Şimdi Ara

BUJİLERİN ANLATTIKLARI...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
9
Favori
38.822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Buji yüzeyleri motorun ve bujinin işletme karakteristikleri hakkında oldukça çok şey gösterir.
    Bujinin elektrotları ve izolatörlerinin görünüşü - bujinin yüzeyi - hem hava/yakıt karışımı hem de motorun yanma prosesi üzerine bujinin işletme karakteristikleri hakkında bilgi sağlar.

    Bundan dolayı bujinin yüzeyinin değerlendirilmesi motor arıza teşhisinde temel bir öğedir. Bununla birlikte güvenilir bir ifade oluşumu şu önemli ön gereksinmeleri gerektirir: buji yüzeyleri değerlendirilmeden önce taşıt en az 10 km sürülür. Böyle yapılarak motor orta performans aralığında değişik devirlerde çalıştırılmalıdır. Motoru durdurmadan önce uzun rölantiden kaçınınız.

    NORMAL



    İzolatör ucu gri-beyaz, gri-sarıdan; gri-kahverengiye varan renkte olması halinde motor iyi durumda demektir.

    Bujilerin ısı değeri iyi seçilmiş. Karışım ve ateşleme ayarları düzgün, kesintisiz ateşleme var. İlk hareket düzeneği iyi çalışıyor. Kurşun ihtiva eden yakıt veya motor yağı bileşiklerinden artıklar yok. Aşırı ısı yüklenmesi yok.

    KURUMLANMIŞ





    İzolatör ucu, elektrodlar ve buji gövdesi kadife gibi siyah kurum kaplı.

    Sebebi: Hatalı karışım ayarı (karbüratörlü, enjektörlü), zengin karışım, hava filtresi çok kirli, otomatik jikle bozuk veya jikle teli uzun süre çekili kalmış (özellikle kısa mesafeli seyirlerde). Buji ısı değeri düşük seçilmiş.

    Etkisi: Ateşlemede kesiklik ve ilk hareket zorluğu.

    Çözüm: Karışım ve ilk hareket düzeneği doğru ayarlanmalı, hava filtresi kontrol edilmeli.

    Kırılmış İzolatör Ucu
     BUJİLERİN ANLATTIKLARI...



    Sebebi: Bujinin dikkatsizlik sonucu düşürülmesi veya izolatör ucunun herhangi bir yere çarpması sonucu elektrodda meydana gelen mekanik hasar. Nadiren orta elektrod ile izolatör ucu arasında madde birikimi ve orta elektrodun korozyona uğraması (Özellikle çok uzun süre kullanılmış buji ise izolatör ucu patlayabilir).

    Etkisi: Ateşleme kesikliği, kıvılcımın taze karışıma ulaşmaması.

    Çözüm: Yeni bujilerin takılması.


    Aşırı Aşınmış Dış Elektrod

     BUJİLERİN ANLATTIKLARI...


    Sebebi: Yanma odasındaki birikintilerin yol açtığı uygunsuz hava akımları. Motorun vuruntulu çalışması.

    Etkisi: Elektrod mesafesinin fazla olmasından dolayı, yetersiz ateşleme gerilimi. Özellikle ivmelenme sırasında kesintili ateşleme. İlk harekette çalışma güçlüğü.

    Çözüm: Yeni bujilerin takılması.


    Yağlanmış



    İzolatör ucu, elektrodlar ve buji gövdesi yağ parlaklığında kurum veya yağ kömürü ile kaplı.

    Sebebi: Yanma odasına çok fazla yağ gelmiş. Yağ seviyesi çok yüksek, segmanlar, silindir ve sübap kayıtları çok aşınmış, iki zamanlı motorlarda karışımda fazla yağın bulunması.

    Etkisi: Ateşlemede kesiklik, ilk hareket zorluğu.

    Çözüm: Motor revizyonu, optimum yakıt-hava karışımı, yeni bujilerin takılması.

    Kurşunlanma




    İzolatör ucu yer yer kahverengi sarı bazen de yeşile çalan renklerde.

    Sebebi: Kurşun ihtiva eden yakıt kullanımı. Motora uzun süre kısmi yükte aşırı yüklemek, sır ( kaplama ) oluşmasına neden olur.

    Etkisi: Motor tam yük altında çalışırken sır tabakası elektriksel iletken hale gelir
    Ve ateşleme kesikliğine neden olur.

    Çözüm: Yeni buji takılmalı, temizlemek faydasız.



    Aşırı Kurşunlanma


    İzolatör ucu yer yer kalın kahverengi – sarı bazende yeşile çalan renklerde sır kaplı

    Sebebi: Kurşun ihtiva eden yakıt katkıları. Motora uzun süre kısmi yükte aşırı yüklemek sır (kaplı) oluşmasına neden olur.

    Etkisi: Motor tam yük altında çalışırken sır tabakası elektriksel iletken hale gelir ve ateşleme kesikliğine neden olur.

    Çözüm: Yeni buji takılmalı, temizlemek faydasız.



    Kül oluşumu


    Yağ ve yakıt içerisinde bulunan katkılardan dolayı orta elektrod çevresinde aşırı küllenme. Bu küllenme yumuşak bir yapıdadır.

    Sebebi: Özellikle yağdaki bileşim maddeleri yanma odasında ve buji yüzeyinde kül oluştururlar.

    Etkisi: Bujinin aşırı ısınması, güç kaybı ve motor hasarlarına neden olabilir.

    Çözüm: Motor onarılmalı, bujiler yenilenmeli ve gerekirse başka yağ kullanılmalı.



    Erimiş orta elektrod
     BUJİLERİN ANLATTIKLARI...


    Orta elektrod erimiş, izolatör ucu yumuşamış bir yapıdadır.

    Sebebi: Zamansız ateşleme sonucu motorun aşırı ısınması. Örneğin; çok erkene alınan avans ayarı, yanma odasında yanma artıkları, bozuk sübaplar, arızalı distrübütör, kalitesiz yakıt. Isıl değeri düşük buji kullanımı.

    Etkisi: Ateşleme kesikliği, motorda güç kaybı ve motor hasarı.

    Çözüm: Motor ateşleme ve karışım ayarının kontrol edilmesi. Doğru ısı değeri seçilmiş yeni bujilerin takılması.


    Tamamen Erimiş Orta Elektrod

     BUJİLERİN ANLATTIKLARI...


    Orta elektrod tamamen erimiş, dış elektrod da erimeye başlamış.

    Sebebi: Zamansız ateşleme sonucu motorun aşırı ısınması. Örneğin çok erken alınan avans ayarı, yanma odasında yanma artıkları, bozuk sübaplar, arızalı distrübütör kalitesiz yakıt.

    Etkisi: Ateşleme kesikliği, motorda güç kaybı ve motor hasarı. İzolatör ucunun aşırı ısınmasından dolayı çatlaması.

    Çözüm: Motor ateşleme ve karışım ayarının kontrol edilmesi. Yeni bujilerin takılması.


    Kaynamış Elektrodlar

     BUJİLERİN ANLATTIKLARI...

    Kötü yanma sonucu oluşan yabancı maddeler elektrodların üzerinde toplanarak, karnıbahar gibi bir görüntü oluşturur.

    Sebebi: Zamansız ateşleme sonucu motorun aşırı ısınması. Örneğin çok erken alınan ateşleme ayarı, yanma odasında yanma artıkları, bozuk sübaplar, arızalı distrübtör kalitesiz yakıt.

    Etkisi: Güç kaybı belirtisiyle başlar, önlem alınmaması durumunda şiddetli motor hasarlarına neden olabilir.

    Çözüm: Motor; ateşleme ve karışım ayarının kontrol edilmesi, yeni bujilerin takılması







  • Güzel bir konu olmuş.
    Özellikle yaşlı araç sahiplerinin bujileri değiştirirken kontrol etmeleri gerekir.
    Yağlanma varsa tedbirler alınmalıdır. Her yağlanmada motor yaptırmayı gerektirmeyebilir(miş) :)

    Kararma varsa hava-yakıt karışımını gaz analiz cihazı olan bir yerde ayarlatmak gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Güzel bir konu olmuş.
    Özellikle yaşlı araç sahiplerinin bujileri değiştirirken kontrol etmeleri gerekir.
    Yağlanma varsa tedbirler alınmalıdır. Her yağlanmada motor yaptırmayı gerektirmeyebilir(miş) :)

    Kararma varsa hava-yakıt karışımını gaz analiz cihazı olan bir yerde ayarlatmak gerekir.
    Ya bu bujilerin başına gelebilecek işler meğer ne kadar çokmuş..
    Buji kontrolünü kendimiz yapabilir miyiz? Hangi durumda olduğunu kendimiz bakabilir miyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Ya bu bujilerin başına gelebilecek işler meğer ne kadar çokmuş..
    Buji kontrolünü kendimiz yapabilir miyiz? Hangi durumda olduğunu kendimiz bakabilir miyiz?

    Alıntıları Göster
    Çok önemli bir konuya değinmişsiniz. Aslında bujiden önce başka sorunlarla da arıza kendini belli edebilir ancak gözden kaçan bir ayrıntı daha büyük sorunlara da yol açabilir. Buji de gözden kaçanları yakalayabilmek için iyi bir çözüm. Başka çözümler de varsa öğrenmek isteriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Çok önemli bir konuya değinmişsiniz. Aslında bujiden önce başka sorunlarla da arıza kendini belli edebilir ancak gözden kaçan bir ayrıntı daha büyük sorunlara da yol açabilir. Buji de gözden kaçanları yakalayabilmek için iyi bir çözüm. Başka çözümler de varsa öğrenmek isteriz.

    Alıntıları Göster
    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkngzr

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?

    Alıntıları Göster
    bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur ancak lpg takılan bazı araçlarda ateşlemede problem olunca lpg montajı yapan yerler buji tırnak aralığını azaltıyor, bunu da buji tırnak arasına istedikleri boyuttaki demiri koyup ufak ufak üzerine vurarak yapıyorlar. ( 0.9 cm den , 0.7 cm e azaltıyorlar)

    profesyonelce nasıl ayarlandığını bilemiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkngzr

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?

    bujide tırnak ayarı denilen şey resimde görülen L şeklindeki uzantı ile (izolatör ucu ) ile orta elektrot arasındaki mesafedir.Bunu sentil denilen belirli kalınlıkta olan çelik plakalar ile ölçerek yapabilirsiniz.Katalog değeri olarak her bujinin tırnak aralığı belirlidir.Buji sökülüp temizlendiğinde bu tırnak aralığı sentil ile ölçülür ve katalog değerinin altında veya üstünde olan bir değer varsa izalatör ucu pense ile bükelerek istenilen değere tam olarak oturtuşur.Bu işlem sırasında klasik işlem şöyledir

    1-ölçüm yapılır ve ayarlama gerekip gerekmediğine karar verilir.
    2-sonra kataog değerine uygun sentil kalınlığı seçilir ve orta elektrot ile izolatör ucu arasına sokulur
    3-Pense veya kargaburnu ile izolatör ucunun sentilin üstüne değmesi sağlanır.
    4-sentil çıkarılır ve tekrar ölçüm yapılır ,eğer tolerans dahili mesafesifazla ise işlem tekrarlanır.

    burada yapılan işlemin faydası şudur .Tırnak aralığı doğru olmayan buji ya eksik ateşleme yapar veya kıvılcım tam istenen noktadan olmayacaktır.ileri veya geri noktadan oluşacak kıvılcım ateşlemede kusur yapar ve fazla yakıt yakmanıza ve güç düşmesine neden olacaktır.Bunu en iyi manyetolu çakmak dağıtarak yapabilirsiniz ve olayı kavrayabilirsiniz.

    Bir adet bitmiş çakmağı alın ve metal yüzügünü çıkarın.Sonra ileri uzayan metal kısmı bükerek milimetre nin altında oynamalar ile nasıl kıvılcımın boyunun ve gücünün değiştiğini gözleyin.Eğer mesafe belirli bir uzunluğun üstüne çıkarsa hiç kıvılcım çakmadığını gözlemleyeceksiniz.İşte araçtaki bujinin çalışma prensibi olarak bu ucuz çakmaklardan bir farkı yoktur.Sadece milyonlarca kere daha fazla sorunsuzca çakabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _KUZEY

    bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur ancak lpg takılan bazı araçlarda ateşlemede problem olunca lpg montajı yapan yerler buji tırnak aralığını azaltıyor, bunu da buji tırnak arasına istedikleri boyuttaki demiri koyup ufak ufak üzerine vurarak yapıyorlar. ( 0.9 cm den , 0.7 cm e azaltıyorlar)

    profesyonelce nasıl ayarlandığını bilemiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur ancak lpg takılan bazı araçlarda ateşlemede problem olunca lpg montajı yapan yerler buji tırnak aralığını azaltıyor, bunu da buji tırnak arasına istedikleri boyuttaki demiri koyup ufak ufak üzerine vurarak yapıyorlar. ( 0.9 cm den , 0.7 cm e azaltıyorlar)

    profesyonelce nasıl ayarlandığını bilemiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?



    detaylı ve resimli açıklamalar için teşekkürler çok faydalı ve referans bir kaynak olmuş.
    Bir resim bin laftan daha faydalıdır sözünü kanıtlamakta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?

    bujide tırnak ayarı denilen şey resimde görülen L şeklindeki uzantı ile (izolatör ucu ) ile orta elektrot arasındaki mesafedir.Bunu sentil denilen belirli kalınlıkta olan çelik plakalar ile ölçerek yapabilirsiniz.Katalog değeri olarak her bujinin tırnak aralığı belirlidir.Buji sökülüp temizlendiğinde bu tırnak aralığı sentil ile ölçülür ve katalog değerinin altında veya üstünde olan bir değer varsa izalatör ucu pense ile bükelerek istenilen değere tam olarak oturtuşur.Bu işlem sırasında klasik işlem şöyledir

    1-ölçüm yapılır ve ayarlama gerekip gerekmediğine karar verilir.
    2-sonra kataog değerine uygun sentil kalınlığı seçilir ve orta elektrot ile izolatör ucu arasına sokulur
    3-Pense veya kargaburnu ile izolatör ucunun sentilin üstüne değmesi sağlanır.
    4-sentil çıkarılır ve tekrar ölçüm yapılır ,eğer tolerans dahili mesafesifazla ise işlem tekrarlanır.

    burada yapılan işlemin faydası şudur .Tırnak aralığı doğru olmayan buji ya eksik ateşleme yapar veya kıvılcım tam istenen noktadan olmayacaktır.ileri veya geri noktadan oluşacak kıvılcım ateşlemede kusur yapar ve fazla yakıt yakmanıza ve güç düşmesine neden olacaktır.Bunu en iyi manyetolu çakmak dağıtarak yapabilirsiniz ve olayı kavrayabilirsiniz.

    Bir adet bitmiş çakmağı alın ve metal yüzügünü çıkarın.Sonra ileri uzayan metal kısmı bükerek milimetre nin altında oynamalar ile nasıl kıvılcımın boyunun ve gücünün değiştiğini gözleyin.Eğer mesafe belirli bir uzunluğun üstüne çıkarsa hiç kıvılcım çakmadığını gözlemleyeceksiniz.İşte araçtaki bujinin çalışma prensibi olarak bu ucuz çakmaklardan bir farkı yoktur.Sadece milyonlarca kere daha fazla sorunsuzca çakabilir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?

    bujide tırnak ayarı denilen şey resimde görülen L şeklindeki uzantı ile (izolatör ucu ) ile orta elektrot arasındaki mesafedir.Bunu sentil denilen belirli kalınlıkta olan çelik plakalar ile ölçerek yapabilirsiniz.Katalog değeri olarak her bujinin tırnak aralığı belirlidir.Buji sökülüp temizlendiğinde bu tırnak aralığı sentil ile ölçülür ve katalog değerinin altında veya üstünde olan bir değer varsa izalatör ucu pense ile bükelerek istenilen değere tam olarak oturtuşur.Bu işlem sırasında klasik işlem şöyledir

    1-ölçüm yapılır ve ayarlama gerekip gerekmediğine karar verilir.
    2-sonra kataog değerine uygun sentil kalınlığı seçilir ve orta elektrot ile izolatör ucu arasına sokulur
    3-Pense veya kargaburnu ile izolatör ucunun sentilin üstüne değmesi sağlanır.
    4-sentil çıkarılır ve tekrar ölçüm yapılır ,eğer tolerans dahili mesafesifazla ise işlem tekrarlanır.

    burada yapılan işlemin faydası şudur .Tırnak aralığı doğru olmayan buji ya eksik ateşleme yapar veya kıvılcım tam istenen noktadan olmayacaktır.ileri veya geri noktadan oluşacak kıvılcım ateşlemede kusur yapar ve fazla yakıt yakmanıza ve güç düşmesine neden olacaktır.Bunu en iyi manyetolu çakmak dağıtarak yapabilirsiniz ve olayı kavrayabilirsiniz.

    Bir adet bitmiş çakmağı alın ve metal yüzügünü çıkarın.Sonra ileri uzayan metal kısmı bükerek milimetre nin altında oynamalar ile nasıl kıvılcımın boyunun ve gücünün değiştiğini gözleyin.Eğer mesafe belirli bir uzunluğun üstüne çıkarsa hiç kıvılcım çakmadığını gözlemleyeceksiniz.İşte araçtaki bujinin çalışma prensibi olarak bu ucuz çakmaklardan bir farkı yoktur.Sadece milyonlarca kere daha fazla sorunsuzca çakabilir.


    Açıklaman için çok sağol Hocam. Şİmdi tam olarak anlaşıldı. Ben bu bükme işinin özel bir aletle yapıldığını sanıyordum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _KUZEY

    bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur ancak lpg takılan bazı araçlarda ateşlemede problem olunca lpg montajı yapan yerler buji tırnak aralığını azaltıyor, bunu da buji tırnak arasına istedikleri boyuttaki demiri koyup ufak ufak üzerine vurarak yapıyorlar. ( 0.9 cm den , 0.7 cm e azaltıyorlar)

    profesyonelce nasıl ayarlandığını bilemiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur ancak lpg takılan bazı araçlarda ateşlemede problem olunca lpg montajı yapan yerler buji tırnak aralığını azaltıyor, bunu da buji tırnak arasına istedikleri boyuttaki demiri koyup ufak ufak üzerine vurarak yapıyorlar. ( 0.9 cm den , 0.7 cm e azaltıyorlar)

    profesyonelce nasıl ayarlandığını bilemiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?




    "bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur" demişsin. Bu değerler standartmı. Yani piyasadaki bütün bujiler 0.9 olarakmı ayarlıdır? Buji üzerinde yazarmı? YUkarıdaki açıklamandan 0.9 cm (?mm) olduğu anlaşılıyor. Benim aracın kataloğunda 0.9-1.1 mm arası olmalı diyor da.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkngzr

    quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur ancak lpg takılan bazı araçlarda ateşlemede problem olunca lpg montajı yapan yerler buji tırnak aralığını azaltıyor, bunu da buji tırnak arasına istedikleri boyuttaki demiri koyup ufak ufak üzerine vurarak yapıyorlar. ( 0.9 cm den , 0.7 cm e azaltıyorlar)

    profesyonelce nasıl ayarlandığını bilemiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?




    "bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur" demişsin. Bu değerler standartmı. Yani piyasadaki bütün bujiler 0.9 olarakmı ayarlıdır? Buji üzerinde yazarmı? YUkarıdaki açıklamandan 0.9 cm (?mm) olduğu anlaşılıyor. Benim aracın kataloğunda 0.9-1.1 mm arası olmalı diyor da.

    Alıntıları Göster
    hayır, bu değer 0.6 ile 0.9 cm arasında bir değer oluyor ancak bujiden bujiye farkediyor. zaten aldığın bujinin üzerinde tırnak aralığı yazar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER


    quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur ancak lpg takılan bazı araçlarda ateşlemede problem olunca lpg montajı yapan yerler buji tırnak aralığını azaltıyor, bunu da buji tırnak arasına istedikleri boyuttaki demiri koyup ufak ufak üzerine vurarak yapıyorlar. ( 0.9 cm den , 0.7 cm e azaltıyorlar)

    profesyonelce nasıl ayarlandığını bilemiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?




    "bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur" demişsin. Bu değerler standartmı. Yani piyasadaki bütün bujiler 0.9 olarakmı ayarlıdır? Buji üzerinde yazarmı? YUkarıdaki açıklamandan 0.9 cm (?mm) olduğu anlaşılıyor. Benim aracın kataloğunda 0.9-1.1 mm arası olmalı diyor da.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _KUZEY

    hayır, bu değer 0.6 ile 0.9 cm arasında bir değer oluyor ancak bujiden bujiye farkediyor. zaten aldığın bujinin üzerinde tırnak aralığı yazar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER


    quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur ancak lpg takılan bazı araçlarda ateşlemede problem olunca lpg montajı yapan yerler buji tırnak aralığını azaltıyor, bunu da buji tırnak arasına istedikleri boyuttaki demiri koyup ufak ufak üzerine vurarak yapıyorlar. ( 0.9 cm den , 0.7 cm e azaltıyorlar)

    profesyonelce nasıl ayarlandığını bilemiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?




    "bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur" demişsin. Bu değerler standartmı. Yani piyasadaki bütün bujiler 0.9 olarakmı ayarlıdır? Buji üzerinde yazarmı? YUkarıdaki açıklamandan 0.9 cm (?mm) olduğu anlaşılıyor. Benim aracın kataloğunda 0.9-1.1 mm arası olmalı diyor da.


    Alıntıları Göster
    Çok değerli bir konu. Word olarak bilgi dosyalarımın arasına aktardım.
    teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _KUZEY

    hayır, bu değer 0.6 ile 0.9 cm arasında bir değer oluyor ancak bujiden bujiye farkediyor. zaten aldığın bujinin üzerinde tırnak aralığı yazar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER


    quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur ancak lpg takılan bazı araçlarda ateşlemede problem olunca lpg montajı yapan yerler buji tırnak aralığını azaltıyor, bunu da buji tırnak arasına istedikleri boyuttaki demiri koyup ufak ufak üzerine vurarak yapıyorlar. ( 0.9 cm den , 0.7 cm e azaltıyorlar)

    profesyonelce nasıl ayarlandığını bilemiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?




    "bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur" demişsin. Bu değerler standartmı. Yani piyasadaki bütün bujiler 0.9 olarakmı ayarlıdır? Buji üzerinde yazarmı? YUkarıdaki açıklamandan 0.9 cm (?mm) olduğu anlaşılıyor. Benim aracın kataloğunda 0.9-1.1 mm arası olmalı diyor da.


    Alıntıları Göster
    eğer bujinizin markasını ve üstünde yazan model numarasını bulabilirseniz size tırnak aralığını bulmanızda yardımcı olabilirim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    hayır, bu değer 0.6 ile 0.9 cm arasında bir değer oluyor ancak bujiden bujiye farkediyor. zaten aldığın bujinin üzerinde tırnak aralığı yazar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER


    quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur ancak lpg takılan bazı araçlarda ateşlemede problem olunca lpg montajı yapan yerler buji tırnak aralığını azaltıyor, bunu da buji tırnak arasına istedikleri boyuttaki demiri koyup ufak ufak üzerine vurarak yapıyorlar. ( 0.9 cm den , 0.7 cm e azaltıyorlar)

    profesyonelce nasıl ayarlandığını bilemiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?




    "bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur" demişsin. Bu değerler standartmı. Yani piyasadaki bütün bujiler 0.9 olarakmı ayarlıdır? Buji üzerinde yazarmı? YUkarıdaki açıklamandan 0.9 cm (?mm) olduğu anlaşılıyor. Benim aracın kataloğunda 0.9-1.1 mm arası olmalı diyor da.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    eğer bujinizin markasını ve üstünde yazan model numarasını bulabilirseniz size tırnak aralığını bulmanızda yardımcı olabilirim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    hayır, bu değer 0.6 ile 0.9 cm arasında bir değer oluyor ancak bujiden bujiye farkediyor. zaten aldığın bujinin üzerinde tırnak aralığı yazar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER


    quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur ancak lpg takılan bazı araçlarda ateşlemede problem olunca lpg montajı yapan yerler buji tırnak aralığını azaltıyor, bunu da buji tırnak arasına istedikleri boyuttaki demiri koyup ufak ufak üzerine vurarak yapıyorlar. ( 0.9 cm den , 0.7 cm e azaltıyorlar)

    profesyonelce nasıl ayarlandığını bilemiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Buji tırnak ayarı nasıl oluyor? Bilen varsa uygulamasını gösterebilirmi?




    "bujilerin tırnak aralıkları aldığında ayarlı olur" demişsin. Bu değerler standartmı. Yani piyasadaki bütün bujiler 0.9 olarakmı ayarlıdır? Buji üzerinde yazarmı? YUkarıdaki açıklamandan 0.9 cm (?mm) olduğu anlaşılıyor. Benim aracın kataloğunda 0.9-1.1 mm arası olmalı diyor da.




    Alıntıları Göster
    çok güzel bir paylaşım tebrik ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerten

    çok güzel bir paylaşım tebrik ederim

    Alıntıları Göster
    UP
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _KUZEY

    UP

    Alıntıları Göster
    güzel çalışma faydalı bilgiler teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmkansız

    güzel çalışma faydalı bilgiler teşekkürler

    Alıntıları Göster
    bilgiler için teşekkür ederiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    bilgiler için teşekkür ederiz

    Alıntıları Göster
    Gerekli bir paylaşım olmuş. Paylaşım için teşekkürler.

    Yalnız, yazı size ait olmadığı için, kaynağını belirterek paylaşsaydınız daha etik olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Gerekli bir paylaşım olmuş. Paylaşım için teşekkürler.

    Yalnız, yazı size ait olmadığı için, kaynağını belirterek paylaşsaydınız daha etik olurdu.

    Alıntıları Göster
    Çoğunu bilmiyordum teşekkurler faydalı konu için
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.