Şimdi Ara

Mahkeme bitti!(YARGITAY ONADI) TEKNOSA VE FUJITSU (Paramı Aldım) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
566
Cevap
3
Favori
36.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tüketici Mahkemesi Sıfatıyla,
    Asliye Hukuk Mahkemesi Hakimliğine;
    MANİSA

    Davacı : ....
    Adresi : ...
    Tel / Faks : ...
    Davalı : 1) TEKNOSA İç ve Dış Ticaret A.Ş.
    : 2) TEKNOSA İç ve Dış Ticaret A.Ş. MANİSA Mağazası
    Adresi : 1) Ankara Asfaltı E-5 Karayolu üzeri Gülsuyu Mevkii 34846 Maltepe/İstanbul
    : 2) Yarhasanlar Mahallesi Dogu Caddesi No:24 / A
    Şikayetin Parasal Değeri : 1.849,88 YTL.
    Dava Konusu : Satın alınan malın ayıplı çıkması
    OLAY : 11.11.2005 tarihinde Manisa teknosa mağazasından 1.849,88 YTL ödeyerek Fujitsu Siemens Amilo Pro V2045 notebook aldım. Notebook u satın alma aşamasında mağazada özellikleri abartılı olarak anlatıldı. Notebook u aldıktan sonra aşağıda maddeler halinde yazdığım problemleri yaşadım.

    1) Pil ömrü 4,5 saat olarak belirtilmesine rağmen en fazla 2 saat sürmektedir. İnternette yaptığımız araştırmada ürünü satan ve delillerde yer alanwww.hepsiburada.com sitesindeki ilanda ürünün teknik özelliklerinde pil ömrü 3 saat olarak belirtilmiş, bu özellik teknosa ilanlarında belirtilmediği gibi mağazada yanlış bilgi olarak 4-4,5 saat olarak verilmiştir.
    2) Cihazı kullanmaya başladığım ilk gün klavyede tuş atlama problemi ile karşılaştım. Mağazadan ve internetten yaptığımız araştırmada problemin software kaynaklı olduğunu öğrendik, mağazadan servis e gitmesi gerektiğin öğrendik fakat ilk günden servise göndermek istemediğimden bu hatayı kabullenerek kullanmaya devam ettim.
    3) DVD writer sürücüde mekanik sesler olduğunu ve bazı DVD ve DIVX leri okumadığını döngüsel hata verdiğini gördüm.
    4) Aldığım ürünün yanında hediye olarak verilen Bluetooth arızalı çıktı ve 15.11.2005 tarihinde Manisa teknosa tarafından yenisi ile değiştirildi.
    5) Cihazda standart notebooklardan çok daha fazla fan sesi geldiğini fark ettim. Özellikle sessiz ortamlarda fan sesi kullanıcının dikkatini dağıtacak derecede kuvvetli geliyor.
    6) Bütün bu problemlere rağmen kullanmaya devam ettiğim notebook a WINDOWS2000 server işletim sistemi kurmak istediğimde bu işletim sistemi kurulmadı. Ürünü götürdüğüm mağaza personeli tarafından da kurulamayacağı söylendi. (normal bir bilgisayarda kullanıcı işletim sistemini kendi kurabilir.) Mağaza personeli tarafından verilen bilgide notebook üzerinde verilen S-ATA harddisk yüzünden başka işletim sistemi kuramayacağımı, servise göndermem gerektiğini öğrendim. Gelişen teknolojide her yeni çıkan işletim sistemi için servise başvurmak zorunda bırakılamayacağımı belirterek mağazaya 16.11.2005 tarihinde ürünü iade etmek istediğimi belirttim, fakat mağaza personeli bunun mümkün olmadığını söyledi. Tüketici kanununa göre buna hakkım olduğunu belirttiğimde bunun özel bir ürün olduğunu ve tüketici kanununa tabi olmadığı mağaza personeli tarafından beyan edildi. Teknosa müşteri hizmetleri ile yaptığım görüşmelerden sonuç elde edemeyince mağazaya tekrar yaptığım başvuruda hiç birşey yapamayacaklarını ve iade kabul etmediklerini beyan ettiler. İnternet üzerinden yaptığım araştırmada birçok tüketicinin aynı nedenden dolayı mağdur olduklarını gördüm. Cihazın reklamlarında ve teknosanın internet sitesinde cihaz özelliklerinden harddisk kapasitesi belirtilmiş fakat SATA özelliği belirtilmemişti. Başka satış yerlerinde örneğin, delillerde yer alanwww.hepsiburada.com internet sitesinde ürün özelliklerinde harddisk’in S-ATA olduğu belirtilmiş. Ürün şuan satıştan kaldırıldı, satışta bulunduğu süre içinde sürekli kampanya yapılarak yanında hediyeler verilerek ve fiyat sürekli aşağı çekilerek ürün çok kısa sürede tüketiciye ulaştırıldı. Şuan internet sitelerinde ve bizzat Fujitsu Siemens in yetkili servisi Datapro nun kayıtlarında yüzlerce tüketicinin bu üründen dolayı mağdur olduğu görülmektedir, ekte 75 adet aynı ürün arıza kaydı yer almaktadır. Ayrıca firma farklı müşterilerine farklı uygulamalarda bulunmaktadır. Şahit olarak gösterdiğim ..... isimli müşteriden aynı ürün için benzer şikayetlerde dolayı cihazı koşulsuz olarak geri alıp parasını iade etmişlerdir. Aynı şekilde şikayetçi olan ..... ın ise iade talebi kabul edilmemiştir.
    08.12.2005 tarihinde başvurduğum Manisa Sanayi Ticaret İl Müdürlüğü Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığından ürünün iade edilmesi yönünde 17.01.2006 tarihinde karar çıktı. Kararı firmaya 2 defa elden, 1 defa fax ile yaklaşık 20 kez telefon ile ve 2 kez mail ile iletmeme rağmen tam 41 gün, (01.03.2006 tarihine kadar) olumlu veya olumsuz cevap verilmedi. 01.03.2006 tarihinde tekrar aradığımda müşteri hizmetlerinden kararı kabul etmediklerini ve itiraz edecekleri cevabını aldım. Ürünün üretici firması olan Fujitsu Siemens ile yaptığım görüşmelerde şikayetlerim konusunda haklı olduğum, teknosa nın ürünü iade alması gerektiği ifade edilmesine rağmen teknosa konuya duyarsız kalmış ve beni yaklaşık 4 ay oyalamıştır. Tüm girişimlerimden sonuç alamayınca hukuki yollara başvurma kararı aldım.

    Hukuki Deliller :-4822 sayılı Kanunla Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
    - Borçlar Kanunu
    - Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararı
    - Ürün faturası
    - Ürün ile ilgili ilanlar
    - Ürün ile ilgili farklı tüketicilerin servis başvuruları
    Tanıklar;
    - ...
    - ....
    - .....
    Neticei Talep : Yukarıda açıklanan nedenlerle ödenen bedelin iadesine dava tarihinden itibaren işleyecek faiziyle birlikte davalılardan tahsiline, yargılama masraflarının davalılara tahmiline karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim. 03/03/2006


    ......




  • Sayın Topic katılanları,

    Bu topic' in yanıltıcı olmaması için birkaç ayrıntının üzerini vurgulamak isterim.

    1 Ocak 2006’dan itibaren 724.99 YTL’nin (Parasal sınır her yıl DİE’nin TEFE’de meydana gelen yıllık artış oranında artırılır.) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Eğer bu rakamın altında bir ihtilaf için doğrudan mahkemeye dava açarsanız davanız reddedilir.

    Ancak bu rakamın üzerindeki uyuşmazlıklar için doğrudan Tüketici Mahkemesine başvurmanızı , zaman kaybınızı önlemek için tavsiye ederim.Yani uyuşmazlığın meblağı başvuru makamınız için belirleyicidir.

    Huzurlu günler dilerim...

    Şenol IŞIK
  • Haklısınız. Fakat bazı firmalar bedeli yüksekte olsa tüketici hakem heyeti kararını uyguluyor. Ayrıca mahkemede delil niteliği taşıyor. Başvurmakta fayda var diye düşünüyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: saisik

    Sayın Topic katılanları,

    Bu topic' in yanıltıcı olmaması için birkaç ayrıntının üzerini vurgulamak isterim.

    1 Ocak 2006’dan itibaren 724.99 YTL’nin (Parasal sınır her yıl DİE’nin TEFE’de meydana gelen yıllık artış oranında artırılır.) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Eğer bu rakamın altında bir ihtilaf için doğrudan mahkemeye dava açarsanız davanız reddedilir.

    Ancak bu rakamın üzerindeki uyuşmazlıklar için doğrudan Tüketici Mahkemesine başvurmanızı , zaman kaybınızı önlemek için tavsiye ederim.Yani uyuşmazlığın meblağı başvuru makamınız için belirleyicidir.

    Huzurlu günler dilerim...

    Şenol IŞIK




  • Sabah Gazetesinde Nuran YILMAZ'ın yazısı. YORUMSUZ

    Teknosa'nın müşteri memnuniyeti

    Teknosa'nın reklamlarını izliyorum. "Herkes için teknoloji" sloganıyla... Müşterisini "bol seçeneğe, güvenle almaya alışmış" olarak tanımlıyor. Müşteri memnuniyetine vurgu yapıyor. Böyle durumlarda işin aslı öyle değilse reklam daha zarar verici olabiliyor.
    Bu reklamla birlikte Teknosa'yla ilgili şikâyetler artmaya başladı. Hatta o kadar fazla olmuş ki "Teknosa mağdurları" başlıklı internet siteleri kurulmuş. Okurlarımdan Emel Altun'un Teknosa'dan aldığı bir S600 S Samsung marka digital fotoğraf makinesi ve hafıza kartı sonrası yaşadıklarını okurken ben daraldım. Anneme aldığım cep telefonunun başına bir şey gelmesin diye dua etmeye başladım. Emel Hanım'ın hikâyesi uzun ve iç karartıcı. İlgilenen Teknosa yöneticilerine ayrıntılı bilgiler içeren epostayı gönderebilirim. Benzer sıkıntıları yaşayan o kadar çok tüketici var ki. Çoğu çözüm için üretici firmalara gönderildiklerini söylüyor.
    Oysa perakende aracı kurumların üstünlüğü müşteri memnuniyetinde kendini göstermeli. Ayıplı ürün konusunda üretici firmayla müşteri değil, Teknosa muhatap olmalı. Müşteri için hayatı kolaylaştırmıyorsa teknolojinin de, Teknosa'nın da ne anlamı kalır yoksa?




  • İŞ BASINA YANSIDIĞINA GÖRE TEKNOSA REKLAMLARI ARTTIRMAK ZORUNDA.

    quote:

    Orjinalden alıntı: erdalö

    Sabah Gazetesinde Nuran YILMAZ'ın yazısı. YORUMSUZ

    Teknosa'nın müşteri memnuniyeti

    Teknosa'nın reklamlarını izliyorum. "Herkes için teknoloji" sloganıyla... Müşterisini "bol seçeneğe, güvenle almaya alışmış" olarak tanımlıyor. Müşteri memnuniyetine vurgu yapıyor. Böyle durumlarda işin aslı öyle değilse reklam daha zarar verici olabiliyor.
    Bu reklamla birlikte Teknosa'yla ilgili şikâyetler artmaya başladı. Hatta o kadar fazla olmuş ki "Teknosa mağdurları" başlıklı internet siteleri kurulmuş. Okurlarımdan Emel Altun'un Teknosa'dan aldığı bir S600 S Samsung marka digital fotoğraf makinesi ve hafıza kartı sonrası yaşadıklarını okurken ben daraldım. Anneme aldığım cep telefonunun başına bir şey gelmesin diye dua etmeye başladım. Emel Hanım'ın hikâyesi uzun ve iç karartıcı. İlgilenen Teknosa yöneticilerine ayrıntılı bilgiler içeren epostayı gönderebilirim. Benzer sıkıntıları yaşayan o kadar çok tüketici var ki. Çoğu çözüm için üretici firmalara gönderildiklerini söylüyor.
    Oysa perakende aracı kurumların üstünlüğü müşteri memnuniyetinde kendini göstermeli. Ayıplı ürün konusunda üretici firmayla müşteri değil, Teknosa muhatap olmalı. Müşteri için hayatı kolaylaştırmıyorsa teknolojinin de, Teknosa'nın da ne anlamı kalır yoksa?





  • Herkese merhaba böyle giderse bende hepsiburda.com'la mahkemelik olacam :) ürün iade talebinde bulundum bakalım ne olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhanoral -- 22 Ocak 2007; 13:04:06 >
  • hakkını aramaktan korkma.

    quote:

    Orjinalden alıntı: orhanoral

    Herkese merhaba böyle giderse bende hepsiburda'la mahkemelik olacam :) ürün iade talebinde bulundum bakalım ne olacak.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: YUSUFM

    hakkını aramaktan korkma.

    quote:

    Orjinalden alıntı: orhanoral

    Herkese merhaba böyle giderse bende hepsiburda'la mahkemelik olacam :) ürün iade talebinde bulundum bakalım ne olacak.




    Yok hocam ne korkacam daha öncede başıma geldi bir firmadan(giyim) bir ürün almıştım gerçi firma çok ılımlıydı adını taşıyan bayi şerefsizlik etti ama tam 4 kez ürün değiştirttim üstelik ilk ikisi aynı diğer ikisi farklıydı.Yani anlayacağın benim kimseye yedirecek haram param yok :).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhanoral -- 22 Ocak 2007; 13:32:46 >
  • Arkadaşlar,

    Ben bunu mahkemede de dile getirdim. Elektronik şans işi falan değil. Eğer işini doğru yapmayan adam yüzünden ben mağdur olacaksam bu nasıl şans olacak. Onlar paraları alırken şanslı ben ürünü kullnamazken şansız olcağım. Yok böyle hikaye, bu hikayeye ancak bizim milletimiz inanıyor. Kimse arızalı, ayıplı ürünü kullanmak zorunda değil, bu konuda hukuki alt yapıda hazırlandı. Size sadece biraz sabretmek ve inanmak kalıyor. (Not: bu durum sadece haklı olduğunuzda geçerli, sözüm kötü niyetli aldığı ürünü kullanıp iade etmek isteyenler için geçerli değil)


    quote:

    Orjinalden alıntı: orhanoral

    quote:

    Orjinalden alıntı: YUSUFM

    hakkını aramaktan korkma.

    quote:

    Orjinalden alıntı: orhanoral

    Herkese merhaba böyle giderse bende hepsiburda'la mahkemelik olacam :) ürün iade talebinde bulundum bakalım ne olacak.




    Yok hocam ne korkacam daha öncede başıma geldi bir firmadan(giyim) bir ürün almıştım gerçi firma çok ılımlıydı adını taşıyan bayi şerefsizlik etti ama tam 4 kez ürün değiştirttim üstelik ilk ikisi aynı diğer ikisi farklıydı.Yani anlayacağın benim kimseye yedirecek haram param yok :).




  • tebrik ederim darısı başımıza
  • teşekkür ederim. mücadeleye devam.

    quote:

    Orjinalden alıntı: BANUA

    tebrik ederim darısı başımıza
  • Örnek arkadaşım, YUSUFM

    Seni gerçekten kutluyorum. Ben de aldığım proplemli eşyalarda sonuna kadar hakkımı arıyorum. Şimdiye kadar süresi içinde inatla uğraştığım için olumsuz bie gelişme olmadı, ancak olduğunda da senin gibi mahkemelerde uğraşırmıyım işte orası meçhul, bu işin sonunu getiren hemde avukatsız örnek bir kişi olmanız nedeniyle, biz diğer tüketici arkadaşlarının böyle bir durum karşısında yararlanması için yukarıdaki örnek dilekçenize ek olarak uyguladığınız diğer safhalarıda sıralarsanız bu işin yaygınlaşması için başarılı bir örnek olur. Zaten Teknosanın ürünü verirken kutuyu bağlayıp kapak kısmına etiket yapıştırması da tüketiciye çıkaracağı zorluğu daha başından göstermiş oluyor. Seni tekrar tebrik ediyorum.
  • Öncelikle teşekkür ederim.

    Süreç konusunda bilgi vererek herkese yardımcı olmaya hazırım.
    1) Öncelikle ürün alırken mümkünse bir arkadaşınızla veya tanıdığınızla gidin. (aldatıcı tanıtımları kanıtlamak için)
    2) Aldığınız ürüne ait hiçbirşeyi atmayın. (kablo klipsleri dahil)
    3) Ürünün kataloğunu eksiksiz olarak mutlaka okuyun. (tanıtımdaki ve bilgilendirmedeki açıkları tespit için)
    4) Eğer aldığınız cihaza herhangi bir teknik veya fiziki müdahalede bulunulduysa (servis veya mağaza) mutlaka belgelendirin.
    5) Firmaya mutlaka ihbarname gönderin. (hukuki yollara başvuracağınıza/başvurduğunuza dair)
    6) İşe tüketici hakem heyetine başvurarak başlayın.
    7) Buradan çıkacak olumlu veya olumsuz sonuca göre tüketici mahkemesine başvurun.
    8) Davalı tarafın sunacağı her türlü teze karşı dilekçe ile görüşlerinizi ve dayanaklarınızı yazın.
    9) Dilekçeniz teknik terimlerden ziyade anlaşılabilir şekilde olmalı.
    10) Aldığınız cihazdaki problemler mutlaka tarafsız bir gözle incelendiğindede görülebilir olmalı.
    11) Aldatıcı reklam, eksik teknik donanım gibi sebepleri destekleyecek örnekler bulun.
    12) İnternette yer alan şikayetleri derleyip dosyaya ekleyin.

    Bunlar benim kendi düşüncelerim hukuki olarak %100 doğru veya yanlış diyemem. Herkese hukuki mücadelesinde başarılar dilerim.
    Daha da önemlisi herkese problemsiz ürünler dilerim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: komutan16

    Örnek arkadaşım, YUSUFM

    Seni gerçekten kutluyorum. Ben de aldığım proplemli eşyalarda sonuna kadar hakkımı arıyorum. Şimdiye kadar süresi içinde inatla uğraştığım için olumsuz bie gelişme olmadı, ancak olduğunda da senin gibi mahkemelerde uğraşırmıyım işte orası meçhul, bu işin sonunu getiren hemde avukatsız örnek bir kişi olmanız nedeniyle, biz diğer tüketici arkadaşlarının böyle bir durum karşısında yararlanması için yukarıdaki örnek dilekçenize ek olarak uyguladığınız diğer safhalarıda sıralarsanız bu işin yaygınlaşması için başarılı bir örnek olur. Zaten Teknosanın ürünü verirken kutuyu bağlayıp kapak kısmına etiket yapıştırması da tüketiciye çıkaracağı zorluğu daha başından göstermiş oluyor. Seni tekrar tebrik ediyorum.





  • Yapmayın ya ben teknosadan hp alıcam cuma gunu ama simdi korktum olu piksel filen cıkarsa napıcam karabukte baska yerde yok
  • ölü pikselde kesinlikle değiştirme yapmıyorlar. ancak mağazada açıp iyice inceledikten sonra alırsan şansın var yoksa kapıdan çıktığın an ürün ikinci el oluyor haliyle teknosa onu başkasına satamayacağını düşünüyor ve geri almıyor. Yani mağazalar için iade ürün satılabilir olmalı yani senden sonra onu yamayacak bir enayi bulabilmeliler tüm mesele bu.

    quote:

    Orjinalden alıntı: RohanRHu

    Yapmayın ya ben teknosadan hp alıcam cuma gunu ama simdi korktum olu piksel filen cıkarsa napıcam karabukte baska yerde yok




  • Arkadaşlar benim başımdan da yakın zamanda tatsız bir olay geçti bunu zaten yukarıda açıklamıştım karşı taraftan hala bir cevap yok adamlar sanki sallıyolar gibi ama ben yermiyim? tabiki yemem yakın zamanda Türkiyenin sanırım en büyük ve resmi(çünkü başkalarıda varmış) tüketici derneğini takip etmeye başladım hatta üye olmayı bile düşünüyorum ama bazı prosedürler var onları yerine getirmek için zamanım olmuyor neyse lafı uzatmayayım bu derneğin işi böyle kendini bilmezlere haddini bildirmek.ben bu sorunumu onlara mail yoluyla bildirdim adamlar ertesi gün geri döndüler ve bana neler yapmam gerektiğini yine mail yoluyla anlattılar bu yazıları sizinlede paylaşmak isterim.şayet sizinde böyle sorunlarınız olursa hiç çekinmeden bu dernekten yardım isteyebilirsiniz.

    Derneğin adı :TÜDER(Tüketiciler Derneği)
    Mail adresi :http://www.tuder.net
    Sorunumla gelen cevap 1 :

    Sayın Tüketici,

    Yaşadıklarınızdan dolayı üzgünüz. Lütfen Web sayfamızdan “Satın almadan önce davranışlarımız” ve “Mevzuat” başlığındaki yasal haklarınızı okuyunuz. Böylece yaşadıklarınıza benzer olumsuzluklar daha başlangıçta yaşanmayabilecektir. İlginize teşekkür ederiz.

    Elinizdeki tüm bilgi ve belgelerle Kaymakamlıklarda bulunan TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ’ne başvurunuz. Ücretsizdir. Kolaylıklar.

    NOT: 1.892.63 YTL’ye kadar şikâyetlerinizi Kaymakamlıklarda bulunan İlçe Hakem Heyetleri çözebilmektedir. (724.99 YTL’ye kadar olan Heyet kararları bağlayıcıdır).

    TÜKETİCİLER DERNEĞİ (Merkez: Bakırköy, 0 212 543 72 57)
    www.tuder.net
    Sorunumla gelen cevap 2 :

    CEVAP 2 : Yaşadığınız sorunla ilgili olarak ürün aldığınız veya oturduğunuz ilçenin Kaymakamlığında bulunan bulunan "TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ"ne bir dilekçe ile başvurunuz (SATIŞ DEĞERİ 2060.89 Ytl’ye kadar) ve satış belgenizi (fiş, fatura, senet, kredi kartı ekstresi vb.) ekleyerek şu dört tercihten birini yazınız.

    - Ücretsiz tamir.
    - Bedelden indirim
    - değişim
    - Para iadesi

    ŞİKAYETLERDE İZLENECEK YOL:

    Otuz gün içerisinde satıcıya bildirilmek kaydıyla ayıplı mal veya hizmette tüketici;bedel iadesini içeren sözleşmeden dönme,malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi,ayıp oranında bedel indirimi yada ücretsiz tamir isteme haklarına sahiptir.Satıcı;tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlüdür.Satıcı yükümlülüğünü yerine getirmediğinde uğradığınız mağduriyetin giderilmesi için aşağıda yer verilen mercilere başvurmanız gerekmektedir.
    DİKKAT! Görünmeyen, sonradan ortaya çıkan bir “AYIP” sözkonusu ise yine aynı yola başvurabilirsiniz. (İKİ YIL İÇİNDE, ancak ayıbın sizden kaynaklanmadığını isbat etmeniz koşuluyla. Bu konuda da ücretsiz BİLİRKİŞİ hizmeti Tüketici Hakem Heyetinden alacaksınız.)
    Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamına giren uyuşmazlıkların çözümü için; illerde “Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü”, ilçelerde “Kaymakamlık” bünyesinde Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ve her il ve ilçede Tüketici Mahkemeleri oluşturulmuştur. Tüketici mahkemelerinde açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.
    Buna göre; ikamet ettiğiniz veya uyuşmazlık konusu mal veya hizmeti aldığınız yerde bulunan bu mercilere başvurmadan önce, aşağıdaki açıklamalar ışığında hareket etmeniz gerekmektedir.
    a) Değeri 2060.89 YTL'nın altında bulunan uyuşmazlıklarda tüketici sorunları hakem heyetine başvuru zorunludur. Bu heyetin vereceği karar tarafları bağlar. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde tüketici mahkemesine itiraz edebilirler.
    b) Değeri 2060.89YTL. ve üzerindeki uyuşmazlıklarda ise tüketici sorunları hakem heyetine başvurulabileceği gibi doğrudan tüketici mahkemesine de başvurulabilir. Hakem heyetinin vereceği karar bağlayıcı olmayıp delil niteliğinde olduğundan, uyuşmazlığın çözümlenmemesi halinde yine tüketici mahkemesine başvurmak gerekecektir.
    Şikayetlerinizi bu kapsamda değerlendirerek ilgili merciye fatura, satış fişi, sözleşme vb. belgeler ile müracaat zorunludur.

    NOT: Herhangi bir nedenden ötürü Hakem heyetlerine kabul edilmeyen şikayetlerinizi durumu anlatarak "TÜKETİCİLER DERNEĞİ GENEL BAŞKANLIĞI'na"faksla veya telefonla ( 0 212 543 72 57) bildiriniz.

    Lütfen okuyunuz : ALIŞVERIŞLERİMİZİ NASIL YAPALIM

    A. Alışverişten önce:
    1. Bir mal veya hizmete yönelmeden önce tespit yapınız.İhtiyaçlarınızı sıraya koyunuz ve en çok ihtiyacınız olan mal veya hizmeti belirleyiniz.
    2. Bir mal veya hizmeti talep etmeden önce piyasa araştirmasi yapiniz.Serbest piyasa ekonomisi düzeninde ayni mali ayri mekanlarda farkli fiyatlarla bulmak mümkün olmaktadir.
    3. Markaları karşılaştırınız.Broşür ve reklamların belirttikleriyle yetinmeyiniz.Eş,dost ve tanıdıkların da önerilerine kulak veriniz.

    B. Alışveriş sırasında:
    1. Asla fişsiz veya faturasiz alişveriş yapmayiniz. Etiketsiz ürünleri asla almayiniz.Etiket üzerindeki bilgileri dikkatle okuyunuz.Örnegin:Etikette bulaşik makinasinda yikanmaz diye belirtilen ürünün yikanmasi halinde, ugrayacagi zarardan siz sorumlusunuz .
    2. Alacağınız ürünün etiketindeki katkı maddelerini dikkate alınız.
    3. Özellikle dayanıklı tüketim mallarında garanti belgesi ve kolay ulaşabileceğiniz servis hizmetlerini arayınız.Garanti belgesini yetkili firmaya imzalatınız.Bu tip ürünlerde CE, TSE veya TSEK damgalarını arayınız.
    4. Malın üstünde yazan fiyatın dışında nakliye ve servis ücreti adı altında,ek ödemeler yapıp yapmayacağınızı araştırınız,
    5. Satış sözleşmelerini,özellikle ince ve küçük yazıları,imzalamadan önce dikkatlice okuyunuz.
    6. Özellikle gıda,ilaç ve kozmetik ürünlerinde son kullanım - üretim tarihlerini arayınız.
    7. Dışarıdan ithal yoluyla gelen ve üzerinde Türkçe açıklaması bulunmayan ürünler risk taşırlar.İtibar etmeyiniz. Garanti belgesini mutlaka mühürletiniz.
    8. Performansı sonradan ortaya çıkacak durumlarda,paranın tamamını ödemeyiniz.(Plastik pencere, Mobilya, Tamir vb.)
    9. Satıcının her önerdiğini kabul etmeyiniz ve kararı satıcıya bırakmayınız. Size verilen vaadleri yazılı isteyiniz.
    10. Satıcılara gereksiz yaşam bilgileri (Meslek,eğitim, ekonomik durum)vermeyiniz.
    11. Bayram öncesi,bayram günleri ve turistik bölgelerde alışveriş en aza indirilmelidir.
    12. Eşdeger mallar arasindan yerli mallari tercih ediniz,her tür indirimden yararlanmaya çalişiniz.
    14. Büyük mağazalara girdiğinizde,promosyon yapılan malların listesini görmeden alışverişe başlamayınız.

    C. Alışverişten sonra:
    1. Alınan malı,kullanım kılavuzunu iyice okuduktan sonra kullanınız.Hele dayanıklı tüketim mallarında mümkünse ambalajı serviste açıp kullanım şeklini öğreniniz. Kırık, ezik ambalajlı ürünleri kabul etmeyiniz. Eve getirilen ürünleri mutlaka ambalajında isteyiniz. Ambalajlarıyetkili servise açtırarak kurdurunuz. Bir sorun var ise karşılıklı lmzalayarak bir "Tutanak"tutunuz.
    2. Alınan mal veya hizmet bozuk,eksik veya kusurlu ise hakkınızı önce nezaketle arayınız.Sonuç değişmiyorsa aşağıdaki adreslere başvurunuz.

    HAKLARIMIZIN ARANACAĞI ADRESLER:

    1. Her şeyden önce örgütlenelim.Çevremizdeki “Tüketici örgütlerine üye olalim.Gerektigi yerde binlerce yürek “Tek bir yürek” gibi en üst makamlarda hakkini arayabilsin.

    2. Sanayi ve Ticaret İl Müdürlükleri, Belediyeler,Ticaret Odaları, Esnaf ve sanatkarlar Odaları Birliği, Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü gibi kurumlarda haklarımızı arayabiliriz.

    Şikayetlerinizi iletebileceginiz yerler:

    - Tüketiciler Derneği (Merkez: BAKIRKÖY/ist. İncirli Cad. Akbulut İş Merkezi 3/45-46 212 543 72 57 - Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü:
    Eski şehir Yolu 7.Km. K:3 06520 Ankara Tel: 0 312 286 03 65 - 2330 -2331- 2340
    - Reklam Kurulu (Reklamlarla ilgili şikayetler) " "
    - İstanbul Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü-Sirkeci Tel : 212 514 10 80 - 84
    - İL HAKEM HEYETİ (İstanbul)(Aşirefendi Cad. Hoca Kasim Köprüsü Sok. Şeker Han- Sirkeci)
    1,820 YTL üzerindeki şikayetler: Tel: 0 212 511 54 11 Faks:514 10 94
    ALO 175 Tüketici Şikayetleri Hattı
    - İLÇE HAKEM HEYETLERİ (Her İlçe Kaymakamlığında)
    1.820 YTL ‘ye kadar olan şikayetler:
    - TÜKETİCİ MAHKEMELERİ: Levent/İst.
    - İstanbul Ticaret Odası Reşadiye Cad. 34378 Eminönü Tel: 0 212 455 61 48
    - Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği
    Kartaltepe Mah. Alpay İzer Sok. No:12 İncirli -Bakırköy Tel: 0 212 660 60 20
    - Türk Standartları Enstitüsü Kalite Kampüsü Gebze- Kocaeli (TSE veya TSEK damgalı ürünlerde)
    Tel: 0 262 653 07 51
    - İstanbul Büyük Şehir Belediyesi Saraçhane Tel: 0 212 512 55 00
    ALO 189 Fiş ve Fatura şikayetleri
    ALO 178 RTÜK Hattı
    ALO 153 Belediye(Sağlık ve Hijyen Hattı)
    ALO 184 Sağlık Hattı
    TURSAB:Dikilitaş Mah. Akiş Kerem Sok.48/50 Beşiktaş (Gezi ile ilgili Şikayetler)

    SATICILARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

    1- Her satıcı perakende satışa sunulan malların menşeini,cinsini ve fiyatını gösteren etiket koymak zorundadır.
    2- Satıcılar imal veya ithal olsun her malın Türkçe Tanıtım ve Kullanım kılavuzu ile garanti belgesini vermek ve kullanım ömrü boyunca yedek parça bulundurmak zorundadır.
    3- Satılan her özürlü malın üzerine, bu mala tahsis edilmiş bir reyon yok ise,üzerine görülür bir şekilde “ÖZÜRLÜDÜR” yazısı yazılmak ve fiyat etiketinde de belirtilmek zorundadır.
    4- Açık ayıplı her mal, 30 gün içinde değiştirilmek veya ücreti geri verilmek zorundadır.

    Kusura bakmayın biraz uzun oldu ama :)




  • teşekkürler. çok açıklayıcı bir bilgi olmuş.

    quote:

    Orjinalden alıntı: orhanoral

    Arkadaşlar benim başımdan da yakın zamanda tatsız bir olay geçti bunu zaten yukarıda açıklamıştım karşı taraftan hala bir cevap yok adamlar sanki sallıyolar gibi ama ben yermiyim? tabiki yemem yakın zamanda Türkiyenin sanırım en büyük ve resmi(çünkü başkalarıda varmış) tüketici derneğini takip etmeye başladım hatta üye olmayı bile düşünüyorum ama bazı prosedürler var onları yerine getirmek için zamanım olmuyor neyse lafı uzatmayayım bu derneğin işi böyle kendini bilmezlere haddini bildirmek.ben bu sorunumu onlara mail yoluyla bildirdim adamlar ertesi gün geri döndüler ve bana neler yapmam gerektiğini yine mail yoluyla anlattılar bu yazıları sizinlede paylaşmak isterim.şayet sizinde böyle sorunlarınız olursa hiç çekinmeden bu dernekten yardım isteyebilirsiniz.

    Derneğin adı :TÜDER(Tüketiciler Derneği)
    Mail adresi :http://www.tuder.net
    Sorunumla gelen cevap 1 :

    Sayın Tüketici,

    Yaşadıklarınızdan dolayı üzgünüz. Lütfen Web sayfamızdan “Satın almadan önce davranışlarımız” ve “Mevzuat” başlığındaki yasal haklarınızı okuyunuz. Böylece yaşadıklarınıza benzer olumsuzluklar daha başlangıçta yaşanmayabilecektir. İlginize teşekkür ederiz.

    Elinizdeki tüm bilgi ve belgelerle Kaymakamlıklarda bulunan TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ’ne başvurunuz. Ücretsizdir. Kolaylıklar.

    NOT: 1.892.63 YTL’ye kadar şikâyetlerinizi Kaymakamlıklarda bulunan İlçe Hakem Heyetleri çözebilmektedir. (724.99 YTL’ye kadar olan Heyet kararları bağlayıcıdır).

    TÜKETİCİLER DERNEĞİ (Merkez: Bakırköy, 0 212 543 72 57)
    www.tuder.net
    Sorunumla gelen cevap 2 :

    CEVAP 2 : Yaşadığınız sorunla ilgili olarak ürün aldığınız veya oturduğunuz ilçenin Kaymakamlığında bulunan bulunan "TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ"ne bir dilekçe ile başvurunuz (SATIŞ DEĞERİ 2060.89 Ytl’ye kadar) ve satış belgenizi (fiş, fatura, senet, kredi kartı ekstresi vb.) ekleyerek şu dört tercihten birini yazınız.

    - Ücretsiz tamir.
    - Bedelden indirim
    - değişim
    - Para iadesi

    ŞİKAYETLERDE İZLENECEK YOL:

    Otuz gün içerisinde satıcıya bildirilmek kaydıyla ayıplı mal veya hizmette tüketici;bedel iadesini içeren sözleşmeden dönme,malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi,ayıp oranında bedel indirimi yada ücretsiz tamir isteme haklarına sahiptir.Satıcı;tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlüdür.Satıcı yükümlülüğünü yerine getirmediğinde uğradığınız mağduriyetin giderilmesi için aşağıda yer verilen mercilere başvurmanız gerekmektedir.
    DİKKAT! Görünmeyen, sonradan ortaya çıkan bir “AYIP” sözkonusu ise yine aynı yola başvurabilirsiniz. (İKİ YIL İÇİNDE, ancak ayıbın sizden kaynaklanmadığını isbat etmeniz koşuluyla. Bu konuda da ücretsiz BİLİRKİŞİ hizmeti Tüketici Hakem Heyetinden alacaksınız.)
    Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamına giren uyuşmazlıkların çözümü için; illerde “Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü”, ilçelerde “Kaymakamlık” bünyesinde Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ve her il ve ilçede Tüketici Mahkemeleri oluşturulmuştur. Tüketici mahkemelerinde açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.
    Buna göre; ikamet ettiğiniz veya uyuşmazlık konusu mal veya hizmeti aldığınız yerde bulunan bu mercilere başvurmadan önce, aşağıdaki açıklamalar ışığında hareket etmeniz gerekmektedir.
    a) Değeri 2060.89 YTL'nın altında bulunan uyuşmazlıklarda tüketici sorunları hakem heyetine başvuru zorunludur. Bu heyetin vereceği karar tarafları bağlar. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde tüketici mahkemesine itiraz edebilirler.
    b) Değeri 2060.89YTL. ve üzerindeki uyuşmazlıklarda ise tüketici sorunları hakem heyetine başvurulabileceği gibi doğrudan tüketici mahkemesine de başvurulabilir. Hakem heyetinin vereceği karar bağlayıcı olmayıp delil niteliğinde olduğundan, uyuşmazlığın çözümlenmemesi halinde yine tüketici mahkemesine başvurmak gerekecektir.
    Şikayetlerinizi bu kapsamda değerlendirerek ilgili merciye fatura, satış fişi, sözleşme vb. belgeler ile müracaat zorunludur.

    NOT: Herhangi bir nedenden ötürü Hakem heyetlerine kabul edilmeyen şikayetlerinizi durumu anlatarak "TÜKETİCİLER DERNEĞİ GENEL BAŞKANLIĞI'na"faksla veya telefonla ( 0 212 543 72 57) bildiriniz.

    Lütfen okuyunuz : ALIŞVERIŞLERİMİZİ NASIL YAPALIM

    A. Alışverişten önce:
    1. Bir mal veya hizmete yönelmeden önce tespit yapınız.İhtiyaçlarınızı sıraya koyunuz ve en çok ihtiyacınız olan mal veya hizmeti belirleyiniz.
    2. Bir mal veya hizmeti talep etmeden önce piyasa araştirmasi yapiniz.Serbest piyasa ekonomisi düzeninde ayni mali ayri mekanlarda farkli fiyatlarla bulmak mümkün olmaktadir.
    3. Markaları karşılaştırınız.Broşür ve reklamların belirttikleriyle yetinmeyiniz.Eş,dost ve tanıdıkların da önerilerine kulak veriniz.

    B. Alışveriş sırasında:
    1. Asla fişsiz veya faturasiz alişveriş yapmayiniz. Etiketsiz ürünleri asla almayiniz.Etiket üzerindeki bilgileri dikkatle okuyunuz.Örnegin:Etikette bulaşik makinasinda yikanmaz diye belirtilen ürünün yikanmasi halinde, ugrayacagi zarardan siz sorumlusunuz .
    2. Alacağınız ürünün etiketindeki katkı maddelerini dikkate alınız.
    3. Özellikle dayanıklı tüketim mallarında garanti belgesi ve kolay ulaşabileceğiniz servis hizmetlerini arayınız.Garanti belgesini yetkili firmaya imzalatınız.Bu tip ürünlerde CE, TSE veya TSEK damgalarını arayınız.
    4. Malın üstünde yazan fiyatın dışında nakliye ve servis ücreti adı altında,ek ödemeler yapıp yapmayacağınızı araştırınız,
    5. Satış sözleşmelerini,özellikle ince ve küçük yazıları,imzalamadan önce dikkatlice okuyunuz.
    6. Özellikle gıda,ilaç ve kozmetik ürünlerinde son kullanım - üretim tarihlerini arayınız.
    7. Dışarıdan ithal yoluyla gelen ve üzerinde Türkçe açıklaması bulunmayan ürünler risk taşırlar.İtibar etmeyiniz. Garanti belgesini mutlaka mühürletiniz.
    8. Performansı sonradan ortaya çıkacak durumlarda,paranın tamamını ödemeyiniz.(Plastik pencere, Mobilya, Tamir vb.)
    9. Satıcının her önerdiğini kabul etmeyiniz ve kararı satıcıya bırakmayınız. Size verilen vaadleri yazılı isteyiniz.
    10. Satıcılara gereksiz yaşam bilgileri (Meslek,eğitim, ekonomik durum)vermeyiniz.
    11. Bayram öncesi,bayram günleri ve turistik bölgelerde alışveriş en aza indirilmelidir.
    12. Eşdeger mallar arasindan yerli mallari tercih ediniz,her tür indirimden yararlanmaya çalişiniz.
    14. Büyük mağazalara girdiğinizde,promosyon yapılan malların listesini görmeden alışverişe başlamayınız.

    C. Alışverişten sonra:
    1. Alınan malı,kullanım kılavuzunu iyice okuduktan sonra kullanınız.Hele dayanıklı tüketim mallarında mümkünse ambalajı serviste açıp kullanım şeklini öğreniniz. Kırık, ezik ambalajlı ürünleri kabul etmeyiniz. Eve getirilen ürünleri mutlaka ambalajında isteyiniz. Ambalajlarıyetkili servise açtırarak kurdurunuz. Bir sorun var ise karşılıklı lmzalayarak bir "Tutanak"tutunuz.
    2. Alınan mal veya hizmet bozuk,eksik veya kusurlu ise hakkınızı önce nezaketle arayınız.Sonuç değişmiyorsa aşağıdaki adreslere başvurunuz.

    HAKLARIMIZIN ARANACAĞI ADRESLER:

    1. Her şeyden önce örgütlenelim.Çevremizdeki “Tüketici örgütlerine üye olalim.Gerektigi yerde binlerce yürek “Tek bir yürek” gibi en üst makamlarda hakkini arayabilsin.

    2. Sanayi ve Ticaret İl Müdürlükleri, Belediyeler,Ticaret Odaları, Esnaf ve sanatkarlar Odaları Birliği, Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü gibi kurumlarda haklarımızı arayabiliriz.

    Şikayetlerinizi iletebileceginiz yerler:

    - Tüketiciler Derneği (Merkez: BAKIRKÖY/ist. İncirli Cad. Akbulut İş Merkezi 3/45-46 212 543 72 57 - Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü:
    Eski şehir Yolu 7.Km. K:3 06520 Ankara Tel: 0 312 286 03 65 - 2330 -2331- 2340
    - Reklam Kurulu (Reklamlarla ilgili şikayetler) " "
    - İstanbul Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü-Sirkeci Tel : 212 514 10 80 - 84
    - İL HAKEM HEYETİ (İstanbul)(Aşirefendi Cad. Hoca Kasim Köprüsü Sok. Şeker Han- Sirkeci)
    1,820 YTL üzerindeki şikayetler: Tel: 0 212 511 54 11 Faks:514 10 94
    ALO 175 Tüketici Şikayetleri Hattı
    - İLÇE HAKEM HEYETLERİ (Her İlçe Kaymakamlığında)
    1.820 YTL ‘ye kadar olan şikayetler:
    - TÜKETİCİ MAHKEMELERİ: Levent/İst.
    - İstanbul Ticaret Odası Reşadiye Cad. 34378 Eminönü Tel: 0 212 455 61 48
    - Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği
    Kartaltepe Mah. Alpay İzer Sok. No:12 İncirli -Bakırköy Tel: 0 212 660 60 20
    - Türk Standartları Enstitüsü Kalite Kampüsü Gebze- Kocaeli (TSE veya TSEK damgalı ürünlerde)
    Tel: 0 262 653 07 51
    - İstanbul Büyük Şehir Belediyesi Saraçhane Tel: 0 212 512 55 00
    ALO 189 Fiş ve Fatura şikayetleri
    ALO 178 RTÜK Hattı
    ALO 153 Belediye(Sağlık ve Hijyen Hattı)
    ALO 184 Sağlık Hattı
    TURSAB:Dikilitaş Mah. Akiş Kerem Sok.48/50 Beşiktaş (Gezi ile ilgili Şikayetler)

    SATICILARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

    1- Her satıcı perakende satışa sunulan malların menşeini,cinsini ve fiyatını gösteren etiket koymak zorundadır.
    2- Satıcılar imal veya ithal olsun her malın Türkçe Tanıtım ve Kullanım kılavuzu ile garanti belgesini vermek ve kullanım ömrü boyunca yedek parça bulundurmak zorundadır.
    3- Satılan her özürlü malın üzerine, bu mala tahsis edilmiş bir reyon yok ise,üzerine görülür bir şekilde “ÖZÜRLÜDÜR” yazısı yazılmak ve fiyat etiketinde de belirtilmek zorundadır.
    4- Açık ayıplı her mal, 30 gün içinde değiştirilmek veya ücreti geri verilmek zorundadır.

    Kusura bakmayın biraz uzun oldu ama :)





  • Rica ederim şimdi ben bu hepsiburdayı alemi cihana rezil etmezsem bende adam değilim.Üye olduğum ne kadar site form varsa hepsinde yazacam
    üstelik adamlar üç gündür cevap yazmıyorlar sinirden nerdeyse makineyi kıracam.Hatta tüm yazışmaları ilk olarak burada konu dışı başlığında açacağım başlıkta yayınlayacam.
  • Makinayı mücadeleye devam et.

    quote:

    Orjinalden alıntı: orhanoral

    Rica ederim şimdi ben bu hepsiburdayı alemi cihana rezil etmezsem bende adam değilim.Üye olduğum ne kadar site form varsa hepsinde yazacam
    üstelik adamlar üç gündür cevap yazmıyorlar sinirden nerdeyse makineyi kıracam.Hatta tüm yazışmaları ilk olarak burada konu dışı başlığında açacağım başlıkta yayınlayacam.

  • Edecem edecemde bir türlü şu tüketici hakem heyetine gidemiyorum vakitsizlikten.Bu arada konuyu konu dışınada taşıdım şimdilik kimseden ses yok ama olsun zaten önemli olan yorum değil okunması.

    http://forum.donanimhaber.com/m_11865088/tm.htm
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.