Şimdi Ara

Yokuş aşağı giden arabayı boşta mı kullanmalı viteste mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
41.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar büyük tartışma yaratacak bir konuyu burada masaya yatırıyorum...

    Yokuş aşağı giden arabayı boşta mı kullanmalı, viteste mi?

    Şimdi şöyle bir durum var. 90'la gidiyorsunuz ve yokuş aşağı gitmeniz gerekti. Yokuşun sonunda da trafik ışığı var. Yani gaza basmamanız gerekiyor. Bu durumda ne yaparsınız? Arabayı vites küçülterek durdurur musunuz yoksa boşa alıp frene mi basarsınız?


    • Hangisi benzin konusunda tasarruf sağlar?
    • Boşta gidildiğinde motora zararı söz konusu mu? (Boşta gidince motor parçaları yağlanmaz derler ondan soruyorum)



    Cevabınızı siz değerli motor üstadlarımdan bekliyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VSaBaH -- 22 Şubat 2011; 13:00:11 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yokuş Aşağı Araba Kullanımı: Boşta mı Yoksa Viteste mi?

    Anahtar Kelimeler: * Yokuş aşağı araba nasıl kullanılır * Manuel araçla yokuş aşağı nasıl inilir * Yokuş aşağı inerken vites kaçta olmalı * Arabayla yokuş aşağı inerken vites kaçta olmalı * Arabayla yokuş aşağı nasıl inilir * Yokuş aşağı nasıl inilir * Yokuş inerken araba nasıl kullanılır

    Yokuş aşağı inerken arabanızı en güvenli ve verimli şekilde kullanmak için uygun vitesin kullanılması çok önemlidir. İki ana seçenek vardır: boşta kullanmak veya viteste kullanmak.

    Boşta Kullanım:

    • Boşta yokuş aşağı inmek, aracınızın hızını kontrol etmek için yalnızca frenlere güvenmek anlamına gelir. Bu, özellikle uzun veya dik yokuşlar için tehlikeli olabilir, çünkü frenler aşırı ısınabilir ve arızalanabilir.
    • Boşta yokuş aşağı inmek, yakıt tasarrufu sağladığı düşünülebilir, ancak aslında bu bir yanlış anlamadır. Motor, boştayken yakıtı verimsiz bir şekilde yakar.

    Viteste Kullanım:

    • Viteste yokuş aşağı inmek, motorun frenleme gücünü kullanmanıza olanak tanır. Bu, frenlerinizi daha az kullanmanızı sağlar ve fren aşınmasını azaltır.
    • Viteste yokuş aşağı inerken uygun vitesi kullanmak önemlidir. Genellikle, bir vites daha düşük vites kullanmalısınız. Örneğin, normalde 4. viteste seyrediyorsanız, yokuş aşağı inerken 3. vitese geçin.
    • Viteste yokuş aşağı inerken, gaz pedalına dokunmayın. Motor frenlemesi, arabanızın hızını doğal olarak yavaşlatacaktır.

    Sonuç:

    Yokuş aşağı güvenli ve verimli bir şekilde inmek için viteste kullanmak her zaman boşta kullanmaktan daha iyidir. Motor frenlemesinden yararlanarak fren aşınmasını azaltır, frenlerinizi aşırı ısınmaktan korur ve genel olarak daha iyi araç kontrolü sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aracı boşta kullanırsanız, az da olsa yaktığını görürsünüz. Ayrıca araç boşta olduğunda motorda yağlama olmaz.

    Ama viteste inerseniz araç yakmaz. Yol bilgisayarında anlık yakışa bakın göreceksiniz.

    Aracı vites küçülterek yavaşlatmak daha güvenlidir. Boşa atıp frene basmak tehlikeli sonuçlar doğurabilir.

    Bazı araçlarada, belli bir hızdan sonra, boşta giden araçların frenlerinin tutmadığını duymuştum.

    Gerçi bu her zaman olmaz da, yine de yazayım dedim.

    Bunun haricinde, frenler zayıfsa da kötü sonuçlar doğurur. Zaten, normal fren yapanların, yeterli mesafede duramayacağını anladığında, vites ufaltarak yavaşladığını da görebilirsiniz.

    Kısacası vitesle yavaşlarsanız ve biraz da fren yaparsanız aracın daha kısa sürede durduğunu görebilirsiniz.

    Bu arada konuyu yanlış yere açmışsınız. Burada istediğiniz cevabı almanız uzun sürebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bergspyder

    Aracı boşta kullanırsanız, az da olsa yaktığını görürsünüz. Ayrıca araç boşta olduğunda motorda yağlama olmaz.

    Ama viteste inerseniz araç yakmaz. Yol bilgisayarında anlık yakışa bakın göreceksiniz.

    Aracı vites küçülterek yavaşlatmak daha güvenlidir. Boşa atıp frene basmak tehlikeli sonuçlar doğurabilir.

    Bazı araçlarada, belli bir hızdan sonra, boşta giden araçların frenlerinin tutmadığını duymuştum.

    Gerçi bu her zaman olmaz da, yine de yazayım dedim.

    Bunun haricinde, frenler zayıfsa da kötü sonuçlar doğurur. Zaten, normal fren yapanların, yeterli mesafede duramayacağını anladığında, vites ufaltarak yavaşladığını da görebilirsiniz.

    Kısacası vitesle yavaşlarsanız ve biraz da fren yaparsanız aracın daha kısa sürede durduğunu görebilirsiniz.

    Bu arada konuyu yanlış yere açmışsınız. Burada istediğiniz cevabı almanız uzun sürebilir.
    Yokuşta vitesle inilir.Benim öğrendiğim böyledir en azından..Boşta inerken (özellikle ağır araçlarda) frene fazla yüklenilmesi sonucu fren patlayabilir,kazalara sebebiyet verir.Fakat viteste inerken böyle bir durum söz konusu değildir..Boştayken aracın kontrolünü kaybetmek daha kolaydır..




  • Arkadaşlar engin bilgilerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim...

    Yalnız benim araba vitesde giderken bazen stop ediyor ondan korkuyorum gaza basmadığım zamanlar boşa alıyorum. Bu aralar bayağı boşta takıldım acaba arabaya zarar mı veriyorum diye düşündüm de ondan sorayım istedim.

    Neyse bi servise gösteririm artık. Bu arada konuyu yanlış yere açtıysam özür dilerim ama Otomobil yardım konusu altına açmış herkes teknik sorunları o yüzden bende oraya açtım. Otomobil yardım sonuçta :)

    Teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VSaBaH

    Arkadaşlar engin bilgilerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim...

    Yalnız benim araba vitesde giderken bazen stop ediyor ondan korkuyorum gaza basmadığım zamanlar boşa alıyorum. Bu aralar bayağı boşta takıldım acaba arabaya zarar mı veriyorum diye düşündüm de ondan sorayım istedim.

    Neyse bi servise gösteririm artık. Bu arada konuyu yanlış yere açtıysam özür dilerim ama Otomobil yardım konusu altına açmış herkes teknik sorunları o yüzden bende oraya açtım. Otomobil yardım sonuçta :)

    Teşekkürler...
    Yokuşu çıktığın VİTESTE inmelisin. Güvenilir olanı budur. Önerileni de budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şair-i Maderzat

    Yokuşu çıktığın VİTESTE inmelisin. Güvenilir olanı budur. Önerileni de budur.


    Hmm anladım teşekkürler... Sonuç olarak boşta araba kullanmak sakıncalı diyebiliriz. Değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VSaBaH

    quote:

    Orijinalden alıntı: Şair-i Maderzat

    Yokuşu çıktığın VİTESTE inmelisin. Güvenilir olanı budur. Önerileni de budur.


    Hmm anladım teşekkürler... Sonuç olarak boşta araba kullanmak sakıncalı diyebiliriz. Değil mi?

    Alıntıları Göster
    Evet kesinlikle sakıncalıdır. Şu anda günümüz araçları enjektörlü elektronik beyinli araçlar olduğundan boşa atmanın hatta bayır inerken motor kapatmanın hiç bir katkısı yoktur zaten çok tehlikelidir. Araç kontrolsüzce hızlanır, motor freninden faydalanılmaz, sürekli fren yapmak zorunda kalınır ve fren diskleri balataları, hidroliği ısınarak bir süre sonra frenin zort tutmaasına neden olur.

    Şair-i Maderzat , güzel demiş ve şoförler arasında eskiden beri çok kullanılan hatta motor derslerinde öğretilen bir deyimdir " yokuşu çıktığın vitesle in"...


    Ufak tefek 100 metrelik yokuşlar için dediklerimiz önemsiz olsada, uzun bir yolda hatta mesela ben her sene mersine giderim karaman - mut üzerinden ve dağlık bir yoldur torosları geçersin öyle bir yolda bayır aşağı boşa atmak çok tehlikeli olur. 3 saatlik bir yolda sürekli boşta giden 2 tonluk arabayı fren yaparak durdurmak yerine motor freninde bu işe katkıda bulunması fren disklerinin yarı yarıya daha az ısınmasını sağlar ve güvenliği arttırır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Evet kesinlikle sakıncalıdır. Şu anda günümüz araçları enjektörlü elektronik beyinli araçlar olduğundan boşa atmanın hatta bayır inerken motor kapatmanın hiç bir katkısı yoktur zaten çok tehlikelidir. Araç kontrolsüzce hızlanır, motor freninden faydalanılmaz, sürekli fren yapmak zorunda kalınır ve fren diskleri balataları, hidroliği ısınarak bir süre sonra frenin zort tutmaasına neden olur.

    Şair-i Maderzat , güzel demiş ve şoförler arasında eskiden beri çok kullanılan hatta motor derslerinde öğretilen bir deyimdir " yokuşu çıktığın vitesle in"...


    Ufak tefek 100 metrelik yokuşlar için dediklerimiz önemsiz olsada, uzun bir yolda hatta mesela ben her sene mersine giderim karaman - mut üzerinden ve dağlık bir yoldur torosları geçersin öyle bir yolda bayır aşağı boşa atmak çok tehlikeli olur. 3 saatlik bir yolda sürekli boşta giden 2 tonluk arabayı fren yaparak durdurmak yerine motor freninde bu işe katkıda bulunması fren disklerinin yarı yarıya daha az ısınmasını sağlar ve güvenliği arttırır.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım detaylıca yaptığın bu açıklama için çok teşekkür ederim...

    O zaman 90'la gidiyoruz durmamız gerekti, öncelikle frene basıp hızı azalttıktan sonra daha sonra durmaya yakında boşa alıp frene basmalı diyorsunuz yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VSaBaH -- 24 Şubat 2011; 9:00:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vsabah

    Arkadaşım detaylıca yaptığın bu açıklama için çok teşekkür ederim...

    O zaman 90'la gidiyoruz durmamız gerekti, öncelikle frene basıp hızı azalttıktan sonra daha sonra durmaya yakında boşa alıp frene basmalı diyorsunuz yani.


    Hayır, araç durmaya yakın anca boşa alınız. Boş viteste fren mesafesi uzar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trips80

    quote:

    Orijinalden alıntı: vsabah

    Arkadaşım detaylıca yaptığın bu açıklama için çok teşekkür ederim...

    O zaman 90'la gidiyoruz durmamız gerekti, öncelikle frene basıp hızı azalttıktan sonra daha sonra durmaya yakında boşa alıp frene basmalı diyorsunuz yani.


    Hayır, araç durmaya yakın anca boşa alınız. Boş viteste fren mesafesi uzar.

    Alıntıları Göster
    Allah aşkına birisi şu sorunun cevabını üst konu yapsın ya da üst konulara yazsın yaa

    ani frenlemede (panik frende) en kısa mesafede durmak için fren+debriyaj kullanılır, refleks olarak anında 4'ten 5'ten 2'ye atma refleksiniz yoksa

    ayrıca, yokuş çıktığın viteste inilir muhabbeti de eskidi bence, kamyon mü sürüyoruz otobüs mü arkadaşlar? eski araçların fren sistemleriyle yenilerinki bir mi? otobüsler kamyonla bile aştı artık bunları (tekir rampası gibi ekstrem yerler hariç!!!)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 24 Şubat 2011; 14:05:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Allah aşkına birisi şu sorunun cevabını üst konu yapsın ya da üst konulara yazsın yaa

    ani frenlemede (panik frende) en kısa mesafede durmak için fren+debriyaj kullanılır, refleks olarak anında 4'ten 5'ten 2'ye atma refleksiniz yoksa

    ayrıca, yokuş çıktığın viteste inilir muhabbeti de eskidi bence, kamyon mü sürüyoruz otobüs mü arkadaşlar? eski araçların fren sistemleriyle yenilerinki bir mi? otobüsler kamyonla bile aştı artık bunları (tekir rampası gibi ekstrem yerler hariç!!!)


    Arkadaşım biz pakik frenden bahsetmiyoruz normal sürüşten bahsediyoruz. Boşa atmak ne eski araçlarda ne de yeni araçlarda doğru bişey de-ğil-dir... Eskiden benzin tasarrufu için boşa atarlardı ama oda bitti artık yeni araçlarda vitesteyken benzin tasarrufu oluyor. Kamyonla alakası yok bu işin. Isınan fren sistemi ve güvenli frenaj ila alakası var.

    Onu geçtim yukarıda uzun uzunda anlattım niye boşta gidilmemesi gerektiğini. Bağır ağşağı habire frene basarak mı inmek mantıklı yoksa viteste sabit bir hızda inmek mi daha mantıklı?

    Panik fren, panik frende fren ve debriyaj aynı anda kullanılır peki niye? Araç vitesteyken sen sadece frene basarsan aktarım organlarıda duracağı içi motoruda stop ettirir bu haraket bizzat denedim biliyorum. Bu yüzden motor stop etmesin diye debriyaj ve frene aynı anda basılır ama eski araçlarda bu geçerliydi yani ABS olmayanlarda. Yeni nesil araçlarda yani ABSli araçlarda debriyaja basmanada gerek yok diye biliyorum.


    Yine söylüyorum, boşa atmak tehlikelidir, kontrolsüz bir hızlanma sağlar, sürekli fren kullandırır ki buda fren tertibatının ısınmasına yol açar, uzun lafın kısası güvensiz bir sürüş sağlar. Eskiden acemiyken habire boşa atardım bayır aşağı bende. Ama bazı şeyleri öğrendikten sonra ve alıştıktan sonra daha mantıklı ve bilinçli araç kullanımına alışıyor insan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Allah aşkına birisi şu sorunun cevabını üst konu yapsın ya da üst konulara yazsın yaa




    Arkadaşım cevabın için teşekkür ederim. Ama bu dediğin cümleyi anlamadım. Konuyu yanlış yere mi açtım? Düzeltmek için yapmam gereken bir şey varsa yapabilirim...


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Arkadaşım biz pakik frenden bahsetmiyoruz normal sürüşten bahsediyoruz. Boşa atmak ne eski araçlarda ne de yeni araçlarda doğru bişey de-ğil-dir... Eskiden benzin tasarrufu için boşa atarlardı ama oda bitti artık yeni araçlarda vitesteyken benzin tasarrufu oluyor. Kamyonla alakası yok bu işin. Isınan fren sistemi ve güvenli frenaj ila alakası var.

    Onu geçtim yukarıda uzun uzunda anlattım niye boşta gidilmemesi gerektiğini. Bağır ağşağı habire frene basarak mı inmek mantıklı yoksa viteste sabit bir hızda inmek mi daha mantıklı?

    Panik fren, panik frende fren ve debriyaj aynı anda kullanılır peki niye? Araç vitesteyken sen sadece frene basarsan aktarım organlarıda duracağı içi motoruda stop ettirir bu haraket bizzat denedim biliyorum. Bu yüzden motor stop etmesin diye debriyaj ve frene aynı anda basılır ama eski araçlarda bu geçerliydi yani ABS olmayanlarda. Yeni nesil araçlarda yani ABSli araçlarda debriyaja basmanada gerek yok diye biliyorum.


    Yine söylüyorum, boşa atmak tehlikelidir, kontrolsüz bir hızlanma sağlar, sürekli fren kullandırır ki buda fren tertibatının ısınmasına yol açar, uzun lafın kısası güvensiz bir sürüş sağlar. Eskiden acemiyken habire boşa atardım bayır aşağı bende. Ama bazı şeyleri öğrendikten sonra ve alıştıktan sonra daha mantıklı ve bilinçli araç kullanımına alışıyor insan.


    Bilgilendirmelerin için teşekkürler üstâd... Tamam ben de kendimi viteste gitmeye alıştırıyor, fren balatalarımla mutlu mesut yaşıyorum :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Allah aşkına birisi şu sorunun cevabını üst konu yapsın ya da üst konulara yazsın yaa

    ani frenlemede (panik frende) en kısa mesafede durmak için fren+debriyaj kullanılır, refleks olarak anında 4'ten 5'ten 2'ye atma refleksiniz yoksa

    ayrıca, yokuş çıktığın viteste inilir muhabbeti de eskidi bence, kamyon mü sürüyoruz otobüs mü arkadaşlar? eski araçların fren sistemleriyle yenilerinki bir mi? otobüsler kamyonla bile aştı artık bunları (tekir rampası gibi ekstrem yerler hariç!!!)


    Arkadaşım biz pakik frenden bahsetmiyoruz normal sürüşten bahsediyoruz. Boşa atmak ne eski araçlarda ne de yeni araçlarda doğru bişey de-ğil-dir... Eskiden benzin tasarrufu için boşa atarlardı ama oda bitti artık yeni araçlarda vitesteyken benzin tasarrufu oluyor. Kamyonla alakası yok bu işin. Isınan fren sistemi ve güvenli frenaj ila alakası var.

    Onu geçtim yukarıda uzun uzunda anlattım niye boşta gidilmemesi gerektiğini. Bağır ağşağı habire frene basarak mı inmek mantıklı yoksa viteste sabit bir hızda inmek mi daha mantıklı?

    Panik fren, panik frende fren ve debriyaj aynı anda kullanılır peki niye? Araç vitesteyken sen sadece frene basarsan aktarım organlarıda duracağı içi motoruda stop ettirir bu haraket bizzat denedim biliyorum. Bu yüzden motor stop etmesin diye debriyaj ve frene aynı anda basılır ama eski araçlarda bu geçerliydi yani ABS olmayanlarda. Yeni nesil araçlarda yani ABSli araçlarda debriyaja basmanada gerek yok diye biliyorum.


    Yine söylüyorum, boşa atmak tehlikelidir, kontrolsüz bir hızlanma sağlar, sürekli fren kullandırır ki buda fren tertibatının ısınmasına yol açar, uzun lafın kısası güvensiz bir sürüş sağlar. Eskiden acemiyken habire boşa atardım bayır aşağı bende. Ama bazı şeyleri öğrendikten sonra ve alıştıktan sonra daha mantıklı ve bilinçli araç kullanımına alışıyor insan.

    mesajımın bir üstünde birisi boşta fren mesafesi uzar demiş de, ben ona nazaran yazdım, yoksa fren yapacağımızda dur önce boşa alayım diye bişey yok tabi, ancak yanıldığın bir nokta var, yeni nesil araçlarda özellikle debriyaja basılmalı, çünkü araç stop ederse abs esp srs ebd...vs direksiyon hidroliği... hepsi devre dışı kalır


    quote:

    Orijinalden alıntı: vsabah


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Allah aşkına birisi şu sorunun cevabını üst konu yapsın ya da üst konulara yazsın yaa




    Arkadaşım cevabın için teşekkür ederim. Ama bu dediğin cümleyi anlamadım. Konuyu yanlış yere mi açtım? Düzeltmek için yapmam gereken bir şey varsa yapabilirim...


    Yok kardeşim, demek istediğim bu sorunun en az 20 defa tartışılmış olmasıdır...

    sonuç da, viteste inilir hem araç yakıt tüketmez hem hızı sabit kalır ya da dajha kontrollü hızlanır

    forumda cut off diye aratırsan bulabilirsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 24 Şubat 2011; 16:43:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Allah aşkına birisi şu sorunun cevabını üst konu yapsın ya da üst konulara yazsın yaa

    ani frenlemede (panik frende) en kısa mesafede durmak için fren+debriyaj kullanılır, refleks olarak anında 4'ten 5'ten 2'ye atma refleksiniz yoksa

    ayrıca, yokuş çıktığın viteste inilir muhabbeti de eskidi bence, kamyon mü sürüyoruz otobüs mü arkadaşlar? eski araçların fren sistemleriyle yenilerinki bir mi? otobüsler kamyonla bile aştı artık bunları (tekir rampası gibi ekstrem yerler hariç!!!)


    Arkadaşım biz pakik frenden bahsetmiyoruz normal sürüşten bahsediyoruz. Boşa atmak ne eski araçlarda ne de yeni araçlarda doğru bişey de-ğil-dir... Eskiden benzin tasarrufu için boşa atarlardı ama oda bitti artık yeni araçlarda vitesteyken benzin tasarrufu oluyor. Kamyonla alakası yok bu işin. Isınan fren sistemi ve güvenli frenaj ila alakası var.

    Onu geçtim yukarıda uzun uzunda anlattım niye boşta gidilmemesi gerektiğini. Bağır ağşağı habire frene basarak mı inmek mantıklı yoksa viteste sabit bir hızda inmek mi daha mantıklı?

    Panik fren, panik frende fren ve debriyaj aynı anda kullanılır peki niye? Araç vitesteyken sen sadece frene basarsan aktarım organlarıda duracağı içi motoruda stop ettirir bu haraket bizzat denedim biliyorum. Bu yüzden motor stop etmesin diye debriyaj ve frene aynı anda basılır ama eski araçlarda bu geçerliydi yani ABS olmayanlarda. Yeni nesil araçlarda yani ABSli araçlarda debriyaja basmanada gerek yok diye biliyorum.


    Yine söylüyorum, boşa atmak tehlikelidir, kontrolsüz bir hızlanma sağlar, sürekli fren kullandırır ki buda fren tertibatının ısınmasına yol açar, uzun lafın kısası güvensiz bir sürüş sağlar. Eskiden acemiyken habire boşa atardım bayır aşağı bende. Ama bazı şeyleri öğrendikten sonra ve alıştıktan sonra daha mantıklı ve bilinçli araç kullanımına alışıyor insan.

    mesajımın bir üstünde birisi boşta fren mesafesi uzar demiş de, ben ona nazaran yazdım, yoksa fren yapacağımızda dur önce boşa alayım diye bişey yok tabi, ancak yanıldığın bir nokta var, yeni nesil araçlarda özellikle debriyaja basılmalı, çünkü araç stop ederse abs esp srs ebd...vs direksiyon hidroliği... hepsi devre dışı kalır


    quote:

    Orijinalden alıntı: vsabah


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Allah aşkına birisi şu sorunun cevabını üst konu yapsın ya da üst konulara yazsın yaa




    Arkadaşım cevabın için teşekkür ederim. Ama bu dediğin cümleyi anlamadım. Konuyu yanlış yere mi açtım? Düzeltmek için yapmam gereken bir şey varsa yapabilirim...


    Yok kardeşim, demek istediğim bu sorunun en az 20 defa tartışılmış olmasıdır...

    sonuç da, viteste inilir hem araç yakıt tüketmez hem hızı sabit kalır ya da dajha kontrollü hızlanır

    forumda cut off diye aratırsan bulabilirsin

    Alıntıları Göster
    Marifet iniş aşağı boşta gitmek değildir. Marifet yokuş yukarı boşta gidebilmektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Marifet iniş aşağı boşta gitmek değildir. Marifet yokuş yukarı boşta gidebilmektir.

    Alıntıları Göster
    crazyarif , önceden corolla kullanıyordum abs yoktu onda lastikler kitlenince motorda duruyordu fakat şu anda ABSli aracım daha doğru düzgün deneyemedim :) ama karda frene bastığımda ABS devredeyken motor stop etmemişti. Acaba her araçta farklı mı ki? Araç ;VW Bora




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şair-i Maderzat

    Yokuşu çıktığın VİTESTE inmelisin. Güvenilir olanı budur. Önerileni de budur.

    bunu bir kamyoncu abiden duymuştum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    crazyarif , önceden corolla kullanıyordum abs yoktu onda lastikler kitlenince motorda duruyordu fakat şu anda ABSli aracım daha doğru düzgün deneyemedim :) ama karda frene bastığımda ABS devredeyken motor stop etmemişti. Acaba her araçta farklı mı ki? Araç ;VW Bora

    bazı araçlarda ani frende durmaya yakın vites "çat" diye boşa atıyordu sanırım dacia'nın bir modelindeydi, öyle bir ani frenle ben de karşılaşmadım da debriyaja bastığımdan farketmemişimdir, gerçi hiç sert frenle durmadım genelde fren+manevrayla kurtardım allah kimseyi bunu tecrübe edecek kadar acı fren yapacak duruma düşürmesin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42
    Marifet iniş aşağı boşta gitmek değildir. Marifet yokuş yukarı boşta gidebilmektir.

    Dostum yardin beni mobil syrymde emoticon olsa muhaha doldururdum burayi ama yok :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42
    Marifet iniş aşağı boşta gitmek değildir. Marifet yokuş yukarı boşta gidebilmektir.

    Dostum yardin beni mobil syrymde emoticon olsa muhaha doldururdum burayi ama yok :))

    kia ceed'de 4'ten boşa "çat" diye atınca rampaları boşta çıkıyormuş




  • bu form sayesinde doğru bildiğim bir yanlışı düzelterek bulunduğum yer olan Karadeniz bölgesindeki bol yokuşlu yollarda artık vitesi boşa atmıyorum..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.