Şimdi Ara

lastiklere nitrojen gazı basıyorlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
63.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ankarada arabanın bütün lastiklerini indirip nitrojen gazı basıyorlar sonra tekrar indirip birdaha gazı basıp oksijeni tababen inçinden atıyorlar ve sadece nitrojen gazı lastiğin içinde kalıyormuş. Böyle oldugu zaman kesinlikle lastik havalarında zamanla inme olmuyormuş, benzin tasarufu olduğu ğibi en önemliside lastik yıpranmaları %70 cıvarında azalıyormuş gibi çesitli şeyler söylediler. Aranızda bu konuda bir bilğisi olan veya yaptıran varmı bayağı berak ettim.



  • iyi de nitrojen diyip duruyosunuz o bildiğiniz AZOT. havadaki azot. bilmeyene farklı bişiymiş gibi gelcek şimdi.
  • nitrojenle nitroksit karıştırılıyor sıklıkla.
    nitrojen:azot
    nitroksit dediğimizde NOS diye tabir ettiğimiz olay...

    bu da lastiklere nitrojen dolumuyla ilgili bi adres: ücretsiz dolduruyomuş...
  • Ben 4 lastik aldığımda ücretsiz nitrojen bastılar lastiklere. Bir özelliğide uzun yolda genelde lastik havaları kaçar ama bunda lastik veya jant bozulmadıktan sonra hava kontrollerini unutabilirsiniz. Yaklaşık 8 ay oldu lastikleri yenileyeli hiç hava kaçırmadı
  • Tam ne oldugunu bilmiyorum fakat kaucuk tabanli malzemelerin azot gazina ozel bir davranisi vardi. Sanirim diger gazlar disari sizarken azot sizamiyormuydu neydi. Lastik de kaucuk a benzer bir yapida oldugundan lastik basincini koruyor olabilir.

    Fakat bunun disinda herhangi bir fiziksel artisi hissedilmez. Millet uyduruyor, sicaklik degisimlerinden daha az etkileniyor, azotun agirligi az oldugundan teker daha iyi donuyor vs diye. Bu tarz artilar ya yok yada kesinlikle hissedilemeyecek derecede dusuk.
  • çok iyi bi şey miş bu yaw...

    arabayı alalım hayırlısıyla jantları büyüttükten sonra hemen nitrojenimizi basalım içine...
  • bizde iş aracı 2003 nissan pick up war biraz sallama problemi var dı nitrojen bastırdık , sallama bayağı azaldı, 300 km yol yaptıktan sonra lastiği elledim hiç ısınma yapmamıştı..

    yarın yeni aracım sorento geliyor, geldiği gibi nitrojeni bastıracam lastiklere, tavsiye ederim..
  • Arkadaşlar bende yeni fiesta aldım istte nerde bulabilirim bunu yapan birilerini her lastikçide olmaz heralde?Bi yer ismi verirseniz sevinirim!!!
  • f1 de de kulandıklarına göre iyi birsey galiba olmasa bu hafta sonu doldurtayım hemde üçretsiz
    quote:

    Orijinalinden alıntı: expo



    bu da lastiklere nitrojen dolumuyla ilgili bi adres: ücretsiz dolduruyomuş...
  • ben doldururken adam patladıgında havası bırden ınmez demıstı
    ve oyle oldu
    teker delınmıs tı, baktım hava kacırıo,
    eve kadar goturdu benı, ve hala ınmeye devam edıyordu
  • arkadaslar antalya da varmı bunu yapan?
  • Evet Antalyada var mı bunu yapan?
  • Büyük lastikçilere gidin mutlaka yapıyorlardır
  • arkadaşlar bunu ilk ögrendiğim yer 20 milyon istedi araştırınca bedavaya yapan yer cıktı haberiniz olsun kandırılmayalım cok yüksek fiyatlara yapmasınlar.
  • BİZİM ŞİRKETTE LASTİK BAŞINA 5 MİLYON ALIYORLAR
    1,LASTİK BASINCI SABİT KALIYOR
    2,ISINMADAN MEYDANA GELEN PATLAMALARI EN AZA İNDİRİYOR.
    3,SICAK VE SOĞUKTAN LASTİK İÇİNDE NEM OLUŞUR BU LASTİĞİ RESMEN ÇÜRÜTÜR NİTRO BUNU ENGELLER.
  • quote:

    Orijinalinden alıntı: adilfrom

    bizde iş aracı 2003 nissan pick up war biraz sallama problemi var dı nitrojen bastırdık , sallama bayağı azaldı, 300 km yol yaptıktan sonra lastiği elledim hiç ısınma yapmamıştı..

    yarın yeni aracım sorento geliyor, geldiği gibi nitrojeni bastıracam lastiklere, tavsiye ederim..


    bazı arkadaşlar da %70 az aşınma demiş...

    lastik ısınmazsa iyi yol tutmaz... muhtemelen bu yüzden de az eskir... ama iyi bişey değil bu! dikkat ederseniz f 1 de kaza oldugunda o sarı ışıklı mercedes araba piste girdiğinde lastiklerin sogumaması için bir saga bi sola gider gelir arabalar... takmadan önce de ısıtıcıya sararlar...

    yoksa lastik ısınmaz yol tutmaz...

    fazla ısınma zararlıdır tabi... motorun çalışması için nasıl ideal bir ısı varsa

    fazlası zarar azı zararsa bu da aynı...

    yani lastik gerçekten ısınmıyorsa ben faydalı bir iş olmadıgını düşünüyorum...
  • Hocam lastigin havasi yeterli degilse fazla surtunme olur, lastik fazla isinir. Lastik icin ideal isi 60 derece denir ama bu lastikden lastige degisir. Fakat sana soyleyeyim normal otolarin normal kullaniminda 60 dereceleri bulman cok da ideal sey degil. Tamam yol tutus bir miktar artar fakat asinma da cor artar.
  • Sevgili arkadaşlar, soluduğumuz havanın zaten 78% i azot gazı yani N2 gazıdır. Yani söylediğiniz şeyler o kadar gereksiz ki... hava zaten çoğunlukla azottur, ve 100% azot ile 78% azot oranı arasındaki performans farkı sadece F1 gibi saniyelerin başarıda rol oynadığı uygulamalarda ortaya çıkar.Yani bu olay uyanık lastik bayilerinin, bizim cahil insanlarımızdan yararlanmasından ibarettir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alperkuni

    Sevgili arkadaşlar, soluduğumuz havanın zaten 78% i azot gazı yani N2 gazıdır. Yani söylediğiniz şeyler o kadar gereksiz ki... hava zaten çoğunlukla azottur, ve 100% azot ile 78% azot oranı arasındaki performans farkı sadece F1 gibi saniyelerin başarıda rol oynadığı uygulamalarda ortaya çıkar.Yani bu olay uyanık lastik bayilerinin, bizim cahil insanlarımızdan yararlanmasından ibarettir.
  • Merhaba,

    Lastiklerde Nitrojen yani Azot gazi kullanimi artik ispat edilmis ve cok kazacli bir uygulama. Ozellikle lastik fiyatlarinin yuksek oldugu ve gidilecek her ekstra km nin onemli, az harcanacak her litre benzinin cok degerli oldugu otobus, kamyon ve is makinasi guruplarinda.

    Bu konudaki sorularinizi cevaplamaktan mutluluk duyarim.

    Saygilarimla,

    Mete Timur
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.