Şimdi Ara

lastiklere nitrojen gazı basıyorlar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
67
Cevap
0
Favori
63.301
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 8 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 59
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 74 gün 17 saat 29 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 5
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • alex73 (4 mesaj) NITRALIFE (3 mesaj) duduco (2 mesaj) nlty2000 (2 mesaj) VEDAT_06 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (16 mesaj) Mobil (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    234 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Ankarada arabanın bütün lastiklerini indirip nitrojen gazı basıyorlar sonra tekrar indirip birdaha gazı basıp oksijeni tababen inçinden atıyorlar ve sadece nitrojen gazı lastiğin içinde kalıyormuş. Böyle oldugu zaman kesinlikle lastik havalarında zamanla inme olmuyormuş, benzin tasarufu olduğu ğibi en önemliside lastik yıpranmaları %70 cıvarında azalıyormuş gibi çesitli şeyler söylediler. Aranızda bu konuda bir bilğisi olan veya yaptıran varmı bayağı berak ettim.



    |
    |
  • Binbaşı
    1761 Mesaj
    iyi de nitrojen diyip duruyosunuz o bildiğiniz AZOT. havadaki azot. bilmeyene farklı bişiymiş gibi gelcek şimdi.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    775 Mesaj
    nitrojenle nitroksit karıştırılıyor sıklıkla.
    nitrojen:azot
    nitroksit dediğimizde NOS diye tabir ettiğimiz olay...

    bu da lastiklere nitrojen dolumuyla ilgili bi adres: ücretsiz dolduruyomuş...
  • Yarbay
    2251 Mesaj
    Ben 4 lastik aldığımda ücretsiz nitrojen bastılar lastiklere. Bir özelliğide uzun yolda genelde lastik havaları kaçar ama bunda lastik veya jant bozulmadıktan sonra hava kontrollerini unutabilirsiniz. Yaklaşık 8 ay oldu lastikleri yenileyeli hiç hava kaçırmadı
    |
    |
  • Teğmen
    240 Mesaj
    Tam ne oldugunu bilmiyorum fakat kaucuk tabanli malzemelerin azot gazina ozel bir davranisi vardi. Sanirim diger gazlar disari sizarken azot sizamiyormuydu neydi. Lastik de kaucuk a benzer bir yapida oldugundan lastik basincini koruyor olabilir.

    Fakat bunun disinda herhangi bir fiziksel artisi hissedilmez. Millet uyduruyor, sicaklik degisimlerinden daha az etkileniyor, azotun agirligi az oldugundan teker daha iyi donuyor vs diye. Bu tarz artilar ya yok yada kesinlikle hissedilemeyecek derecede dusuk.
    |
    |
  • Yarbay
    3136 Mesaj
    çok iyi bi şey miş bu yaw...

    arabayı alalım hayırlısıyla jantları büyüttükten sonra hemen nitrojenimizi basalım içine...
    |
    |
  • Binbaşı
    1145 Mesaj
    bizde iş aracı 2003 nissan pick up war biraz sallama problemi var dı nitrojen bastırdık , sallama bayağı azaldı, 300 km yol yaptıktan sonra lastiği elledim hiç ısınma yapmamıştı..

    yarın yeni aracım sorento geliyor, geldiği gibi nitrojeni bastıracam lastiklere, tavsiye ederim..
    |
    |
  • Teğmen
    194 Mesaj
    Arkadaşlar bende yeni fiesta aldım istte nerde bulabilirim bunu yapan birilerini her lastikçide olmaz heralde?Bi yer ismi verirseniz sevinirim!!!
    |
    |
  • Teğmen
    234 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    f1 de de kulandıklarına göre iyi birsey galiba olmasa bu hafta sonu doldurtayım hemde üçretsiz
    quote:

    Orijinalinden alıntı: expo



    bu da lastiklere nitrojen dolumuyla ilgili bi adres: ücretsiz dolduruyomuş...
    |
    |
  • Yarbay
    2368 Mesaj
    ben doldururken adam patladıgında havası bırden ınmez demıstı
    ve oyle oldu
    teker delınmıs tı, baktım hava kacırıo,
    eve kadar goturdu benı, ve hala ınmeye devam edıyordu
    |
    |
  • Onbaşı
    26 Mesaj
    arkadaslar antalya da varmı bunu yapan?
    |
    |
  • Yarbay
    2048 Mesaj
    Evet Antalyada var mı bunu yapan?
    |
    |
  • Yarbay
    2251 Mesaj
    Büyük lastikçilere gidin mutlaka yapıyorlardır
    |
    |
  • Teğmen
    234 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    arkadaşlar bunu ilk ögrendiğim yer 20 milyon istedi araştırınca bedavaya yapan yer cıktı haberiniz olsun kandırılmayalım cok yüksek fiyatlara yapmasınlar.
    |
    |
  • Teğmen
    173 Mesaj
    BİZİM ŞİRKETTE LASTİK BAŞINA 5 MİLYON ALIYORLAR
    1,LASTİK BASINCI SABİT KALIYOR
    2,ISINMADAN MEYDANA GELEN PATLAMALARI EN AZA İNDİRİYOR.
    3,SICAK VE SOĞUKTAN LASTİK İÇİNDE NEM OLUŞUR BU LASTİĞİ RESMEN ÇÜRÜTÜR NİTRO BUNU ENGELLER.
    |
    |
  • Çavuş
    95 Mesaj
    quote:

    Orijinalinden alıntı: adilfrom

    bizde iş aracı 2003 nissan pick up war biraz sallama problemi var dı nitrojen bastırdık , sallama bayağı azaldı, 300 km yol yaptıktan sonra lastiği elledim hiç ısınma yapmamıştı..

    yarın yeni aracım sorento geliyor, geldiği gibi nitrojeni bastıracam lastiklere, tavsiye ederim..


    bazı arkadaşlar da %70 az aşınma demiş...

    lastik ısınmazsa iyi yol tutmaz... muhtemelen bu yüzden de az eskir... ama iyi bişey değil bu! dikkat ederseniz f 1 de kaza oldugunda o sarı ışıklı mercedes araba piste girdiğinde lastiklerin sogumaması için bir saga bi sola gider gelir arabalar... takmadan önce de ısıtıcıya sararlar...

    yoksa lastik ısınmaz yol tutmaz...

    fazla ısınma zararlıdır tabi... motorun çalışması için nasıl ideal bir ısı varsa

    fazlası zarar azı zararsa bu da aynı...

    yani lastik gerçekten ısınmıyorsa ben faydalı bir iş olmadıgını düşünüyorum...
    |
    |




  • Teğmen
    240 Mesaj
    Hocam lastigin havasi yeterli degilse fazla surtunme olur, lastik fazla isinir. Lastik icin ideal isi 60 derece denir ama bu lastikden lastige degisir. Fakat sana soyleyeyim normal otolarin normal kullaniminda 60 dereceleri bulman cok da ideal sey degil. Tamam yol tutus bir miktar artar fakat asinma da cor artar.
    |
    |
  • Er
    2 Mesaj
    Sevgili arkadaşlar, soluduğumuz havanın zaten 78% i azot gazı yani N2 gazıdır. Yani söylediğiniz şeyler o kadar gereksiz ki... hava zaten çoğunlukla azottur, ve 100% azot ile 78% azot oranı arasındaki performans farkı sadece F1 gibi saniyelerin başarıda rol oynadığı uygulamalarda ortaya çıkar.Yani bu olay uyanık lastik bayilerinin, bizim cahil insanlarımızdan yararlanmasından ibarettir.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    734 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: alperkuni

    Sevgili arkadaşlar, soluduğumuz havanın zaten 78% i azot gazı yani N2 gazıdır. Yani söylediğiniz şeyler o kadar gereksiz ki... hava zaten çoğunlukla azottur, ve 100% azot ile 78% azot oranı arasındaki performans farkı sadece F1 gibi saniyelerin başarıda rol oynadığı uygulamalarda ortaya çıkar.Yani bu olay uyanık lastik bayilerinin, bizim cahil insanlarımızdan yararlanmasından ibarettir.
  • Er
    3 Mesaj
    Merhaba,

    Lastiklerde Nitrojen yani Azot gazi kullanimi artik ispat edilmis ve cok kazacli bir uygulama. Ozellikle lastik fiyatlarinin yuksek oldugu ve gidilecek her ekstra km nin onemli, az harcanacak her litre benzinin cok degerli oldugu otobus, kamyon ve is makinasi guruplarinda.

    Bu konudaki sorularinizi cevaplamaktan mutluluk duyarim.

    Saygilarimla,

    Mete Timur
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Radyo Dinle
Instagram takipçi satın al
Sohbet
kripto para haberleri
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,469
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.