -- 9 Eylül 2014; 20:04:41 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Giannizzero

    Yine " bunu alacağına 10.000 daha koy şunu al" zihniyeti çıkmış ortaya. Ne de kolay koyuluyor o 10.000.
    Bir de seneye satsancılar var, yahu niye satıyorum seneye? Benim ortalamam 7 sene, millet gibi çürük araba alıp garantisi bitince satarım diyen adam değilim ki.

    benim cep telefonu ortalamam 7 sene

    araba ise iflas edene kadar kullanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    quote:

    Orijinalden alıntı: Giannizzero

    Yine " bunu alacağına 10.000 daha koy şunu al" zihniyeti çıkmış ortaya. Ne de kolay koyuluyor o 10.000.
    Bir de seneye satsancılar var, yahu niye satıyorum seneye? Benim ortalamam 7 sene, millet gibi çürük araba alıp garantisi bitince satarım diyen adam değilim ki.

    benim cep telefonu ortalamam 7 sene

    araba ise iflas edene kadar kullanırım

    Telefonu hiç karıştırma, altı ay öncesine kadar çıkar çıkmaz aldığım LG Chocolat ı kullanıyordum :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chairman of the board

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: chairman of the board

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Araç hakkında 2-3 kelamda ben edeyim.

    Cumartesi günü aracı test ettim.


    • Araç tip olarak harika buna lafım yok. Albenisi yüksek epey.
    • Performansı gerçekten ölü. Turbo aracımdan sonra attan inip eşeğe binmek gibi oldu. 74bin fiyatı olduğunuda akılda tutunca insan sinirleniyor.
    • Donanım paketleri saçma olmuş.
    • Kör nokta heads up display gibi lüks opsiyonlar var ama sunroof yok.
    • Koltuk ısıtmalı ama bel desteği yok ve elektrikli değil. (satıcı adam ısrarla araç C premium dedi. premium olunca böyle mi olur???)
    • Ekran koymuşsun geri görüş kamerası yok.
    • Sürüş modu yok. Kickdown var diye sport moda gerek duymamışlar otomatik viteste. Ne alaka?
    • El freni fazlasıyla ergonomik değil. Sanki 300 beygir arkadan itiş 350Ze biniyorsunda paso el frenini çekip drift yapacaksın. Böyle bir araçta elektronik olmalıymış.
    • Kabin kalitesi bir önceki 3'ten çok üstün değil. Özellikle karbon kaplama yerler 10 yaşındaki çocuğa kaplatılmış gibi.
    • Aracın içinde ambiyans adı altına neredeyse hiçbir öğe yok. Ambiyans ışığı olur. Farklı renk dikiş olur vs vs. Hiç sportif değil.
    • 1.5 motor 14 sıkıştırma oranı ile resmen böğürüyor. Egzoz fazlasıyla gürültülü. Böyle bir araç için fazlasıyla gereksiz olmuş. Ayrıca egzoz yapıyorsun madem header yapmışsın o zaman egzoz ucunu çıkart tampondan? (Satıcı araçta egzoz var diyip durdu. Her araçta egzoz var herhalde kaliteli bir egzoz sistemi var demeye getirdi. Ya da araçtan çıkan gürültüyü bu şekilde açıklıyor)
    • Yol tutuşu güzel. 1200 kilo sedan bir araca göre yere iyi basıyor. Süspansiyonlar iyi ancak 1-2 çukara girdim çok sert absorbe etti hoşuma gitmedi.
    • Arka diz mesafesi güzel.
    • Sürüş pozisyonu güzel. Göstergelerin sadece sürücüye dönük olması güzel. Daha önceki 3lerde bu şekildeydi.
    • Koltuklar rahat sayılabilir.
    • Multimedya ekran emanet gibi duruyor. Kalitelide görünmüyor.
    • BOSE ses sistemi başarılı. Sub olmadan güzel bas veriyor kabine.
    • Vites geçişleri sarsıntısız diyebilirim.
    • Rüzgar sesini fazla almıyor ama yol sesini fazlasıyla alıyor.
    • Bastığım zaman 9-10'dan aşağı göstermedi bilgisayar.Demek ki basınca 6-7 gösterecek kadar bir teknolojisi yok. Basmayınca her araç az yakmıyor mu?


    Özetle aracı tip haricinde beğenmedim. Kişisel görüşüm. Renkler ve zevkler farklıdır.

    güzel değerlendirme olmuş. bana da epey fikir vermiş oldu.
    test videosunu izlediğimde de motor sesinin hemen hemen hiç olmadığı ama lastik sesinin içeriye çok girdiği söylenmişti. motorun o kasaya zayıf kalması da var.
    ancak anlamadığım şey mazda ve alfa için ikinci elleri düşük oluyor diyorlar ama 2013-2014 model ikinci ele bakıyorum maşallah neredeyse sıfır fiyatını istiyorlar.

    Hocam istemekle satabilmek farklı bence. İsteyen isterde acaba o fiyatlara satabiliyorlar mı?

    Mazda 3 kötü bir araç değil ama alacak olan kişinin beklentisine göre çok değişiyor algı. Mesela nispeten az yaksın, turboydu falan sorunuyla uğraşmak istemiyorum atmosferik olsun az sorun çıkarsın tipide güzel olsun diyen birisi için güzel bir araç. Bakım aralığı 10bin km ve 300 lira civarı tuttuğunu söyledi servis.

    Motor kasaya zayıf kalmamış aslında araç 1200kg küsür epey hafif sayılır. Ama işte yokuşta nasıl gider sollamaya çıktığınızda nasıl ivmelenir bilemiyorum.

    katılıyorum ama arabasını gerçekten satmak isteyen birisi de düzgün fiyat koyar ki satılsın. peugeot yeni 308 thp de bakınıyorum. o başlıkda da paylaştım, sıfırı allure 67 civarı adamlar 66500 fiyat koymuş. sıfırını bayiden 65 e filan alırsın. bunlar nasıl 2.el fiyatı anlamak güç. en iyisi sıfır almak.

    Hocam bizim millet tutabildiğini öpmeye çok meraklı zaten hiç bulaşmamak lazım :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Sevgili Dostum,

    Keşke her şey normal olsaydı ülkemizde ama değil, ÖTV oranları hiç değil. Otomotivde 'downsizing' yani hacim küçültme ve turbo uygulama akımı ilk çıktığında, 1.4-1.6 motorlu turbo araçların 2.0 atmosferiklerin yerini alacağı konuşuluyordu. Turbo teknolojilerindeki gelişimle bu aralık daha da ileri gitti ve belkide 2.2-2.5 aralığına geldi.

    Ben 2009 senesine kadar BMW 5 serisi 6 silindir 2.5 litre araca sahiptim. 192 bg ve 245 nm. Şimdi BMW 5 serisi 1.6 turbo benzinli ile birebir aynı performansı veriyor. Ve bu açıdan baktığında da downsizing teknolojisi, eksilerine rağmen, istenileni veriyor.

    Biz vergi sistemi yüzünden 1.6 turbo ünite ile 1.6 atmosferikleri kıyaslamak zorunda kalıyoruz. Ve performans anlamında adaletsiz oluyor tabi. Gerçeği her iki motora da tüketimine göre vergi alınsaydı ve eşit ÖTV uygulansaydı, 2.0 atmosferik Mazda 3 ile, 1.4-1.6 turbo diğer modelleri kıyaslamaktı. İşte o zaman gerçekte Skyactiv nedir? değerlendirmesi yapabilecektik, artılarıyla, eksileriyle.

    Ben sana şimdiden söyleyeyim, 2.0 Skyactiv Mazda 3 ile tüketim konusunda bir turbo küçük benzinli motorun rekabeti çok zor olur. Üstelik performansı da sana tatminkar gelirdi...

    Hocam malesef bu ÖTV yüzünden zaten sağlıklı bir piyasaya sahip değiliz. Bazen düşündükçe sinirleniyorum. Benim süreceğim arabanın motor hacminden devlete ne diye ama sağolsunlar sistemi iyi oturttular milleti söğüşlüyorlar. Maliyeye sorsanız yüksek hacime yüksek verginin sebebi çevreyi korumak diye cevap verirler. Madem çevreye bu kadar meraklısınız o zaman karbon salınımına göre vergilendirme yapın o da yemiyor işte. Elektrikli araca komik bir vergi indirimi yapan ve hatta üstüne aylık kira isteyen bir ülkeden ne beklenir ki?

    Diğer konuya gelecek olursak 2.0 ve üstü atmosferik motorlara lafım pek yok aslında ama yinede yazdığın gibi 1.4 - 1.6 motorlar turbo ile 2.0 atmosferikleri geçiyor. Bu az yaksın muhabbetinin ben Avrupa'da bu kadar çok önemli olduğunu düşünmüyorum aslında. Bu sene 4 ülke gezdim hepsinde yakıt kendi para birimlerine göre bize göre "2 TL" ederinde. Şimdi bizde mevcut alım gücünde benzin 2 TL olsa kim sallar hangi araba ne yakıyor diye? Malesef kuruşun hesabını yaptırıyorlar.

    Atmosferik az yakan yeni nesil araçlar bence şehir içinden çok daha çok uzun yol yapanlar için iyi bir tercih olabilir. Sürekli uzun yol yapan birisi çok güzel ortalamalar yakalayabilir. Ama işte şehir içinde ister istemez araba gitsin diye basacak ve ortalamasını yükseltecek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Giannizzero

    Yine " bunu alacağına 10.000 daha koy şunu al" zihniyeti çıkmış ortaya. Ne de kolay koyuluyor o 10.000.
    Bir de seneye satsancılar var, yahu niye satıyorum seneye? Benim ortalamam 7 sene, millet gibi çürük araba alıp garantisi bitince satarım diyen adam değilim ki.

    74'ü veren 84'ü de verir merak etme. Atla deve değil.

    Hayatın bir günü bir gününe eşit değil. Acil bir durum oldu sıkıştın aracını satmak zorundasın. O 10bin TL fazla verip aldığın BMW 1 ile 74'e aldığın Mazda 3'ün farkını o zaman anlarsın işte...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Giannizzero

    Yine " bunu alacağına 10.000 daha koy şunu al" zihniyeti çıkmış ortaya. Ne de kolay koyuluyor o 10.000.
    Bir de seneye satsancılar var, yahu niye satıyorum seneye? Benim ortalamam 7 sene, millet gibi çürük araba alıp garantisi bitince satarım diyen adam değilim ki.

    74'ü veren 84'ü de verir merak etme. Atla deve değil.

    Hayatın bir günü bir gününe eşit değil. Acil bir durum oldu sıkıştın aracını satmak zorundasın. O 10bin TL fazla verip aldığın BMW 1 ile 74'e aldığın Mazda 3'ün farkını o zaman anlarsın işte...

    Madem atla deve değil 10.000 i veren 10.000 daha verir, o da atla deve değil.
    Ayrıca o dediğiniz fiyata otomatik BMW veya Mercedes var mı iyice bir bakın, mümkünse BMW ve Mazda ile SEAT ın çöplerini aynı cümle içinde de kullanmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kankkunen -- 9 Eylül 2014; 23:14:52 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yerli79

    Aslında benim sinir olduğum nokta şu.Mazda3 bu motoru devrim olarak tanıtılıd.Fakat bence berbat bir motor.bak buda skoda octavia verileri hangisi devrim sen karar ver

    ha unutmadan bir not bu veriler benzinli dizel değil

    şehiriçi (lt / 100 km) 5,9
    Şehirlerarası (lt / 100 km) 4,4
    Ortalama (lt / 100 km) 4,9
    CO2 emisyonu (g/km) 114

    Bu veriler katalog değerleri mi? Tüketim değerleri mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yerli79

    Aslında benim sinir olduğum nokta şu.Mazda3 bu motoru devrim olarak tanıtılıd.Fakat bence berbat bir motor.bak buda skoda octavia verileri hangisi devrim sen karar ver

    ha unutmadan bir not bu veriler benzinli dizel değil

    şehiriçi (lt / 100 km) 5,9
    Şehirlerarası (lt / 100 km) 4,4
    Ortalama (lt / 100 km) 4,9
    CO2 emisyonu (g/km) 114

    Bu fabrika verileri gerçekte olmayan veriler yani araci aliyorsun sonra bu verileri hiç yakalayamıyorsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Giannizzero

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Giannizzero

    Yine " bunu alacağına 10.000 daha koy şunu al" zihniyeti çıkmış ortaya. Ne de kolay koyuluyor o 10.000.
    Bir de seneye satsancılar var, yahu niye satıyorum seneye? Benim ortalamam 7 sene, millet gibi çürük araba alıp garantisi bitince satarım diyen adam değilim ki.

    74'ü veren 84'ü de verir merak etme. Atla deve değil.

    Hayatın bir günü bir gününe eşit değil. Acil bir durum oldu sıkıştın aracını satmak zorundasın. O 10bin TL fazla verip aldığın BMW 1 ile 74'e aldığın Mazda 3'ün farkını o zaman anlarsın işte...

    Madem atla deve değil 10.000 i veren 10.000 daha verir, o da atla deve değil.
    Ayrıca o dediğiniz fiyata otomatik BMW veya Mercedes var mı iyice bir bakın, mümkünse BMW ve Mazda ile SEAT ın çöplerini aynı cümle içinde de kullanmayın.

    Hiçbir markanın fanatiği değilim ama şunu da iyi bilirim. Seat çöp değildir, Mazda'da bir BMW değildir.

    Hadi iyi geceler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Giannizzero

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Giannizzero

    Yine " bunu alacağına 10.000 daha koy şunu al" zihniyeti çıkmış ortaya. Ne de kolay koyuluyor o 10.000.
    Bir de seneye satsancılar var, yahu niye satıyorum seneye? Benim ortalamam 7 sene, millet gibi çürük araba alıp garantisi bitince satarım diyen adam değilim ki.

    74'ü veren 84'ü de verir merak etme. Atla deve değil.

    Hayatın bir günü bir gününe eşit değil. Acil bir durum oldu sıkıştın aracını satmak zorundasın. O 10bin TL fazla verip aldığın BMW 1 ile 74'e aldığın Mazda 3'ün farkını o zaman anlarsın işte...

    Madem atla deve değil 10.000 i veren 10.000 daha verir, o da atla deve değil.
    Ayrıca o dediğiniz fiyata otomatik BMW veya Mercedes var mı iyice bir bakın, mümkünse BMW ve Mazda ile SEAT ın çöplerini aynı cümle içinde de kullanmayın.

    Hiçbir markanın fanatiği değilim ama şunu da iyi bilirim. Seat çöp değildir, Mazda'da bir BMW değildir.

    Hadi iyi geceler...

    Herkes aynı şeyi söylüyor ama
    Sen gidip mazdanın en dolu paketi
    78.000 ile BMW bin en boş paketini kıyaslıyorsun


    Benzer doluluk olan 55.000 olan mazda ile kıyaslarsan fark 10 değil 30bin oluyor

    Hadi bmw boş paketi bile belli + özellikler var diyelim mazdanın orta paketi ile kıyas yapman gerekir

    Oda 64.000₺ yanılmıyorsam arada 20.000₺ fiyat farkı oluyor söylediğin BMW modeliçokta matah olmayan bir model

    Ki ben aldığım mazdaya kıyas olabilecek volvo, bmw, mercedes baktım en kötü 30.000 daha ödemem gerekiyordu

    Ki bu dediğim modellerdede yaw bastın mı gidiyormu vs tartışması yaşanıyor 740 BMW değil yani kıyasladığın araç :)

    Dahada kısası aynı paraya gerçekten bir üst segment ( marka bazında ) yok benzer yakıt kalite özellik için 30.000 gibi bir fark sana belki küçük ama herkese kolay değil

    Zaten Mazda bile çok ucuz değil üstüne onu koymak afaki

    Ha 100.000 rahat veriyorsan ben 30-40 daha koyar Mercedes E veya C serisi alırım 180. Daha mantıklı bunun sonu yok :)

    Bütün parametreler özelliklede
    Donanım, stil, ve yakıt konusunda tercihimi kullanım aldım

    Öyle sollamada aman geçiyormu, yokuşta çıkıyormu gibi şeyler zaten komik tartışma , herhalde bunları yapıyor okadarda değil

    Araca motor yetersiz evet ama bu nerde biliyormusun

    120-130 gidiyorsun soldan biri 150-160 geliyor 10 sn içinde sollamaya çıkıp sellektör yemeden şeridine dönemiyorsun ama 80-90 giderken bu süre 5-6 sn
    Yokuş yukarı 140 geçmiyor araç rampada 120-130 giderken sollayacağım diye kasarsan evet sıkıntı yaşarsın, sol şerit tutkunuysan bunu sana yaşatır ama sıkıntı şu aracı dış görünümü kadar atak değil yoksa dış görünüşü unut çok vasat bir kasa koy helal dersin araba gidiyor ama dışından bakıp içine binince insan herhalde uzun yolda 210-220 gider bu araba diye düşününce sıkıntı oluşuyor , sorun aracın gitmemesi değil dışarıdan bakınca beklentinin çok yüksek olacağı hissini vermesi

    Yoksa şehirler arası yolda bile 110-120 geçmeyen birisi için şehir içinde 80-90 geçmeyen birisi için
    Motorun yetmemesi kaçmaması, bastığında gitmiyor olması gibi birşey yol
    Audi kullanıp buna binersen kağnı gibi geliyor ama orta sınıf bir kullanıcı ve araç sahibi için araba uçuyor dersede şaşırmayın

    Son bir dipnot yakın zamanda bir arkadaşım leon aldı 63.000₺ ye o paraya Leona alınır diyenler bi zahmet içine binsin iki tur atsın hiç konuşmayalım 10 değil 20 fazla verip mazda alırsınız okadar net :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xendaba -- 10 Eylül 2014; 7:34:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 101102103104105
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.