Şimdi Ara

***Lastiklere Nitrojen Basmak***

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
101
Cevap
0
Favori
93.251
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lastikçi bir arkadaşım yerine Nitrojen makinası aldı. Fakat ben pek emin olmadığım için bastırmadım. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.

    Nedir, ne işe yarar, artıları eksileri nelerdir.

    Selamlar.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapezoid

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Lastikçi bir arkadaşım iş yerine Nitrojen makinası aldı. Fakat ben pek emin olmadığım için bastırmadım. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.

    Nedir, ne işe yarar, artıları eksileri nelerdir.

    Selamlar.


    oksijenin kütle agırlıgı 16 .. havada karısım oldugu için çok daha fazla..

    nitrojenin 2

    bu herseyı acıklıyodur heralde
    arkadaslar benim meslegim uçak teknisyenliğidir ve uçak lastikleri herzaman nitrojen ile şişirilir. sebebine gelince sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının düşmemesi veya artmamasıdır. örnek olarak. kış mevsiminde istanbulda hava sıcaklığı -2 derece olsun. bu uçak kalktıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olacak. bu sıcaklıkta 9 saat uçup singapur a indiğini düşünün. oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olacaktır. bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacagından dolayı içleri daima nitrojen ile doldurulur. normal hava olsaydı lastik kendi kendine inip şişecekti. ve deforme olacaktı.
    araba lastiklerine nitrojen koymanın avantajı da buna benzer. siz yazın lastiğinizi nitrojenle 32 birim hava bastınız diyelim. bu hava kışın da ölçerseniz yine 32 birim cıkar. ama normal hava olsaydı arada 4 birimlik bi fark meydana gelirdi. normal havada sıcaklık arttıkca basınc artar sıcaklık düştükce basınc da düşer.

    ikinci sebep: nitrojen ile şişen lastik görsel olarak farkedilmese de daha hafif olur.
    not: nitrojen yol tutuşunu kesinlikle değiştirmez.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Lastikçi bir arkadaşım iş yerine Nitrojen makinası aldı. Fakat ben pek emin olmadığım için bastırmadım. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.

    Nedir, ne işe yarar, artıları eksileri nelerdir.

    Selamlar.


    oksijenin kütle agırlıgı 16 .. havada karısım oldugu için çok daha fazla..

    nitrojenin 2

    bu herseyı acıklıyodur heralde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapezoid

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Lastikçi bir arkadaşım iş yerine Nitrojen makinası aldı. Fakat ben pek emin olmadığım için bastırmadım. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.

    Nedir, ne işe yarar, artıları eksileri nelerdir.

    Selamlar.


    oksijenin kütle agırlıgı 16 .. havada karısım oldugu için çok daha fazla..

    nitrojenin 2

    bu herseyı acıklıyodur heralde
    arkadaslar benim meslegim uçak teknisyenliğidir ve uçak lastikleri herzaman nitrojen ile şişirilir. sebebine gelince sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının düşmemesi veya artmamasıdır. örnek olarak. kış mevsiminde istanbulda hava sıcaklığı -2 derece olsun. bu uçak kalktıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olacak. bu sıcaklıkta 9 saat uçup singapur a indiğini düşünün. oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olacaktır. bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacagından dolayı içleri daima nitrojen ile doldurulur. normal hava olsaydı lastik kendi kendine inip şişecekti. ve deforme olacaktı.
    araba lastiklerine nitrojen koymanın avantajı da buna benzer. siz yazın lastiğinizi nitrojenle 32 birim hava bastınız diyelim. bu hava kışın da ölçerseniz yine 32 birim cıkar. ama normal hava olsaydı arada 4 birimlik bi fark meydana gelirdi. normal havada sıcaklık arttıkca basınc artar sıcaklık düştükce basınc da düşer.

    ikinci sebep: nitrojen ile şişen lastik görsel olarak farkedilmese de daha hafif olur.
    not: nitrojen yol tutuşunu kesinlikle değiştirmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykut119

    arkadaslar benim meslegim uçak teknisyenliğidir ve uçak lastikleri herzaman nitrojen ile şişirilir. sebebine gelince sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının düşmemesi veya artmamasıdır. örnek olarak. kış mevsiminde istanbulda hava sıcaklığı -2 derece olsun. bu uçak kalktıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olacak. bu sıcaklıkta 9 saat uçup singapur a indiğini düşünün. oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olacaktır. bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacagından dolayı içleri daima nitrojen ile doldurulur. normal hava olsaydı lastik kendi kendine inip şişecekti. ve deforme olacaktı.
    araba lastiklerine nitrojen koymanın avantajı da buna benzer. siz yazın lastiğinizi nitrojenle 32 birim hava bastınız diyelim. bu hava kışın da ölçerseniz yine 32 birim cıkar. ama normal hava olsaydı arada 4 birimlik bi fark meydana gelirdi. normal havada sıcaklık arttıkca basınc artar sıcaklık düştükce basınc da düşer.

    ikinci sebep: nitrojen ile şişen lastik görsel olarak farkedilmese de daha hafif olur.
    not: nitrojen yol tutuşunu kesinlikle değiştirmez.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    arkadaslar benim meslegim uçak teknisyenliğidir ve uçak lastikleri herzaman nitrojen ile şişirilir. sebebine gelince sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının düşmemesi veya artmamasıdır. örnek olarak. kış mevsiminde istanbulda hava sıcaklığı -2 derece olsun. bu uçak kalktıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olacak. bu sıcaklıkta 9 saat uçup singapur a indiğini düşünün. oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olacaktır. bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacagından dolayı içleri daima nitrojen ile doldurulur. normal hava olsaydı lastik kendi kendine inip şişecekti. ve deforme olacaktı.
    araba lastiklerine nitrojen koymanın avantajı da buna benzer. siz yazın lastiğinizi nitrojenle 32 birim hava bastınız diyelim. bu hava kışın da ölçerseniz yine 32 birim cıkar. ama normal hava olsaydı arada 4 birimlik bi fark meydana gelirdi. normal havada sıcaklık arttıkca basınc artar sıcaklık düştükce basınc da düşer.

    ikinci sebep: nitrojen ile şişen lastik görsel olarak farkedilmese de daha hafif olur.
    not: nitrojen yol tutuşunu kesinlikle değiştirmez.


    güzel açıklama sağol

    Valaha bende böyle bir topic açmıştım çok önceden, sonra kara verdim ve bastırmadım dedim eskiden nitrojen mi vardı lastik yavası diyelimki indi bi yerden kaçtı onu yolda şişirmek isteyeceksiniz ama önceden nitrojen olduğu için içinde normal hava basamayacaksınız. Bence normal otolar için gereksiz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    arkadaslar benim meslegim uçak teknisyenliğidir ve uçak lastikleri herzaman nitrojen ile şişirilir. sebebine gelince sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının düşmemesi veya artmamasıdır. örnek olarak. kış mevsiminde istanbulda hava sıcaklığı -2 derece olsun. bu uçak kalktıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olacak. bu sıcaklıkta 9 saat uçup singapur a indiğini düşünün. oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olacaktır. bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacagından dolayı içleri daima nitrojen ile doldurulur. normal hava olsaydı lastik kendi kendine inip şişecekti. ve deforme olacaktı.
    araba lastiklerine nitrojen koymanın avantajı da buna benzer. siz yazın lastiğinizi nitrojenle 32 birim hava bastınız diyelim. bu hava kışın da ölçerseniz yine 32 birim cıkar. ama normal hava olsaydı arada 4 birimlik bi fark meydana gelirdi. normal havada sıcaklık arttıkca basınc artar sıcaklık düştükce basınc da düşer.

    ikinci sebep: nitrojen ile şişen lastik görsel olarak farkedilmese de daha hafif olur.
    not: nitrojen yol tutuşunu kesinlikle değiştirmez.


    güzel açıklama sağol

    Valaha bende böyle bir topic açmıştım çok önceden, sonra kara verdim ve bastırmadım dedim eskiden nitrojen mi vardı lastik yavası diyelimki indi bi yerden kaçtı onu yolda şişirmek isteyeceksiniz ama önceden nitrojen olduğu için içinde normal hava basamayacaksınız. Bence normal otolar için gereksiz

    Alıntıları Göster
    aykut arkadaş güzel anlatmış yalnız bir kaç yanlışınız ve atladığınız noktavar.

    1. si Nitrojen (bu arada türkçesi azot) havadan çok küçük bir oranda hafiftir. zaten atmosferin %79 unu azot oluşturur o yüzden lastiklere azot basmanın ağırlıkla ilgili bir yanı yoktur.

    2. si azot çok kararlı bir maddedir ve tepkimeye girmeye meğilli değildir. oysa oksijen bildiğiniz gibi bulunduğu her ortamda soruna yol açar. bu lastikler içinde geçerlidir lastiğe hava bastığınız zaman hem havadaki nem hemde oksijen lastiği içten çürütür, bu da lastik ömrünü azaltır. ayrıca şuda varki lastiğe hava bastığınızda lastikten sızma olur ancak azot lastiklerden sızmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    aykut arkadaş güzel anlatmış yalnız bir kaç yanlışınız ve atladığınız noktavar.

    1. si Nitrojen (bu arada türkçesi azot) havadan çok küçük bir oranda hafiftir. zaten atmosferin %79 unu azot oluşturur o yüzden lastiklere azot basmanın ağırlıkla ilgili bir yanı yoktur.

    2. si azot çok kararlı bir maddedir ve tepkimeye girmeye meğilli değildir. oysa oksijen bildiğiniz gibi bulunduğu her ortamda soruna yol açar. bu lastikler içinde geçerlidir lastiğe hava bastığınız zaman hem havadaki nem hemde oksijen lastiği içten çürütür, bu da lastik ömrünü azaltır. ayrıca şuda varki lastiğe hava bastığınızda lastikten sızma olur ancak azot lastiklerden sızmaz.

    Alıntıları Göster
    BİRDE NİTROJEN BASILI LASTİKLERİN NORMALE GÖRE DAHA AZ ISINDIĞINI DUYMUŞTUM. DOĞRUMUDUR ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    aykut arkadaş güzel anlatmış yalnız bir kaç yanlışınız ve atladığınız noktavar.

    1. si Nitrojen (bu arada türkçesi azot) havadan çok küçük bir oranda hafiftir. zaten atmosferin %79 unu azot oluşturur o yüzden lastiklere azot basmanın ağırlıkla ilgili bir yanı yoktur.

    2. si azot çok kararlı bir maddedir ve tepkimeye girmeye meğilli değildir. oysa oksijen bildiğiniz gibi bulunduğu her ortamda soruna yol açar. bu lastikler içinde geçerlidir lastiğe hava bastığınız zaman hem havadaki nem hemde oksijen lastiği içten çürütür, bu da lastik ömrünü azaltır. ayrıca şuda varki lastiğe hava bastığınızda lastikten sızma olur ancak azot lastiklerden sızmaz.

    Alıntıları Göster
    Açıklamalar için teşekkürler.

    Nitrojenin ( veya azot) lastiği sertleştirerek ömrünü uzatığını ve ısınmasını önlediğini söyleyenler var.
    Lastiği sertleştirmesi ve ya ısınmasını önlemesi iyi bir şey değildir ki. Aksine yol tutuşu bozar.

    Bunların gerçeklik payı nedir.



    vasago

    Zaten aldığı makine havadaki nitrojeni ayırıp onu basıyor lastiklere. Üzerinde de saflık oranını yüzde olarak gösteriyor. Genelde saflık oranı %99.9 oluyor.

    Selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemsultan -- 4 Mayıs 2006; 10:54:13 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemsultan

    Açıklamalar için teşekkürler.

    Nitrojenin ( veya azot) lastiği sertleştirerek ömrünü uzatığını ve ısınmasını önlediğini söyleyenler var.
    Lastiği sertleştirmesi ve ya ısınmasını önlemesi iyi bir şey değildir ki. Aksine yol tutuşu bozar.

    Bunların gerçeklik payı nedir.



    vasago

    Zaten aldığı makine havadaki nitrojeni ayırıp onu basıyor lastiklere. Üzerinde de saflık oranını yüzde olarak gösteriyor. Genelde saflık oranı %99.9 oluyor.

    Selamlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Açıklamalar için teşekkürler.

    Nitrojenin ( veya azot) lastiği sertleştirerek ömrünü uzatığını ve ısınmasını önlediğini söyleyenler var.
    Lastiği sertleştirmesi ve ya ısınmasını önlemesi iyi bir şey değildir ki. Aksine yol tutuşu bozar.

    Bunların gerçeklik payı nedir.

    Selamlar.


    SENİN SÖYLEDİĞİN YÜKSEK PERFORMANS OTOMOBİLLERİN LASTİKLERİ İÇİN GEÇERLİ (F1 GİBİ) YOKSA BİZİM YOL TUTUŞUMUZUN LASTİĞİN SICAK OLMASIYLA Bİ ALAKASI YOK.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykut119

    arkadaslar benim meslegim uçak teknisyenliğidir ve uçak lastikleri herzaman nitrojen ile şişirilir. sebebine gelince sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının düşmemesi veya artmamasıdır. örnek olarak. kış mevsiminde istanbulda hava sıcaklığı -2 derece olsun. bu uçak kalktıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olacak. bu sıcaklıkta 9 saat uçup singapur a indiğini düşünün. oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olacaktır. bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacagından dolayı içleri daima nitrojen ile doldurulur. normal hava olsaydı lastik kendi kendine inip şişecekti. ve deforme olacaktı.
    araba lastiklerine nitrojen koymanın avantajı da buna benzer. siz yazın lastiğinizi nitrojenle 32 birim hava bastınız diyelim. bu hava kışın da ölçerseniz yine 32 birim cıkar. ama normal hava olsaydı arada 4 birimlik bi fark meydana gelirdi. normal havada sıcaklık arttıkca basınc artar sıcaklık düştükce basınc da düşer.

    ikinci sebep: nitrojen ile şişen lastik görsel olarak farkedilmese de daha hafif olur.
    not: nitrojen yol tutuşunu kesinlikle değiştirmez.

    Alıntıları Göster
    buna ek olarak cant da oluşabilecek pasın da önüne geçmiş olursunuz .Oksijenin olduğu yerde pas olur .Nedeni de havayı basınç altında tuttuğunuzda birde hava sıcaklığını düşürdüğünüzde içinde havada bulunan su buharı sıvılaşır ve bu da pas yapar.
    Ancak saf nitrojeni ne kadar sıkıştırırsanız sıkıştırın içinde su olmadığı için pas olmayacaktır.Asıl nitrojen basılmasının nedeni budur.(uçaklarda başka şartlar önemli olduğu için açıklamalarınıza bu açıdan katılıyorum )


    quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    arkadaslar benim meslegim uçak teknisyenliğidir ve uçak lastikleri herzaman nitrojen ile şişirilir. sebebine gelince sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının düşmemesi veya artmamasıdır. örnek olarak. kış mevsiminde istanbulda hava sıcaklığı -2 derece olsun. bu uçak kalktıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olacak. bu sıcaklıkta 9 saat uçup singapur a indiğini düşünün. oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olacaktır. bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacagından dolayı içleri daima nitrojen ile doldurulur. normal hava olsaydı lastik kendi kendine inip şişecekti. ve deforme olacaktı.
    araba lastiklerine nitrojen koymanın avantajı da buna benzer. siz yazın lastiğinizi nitrojenle 32 birim hava bastınız diyelim. bu hava kışın da ölçerseniz yine 32 birim cıkar. ama normal hava olsaydı arada 4 birimlik bi fark meydana gelirdi. normal havada sıcaklık arttıkca basınc artar sıcaklık düştükce basınc da düşer.

    ikinci sebep: nitrojen ile şişen lastik görsel olarak farkedilmese de daha hafif olur.
    not: nitrojen yol tutuşunu kesinlikle değiştirmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackal78

    BİRDE NİTROJEN BASILI LASTİKLERİN NORMALE GÖRE DAHA AZ ISINDIĞINI DUYMUŞTUM. DOĞRUMUDUR ?

    Alıntıları Göster
    doğrudur , nitrojen daha iyi ısı transferi yapar .Oksijen dolayısıyla suyun buhar fazındaki ısı transfer katsayısı yüksektir.Yani anlatmak istediğim ısıyı kendinde tutar .
    Derin soğutucularda freon 12 yerine azot gazı kullanılır buyüzden .

    quote:

    Orjinalden alıntı: Jackal78

    BİRDE NİTROJEN BASILI LASTİKLERİN NORMALE GÖRE DAHA AZ ISINDIĞINI DUYMUŞTUM. DOĞRUMUDUR ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    doğrudur , nitrojen daha iyi ısı transferi yapar .Oksijen dolayısıyla suyun buhar fazındaki ısı transfer katsayısı yüksektir.Yani anlatmak istediğim ısıyı kendinde tutar .
    Derin soğutucularda freon 12 yerine azot gazı kullanılır buyüzden .

    quote:

    Orjinalden alıntı: Jackal78

    BİRDE NİTROJEN BASILI LASTİKLERİN NORMALE GÖRE DAHA AZ ISINDIĞINI DUYMUŞTUM. DOĞRUMUDUR ?


    Alıntıları Göster
    Yani sonuç olarak lastiklere NİTROJEN basalım mı basmayalım mı?
    Ciddiyim, yakında tatile güneye gideceğim (Her kahraman tatilci gibi) ve ciddi ciddi düşünüyordum Nitrojen bastırmayı. Şimdi kafam allak bullak oldu. Kanaatimce lastiklerin ısınması yol tutuşu açısından iyi bir şey. Bu nitrojen denen gaz, eğer lastiklerin ısınmasını önlüyorsa, demek ki iyi değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse

    Yani sonuç olarak lastiklere NİTROJEN basalım mı basmayalım mı?
    Ciddiyim, yakında tatile güneye gideceğim (Her kahraman tatilci gibi) ve ciddi ciddi düşünüyordum Nitrojen bastırmayı. Şimdi kafam allak bullak oldu. Kanaatimce lastiklerin ısınması yol tutuşu açısından iyi bir şey. Bu nitrojen denen gaz, eğer lastiklerin ısınmasını önlüyorsa, demek ki iyi değil...

    Alıntıları Göster
    bide nitrojen bastırdık diyelim , yolda iki lastigi birden patlatırsak . birinde nitrojen digerinde normal hava sorun olurmu. normal hava olan lastik tarafına cekermi arac?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetera

    bide nitrojen bastırdık diyelim , yolda iki lastigi birden patlatırsak . birinde nitrojen digerinde normal hava sorun olurmu. normal hava olan lastik tarafına cekermi arac?

    Alıntıları Göster
    YA ARKADAS DOĞADAKI BUTUN METALLER PASLANIR PLATIN HARIC PAS OLAYI BENCE YANLIS OLDU OKSİJEN BUHARI PAS OLUSTURMAZ YADA BUHAR PASA DONUSEMEZ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMPIONS

    YA ARKADAS DOĞADAKI BUTUN METALLER PASLANIR PLATIN HARIC PAS OLAYI BENCE YANLIS OLDU OKSİJEN BUHARI PAS OLUSTURMAZ YADA BUHAR PASA DONUSEMEZ

    Alıntıları Göster
    pas olayı yanlış değil biraz daha dikkatli okursanız mantığını anlıyabilirsiniz. ben derimki içinizde kalıcağına gidin bastırın lastiğinizde kalsın :) bir zararı yok aksine faydası olan birşey ayrıca azot (nitrojen) basılan lastik ısınmaz diye birşey yok, sadece biraz daha az ısınır okadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    pas olayı yanlış değil biraz daha dikkatli okursanız mantığını anlıyabilirsiniz. ben derimki içinizde kalıcağına gidin bastırın lastiğinizde kalsın :) bir zararı yok aksine faydası olan birşey ayrıca azot (nitrojen) basılan lastik ısınmaz diye birşey yok, sadece biraz daha az ısınır okadar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    pas olayı yanlış değil biraz daha dikkatli okursanız mantığını anlıyabilirsiniz. ben derimki içinizde kalıcağına gidin bastırın lastiğinizde kalsın :) bir zararı yok aksine faydası olan birşey ayrıca azot (nitrojen) basılan lastik ısınmaz diye birşey yok, sadece biraz daha az ısınır okadar.

    İyi de normal havaya göre aman aman bir yararı yoksa para vermeye değer mi sizce?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapezoid

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Lastikçi bir arkadaşım iş yerine Nitrojen makinası aldı. Fakat ben pek emin olmadığım için bastırmadım. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.

    Nedir, ne işe yarar, artıları eksileri nelerdir.

    Selamlar.


    oksijenin kütle agırlıgı 16 .. havada karısım oldugu için çok daha fazla..

    nitrojenin 2

    bu herseyı acıklıyodur heralde
    quote:

    Orjinalden alıntı: trapezoid


    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Lastikçi bir arkadaşım iş yerine Nitrojen makinası aldı. Fakat ben pek emin olmadığım için bastırmadım. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.

    Nedir, ne işe yarar, artıları eksileri nelerdir.

    Selamlar.


    oksijenin kütle agırlıgı 16 .. havada karısım oldugu için çok daha fazla..

    nitrojenin 2

    bu herseyı acıklıyodur heralde



    Yok yahu daha neler Gerçi bilgi doğru ama toplasan dört lastikteki havayı 3 gram etmez. O2, H2, N2 karışık hava. Saf O2 basan varmı lastiklere bilemiyorum.

    Nitrojenin esprisi nedir peki?

    Şudur: oksitlenme, yani bozulma için O2 lazımdır. Canlı cansız herşey oksitlenmeye, paslanmaya, bozulmaya mahkumdur. Bunun tek çaresi oksijensiz ortamdır. Bununda çaresi tehlikesiz, ucuz, kolay elde edilebilir bir gaz olan nitrojeni saf olarak kullanmaktır.

    Böylece lastikler, elastik yapılarını yıllar boyu bozulmadan korur.

    Benim bildiklerim bunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    quote:

    Orjinalden alıntı: trapezoid


    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Lastikçi bir arkadaşım iş yerine Nitrojen makinası aldı. Fakat ben pek emin olmadığım için bastırmadım. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.

    Nedir, ne işe yarar, artıları eksileri nelerdir.

    Selamlar.


    oksijenin kütle agırlıgı 16 .. havada karısım oldugu için çok daha fazla..

    nitrojenin 2

    bu herseyı acıklıyodur heralde



    Yok yahu daha neler Gerçi bilgi doğru ama toplasan dört lastikteki havayı 3 gram etmez. O2, H2, N2 karışık hava. Saf O2 basan varmı lastiklere bilemiyorum.

    Nitrojenin esprisi nedir peki?

    Şudur: oksitlenme, yani bozulma için O2 lazımdır. Canlı cansız herşey oksitlenmeye, paslanmaya, bozulmaya mahkumdur. Bunun tek çaresi oksijensiz ortamdır. Bununda çaresi tehlikesiz, ucuz, kolay elde edilebilir bir gaz olan nitrojeni saf olarak kullanmaktır.

    Böylece lastikler, elastik yapılarını yıllar boyu bozulmadan korur.

    Benim bildiklerim bunlar.

    Alıntıları Göster
    ilk olarak bir yanlışı düzeltmek istiyorum oksijenin kütle ağırlığı 16 azotun ki ise 14 tür.

    resmonse senin soruna gelince azot basmanın faydaları şunlar, lastik ve jantlarının ömrü uzar ve zamanla lastik basıncının düşmesi gibi bir olay yaşamazsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    quote:

    Orjinalden alıntı: trapezoid


    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Lastikçi bir arkadaşım iş yerine Nitrojen makinası aldı. Fakat ben pek emin olmadığım için bastırmadım. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.

    Nedir, ne işe yarar, artıları eksileri nelerdir.

    Selamlar.


    oksijenin kütle agırlıgı 16 .. havada karısım oldugu için çok daha fazla..

    nitrojenin 2

    bu herseyı acıklıyodur heralde



    Yok yahu daha neler Gerçi bilgi doğru ama toplasan dört lastikteki havayı 3 gram etmez. O2, H2, N2 karışık hava. Saf O2 basan varmı lastiklere bilemiyorum.

    Nitrojenin esprisi nedir peki?

    Şudur: oksitlenme, yani bozulma için O2 lazımdır. Canlı cansız herşey oksitlenmeye, paslanmaya, bozulmaya mahkumdur. Bunun tek çaresi oksijensiz ortamdır. Bununda çaresi tehlikesiz, ucuz, kolay elde edilebilir bir gaz olan nitrojeni saf olarak kullanmaktır.

    Böylece lastikler, elastik yapılarını yıllar boyu bozulmadan korur.

    Benim bildiklerim bunlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: special123456


    quote:

    Orjinalden alıntı: trapezoid


    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Lastikçi bir arkadaşım iş yerine Nitrojen makinası aldı. Fakat ben pek emin olmadığım için bastırmadım. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.

    Nedir, ne işe yarar, artıları eksileri nelerdir.

    Selamlar.


    oksijenin kütle agırlıgı 16 .. havada karısım oldugu için çok daha fazla..

    nitrojenin 2

    bu herseyı acıklıyodur heralde



    Yok yahu daha neler Gerçi bilgi doğru ama toplasan dört lastikteki havayı 3 gram etmez. O2, H2, N2 karışık hava. Saf O2 basan varmı lastiklere bilemiyorum.

    Nitrojenin esprisi nedir peki?

    Şudur: oksitlenme, yani bozulma için O2 lazımdır. Canlı cansız herşey oksitlenmeye, paslanmaya, bozulmaya mahkumdur. Bunun tek çaresi oksijensiz ortamdır. Bununda çaresi tehlikesiz, ucuz, kolay elde edilebilir bir gaz olan nitrojeni saf olarak kullanmaktır.

    Böylece lastikler, elastik yapılarını yıllar boyu bozulmadan korur.

    Benim bildiklerim bunlar.

    sen basılan havayı gramla mı olçuyosun
    ayrıca son cumle biras garip olmus, yıllarca korur fln, bi lastıgın omru kullanılsın kullanılmasın 2 yıldır bunu unutmayalım, istersen nitrojen istersen helyum bas.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapezoid

    quote:

    Orjinalden alıntı: special123456


    quote:

    Orjinalden alıntı: trapezoid


    quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Lastikçi bir arkadaşım iş yerine Nitrojen makinası aldı. Fakat ben pek emin olmadığım için bastırmadım. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.

    Nedir, ne işe yarar, artıları eksileri nelerdir.

    Selamlar.


    oksijenin kütle agırlıgı 16 .. havada karısım oldugu için çok daha fazla..

    nitrojenin 2

    bu herseyı acıklıyodur heralde



    Yok yahu daha neler Gerçi bilgi doğru ama toplasan dört lastikteki havayı 3 gram etmez. O2, H2, N2 karışık hava. Saf O2 basan varmı lastiklere bilemiyorum.

    Nitrojenin esprisi nedir peki?

    Şudur: oksitlenme, yani bozulma için O2 lazımdır. Canlı cansız herşey oksitlenmeye, paslanmaya, bozulmaya mahkumdur. Bunun tek çaresi oksijensiz ortamdır. Bununda çaresi tehlikesiz, ucuz, kolay elde edilebilir bir gaz olan nitrojeni saf olarak kullanmaktır.

    Böylece lastikler, elastik yapılarını yıllar boyu bozulmadan korur.

    Benim bildiklerim bunlar.

    sen basılan havayı gramla mı olçuyosun
    ayrıca son cumle biras garip olmus, yıllarca korur fln, bi lastıgın omru kullanılsın kullanılmasın 2 yıldır bunu unutmayalım, istersen nitrojen istersen helyum bas.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: trapezoid

    bi lastıgın omru kullanılsın kullanılmasın 2 yıldır bunu unutmayalım, istersen nitrojen istersen helyum bas.



    LASTİK ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR TOPİC VARDI ONA BAK İSTERSEN.

    LASTİĞİN RAF ÖMRÜ VE KULLANIM ÖMRÜ FARKLIDIR.

    RAF ÖMRÜ ( UYGUN ORTAM KOŞULLARINDA) ORTALAMA 4 YILDIR

    KULLANIM ÖMRÜ İSE KULLANIM ŞARTLARINA SÜREYE VE LASTİĞE GÖRE DEĞİŞİR.




  • Lastiklere nitrojen basılmalı mı basılmamalı mı?

    Öncelikle şunun ifade edilmesi lazım. Hangi lastiklere nitrojen basılır hangilerine basılmaz.

    Binek araç ve kısmen hafif ticari araçlara nitrojen basılması lastiğin çalışma prensibine aykırı olduğundan doğru değildir.

    Lastik tutunmasını belli bir ısıya ulaştığında sağlar. Nitrojen lastiği hep soğuk tutacağından özellikle binek grubda tutunma sıkıntıları yaşanmaktadır. Hele hele ıslak zeminde.

    Havanın içeriğindeki nem havanın doğasında vardır. Ama nemsiz hava basma imkanı da vardır. Tek yapılması gereken hava hattının başlangıç kısmına bir regülatör konarak havanın içindeki nemin ayrışımının yapıldığı yerlerden hava basmak.

    Özellikle ağır vasıtalarda NITROJEN kullanmak daha akılcı ve mantıklıdır. Ağır vasıtaların lastik ısınma oranları bineklere göre daha fazladır ve ticari amaç güttüklerinden lastiklerin km. ömürlerinin fazla olması beklenir. Nitrogen dolu bir ağırvasıta lastiği soğuk olacağından aşınma süreci normal sürece göre daha uzun olacaktır.

    O zaman binek araçların ömürde uzayabilir demekki diyebilir siniz, tabi can derdiniz yok ise.

    Saygılarımla

    Ali SAĞLAM
    www.saglamotomotiv.com
    bilgi@saglamotomotiv.com




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.