Şimdi Ara

Manuel vites mi, Otomatik vites mi tercih ederdiniz? (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
589
Cevap
7
Favori
90.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • düz vites de otomatik vites de tercihtir, ülke şehir yol şartlarına göre kullanıcı tercihindedir

    ama şu forumda mutlaka 3-5 tane hala düz vites araba mı üretiliyormuş yaaa diyen ileri zekalılar mevcuttur, şu an avrupa ve uzakdoğu pazarında hala düz vites açık ara fazla satılmakta, süper spor araçların hala en üst modelleri düz vitesli veya düz vites destekli

    düz vites eski teknoloji değil tercihtir, otomatik vites de yeni keşfedilmiş bir şey değil neredeyse düz vites kadar tarihi olan bir şanzıman tipidir, iki tip şanzıman da zaman içerisinde gelişmektedir

    konu başlığındaki gibi hazır yıl 2019 olmuşken artık bu kadar aptalca bir şey tartışılıp da forum boş şeylerle doldurulmasa keşke
    _____________________________
  • Bulunduğum şehirde dur kalk trafik yok. Sadece kırmızı ışıkta dur kalk yapıyorum öyle adım başı ilerle dur ilerle dur olmuyor. Otomatik ihtiyacım yok o yüzden ama İzmir'e gidip o dur kalk trafiği yaşadığımda otomatik vitesle oldukç rahat etmiştim. Yaşadığım şehirde için manuel tercihim hızlanmak istediğimde anında vites düşürebiliyorum istediğimde vitesi büyütebiliyorum. Aradaki yakıt farkı da bana kalıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Senkei

    Öncelikle otomatik demeyen otomatik kullanmamıştır lafını bir geçin.
    otomatikte kullandım manuelde. ben manueli daha çok seviyorum.
    sürüş zevki olarak manuel bana hitap ediyor. ben manueli seviyorum diye zevkime dair amelelik hamallık gibi kelimeler sarf etmenizi doğru bulmuyorum.
    bende otomatiği tercih edenlere tembel demeyi doğru bulmadığım gibi.

    bulunduğum şehirde çok sıkışık trafik yok ve manuel bir adım önde bu konuda.
    2.si otomatiklerin sürpriz arızaları ile uğraşmak istemiyorum, yağıydı, mekatroniğiydi vs bunun için bütçe açmak istemiyorum.
    yakıt fazlalığıda var, genelinde performanszlığıda, kararsızlığıda vs.

    trafikte kalan otomatik kullanmaya yakın olabilir ama lütfen birbirimizi kışkırtmak yerine anlamaya çalışalım.
    herkes birşeyler seçerken sonuçta ihtiyacına göre seçiyor.
    Manuelde otomatikte nasıl kullandınız acaba? İç içe miydi bu mekanlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Steam ID: thetimelorddh | Social Club ID: AlperOZD | Atatürkçü. | English | PHP | Javascript | jQuery | C | Java | Android | İTÜ İnşaat Mühendisliği | SINCE 01.02.2012



    I am The Doctor. I always will be. But times change, and so must I... we all change. When you think about it, we are all different people, all through our lives and that's okay, that's good! You've gotta keep moving, so long as you remember all the people that you used to be. I will not forget one line of this, not one day. I swear. I will always remember when the doctor was me.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GEÇBATAN

    Otomatik kullanıcısıyım

    Otomatik fazla yakar
    Cvt mesela hantaldır
    Az yaksın diye uyuz uyuz sürersin
    AUdi arızalanıp 28 bin lira tamirine vereni duyunca dehşete kapılmamak elde değil
    25 bine mis gibi araba alınır 28 ney yav
    Cvt şanzıman 30 40 bin tlye servis takıyor belki daha fazladır
    Memleketin hali ortada lüks ötesi bu

    Vel hasılı kelam
    Düz vites al kafan rahat olsun
    Gören de taksicilik yapıyoruz sanır her dakika araç mı kullanıyoruz
    Taksici olsak az yaksın diye gene düz alırdık muhtemelen

    0 dan 100 e zahmetsiz şekilde çıkmak iyi de
    Arıza yapacak endişesi yetiyor da artıyor

    Dsg arıza anketi sonucu yüzde 25
    Cvt yüzde 5 civarı
    Aradaki farka altın al koy kenara daha iyi
    Niye Yılmaz Özdil köşe yazısı gibi yazdınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Steam ID: thetimelorddh | Social Club ID: AlperOZD | Atatürkçü. | English | PHP | Javascript | jQuery | C | Java | Android | İTÜ İnşaat Mühendisliği | SINCE 01.02.2012



    I am The Doctor. I always will be. But times change, and so must I... we all change. When you think about it, we are all different people, all through our lives and that's okay, that's good! You've gotta keep moving, so long as you remember all the people that you used to be. I will not forget one line of this, not one day. I swear. I will always remember when the doctor was me.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Duygularla araç kullananlar: Manuel
    Mantık ve akıl ile araç kullananlar: Otomatik

    cevabını verecektir muhtemelen. Yaptığım km'nin % 90'ını şehiriçinde yaptığım için sürekli dur kalk trafikte manuel vites ile cebelleşmek insanı yoruyor. ŞEhir trafiklerinin giderek arttığı günümüzde otomatik vites kesinlikle akılcı olan seçim. Araç sahibi olduğumdan beri ilk 5 yıl manuel, son 5 yıl ise otomatik şanzımanlı araç kullanan biri olarak; manuel araçlarımda daha duygusal, daha agresif daha araçla bütünleşerek araç kullanıp bazen trafik akışını olumsuz etkileyecek hareketlerde bulunabiliyorken, otomatik araçlarımda daha sakin, kurallara daha uyumlu, trafikte daha saygılı araç sürdüğümü fark ettim.

    Bunun sebebi nedir bilemiyorum. 2 ihtimal var.
    1- otomatik araçların daha çok yakıt tüketmesi ( tam otomatikler için konuşuyorum)
    2- kontrolün tamamen bende olmaması hissi.

    Artık her ne sebepse bilmiyorum ama trafikte daha sakin sürmek ve kurallara daha fazla uymama vesile olduğu için ve tabi ki yoğun trafikte müthiş kolaylık olduğu için otomatik vitesi daha çok beğeniyorum. Ancak manuele de hayır demem.
    bir anda vitesi küçültüp gaza abanmak veya yüksek devirde kafana göre takılmak daha sonrasında çat çat(burda vites büyültüyoruz) vauuuuuuwwwwwww diye devam etmek... bunlar paha biçilmez tabi ama lanet bir trafiğin içinde değilsen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E19076E5A -- 28 Mayıs 2019; 11:33:22 >
    _____________________________




  • Otomatik şehir içi trafikte daha rahat , düz vites yorucu.
    Fakat yüksek beygirli çeşitli atraksiyonlar yapacağım bir araç olsaydı düz tercih ederdim.
    _____________________________
    [α]ωαу [ƒ]яσм [к]єувσαя∂...
  • Evet, dedikleriniz gerçekten çok zevkli . Ancak giderek bu hareketlerin yapılacağı şehir sayısı azalıyor. Otomatik viteste o denli keyif alınması imkan dahilinde değil.
    _____________________________
    95 Broadway ... 2005 Megane 1.6 HB ... 98 Fiat Marea 1.6 ... 2006 Corolla 1.4 HB D4D ... 2010 Chevrolet Aveo NB 1.4 AT ... 2010 Accent Era 1.4 Select AT ... 2018 Hyundai i20 1.4 Style AT ... 2011 Clio 1.2 Grandtour Extreme... 2012 Fiat Fiorino Combi 1.3 Active... 2005 VW Golf 1.6 Tiptronic... 2016 i20 1.4 Elite Smart AT... 2007 Renault Kangoo Multix 1.5 DCI Authentique...
  • Pazar karışmış. Onu bunu bilmem de söyleyeceğim tek şey şu, ister manuel bin, ister otomatik bin ama her ikisini de sürmeyi bilmelisin.

    Otomatiğe alışanlar ne hikmetse manuel kullanamıyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hondaların bu zamana kadar üretmiş olduğu cvt olmayan otomatikleri, vw grubunun hepsinde kullanılan dsgler, nissanın cvtleri desem herhalde insanlar zaten otomatikten bir soğuyacaktır.



    Manuel otomatikten daha güvenlidir;
    - Elektronik aksam birçok sebepten dolayı hata verebilir (bilgisayarında kısa devre, akünün yeterli enerjiyi gönderememesi vb.) öte yandan mekanik olan şanzımanlar doğru yağ değişimi yapılırsa aracın ömrü boyunca hiç hata vermeyecek bile denilebilir
    - Araç vitesteyken marş basabilmek acil durumlarda kurtarıcı olabilir
    - Virajlarda vites değiştirmek tehlikeli bir hareket çift kavramalı ve cvt ler(vites geçişleri çok kısa ve devrini doğru ayarladıkları için) dışında otomatikler bu konuda sıkıntı yaşatabilir

    Devir sayısını kendin istediğin gibi biri sana komut vermeden ayarlayabildiğin için de manuel bana daha cazip geliyor.
    _____________________________
  • Yeni girdiğim işte 1.5 Ayda yeni Peugeot Expert ile 12.000km yaptım. Araba manueldi 155 beygir , inanılmaz tork. İstanbul’dan dün döndüm ve sol ayağımı hissetmiyorum. Kendi aracım otomatik ve gerçekten inanılmaz zevk alıyorum, Manuel kullanan şöfördür , otomatik kullanan üşengeçtir hede höde Muhabbeti çoktan bitti benim açımdan.

    Vitesli olarak tercihimi sadece motorda yaparım :) , o da kesiciye sokup; debriyaj tokatlayıp tekere alabilmek için falan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    VOLVO S40 2.0T (B4204T) / Koyu Karşıyaka'lı / Motosiklet Hakkında Sorularınızı PM'Den atabilirsiniz.
    https://forum.donanimhaber.com/s40-2-0t-volvo-alindi-uygun-fiyatli-c-ve-d-segmenti-araclar-deneyimler--117259880
  • 2012 den beri aldığım 4. arabam oldu 4üde miniydi hepside yarı otomatikti... şükür herhangi bir sorun yaşamadım.. düz vites kullanmak hammalıktır açıkcası..
    _____________________________
    Son Bir kaç senedir dün gibi bugünde yalnızım..
  • 20 seneye yakın manuel araç kullandım. son bir senedir otomatik kullanıyorum.
    sanki 20 sene manuel kullanan ben değilmişim gibi şimdi manuel (debriyaj) angarya geliyor bana
    _____________________________
    PRESS PLAY ON TAPE
  • otomatik tabiki rahatlık istiyorsan
    _____________________________
    Cahille girme münakaşaya;Ya Sinirini zıplatır Havaya ,Ya da yazık olur Adabına - Hz Mevlana
  • 2014 den beri denizlideyim bu benim 3 otomatik vitesli aracım çok rahatım otomatik vites le uzun yol hele ki hız sabitleyici de varsa offf tadından yenmiyor rahat rahat git
    _____________________________
    [guote]
    Yaşamak kadar yaşatmayıda sev artık imza atmaktan sıkıldım yok imza mimza
  • Soru şu şekilde olsa daha iyi olurdu.

    Örneğin,
    Aynı fiyata B segmenti otomatik mi yoksa C segmenti manuel mi?
    Ya da baz bir otomatik mi yoksa özellikleri full manuel mi?

    Şayet beğendiğin araba için para sorun değilse aradaki farkı karşılıyorsan tabi ki otomatik.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kavranhan

    2014 den beri denizlideyim bu benim 3 otomatik vitesli aracım çok rahatım otomatik vites le uzun yol hele ki hız sabitleyici de varsa offf tadından yenmiyor rahat rahat git
    otomatik vitesin şehir içi sıkışık trafikteki rahatlığına itirazım yok. ama uzun yolda ne gibi avantajı var anlamadım. hız sabitleyici diyorsan o özellik manuel araçlarda da var.
    _____________________________
  • Yıl 2019, soruya bak çay demle ...
    _____________________________
    5700xt Sapphire Pulse - 16 gb DDR4 3000 mhz Corsair ram - Ryzen 5 3600x 4.4 ghz oc - MSI Tomahawk Max B450
  • Şimdi otomatik var otomatik var, birisi aldığına pişman ettirir birisi mühendisine dua ettirir.
    Benim için sıralama;

    Tek kavrama < "otomatikleştirilmiş manuel" vitesler < Manuel < Çift kavrama < Tam otomatik tork konvertörlü

    Hele hele bir de o tam otomatik ZF ise yeme de yanında yat o denli rahattır.
    _____________________________
  • Türkiye gibi heleki özellikle metropol şehirlerde hızlı ve sıkışık bir hayat düzenine sahipseniz otomatik vites zorunludur.Bende manuel seviyorum aslında ama bulunulan konum buna uygun değil.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-E19076E5A

    bir anda vitesi küçültüp gaza abanmak veya yüksek devirde kafana göre takılmak daha sonrasında çat çat(burda vites büyültüyoruz) vauuuuuuwwwwwww diye devam etmek... bunlar paha biçilmez tabi ama lanet bir trafiğin içinde değilsen.

    Alıntıları Göster
    Bahsettiğin şeyi benim otomatik olan aracım yapıyor. Hemde manuele göre çok daha mükemmel yapıyor. Yani isyediğim anda istediğim vitese alabiliyorum. Vites düşürüp, gazı kökleyip, deviri çoşturabiliyorum. Yani manuel şanzumanla yapabildiğin herşeyi çok daha keyifli bir şekilde yapabiliyorum. Aradaki tek fark, debryaj pedalına basıp çekmemek. Bu sayede vites değişimlerini çok daha hızlı ve seri yapabiliyorum. Sen 1den 2ye geçirene kadar ben 12345 yapabilirim. Ve bildiğim kadarıyla otomatiklerin bir çoğu manuel modda kullanılabiliyor.

    Bide bu arıza korkusunu anlamak mümkün değil. Artık günümüzde bir çok otomobil, ve hatta bir çok ev aleti, elektronik ve otomatikleşmiş aksamlarla donatılıyor. Yani bir otomobilde, otomatik şanzuman dışında, onunla aynı oranda arıza yapma ihtimali olan okadar çok donanım ve aksam varki... Eğer böyle bir arıza yapacak korkusu varsa, hiçbir şekilde o aracın koltuğuna oturmamak lazım. Manuel şanzuman olsa bile. Hatta eve bir çok ev aletinide koymamak lazım, arıza yapabilir diye...

    Otomobil üreticisi ülkelere gidin bakın, trafikte %95 otomatik, %5 manuel görürsünüz. Örneğin japonyada %5 i bile bulamazsınız. % 1 lerde falandır, manuel oranı.

    Buradan manuel vites savunucularına rica ediyorum. Lütfen boşuna yormayın kendinizi. En kısa zamanda, bir bayide yeni nesil bir otomatik araç test sürüşü yapın. Onca ön yargınız yıkılıp gidecek. Emin olun. Ha istisnası yokmu? tabiki var. Mesela corolla dizel otomatik ten uzak durun. Ama benzin-otomatiği fena değil. Ama çok yüksek oranda artık otomatikler müthiş iş yapıyor. Örneğin ford yada Renault un yeni nesil şanzımanları müthiş. Almanları hiç saymıyorum bile. Heleki en son nesil focus dizel otomatik denedim ki... beni benden aldı. Aynı fiyat aralığında, motor-şanzuman puanı en yüksek diyebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi allaturcha -- 29 Mayıs 2019; 1:8:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Xiaomi Mi8 128




  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.