Şimdi Ara

Mahkeme bitti!(YARGITAY ONADI) TEKNOSA VE FUJITSU (Paramı Aldım) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
566
Cevap
3
Favori
36.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Asliye Ticaret Mahkemesi Hakimliğine;
    MANİSA

    Davacı : .....
    Adresi : .....
    Tel / Faks : .....
    Davalı : 1) TEKNOSA İç ve Dış Ticaret A.Ş.
    : 2) TEKNOSA İç ve Dış Ticaret A.Ş. MANİSA Mağazası
    Adresi : 1) Ankara Asfaltı E-5 Karayolu üzeri Gülsuyu Mevkii 34846 Maltepe/İstanbul
    : 2) Yarhasanlar Mahallesi Dogu Caddesi No:24 / A
    Şikayetin Parasal Değeri : 1.849,88 YTL.
    Dava Konusu : Satın alınan malın ayıplı çıkması
    OLAY : 11.11.2005 tarihinde Manisa teknosa mağazasından 1.849,88 YTL ödeyerek Fujitsu Siemens Amilo Pro V2045 notebook aldım. Notebook u satın alma aşamasında mağazada özellikleri abartılı olarak anlatıldı. Notebook u aldıktan sonra aşağıda maddeler halinde yazdığım problemleri yaşadım.

    1) Pil ömrü 4,5 saat olarak belirtilmesine rağmen en fazla 2 saat sürmektedir. İnternette yaptığımız araştırmada ürünü satan ve delillerde yer alanwww.hepsiburada.com sitesindeki ilanda ürünün teknik özelliklerinde pil ömrü 3 saat olarak belirtilmiş, bu özellik teknosa ilanlarında belirtilmediği gibi mağazada yanlış bilgi olarak 4-4,5 saat olarak verilmiştir.
    2) Cihazı kullanmaya başladığım ilk gün klavyede tuş atlama problemi ile karşılaştım. Mağazadan ve internetten yaptığımız araştırmada problemin software kaynaklı olduğunu öğrendik, mağazdan servis e gitmesi gerektiğin öğrendik fakat ilk günden servise göndermek istemediğimden bu hatayı kabullenerek kullanmaya devam ettim.
    3) DVD writer sürücüde mekanik sesler olduğunu ve bazı DVD ve DIVX leri okumadığını döngüsel hata verdiğini gördüm.
    4) Aldığım ürünün yanında hediye olarak verilen Bluetooth arızalı çıktı ve 15.11.2005 tarihinde Manisa teknosa tarafından yenisi ile değiştirildi.
    5) Cihazda standart notebooklardan çok daha fazla fan sesi geldiğini fark ettim. Özellikle sessiz ortamlarda fan sesi kullanıcının dikkatini dağıtacak derecede kuvvetli geliyor.
    6) Bütün bu problemlere rağmen kullanmaya devam ettiğim notebook a WINDOWS2000 server işletim sistemi kurmak istediğimde bu işletim sistemi kurulmadı. Ürünü götürdüğüm mağaza personeli tarafından da kurulamayacağı söylendi. (normal bir bilgisayarda kullanıcı işletim sistemini kendi kurabilir.) Mağaza personeli tarafından verilen bilgide notebook üzerinde verilen S-ATA harddisk yüzünden başka işletim sistemi kuramayacağımı, servise göndermem gerektiğini öğrendim. Gelişen teknolojide her yeni çıkan işletim sistemi için servise başvurmak zorunda bırakılamayacağımı belirterek mağazaya 16.11.2005 tarihinde ürünü iade etmek istediğimi belirttim, fakat mağaza personeli bunun mümkün olmadığını söyledi. Tüketici kanununa göre buna hakkım olduğunu belirttiğimde bunun özel bir ürün olduğunu ve tüketici kanununa tabi olmadığı mağaza personeli tarafından beyan edildi. Teknosa müşteri hizmetleri ile yaptığım görüşmelerden sonuç elde edemeyince mağazaya tekrar yaptığım başvuruda hiç birşey yapamayacaklarını ve iade kabul etmediklerini beyan ettiler. İnternet üzerinden yaptığım araştırmada birçok tüketicinin aynı nedenden dolayı mağdur olduklarını gördüm. Cihazın reklamlarında ve teknosanın internet sitesinde cihaz özelliklerinden harddisk kapasitesi belirtilmiş fakat SATA özelliği belirtilmemişti. Başka satış yerlerinde örneğin, delillerde yer alanwww.hepsiburada.com internet sitesinde ürün özelliklerinde harddisk’in S-ATA olduğu belirtilmiş. Ürün şuan satıştan kaldırıldı, satışta bulunduğu süre içinde sürekli kampanya yapılarak yanında hediyeler verilerek ve fiyat sürekli aşağı çekilerek ürün çok kısa sürede tüketiciye ulaştırıldı. Şuan internet sitelerinde ve bizzat Fujitsu Siemens in yetkili servisi Datapro nun kayıtlarında yüzlerce tüketicinin bu üründen dolayı mağdur olduğu görülmektedir, ekte 75 adet aynı ürün arıza kaydı yer almaktadır. Ayrıca firma farklı müşterilerine farklı uygulamalarda bulunmaktadır. Şahit olarak gösterdiğim .... isimli müşteriden aynı ürün için benzer şikayetlerde dolayı cihazı koşulsuz olarak geri alıp parasını iade etmişlerdir. Aynı şekilde şikayetçi olan .... ın ise iade talebi kabul edilmemiştir.
    08.12.2005 tarihinde başvurduğum Manisa Sanayi Ticaret İl Müdürlüğü Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığından ürünün iade edilmesi yönünde 17.01.2006 tarihinde karar çıktı. Kararı firmaya 2 defa elden, 1 defa fax ile yaklaşık 20 kez telefon ile ve 2 kez mail ile iletmeme rağmen tam 41 gün, (01.03.2006 tarihine kadar) olumlu veya olumsuz cevap verilmedi. 01.03.2006 tarihinde tekrar aradığımda müşteri hizmetlerinden kararı kabul etmediklerini ve itiraz edecekleri cevabını aldım. Ürünün üretici firması olan Fujitsu Siemens ile yaptığım görüşmelerde şikayetlerim konusunda haklı olduğum, teknosa nın ürünü iade alması gerektiği ifade edilmesine rağmen teknosa konuya duyarsız kalmış ve beni yaklaşık 4 ay oyalamıştır. Tüm girişimlerimden sonuç alamayınca hukuki yollara başvurma kararı aldım.

    Hukuki Deliller :-4822 sayılı Kanunla Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
    - Borçlar Kanunu
    - Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararı
    - Ürün faturası
    - Ürün ile ilgili ilanlar
    - Ürün ile ilgili farklı tüketicilerin servis başvuruları
    Tanıklar;
    - ***
    - ***
    - ****
    Neticei Talep : Yukarıda açıklanan nedenlerle ödenen bedelin iadesine dava tarihinden itibaren işleyecek faiziyle birlikte davalılardan tahsiline, yargılama masraflarının davalılara tahmiline karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim. 03/03/2006

    Davacı Ad, Soyad
    ****

    quote:

    Orjinalden alıntı: erd_eru

    YUSUFM tebrik ederim.
    Dilekçenin bir örneğini buraya yapıştırabilir misin?
    Herkes görüp örnek alsın.




  • vah teknosa vahteknosa
  • Teknosa ve fujitsu V2045 ile çok şey kaybetti!
  • TÜKETİCİLER HAK ARAMAYI ÖĞRENDİ

    Tüketici ile satıcılar arasında çıkan uyuşmazlıklara çözüm bulmak amacıyla kurulan İstanbul Tüketici Sorunları İl ve İlçe Hakem Heyetleri ile kanunda cezası olan şikayetleri değerlendiren Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü'ne 2006 yılının kasım ayı sonuna kadar 15 bin 192 şikayette bulunuldu.

    Tüketici ile satıcılar arasında çıkan uyuşmazlıklara çözüm bulmak amacıyla kurulan İstanbul Tüketici Sorunları İl ve İlçe Hakem Heyetleri ile kanunda cezası olan şikayetleri değerlendiren Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü'ne 2006 yılının kasım ayı sonuna kadar 15 bin 192 şikayette bulunuldu. Bu sayı 2005 yılında 12 bin 515 idi. 2006 ve 2005 yılında yapılan şikayetlerin ortalama yüzde 85'i tüketici lehine sonuçlandı. Bu yıl yapılan denetimlerde 543 bin 614 YTL'si kapıdan satış olmak üzere toplam 963 firmaya 7 milyon 975 bin 786 YTL para cezası uygulandı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: acer

    abim imzandaki ömer özkan kimdir

    quote:

    Orjinalden alıntı: BAy Ciddi

    Aslında uğradığın zararı da talep etseydin

    Senin adına üzüldüm bir makina lamka bu kadar dert açabiliyor insanın başına
    quote:

    Orjinalden alıntı: YUSUFM

    Hepinize teşekkürler. sorularınıza gelince. Avukat tutmadım dilekçeleri kendim hazırladım, savunmamı kendim yaptım. Pul parası, bilirkişi ücreti, mahkemeye gidiş- gelişler vs. toplam masrafım 200 YTL civarında oldu. Öncelikle etkili bir dilekçe yazdım, mağdur kullanıcılardan şahitler gösterdim ve mahkemede dinlendi. En önemlisi bilirkişi raporu cihazın problemli olduğu yönündeydi. Sonuçta süreç biraz uzadı ama 7 ayda sonuca ulaştım. Şİmdi yasal faizi ile ödediğim 1.849 YTL yi alacağım.







    bende merak ettim dogrusu bizim kuzen var omer ozkan o degildir umarım




  • yusufm arkadaşım çok sevindim ve seni tebrik ediyorum..İşte bu örnekle Teknosa dan bir topluiğne bile alınmaması gerektiği ispatlanmış oldu elektronik sans işi her firmadan sorunlu ürün çıkabilir ama ürünün sorunlu olması önemli değil Teknosa gibi sorunlu bir firmaya rastlarsanız insanı uğraştırır sizi örnek alıyoruz bu konuda ve Teknosa ya binlerce kez ..




  • bravo...
  • benim anlamadığım hadise şu;
    teknosa belki de ciro olarak en büyük bilişim marketi. bu adamların bu kadar cirosu varken gerçekten arızalı ürünü istediği üreticiye iade edebilme şansı varken ne diye bu kadar kastırıyor müşteriyi? eğer bu şekilde bir prosedürleri varsa salak bunlar. yani Yusuf arkadaşın NB'unu iade alacaklar, sanıyor musunuz kendilerine kalacak bu NB? Gönderecekler aldıkları yere. Bre Teknosa ne diye uğraştırıyorsun milleti?

    İlla kafanıza mı vuracak bu milletin hakimi tokmağını iade almanız için?
  • Burada püf noktası şu! teknosa bu ürünü kendine özel ürettiriyor ve belirli oranda fireyi kabul ediyor. Sonuç olarak arızalı her ürün Fujitsu ya iade olmuyor. Ayrıca benden aldığını başkasınada satabilir, yani ilk zamanlar iade aldıklarını sattıklarını duydum. Teşhir ürünü diyerek belli bir tenzilat yaparak satıyorlar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: neroman

    benim anlamadığım hadise şu;
    teknosa belki de ciro olarak en büyük bilişim marketi. bu adamların bu kadar cirosu varken gerçekten arızalı ürünü istediği üreticiye iade edebilme şansı varken ne diye bu kadar kastırıyor müşteriyi? eğer bu şekilde bir prosedürleri varsa salak bunlar. yani Yusuf arkadaşın NB'unu iade alacaklar, sanıyor musunuz kendilerine kalacak bu NB? Gönderecekler aldıkları yere. Bre Teknosa ne diye uğraştırıyorsun milleti?

    İlla kafanıza mı vuracak bu milletin hakimi tokmağını iade almanız için?




  • Eğer bir firma tüketici sorunları hakem heyeti kararını uygulamıyorsa bu heyet ne için kurulur ki...
  • belirli bir bedlein üzerinde ise mahkeme kararı olmadan uygulamayabilir. 670 ytl civarı sanırım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ist_Mail

    Eğer bir firma tüketici sorunları hakem heyeti kararını uygulamıyorsa bu heyet ne için kurulur ki...
  • Aksam bir haber vardı, THY ile ilgili bir tüketici mahkemesi bilet bedelinin iadesi kararı vermiş. Bu kararın emsal olduğu belirtildi. Şimdi fujitsu mağdurları YUSUFM nin mahkeme kararını emsal göstererek dava açabilir. Özellikle problemli V2045 sahipleri.
  • Dün adliyeye gittim kararı almak için 10 gün sonra dediler. Daha 10 gün bekleyeceğim anlayacağınız. Ayrıca diğer davalarda emsal gösterilebilir. Talep edenlere mahkeme kararını gönderebilirim.
  • tebrikler
    hakkını almışsın herkese örnek olsun
  • seni gözlerinden öpmek istiyorum YUSUFM.
    attığın her adım için tebrik ediyorum.teknosa ile ilgili bende problem yaşadım.mağazaya mal etmek istemiyorum ama arızalı ürünlerde gerçekten işi yokuşa sürüyolar.sanırım (eğer eğitiyorlarsa ki hiç zannetmiyorum) eğitimlerde onlara belli oranda arızalı malı mümkün olduğunca geri almayın mantalitesini öğretiyorlar.

    ben yaşadığım problemleri natilusdaki mağazada çalışan bi arkadaşım vasıtasıyla rahatlıkla çözüyorum.yani isteyince yapılabiliyomuş demek ki.ancak illa tanıdığımız mı olması lazım.
    herneyse.
    tekrar tekrar işi sonuna kadar götürdüğün için seni tebrik ederim.benim başıma aynı olay gelse hukuki yollar yerine araya birini sokma işini yapardım heralde.ülkedeki işlerin böyle yürümesine alıştığımız için sanırım.yanlış bişi ama...

    umarım en kısa zamanda zararını fazlasıyla karşılarlar.kaç aylık mağduriyetinin bedelini nasıl verecekler merak ederim ama herkese örnek olur bu yaptığın davranış.sadece bu iş için değil.her türlü alışverişlerde...
    saygılarımla...




  • Helal olsun arkadaşım. Herkes haklarını senin gibi korusa firmalar bu konuda daha titiz davranmak zorunda kalır.
  • teşekkür ederim.

    1.849.53 YTL mahkeme başlangıç tarihinden itibaren yasal faiz ile geri ödenecek. Sanırım 8 aylık falan faiz olacak. durum 7-8 gün sonra netleşecek daha detaylı bilgi veririm.
  • tebrikler
  • benimde geçen teknosada aldığım maus bozuldu hemen bu bozuldu ne yapabiliriz dedim adam aldı maus u gitti içeri yenisini verdi hemde yeni modeli geldi tanıyordum ordaki abileri hiç bir sorunum olmadı teknosada bu güne kadar maşallah
  • Teknosa bi ara ide edilmiş ürünleri satıyordu.

    Bir baktım eski püskü kutular, çok ucuz ama ibare koymuşlar "BU REYONDA SATILAN MAL GERİ ALINMAZ"

    Arkadaşlar aklınızda bulunsun, SATILAN MAL GERİ ALINMAZ yazısı yazması bir firmanın sizi bağlamaz.

    Kanuni yükümlülüklerinden kurtulamazlar böyle bir yazıyla...


    Bunun yanında Sata diye Notebook değiştirmekte bence ayıp yani

    Ama başka ülkede olsa sesini çıkarmazlar mesela ABD de...

    Yani hukuksal olarak haklısın ama Sata Harddisk olması ütrünün sorunlu olmasını göstermez ki.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.