Şimdi Ara

SCHAFER - Tüketici Hakem Heyeti Kararım ve Bedel İade Sürecim

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
68
Cevap
5
Favori
6.051
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Schafer ayıplı ürüne karşı THH kararıyla para iadesi kararım:

    Arkadaşlar merhaba, benzer durumda olanlar ve yaşayabilecekler için örnek olsun diye konuyu açıyorum.
    26.03.2014 tarihinde Kayseri Park AVM Schafer mağazasından düğün için tüm züccaciye ürünlerini aldık, toplamda 2.500-TL ödemiştim. Bahsettiğim tarihten 2 ay sonra evi tuttuğumuzda ürünleri teslim aldık, içinde 8-10 parça porselen kırık, çelik fincan takımı vs de paslıydı. Değişim için yaklaşık 4-5 ay beklemiştik, bu bahsettiklerim çok sık kullanılan ürünler olmadığı için ürünlerin gelmesini bekledik ve bu 4-5 ayda sürekli git-gel, oyalamalar sonucunda teslim almıştık.

    Konuya gelirsem, sandıklı 90 parça "çelik paslanmaz" çatal kaşık bıçak setindeki parçaların çoğunun paslandığını fark etmiş bizim hanım. Sonrasında mağazayı arayıp durumu anlattık, getirin hepsini bakalım dediler. Bir tane de vitrin süsü kırık kadeh vardı, ücretsiz değişeceklerdi onu da götürdüm. Ciddi anlamda paslanmalar mevcuttu ürünlerde, sözde çelik yani! Neyse 4-5 adet en paslı parçalardan örnek aldılar biz sizi ararız dediler, servis fişi verdiler. 1,5 ay geçti ses seda çıkmadı, mağazayı aradım adamlar daha merkeze göndermemişler bile düşünün yani adamlardaki ciddiyeti. Bundan 1-2 hafta sonra ürününüz geldi dediler, gittim mağazaya durumu anlattım ve teslim almayacağımı söyledim, sadece vitrin süs kadehi aldım. (Mağaza müdürü 4. Veya 5. Kişi son 2 yılda, mağaza 4 kere komple eleman değiştirdi, sıkıntılı bir yer yani) mağaza müdürü de hak verdi bana doğal olarak.

    Sonrasında hiç uğraşmadım THH’ye dilekçe verdim, bizim hanım “aman uğraşma boşver” falan dedi ama ben haklı olarak uğraştım. O zaman o sandıklı seti 529-TL’ye almışız, hemen Yasa gereği 20 işgünü dolduğu için para iadesi talep ettim. THH’deki memur “abi 2-3 ay sürer” dedi, sıkıntı yok dedim bekledim. Geçen hafta karar eve gelmiş ve haklı olarak kazanmışım. İşin ilginci Schafer utanmadan bir de para iadesini reddetmişler aklınca ama THH kararında “buna sen karar veremezsin, tüketicinin seçimidir” diye yapıştırmış cevabı. Üstüne THH özellikle belirtmiş, tüketicinin haklılığı sunulan belgelerle kanıtlanmıştır” diye. 15 günlük itiraz süreleri de doldu ama adamlar hala parayı ödemiyor.

    Bunları yazarken de Schafer’dan aradılar; “paslanan ve değişim istediğiniz ürünler için aramıştım, e-posta göndermişsiniz” dedi arayan kadın. Ben de dedim ki; “ablacığım onu ben 2 ay önce attım, THH’si bile sonuçlandı, siz muhasebeyle görüşün benim paramı gönderin” dedim, kadın afalladı “hııı tamam o zaman iade edelim” dedi. Adamlarda ciddiyetsizlik, vurdumduymazlık, alakasızlık had safhada.
    THH’ye dilekçe vermeden önce ŞikayetVar a bakmıştım, Schafer’de aynı durumu yaşayan bir sürü insan varmış, hem de aynı ürünlerde. O zaman dedim bunlardan para iadesini alayım, en iyisi o olacak diye. O dönemde günlük kullanım için 60-70 liraya çelik çok markası bilinmeyen ÇKB almıştık, taş gibiler onlar, markaya bayanlar kanıyor sonra hem dünyanın parasını ver hem de uğraş işte! Düzgün bir marka sandık aldık, bir daha asla bulaşmam. Hayır üründe sıkıntı olur anlarım da adamlarda ilgisizlik dizboyu, almış başını gitmiş yani.

    Şimdi akakçe’den baktım sandıklı çatal-kaşık-bıçak takımları 200-300-TL arasında, üstüne para bile kalacak yani :D Şimdiki planım parayı alınca çek, indirim vs ile daha da maliyeti düşürmek :D
    Bu dönemlerde evlenecek veya evli olup benzer sıkıntı yaşayan varsa garanti süresi dolmadan yapacağınız tek şey bir dilekçe arkadaşlar ki o da THH’lerde hazır bulunuyor. Uğraşın arkadaşlar, hakkınızı arayın, para kolay kazanılmıyor bu devirde. Böyle ciddiyetsiz firmalara haddini bildirip hakkımızı aramamız lazım.
    THH kararını da ekliyorum, işinize yararsa kullanabilirsiniz.

     SCHAFER - Tüketici Hakem Heyeti Kararım ve Bedel İade Sürecim
     SCHAFER - Tüketici Hakem Heyeti Kararım ve Bedel İade Sürecim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MegaWolt38 -- 21 Nisan 2016; 16:17:54 >







  • benim de bu markadan aldığım ürünler paslandı, aradım fotoğraf istediler, maille fotoğrafları attım, sonra bize gönderin değiştirelim dediler, gönderdik, bir süre sonra aynı ürünlerin farklı renkte olanları geldi, olsun kullanalım dedik ancak bir süre sonra onlar da paslandı. artık uğraşmak istemediğimden attık kenara, birdaha tercih etmem ürünlerini.
  • Tebrikler hocam,herkes hakkını ararsa belki bunlar bi nebze de olsa düzelirler..Siz de aynı yolları izleyin hocam,bi dilekçe vericeksiniz zor değil..ben de kvk ile sorun yaşadım sonucunu bekliyorum hakem heyetinin umarım ben de kazanırım.
  • MegaWolt38 kullanıcısına yanıt
    Helal olsun kardeşim. Bu çatal-bıçak sektöründeki bütün markalar tüketiciye karşı böyleler. Anca janjanlı ürünlerle kadınların kafasını bulandırıyorlar, iki günde elinde kalan mal için hiç bir destekleri yok. Misal ben ESSE'den döküm tava almıştım, sonra tezgaha koyunca farkettim ki tabanı düz değil. Götürdüm mağazaya, kadın bir de diyor ki "kargoda düşmüştür" falan. Yahu onun üzerinden tır geçmesi lazım öyle yamulması için. Mağazada aynı tavayı alayım dedim baktım o da yamuk. Üretim hatalı ürünü hala müşteriye kaktırma peşindeler. Neyse servis takımı vardı hanımın beğendiği onunla değiştirdik konu kapandı ama hayatta bir daha ESSE almam ben de.
  • Tebrikler hocam
  • Ben de aynı durumu kemal tanca ile yaşıyorum.Aldığım ayakkabı 23. işgününde ne oldu diye sordum .
    Adam bana iş günü 30 gün dedi.
    Çıkarttıp yasayı okuttum.
    Cumartesi sayılmaz dedi yine yasa okuttum.
    Uğraştım,uğraştım bana sadece hediye çeki verebileceklerini söyledi.
    Ben de kendilerine para iademi istediğimi söyledim.
    Onlar vermedi ben de thh ye gittim.
    Gittiğim miktar 260 tl.
    Ben yasal haklarımı okurken eğer ki tüketici seçimlik haklarını kullanmaıyorsa tazminat da talep edebileceği yazıyordu.kötü niyet tazminatı.
    Onu da avukat arkadaşıma sorup uygunsa açmayı düşünüyorum.
    Üstelik 230 tl mi de mağazan istemeyecem.
    Gidip arkadaşım vasıtasıyla icra takibi yaptıracam.
    Hem o da avukatlık ücreti alsın hem de firma 230 tl için ne kadar para kaybedileceğini anlasın.
    230 tl+avukat ücreti+yasal tazminat davasını kazanabilersem +avukatlık parası daha.
    onlara 2000 liraya mal olsun.Hedefim bu.
    Amacım tüketiciyi mal yerine koymasınlar.
    Mart da indirimde aldığım bot için ocak ayında incelemeye gönderiyorum.Sen bunu 1 yıl giymişssin diyor.
    Ulan dangalak. Yazın ortasında botla mı geziyorım ben diyorum.Belki alıp rusya da giydin diyor.En son cevahir avm güvenliklerine rapor tutturdum.
    Gösterecem günlerini




  • Bende n11'i tüketici mahkemesine vericeğim de süreç nasıl başlıyor? Bilgilendirebilir misin?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Teşekkürler arkadaşlar.

    @tekepan
    Hocam bence firmayla daha fazla muhatap olmayın. Ciddi anlamda ben daha önce uğraşırdım da bizim hanım boşverdi hep, şimdi kazandığımızı duyunca seviniyor ben ona neler alırım diyor :D
    Ben de tercih etmem ama elinizde faturanız varsa bir dilekçeye bakar her şey, Kaymakamlıkta 10dk almıyor.

    @desu noto
    Evet hocam maalesef bu sektördekilerin hepsi böyle. Kadınlar hayatta bu işlerle uğraşmaz biliyorum. Şimdi ödediğimiz parayı düşünüyoruz da ikimizde çok vermişiz diyoruz. İşte kadınlara laf anlatılsa bir de
    Neyse ki kurtardım ben.

    @ITTF
    Hocam hiç firmayla muhatap olmayın, daha önce aynısını ben Flo ile yaşadım, bir günlük kundura ayakkabının ikisinde de topuktan 2-3 cm açılma vardı, kullanıcı hatası dediler. Kanun nizam anlatmaya çalıştım anlamadılar. Gittim THH'ye yazdım kazandım, siz de hiç muhatap olmayın derim. İspatlaması gereken onlar siz değilsiniz. Kanun da gayet açık. Siz 23 işgününü gördüyseniz isterse ayakkabıyı ayağınıza getirsin muhatap olmayın. Aynı benim Schafer gibi olmuş, siz Kaymakamlığa gidip dilekçe verin, paranızı alırsınız hiç merak etmeyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scopiora

    Bende n11'i tüketici mahkemesine vericeğim de süreç nasıl başlıyor? Bilgilendirebilir misin?

    Hocam gayet kolay. Şikayetiniz ne bilmiyorum ama gerekli belgeleriniz varsa (fatura, garanti belgesi, servis fişi vs.) bunlarla birlikte ikamet ettiğiniz ilçenin Kaymakamlığına gidiyorsunuz, Tüketici Hakem Heyeti şubesine gidip oradan hazır dilekçe alıyorsunuz. Dilekçeye şikayetinizi yazıp, elinizdeki belgelerin fotokopisini ekliyorsunuz dosyaya hepsi bu. Zaten oradakiler sizi yönlendiriyor. Çok yoğun değilse 2 aya sonuçlanıyor.
  • Mesajı sanki kendim yazmışım gibi okudum.

    Tencere seti almıştı hanım. Plastik kulplar yanmaya, çatlamaya ve kırılmaya başladı. Mail atmıştım cevap gelmedi aradım ilk kez sizden böyle bir şikayet duyuyoruz diye pazar satıcısı ağzıyla cevap verdi. Bulunduğum yerdeki bayi iyi niyetli olduğu için değiştirtti. Yine sorunum devam etti doğal olarak, yina mail ve yine cevap vermeme. Aradım gördük maili zaten garantisi bitmiş dedi. Garantinin bitmesi cevap vermeme bahaneleriymiş sanki. Dedik kulplar böyle falan, onlar daha üretilmiyor kulplar yok dedi. Ne yani atacakmıyız sorumuza "yani" cevabını verdiler. Bu kadar müşteri odaklı bir firma görmemiştim.

    Nasıl iştir artık siz karar verin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuanda da parayı ödememek için kıvırıyorlar akıllarınca. Yok biz de savunma verdik falan diyorlar ama hiç inandırıcı değil. Eğer verdiyseniz karardaki savunmaysa o zaten reddedildi, siz karardan sonra mı itiraz ettiniz diyorum hiç ses seda yok. Avukat arkadaşlarımla görüşüp cebri icra yolunu deneyeceğim eğer çamura devam ederlerse artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desu noto

    Helal olsun kardeşim. Bu çatal-bıçak sektöründeki bütün markalar tüketiciye karşı böyleler. Anca janjanlı ürünlerle kadınların kafasını bulandırıyorlar, iki günde elinde kalan mal için hiç bir destekleri yok. Misal ben ESSE'den döküm tava almıştım, sonra tezgaha koyunca farkettim ki tabanı düz değil. Götürdüm mağazaya, kadın bir de diyor ki "kargoda düşmüştür" falan. Yahu onun üzerinden tır geçmesi lazım öyle yamulması için. Mağazada aynı tavayı alayım dedim baktım o da yamuk. Üretim hatalı ürünü hala müşteriye kaktırma peşindeler. Neyse servis takımı vardı hanımın beğendiği onunla değiştirdik konu kapandı ama hayatta bir daha ESSE almam ben de.

    Hocam senin ESSE'den aldığın ürün Reddot 2015 birincilik ödülü almış olan Bombe serisi döküm tavalar. Onların orjinali öyle bombeli zaten. Tavanın kenarına bir miktar su koyuyorsun, orta bombeli kısımda pişen etin yağları kenara doğru akarak koku ve dumanı engelliyor. Sen aldığın ürünün özelliğini bilmeden firmayı karalıyorsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diamond13

    quote:

    Orijinalden alıntı: desu noto

    Helal olsun kardeşim. Bu çatal-bıçak sektöründeki bütün markalar tüketiciye karşı böyleler. Anca janjanlı ürünlerle kadınların kafasını bulandırıyorlar, iki günde elinde kalan mal için hiç bir destekleri yok. Misal ben ESSE'den döküm tava almıştım, sonra tezgaha koyunca farkettim ki tabanı düz değil. Götürdüm mağazaya, kadın bir de diyor ki "kargoda düşmüştür" falan. Yahu onun üzerinden tır geçmesi lazım öyle yamulması için. Mağazada aynı tavayı alayım dedim baktım o da yamuk. Üretim hatalı ürünü hala müşteriye kaktırma peşindeler. Neyse servis takımı vardı hanımın beğendiği onunla değiştirdik konu kapandı ama hayatta bir daha ESSE almam ben de.

    Hocam senin ESSE'den aldığın ürün Reddot 2015 birincilik ödülü almış olan Bombe serisi döküm tavalar. Onların orjinali öyle bombeli zaten. Tavanın kenarına bir miktar su koyuyorsun, orta bombeli kısımda pişen etin yağları kenara doğru akarak koku ve dumanı engelliyor. Sen aldığın ürünün özelliğini bilmeden firmayı karalıyorsun.

    Keşke ukala ukala yorum yapmadan önce bir sorsaydın hangi tavayı aldığımı. Bak aldığım tava bu:

    http://urun.gittigidiyor.com/ev-bahce/lava-dokum-izgara-tava-ahsap-standli-rb043-215916094

    Bak bu da o "ödüllü" şirketin şikayetvar karnesi:

    https://www.sikayetvar.com/esse

    Şu anda baktım adamlar satıştan bile kaldırmışlar sitelerinde yok. Ayrıca dediğin tavanın benimki gibi tezgahta düz durmaması gibi bir durum olmaz, ortası içerde de olsa kenarların yüksekliği aynıdır. Çok şükür aradaki farkı ayırt edebiliyorum.




  • Zaten savunma hakem karar sonrasında olmaz. Önce firmanın savunması alınır sizin başvurunuz ve elinizdeki delilleriniz çerçevesinde akabinde karar verilir.Taraflara tebliğ edilir. Taraflardan itirazı olan varsa yasal süre içinde bunu gerçekleştirir. Bu çerçevede sizin beklemenize gerek yok icra yoluna gidin direk. Hızlıal ile yaşamıştım zamanında benzer durumu. Karar ulaşmadı falan demişlerdi 40 gün oyalayıp, THH ye gittim baktım teslim edilmiş, alanın ismine kadar var haliyle. Avukat arkadaşa telefon ettirdim. "Karar şu tarihte şu kişinin teslim almasıyla tebliğ edilmiş, 15 gün itiraz süresini de geçirmişsiniz Öğlene kadar para yatmazsa icra yoluna gidiyoruz" diye. 10'da aramıştık, 11.30'da para hesaba yattı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ValarMorghulis

    Zaten savunma hakem karar sonrasında olmaz. Önce firmanın savunması alınır sizin başvurunuz ve elinizdeki delilleriniz çerçevesinde akabinde karar verilir.Taraflara tebliğ edilir. Taraflardan itirazı olan varsa yasal süre içinde bunu gerçekleştirir. Bu çerçevede sizin beklemenize gerek yok icra yoluna gidin direk. Hızlıal ile yaşamıştım zamanında benzer durumu. Karar ulaşmadı falan demişlerdi 40 gün oyalayıp, THH ye gittim baktım teslim edilmiş, alanın ismine kadar var haliyle. Avukat arkadaşa telefon ettirdim. "Karar şu tarihte şu kişinin teslim almasıyla tebliğ edilmiş, 15 gün itiraz süresini de geçirmişsiniz Öğlene kadar para yatmazsa icra yoluna gidiyoruz" diye. 10'da aramıştık, 11.30'da para hesaba yattı.

    Doğru söylüyorsunuz hocam ben de benzer yol izledim, eğer yatırmazsanız icraya gideceğim doğrudan dedim bunlar beni 1-2 gün oyaladı, sonrasında biz de itiraz etmişiz falan dediler, kim ne zaman etmiş diyorum net bilgi vermediler tam da cuma akşam mesai bitimiydi, sonrasında da çağrı merkezi telefonları kapattı! 1-2 gündür de benim işlerim yoğundu ilgilenemedim. İcra yoluna gitmek sorun değilde bazı masraflar çıkabiliyormuş, dilekçede tam belirtilmezse bazı masrafları benim ödeme ihtimalim varmış. Avukat arkadaşlarıma soracağım, firmayı da tekrar arayacağım. Eğer hala çamura yatarlarsa doğrudan icraya gideceğim.




  • Hocam siz avukat arkadaşlara vakit geçirmeden danışın bence de. Bu rakamlarda öyle ciddi masraf olmayacaktır. 2016 rakamlarını bilmiyorum tabi. (Avukat arkadaşlarınız ekstra vekalet almayacaktır sanırım ama avukatsız da icra takibini baslatabilirsiniz. Biraz kosturmanız gerekir tabi)
    Bu arada ortada bir itiraz varsa THH nin bilgisinin illa ki olması lazım. Onlara bir sorun. Zaten karar firmaya tebliğ edildiğinden itibaren başlayan 15 günlük süre içinde firma itiraz etmemişse "İtiraz etmişiz" in geçerliliği yok. Tarihleri iyice kontrol edin. Siz yine THH ye karar ne zaman tebliğ edilmişi de sorun. Ortada bir itiraz yok derse THH firmaya sadece şu tarihte size karar tebliği edilmiş, yasaya göre itiraz süreniz şu tarihte sona ermiştir, bu çerçevede ben yasal prosedürü başlatıyorum deyin geçin. Başka da muhattab olmayın derim.
  • hocam şimdi sen 2 sene önce 529 TL'ye aldın bunu. bu adamlar sana bugün 529 TL iade etseler zararda olmuyor musun? sonuçta 2 yıl geçmiş aradan, 2 sene önceki 529 TL ile şuanki 529 TL değer olarak aynı değil ki. bunun için 2 yıllık enflasyon oranında alman gerekmiyor 529 TL'yi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ValarMorghulis

    Hocam siz avukat arkadaşlara vakit geçirmeden danışın bence de. Bu rakamlarda öyle ciddi masraf olmayacaktır. 2016 rakamlarını bilmiyorum tabi. (Avukat arkadaşlarınız ekstra vekalet almayacaktır sanırım ama avukatsız da icra takibini baslatabilirsiniz. Biraz kosturmanız gerekir tabi)
    Bu arada ortada bir itiraz varsa THH nin bilgisinin illa ki olması lazım. Onlara bir sorun. Zaten karar firmaya tebliğ edildiğinden itibaren başlayan 15 günlük süre içinde firma itiraz etmemişse "İtiraz etmişiz" in geçerliliği yok. Tarihleri iyice kontrol edin. Siz yine THH ye karar ne zaman tebliğ edilmişi de sorun. Ortada bir itiraz yok derse THH firmaya sadece şu tarihte size karar tebliği edilmiş, yasaya göre itiraz süreniz şu tarihte sona ermiştir, bu çerçevede ben yasal prosedürü başlatıyorum deyin geçin. Başka da muhattab olmayın derim.

    Yarım saat önce Tüketici Hakem Heyetini aradım, size gelen bir itiraz var mı dedim yok dediler. Sonra tekrar firmayı aradım çağrı merkezi yine oyaladı durdu. Sonra bunlara, yaklaşık 10 gün önce Tüketici Hakem Heyeti kararının taranmış halini ve ödenmemesi durumunda icra yoluna gideceğimi yazdığım e-postayı tekrar ilettim ve gün içerisinde gerekli ödemeyi yapın aksi halde en kısa sürede icra yoluna gideceğim dedim.
    Sonra Schafer'den arıyorum diye bir bayan aradı iki de bir icra yoluna gideceğim diye e-posta atıp durmayın, karar bize ulaşmadı gibi küstahça şeyler söyledi. Ben de Tüketici Hakem Heyeti kararını zaten size ilettim oradan bakın dedim. Bana diyor ki; "siz daha ürünü teslim etmemişsiniz para iadesi istiyorsunuz" diyor. Ben de "iade edip etmediğimi nereden biliyorsunuz, servis fişim var" dedim ondan sonra çat diye telefonu suratıma kapattı. Tekrar aradım bir güzel kalayladım kadını, sonra bana "elinizdeki diğer parçaları iade edin mağazadan ödeyelim" dediler. Ben de "bu kadar kolaydı da niye uğraştırıyorsunuz, mağazaya bilgi verin gidince sıkıntı olmasın" dedim tamam dediler bakalım mağazaya kalan çatal kaşığı götüreceğim parayı vermezlerse ertesi sabah doğrudan İcra Müdürlüğüne gideceğim.

    Böyle karaktersiz, ahlaksız, müşteri memnuniyeti sıfır, müşteriye hakaret eden bir firma görmedim. Bunlardan kanırta kanırta alacağım ama paramı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eyvallah

    hocam şimdi sen 2 sene önce 529 TL'ye aldın bunu. bu adamlar sana bugün 529 TL iade etseler zararda olmuyor musun? sonuçta 2 yıl geçmiş aradan, 2 sene önceki 529 TL ile şuanki 529 TL değer olarak aynı değil ki. bunun için 2 yıllık enflasyon oranında alman gerekmiyor 529 TL'yi?

    Haklısın hocam da şuan sandıklı çatal kaşık bıçak setleri 250-400-TL arasında (Nehir, Karaca, Güral vs.)
    Sorun değil zaten hanım artık sandıklı istemiyor, alacağım parayla Nehir veya Güral'dan aynı seti yarı fiyata alırım internetten çek,indirim vs ile...
    Mağazadan ödeyelim dediler bakalım, eğer ödemezlerse zaten tüm faizleri talep edeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MegaWolt38 -- 19 Nisan 2016; 16:13:19 >
  • Evet, zaten sizin de fikriniz yanlış anlamadıysam 1 TL bile olsa bu tip zihniyete para kaptırmamak. Yoksa yerine konuyor bu rakamlardaki şeylerin yerien yenileri. Saygılar sevgiler
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.