Şimdi Ara

Mazda 3 SkyActiv-X (2019 Tanıtıldı). (105. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.958
Cevap
72
Favori
326.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 103104105106107
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Attila Khan

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: xendaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Joy editionın boş olduğunu nerden çıkardın?

    Boş demiyoruz, kendi algısına göre boş

    Power sense özellikleri tamamen içeren paketleri seç ve fiyatını bir bak bakalım fark 10.000₺ olacakmı bir sürüş paketi kaç avro renk farkı nekadar? Senin verdiğin fiyat mazdanın 55.000 fiyatı gibi o modelin en boş paketi

    Özellikleri eşitle öyle fiyatları karşılaştır

    Ben çok yaptım hiç öyle 10,000 ₺ fark olmadı emin ol olsaydı 10 değil 15 verir onu alırdım ama öyle değil Facebook reklamlarındaki fiyatlarla konuşmayalım .

    Joy Edition boş donanıma sahip değil ayrıca günün sonunda DİZEL bir BMW sahibi oluyorsun. Hani Mazda 3 az yakıyor vs vs diyorsun ya buyursun dizelden de az yaksın o zaman.

    Power donanımlı Mazda'ya sunroof almak istiyorum ekleyebiliyor musun? O kadar para verip mesela cam tavan, sunroof ekletemiyorsun. Mantıklı mı?

    BMW'de parası neyse verirsin en azından adam bunu mümkün kılmış.

    Bence konuyu uzatmanın anlamı yok. Mazda 3'ü alana binene hayırlı olsun. Benim araç alırken en büyük kriterim performanstır. Performans arayan birisinin alacağı araçta Mazda 3 olmaz.

    Dersen ki Mazda 3 çok performanslı araçtır o zaman oturup konuşalım.

    Hocam performans icin Subaru WRX alacaksin cayir cayir gidiyor makine

    Hocam onun bir baskı balatası evlat acısı gibi oturur valla cüzdana.

    Hayalim 5 sene sonra ikinci el temiz F30 328i almak. Nasıl hayal ama 5 yıl sonrası anca gerçekleşebiliyor




  • DXM06 kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katıldığım bir şey var. Hızlanma performansı arayan bir kullanıcı için sadece Mazda 3 değil, şu an satışta olan hiçbir Mazda modeli olmaz. Ancak öncelik performanssa BMW 1.6 dizel de olmaz. BMW 1.6 dizel, prestijli bir markaya sahip olmayı, buna da ekonomik tüketim ile sahip olmayı ve virajda sürüş performansını sevenler için bir tercih olabilir. Ancak hızlanma performansı olarak hiç bir 1.6 turbo dizel makinalı araç, şu an için tatminkar boyuta gelmedi.

    BMW 1.16d hızlanma 10,5 sn. son sürat 195 km/h
    BMW 1.16i hızlanma 8,5 sn. son sürat galiba 210 civarı,
    BMW 1.18i hızlanma 7,4 sn. son sürat 225 km/h (bu da 1.6 motor sadece 170 bg versiyonu)

    Yani performans öncelikli iseniz ben size en azından 1.16i tavsiye ederim. İmkan varsa 1.18i mükemmel olur.
  • DXM06 kullanıcısına yanıt
    Hocam Bmw daha pahalıdır bence fiyatlara bakmadım ama almanlar extra birşey koysa hemen 3 - 5 misli fiyata ekliyorlar nasılsa

    Ama Japonlar o kadar abartmiyorlar eklenti fiyatları daha makul her zaman
  • DXM06 kullanıcısına yanıt
    O da çok güzel bir araç. Hele ki dışı kırmızı, aynalar siyah, iç mekan siyah deri ve kokpit kaplaması kırmızı..... Bana bir 3 serisi almayı düşündüren tek kombinasyon, yoksa ben 5.20i taraftarıyım kendime. Dizel kullanamadığım için, benim tek alternatifim 1.6 benzinli kalıyor BMW ürün gamında...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Kesinlikle katıldığım bir şey var. Hızlanma performansı arayan bir kullanıcı için sadece Mazda 3 değil, şu an satışta olan hiçbir Mazda modeli olmaz. Ancak öncelik performanssa BMW 1.6 dizel de olmaz. BMW 1.6 dizel, prestijli bir markaya sahip olmayı, buna da ekonomik tüketim ile sahip olmayı ve virajda sürüş performansını sevenler için bir tercih olabilir. Ancak hızlanma performansı olarak hiç bir 1.6 turbo dizel makinalı araç, şu an için tatminkar boyuta gelmedi.

    BMW 1.16d hızlanma 10,5 sn. son sürat 195 km/h
    BMW 1.16i hızlanma 8,5 sn. son sürat galiba 210 civarı,
    BMW 1.18i hızlanma 7,4 sn. son sürat 225 km/h (bu da 1.6 motor sadece 170 bg versiyonu)

    Yani performans öncelikli iseniz ben size en azından 1.16i tavsiye ederim. İmkan varsa 1.18i mükemmel olur.

    Şu an aracım 0-100 7.8-8 sn civarı dolayısıyla aslında benim performanstan kastım artık 7.5 saniye ve aşağısı olur. 118i anca kurtarıyor saydıklarınızdan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    O da çok güzel bir araç. Hele ki dışı kırmızı, aynalar siyah, iç mekan siyah deri ve kokpit kaplaması kırmızı..... Bana bir 3 serisi almayı düşündüren tek kombinasyon, yoksa ben 5.20i taraftarıyım kendime. Dizel kullanamadığım için, benim tek alternatifim 1.6 benzinli kalıyor BMW ürün gamında...


    2.0 245bg 1650kg ve 0-100 6 saniye. gerçekten muhteşem değerler. karma 6.8 litre şehir içi 8.8 litre ki bu performansa feda olsun.

    @Attila Khan

    Hocam arkadaşımda bug eye WRX var. Araba her sene şanzuman yiyor aslında araba değil bizim arkadaş yiyor. 500+ yaptığı için aracı. WRX ya da STI alan rahat durmuyor sürekli masraf çıkarttırıyorlar kendilerine. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DXM06 -- 10 Eylül 2014; 14:47:11 >




  • DXM06 kullanıcısına yanıt
    Dedim ya her şey kişisel beklentiler ile ilgili. Ben 0-100 6,4 sn olan aracımdan 8,5 sn olana geçtim. Aynı zamanda da 0-100 8,5 olandan da 9,6 olana geçtim. Hiçbirisi beni sıkmadı...

    BMW 5.20i 0-100 8,7 sn ve hız da 225 üstü galiba, benim için çok ideal. Yaş oldu 45, artık konfor ve başka keyifler öne çıkıyor.

    Merak ettim aracınız nedir?
  • DXM06 kullanıcısına yanıt
    Dur tahmin edeyim.

    Arkadaşlarda bug eye WRX var, bu yaş seviyesini gösteriyor. Yeni model olarak Mazda, BMW gibi sportif HB'lere ilgi var. Bu demektir ki, genç, sportif ama aile ihtiyacı olarak büyüyor. Ama yaş genç olduğu için de sportif sürüş ve performanstan taviz vermek istemiyor. VW grubundan Seat örneği de veriyor galiba, mevcut aracı 1.6 altı ve yaklaşık 0-100 8.0 sn.

    VW Scirocco!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Dedim ya her şey kişisel beklentiler ile ilgili. Ben 0-100 6,4 sn olan aracımdan 8,5 sn olana geçtim. Aynı zamanda da 0-100 8,5 olandan da 9,6 olana geçtim. Hiçbirisi beni sıkmadı...

    BMW 5.20i 0-100 8,7 sn ve hız da 225 üstü galiba, benim için çok ideal. Yaş oldu 45, artık konfor ve başka keyifler öne çıkıyor.

    Merak ettim aracınız nedir?

    Hocam sizin yaş itibariyle sanırım dediğiniz gibi hızdan çok konfor arar olmuşsunuz. Benim yaşım 29 henüz performanstan vazgeçemiyorum. Konfor ise hiç aramıyorum :D

    Aracım imzamda yer alan Fiat Bravo Sport. Stok 1.4 150bg Novitec'in boxu var 165-170bg civarı alabiliyorum.

    6.4sn olan aracınız neydi acaba?
  • DXM06 kullanıcısına yanıt
    "Joy Edition boş donanıma sahip değil ayrıca günün sonunda DİZEL bir BMW sahibi oluyorsun. Hani Mazda 3 az yakıyor vs vs diyorsun ya buyursun dizelden de az yaksın o zaman. "
    Bence karşılaştırmayı yanlış yapıyorsunuz, dizel bmw sahibi oluyorsunuz ama bomboş, aynı aksesuarları koyup fiyata öyle bakın.

    "Power donanımlı Mazda'ya sunroof almak istiyorum ekleyebiliyor musun? O kadar para verip mesela cam tavan, sunroof ekletemiyorsun. Mantıklı mı? "
    BMW veya diğer araç markaları türkiyeye getirdikleri araçlara tüm opsiyonel donanımları sağlayabiliyorlarmı? Sunroof ABS den ESP den önemli bir donanımmı, bu benim 5. aracım hiçbirinde sunroof yoktu, mazda 3 de opsiyonel olsa gene para verip almazdım, hayati olmayan bir donanım için yaygara yapıyorsunuz.

    "BMW'de parası neyse verirsin en azından adam bunu mümkün kılmış. "
    Ben Mazda almadan önce BMW 316i için bir paket hazırlayıp web sitesinden fiyat aldım, güvenlik dahil tamamını koyduğunuzda bu donanımların 150.000 TL ye yaklaşıyordu fiyat, boşu 112.00 di o zaman, çelik jant bile yoktu. BMW joy edition u sonra çıkarttı yanlış hatırlamıyorsam çelik jant, otomatik klima, m spor direksiyon, alüminyum iç kaplama ve ıvır zıvır birkaç şey daha koydu. Şimdi baktım M joy 316i 50.000 eur *2.80 = 140.000 TL, xenon, cruise kontrol, ön arka park mesafe vs.. bunlarıda siz koyup fiyata bakarsınız ne kadar oluyor.


    "Bence konuyu uzatmanın anlamı yok. Mazda 3'ü alana binene hayırlı olsun. Benim araç alırken en büyük kriterim performanstır. Performans arayan birisinin alacağı araçta Mazda 3 olmaz. "
    Kimse burda Mazda 3 ün performansından övgüyle bahsetmiyor, madem tek kıstasınız performans Subaru WRX, BMW 320i filan test edin, 120 BG 150nm tork, ne bekliyordunuz?

    "Dersen ki Mazda 3 çok performanslı araçtır o zaman oturup konuşalım."
    Dediğim gibi, kimse bunu söylemedi.


    Son olarak, kimse mazda 3 ün mükemmel olduğunu söylemiyor, ama elma ile armutuda kıyaslamıyor.




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    peki sizde hangi araçlar var 2 adetti sanırım
  • DXM06 kullanıcısına yanıt
    Yanlış tahmin ettim ama sitil olarak da sallamamışım yani. Benzer klasman sayılır...

    Ben de senin gibi performanstan hoşlanan bir insanım ama artık yetti diyebilirim. Daha önce Subaru Outback 3.0 245 bg 4x4 ve Mazda RX-8 R3 kullanıyordum. Her ikisi de Bilstein amortisör ve yaylara sahipti ve artık bu gerilim biraz fazla geldi.

    Belli bir yaştan sonra insan artık eski performansında olmadığını kabullenmek istemiyor. Ama aracın performansı ile vücudun performansını dengelemek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: felixus

    "Joy Edition boş donanıma sahip değil ayrıca günün sonunda DİZEL bir BMW sahibi oluyorsun. Hani Mazda 3 az yakıyor vs vs diyorsun ya buyursun dizelden de az yaksın o zaman. "
    Bence karşılaştırmayı yanlış yapıyorsunuz, dizel bmw sahibi oluyorsunuz ama bomboş, aynı aksesuarları koyup fiyata öyle bakın.

    "Power donanımlı Mazda'ya sunroof almak istiyorum ekleyebiliyor musun? O kadar para verip mesela cam tavan, sunroof ekletemiyorsun. Mantıklı mı? "
    BMW veya diğer araç markaları türkiyeye getirdikleri araçlara tüm opsiyonel donanımları sağlayabiliyorlarmı? Sunroof ABS den ESP den önemli bir donanımmı, bu benim 5. aracım hiçbirinde sunroof yoktu, mazda 3 de opsiyonel olsa gene para verip almazdım, hayati olmayan bir donanım için yaygara yapıyorsunuz.

    "BMW'de parası neyse verirsin en azından adam bunu mümkün kılmış. "
    Ben Mazda almadan önce BMW 316i için bir paket hazırlayıp web sitesinden fiyat aldım, güvenlik dahil tamamını koyduğunuzda bu donanımların 150.000 TL ye yaklaşıyordu fiyat, boşu 112.00 di o zaman, çelik jant bile yoktu. BMW joy edition u sonra çıkarttı yanlış hatırlamıyorsam çelik jant, otomatik klima, m spor direksiyon, alüminyum iç kaplama ve ıvır zıvır birkaç şey daha koydu. Şimdi baktım M joy 316i 50.000 eur *2.80 = 140.000 TL, xenon, cruise kontrol, ön arka park mesafe vs.. bunlarıda siz koyup fiyata bakarsınız ne kadar oluyor.


    "Bence konuyu uzatmanın anlamı yok. Mazda 3'ü alana binene hayırlı olsun. Benim araç alırken en büyük kriterim performanstır. Performans arayan birisinin alacağı araçta Mazda 3 olmaz. "
    Kimse burda Mazda 3 ün performansından övgüyle bahsetmiyor, madem tek kıstasınız performans Subaru WRX, BMW 320i filan test edin, 120 BG 150nm tork, ne bekliyordunuz?

    "Dersen ki Mazda 3 çok performanslı araçtır o zaman oturup konuşalım."
    Dediğim gibi, kimse bunu söylemedi.


    Son olarak, kimse mazda 3 ün mükemmel olduğunu söylemiyor, ama elma ile armutuda kıyaslamıyor.


    Joy Edition'ı 84'e normal 87'ye sunrooflu almış insanlar. Ben sunrooftan yaygara çıkarmıyorum eğer bunu yaygara olarak görüyorsanız o zaman bende siz power donanımından yaygara çıkarıyorsunuz derim. Diyor muyum? BMW'de tüm güvenlik donanımları, HH falanda standart bu arada. 2 tane arabam oldu ikisinde de sunroof yok ama 3. arabamda olsun isterim. Sunroof elzemde demedim zaten. Böyle düşünürsek bir çok opisyon elzem değil sonucu çıkar. Power atmosferik dolu opsiyon yerine dizel boş olmayan(!) bir BMW alıyorsunuz. İkinci elinden hiç bahsetmiyorum. 2-3 sene sonra satmaya kalktığınızda Mazda 3'ten çok daha fazla kaybedeceksiniz bunda hem fikiriz sanırım değil mi? Üstelik TR'de ki acımasız ikinci el piyasası power donanım falanda anlamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Yanlış tahmin ettim ama sitil olarak da sallamamışım yani. Benzer klasman sayılır...

    Ben de senin gibi performanstan hoşlanan bir insanım ama artık yetti diyebilirim. Daha önce Subaru Outback 3.0 245 bg 4x4 ve Mazda RX-8 R3 kullanıyordum. Her ikisi de Bilstein amortisör ve yaylara sahipti ve artık bu gerilim biraz fazla geldi.

    Belli bir yaştan sonra insan artık eski performansında olmadığını kabullenmek istemiyor. Ama aracın performansı ile vücudun performansını dengelemek lazım.

    Aynen benimde aracımda bilumum konfor azaltıcı spacer ve yay mevcut :) Ama yol tutuşu olarak verim alıyorum. Önceki araçlarınız güzelmiş. RX-8'i bende çok beğeniyorum ama güç almak için 6000-9000 bandında gezmek insanı yorar gibime geliyor. (en azından gündelik kullanımda) 328i hem konfor hem performans olarak tüm ihtiyacı karşılıyor. 5 seriside aynı şekilde. Dilerim sizinde istediğiniz araç olur




  • DXM06 kullanıcısına yanıt
    RX-8 günlük hayatta ve düşük devirlerde şaşırtıcı derecede yeterli performans veriyordu. Ama dediğiniz gibi, 6.000 den sonra tek kelime ile muhteşemdi. Bu araca sahip olup ta tüketimden başka bir şeyden şikayet edecek olur mu? Bilmiyorum...

    Bir otomobil dinazoru olarak sana şunu söyleyeyim ki, düz alanlardaki hızlanma keyfinde veya sollamalarda turbo araçların keyfi başkadır. Ama sportif bir sürüşleri olduğunu söylemek çok zor. Profesyonel sürücü aracı değiller.

    Bak ben sana küçük bir detay anlatayım. Turbo araçlarla viraj içinde aracı gazla kontrol etmek çok zordur, çünkü güç üretimi yapay olduğu için tahmin edilebilir değildir. Limitlerde gezerken acaba az daha muhabbeti, sıkıntı ile sonlanabilir sen az beklerken gelen beklentini aştığı için. Daha bu sabah RX-8 yerine aldığım C180 Coupe ile yaşadım. Atmosferikler gücü çok lineer (doğrusal) üretir, sürprizler azdır, gazla yönetimi çok kolaydır.

    Bu sebeple hızlanmadan çok viraj kabiliyeti ve keyfine önem veren üreticiler bu araçlarda turbodan kaçınır ve sürücüye yeteneğini kullanmasına imkan tanırlar.



    Ek olarak Mazda forumunda olduğumuz için söyleyeyim. Mazda hiç bir zaman doğrusal hızlanmaya konsantre olmuyor. Yapısal olarak sürüş keyfi, özellikle de virajlı yollardaki sürüş keyfine odaklanıyorlar. Yani bu forumda bir Mazda donanım, tüketim, fiyat vb. kriterlerle değerlendiriliyor ama örneğin bir Mazda'nın direksiyonundaki doğallığı, netliği, hassasiyeti ve bilgilendirme kabiliyetini kendi sınıfında bulamazsınız. Sportif sürüşten hoşlanan biri motor performansının bu keyfin sadece bir bölümü olduğunu bilmesi lazım. Ben CX-5 kullanıyorum ve C180 Coupe. Çok net söylüyorum direksiyondaki sportif keyif olarak bir kıyaslanamaz SUV olmasına rağmen CX-5 öndedir benim için.

    Yani söyleyip yeni tartışmalar açmak istemiyorum ama bir Mazda 3'ü değerlendirmek, burada konuşulanların çok ötesine geçmeyi gerektirir. Belki de benim için, bilmiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 10 Eylül 2014; 16:03:34 >




  • Mazda 6 şaane.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    RX-8 günlük hayatta ve düşük devirlerde şaşırtıcı derecede yeterli performans veriyordu. Ama dediğiniz gibi, 6.000 den sonra tek kelime ile muhteşemdi. Bu araca sahip olup ta tüketimden başka bir şeyden şikayet edecek olur mu? Bilmiyorum...

    Bir otomobil dinazoru olarak sana şunu söyleyeyim ki, düz alanlardaki hızlanma keyfinde veya sollamalarda turbo araçların keyfi başkadır. Ama sportif bir sürüşleri olduğunu söylemek çok zor. Profesyonel sürücü aracı değiller.

    Bak ben sana küçük bir detay anlatayım. Turbo araçlarla viraj içinde aracı gazla kontrol etmek çok zordur, çünkü güç üretimi yapay olduğu için tahmin edilebilir değildir. Limitlerde gezerken acaba az daha muhabbeti, sıkıntı ile sonlanabilir sen az beklerken gelen beklentini aştığı için. Daha bu sabah RX-8 yerine aldığım C180 Coupe ile yaşadım. Atmosferikler gücü çok lineer (doğrusal) üretir, sürprizler azdır, gazla yönetimi çok kolaydır.

    Bu sebeple hızlanmadan çok viraj kabiliyeti ve keyfine önem veren üreticiler bu araçlarda turbodan kaçınır ve sürücüye yeteneğini kullanmasına imkan tanırlar.

    Turbo araçların düz yol performansı ile viraj performansı dediğiniz gibi denk değil. Turbo lag zaten ayrı bir mevzu ve gazı hangi noktada köklediğinizden tutun gaza ne kadar basıp basmadığınıza kadar bir sürü değişken devreye giriyor. Mesela benim aracımda gazı tam köklemek yerine bazen ortadan biraz daha fazla basmak daha hızlı ivmelendiriyor aracı. (saçma ama öyle)

    Gerçi turbo virajda zor vs. diyoruz ama Ralli tarihindeki en tehlikeli ve en asabi dönem turbo araçların yer aldığı Grup B yarışları olmuştur. Aynı şekilde 70'lerin turbo F1 araçları ve yanılmıyorsam Peak Pikes tımanma araçları.

    Sürüş keyfi açısından GT86'da tam yazdığınız kriterlere uyan bir araç. Tüm Lotus'lar da aynı şekilde. Ne yazıkki ülkemiz şartlarında çok zor sahip olmak.




  • DXM06 kullanıcısına yanıt
    İşin sırrı senin dediğinde yatıyor. 'Asabi ve tehlikeli'

    Profesyonel sürücülerin, kontrollü şartlarda ve yarış ortamında yaptıkları ile, bizim günlük hayatta aldığımız haz bir araya bile gelemez.

    Doğru, yanlış, beğenirsin, beğenmezsin, herkesin tüm görüşlerine saygı duyarak yazacağım;

    Günümüzün elektronik direksiyonlar, elektronik yol tutuş destek sistemleri, elektronik amortisörler, elektronik şanzımanlar, yapay güç üniteleri gibi, sürüş hissini sürücünün elinden alan bir çok unsura karşılık, Mazda olabilecek en doğal haliyle sürüşü koruyabilmeye, sürücüyü halen bu işin içinde hissettirmeye en çok emek harcayan ve bunu imkan dahilinde her fiyat seviyesindeki aracında yapmaya çalışan nadir üreticilerden birisi.

    Yani bir Mazda motor performansından çok, sürüş zevki ile ilgili. Zaten profesyonel test yorumlarının çoğuna bakarsanız, kendi sınıflarının sürüş keyfi en yüksek otomobillerinden olarak değerlendirilir genellikle. Yani bu fiyat seviyesindeki kaç üretici için Dünya'nın en iyi direksiyonlarından birisi, en iyi şasilerinden birisi, en iyi manuel şanzımanlarından birisi, önden çekişli platformun en iyi otomatik şanzımanlarından birisi vb. gibi ifadeler kullanabiliyoruz? Genellikle bu ifadeler BMW gibi çok daha yüksek fiyat seviyesindeki araçlar için kullanılabilir...

    Tabi ki ülkemiz koşullarında fiyat, donanım, tüketim vb. her şey ile de kıyaslanacaktır. Ama markanın ana felsefesini de unutmamak gerekir diye düşünüyorum. Sürüş zevki!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 10 Eylül 2014; 16:54:37 >




  • ben bu Mazda Skyactive teknolojisinin 1500 cc benzinli motorda ne gibi üstünlüklere yol açtığını anlayabilmiş değilim.
  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    Üstünlükler dediğiniz? Daha spesifik hangi konu yazarsanız, daha rahat yorum yaparız. Çünkü Skyactiv bir motor teknolojisi değil sadece, Skyactiv aracın bütünü için yaratılmış bir mühendislik felsefesi. Her bir cıvataya ve hatta lastiklere kadar...

    Felsefenin özü; Yakın zamanda hybrid, elektrikli veya yakıt hücreli araçların yoğun yüzde ile satışlarının ekonomik ve teknik gerçekler yüzünden çok mümkün olmadığı, ancak emisyonların düşürülebilmesi için içten yanmalı motorlarda halen yapılabilecek çok fazla şey olduğu, ayrıca aracın bütününde yapılacak mühendislik ve dizayn iyileştirmelerinin de bu amaca ulaşmakta destek olacağı şeklinde izah edilebilir.

    Bu felsefe ile aracın her bir unsuru tek tek ele alınarak Skyactiv felsefesi/teknolojisi adı altında baştan yaratılmıştır. Bir önceki modelden alınan, tekrar kullanılan hiçbir unsur yoktur.

    Skyactiv felsefesi ilk olarak (tamamıyla) CX-5'de uygulandı. Daha sonra Mazda 6 ile devam etti. Bu 2 araçta da bu felsefenin çok iyi çalıştığı ve gerçekten işe yaradığı hem tarafımdan yapılan testlerde, hem de Dünya basını tarafından kabul görmüş bir gerçektir. Türkiye'nin vergi sisteminin azizliği sayesinde ne yazık ki, giriş motorumuz olan 1.5 ünite bu felsefenin etkilerini sınırlıyor Mazda 3'te. Ancak bu işe yaramıyor demek değil tabi ki.

    Örneğin performans olarak en yakın olan VW Jetta'nın 1.2 TSI modeli (hızlanma 10.9 sn, 190 km/h) şehir içi tüketimi 7.3 lt, Mazda 3 (11.6 sn, 185 km/h) ise 6.8 lt. Gerçek hayat şehir içi tüketimleri arasındaki farkı hiç bahsetmiyorum bile. Aynı sınıfta atmosferik kullanan Civic 1.6 (12.2 sn, 200 km/h) şehir içi 9.6 lt. Daha yeni Toyota Corolla 1.6 (11.1 sn, 190 km/h) şehir içi 7.3 lt.

    Daha önce dediğim gibi, siz spesifik olarak konuyu belirtirseniz, biz de elimizden geldiğince katılıp, yorum yapmaya çalışırız.

    Ama şunu özellikle belirteyim ki, üreticiler son dönemlerde geliştirdikleri teknolojilere isim veriyorlar. Efficient Dynamics, Blue Efficiency, Earth Dreams, Skyactiv vb... Ama on yıllardır oturmuş sistemleri, dizaynları geliştirmek ve uçuk derecede ilerletmek çok kolay bir şey değil. Bu teknolojilerin her jenerasyonu bize %10 avantaj katıyorsa, bu büyük nimettir. Ancak bir önceki jenerasyonda 10 lt olan tüketimi hiç kimse bir sonrakinde 5 lt'ye indiremez. Bunu 1 lt azaltabilmek için yüzmilyonlarca dolar yatırım ve ARGE yapılıyor.




  • 
Sayfa: önceki 103104105106107
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.