Şimdi Ara

Gelecek Nesil Şanzıman: CVT

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
2
Favori
1.029
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yüksek hızlarda bile düşük devir avantajı ile ekonomik. Dişli bulunmamasından dolayı sarsınıtısız. Sonsuz vites sayısı ile rakiplerine göre performanslı.(CVT şanzımanda vites sayısı sonsuzdur manuel vites değişimi için sayı yazılım sayesinde 7-8 gibi istenilen değerde belirlenebilir. Sürücüye manuel müdahele şansı da vererek manuel şanzıman tarzı kullanım alışkanlığı da sağlamış olur.) D(drive) modunda da daha ekonomiye yönelik(düşük devirli) bir sürüş sağlarken, S (Sport) modda ise daha performanslı(yüksek devirli) bir sürüş sağlar.


    CVT çalışma prensibi

    Basitçe karşılıklı iki kasnağın karşılıklı olarak daralıp genişlemesiyle kayışın vitesli bisiklet gibi kayışın kasnak üstündeki çapları değiştirilerek hız oranları değiştirilir. Sarsıntısız ve kayıpsız hız oranı değişimini sağlayan en büyük etken de dişli kullanmaksızın bunların gerçekleştirilmesidir.



    2013 Audi A4 Avant 1.8 TFSI multitronic



    Avensis cvt multidrive s



    HONDA ACCORD 2013 CVT



    Qashqai 2.0 CVT

    Biraz ruhsuz bir şanzıman türü olarak eleştirilse de hızlanma da, sarsıntısızlıkta, ve ekonomi de şu an için en iyi şanzıman türü olarak gösterilebilir. 130-140 km/h hızlarda bile 2-3 bin devir bandında gitmesi de müthiş bir ekonomi meselesi.

    Karşılaştırmanın sağlıklı olması bakımından aynı motora sahip 2 aracın test verileri. Multitronic CVT şanzıman DSG otomatikleştirilmiş çift kavrama manuel şanzıman:

     Gelecek Nesil Şanzıman: CVT


    Sonuç olarak CVT hem en sarsıntısız hem de en ekonomik ve performanslı bir şanzıman. Toyota ve Honda artık bir çok ürün gamında CVT şanzımana kesin geçiş yaptı. AUDI uzun süredir kullanıyor. Aynı şanzımanı kullanan Nissan ve Renault da CVT şanzımanlı ürünler üretmeye başladı.

    Yani sonuç olarak gelecek nesillerin yeni şanzımanı CVT, benim kendi düşünceme göre. DSG, Powershift gibi otomatikleştirilm,ş manuel şanzımanlar ise yapay zeka kazandırılmaya çalışılan robot gibi hep bir yanları eksik kalacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikayaoglu -- 2 Nisan 2013; 4:46:32 >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.