Şimdi Ara

alaşım çelik ve kapaklı jantlar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
34.689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • jant konusunda alaşım ne demek detaylı bilgi için tıklayınız.

    Al-11Si-2.5Cu-(0.15/0.60)Fe cast alloy

    döküm alaşımları için alimunyum , az bakır , ama esas Fe kullanılmaktadır.Bir demiri çelik yapmak için çok az miktarda carbon bulunması lazımdır <%1 , bu da çok özel ısıl işlem altında yapılmaktadır.Konu derin olduğu için Fe ile çelik tamamen farklı mukavemet ve mekanik özellik gösteren kimyasal yapıları olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim.Erimiş Fe (demir)çeliğe dönüştürüldükten sonra soğutma ve su verme işlemleri ile (temperleme çeliğe mukavemet vermek ile alakalıdır) çeliğe dönüşür, bunu tekrar eritirseniz adi kirlenmiş demir olur.Alaşım yapmak için yüksek fırında tamamen malzemelerin kimyasal olarak kaynaşması gereklidir.

    http://www.springerlink.com/content/m3733277256114u1/
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    jant konusunda alaşım ne demek detaylı bilgi için tıklayınız.

    Al-11Si-2.5Cu-(0.15/0.60)Fe cast alloy

    döküm alaşımları için alimunyum , az bakır , ama esas Fe kullanılmaktadır.Bir demiri çelik yapmak için çok az miktarda carbon bulunması lazımdır <%1 , bu da çok özel ısıl işlem altında yapılmaktadır.Konu derin olduğu için Fe ile çelik tamamen farklı mukavemet ve mekanik özellik gösteren kimyasal yapıları olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim.Erimiş Fe (demir)çeliğe dönüştürüldükten sonra soğutma ve su verme işlemleri ile (temperleme çeliğe mukavemet vermek ile alakalıdır) çeliğe dönüşür, bunu tekrar eritirseniz adi kirlenmiş demir olur.Alaşım yapmak için yüksek fırında tamamen malzemelerin kimyasal olarak kaynaşması gereklidir.

    http://www.springerlink.com/content/m3733277256114u1/


    Vezir,

    Yazdıkların ve verdiğin linkteki bilgiler için teşekkürler ancak alüminyum alaşım jantlarda ana bileşenin Fe olduğu gibi hatalı bir sonuç çıkarılabilir.

    Alaşım özelliklerini iyileştirmek adına %1'den az Fe ilavesi uygulanabilecek olsa da, alüminyum alaşım jantlarda ana bileşen her zaman alüminyumdur...
    _____________________________




  • haklısınız bilmeyen biri yanlış anlayabilir.Net olarak yujkarıda verilen örnekte Fe oranı %0,15 ile %0.60 arasındadır.Bu da sisteme mukavemet vermek ve ergime anında alaşımın tutkalı(basit anlamda) vazifesini görmek için yapılmaktadır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    jant konusunda alaşım ne demek detaylı bilgi için tıklayınız.

    Al-11Si-2.5Cu-(0.15/0.60)Fe cast alloy

    döküm alaşımları için alimunyum , az bakır , ama esas Fe kullanılmaktadır.Bir demiri çelik yapmak için çok az miktarda carbon bulunması lazımdır <%1 , bu da çok özel ısıl işlem altında yapılmaktadır.Konu derin olduğu için Fe ile çelik tamamen farklı mukavemet ve mekanik özellik gösteren kimyasal yapıları olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim.Erimiş Fe (demir)çeliğe dönüştürüldükten sonra soğutma ve su verme işlemleri ile (temperleme çeliğe mukavemet vermek ile alakalıdır) çeliğe dönüşür, bunu tekrar eritirseniz adi kirlenmiş demir olur.Alaşım yapmak için yüksek fırında tamamen malzemelerin kimyasal olarak kaynaşması gereklidir.

    http://www.springerlink.com/content/m3733277256114u1/


    Vezir,

    Yazdıkların ve verdiğin linkteki bilgiler için teşekkürler ancak alüminyum alaşım jantlarda ana bileşenin Fe olduğu gibi hatalı bir sonuç çıkarılabilir.

    Alaşım özelliklerini iyileştirmek adına %1'den az Fe ilavesi uygulanabilecek olsa da, alüminyum alaşım jantlarda ana bileşen her zaman alüminyumdur...
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • arkadaşlar
    bırakalım metalların karışımını alaşımını vs.konumuz aliminyum alaşımlı cantlarmı yoksa siyah ve üzeri kapaklı olan cantlarmı daha iyidir.tamam ortak bir konuda anlaşılamadı ama gerçek şu ki cant (jant) için para ayırabilen herkes doğru veya yanlış alaminyum alaşımlı ve mümkünsede 1-2 inç büyüğünü takıyor.saygılarımla.
    _____________________________
  • Jant üreten bir firmada çalıştığım için bununla ilgili bilgi verebilirim.

    Jantlarda üreticide uygulanan iki önemli test vardır, radyal yorma ve virajda yorma testi. Bu iki test için de alüminyum jantlar daha yüksek test değerlerinde kontrol ediliyorlar. Bu birinci faktör.
    İkinci faktör ise fren soğutması... Mukavemet açısından çelik (sac) jantlarda havalandırma deliklerinin alanı belli bir değerin üzerinde olamaz. Alüminyum jantlarda ise bu olumsuzluk olmadığı için daha etkili bir fren soğutması sağlanır.

    Ağırlık konusuna gelirsek;
    Aslında alüminyum jantlar çelik jantlardan kesinlikle daha hafiftir gibi bir genelleme yapılamaz. Aynı anma çapı ve genişliğinde alüminyum jant ve çelik jantları karşılaştırdığımızda, daha hafif çelik jantlar da karşımıza çıkabiliyor. Burada tasarım önemli bir faktör tabii...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerem Arıkantürk -- 30 Haziran 2007; 21:51:56 >
    _____________________________
  • Sonuç olarak söyle desek.
    Çok paranız yoksa ve görüntüye çok öenm vermiyorsanız üstüne para verip alüminyum alaşımı jant almaya gerek yoktur.
    Tabii bedavadan veriyorlarsa itiraz etmenin de anlamı yoktur.
    _____________________________
  • Janttan beklentilerinize ve aracı kullanım koşullarınıza bağlı olarak bu sorunun yanıtı değişir. Genelleme yapmamak daha iyi olabilir...
    _____________________________
  • jant yani aliminyum jant ve celik jant arasinda performans acisindan bir fark olacagini zannetmiyorum
    yani araba alu jant li olunca daha iyi mi cekiyor alakasi yok
    sadece gorunum guzellesiyor

    iki tane ayni arabayi birini alu jant li birini de jant kapakli olarak koyun ve bakin jant kapakli araba sanki tipsiz gibi durur
  • Aradaki farkları yukarıda bir kaç kez yazdım. Görünüm dışında bir çok noktada farklılıklar var...
    _____________________________
  • acaba bu iki jant cinsi arasındaki farklar ölçüler aynı kalmak şartıyla; direksiyon stabilitesi(titreme vibrasyon),direksiyon hakimiyeti,yakıt tüketimi,darbe dayanıklılığı, vb özellik olarak artı ve eksi yönlerini sıralayabilirsek sanırım iyi veya kötü tanımlamasından ziyade kişisel ihtiyaçları ne ölçüde karşılayabileceğini anlayabiliriz.Bilgi veren arkadaşlara tşimdiden teşekkürler.
    _____________________________
    golf 7 dsg 1.2 comfortline
  • sadece gösteriş için görünüm için 500-600 ytl verilmezzzzzzzz.. aslında sac cantlar (orijinaller) daha sağlam yamulduğunda iki çeki vurdunmu düzeliyorlar ama aliminyum jantlar kırıldımı git yenisini al yada kaynağına bir sürü para ver
    _____________________________
  • Arkadaşlar alaşım jant ile çelik jantı görselliğin dışında nasıl anlayabiliriz bi fikri olan var mı?? mesela jantın üzerinde etiketler oluyo o etiketlerden anlaşılabilir mi? Bir de o etiiketlerin anlamlarını bulamadım yardımcı olabilir misiniz?
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.