Şimdi Ara

Bor katkısı ve bazı konular katkılar hakkında (ÖNEMLİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
285
Cevap
2
Favori
110.267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar; Ben bir arkadaşım için burada bir konuyu dile getireceğim ve arkadaşımın aynen yazdığı şeyi burada paylaşıyorum. altta tırnak içerisinde belirttiğim kısım arkadaşıma aittir

    "Benim bir kaç sorum olacak otomobil sektöründe çalışmaktayım ve yaşadığımız bir sorundan dolayı burada bazı sorularımı dile getirmek istiyorum ve gerçekten bilgisi olan veya bilgisi olan insanlardan bilgi alıp burada bilgi paylaşımında bulunabilecek insanlar bilgi versinler. Gerçekten önemli bir konudur

    Şöyle ifade edeyim. Ben bir markanın yetkili servisinde yedek parça bölümünde çalışmaktayım. burada araçların periyodik, yıllık ve belli aralıklarla yapılan bakımlarında veya bazı kontrollerinde; bor katkısı, enjektör temizleyici, şanzıman katkısı, lpg katkısı ve motor katkısı koymaktayız bunların hepsi farklı zamanlarda ve bakım sırasında farklı şekillerde konulmakta. bir süre önce satışını yaptığımız bu katkılar bazı araçlara konuldu hatta aynı bakımda 4 ü uygulandı sonrasında aracın iticileri, zincir sistemi ve bazı hareketli mekanik kısımları sorun çıkardı. özellikle iticiler çok aşınmıştı. Bu katkıların sizce yağa ne gibi bir zararı olabilir. ayrıca hangileri beraber konulursa yağın vizikozitesini süşürür veya etkiler. Ayrıca Bu katkıları daha öncede koyuyorduk ama yakın zamanda kullanmaya başladığımız Bor katkısınıda koyunca böyle bir sorun ortaya çıktı. bunun yanında bu enjektör temizleyicii motor katkısı ve şanzıman katkılarınında bir etkisi olurmu. kimyasal olarak ne gibi bir sorun çıkartabilir. Ayrıca bu sonucu doğurmasının sebebi nedir. bu arada iki tane araç geldi ve araç 8000 km civarında ayrıca araçlardan biri daha yeni bir araç

    Bu konuda kimyasal olarak nasıl bir sonuç ortaya çıkar ve sebep bu katkılarmıdır. bu konuda illede bu meslekte olan arkadaşlar cevap versinler demiyorum varsa kimya ile uğraşan arkadaşlar ve bu işin ticaretini yapan arkadaşlarda cevap verebilirler. Bazı sebeplerden dolayı marka vermiyorum...

    Cevaplarınız benim için çok önemlidir. Saygılar...







  • Yokmu arkadaşlar bu konu hkkında bilgisi olan???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Yokmu arkadaşlar bu konu hkkında bilgisi olan???
    Bu forumda başka konulara bir kaç kere yazdım. Yine yazıyorum.

    1992 Model benzinli Broadway aracımda kullandım. Hiç bir zararını görmedim. Aksine, faydasını gördüm. Motor sessizleşti. İlk marşta daha kolay çalışmaya başladı. 2 ile çıktığım yokuşları 3 ile çıkmaya başladım. Fakat bu katkı maddesi yeni araçlara uygulandığı zaman bazı problemler olduğunu ben de duydum. Daha çok kaşarlanmış motorlarda işe yarıyor.
  • Benzer bir sorunu 1999 corolla aracımda ben de yaşamıştım. Bor katkısını koyduktan sonra arabanın çekişi ilk başlarda gözle görülür bir şekilde arttı, motor sessizleşti. Ancak bir süre sonra motorda çekiş düşüklüğü ve gaz yememe gibi sorunlar olmaya başladı. Bu ve benzer anormallikleri yağ katkısına bağlamamıştım, çünkü bir kaç ay önce de BRC sıralı sistem LPG taktırmıştım ve sorunlarının kaynağının kalibrasyon olduğunu düşünmüştüm. Motor ve LPG sistemi bütün kontrollerden geçtikten sonra yağ seviyesine baktığımızda yağ çubuğunda hiç yağ kalmadığını gördüm üstelik yağ değişiminden itibaren 2000 km bile geçmemişti. Segmanların aşınmış olabileceğini düşünerek kompresyon testi de yaptırdık ve silindirlerde kompresyon kaçağının olmadığı görüldü. Bu olaylar olurken sübaplardan da şakırtılar gelmeye başladı.

    Bütün bu olayların sorumlusu yağ katkısı mıdır değil midir bilemiyorum ancak böyle bir olay yaşadım. Ve aracım bu olaylardan sonra hiç bir zaman tam olarak düzelmedi, ortalama 3000 km'de 1 lt yağ eksiltmeye devam etti. LPG değişimi ve bor ilavesinden önce yaklaşık 20 bin km benzinle kullandığım araçta gram yağ eksiltme yoktu. Daha önceki aracımı (91 spring) yaklaşık 130 bin km LPG'li kullandım ve motor 200'bine geldiğinde conta yakma sonucu (radyatör fanı arızası nedeniyle hararet yapmıştı) açıldığında sübaplarda en ufak aşınma ve bozulma yoktu.

    Daha sonra yaptığım araştırmalarda bazı motorlarda yağ katkılarının sübap millerinin ve gayıt (guide) larının aşınmasına neden olabileceğini öğrendim. Hatta yıllardır arabalarımı götürdüğüm motor ustası arkadaşım açtıkları bir motorda yağ katkılarının tortulanıp yapışması sonucu krank milinin kalınlığının iki katına çıktığını ve bu katmanın cam gibi sert olduğunu söylemişti.

    Sakın yanlış anlaşılmasın ben bu tür araştırmaları sonuna kadar destekliyorum ve belki de benim aracımda başka sorunlar vardı. Forumda bir çok arkadaş bu tür katkıları kullandıklarında ciddi tasarruflar sağladıklarını söylüyorlar, onlara inanmakla beraber ben artık her türlü katıktan uzak duruyorum. Zira henüz bu katkıları kullanan çeşitli motorlara ait yayınlanmış uzun dönem (100 bin km) testler yok.



    quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Merhaba arkadaşlar; Ben bir arkadaşım için burada bir konuyu dile getireceğim ve arkadaşımın aynen yazdığı şeyi burada paylaşıyorum. altta tırnak içerisinde belirttiğim kısım arkadaşıma aittir

    "Benim bir kaç sorum olacak otomobil sektöründe çalışmaktayım ve yaşadığımız bir sorundan dolayı burada bazı sorularımı dile getirmek istiyorum ve gerçekten bilgisi olan veya bilgisi olan insanlardan bilgi alıp burada bilgi paylaşımında bulunabilecek insanlar bilgi versinler. Gerçekten önemli bir konudur

    Şöyle ifade edeyim. Ben bir markanın yetkili servisinde yedek parça bölümünde çalışmaktayım. burada araçların periyodik, yıllık ve belli aralıklarla yapılan bakımlarında veya bazı kontrollerinde; bor katkısı, enjektör temizleyici, şanzıman katkısı, lpg katkısı ve motor katkısı koymaktayız bunların hepsi farklı zamanlarda ve bakım sırasında farklı şekillerde konulmakta. bir süre önce satışını yaptığımız bu katkılar bazı araçlara konuldu hatta aynı bakımda 4 ü uygulandı sonrasında aracın iticileri, zincir sistemi ve bazı hareketli mekanik kısımları sorun çıkardı. özellikle iticiler çok aşınmıştı. Bu katkıların sizce yağa ne gibi bir zararı olabilir. ayrıca hangileri beraber konulursa yağın vizikozitesini süşürür veya etkiler. Ayrıca Bu katkıları daha öncede koyuyorduk ama yakın zamanda kullanmaya başladığımız Bor katkısınıda koyunca böyle bir sorun ortaya çıktı. bunun yanında bu enjektör temizleyicii motor katkısı ve şanzıman katkılarınında bir etkisi olurmu. kimyasal olarak ne gibi bir sorun çıkartabilir. Ayrıca bu sonucu doğurmasının sebebi nedir. bu arada iki tane araç geldi ve araç 8000 km civarında ayrıca araçlardan biri daha yeni bir araç

    Bu konuda kimyasal olarak nasıl bir sonuç ortaya çıkar ve sebep bu katkılarmıdır. bu konuda illede bu meslekte olan arkadaşlar cevap versinler demiyorum varsa kimya ile uğraşan arkadaşlar ve bu işin ticaretini yapan arkadaşlarda cevap verebilirler. Bazı sebeplerden dolayı marka vermiyorum...

    Cevaplarınız benim için çok önemlidir. Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    Benzer bir sorunu 1999 corolla aracımda ben de yaşamıştım. Bor katkısını koyduktan sonra arabanın çekişi ilk başlarda gözle görülür bir şekilde arttı, motor sessizleşti. Ancak bir süre sonra motorda çekiş düşüklüğü ve gaz yememe gibi sorunlar olmaya başladı. Bu ve benzer anormallikleri yağ katkısına bağlamamıştım, çünkü bir kaç ay önce de BRC sıralı sistem LPG taktırmıştım ve sorunlarının kaynağının kalibrasyon olduğunu düşünmüştüm. Motor ve LPG sistemi bütün kontrollerden geçtikten sonra yağ seviyesine baktığımızda yağ çubuğunda hiç yağ kalmadığını gördüm üstelik yağ değişiminden itibaren 2000 km bile geçmemişti. Segmanların aşınmış olabileceğini düşünerek kompresyon testi de yaptırdık ve silindirlerde kompresyon kaçağının olmadığı görüldü. Bu olaylar olurken sübaplardan da şakırtılar gelmeye başladı.

    Bütün bu olayların sorumlusu yağ katkısı mıdır değil midir bilemiyorum ancak böyle bir olay yaşadım. Ve aracım bu olaylardan sonra hiç bir zaman tam olarak düzelmedi, ortalama 3000 km'de 1 lt yağ eksiltmeye devam etti. LPG değişimi ve bor ilavesinden önce yaklaşık 20 bin km benzinle kullandığım araçta gram yağ eksiltme yoktu. Daha önceki aracımı (91 spring) yaklaşık 130 bin km LPG'li kullandım ve motor 200'bine geldiğinde conta yakma sonucu (radyatör fanı arızası nedeniyle hararet yapmıştı) açıldığında sübaplarda en ufak aşınma ve bozulma yoktu.

    Daha sonra yaptığım araştırmalarda bazı motorlarda yağ katkılarının sübap millerinin ve gayıt (guide) larının aşınmasına neden olabileceğini öğrendim. Hatta yıllardır arabalarımı götürdüğüm motor ustası arkadaşım açtıkları bir motorda yağ katkılarının tortulanıp yapışması sonucu krank milinin kalınlığının iki katına çıktığını ve bu katmanın cam gibi sert olduğunu söylemişti.

    Sakın yanlış anlaşılmasın ben bu tür araştırmaları sonuna kadar destekliyorum ve belki de benim aracımda başka sorunlar vardı. Forumda bir çok arkadaş bu tür katkıları kullandıklarında ciddi tasarruflar sağladıklarını söylüyorlar, onlara inanmakla beraber ben artık her türlü katıktan uzak duruyorum. Zira henüz bu katkıları kullanan çeşitli motorlara ait yayınlanmış uzun dönem (100 bin km) testler yok.



    quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Merhaba arkadaşlar; Ben bir arkadaşım için burada bir konuyu dile getireceğim ve arkadaşımın aynen yazdığı şeyi burada paylaşıyorum. altta tırnak içerisinde belirttiğim kısım arkadaşıma aittir

    "Benim bir kaç sorum olacak otomobil sektöründe çalışmaktayım ve yaşadığımız bir sorundan dolayı burada bazı sorularımı dile getirmek istiyorum ve gerçekten bilgisi olan veya bilgisi olan insanlardan bilgi alıp burada bilgi paylaşımında bulunabilecek insanlar bilgi versinler. Gerçekten önemli bir konudur

    Şöyle ifade edeyim. Ben bir markanın yetkili servisinde yedek parça bölümünde çalışmaktayım. burada araçların periyodik, yıllık ve belli aralıklarla yapılan bakımlarında veya bazı kontrollerinde; bor katkısı, enjektör temizleyici, şanzıman katkısı, lpg katkısı ve motor katkısı koymaktayız bunların hepsi farklı zamanlarda ve bakım sırasında farklı şekillerde konulmakta. bir süre önce satışını yaptığımız bu katkılar bazı araçlara konuldu hatta aynı bakımda 4 ü uygulandı sonrasında aracın iticileri, zincir sistemi ve bazı hareketli mekanik kısımları sorun çıkardı. özellikle iticiler çok aşınmıştı. Bu katkıların sizce yağa ne gibi bir zararı olabilir. ayrıca hangileri beraber konulursa yağın vizikozitesini süşürür veya etkiler. Ayrıca Bu katkıları daha öncede koyuyorduk ama yakın zamanda kullanmaya başladığımız Bor katkısınıda koyunca böyle bir sorun ortaya çıktı. bunun yanında bu enjektör temizleyicii motor katkısı ve şanzıman katkılarınında bir etkisi olurmu. kimyasal olarak ne gibi bir sorun çıkartabilir. Ayrıca bu sonucu doğurmasının sebebi nedir. bu arada iki tane araç geldi ve araç 8000 km civarında ayrıca araçlardan biri daha yeni bir araç

    Bu konuda kimyasal olarak nasıl bir sonuç ortaya çıkar ve sebep bu katkılarmıdır. bu konuda illede bu meslekte olan arkadaşlar cevap versinler demiyorum varsa kimya ile uğraşan arkadaşlar ve bu işin ticaretini yapan arkadaşlarda cevap verebilirler. Bazı sebeplerden dolayı marka vermiyorum...

    Cevaplarınız benim için çok önemlidir. Saygılar...
    İşte benim meselemde bu arkadaşlar aynı sorunlar ve iticiler aşınmış ayrıca bir konu daha bunların birbiriile karıştığında etkisi nedir. yağı ne hale getirir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    İşte benim meselemde bu arkadaşlar aynı sorunlar ve iticiler aşınmış ayrıca bir konu daha bunların birbiriile karıştığında etkisi nedir. yağı ne hale getirir

    Alıntıları Göster
    Bu katkılar bence para tuzağı. En iyi ihtimalle hiçbir işe yaramaz. Psikolojik olarak bir etki yapar.

    Kötü ihtimalse motora zarar vermesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genie1

    Bu katkılar bence para tuzağı. En iyi ihtimalle hiçbir işe yaramaz. Psikolojik olarak bir etki yapar.

    Kötü ihtimalse motora zarar vermesi.

    Alıntıları Göster
    Özellikle de yetkili servislerin bu tarz uygulamalara gitmesini hiç mi hiç anlayamıyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Özellikle de yetkili servislerin bu tarz uygulamalara gitmesini hiç mi hiç anlayamıyorum...

    Alıntıları Göster
    Bor katkılarını 80 ila 100 bin kmden önce koymanın hiç bir artısı yoktur. Bor katkısının mantığı motor içindeki minik çeperlere yapışarak orayı düzleştirmek yani bir nevi yama yapmaktır. Eski olmayan motorda tanecikler tutunacak yer bulamayacağından motorun en alt kısmına çökerler ve bazıları burada kristalleşirler yada yine krankmilindeki boşluklara dolarak sertleşirler ki bu motor için istenmeyen bir durumdur. ilk başlarda etksinin olumlu gibi gözükmesinin sebebi içindeki kaydırıcı kimyasallardır. Bu kimyasallar zamanla özelliğini yitirir arda kalan bor tanecikleri olur olmaz yerlere dolar ve sürtünme direnci oluşturmaya başlar. Mekanikte her direnç artı bir kuvvet gerekliliği ve aşınma demektir.

    Kısaca yeni motora yağ dışında hiç bir kimyasal konulmamalıdır.
    Kimyasal enjektor temizleyicilerde temelde motor ömrü boyunca 1 veya 2 kezden daha fazla kullanılmamalıdır çünkü bunların içindeki çözücülerde yakıtla birlikte motora püskürtülür yani bu kimyasal aslında motorun yağ yakmasına sebeb olur dolayısıyla aşınmayıda hızlandırır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Bor katkılarını 80 ila 100 bin kmden önce koymanın hiç bir artısı yoktur. Bor katkısının mantığı motor içindeki minik çeperlere yapışarak orayı düzleştirmek yani bir nevi yama yapmaktır. Eski olmayan motorda tanecikler tutunacak yer bulamayacağından motorun en alt kısmına çökerler ve bazıları burada kristalleşirler yada yine krankmilindeki boşluklara dolarak sertleşirler ki bu motor için istenmeyen bir durumdur. ilk başlarda etksinin olumlu gibi gözükmesinin sebebi içindeki kaydırıcı kimyasallardır. Bu kimyasallar zamanla özelliğini yitirir arda kalan bor tanecikleri olur olmaz yerlere dolar ve sürtünme direnci oluşturmaya başlar. Mekanikte her direnç artı bir kuvvet gerekliliği ve aşınma demektir.

    Kısaca yeni motora yağ dışında hiç bir kimyasal konulmamalıdır.
    Kimyasal enjektor temizleyicilerde temelde motor ömrü boyunca 1 veya 2 kezden daha fazla kullanılmamalıdır çünkü bunların içindeki çözücülerde yakıtla birlikte motora püskürtülür yani bu kimyasal aslında motorun yağ yakmasına sebeb olur dolayısıyla aşınmayıda hızlandırır.

    Alıntıları Göster
    @ao

    verdiğin biligi için teşekkür ederim ve diğer cevaplayan arkadaşlarada teşekkür ederim açıkçası bende katkı maddelerinin kulanılmaması taraftarıyım. ayrıca yağın vizikozitesini etkilediğini gözümlede gördüm... 4 ü birden karışınca bu hale geliyor demekki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    @ao

    verdiğin biligi için teşekkür ederim ve diğer cevaplayan arkadaşlarada teşekkür ederim açıkçası bende katkı maddelerinin kulanılmaması taraftarıyım. ayrıca yağın vizikozitesini etkilediğini gözümlede gördüm... 4 ü birden karışınca bu hale geliyor demekki

    Alıntıları Göster
    Birde kesinlikle ve kesinlikle araçlara depo temizleyici koymayın koydurmayın.

    Depo bu şekilde temizlenmez bu enjektorun arıza yapmasına ve omrunun kısalmasına sebeb olur. Aynı zamanda depo ile enjektor arasındaki hortumlarda delinme ve tıkanmalara sebeb olacaktır.

    Depo sökülerek temizlenir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Bor katkılarını 80 ila 100 bin kmden önce koymanın hiç bir artısı yoktur. Bor katkısının mantığı motor içindeki minik çeperlere yapışarak orayı düzleştirmek yani bir nevi yama yapmaktır. Eski olmayan motorda tanecikler tutunacak yer bulamayacağından motorun en alt kısmına çökerler ve bazıları burada kristalleşirler yada yine krankmilindeki boşluklara dolarak sertleşirler ki bu motor için istenmeyen bir durumdur. ilk başlarda etksinin olumlu gibi gözükmesinin sebebi içindeki kaydırıcı kimyasallardır. Bu kimyasallar zamanla özelliğini yitirir arda kalan bor tanecikleri olur olmaz yerlere dolar ve sürtünme direnci oluşturmaya başlar. Mekanikte her direnç artı bir kuvvet gerekliliği ve aşınma demektir.

    Kısaca yeni motora yağ dışında hiç bir kimyasal konulmamalıdır.
    Kimyasal enjektor temizleyicilerde temelde motor ömrü boyunca 1 veya 2 kezden daha fazla kullanılmamalıdır çünkü bunların içindeki çözücülerde yakıtla birlikte motora püskürtülür yani bu kimyasal aslında motorun yağ yakmasına sebeb olur dolayısıyla aşınmayıda hızlandırır.



    İşte yukarda bahsettiğim buydu. Bor gibi nano özellikli yağ katkı maddeleri sıfır motorlarda çeşitli aksamalara sebep olabiliyor. Eski motorlarda kullanabilirsiniz.




  • Doyurucu açıklama için teşekkürler, gayet aydınlatıcı olmuş.

    Benim corolla katkıyı koyduğumda göstergede 90 bin km yazıyordu, ancak sonradan aracın odometresinin düşürüldüğünü çok acı bir şekilde öğrendim. Hesabım doğruysa 100 bin düşürülmüştü. Yani aslında 80-100 bin modern motorlar için yüksek bir km değil. Belki de bu katkıları koymadan önce gidip bir kompresyon testi yaptırıp ona göre ihtiyacı olup olmadığına bakmak daha doğru olacak. Benim gibi sonradan yaptırmak işe yaramayabilir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Bor katkılarını 80 ila 100 bin kmden önce koymanın hiç bir artısı yoktur. Bor katkısının mantığı motor içindeki minik çeperlere yapışarak orayı düzleştirmek yani bir nevi yama yapmaktır. Eski olmayan motorda tanecikler tutunacak yer bulamayacağından motorun en alt kısmına çökerler ve bazıları burada kristalleşirler yada yine krankmilindeki boşluklara dolarak sertleşirler ki bu motor için istenmeyen bir durumdur. ilk başlarda etksinin olumlu gibi gözükmesinin sebebi içindeki kaydırıcı kimyasallardır. Bu kimyasallar zamanla özelliğini yitirir arda kalan bor tanecikleri olur olmaz yerlere dolar ve sürtünme direnci oluşturmaya başlar. Mekanikte her direnç artı bir kuvvet gerekliliği ve aşınma demektir.

    Kısaca yeni motora yağ dışında hiç bir kimyasal konulmamalıdır.
    Kimyasal enjektor temizleyicilerde temelde motor ömrü boyunca 1 veya 2 kezden daha fazla kullanılmamalıdır çünkü bunların içindeki çözücülerde yakıtla birlikte motora püskürtülür yani bu kimyasal aslında motorun yağ yakmasına sebeb olur dolayısıyla aşınmayıda hızlandırır.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    Doyurucu açıklama için teşekkürler, gayet aydınlatıcı olmuş.

    Benim corolla katkıyı koyduğumda göstergede 90 bin km yazıyordu, ancak sonradan aracın odometresinin düşürüldüğünü çok acı bir şekilde öğrendim. Hesabım doğruysa 100 bin düşürülmüştü. Yani aslında 80-100 bin modern motorlar için yüksek bir km değil. Belki de bu katkıları koymadan önce gidip bir kompresyon testi yaptırıp ona göre ihtiyacı olup olmadığına bakmak daha doğru olacak. Benim gibi sonradan yaptırmak işe yaramayabilir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Bor katkılarını 80 ila 100 bin kmden önce koymanın hiç bir artısı yoktur. Bor katkısının mantığı motor içindeki minik çeperlere yapışarak orayı düzleştirmek yani bir nevi yama yapmaktır. Eski olmayan motorda tanecikler tutunacak yer bulamayacağından motorun en alt kısmına çökerler ve bazıları burada kristalleşirler yada yine krankmilindeki boşluklara dolarak sertleşirler ki bu motor için istenmeyen bir durumdur. ilk başlarda etksinin olumlu gibi gözükmesinin sebebi içindeki kaydırıcı kimyasallardır. Bu kimyasallar zamanla özelliğini yitirir arda kalan bor tanecikleri olur olmaz yerlere dolar ve sürtünme direnci oluşturmaya başlar. Mekanikte her direnç artı bir kuvvet gerekliliği ve aşınma demektir.

    Kısaca yeni motora yağ dışında hiç bir kimyasal konulmamalıdır.
    Kimyasal enjektor temizleyicilerde temelde motor ömrü boyunca 1 veya 2 kezden daha fazla kullanılmamalıdır çünkü bunların içindeki çözücülerde yakıtla birlikte motora püskürtülür yani bu kimyasal aslında motorun yağ yakmasına sebeb olur dolayısıyla aşınmayıda hızlandırır.




    haklısınız
    temelde araçta ne kadar bir aşınma olduğunu bilmeden bor koyulmaz koymamalıyız. Aşınma çok az ise gereksiz ve zararlı olabilir aşınma çoksa zaten onunda faydası gelmeyecektir.
    Günümüz araçları hararet yapmadıkça ve periyodik yağ değişimi yapıldığı sürece kolay kolay 100bin lerde aşınmaz bunda yeni nesil çok gelişmiş yağlarında etkisi kaçınılmaz.
    Ama Anadoluda garip garip markalarda satılan bir takım motor yağları mevcut onlar istisna.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    Doyurucu açıklama için teşekkürler, gayet aydınlatıcı olmuş.

    Benim corolla katkıyı koyduğumda göstergede 90 bin km yazıyordu, ancak sonradan aracın odometresinin düşürüldüğünü çok acı bir şekilde öğrendim. Hesabım doğruysa 100 bin düşürülmüştü. Yani aslında 80-100 bin modern motorlar için yüksek bir km değil. Belki de bu katkıları koymadan önce gidip bir kompresyon testi yaptırıp ona göre ihtiyacı olup olmadığına bakmak daha doğru olacak. Benim gibi sonradan yaptırmak işe yaramayabilir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Bor katkılarını 80 ila 100 bin kmden önce koymanın hiç bir artısı yoktur. Bor katkısının mantığı motor içindeki minik çeperlere yapışarak orayı düzleştirmek yani bir nevi yama yapmaktır. Eski olmayan motorda tanecikler tutunacak yer bulamayacağından motorun en alt kısmına çökerler ve bazıları burada kristalleşirler yada yine krankmilindeki boşluklara dolarak sertleşirler ki bu motor için istenmeyen bir durumdur. ilk başlarda etksinin olumlu gibi gözükmesinin sebebi içindeki kaydırıcı kimyasallardır. Bu kimyasallar zamanla özelliğini yitirir arda kalan bor tanecikleri olur olmaz yerlere dolar ve sürtünme direnci oluşturmaya başlar. Mekanikte her direnç artı bir kuvvet gerekliliği ve aşınma demektir.

    Kısaca yeni motora yağ dışında hiç bir kimyasal konulmamalıdır.
    Kimyasal enjektor temizleyicilerde temelde motor ömrü boyunca 1 veya 2 kezden daha fazla kullanılmamalıdır çünkü bunların içindeki çözücülerde yakıtla birlikte motora püskürtülür yani bu kimyasal aslında motorun yağ yakmasına sebeb olur dolayısıyla aşınmayıda hızlandırır.




    haklısınız
    temelde araçta ne kadar bir aşınma olduğunu bilmeden bor koyulmaz koymamalıyız. Aşınma çok az ise gereksiz ve zararlı olabilir aşınma çoksa zaten onunda faydası gelmeyecektir.
    Günümüz araçları hararet yapmadıkça ve periyodik yağ değişimi yapıldığı sürece kolay kolay 100bin lerde aşınmaz bunda yeni nesil çok gelişmiş yağlarında etkisi kaçınılmaz.
    Ama Anadoluda garip garip markalarda satılan bir takım motor yağları mevcut onlar istisna.

    Alıntıları Göster
    Aracım 120 bin lkm deyken NNT bor power eklettim . İlk başlarda çok iyiydi ses seda gitmiş çekiş düzelmişti. Ama şimdi motor çok sesli çalışıyor subaplar şakır şukur vuruyor yakıt arttı ve motor çekmiyor. Bundan sonraki yağ değişiminde üst kapağı açacağım ve temizleyebildiğim kadar temizleyeceğim nasıl yapacağım bende bilmiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Merhaba arkadaşlar; Ben bir arkadaşım için burada bir konuyu dile getireceğim ve arkadaşımın aynen yazdığı şeyi burada paylaşıyorum. altta tırnak içerisinde belirttiğim kısım arkadaşıma aittir

    "Benim bir kaç sorum olacak otomobil sektöründe çalışmaktayım ve yaşadığımız bir sorundan dolayı burada bazı sorularımı dile getirmek istiyorum ve gerçekten bilgisi olan veya bilgisi olan insanlardan bilgi alıp burada bilgi paylaşımında bulunabilecek insanlar bilgi versinler. Gerçekten önemli bir konudur

    Şöyle ifade edeyim. Ben bir markanın yetkili servisinde yedek parça bölümünde çalışmaktayım. burada araçların periyodik, yıllık ve belli aralıklarla yapılan bakımlarında veya bazı kontrollerinde; bor katkısı, enjektör temizleyici, şanzıman katkısı, lpg katkısı ve motor katkısı koymaktayız bunların hepsi farklı zamanlarda ve bakım sırasında farklı şekillerde konulmakta. bir süre önce satışını yaptığımız bu katkılar bazı araçlara konuldu hatta aynı bakımda 4 ü uygulandı sonrasında aracın iticileri, zincir sistemi ve bazı hareketli mekanik kısımları sorun çıkardı. özellikle iticiler çok aşınmıştı. Bu katkıların sizce yağa ne gibi bir zararı olabilir. ayrıca hangileri beraber konulursa yağın vizikozitesini süşürür veya etkiler. Ayrıca Bu katkıları daha öncede koyuyorduk ama yakın zamanda kullanmaya başladığımız Bor katkısınıda koyunca böyle bir sorun ortaya çıktı. bunun yanında bu enjektör temizleyicii motor katkısı ve şanzıman katkılarınında bir etkisi olurmu. kimyasal olarak ne gibi bir sorun çıkartabilir. Ayrıca bu sonucu doğurmasının sebebi nedir. bu arada iki tane araç geldi ve araç 8000 km civarında ayrıca araçlardan biri daha yeni bir araç

    Bu konuda kimyasal olarak nasıl bir sonuç ortaya çıkar ve sebep bu katkılarmıdır. bu konuda illede bu meslekte olan arkadaşlar cevap versinler demiyorum varsa kimya ile uğraşan arkadaşlar ve bu işin ticaretini yapan arkadaşlarda cevap verebilirler. Bazı sebeplerden dolayı marka vermiyorum...

    Cevaplarınız benim için çok önemlidir. Saygılar...


    şimdi ben burada şunu anlamadım

    Bir yetkili servissiniz ama ne işe yaradığını çok bilmediğiniz, araca uyum sağlayıp sağlamadığı, yararı-zararı olup olmadığını bilmediğiniz bir katkıyı nasıl olurda araçlarda kullanırsınız? Sonuçta marka bu katkıları deneyip onaylayıp konulmasına izin vermiyormu?

    yoksa siz piyasadan rastgele aldığınız bir katkıyı gelen müşterilere "bu sizin aracınız için faydalıdır" deyip aldığınız fiyat üzerine kar koyup satıyormusunuz?

    Bu servisler değilmidir aracın ampulünü değiştirsen "araçla uyumlu değil sizin aracınızın elektrik aksamını garanti dışı bırakıyor" diyen.

    nerede kaldı yetkili servis zihniyeti?

    forum ahalisine soruyorum benmi yanlış düşünüyorum?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii

    quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Merhaba arkadaşlar; Ben bir arkadaşım için burada bir konuyu dile getireceğim ve arkadaşımın aynen yazdığı şeyi burada paylaşıyorum. altta tırnak içerisinde belirttiğim kısım arkadaşıma aittir

    "Benim bir kaç sorum olacak otomobil sektöründe çalışmaktayım ve yaşadığımız bir sorundan dolayı burada bazı sorularımı dile getirmek istiyorum ve gerçekten bilgisi olan veya bilgisi olan insanlardan bilgi alıp burada bilgi paylaşımında bulunabilecek insanlar bilgi versinler. Gerçekten önemli bir konudur

    Şöyle ifade edeyim. Ben bir markanın yetkili servisinde yedek parça bölümünde çalışmaktayım. burada araçların periyodik, yıllık ve belli aralıklarla yapılan bakımlarında veya bazı kontrollerinde; bor katkısı, enjektör temizleyici, şanzıman katkısı, lpg katkısı ve motor katkısı koymaktayız bunların hepsi farklı zamanlarda ve bakım sırasında farklı şekillerde konulmakta. bir süre önce satışını yaptığımız bu katkılar bazı araçlara konuldu hatta aynı bakımda 4 ü uygulandı sonrasında aracın iticileri, zincir sistemi ve bazı hareketli mekanik kısımları sorun çıkardı. özellikle iticiler çok aşınmıştı. Bu katkıların sizce yağa ne gibi bir zararı olabilir. ayrıca hangileri beraber konulursa yağın vizikozitesini süşürür veya etkiler. Ayrıca Bu katkıları daha öncede koyuyorduk ama yakın zamanda kullanmaya başladığımız Bor katkısınıda koyunca böyle bir sorun ortaya çıktı. bunun yanında bu enjektör temizleyicii motor katkısı ve şanzıman katkılarınında bir etkisi olurmu. kimyasal olarak ne gibi bir sorun çıkartabilir. Ayrıca bu sonucu doğurmasının sebebi nedir. bu arada iki tane araç geldi ve araç 8000 km civarında ayrıca araçlardan biri daha yeni bir araç

    Bu konuda kimyasal olarak nasıl bir sonuç ortaya çıkar ve sebep bu katkılarmıdır. bu konuda illede bu meslekte olan arkadaşlar cevap versinler demiyorum varsa kimya ile uğraşan arkadaşlar ve bu işin ticaretini yapan arkadaşlarda cevap verebilirler. Bazı sebeplerden dolayı marka vermiyorum...

    Cevaplarınız benim için çok önemlidir. Saygılar...


    şimdi ben burada şunu anlamadım

    Bir yetkili servissiniz ama ne işe yaradığını çok bilmediğiniz, araca uyum sağlayıp sağlamadığı, yararı-zararı olup olmadığını bilmediğiniz bir katkıyı nasıl olurda araçlarda kullanırsınız? Sonuçta marka bu katkıları deneyip onaylayıp konulmasına izin vermiyormu?

    yoksa siz piyasadan rastgele aldığınız bir katkıyı gelen müşterilere "bu sizin aracınız için faydalıdır" deyip aldığınız fiyat üzerine kar koyup satıyormusunuz?

    Bu servisler değilmidir aracın ampulünü değiştirsen "araçla uyumlu değil sizin aracınızın elektrik aksamını garanti dışı bırakıyor" diyen.

    nerede kaldı yetkili servis zihniyeti?

    forum ahalisine soruyorum benmi yanlış düşünüyorum?
    Bende bir hata yaptım, henüz 8000 Km.de olan Clio Symbol dizel arabama bor katkı koydurdum. 700 km.oldu. Şimdi ise çok pişmanım, gerçi şu ana kadar faydalı veya zararlı olduğu konusunda henüz bir şey hissetmedim. sadece sanki daha sessiz gibi..
    Bu işten anlayan arkadaşlardan şunu öğrenmek istiyorum.
    -Yağı tekrar değiştirirsem katkıyı kısmende olsa temizlemiş olurmuyum?.
    -Uzun vadede motora kalıcı zararlar verebilirmi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii


    quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Merhaba arkadaşlar; Ben bir arkadaşım için burada bir konuyu dile getireceğim ve arkadaşımın aynen yazdığı şeyi burada paylaşıyorum. altta tırnak içerisinde belirttiğim kısım arkadaşıma aittir

    "Benim bir kaç sorum olacak otomobil sektöründe çalışmaktayım ve yaşadığımız bir sorundan dolayı burada bazı sorularımı dile getirmek istiyorum ve gerçekten bilgisi olan veya bilgisi olan insanlardan bilgi alıp burada bilgi paylaşımında bulunabilecek insanlar bilgi versinler. Gerçekten önemli bir konudur

    Şöyle ifade edeyim. Ben bir markanın yetkili servisinde yedek parça bölümünde çalışmaktayım. burada araçların periyodik, yıllık ve belli aralıklarla yapılan bakımlarında veya bazı kontrollerinde; bor katkısı, enjektör temizleyici, şanzıman katkısı, lpg katkısı ve motor katkısı koymaktayız bunların hepsi farklı zamanlarda ve bakım sırasında farklı şekillerde konulmakta. bir süre önce satışını yaptığımız bu katkılar bazı araçlara konuldu hatta aynı bakımda 4 ü uygulandı sonrasında aracın iticileri, zincir sistemi ve bazı hareketli mekanik kısımları sorun çıkardı. özellikle iticiler çok aşınmıştı. Bu katkıların sizce yağa ne gibi bir zararı olabilir. ayrıca hangileri beraber konulursa yağın vizikozitesini süşürür veya etkiler. Ayrıca Bu katkıları daha öncede koyuyorduk ama yakın zamanda kullanmaya başladığımız Bor katkısınıda koyunca böyle bir sorun ortaya çıktı. bunun yanında bu enjektör temizleyicii motor katkısı ve şanzıman katkılarınında bir etkisi olurmu. kimyasal olarak ne gibi bir sorun çıkartabilir. Ayrıca bu sonucu doğurmasının sebebi nedir. bu arada iki tane araç geldi ve araç 8000 km civarında ayrıca araçlardan biri daha yeni bir araç

    Bu konuda kimyasal olarak nasıl bir sonuç ortaya çıkar ve sebep bu katkılarmıdır. bu konuda illede bu meslekte olan arkadaşlar cevap versinler demiyorum varsa kimya ile uğraşan arkadaşlar ve bu işin ticaretini yapan arkadaşlarda cevap verebilirler. Bazı sebeplerden dolayı marka vermiyorum...

    Cevaplarınız benim için çok önemlidir. Saygılar...


    şimdi ben burada şunu anlamadım

    Bir yetkili servissiniz ama ne işe yaradığını çok bilmediğiniz, araca uyum sağlayıp sağlamadığı, yararı-zararı olup olmadığını bilmediğiniz bir katkıyı nasıl olurda araçlarda kullanırsınız? Sonuçta marka bu katkıları deneyip onaylayıp konulmasına izin vermiyormu?

    yoksa siz piyasadan rastgele aldığınız bir katkıyı gelen müşterilere "bu sizin aracınız için faydalıdır" deyip aldığınız fiyat üzerine kar koyup satıyormusunuz?

    Bu servisler değilmidir aracın ampulünü değiştirsen "araçla uyumlu değil sizin aracınızın elektrik aksamını garanti dışı bırakıyor" diyen.

    nerede kaldı yetkili servis zihniyeti?

    forum ahalisine soruyorum benmi yanlış düşünüyorum?


    Açıkçası bunu ben burada dile gitrmek istedim zira. Bende aynı şekilde başka bir yetkili serviste çalışmaktayım ve meslektaşım olan ve başka bir serviste çalışan bir arkadaşımın böyle bir sorunu olunca dile getirmek istedim.

    Benim çalıştığım yerde böyle birşey olmuyor. yukarıdaki cevaplar arkadşaımın verdiği cevaplardır. Bizim anlaşmalıo olduğunuz yağ firması katkı konulmaması hakkında bize bilgi verdi. Ancak ben bor katkısının yeni motorlarda uygulanmaması taraftarıyım.

    Bu neden yetkili serviste oldu meselesine gelince ise o oranın düşüneceği bir noktadır ancak yine bor kötüdürde diyemem. Zira aşınmıs motorlarda etkisi oldukça iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: su2004

    Bende bir hata yaptım, henüz 8000 Km.de olan Clio Symbol dizel arabama bor katkı koydurdum. 700 km.oldu. Şimdi ise çok pişmanım, gerçi şu ana kadar faydalı veya zararlı olduğu konusunda henüz bir şey hissetmedim. sadece sanki daha sessiz gibi..
    Bu işten anlayan arkadaşlardan şunu öğrenmek istiyorum.
    -Yağı tekrar değiştirirsem katkıyı kısmende olsa temizlemiş olurmuyum?.
    -Uzun vadede motora kalıcı zararlar verebilirmi ?



    Bor maddesi yağ değişimlerinden etkilenmez. Bu madde motora mıknatıs gibi yapışır. Kutusunun üzerinde öyle yazıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84


    quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii


    quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Merhaba arkadaşlar; Ben bir arkadaşım için burada bir konuyu dile getireceğim ve arkadaşımın aynen yazdığı şeyi burada paylaşıyorum. altta tırnak içerisinde belirttiğim kısım arkadaşıma aittir

    "Benim bir kaç sorum olacak otomobil sektöründe çalışmaktayım ve yaşadığımız bir sorundan dolayı burada bazı sorularımı dile getirmek istiyorum ve gerçekten bilgisi olan veya bilgisi olan insanlardan bilgi alıp burada bilgi paylaşımında bulunabilecek insanlar bilgi versinler. Gerçekten önemli bir konudur

    Şöyle ifade edeyim. Ben bir markanın yetkili servisinde yedek parça bölümünde çalışmaktayım. burada araçların periyodik, yıllık ve belli aralıklarla yapılan bakımlarında veya bazı kontrollerinde; bor katkısı, enjektör temizleyici, şanzıman katkısı, lpg katkısı ve motor katkısı koymaktayız bunların hepsi farklı zamanlarda ve bakım sırasında farklı şekillerde konulmakta. bir süre önce satışını yaptığımız bu katkılar bazı araçlara konuldu hatta aynı bakımda 4 ü uygulandı sonrasında aracın iticileri, zincir sistemi ve bazı hareketli mekanik kısımları sorun çıkardı. özellikle iticiler çok aşınmıştı. Bu katkıların sizce yağa ne gibi bir zararı olabilir. ayrıca hangileri beraber konulursa yağın vizikozitesini süşürür veya etkiler. Ayrıca Bu katkıları daha öncede koyuyorduk ama yakın zamanda kullanmaya başladığımız Bor katkısınıda koyunca böyle bir sorun ortaya çıktı. bunun yanında bu enjektör temizleyicii motor katkısı ve şanzıman katkılarınında bir etkisi olurmu. kimyasal olarak ne gibi bir sorun çıkartabilir. Ayrıca bu sonucu doğurmasının sebebi nedir. bu arada iki tane araç geldi ve araç 8000 km civarında ayrıca araçlardan biri daha yeni bir araç

    Bu konuda kimyasal olarak nasıl bir sonuç ortaya çıkar ve sebep bu katkılarmıdır. bu konuda illede bu meslekte olan arkadaşlar cevap versinler demiyorum varsa kimya ile uğraşan arkadaşlar ve bu işin ticaretini yapan arkadaşlarda cevap verebilirler. Bazı sebeplerden dolayı marka vermiyorum...

    Cevaplarınız benim için çok önemlidir. Saygılar...


    şimdi ben burada şunu anlamadım

    Bir yetkili servissiniz ama ne işe yaradığını çok bilmediğiniz, araca uyum sağlayıp sağlamadığı, yararı-zararı olup olmadığını bilmediğiniz bir katkıyı nasıl olurda araçlarda kullanırsınız? Sonuçta marka bu katkıları deneyip onaylayıp konulmasına izin vermiyormu?

    yoksa siz piyasadan rastgele aldığınız bir katkıyı gelen müşterilere "bu sizin aracınız için faydalıdır" deyip aldığınız fiyat üzerine kar koyup satıyormusunuz?

    Bu servisler değilmidir aracın ampulünü değiştirsen "araçla uyumlu değil sizin aracınızın elektrik aksamını garanti dışı bırakıyor" diyen.

    nerede kaldı yetkili servis zihniyeti?

    forum ahalisine soruyorum benmi yanlış düşünüyorum?


    Açıkçası bunu ben burada dile gitrmek istedim zira. Bende aynı şekilde başka bir yetkili serviste çalışmaktayım ve meslektaşım olan ve başka bir serviste çalışan bir arkadaşımın böyle bir sorunu olunca dile getirmek istedim.

    Benim çalıştığım yerde böyle birşey olmuyor. yukarıdaki cevaplar arkadşaımın verdiği cevaplardır. Bizim anlaşmalıo olduğunuz yağ firması katkı konulmaması hakkında bize bilgi verdi. Ancak ben bor katkısının yeni motorlarda uygulanmaması taraftarıyım.

    Bu neden yetkili serviste oldu meselesine gelince ise o oranın düşüneceği bir noktadır ancak yine bor kötüdürde diyemem. Zira aşınmıs motorlarda etkisi oldukça iyi.


    Söylediğinizden anladığım serviste bor katkısı-herhangi bir katkı koydurmak tamamen münferit bir olay ve servise kalmış bir durum.

    Benim burada yanlış bulduğum nokta, serviste sanki üretici firma tavsiye ediliyormuş gibi lanse edilip bu katkıların gelen insanlara satılmasıdır. Hatta şunu da açık söyleyeyim muhtemelen bazı firmalar bu katkıları bir şekilde ithal ediyor ve iç piyasada satamayınca servislerle anlaşıp stoklarını orada eritiyorlar. Bu cümleyi sarf etmemin sebebi hep görürdüm servislerde bu katkılardan resmen kuleler yaparlar ve gelen müşteriye önerirlerdi. Bende hep firmalar getirtir bayilere dağıtır sanırdım. Şimdi anlıyorum işin aslını.

    Peki bu işin kontrolu vs yokmu? şimdi rastgele bir servis varillerle aldığı ucuz motor yağını minik minik kutulara doldurup 5-10 katına satsa üretici firma bunu hiçmi kontrol etmiyor?




  • Aracınızın motorunun sağlıklı olduğunu düşünüyorsanız bence bu katkılardan uzak durun. Motoru sessizlestirir, daha az yakıt sarfeder, ömrünü uzatır vs söylemlere kesinlikle aldanmayın. Motora en uygun olan viskozite numarası (ornegin 10w-40) yağı, kalitesini isbat etmiş markaları tercih ederek kullanın. Yoksa kafanızı çok yorarsiniz. Hem ekonomik değiller hemde genelleme ile düşünürsem pozitif katkılarının hiç olmadıgını düşünüyorum.


    Macera yasamaya gerek yok. Yanılmayalım
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.