Şimdi Ara

MacBook Pro 16'' Anlık Ekran Titremesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
3.474
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba.

    Yaklaşık 2 ay önce MacBook Pro 16'' aldım. Ve kullanmaya başladım. Birkaç hafta sonra ekranda anlık bir titreme olduğunu farkettim. Şöyle ki, saniyelik hatta saliselik olan bir şey. Ekran sanki yerleşiyormuş gibi yada silkelenmiyormuş gibi sağdan sola bir anlık titreme hareketi yaptı. Bunu farkettikten sonra düzenli takip etmeye başladım. Düzenli bir şekilde olan bir şey değildi kesinlikle. Düzensiz, ne zaman olacağı belli olmayan ve çok anlık bir hareket. Önce kendimce nedenini bulmaya çalıştım. Daha çok safarideyken olduğunu farkettim. Tabi bunu farkedene kadar da bir süre geçti çünkü çok sık olmuyordu ve çok nadir oluyordu. Safaride olduğunu farkettikten sonra başka bir tarayıcı kullandım ancak onda da 1-2 defa olunca sorunun kaynağının bu olmadığına karar verdim. Daha sonra Apple ile iletişim kurdum. Sorunu elimden geldiğince anlatmaya çalıştım ki kolay anlatılıp kolay anlaşılacak bir durum değil. Video olarak çekmeye kalksam, ne zaman olacağı belli olmadığı için yakalama şansı çok zordu. Nadiren oluyordu bide. Hâl böyle olunca sorunu anlamak zor oldu. Neyse, Apple ile iletişim kurdum ve sorunu elimden geldiğince anlattım. Öncelikle klasik birkaç yöntem denedik. NVRAM sıfırlama, MacOS sistemini silip yeniden kurma vb. Sorun buna rağmen devam etti. Ancak Apple'dan nerdeyse 5-6 farklı danışmanla görüştüm ve neredeyse hepsi bunun donanımsal olmadığını söyledi. Çünkü donanımsal olacak kadar sık ve düzenli bir durum söz konusu değildi. Bu arada belirtmeliyim ki, Kullanımı engelleyecek bir sorun değildi asla. Sadece ilerde daha ciddi sıkıntılar çıkmasından endişelendiğim için danışmak istedim. Açıkçası daha 1 aylık cihazı da servise götürmek istemiyordum. Servise bulaşmak istemedim. Her neyse, Apple Danışmanları ile uzun bir süre iletişim halinde kaldık. Sağolsunlar zaten inanılmaz ilgilendiler. Söylediğim gibi NVRAM sıfırlama, MacOS yeniden kurma gibi yöntemlerin üzerine farklı kullanıcı ile kullanma, farklı tarayıcı kullanma gibi ekstra küçük detaylar da denedik. En son konuştuğum danışman son çare olarak 'Otomatik Grafik Değişimi' özelliğini kapatarak kullanmamı söyledi. Biliyorsunuz ki 16'' MacBook Pro'larda harici ekran kartı mevcut ve bu seçenek bilgisayar için anlık en iyi tercihi yaparak ekran kartları arasında geçiş yapıyor. Daha çok pilin daha az gitmesi için bildiğim kadarıyla. Bu özelliği kapatınca harici ekran kartında kalıyor ve en yüksek grafik tercihleri ile kullanılıyor bilgisayar. Bu özelliği kapatıp kullandım son çare olarak. Bu da olmazsa servise götürecektim artık. Ancak hala danışmanlar donanımsal olmadığını düşünüyorlardı. Hatta kısa bir video çekip yolladım Apple danışmanına. Şans eseri anlık yakalam şansım oldu sonradan. Her neyse, Otomatik Grafik Değişimi özelliğini kapatıp kullandığımda sorun ortadan kalktı. Yani hiç olmadı. Tekrar açtığımda ise bahsettiği sorun ara ara oluyor. Söylediğm gibi çok sıkıntı yaratan, kullanımı etkileyen bir durum değil. Ben biraz böyle şeylere takıldığım için ve de ileride daha büyük sorunlara yol açmasından endişelendiğim için peşinden gittim. Ve Apple danışmanı en son olarak servise gitmeye gerek olmadığını; bunun sıkıntı yaratacak bir sorun olmadığını söyledi.Çözüm olarak da böyle bir yöntem uyguladık. Bu sorunu yaşayan arkadaşlar var ise bundan faydalanabilir.

    Bu sorunu başka yaşayan var mı? Varsa yazabilirse sevinirim.

    Sorun hakkındaki görüşlerinizi de yazarsanız sevinirim.

    Herkese iyi forumlar.







  • Şu ana kadar yaşamadım bahsettiğiniz sorunu; fakat bahsettiğiniz durumda gereksiz yere tüketim artacak...

    Belirttiğiniz durumda sanki donanımsal duruyor; yazılımsal açıdan her şeyi denemişsiniz...
  • tanriseven T kullanıcısına yanıt
    Valla hocam artık en son bu çözümü dendik. Eğer olmasaydı servise yönlendirme yapacaktı Apple. Ama gerek olmadığını söylediler. Ki donanımsal olsa düzenli ve sürekli yapar gibime geliyor. Bu öyle bir durum da değil. Ama genellikle safaride yapma durumu da devam ediyor. Rahatsız edici, kullanımı engelleyici, sıkıntı yaratan bir durum değil o yüzden servise de götürmek istemiyorum açıkçası.
  • Videoyu paylayabilir misiniz?
  • videoyu ben de merak ettim paylaşir misiniz
  • Videoyu yükledim. Dikkatli bakarsanız 4. saniyede belli oluyor. Özellikle de masaüstü duvar kağıdına bakarsanız daha iyi belli oluyor.







  • Video için teşekkürler.


    Bu uygulama ile ekran kartları arasında manuel geçiş yapabiliyorsunuz. Belki işinize yarar. Ayrıca sorunun teyit edilmesi için de kullanabilirsiniz.
    gfx.io
    gfxCardStatus by cody krieger
    https://gfx.io


    MacBook Pro 16''  Anlık Ekran Titremesi

    Entegre - dahili kart
    İkincil - harici kart
    Değişken - otomatik (ağır işlemlerde ikincile geçiyor).


    Ayrıca bu uygulamayı enerji tasarrufu için de kullanabilirsiniz. Pilde kullanırken entegre ayarda tutmak pil tasarrufu sağlar.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2015 Macbook pro pil şişmesi
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Skaty. S kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler tasviyeniz için.

    İnceleyeceğim uygulamayı. Umarım faydası olur.

    Sizin fikriniz nedir sorun ile ilgili? Servis desteği gerekiyor mu size göre ?
  • ciho. kullanıcısına yanıt
    bence kesinlikle ekran paneliyle alakali. En azindan servise götürün ne olduğunu öğrenin. Kullanirken o şüphe kafanizdan ciksin. Rahat kullanın.



    Konuyla alakasiz ama 16 inc ben de düşünüyorum. Ekran kalitesini merak ediyorum. Nasil sizce? OLED’i aratir mi...
  • ciho. kullanıcısına yanıt
    Bazı Macbook’larda oluyor bazılarında olmuyorsa bir sorun olduğu açık. Ben olsam servise götürürdüm halledemezlerse değişime kadar uğraşırdım.
  • Teşekkürler yorum için. Aslında söylediğiniz de mantıklı. Kafanın rahatlaması için servise bir uğramak lazım gibi.


    Hocam, ekran kalitesi çok çok iyi. O konuda hiçbir şüpheniz olmasın. Hatta en güzel taraflarından biri bence ekran kalitesi. Kalitesini hissettiriyor. Kullanım ihtiyacınız nasıl bilmiyorum ama 26 inç çoğu yönden tatmin edici bir bilgisayar.
  • Skaty. S kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler yorumunuz için.

    Sanırım servise götürmek mantıklı şu aşamada. En azından ne olduğunu öğrenip ona göre hareket ederim. Umarım servis sorunu tespit edebilir. Bu videoyu Apple Danışmanına attığımda farkedememişti Bakalım nasıl olacak.
  • Sonucu merak edenler yada benzer sorunla karşılaşanlar için yardımcı olması adına buraya gelişmeleri yazacağım. Cihazı servise verdim. Sonucu paylaşacağım.
  • Evet arkadaşlar. Cihaz servisten geldi. Merak edenler veya başına böyle bişey gelenler için sonucu paylaşacağım yardımcı olması adına.

    Geçen hafta pazartesi cihazı servise teslim ettim. Dün akşamüzeri teslim aldım.

    Mekanik görsel testi ve Apple Servis Testleri (AST2) yapıldı. Cihazın ekranını değiştirdiler. Demekki panelde sorun varmış. Yada başka bir detay gördüler. Direkt değiştirme kararı alınmış çünkü. Umarım bir daha karşılaşmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ciho. -- 4 Ağustos 2020; 0:44:14 >
  • Hocam 4 gün önce sıfır macbook pro 16" aldım, senin söylediğin problemin aynısını ilk açtığımdan beri yaşıyorum
  • ccnnqq C kullanıcısına yanıt
    Hocam hiç düşünmeden servise götürün bence. Aynı sorun ise sizin de ekran değişecektir. 1 hafta sürdü servis süreci. Aslında benim için önemsenmeyecek bir sorundu ama demekki ekranla ilgili sıkıntı varmış. Yoksa öyle kullanmayı düşünüyordum bende.
  • Merhaba, cihaz servisten döndükten sonra aynı problemi yeniden yaşadınız mı acaba?
  • Psycna kullanıcısına yanıt
    Merhaba.

    Birkaç günlük kullanımlarım sonucu cihazda aynı problemi yaşamadım. İlerleyen süreçte de takip edeceğim. Ekranın değişmesi muhtemelen panel kaynaklı bir sorun olduğunu ve ekran değişimiyle bu sorunun ortadan kalktığını düğünüyorum şu an için.
  • ciho. kullanıcısına yanıt
    Hangi servise verdiniz hocam bende aynı sorunu yaşıyorum servise vermeyi düşünüyorum bende.
  • noth1nq. kullanıcısına yanıt
    Hocam KVK’ya verdim ben. Kendi adıma servis sürecinden memnunum. Hatta şöyle söyleyeyim, Servis sürecinde çizilme, kırılma vs.gibi endişelerim vardı. Ürünü teslim ettiğim anda kaydını açarken detaylı fotoğrafını çekip sisteme kaydediyorlar. Özenli ve ilgili davrandılar. 1 hafta sürdü toplamda servis süreci ki benim bilgisayarı İstanbul’daki Apple Onarım Merkezine yolladılar. Kargo süreci dahil 1 hafta sürdü yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ciho. -- 1 Ağustos 2020; 16:14:15 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.