Şimdi Ara

Manuel vites araba kullanmayı öğretir (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
2.731
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç kullanmayı simülasyonlar öğretir. Çok ciddiyim bu konuda, pahalı birşey olmasına gerek yok, eskiden atari salonlarında olan direksiyonlu bir şey olsa da yeterli.


    Hatta bir zamanlar Schumacher'e sormuşlardı yarışlara nasıl hazırlanıyorsun diye günlerce bilgisayar oyunu oynuyorum demişti. F1 pilotları bile sürücülük yeteneklerini simülasyon kullanarak geliştirirler.


    Vites birşekilde öğrenilir ister manuel olsun, ister otomatik ister TIR vitesi. Fakat direksiyonu öğrenmek bambaşka birşeydir.

  • ehliyeti manuelden alın ama manuel resmen amelelik. fırsatım olursa aracımı otomatikle değiştirmek istiyorum

  • Manuel araba da vites düşürmek gereksiz bir iş. Dikkat arttırıyo demişsin aslında tam tersi dikkat dağıtıyor. Yeni araba sürmeye başladığımda arabayı stop ederim korkusundan saçma sapan işler yapıyordum.


    Bir gün geri geri yola çıkarken yokuş yukarı arabayı stop ettim arkada ambulans o kadar strese girdim ki anlatamam. Yolun ortasında kaldım. Bide başkasının arabasında öğreniyor herkes kendi arabasında öğrenme imkanı yok. Ambulans da geçemedi bi 1 2 dakika kayıp oldu orada. Kimse savunmasın manuel vitesi dünyanın en gereksiz şeyi. Başkasının arabasında öğrenirken bide ekstra stres oluyorsunuz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vict0ry -- 23 Nisan 2021; 14:27:54 >
  • otomatik araclarda hizlanma yok mu yani?

  • 15 yıl manuel viteste kullandım sonra otomatiğe geçtim otomatik büyük rahatlıkmış. Artık dur kalk yüzünden sol ayağımdaki ağrılarda bitmiş oldu. İnanın bedava verseler artık manuel vites araba almamda kullanmamda.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Ben katılmıyorum. Bu işler düz vites veya otomatik sürmene bakmıyor. O refleksler zamanla oluşuyor zaten. Senin ekstradan yaptığın tek şey debriyaja basıp vitesi düşürmek. Aynalara bakma işi, trafiği okuma işi şanzıman türüne bakmaz.


    Tabii ki bu söyleyeceğim şey imkansız ve artık gerek bile yok çünkü yakında otonom araçlar olacağı için artık insanın bir önemi kalmayacak trafikte ama lise çağındaki gençlere simülasyon başında biraz trafik dersi vermek lazım.


    Trafikte zekasını kullanmayan milyonlarca insan var bunların çoğu düz vitesi iyi kullanıyor ama adamda zeka yok. Önü doluyken mesela hala geçişi kapatıyor. Oysaki o oraya girmeye çalışmasa diğer yönler akacak vs.


    Not: Otomatikspor

    Bende konu sahibine değil bu arkadaşa katılıyorum.





  • Elektrikli, yakıtsız araç devrine giriyoruz arkadaşlar. Çocuklar duymasın Haluk'un bilgisayar kullanmaya direnmesi gibi teknolojiye direnmeyin. Hayatınızı ne kolaylaştırıyorsa ona yönelin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuel vitesle iyi söförlüğün ne alakası var? Eskiden yaygın değildi, sonradan da milletin parası yoktu alamadı, bu kadar basit. Bir arkadaş da parkta zor oluyor demiş, aynen kardeşim, yokuşta debriyajı yalatarak balata yakma keyfi bambaşka manuelde... ???


    Manuelin tek artısı alırken de, bozulduğunda da tamiri ucuzdur ve kolaydır. Yoksa trafikte kullanmak tek manasıyla paranla amelelik...


    Trafik yoktur ve altında en az 300 beygir spor araç vardır, hah işte o zaman manuel keyif olur


    Bir de tabii yarışta manuel zorunludur, fakat orada da debriyaj pedalın yok, adamlar makina kadar hızlı vites atabiliyor

  • 10 15 sene sonra ehliyet alan neredeyse herkes otomatik alacak çünkü elektrikli ve hibrit araçlar piyasayı ele geçiriyor, kimse manuel ile uğraşmaz iş makinaları vs hariç.

  • Uzun yol veya trafik olmayan illerde kemikli yerleri belirgin manuel vitesin tadını hiçbir otomatik vites veremez o kadar otomatik araba kullaniyorum kendimi manuel kullanirkenki rahat hissedemiyorum tabi burdaki olay hangi manuel araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • :) Baştan aşağı yanlış...


    Otomatik vs Manuel araç tartışması yaklaşık 2005 sonrasında gereksiz bir hal aldı. Eski otomatik şanzımanlar verimsiz , pahalı ve yetersizdi. Vaktinde ve devrinde vites geçişi yapamadığı , performans vermediği , kolay arızalanması ve masraflı onarımı yüzünden tercih edilmiyordu. Yeni nesil otomatik şanzımanlar öyle değil... O yüzden "Otomatik araba da araba değel yeenim yeahh" muhabbetini bi çöpe atalım...


    Manuel vites el-kol-göz koordinasyonunu geliştirmez. Bu motor koordinasyonu yeterli olmayan insanlar zaten manuel araç kullanmayı öğrenirken bize (Direksiyon Usta Öğreticilerine) kabusu yaşatıyor , başaramıyor. İşin özü zaten motor becerileri olmayanlar bu işi yapamıyor , yapabilenler için de bir gelişim söz konusu değil. Belli bir seviyeden sonra zaten motor refleksler araçla ilgili yapılması gereken her şeyi otomatik yapıyor , bu manuel veya otomatik araçlar için fark yaratmaz. Önemli olan tek nokta algı ve dikkat. O da biraz kişilikle alakalı :) Koordinasyonu zayıf adayları otomatik ehliyete yönlendirmeye çalışıyoruz. Gereksiz hırs ve azimle ne kendini ne trafiği tehlikeye atmalarına gerek yok...


    Yani Manuel / Otomatik seçimi tamamen kişinin ihtiyaç , kabiliyet ve keyfine kalmış. Menemenin soğanlı soğansız muhabbetine döndürmeye gerek yok...





  • İlk ehliyetimi aldım. 2-3 yıl kadar otomatik sürdüm. Ondan sonra manual’e geçtim 1-2 yıl kadar manual araç sürdükten sonra kendimi daha iyi bir şöför gibi hissettim. Ayrıca araba markası önemli olmaksızın manual kullanmak keyiflidir. Tabi istanbul şartlarında köleliktir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada manueli savunanların ömrü yetenler 10-15 sene sonra otomatik kullanacaklar. Manuel otomobil kalmayacak. Hatta kamyon otobüs, ticarilerin çoğu manuel seçenekli otomatik olacak. Manuel elektrikli yada hibrit var mı?

  • Manuel bilmek pek önemli değil. Araba kullanmayı otomatikte öğrendim, manuel kullanmam gerekti ve kalkış hariç hiçbir problem yaşamadım. Kalkışlarda trafiği aksatmamış olsam dahi rahat hissetmiyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bence manuel vitesin araba kullanmayı öğretmekle hiç bir bağlantısı yok , geçmiş zamanda da ucuzluğu yüzünden ülkemize gelmiş ve üretilen bir sürü araç ( tofaşın kuşları , renault'un 12 serileri v.s) ile dedelerimize , babalarımıza gösterilen vites türü bu olmuş onlardan da sonraki nesillere devam etmiş bir yere kadar. Hatta İstanbul'daki "Koç Müzesini" gezince daha iyi anlamıştım 50-60 model otomatik araçları görünce. Şimdi manuel artık çağın gerisinde kalıyor köprünün altından çok sular geçti içten yanmalı motorların çağı bile kapanıyor artık.

  • Manuel şoförlerinin hiç "fren gerine gaza bastı" haberini duyamazsınız. Duysanızda otomatik kadar çok değildir.


    Otomatikle başlayanlar 99% gaza sağ ayakla, frene sol ayakla basarak bir refleks kazanıyorlar. O yüzden otomatikten sonra manuele geçemiyorlar ama bu konumuz değil.


    Sonra ne mi oluyor ? Şehir içi kazalarda fren yerine gaza basmışım diyip insanları duvarlara, dükkanlara presliyorlar.


    Halbuki gaza da, frene de manueldeki gibi aynı ayakla basarak otomatik sürme terbiyesi edinseler, kaza anında ilk işleri ayağı gazdan çekmek olacak. Ama bunun yerine sağ ayakla gaza, sol ayakla frene basıyorlar, arabanın ataleti yendiği için çarptıkları kişiye daha fazla zarar veriyorlar.


    Fren Yerine Gaza Basan Kadın Öğretmen, Öğrencilerin Arasına Daldı - Dailymotion Video


    Kadın sürücü fren yerine gaza bastı, 3 kişiye böyle çarptı | Video videosunu izle | Son Dakika Haberleri (sabah.com.tr)


    Ben fren yerine gaza bastı diyerek arattım, sürücülerin kadın olması belki rastlantı belki istatistiktir.


    Otomatik araçlara karşı değilim, otomatik araç istiyorum da. Benim karşı olduğum tek şey sol ayakla frene basılması. Sürücü kurslarında bu ayak olayının çözülür ve umarım böyle fren yerine gaz kazaları duymayız.





  • Antor kullanıcısına yanıt

    Yanılıyor olmayasınız? Otomatik araçta sol ayak kullanılmaz. Otomatik kullanmayı öğretirken kimseye iki ayağını kullanacak şekilde araç kullanmayı öğretmezler. Aynı anda hem gaza hem frene basmayı engellemek adına iki ayak aynı anda kullanılmaz. İster manuel ister otomatik iki tür şanzımanlı araçta da gaz ve frene sağ ayak basar. Otomatik araçta sol ayağıyla frene kim basar? Daha önce otomatik kullanmamış kişi basar. Manuelden alışkanlıkla fren yaparken araç stop etmesin diye sol ayağıyla debriyaj diye düşünerek refleksle frene basar. Yılların şoförü de olsanız bu refleks yaşanabilir. Hatta tehlikeli olabilecek durumlar yaşanabilir. Otomatik kullanmamış 30 yıllık şoför bile bu acemiliği gösterebilir. Manuel kullanmamış kişi ise

    en fazla debriyaj refleksi olmadığından aracı stop ettirir. Yani fren yerine gaza basmanın otomatik veya manuel şanzımandan kaynaklandığını sanmıyorum.

  • teteni T kullanıcısına yanıt

    Çok karışmış bazı konuları aradan çıkartalım. Öncelikle ben frene sol ayakla basılsın demiyorum tam olarak karşı çıktığım şey b.


    Önce şu konuyu kapatalım. 30 yıl boyunca sol ayakla debriyaja 10-15 kg basmaya alışmış bir şoförü kocaman fren pedallı otomatiğe bindirip hata yapmasın demiyorum. Manuelciyi otomatiğe geçirdiğinizde en sık yaşadığı şey fren yaparken debriyaj aramasıdır. Manuelden geçen biri asla sol ayakla frene basılmayacağını bilir otomatiğe kas refleksi yaptıktan sonrada basmaz.


    Problem şurda başlıyor ve tam olarak karşı çıktığım şey otomatik ehliyeti verilirken sol ayakla frene basma alışkanlığı kazandırılıyor olması. Eğitmenlerinde kolayına geliyor, araç tork konvertörlü ise rampa kaldırmada v.s fren gaz yaptırıyorlar. Olası bir dikkat dağınıklığında iki ayağı da köklüyorlar.


    Sol ayakla frene basan otomatik kullananlar düşündüğün kadar az değil. Karşılaşmamış veya dikkat etmemiş olabilirsin. Sonuçta kimse başkasının aracına bindiğinde frene neyle basıyor diye bakmıyor. Kolay oluyor diyip frene sol ayakla basıyorum derken yüzüme gülen insanlar tanıyorum. Sol ayakla freni savunan otomatik kullanıcıları hep şunu diyor : Bir ayağı kaldırıp öbürünü koyacağıma 2-3 saniye kazanıyorum sol ayakla basıp...


    Fren yerine gaza bastı kazalarının 90%'ına bakın düşük hız kazalarıdır, park etme kazalarıdır, trafiğe katılma/kalkış/gişe çıkışı gibi kazalardır.


    Forumdan bile örnek çok, bi yerden sonrada vazgeçtim koymadım.




    Manuel vites araba kullanmayı öğretir


    Manuel vites araba kullanmayı öğretir


    Manuel vites araba kullanmayı öğretir


    Manuel vites araba kullanmayı öğretir


    Manuel vites araba kullanmayı öğretir


    Manuel vites araba kullanmayı öğretir


    Manuel vites araba kullanmayı öğretir




  • Manuel bir süre sonra yoruyor yeniliklere açık olmak gerek otomatik olsun 5 fazla olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sol ayakla frene basmayı öğreten eğitici olduğunu bilmiyordum. Böyle bir eğiticiyi çalıştıran kurs gayrı ciddidir. Hemen terk etmek gerekir. Bir de tork konvertörlü aracın rampada geri kaçırmaması gerekir. "Auto hold" ya da "Hill holder" özelliği olmayan tek ya da çift kavrama yarım otomatikler derseniz tamam.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.