|
Bildirim
|
Arkadaşımız enjeksiyonlu demiş ve içinizde hala karbüratörlü olduğu için çok yakar diyenler var...Lütfen doğru bilgi verelim...Bu araçların çok yakmasının en başta gelen sebebi motor teknolojisidir..Araç enjeksiyonlu olmasına rağmen karbüratörlü araçtan pek farklı değildir...Tek nokta enjeksiyon sistemi kullanılmaktadır ve yakıt enjeksiyonu silindir üzerine değil direk olarak emme manifolduna yapılmaktadır...Bir diğer husus aracın motoru söylendiği gibi 96 Bg değil aslında 85 BG'dir.O tarzda bir araç için 1,6 hacimde 85 Bg güç veren motor elbetteki çok yakacaktır... Aracın boş ağırlığınında 1100 Kg civarında olduğu düşünülürse beygir başına nerede ise 13 Kg ağırlık düşmektedir...Bu rakamın normalde bu ağırlıkta bir araç için Bg başına 9,5 ile 11 Kg arasında bir değer olması gerekmektedir...Ayrıca aracın rüzgar sürtünme katsayısının yüksek olması da yakıt tüketiminin fazla olmasının bir diğer nedenidir.Çünkü araç hareket edebilmek ve hareketine devam edebilmek için rüzgar direncini yenmek zorundadır..Bu direnci yenmek için ne kadar fazla güç harcanırsa o kadar fazla yakıt tüketilir...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|