Şimdi Ara

alaşım çelik ve kapaklı jantlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
32.779
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • alaşım çelik veya kapaklı jantların artıları ve eksileri nedir arkadaşlar.
    mesela sürat, yol tutuş, yakıt, görünüm vb. gibi konularda birbirlerine göre üstünlükleri nedir sizce.



  • orjinal kapaklı demir jantlar diğer jantlara göre daha hafiftir....
    ama görünüş açısından güzel denilemez....

    çelik jantların ağırlığı daha fazladır ama görünüşü ve performansı mükemmeldir....
    yakıttada pek fazla farkedeceğini zannetmiyorum...farkederde demir jant ile çelik jantın arasındaki ağırlık farkı dolayısıyla.....

    bide örneğin;arabanın üzerinde 185/65/14 orjinal jantları var...bunu 195/55/15 yaptığında çok güzel olur...yakıtta pek farketmez ...ama bu araca 195/35/17 taktığında hem arabayı yorar buna bağlı olarakta yakıtta baya farkeder.....vede tipini bozar....

    orj.neyse 1 jant yükseğinden fazla takmamanızı öneririm...ama takanlar var...yakıt konusunda sıkıntısı olmayanlar (yakıt ı umrunda olmayanlar) takıyorlar...


    quote:

    Orjinalden alıntı: lmnggen

    alaşım çelik veya kapaklı jantların artıları ve eksileri nedir arkadaşlar.
    mesela sürat, yol tutuş, yakıt, görünüm vb. gibi konularda birbirlerine göre üstünlükleri nedir sizce.




  • bende 15 güne kadar taktıracam...orjinali 185/65/14 ...ya 195/55/15 yada 205/55/15 taktıracam....
    lastikte marshal .....

     alaşım çelik ve kapaklı jantlar


     alaşım çelik ve kapaklı jantlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi özbekli35 -- 17 Haziran 2007; 21:08:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbekli35

    bende 15 güne kadar taktıracam...orjinali 185/65/14 ...ya 195/55/15 yada 205/55/15 taktıracam....
    lastikte marshal .....

     alaşım çelik ve kapaklı jantlar


     alaşım çelik ve kapaklı jantlar
    Şimdiye kadar hep alaşım jantın daha hafif ve performanslı olduğuna inanırdım, ta ki son yıllarda draglarda orijinal sac jantla kalkış yapan araçları görene dek...

    Hala kafamda soru işaretleri var ama en azından sac jant kullandığıma eskisi kadar hayıflanmıyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Şimdiye kadar hep alaşım jantın daha hafif ve performanslı olduğuna inanırdım, ta ki son yıllarda draglarda orijinal sac jantla kalkış yapan araçları görene dek...

    Hala kafamda soru işaretleri var ama en azından sac jant kullandığıma eskisi kadar hayıflanmıyorum...


    Alıntıları Göster
    Piyasada çoğunlukla çelik jant diye isimlendirilen jantlar, aslında alüminyum janttır.
    Bunların hafif alaşımlı yada alüminum alaşımı jant diye isimlendirilmesi gerekir.
    En hafif olanı magnezyum alaşımı jantlardır (ki bunların magnezyum alüminyum alaşımı olduğunu tahmin ediyorum).

    Hafif alaşımlı jantların en büyük avantajı şık olmalarıdır.
    Ayrıca paslanmazlar ve hafif darbelerde eğilmezler.
    Sac (çelik sac) jantlar kolay eğilir.

    Yol tutuş açısından şahsi fikrim bir fark yaratmayacaklarıdır.
    Bence önemli olan lastiğin boyutudur.
    Bu sadece yorum. Net bir bilgim ve tecrübem yok.

    arz ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: racai

    Piyasada çoğunlukla çelik jant diye isimlendirilen jantlar, aslında alüminyum janttır.
    Bunların hafif alaşımlı yada alüminum alaşımı jant diye isimlendirilmesi gerekir.
    En hafif olanı magnezyum alaşımı jantlardır (ki bunların magnezyum alüminyum alaşımı olduğunu tahmin ediyorum).

    Hafif alaşımlı jantların en büyük avantajı şık olmalarıdır.
    Ayrıca paslanmazlar ve hafif darbelerde eğilmezler.
    Sac (çelik sac) jantlar kolay eğilir.

    Yol tutuş açısından şahsi fikrim bir fark yaratmayacaklarıdır.
    Bence önemli olan lastiğin boyutudur.
    Bu sadece yorum. Net bir bilgim ve tecrübem yok.

    arz ederim

    Alıntıları Göster
    kapaklı jantların sorunu sürekli kapakların düşmesi yada deforme olması galiba.
    performansta diğer jantlardan farklı olduğunu bende düşünmüyorum ama bu konuda bilgi sahibi değilim.
    alaşım ve çelik jantlar daha çok estetik olduğu için tercih ediliyo.
    saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lmnggen

    kapaklı jantların sorunu sürekli kapakların düşmesi yada deforme olması galiba.
    performansta diğer jantlardan farklı olduğunu bende düşünmüyorum ama bu konuda bilgi sahibi değilim.
    alaşım ve çelik jantlar daha çok estetik olduğu için tercih ediliyo.
    saygılar.

    Alıntıları Göster
    "çelik jant" tabirinin doğru anlamında kullanılması yıllar alacak sanırım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    "çelik jant" tabirinin doğru anlamında kullanılması yıllar alacak sanırım...

    Alıntıları Göster
    doğrusu nedir arkadaşım.
    saygılar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    "çelik jant" tabirinin doğru anlamında kullanılması yıllar alacak sanırım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lmnggen

    doğrusu nedir arkadaşım.
    saygılar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    "çelik jant" tabirinin doğru anlamında kullanılması yıllar alacak sanırım...


    Alıntıları Göster
    Kapak takılabilen, çoğunlukla siyah, bazen de gri renkli olan ve sactan imal edilen jantlar aslında sektörde "çelik jant" olarak adlandırılır. Diğerleri, yani kapak takılmayan ve basınçlı döküm ile imal edilenler ise genel olarak alaşım jant olarak adlandırılırlar. Alaşım jantlarım çok büyük bir kısmı alüminyum temelli olduğu için "alüminyum jant" olarak da adlandırabilirsiniz.
    Yani;
    Çelik jant: Sac jant
    Alaşım jant: alüminyum, magnezyum, vs vs döküm jant...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Kapak takılabilen, çoğunlukla siyah, bazen de gri renkli olan ve sactan imal edilen jantlar aslında sektörde "çelik jant" olarak adlandırılır. Diğerleri, yani kapak takılmayan ve basınçlı döküm ile imal edilenler ise genel olarak alaşım jant olarak adlandırılırlar. Alaşım jantlarım çok büyük bir kısmı alüminyum temelli olduğu için "alüminyum jant" olarak da adlandırabilirsiniz.
    Yani;
    Çelik jant: Sac jant
    Alaşım jant: alüminyum, magnezyum, vs vs döküm jant...

    Alıntıları Göster
    verdiğin bilgi için teşekkürler.
    ilk defa duyuyorum kapak takılabilen jantların çelik jant olduğunu.
    bugüne kadar hep yanlış biliyomuşuz.
    saygılar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Kapak takılabilen, çoğunlukla siyah, bazen de gri renkli olan ve sactan imal edilen jantlar aslında sektörde "çelik jant" olarak adlandırılır. Diğerleri, yani kapak takılmayan ve basınçlı döküm ile imal edilenler ise genel olarak alaşım jant olarak adlandırılırlar. Alaşım jantlarım çok büyük bir kısmı alüminyum temelli olduğu için "alüminyum jant" olarak da adlandırabilirsiniz.
    Yani;
    Çelik jant: Sac jant
    Alaşım jant: alüminyum, magnezyum, vs vs döküm jant...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lmnggen

    verdiğin bilgi için teşekkürler.
    ilk defa duyuyorum kapak takılabilen jantların çelik jant olduğunu.
    bugüne kadar hep yanlış biliyomuşuz.
    saygılar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Kapak takılabilen, çoğunlukla siyah, bazen de gri renkli olan ve sactan imal edilen jantlar aslında sektörde "çelik jant" olarak adlandırılır. Diğerleri, yani kapak takılmayan ve basınçlı döküm ile imal edilenler ise genel olarak alaşım jant olarak adlandırılırlar. Alaşım jantlarım çok büyük bir kısmı alüminyum temelli olduğu için "alüminyum jant" olarak da adlandırabilirsiniz.
    Yani;
    Çelik jant: Sac jant
    Alaşım jant: alüminyum, magnezyum, vs vs döküm jant...


    Alıntıları Göster
    Rica ederim. Bilgilendirebildiysem ne mutlu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Rica ederim. Bilgilendirebildiysem ne mutlu...

    Alıntıları Göster
    alaşımlı cantmı yoksa kapaklı olan saç cantmı iyi sorusunun en güzel cevabı araba üreten firmalar zaten veriyor.örneğin aynı modelin alt versiyonunda kapaklı cant ,üst versiyonlara ise alim.alaşımlı cant kullanıyor.eğer alt versiyon bir araç alıp alaşımlı cant isterseniz o zamanda 300-500 ytl fark ödeyerek değiştirebiliyosunuz.bu da alim.alaşımlı cantın daha iyi olduğunun göstergesi değilmidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parisorlu

    alaşımlı cantmı yoksa kapaklı olan saç cantmı iyi sorusunun en güzel cevabı araba üreten firmalar zaten veriyor.örneğin aynı modelin alt versiyonunda kapaklı cant ,üst versiyonlara ise alim.alaşımlı cant kullanıyor.eğer alt versiyon bir araç alıp alaşımlı cant isterseniz o zamanda 300-500 ytl fark ödeyerek değiştirebiliyosunuz.bu da alim.alaşımlı cantın daha iyi olduğunun göstergesi değilmidir.

    Alıntıları Göster
    Parisorlu,
    bu durumun sebebi "güzel görünüm" de olabilir. Mesela deri döşeme de üst sınıflarda var ama terletiyor... Benzeri birçok örnek var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Parisorlu,
    bu durumun sebebi "güzel görünüm" de olabilir. Mesela deri döşeme de üst sınıflarda var ama terletiyor... Benzeri birçok örnek var...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: djoz

    Parisorlu,
    bu durumun sebebi "güzel görünüm" de olabilir. Mesela deri döşeme de üst sınıflarda var ama terletiyor... Benzeri birçok örnek var...



    yeri gelince açgözlü yeri gelince alçakgönüllü olup illa o olsun bu olsun diye değil oluruna bırakmak lazım bazı metaryelleri. çünkü bazen hayallerimiz yıkılabiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    quote:

    Orjinalden alıntı: djoz

    Parisorlu,
    bu durumun sebebi "güzel görünüm" de olabilir. Mesela deri döşeme de üst sınıflarda var ama terletiyor... Benzeri birçok örnek var...



    yeri gelince açgözlü yeri gelince alçakgönüllü olup illa o olsun bu olsun diye değil oluruna bırakmak lazım bazı metaryelleri. çünkü bazen hayallerimiz yıkılabiliyor

    Alıntıları Göster
    alüminyum alaşımlı çelik cantlar,

    A)

    1) hem alüminyum olduğu için
    2) hem de çelik olduğu için
    daha yumuşaktır. (evet, çelik demir ve saçtan daha yumuşaktır).
    Dolayısıyla çelik ve alüminyum karışımından oluşan cantın kırılganlığı daha az ve böylece daha güvenlidir.

    B)

    Alüminyum karışımı nedeniyle daha hafiftir, bu da bir çok yönden avantajdır.

    C)

    Daha güzel görünümlüdür.


    Bu nedenlerle, her ne kadar daha maliyetli de olsa, maddi yönden mümkünse alüminyum alaşımlı cantları tercih edin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurBJK

    alüminyum alaşımlı çelik cantlar,

    A)

    1) hem alüminyum olduğu için
    2) hem de çelik olduğu için
    daha yumuşaktır. (evet, çelik demir ve saçtan daha yumuşaktır).
    Dolayısıyla çelik ve alüminyum karışımından oluşan cantın kırılganlığı daha az ve böylece daha güvenlidir.

    B)

    Alüminyum karışımı nedeniyle daha hafiftir, bu da bir çok yönden avantajdır.

    C)

    Daha güzel görünümlüdür.


    Bu nedenlerle, her ne kadar daha maliyetli de olsa, maddi yönden mümkünse alüminyum alaşımlı cantları tercih edin.

    Alıntıları Göster
    Yüzlerce kere yazmaktan sıkıldım artık.

    Alüminyum alaşımlı çelik jant diye bir şey yoktur!!!!!!!
    "Çelik, demir ve sactan daha yumuşaktır" diye bir cümle külliyen yanlıştır. Sac, malzemenin şekli ile ilgili bir tanımlamadır. Çelik ise, alaşım elementleri eklenmiş demirdir. Kimyasal bileşim ile ilgili bir tanımlamadır.
    Alüminyum ve çelik karışımı bir jant yoktur....

    Alüminyum karışımı sebebiyle değil, alüminyumun özgül ağırlığının çeliğin üçte biri olması sebebiyle daha hafiftir.

    Kusura bakmayın ama sadece C maddesinde yazdığınız cümle doğru....


    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    alüminyum alaşımlı çelik cantlar,

    A)

    1) hem alüminyum olduğu için
    2) hem de çelik olduğu için
    daha yumuşaktır. (evet, çelik demir ve saçtan daha yumuşaktır).
    Dolayısıyla çelik ve alüminyum karışımından oluşan cantın kırılganlığı daha az ve böylece daha güvenlidir.

    B)

    Alüminyum karışımı nedeniyle daha hafiftir, bu da bir çok yönden avantajdır.

    C)

    Daha güzel görünümlüdür.


    Bu nedenlerle, her ne kadar daha maliyetli de olsa, maddi yönden mümkünse alüminyum alaşımlı cantları tercih edin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Parisorlu,
    bu durumun sebebi "güzel görünüm" de olabilir. Mesela deri döşeme de üst sınıflarda var ama terletiyor... Benzeri birçok örnek var...

    Alıntıları Göster
    djöz kardeş,belki haklısın ama üst snıflardaki arac sahibinin yakıt ve klima derdi olmadığı için açıyor klimayı 2 dakikada ne terleme nede bir şey kalıyor.onun için en gösterişli şeyler daima üst versiyonlarda ve daha çok paraya oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parisorlu

    djöz kardeş,belki haklısın ama üst snıflardaki arac sahibinin yakıt ve klima derdi olmadığı için açıyor klimayı 2 dakikada ne terleme nede bir şey kalıyor.onun için en gösterişli şeyler daima üst versiyonlarda ve daha çok paraya oluyor.

    Alıntıları Göster
    aluminyum alaşım jantların aynı ebattaki klasik kapaklı(çelik) jantlara karşı tek avantajı daha hafif olmaları nedeniyle aracın yürüyen aksamına daha az yük bindirmeleridir..onun dışında ne süspansiyon ne de yol tutuş açısından bir farkları yoktur..hatta yamulma durumunda düzeltilememe gibi bazı dezavantajları bile vardır...ama görünüm olarak daha dikkat çekici oldukları doğrudur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Yüzlerce kere yazmaktan sıkıldım artık.

    Alüminyum alaşımlı çelik jant diye bir şey yoktur!!!!!!!
    "Çelik, demir ve sactan daha yumuşaktır" diye bir cümle külliyen yanlıştır. Sac, malzemenin şekli ile ilgili bir tanımlamadır. Çelik ise, alaşım elementleri eklenmiş demirdir. Kimyasal bileşim ile ilgili bir tanımlamadır.
    Alüminyum ve çelik karışımı bir jant yoktur....

    Alüminyum karışımı sebebiyle değil, alüminyumun özgül ağırlığının çeliğin üçte biri olması sebebiyle daha hafiftir.

    Kusura bakmayın ama sadece C maddesinde yazdığınız cümle doğru....


    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    alüminyum alaşımlı çelik cantlar,

    A)

    1) hem alüminyum olduğu için
    2) hem de çelik olduğu için
    daha yumuşaktır. (evet, çelik demir ve saçtan daha yumuşaktır).
    Dolayısıyla çelik ve alüminyum karışımından oluşan cantın kırılganlığı daha az ve böylece daha güvenlidir.

    B)

    Alüminyum karışımı nedeniyle daha hafiftir, bu da bir çok yönden avantajdır.

    C)

    Daha güzel görünümlüdür.


    Bu nedenlerle, her ne kadar daha maliyetli de olsa, maddi yönden mümkünse alüminyum alaşımlı cantları tercih edin.


    Alıntıları Göster
    Yüzüncüde anladım ama

    Teknik olarak çeliğe de alüminyum karıştırılır, hem çeliğin dış kısmını aşınmaya karşı korumak, hem de yüksek ısılarda oksitlenmeyi önlemek için. Otomobillerde de alüminyum alaşımlı dendikçe hep böyle olduğunu, yani çelik alaşımına alüminyum ilave ederek dayanıklılığını artırdıklarını düşünürdüm. Sen diyorsun ki bu jantlar salt alüminyumdur. Peki.

    Teşekkürler.


    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Yüzlerce kere yazmaktan sıkıldım artık.

    Alüminyum alaşımlı çelik jant diye bir şey yoktur!!!!!!!
    "Çelik, demir ve sactan daha yumuşaktır" diye bir cümle külliyen yanlıştır. Sac, malzemenin şekli ile ilgili bir tanımlamadır. Çelik ise, alaşım elementleri eklenmiş demirdir. Kimyasal bileşim ile ilgili bir tanımlamadır.
    Alüminyum ve çelik karışımı bir jant yoktur....

    Alüminyum karışımı sebebiyle değil, alüminyumun özgül ağırlığının çeliğin üçte biri olması sebebiyle daha hafiftir.

    Kusura bakmayın ama sadece C maddesinde yazdığınız cümle doğru....


    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    alüminyum alaşımlı çelik cantlar,

    A)

    1) hem alüminyum olduğu için
    2) hem de çelik olduğu için
    daha yumuşaktır. (evet, çelik demir ve saçtan daha yumuşaktır).
    Dolayısıyla çelik ve alüminyum karışımından oluşan cantın kırılganlığı daha az ve böylece daha güvenlidir.

    B)

    Alüminyum karışımı nedeniyle daha hafiftir, bu da bir çok yönden avantajdır.

    C)

    Daha güzel görünümlüdür.


    Bu nedenlerle, her ne kadar daha maliyetli de olsa, maddi yönden mümkünse alüminyum alaşımlı cantları tercih edin.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurBJK -- 26 Haziran 2007; 10:05:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurBJK

    Yüzüncüde anladım ama

    Teknik olarak çeliğe de alüminyum karıştırılır, hem çeliğin dış kısmını aşınmaya karşı korumak, hem de yüksek ısılarda oksitlenmeyi önlemek için. Otomobillerde de alüminyum alaşımlı dendikçe hep böyle olduğunu, yani çelik alaşımına alüminyum ilave ederek dayanıklılığını artırdıklarını düşünürdüm. Sen diyorsun ki bu jantlar salt alüminyumdur. Peki.

    Teşekkürler.


    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Yüzlerce kere yazmaktan sıkıldım artık.

    Alüminyum alaşımlı çelik jant diye bir şey yoktur!!!!!!!
    "Çelik, demir ve sactan daha yumuşaktır" diye bir cümle külliyen yanlıştır. Sac, malzemenin şekli ile ilgili bir tanımlamadır. Çelik ise, alaşım elementleri eklenmiş demirdir. Kimyasal bileşim ile ilgili bir tanımlamadır.
    Alüminyum ve çelik karışımı bir jant yoktur....

    Alüminyum karışımı sebebiyle değil, alüminyumun özgül ağırlığının çeliğin üçte biri olması sebebiyle daha hafiftir.

    Kusura bakmayın ama sadece C maddesinde yazdığınız cümle doğru....


    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    alüminyum alaşımlı çelik cantlar,

    A)

    1) hem alüminyum olduğu için
    2) hem de çelik olduğu için
    daha yumuşaktır. (evet, çelik demir ve saçtan daha yumuşaktır).
    Dolayısıyla çelik ve alüminyum karışımından oluşan cantın kırılganlığı daha az ve böylece daha güvenlidir.

    B)

    Alüminyum karışımı nedeniyle daha hafiftir, bu da bir çok yönden avantajdır.

    C)

    Daha güzel görünümlüdür.


    Bu nedenlerle, her ne kadar daha maliyetli de olsa, maddi yönden mümkünse alüminyum alaşımlı cantları tercih edin.




    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    Yüzüncüde anladım ama

    Teknik olarak çeliğe de alüminyum karıştırılır, hem çeliğin dış kısmını aşınmaya karşı korumak, hem de yüksek ısılarda oksitlenmeyi önlemek için. Otomobillerde de alüminyum alaşımlı dendikçe hep böyle olduğunu, yani çelik alaşımına alüminyum ilave ederek dayanıklılığını artırdıklarını düşünürdüm. Sen diyorsun ki bu jantlar salt alüminyumdur. Peki.

    Teşekkürler.



    Kusura bakma, biraz sert yazmışım ben de ancak kişisel değil kesinlikle... Forum da bir çok kez yazılan bir konu olduğu için atladım hemen...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.