Şimdi Ara

Manuel vites mi, Otomatik vites mi tercih ederdiniz? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
569
Cevap
7
Favori
80.596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • madhane kullanıcısına yanıt
    Uzun yolda sol ayağınız pedalda ve sağ eliniz vites topuzunda mı gidiyorsunuz?
  • Manüel diyorum. Cc olan manuel candır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuel tabiki o debriyaj tokatlancak ar gaz verilcek hissediceksin arabayı sonra otomatiğe geçiceksin tabiki çekilmez çok fazla manuel

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bulunduğun yerin trafik durumuna göre değişir kanımca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 den 2 ye alınca gelen o +200 beygirlik his hiçbir zaman otomatik de olmayacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Piyasa araçları ile manuelde alacağınız his sadece sol bacağınızın uyuşma hissi olur.

    Otomatik candır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 2004 model otomatik polo kullanıyorum..ilk arabam..otomatik bence çok rahat istanbulda..bir soru sormak istiyorum..kırmızı ışıkta veya trafikte durduğumuzda D de iken hemen boşa alıyor musunuz yoksa D de bırakıyor musunuz..bende durduğum anda hemen boşa alma tiki oluştu iyi mi kötü mü yapıyorum bilmiyorum ama araba D de iken durunca sanki zorlanıyor can çekişiyor gibi geliyor çünkü gitmek istiyor sen dur diyorsun..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Henüz aracım yok. Hiç kullanmadım ancak otomatik vites tercihimdir. Debriyaj ve vites dikkatimi dağıtıyor, aynı anda hem yola hem de bu ikiliye hakim olamıyorum. Ayrıca şehir içinde angaryaya dönüşüyor manuel.
  • Motor freni yapamadığım arabaya güvenirmiyim ?

    Otomatik çok rahat ona bir şey diyemem hele ki istanbulda.

    Ama acil durumlarda veya dik yokuşlardan inerken o motor freni yarım debriyaj olmalı yani ne bileyim farklı bir his.

    Ben otomatik aracın frenleme sistemine güvenemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle otomatik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha hayatimda hic otomatik kullanmadim
    Valla birak otomatigi keske surucusuz arabam olsa kendi kendine surse, istanbul'da araba kullanmak eziyet gibi geliyor bana artik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğu Demirkolun bir skecinde bir hikayesi vardı. Bir arkadaşı 2000 lira maaşla işe başlıyor ve birkaç ay sonra buna diyorki:

    "Sana birşey söyleyeyim mi para mutluluk getirmiyor"

    Doğunun cevabı "La o para bu para değil"

    1.2, 1,4 80-90-100 beygir araçlara binip Manueli aracı hissetmek sürüş keyfi için tercih ediyorum diyen arkadaşlar için:

    "La o keyif bu keyif değil"




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 24 Mayıs 2019; 0:16:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı sadece bir ulaşım aracı olarak kullanan insanlar otomatik tercih eder araba kullanırken keyif alan insanlar ise manuel Manuelde viraja hangi devirde hangi viteste gireceğini sen seçersin viraj içinde yüksek devirde kesicide kalıp önden kaymada power steering ile direksiyonu toplayabilirsin.Otomatikde ise çoğu araç kesicide kalmaz vites atar devir ve çekiş düşer kimilerinde kesiciye giriyor ama oda nadir modellerde.Manuelde heel and toe rev match gibi teknikler ile büyük zevk alırsın.Arabanın çok güçlü olmasına gerek yok şasi ile bir bütün olursun hissedersin arabaya bir balerin gibi dans ettirebilirsin.Ama otomatikde esp felan tuttu tuttu tutmadı bariyere doğru yol alırsın.Manuel daha çok kontrol sağlıyor.Bir kere büyük bir kaza atlattım.E5 de yandan çarpan bir araç yüzünden aracın arkası savruldu eğer otomatik bir araç kullanıyor olsaydım yüzde doksan bariyerlere girip takla atmıştım.Aracım manuel olduğu için hemen rev match tekniği ile vites düşürüp gazı kökledim savrulmaktan kurtuldum araç ok gibi rayda gitti.Otomatik olsaydı hangi vitesteyim hangi devirdeyim ne oluyor diyene kadar çoktan gebermiştim.Birde elektronik el freni saçmalığı var ona hiç girmiyorum bile ulan ufacık tuşa nasıl güvenir bir insan ? Geçen bir konu vardı soğuk hava şartları olan bir bölgede yaşıyorum aracın el frenini çekersem donacak ama çekmeden de aractan inemiyorum otomatik el freni çekiyor düğmeyi nasıl iptal ederim ddiye soruyordu birisi şaka gibi :D Mekanik el freni olsa aracı vitese takarsın iner gidersin.Kim ne derse desin ben mekanik araçları seviyorum esp tcs abs otomatik vs. elektronik ve otomatik hiçbirşey hoş değil.Gerçek sürücüler manuel kullanır.

    He götü göbeği salmışsındır debriyaja basmaktan ayağın ağrıyordur bu yüzden, işten pert olmuş şekilde çıkmış evine gitmek istiyorsundur otomobil merakın yoktur o senın ıcın sadece bir taşıttır eyvallah.Al otomatik, akülü araba kullanır gibi bas gaza git.Zaten yeni modellerde otonom sürüşte var virajda direksiyonuda kendi çeviriyor adaptif hız sabitlemede varsa eve kadar bırak araba kendi kendine gitsin.Sana ihtiyacı yok makinanın zaten.




  • Öner kullanıcısına yanıt
    Peugeot 308 hem tam otomatik hemde az yakıyor Bu arada biri fan filan demedim Peugeot arabam yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu biraz bütçeyle alakalı bi durum bence. Şimdi 30 40 bin tl'ye otomatik araba ben almaya korkarım sonrasında arıza çıkarır diye masrafıda çok olur gibi geliyor ama daha yüksek meblalarda sıfır araba alırsam otomatik derim.
  • İkisininde artıları eksileri var ve manuel arabanın kolay kolay biteceğini sanmıyorum. Ben kendi adıma konuşayım yeri geldiğinde İstanbul gibi bi şehirde günde 300 km yol yapıyordum illallah ettiriyor manuel vites. Hele ki o Maslak, Levent trafiğimdeysen altında en kral manuel araba olsun yine gram zevk alamazsın.

    Birde herkesi buna dahil tabi ama manuel diyenlerin bir kısmı agresif araba kullandığı için manuel diyor.

    Gel gelelim ikisininde farklı avantajları var fakat bütçe sorunum yok ise ZF şanzımanlı bir arabam olsun isterdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu versusta aklıma hep bu video geliyor nedense



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sánchez -- 24 Mayıs 2019; 1:12:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anket açsaydın keşke. Tabi ki cevabım tork konvertörü olan otomatik vites.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer araç spor bir araç ise kesinlikle manuel tercih ederim.Günlük kullandığım bir araç ise tam otomatik olması benim için ideal olur.Bana göre araç ile uğraşmayı sevenlerin garajında 2 araç illaki olacak, bütçe ayrılır.Citroen vts alırsın yine yürütürsün bir şekilde :D +100 rakamları tek araca vermek bence salaklık.
  • Türkiyede hızlı hızlı yada sokak ağzıyla seri araba kullanmayı araba kullanmak zannediyorlar. Araya girmek, sinyal vermeden şerit değiştirmek vs. vs. şimdi bu apaçi arkadaşlar erkek adam Manuel kullanır mantığı doğru zira vites değiştirirken kaybettikleri zamanla cvt şanzumanlı bir araçta daha seri olacaklarını bilmiyorlar. Böylesi daha güvenli olur. Erkek adam Manuel kullanır...

    Öncelikle vites arabanın en temel ilkesi otomatik araç kullan kullanma. Ama herkes manuelle ehliyet almalı. Bu zorunluluk olmalı.

    Ciddi yaralanması vs. Kazaların hepsi işlek olmayan sıkışık trafik olmayan yerlerde olur. Kavşaklar vb. Bunlarında saniyelik şekilde ana yola kontrolsüz giren araçlar oluşturuyor. Bunuda genelde ilk vitesleri atarken yapıyorlar. Oysaki şehirler arası tenha yollarda otomatik olursa bu tarz kazalar 3 de 2 oranında düşerdi. Bu şekilde belki yüzlerce insanımız ölmezdi. O yüzden tam tersi büyük şehirler dışında araçlar otomatik olmalı.

    Şehir içinde sıkışık trafikte araç otomatikte olsa o sağ ayak frene ve gaza sürekli basıyor. Yani sıkışık trafik otomatik aracı konforlu kılmıyor.

    Ben artık İstanbulda uzun süre araç kullanıpta kazadan kurtularak yol alma yapıyoruz. Bu normalde yılda bir kez başımıza gelmesi gerekirken artık hergün yaşıyoruz. Bunuda kanıksadık. Dikiz aynasını artık en çok arkadan manyağın biri geliyormu diye kullanıyorum. Sağ aynayı emniyet şeridinden gelen başka bir manyak varmı diye kullanıyorum. Arkama yapışan manyaklar yüzünden frene basmadan trafikte araç kullanma yeteneğine sahip oldum. Orman kurallarının geçerli olduğu bu düzende, kim viteste kontrolü ele almış kim daha az yakıyormuş umrumda bile değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.