Şimdi Ara

Bor katkısı ve bazı konular katkılar hakkında (ÖNEMLİ) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
285
Cevap
2
Favori
110.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar ;
    bu cevabı yazmama konu olan problemleriniz sizi çok meşgul etmeyecek basit araştırmalar ile çözülebilir.
    öncelikle şu konuları tekrarlayalım,
    Tüm makinalar yaglamaya ihtiyaç duyar ve makinanın çalışma şartlarına göre yag çeşitlenir.
    Madeniyaglar temelde şu dört hizmeti saglamalıdır.
    1-yaglama yapmalı
    2-sogutmalı
    3-temizlemeli
    4-degiştirildiginde makina içinde kalmamalı.

    Peki yagı ne bozar?
    1-ısı
    2-kimyasal reaksiyon
    3-zamanla kendi kimyası

    sizlerin verdigi örneklerde çeşitli kimyasallar aynı anda kullanılmış,yada motor parçalarına yapışmış yag artıkları,yada iyi yaglama olmadıgı için aşınan yanan motor parçaları.
    EN ÖNEMLİSİ BOR BOR KOYDUK,BOR KULLANDIM,BOR KATTIM,BOR BOR BOR.
    PEKİİİİ bilen varmı kullandıgınız ürün içinde BOR UÇ MİNERALİ VARMI?
    VARMIII?
    muhtemel yok. hatta ilk sözünüz ben nerden bileyim bor diye satıyorlar
    BOR ve yaglama için kullanılan uç mineraller şu temel özellikleri taşır.
    1-kimyasal reaksiyona girmez
    2-elektrik iletmez
    3-yüksek basınç altında yaglama yapar
    4-bakırdan 4 kat daha iyi ısı iletir
    5- ergime derecesi 3300 c dir.
    6-sıvı olmaz

    VE ASLA BOR DEMEYİN ÇÜNKİ BOR ELEMENTİN İSMİDİR. SİZ İSE KUTUSUNDA BOR YAZAN ÜRÜN KULLANDINIZ.İÇİNDE BOR UÇ MİNERALİ OLUP OLMADIGINI BİLMEDİGİNİZ BİR ÜRÜN.

    İçine teflon,kauçuk ve türevleri koyup beyaz boyayıp bor diye satılan ürünler başa bela olur çünkiiiii
    BU MADDELER KİMYASAL OLARAK REKSİYONA GİRERLERRRRRRR.

    SİZE DERT AÇAN BU UYDURUK ÜRÜNLERE LÜTFEN BOR DEMEYİN O ÜRÜNÜN MARKASIYLA İFADE EDİN.

    BİRAZ OKUYALIM BİRAZ DUYARLI OLALIM BİZİ KOLAY KANDIRILAN BİR TOPLUM ZANNEDENLERE ZEMİN BIRAKMAYALIM.

    MADENİ YAGLAR BAZ YAGA KİMYASAL KATKILAR KONULARAK ELDE EDİLİR.YANİ YAG ZATEN BİR KATKI KARIŞIMIDIR.
    BU YÜZDEN YAGA KOYACAGINIZ KATKI KİMYASAL OLARAK REAKSİYONA GİRMEYEN BİR YAGLAYICI OLMALI.
    EGER GERÇEK BOR UÇ MİNERALİ BULURSANIZ Kİ BU MALZEMENİN SENTETİKLERDEN ÇOK DAHA İYİ YAGLAMA YAPTIGI
    MÜHENDİSLİK OLARAK BİLİNEN BİR GERÇEKTİR.GÖNÜL RAHATLIGI İLE KULLANIN.

    BU KONUDA TÜRKİYEDE BOREN İSİMLİ BİR KURULUŞ VAR BOR PROJE VE ARAŞTIRMALARINI DÜZENLİYOR GERÇEK BİLGİYİ ORADAN ALABİLİRİSNİZ.

    SAYGILARIMLA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    quote:

    Orijinalden alıntı: müMKÜNsüz

    Konuştuğum ve danıştığım motor ustaları fabrikanın önerdiği onay kodlu yağın kullanılması durumunda motorun yağ katkısı veya bor metal katkılarına ihtiyacı olmayacağını söylüyorlar.. Vw servis yetkilileri de bor katkı maddesini önermediklerini söylediler.

    Ben geçen yıl aracımın 40bin lik bakımını servisde yaptırmıştım. Servis danışmanı bütün dizellere 5w30 yağ konulduğunu dolayısıyle benim aracıma da 5w30 kullanılacağını söyledi. Servis daha önceden 5w40 koyuyordu ve memnundum yağdan bir kere de özel servisde Castrol 5w40 edge koydurmuştum ondan daha çok memnun kalmıştım. Ben 5w40 dan 5w30'a geçtiğimde arabanın ne gidişinde ne motor sesinde hiç bir değişiklik gözlemlemedim. Bu yıl servise gitmedim tanıdık bir özel servisde filitre ve yağını değiştirttim. Ama özellikle fabrikanın verdiği onay kodu olan 505.01 onay kodunu aradım yağ kutularında..

    Castrol TXT 5w40 505.01 onday kodlu yağ buldum ama ustam özellikle

    Shell Ultra Helix 5w30 504.00/ 507.00 onay kodlu olan yağı önerdi..

    Ben de tercihimi Shell'in yağından yana kullandım.. Yola çıktığımda aracımı tanıyamadım inanın. Geçen sene servis çıkışında bu değişimler olmamıştı. Arabanın gidişi çekişi motor sesi azaldı. Pazar günü düğün dönüşü araba da 8 kişiydik. Klima 2. kademe çalışıyordu ve ben ışıklarda önümdeki araçları geçtim.
    Arabamda ki bu değişimi geçen yıl yaşamamıştım. Rampalarda bile inanılmaz atikleşti. Üstelik bu durumu kardeşim bile daha ilk seferinde farketti. Ben genelde kilometreyi doluramadığım için 5.bin km. de bir yağı ve filitreleri değişirim. Yani her sene de bir arabanın yağı değişir. Aracımın motor sesi diğer Caddy'lerden daha ince olması belki bu yüzdendir.

    Bence benim gibi her yıl 4-5bin km. yapan ve her yıl motor yağını ve filitrelerini değişen birinin aracına motor silk vb. ürünler gereksizdir diye düşünüyorum.



    5w30 u bende duydum..
    şimdi size inanan olacak muhtemel.. fakat anlayamadığım ben motor silk bor motor katkısı koydum diyince neden inanmıyor ve aksini iddia etmeye çalışıyor bazı arkadaşlar gerçekten anlamakta zorlanıyorum..
    bence 5w30 dan sonra birde bor koyun, performans katlanacaktır. ben ilk fırsatta denicem


    Arkadaşım ben bor katkısına karşı değilim ama yetkili serviste çalışmamız sebebi ile net konuşmamız gerekli varsayımlarla ilerleyemiyoruz malesef. Ayrıca bir araca enjektör set, motor katkısı vb. ayrıca bor katkısını eklediğinizde yağı durumunu gözlemlerseniz o zaman dediğimi anlarsınız. Ayrıca biz bazı araçlara bizden önce konulan katkıları bilemediğimizden dolayı bazı sorunlarla kaşılaştık ve ortaya çıkan masfar

    - İticiler değişti
    - Subaplar değişti
    - çok kötü olanlarda pistonlarda değişti.
    - segmanlar değişti

    Bunları hesapladığınızda riske girmemek için bunları değerlendirmekteyiz. Müşteri olarak bilinçli iseniz ve ne koyduğunuzdan haberiniz varsa kullanabilirsiniz ki ben sadece enjektör katkısının kullanabileceğini düşünüyorum. Zira Piyasada dünya çapında bilindik firmalar var ve sadece biz çalışmıyoruz bu firmalarla. Bunları tavsiye ederim ancak buradan reklam olur.

    Bor katkısını ise 0 araçlara tavsiye etmemekteyiz...




  • Bor katkısının sanayide daha az teknik ayrıntısı bulunan çeşitli makinelerde fayda gösterdiğini duymuştum. Ancak araçlarımızda bu tür katkıları kullanmak yerine, rutin bakımlarını vakit kaybetmeden emin ellerde yaptırmak ve kaliteli bir motor yağı kullanmak yeterli.. Aracı eşek yerine koyup sonra bu tür katkılardan medet ummak akılcı değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mazotşist -- 13 Eylül 2011; 22:21:24 >
  • Daha önce yazdığıma eminim, silinmiş bir şekilde..
    boratlar yüksek sıcaklıklarda düzgün, yapışkan, koruyucu ve temiz, çapaksız bir sıvı oluşturma özelliği nedeniyle demir dışı metal sanayiinde koruyucu bir cüruf oluşturucu ve ergitmeyi hızlandırıcı madde olarak kullanılmaktadır.

    Bor bileşikleri, elektrolit kaplama sanayiinde, elektrolit elde edilmesinde sarf edilmektedir. Borik asit nikel kaplamada, fluoboratlar ve fluoborik asitler ise; kalay kurşun, bakır, nikel gibi demir dışı metaller için elektrolit olarak kullanılmaktadır.Alaşımlarda, özellikle çeliğin sertliğini artırıcı olarak kullanılmaktadır. Bu konuda ferrobor oldukça önem kazanmıştır. Çelik üretiminde 50 ppm bor ilavesi çeliğin sertleştirilebilme niteliğini geliştirmektedir

    hal böyleyken, bora bin tane laf etmeyelim lütfen.. bu maden çok değerli.. ve bir türk bilim adamı çıkmış, madeni nano teknoloji ile formüle edip araçalrın motorlarına katkı yapacak hale getirmiş ve bağımsız lab. larda testler yaptırmış.
    sonuçta bor madeninin özelliklerine bakınca motor katkısı olabileceği açıkça görülüyor.
    kaldıki borun oluşturduğu cüruf zarar değil faide sağlıyor. ve bu pistonların silindir içindeki hareketini engellemiyor. zaten bunu tolere eden segmandır, piston zaten silindire temas etmez..
    ben kullandım aracımda, d4d motor. toyota, memnunum.. VW golf, 2 tane, sorun yok, rav4, sorun yok, merco, sorun yok.. corolla 96-2006 sorun yok.. anadol, sorun yok..
    ben daha ne deyi markadaşlar? denedim ve sorun yaşamadım
    einstain ne demiş, bulmanın ve keşfedip öğrenmenin en ii yolu deneyimdir :)
    saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    Daha önce yazdığıma eminim, silinmiş bir şekilde..
    boratlar yüksek sıcaklıklarda düzgün, yapışkan, koruyucu ve temiz, çapaksız bir sıvı oluşturma özelliği nedeniyle demir dışı metal sanayiinde koruyucu bir cüruf oluşturucu ve ergitmeyi hızlandırıcı madde olarak kullanılmaktadır.

    Bor bileşikleri, elektrolit kaplama sanayiinde, elektrolit elde edilmesinde sarf edilmektedir. Borik asit nikel kaplamada, fluoboratlar ve fluoborik asitler ise; kalay kurşun, bakır, nikel gibi demir dışı metaller için elektrolit olarak kullanılmaktadır.Alaşımlarda, özellikle çeliğin sertliğini artırıcı olarak kullanılmaktadır. Bu konuda ferrobor oldukça önem kazanmıştır. Çelik üretiminde 50 ppm bor ilavesi çeliğin sertleştirilebilme niteliğini geliştirmektedir

    hal böyleyken, bora bin tane laf etmeyelim lütfen.. bu maden çok değerli.. ve bir türk bilim adamı çıkmış, madeni nano teknoloji ile formüle edip araçalrın motorlarına katkı yapacak hale getirmiş ve bağımsız lab. larda testler yaptırmış.
    sonuçta bor madeninin özelliklerine bakınca motor katkısı olabileceği açıkça görülüyor.
    kaldıki borun oluşturduğu cüruf zarar değil faide sağlıyor. ve bu pistonların silindir içindeki hareketini engellemiyor. zaten bunu tolere eden segmandır, piston zaten silindire temas etmez..
    ben kullandım aracımda, d4d motor. toyota, memnunum.. VW golf, 2 tane, sorun yok, rav4, sorun yok, merco, sorun yok.. corolla 96-2006 sorun yok.. anadol, sorun yok..
    ben daha ne deyi markadaşlar? denedim ve sorun yaşamadım
    einstain ne demiş, bulmanın ve keşfedip öğrenmenin en ii yolu deneyimdir :)
    saygılar..


    Arkadaşım sanırım anlatamadım. karşı olmadığımı ifade ettim. Sadece bazen kimyasalların aynı tepkiyi vermediğini söyledim. Direk olmasada dolaylı yollardanda zararı var. Tabi bunun yanında Belli bir bor katkısının faydasıda olabilir. Ama biz bu olayları üst üste ve aynı zaman diliminde yaşadığımız için ve sorgulamalardan sonrada bu bilgiye ulaştık. Tabiki bu gelişi güzel karşılaşılan bir durum değil...




  • Selamlar,

    Beyler konuyu saptırmayın, burda hiç kimse bor ve faydalarını ile tartışmıyor.
    Ancak bu elementin adı geçen ürünlerin bir işe yaramadığını anlatmaya çalışıyoruz.
    Buraya odaklansanız daha iyi olur.

    "einstain ne demiş, bulmanın ve keşfedip öğrenmenin en ii yolu deneyimdir "

    Dünyanın en pahalı, keşif ve çözüm yöntemide, deneme yanılmadır. Bunu da unutmamak gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 15 Eylül 2011; 13:58:55 >
  • işe yaramıyor mu yoksa yarıyor mu?

    önce bor katkısı sonrada sorun oluşmuş araçların Km. bilgisi düşük gibi görünüyor.
    demek ki km.si az olan araçlarda kullanmak sakıncalı olabilir.

    birde sorunla karşılaşmış araşların subap iticileri yağ ile mi çalışmakda.
    bu sorun oluşturabilir.
    yağ ile çalışan subaplarda ince yağ kullanılır. bor maddesi ile gözeneklerin tıkanması sorun oluşturabilir.
    bu durumda da subaplara giden basınç değişkenlik gösterdiği için problemlere neden olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    Daha önce yazdığıma eminim, silinmiş bir şekilde..
    boratlar yüksek sıcaklıklarda düzgün, yapışkan, koruyucu ve temiz, çapaksız bir sıvı oluşturma özelliği nedeniyle demir dışı metal sanayiinde koruyucu bir cüruf oluşturucu ve ergitmeyi hızlandırıcı madde olarak kullanılmaktadır.

    Bor bileşikleri, elektrolit kaplama sanayiinde, elektrolit elde edilmesinde sarf edilmektedir. Borik asit nikel kaplamada, fluoboratlar ve fluoborik asitler ise; kalay kurşun, bakır, nikel gibi demir dışı metaller için elektrolit olarak kullanılmaktadır.Alaşımlarda, özellikle çeliğin sertliğini artırıcı olarak kullanılmaktadır. Bu konuda ferrobor oldukça önem kazanmıştır. Çelik üretiminde 50 ppm bor ilavesi çeliğin sertleştirilebilme niteliğini geliştirmektedir

    hal böyleyken, bora bin tane laf etmeyelim lütfen.. bu maden çok değerli.. ve bir türk bilim adamı çıkmış, madeni nano teknoloji ile formüle edip araçalrın motorlarına katkı yapacak hale getirmiş ve bağımsız lab. larda testler yaptırmış.
    sonuçta bor madeninin özelliklerine bakınca motor katkısı olabileceği açıkça görülüyor.
    kaldıki borun oluşturduğu cüruf zarar değil faide sağlıyor. ve bu pistonların silindir içindeki hareketini engellemiyor. zaten bunu tolere eden segmandır, piston zaten silindire temas etmez..
    ben kullandım aracımda, d4d motor. toyota, memnunum.. VW golf, 2 tane, sorun yok, rav4, sorun yok, merco, sorun yok.. corolla 96-2006 sorun yok.. anadol, sorun yok..
    ben daha ne deyi markadaşlar? denedim ve sorun yaşamadım
    einstain ne demiş, bulmanın ve keşfedip öğrenmenin en ii yolu deneyimdir :)
    saygılar..


    Bilimsel olarak kanıtların nerede? Ben yaptım oldu diye uyduruyorsun sadece, elinde bunu kanıtlayacak nasıl bir bilgi var? Borun çelik yapımında kullanılmasını ısrarla örnek olarak veriyorsun, bende ısrarla sana bu non sequitur diyorum, sende sadece mesajları sildiriyorsun bilimsel cevap vermek yerine.

    google:bor, ctrl+c, ctrl+v=25 saniye
    google: motorsilk, ctcl+c, ctrl+v=45 saniye
    4 sene teoremlerini lisans düzeyinde okuduğunu iddia ettiğin, 21. yüzyılın en büyük fizikçisinin adını bile yanlış yazmak=paha biçilemez.

    Einstain: " bulmanın ve keşfedip öğrenmenin en ii yolu deneyimdir:)"
    Einstein:"İki şey sonsuzdur, insanın aptallığı ve evren. İkincisinden o kadar emin değilim."




  • bildiğim kadarıyla eskı yıpranmış araçlarda gözle görülür etkileri varmış yenı araçlarda sadece boşa harcanan para.
  • Eskilerde evet,yenilerde hayır...
  • gerçekten anlamakta zorlanıyorum.. hafsılam almıyor..
    konuyu saptırma diyenler ki konu sapmış deil, burada bor dan aldığım faideyi saydım durdum ama nafile..
    beni yalancı çıkaracakya bazı arkadaşlar, cümlelerimi cımbızla ayıklayıp kelimelerimde bir harf hatasını bulup ahaaaa, işte sen bunu bile yazamıyorsun ne biliosun büyük fizikçii piş piş diye tatmin çabasına girip, ardından herşey değişti teknoloji değişti motorlar artık senin bildiğin gibi değiiilll, diye bağıranlar ki bişiyin değiştiği yok sadece süslendi mantık ve yapı aynı, bilimsel kanıtın neredeeee, nanay diyenler ki buna şu yanıtı vermeden edemicem, bilimsel kanıt yapılan testler sonucu ulaşılan neticelerdir aslında ki bunu bile bilmeyen birine ben zaten yanıt vermekle ayıp ediyorum...
    yazık bana.. cidden haklısınız.. benim bor üreticileri ile hiç bir bağım yok artık savunmaya niyetimde yok faydasını anlatayim derken avukat oluverdim bi anda.. bor tu kaka siz kullanmayın ben kullanıcım..

    ayrıca küçük düşürücü ve hakarete varıcı mesaj yazmadan önce silinme riski olduğunuda hesaplamak gerek.. kaldıki birileri benim bilimsel açıklamalarımdan rahatsız olup benim mesajlarımıda sildirmiş..
    benim fizik eğitimime laf edenler İTÜ nün kapısından içeri misafir olarak bile girememişler belliki, türkçe bile olmayan hukuk terimleri ile yanıt vererek ben kültürlüyüm al sana nanik moduna girerek aslında seviye durumunu belli ediyorlar..

    kaldıki itü otomotiv ana bilim dalı laboratuvarında ( aha bunuda yannış yazdım lab bile yazmayı bilmiyor bu adam boş gördünüz mü, bor işe yaramaz, bilmio bu adam yorumunu yapabilrsiniz) inceleyelim dedim, dikkate bile alımadı.. o mesajımda silinmiş zaten bulamadım..

    eski yeni 5-6 araçta denedim ki yeni araçlar hep yağ basıncı ile sibop ayarını yapar, sorun yok, ki zaten bor yağ basıncını etkilemez, tortu ve tıkanma oluşturmaz, daha ne deyim.. bilimsel kanıtın varmı gibi soru gelecek.. evet, deney bilimsel kanıttır, denedim ve kanıtladım.. tabi katiyen kabul görmez ben ne anladım, einstain i bile doru yazamazken

    ve konuyu saptırmayalım lütfen, ben bor motor katkısı kullandım, acaip memnunum, yeni alacağım araçta da tereddütsüz kullanacağım.. isteyen kullanııır, isteyen kullanmaz.. bor berbattır yorumunu yapmak çok acımasız geldiği için bana buraya mesaj atma gereği duydum.. çünkü ben kesinlikle faidesini gördüm.. hala da görüyorum..
    ama lütfen bilmeden tanımadan hakaretler yağdırmayalım..

    bu tartışmanın gülümseten bir hal alması için bir fıkra anlatmadan da edemicem,

    bir konferansa gitmek için ainstein taksiye binmiş.. taksici konuşkan, ama yolcusunu tanımıyor tabi. bayım nereye die sormuş,
    -13 üncü bilim kurultayına lütfen
    -vaay, hep bir bilim adamı olmak istemiştim,
    -olaiblirsin
    -ama nasıl,
    -çek arabayı kenara,
    şöfor çekmiş, einstain inmiş şöforün yerine geçmiş ve,
    al çantamı, geç arkaya, artık sen albert einstain sin. şöför şokta,
    -adınızı duymuştum, tanrım ben naparım o konferansta, hiç birşey bilmiyorum ki?
    -sorun yok, ben sana uzaktan yardım ederim, sakin ol..
    şöför (yannış yazmadım dimi? şimdi fıkra inandırıcılığını kaybetmesin) kabul etmiş titreyerek..
    konferans başlamış, sıra einstain a gelmiş, şoför gitmiş kürsüye,
    ilk soru;
    nüonların saniyenin binde biri gibi kısa bir zamanda var oldukları ve asla gözle görülmedikleri söyleniyor, gözle görülmüyorlarsa 1/1000 sn de nasıl görüyorsunuz bunlar hürafa değilmidir diye bir soru gelmiş..
    bizim şoför önce bir afallamış, titremiş, sonra gülümsemiş, bu nasıl basit bir soru, lütfen, bunu beni şöförüm bile yanıtlar, Gilbert, söz sende....

    saygılar..




  • Mühendis olmadığı halde mühendis olduğunu iddia edecek kadar kompleksli arkadaşların kullanması bu ürünler hakkında bir kıstas oluşturmamalı. En nihayetinde özellikle ar-ge mühendisleri arasında günlük kullanılan bir terimi, mühendislik eğitim almış birisi "latinceye benziyor o zaman hukuk bu" diye kestirip atmaz, sadece fıkralarda tanıdığı bilim adamlarının tartışmalarında bile kullanıldığını görür. Aynı şekilde ilk olarak kendisi "bilimsel kanıtlarınız nerde" dedikten sonra ona bilimsel kanıt sorulan bir kişi sonra aslında "bilimsel kanıt olarak ben test yaptım, elimde ne veri var ne kanıt var ama ben yaptım" derse, onun da fikirleri göz ardı edilmelidir. Karşısındaki kişinin eğitimini bilmeden dünyadaki ilk 100 üniversite arasında bile olmayan bir üniversite adıyla hava atmaya kalkışanlar ise direk yok sayılmalıdır. "Ben bu okulda okudum, o zaman ne diyorsam doğrudur" mantığına sahip olanları anlatmama zaten gerek yok. Peki bunların hepsinin birleştiği bir kişiyi bulursak ne olur? İşte o zaman halimize şükretmemiz gerekli, "yazık la kimin çocuğuysa" diyip geçmekle olmaz sadece.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    Bor bileşikleri, elektrolit kaplama sanayiinde, elektrolit elde edilmesinde sarf edilmektedir. Borik asit nikel kaplamada, fluoboratlar ve fluoborik asitler ise; kalay kurşun, bakır, nikel gibi demir dışı metaller için elektrolit olarak kullanılmaktadır.Alaşımlarda, özellikle çeliğin sertliğini artırıcı olarak kullanılmaktadır. Bu konuda ferrobor oldukça önem kazanmıştır. Çelik üretiminde 50 ppm bor ilavesi çeliğin sertleştirilebilme niteliğini geliştirmektedir

    hal böyleyken, bora bin tane laf etmeyelim lütfen.. bu maden çok değerli.. ve bir türk bilim adamı çıkmış, madeni nano teknoloji ile formüle edip araçalrın motorlarına katkı yapacak hale getirmiş ve bağımsız lab. larda testler yaptırmış.
    sonuçta bor madeninin özelliklerine bakınca motor katkısı olabileceği açıkça görülüyor.



    quote:

    Su bileşikleri aracınızın üretiminde her aşamada en çok kullanılan bileşiktir. Eğer kullanılmasa elektrolit olayı mümkün olmaz. Çeliğin sertleşmesindeki en önemli unsurdur. Eğer kullanmazsanız elinizde sadece erimiş çelik kalır. Hatta hepsini geçtim, olmasa ölürsün. Vücudunun %70'i sudan oluşmaktadır. Ayrıca dünyadaki en iyi kaydırıcı sudur. Su olmasa eklemlerimiz sertleşir ve hareket edemeyiz. Bu yüzden motorda da sürtünmeyi azaltacağı oldukça aşikardır.

    Hal böyleyken suya laf etmeyelim lütfen. Bu bileşik çok değerli. Ve ben çıktım, nano teknolojiye bile gerek duymadan aracın motoruna katkı yapacak hale getirdim. Bağımsız laboratuarı olan bir arkadaşım da "he la valla faydalı" diye belge verdi, ama ne test sonuçları var ne de neye faydalı olduğu, ama sonuçta laboratuar. Sonuçta suyun özelliklerine bakınca motor katkısı olabileceği açıkça görülüyor.




    İki örnekte eşit derecede bilimsel ve mantıklıdır. Bor kullanırken sadece ilkini kabul edenler araçlarının yağ haznesine su eklemekte de sakınca görmemelidir. En ideal çalışma oranı 1 litre yağ için 1 litre su koymaktır. Ayrıca rekabetçi fiyatıyla da kimse başa çıkamaz, en kalitelisinin litresi 1 lira.





  • VAY MEMLEKETİN MADENLERİ VAY
    VAY MEMLEKETİN YER ALTI ZENGİNLİKLERİ VAY
    VAY Kİ NE VAY.......

    TABİ ELİN ADAMI GELİR BİZİM BU HALİMİZDEN CESARET ALIR
    HELE BURADA YAZILANLARI OKUYUNCA,İSTEDİGİ GİBİ AT OYNATACAGINI GÖRÜR.

    MİLLET www.boren.gov.tr adresinden bilgi alın bu kurumu arayın KENDİ AKLINIZDAN BOŞA ÜFÜRMEYİN.

    HEM KOMİK HEM DE .............. DURUMUNA DÜŞÜYORSUNUZ.




  • Ben 2004 model benzinli Cliomda bundan kullanmıştım, hem motor daha sessiz ve canlı çalışmaya başlamış hem de yakıt sarfiyatında farkedilir bir düşme sağlanmıştı. İlk 2500-3000 km de fark belli olmuyor ama sonradan oluşan ciddi farkı rahatlıkla hissedebiliyorsunuz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEKNO ADAM


    VAY MEMLEKETİN MADENLERİ VAY
    VAY MEMLEKETİN YER ALTI ZENGİNLİKLERİ VAY
    VAY Kİ NE VAY.......

    TABİ ELİN ADAMI GELİR BİZİM BU HALİMİZDEN CESARET ALIR
    HELE BURADA YAZILANLARI OKUYUNCA,İSTEDİGİ GİBİ AT OYNATACAGINI GÖRÜR.

    MİLLET www.boren.gov.tr adresinden bilgi alın bu kurumu arayın KENDİ AKLINIZDAN BOŞA ÜFÜRMEYİN.

    HEM KOMİK HEM DE .............. DURUMUNA DÜŞÜYORSUNUZ.



    Konuyu farklı noktalara çekmeye gerek yok, BOR madeninin ülkemiz için önemi ve BOR un değeri konusu zaten bilinen bir konu, burada tartışılan BOR katkısı ile hazırlanan motor koruyucu olduğu iddia edilen ürünlerin otomobil motorlarına katkıları veya dez avantajları. Konunun dışına çıkmadan değerlendirme yapabilirsek daha sağlıklı sonuçlar alabiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEKNO ADAM


    VAY MEMLEKETİN MADENLERİ VAY
    VAY MEMLEKETİN YER ALTI ZENGİNLİKLERİ VAY
    VAY Kİ NE VAY.......

    TABİ ELİN ADAMI GELİR BİZİM BU HALİMİZDEN CESARET ALIR
    HELE BURADA YAZILANLARI OKUYUNCA,İSTEDİGİ GİBİ AT OYNATACAGINI GÖRÜR.

    MİLLET www.boren.gov.tr adresinden bilgi alın bu kurumu arayın KENDİ AKLINIZDAN BOŞA ÜFÜRMEYİN.

    HEM KOMİK HEM DE .............. DURUMUNA DÜŞÜYORSUNUZ.



    Konuyu farklı noktalara çekmeye gerek yok, BOR madeninin ülkemiz için önemi ve BOR un değeri konusu zaten bilinen bir konu, burada tartışılan BOR katkısı ile hazırlanan motor koruyucu olduğu iddia edilen ürünlerin otomobil motorlarına katkıları veya dez avantajları. Konunun dışına çıkmadan değerlendirme yapabilirsek daha sağlıklı sonuçlar alabiliriz.


    Sadece bu konuya mesaj atmak için yaratılmış bir fake hesap bu, kalabalık yaratma amacıyla farklı ağızdan duyuyorsun aynı mantıksız ve alakasız savunmaları, hiç yorma kendini



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nashquil -- 19 Eylül 2011; 14:56:50 >




  • Bütün mesajları baştan aşağıya çok dikkatli okudum. Taki bu mesajı görene kadar. Herkes bir marka söylüyor. Ben de iş yerimize ait üç araca bor katkısı koyup koymama konusunda kararsızdım. Artık motorları patlasa da, çatlasa da hiçbir katkı maddesi koydurmayacağım. Yıllardır yenisi eskisi hiç birşey olmadan hizmet ediyorlar normal yağı zamanında değiştirirseniz hiçbir şey olmuyor.
  • Makina mühendisiyim;

    Tek sorum var,motor yağı üreticileri arasında BOR'lu motor yağı üreten firma varmı?
  • motor ustası bi abim var arada sırada yanında takılırım genelde motor yaptıranların tercihidir ve bor kullananların motor durumları hiç iç açıcı değil motoru komple sarıyor ve zift gibi yağla beraber yapışıyor motorun hertarafına ve baskı balata spreyi ile çıkmıyor benzinle ve fırça ile temizliyorlar genelde tüm motora zift gibi yapışıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haydar_007 -- 19 Eylül 2011; 23:00:41 >
  • Selamlar,

    Konuyu saptırmayın diye uyarmak gerekti zira , konu bor ve faydalarının bilimsel açıklamaları değil.
    Bu nedenle gereksiz bilimsel açıklamalarla konu dışına çıkılmasına gerek olmadığını düşünüyorum.
    Bor içerikli ürünler üzerine konuştuk. Konuyu neden , hemen işin bilimsel tarafına ve akademik kariyer üzerine yönlendiriyorsunuz.

    Soru net adı geçen ürünler işe yarıyor mu, yaramıyor mu, ben kullandığımı ve bir faydasını görmediğimi belirttim.

    Benim için önemli olan bir ürünün sağladığı faydanın belgelenmiş ve bununda ilgili kurumlarca onaylanmış olmasıdır.

    İsteyen kullanmakta özgür , ama burda belli arkadaşlar kesin kullanın ben çok faydasını gördüm diye üstüne basa basa söylemiş olması buraya bilgi için gelen kişilere yönlendirmedir.
    Bana göre bir müh. öncelikle bir ürünün kutusunda yazanlara göre başkası adına böyle bir karar da veremez. Zira bildiğimiz, okuduğumuz, eğitimini aldığımız konuların, ticari amaçla hazırlanmış bir üründe %100 uygulanmış olduğunun bir kanıtı yoksa , ben kesin kullanın diyemem. Dünyada kaç milyon araç olduğu konusunda bir fikrim yok , veya kaç tane araçta adı geçen ürünün kullanıldığı konusunda ama üç/beş araçta netice almakla , bilimsel bir kanıt elde edildiği yaklaşımı da ilginç tabi ki. Benim için konunun özeti budur.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.