Şimdi Ara

18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
950
Cevap
82
Favori
122.650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu hafta başıma gelen kredi kartı dolandırıcılığı: Önce 3D şifresini almaya çalışıp sonra şifresiz işlemle dolandırılıp cuma günü de iadenin gerçekleşmesi olayımın detayları:

    18 Ocak pazartesi günü telefonuma Yapı Kredi Bankasından "3D secure şifresi" geldi. Bu ne demeye kalmadan 0542 465 40 56 no'lu telefondan arandım ve birisi "Bağkur işlemi yaparken yanlışlıkla şifreyi benim telefonuma gönderdiğini " söyleyip şifreyi istedi ve elbette tepki gösterip kapattım.
    Mesajda gelen şifre EPRO VOUCHER RESELLER LİM firmasından yapılan 1.052 TL tutarındaki işlem ile ilgiliydi. (İngiltere'de imiş)

    30 saniye geçmeden, YKB'dan "Yapmış olduğunuz 2.362 TL. Tutarındaki alışverişinize 3 taksit..." mesajını görünce hemen YKB MH'ni arayıp kartı iptal ettirdim ve YKB MH ile aramda 4 gün sürecek bir sinir savaşı başladı:

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    Şubeye gidip "Harcama itirazı" dilekçesi vermemi söyledi ama bana işlemin nerden yapıldığını bir türlü söylemedi, güya ben "telefonla bilgi verilmesin" diye kısıtlama koymuşum.
    Ben bu güne kadar kendilerini sadece iki defa KK ücretini iptal etmeleri talebim dışında hiç aramadım, internet bankacığı şubelerine de hiç girmedim, giriş şifrem bile yoktu.

    Neyse hemen en yakın şubeye gidip dilekçemi yazdım. Şubedeki MH temsilcisi çok yardımcı oldu, dilekçemi hemen genel müdürlüklülerine faksladı sonra yapılan işlemin ekstresini verdi. İnternet şifresi almamı da sağladı.

    Evet, kartımı kapattırıp itiraz dilekçesini de verdikten sonra 30-60 vs. Gün bankadan cevap gelmesini beklemekten başka yapacak bir şey görünmüyor idi. Tabi bu süre içinde kartın ödeme günü de gelmiş olacaktı.

    Eve döndükten sonra netten "Kredi kartı dolandırıcılığı"olaylarını incelemeye başladım.
    Google'da ilk sırada çıkanwww.osmanduman.com isimli sitede Gümüşhane Üniversitesi Torul MYO da Öğretim Görevlisi olan arkadaşımızın parafly kartından 5 dakikada 30 işlemle 4.000 TL. Üzeri parasının gittiğini ve bankasının kendisine hiç yardımcı olmaması üzerine tamamen kendi çabasıyla paralarını nasıl geri kurtardığını örnekleriyle anlatmasını dikkatle okudum ve ben de uygulamaya karar verdim.
    (Not: site çok hit alınca limit aşımına uğramış, şu an ulaşılamıyor.)

    Öncelikle ekstremde görünen ve isminden dolayı yurtdışı sitesi zannettiğim iyzico firmasını araştırınca adıyla adresiyle, vergi numarasıyla, referansları ile İstanbul'da bulunan büyük ve ciddi bir Sanal Pos kuruluşu olduğunu görünce olayımı detaylıca anlatan ve mağduriyetimin giderilmesini rica eden bir mesajı gece 23 dolaylarında gönderdim.

    Ertesi sabah saat 10:00'da gelen cevabi maili çekinerek açtığımda ise "kendilerinin sanal pos firması olduklarından dolayı ekstrede isimlerinin göründüğünü, işlemin müşterileri olan xxxxx.com isimli bir firma üzerinden yapıldığını, talebimin Fraud ekipleri tarafından süratle incelenerek ödemenin geri çekilerek tarafıma iade edildiği" ni okuyunca çok sevindim elbette.

    Salı sabahı olan bu gelişmeyi YKB MH'lerine aktardığımda sinir harbimiz tekrar başladı: "Efenim bizde görünmüyor siz o firmayı tekrar arayıp sorun" deyince tepem attı: "Sizin sahtecilik ekibinizin yapması gereken işi ben yapıyorum, bakın size pası verdim ekibiniz bunu değerlendirsin"
    "Efenim 30-60 gün bekleyeceksiniz." Hele başka bir tanesi "30-180 gün bekleyeceksiniz" deyince kötü konuşmamakla beraber ses tonumun kontrolünü kaybettim.

    Sonunda iade edilen meblağ çarşamba günü bekleyen provizyonlara düştü ve perşembe gece yarısından sonra karta iade oldu.

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç



    SONUÇ:

    1- Talebimi alır almaz süratle mağduriyetimi gideren, salı sabahı ilk iş alışveriş yapılan firmayı arayıp haber verip onların da kargo'yu şubeden geri çekmelerini sağlayan, talebimi incelemek için yetkili atayan , yani olaya profeyonel kurum ciddiyetiyle yaklaşan iyzico.com sanal pos firmasına çok teşekkür ediyorum.

    2- "Beyfendi 30-60-90-180 gün bekleyeceksiniz" diyerek 4 gün boyunca vıdı vıdı etmekten başka hiç bir işe yaramayan, hiçbir şekilde yardımcı olmayan YKB MH'ni ve sahtecilik araştırma (Ya da ünvanları her ne ise) ekibini kınıyorum.

    Kartımdan 3D secure şifresi olmadan çekilen meblağ 1,5 gün provizyonda beklerken yazılı sözlü tüm itirazlarıma rağmen paranın 19 Ocak gecesi 00:00 itibariyle kesin ödenmesini sağlayan bu bankayı bir daha kınıyorum.

    Ayrıca salı sabahı arayıp "İptal ettirdiğiniz diğer kartı tekrar gönderelim mi" diye soran, "Şu an biraz gerginim, sonra tekrar arayın" dediğimde bana "Siz bilirsiniz, tekrar müracaat etmeniz gerekebilir" diye aklı sıra korkutmaya çalışan elemanı da ayrıca kınıyorum. Yahu bu söylediğin kart için zaten ben müracaat etmemiştim ki, siz arayıp teklif ettiniz ve hatta o anda bana kafama göre bir limit belirlettirip siz gönderdiniz ki zaten o kartı da hiç kullanmamıştım.
    Kartlarınızı da bundan sonra siz kullanın artık.

    3- Olayım çözüldükten sonra YKB'na intenet siteleri üzerinden şikayet mesajı göndermeye çalıştığımda bilin bakalım ne oldu: Elbette gönderemedim:

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    4- Anlamadığım husus: Emniyet siber suçlar bürosuna şikayet için gittiğimde ilgili görevliye "Kredi kartı bilgilerimizin, mesela benim güvenlik konusunda nerdeyse paranoyak derecede dikkatli olmama ve bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde kart bilgilerimin 3.şahıslara nasıl geçmiş olabileceğini sorduğumda, polemik olmasın diye burada ismini vermek istemediğim bir kurumun "bile" veri tabanından hack yoluyla çalındığını söyledi.
    Ancak sonradan düşününce, ben otomatik fatura ödemesi için o kuruma KK'mı kaydetmediğim halde nasıl oluyor, bunlar anlık ödememizde bile bilgilerimizi kayıt mı ediyor anlamadım.

    5- Başından geçenleri ve çözüm çabalarını anlatarak bana yol gösteren Osman Hoca'ya da teşekkür ederim. Yanlız o kadar çok tıklanmış ki şimdi baktığımda Bandwitdh limit aşımından sitesi askıya alınmış. Evet, bu noktada hızımı alamayıp godady hosting firmasını da kınıyorum.

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    Yazım biraz uzun oldu ama bu tür dolandırıcığın son derece arttığını ve benim de olayı başka bir yazıdan faydalanarak çözdüğümü düşünerek başka mağdurlara faydası olabilir diye düşündüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 27 Ekim 2016; 3:47:23 >







  • benim ön inceleme duruşması yapıldı ve ön inceleme duruşması olmadan aralık ayının sonunda banka aradı ve müsteri memnuniyeti kapsamında para iadesi yapacaz dıye bende önce kesinleşmiş thh kararına dava actınız onu kapatıp vermiş oldugum icra kanalı ile ödeme yapın dedim ve o gün bu gündür bekliyorum mayısta duruşmam var herşey lehime ön incelemeye dahi avukatları gelmemek için mazeret bildirmiş, Benim haklı olduğum kesin başka bir bankayı aradım cihaz eşleşme yapmadan qr kod ile para cekilemediğini ögrendim. bankanın acıgıda bu şekilde
    Dolandırıcılıkların büyük bir kısmı mobil fatura ödemeleri üstünden dönüyor. Operatörler ısrarla 3D Secure sistemine geçmiyorlar ödeme ekranında. Faturaları ödensin de, isterlerse çalıntı kartla ödensin umurlarında değil. Ne devlet, ne emniyet, ne yönetmelik koyucular kimse bir şey yapmıyor. Söylemekten dilimde tüy bitti. Operatörler fatura tahsilatında 3D Secure'a geçsin, kart sahteciliği olaylarının yüzde 70'i biter.
  • carman1tr kullanıcısına yanıt
    benim ön inceleme duruşması yapıldı ve ön inceleme duruşması olmadan aralık ayının sonunda banka aradı ve müsteri memnuniyeti kapsamında para iadesi yapacaz dıye bende önce kesinleşmiş thh kararına dava actınız onu kapatıp vermiş oldugum icra kanalı ile ödeme yapın dedim ve o gün bu gündür bekliyorum mayısta duruşmam var herşey lehime ön incelemeye dahi avukatları gelmemek için mazeret bildirmiş, Benim haklı olduğum kesin başka bir bankayı aradım cihaz eşleşme yapmadan qr kod ile para cekilemediğini ögrendim. bankanın acıgıda bu şekilde
  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    Bilinçli bir vatandaş gider savcılığa şikayet eder, bunu yapan kansız kimse ortaya çıkar, bence es geçmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Endorfinli Melankolik

    Ya annemin de başına geldi 3000 liralık bir alışveriş yapıp kadını arayıp şifre istediler kadıncağız banka diye inanıp vermiş bankaya filan şikayet ettik hakem heyeti alehiyimize karar verdi bu konuda başka ne yapabiliriz tavsiyesi olan var mı?

    Çok zor maalesef, 3D Secure şifresi ile işlem yapıldıktan sonra bu zaten sizin kredi kart bilgileriniz ve telefon numaranız ile yapılmış kabul edilir ki öyle olmuş zaten.

    Arkadaşlar: Cep Telefonunuza yapmadığınız bir işlem için 3D Secure şifresi geldiğinde bu şu demektir: Sizin hem kredi kartı hem de telefon numarası bilgileriniz zaten dolandırıcıların elindedir.

    3D secure şifrenizi vermeseniz bile kartınızı anında iptal ettirmediğiniz takdirde daha sonra o dolandırıcılar 3D'siz işlem yapıp sizi tekrar dolandırmaya çalışacaklardır.


    Günümüzdeki tek çare Sanal Kart, elbette asıl kartı İnternet/Mail-Order ve Telefon Bankacılığına kapattıktan sonra.

    Son olarak, sanal kartta da limit bırakmamak gerektiğini de söylesek?




  • Dolandırıcılıkların büyük bir kısmı mobil fatura ödemeleri üstünden dönüyor. Operatörler ısrarla 3D Secure sistemine geçmiyorlar ödeme ekranında. Faturaları ödensin de, isterlerse çalıntı kartla ödensin umurlarında değil. Ne devlet, ne emniyet, ne yönetmelik koyucular kimse bir şey yapmıyor. Söylemekten dilimde tüy bitti. Operatörler fatura tahsilatında 3D Secure'a geçsin, kart sahteciliği olaylarının yüzde 70'i biter.
  • Khalasar kullanıcısına yanıt
    Hayır, kesinlikle paranoya yapmıyorsunuz.

    2. şıktaki ihtimalinize, yani "Ya benim kredi kartımın bilgileri ellerinde ise" diye düşündüğünüz saniye derhal kredi kartınızı iptal ettiriniz:

    Çünkü o bilgi ellerinde olduğu an nette 3D secure şifresi istemeyen çok site var yerli/yabancı.

    İyi dileğiniz için teşekkür ederim.
  • dün de bizim ykb world kartı patlattılar, 5 tane işlem yapmışlar ve limiti bitmiş, 2 sini iptal ettirdim firmaları arayıp, ikisi steamden yapılmış, ticket attım iade ve hesapların banlanması için, 1 tane de dominos pizza siparişi var, 3d secure olmadığı için onun da iadesi gerçekleşir diye düşünüyorum.
    kartlar iptal edildi ve dilekçe için şube gitti bizimkiler. çalıntı kartla otobüs bileti alan geri zekalıları da tebrik ediyorum.
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi historiyst_45 -- 24 Ekim 2016; 22:37:18 >
  • ben bu tür bazı dolandırıcılık işlerinin bankaların içindeki şebekeler yani çeteler tarafından yapıldıgını düşünüyorum. daha önce hiç bir yerde kullanılmamış işlem yapılmamış kenarda duran kredi kartı için bile arayıp kredi kartı numaranız bu , isminiz soyisminiz bu diyip mobil onay kodu istiyorlarsa bilin ki kesin içerden bu çetelere bilgi sızdıran banka çalışanları var.
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi historiyst_45 -- 24 Ekim 2016; 22:43:09 >
  • version53 kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun.
    Bankayla iletişime geçip Kartı kapattırıp ödemelere itiraz ettikten sonra:

    Yazdığınız ilk site, çocuk hastalığı ile ilgili ve buraya bağış yapılmış gibi görünüyor: http://22qfamilyfoundation.org/
    Bu sitenin "Contact us" bölümünden probleminizi anlatın. (İngilizce)
    Buraya dert anlatırken aşağıda steam form şeklinden de yararlanabilirsiniz.

    İkinci yazdığınız site ise steampowered.com'a yönlendiriyor.
    Bu sitedehttps://help.steampowered.com/tr/wizard/HelpWithUnknownCharges adresinde sizin duruma uyan konuda Türkçe form var, bunu da doldurup gönderin.

    Banka çözümünü bekleyene kadar siz de yukarıdakileri uygulayın hemen, paranızı bu şekilde kurtarma ihtimali de var.
    Gerçi bankadan da bu parayı er veya geç geri alırsınız ama o zamana kadar son ödeme tarihiniz çoktan gelir de geçer.




  • İnsanları dolandırmaya devam ediyor orospu çocukları
  • carman1tr kullanıcısına yanıt
    Benim olay şöyle gelişti:

    Temmuz ayı sonunda ctesi günü bankanın resmi sayfası önerili dolandırıcıların linkine tıklayarak açılan sayfada bilgilerimi girdim.sonrasında akıllı sms şifresi geldi ama şifrede para çekimi vs için birşey yazmıyordu normal sisteme giriş için gelen sms di.onuda sayfaya girdikten sonra sayfa ilerlemedi.bende uyku sersemi heralde donmuştur diyerekten telefondan tarayıcıyı kapattım.

    10 dk sonrasında bankanın istanbul kodlu numarasından aranıldım.(risk merkez imiş bankanın)şüpheli işlem olduğunu söylediler.tabi ben numaraya güvenemediğimden onlarla görüşmem sonlanınca direk olarak banka müşteri hizmetlerini aradım.onlarda aynı şeyi söylediler.QR kd ile 1500tl lik para çekilmiş hesabımdan.2100tl gibi bir bakiye vardı.sanırım 1500tl bu işlemde üst limit ve dolandırıcılar 1500 katlarını çekiyor hesaptan.

    Hesaplara güvenlik amaçlı bloke ve kart yenileme işlemi yaptıktan sonra ptesi günü hesabımın olduğu şubeye gidip dilekçe verdim.Bankadaki görevli 2 gün sonra müşteri hizmetlerinde durumu takip etmemı söyledi.bende 3. gün telefonla aradım ve dilekçemin sizin gibi red olduğunu öğrendim.gerekçeside 'müşteri sistemde kayıtlı olan telefonuna gelen sms şifre ile giriş yaptığından bankamız sorumlu değildir.' oldu.

    Takip eden hafta savcılıktan suç duyurusunda bulundum.dediğiniz gibi zaten bu noktada bankaya suç duyurusunda bulunulamıyormuş.çalanlar hakkında bulunabiliyorsun.bankaya istersen dava açabiliyormuşsun gerekli önlemleri almadı vs diye.

    Suç duyurusundan bulunup bir örneğini aldıktan sonra internetten bankalar birliğinin sisteminde e şikayette bulundum.bunun sonucuda yaklaşık 10 gün sonra mail olarak geldi.gelen mailde 'bireysel hakem heyetine' başvuru yapabileceğim yazıyordu.bende e devlet üstünden bu başvuruyu yaptım.başvuru için illa şahsi başvuru yapmanıza gerek yok, e devletten yaptığınızda yeterli oluyor.

    buradan yaptığım ilk başvuru evrak yetersizliğinden onayda bekliyordu.2. bir başvuru yaptım ve bu sefer başvuru kısmında evrak ekleme kısmından bankaya verdiğim dilekçe ve suç duyurusu formunu ve bankadan aldığım paranın çekildiği tarihteki hesap hareketlerini pc den taratıp ekledim.sonrasında karakoldan bu şikayet nedeniyle arandım fakat polis memmuruna suç duyurusunda bulunduğumu söyleyince karakola gelip ifade vermeme gerek olmadığını söyledi.

    2. şikayeten 10-15 gün kadar sonra geçen ayın sonlarında hesabıma nereden geldiği belirtilmemiş 1500tl geldi.2 gün sonrasında da dilekçe verdiğim şube,suç duyurusu evrakını istedi ve gelip bir evrak imzalamam gerektiğini söyledi.(evrak zararımın banka tarafından tanzim edildiği ile alakalıydı)

    süreç tamamen bu şekilde ilerledi.sizde aynı yolu izleyebilirsiniz.umarım paranızı kurtarabilirsiniz.

    QR kod olayında en büyük açık,para transferi için herhangi bir bildiri gelmemesi.zaten dolandırıcılarda bu açığı keşfetmiş.tam bir çete kurmuşlar.mesela ben istanbulda değilim ama benim paranın çekildiği atm istanbulda.




  • Sizin paranızı geri almamanız için bir sebep görünmüyor.

    Eğer ki işlemin yapıldığı an, yanlış yorumlamıyorsam siz yurt dışında bir takside iken banka uygulamasına girmemiş iseniz yerinizde olsam parayı geri aldıktan sonra bankaya manevi tazminat davası açar ve kazanırım.

    Bence madem ki THH'ne başvurdunuz, telefonunuzun dolandırıcılık tarihindeki hafızasının bilirkişi tarafından incelenmesini de talep ediniz.
    Bu rapor, size bankaya dava açıp kazanma imkanı sağlayacaktır, işte o zaman 10 avukatla gelseler bile.

    Sms kodu ile yapılan işlemlerde bankaların iade talebini reddettiğini ve dava açılmasının sonuç getirmeyeceği yorumlarından biri de bana ait.
    Ancak sizin durum çok farklı, çünkü ortada bir sms şifre yok.

    @cgty89 nikli arkadaşın sms şifresi girilmesine rağmen parasını kurtarması elbette sevindirici bir gelişme ama bu şikayetleri üzerine mi oldu yoksa bankanın yeni çıkardığı QR kod uygulamasının prestijini bu tür şikayetler ile batırmamak için mi bu yola gittiği konusu belli değil.

    Ayrıca, dijital dünyada % 100 güvenlik olmadığını yine Pazartesi günü Garanti Bankası sanal kartı ile Gearbest.com'dan 3 ad. aldığı elektronik ürünü 2 adede düşürmek için gearbest'e müracaat edip 3 gün sonra para geri yattı mı diye hesabına baktığında 0 bakiyeli Garanti Bankası sanal kartı üzerinden 3 adet daha aynı ürünler için provizyona ödeme düştüğünü görüp bankasına itiraz ettiğini ve bankanın bu durumu hemen düzeltmesi ile tekrar ve tekrar görmüş olduk.

    Gelişmelerden bizleri de haberdar edin lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 19 Ekim 2017; 18:23:23 >




  • sürekli yeni sistem çıkartıyorlar ve bunu ilk bulduk diye reklam yapıp övünüyorlar ama yaptıkları sistemlerde bir sürü açık bıraktıklarına bakmıyorlar
    hele ki artık akıllı telefon işlemlerine hiç güvenmez oldum
    her geçen gün işinizi kolaylaştırdık deyip ,aslında dolandırıcıların işlerini kolaylaştırıyorlar

    en gıcık kaptığım konu ise mh. dolandırıcılara kapı açacak tarz sözler ve sorular sorması oluyor (çoğu kez acaba karşımda dolandırıcı mı var diye şüphe ediyorum) ,banka sizden hiçbir zaman şifre istemez diyorlar ama mutlaka tuşlatıyorlar (telefon görüşmesi sırasında) ,tuşlamazsan başlıyor tuşlamadınız demeye ,enpara da tuşlamadım mh. diyor neden tuşlamadınız bir sorun mu var ?

    bize oldu mu bin soru soruyorlar ama dolandırıcılar hiç sıkıntı çekmeden her şeylerini hallediyor

    diğer konu ise artık bütün firmalar kartınızı bize kayıt ederseniz şu kadar para diyorlar ,neymiş efendim ödeme kolaylığı olurmuş
    sana ne kardeşim bizim ödeme zorluğumuzdan ,4-5 bilgi girmeye üşenen adam var mı gerçekten ?
    ondan sonra bakıyoruz birisi arıyor ,efendim hesabınızdan yüklüce kullanım yapılmış diyor ,işin ilginci ad soyad ,kart numarası vs. hepsini biliyor




  • carman1tr kullanıcısına yanıt
    Hak yerini buldu davayı kazandım kardeşim. Şimdi parayı ödemeleri için bekliyorum.
  • Babamın başına böyle bir olay gelmişti, ben de yanındaydım. Önce telefona şifre geldi, ben de boşver önemli değil falan dedim ama daha sonra ekstreye bakınca 3d olmadan çekim yapıldığı görüldü. Türkiye Finans ve Hepsiburada ve lydiana gibi bir site arasında iş çözüldü. Dediğiniz gibi harcama itiraz dilekçesi yine verildi ama bundan başka arayıp ne oldu diye sormaktan başka bir çabamız olmadı. Yalnız garip olan şey şu, alınan ürün nereye gidecekti, bu adam bize yaptığını kesin başkalarına da yapacaktı. Babam o sırada hastanede yattığı için uğraşma imkanımız olmadı. Bu noktada sanırım bizden başka da, emniyet falan araya girip suçluyu yakalama durumunda değil,o kötü
  • geçmiş olsun arkadaşım paranı kurtarabilmişsin çok şükür

    ülke artık saçmasapan bir hale geldi 7den 70e hemen her kesimden dolandırıcı hırsız türedi türüyor birgün bizimde başımıza gelmez umarım.
  • Sanal Kart kullanın 1000 sefer söyledik, siz de söyleyin herkese... HB bile olsa sanal kart kullanın !

    hatta asıl kartlarınızı internet ve mail order alışverişlerine kapatın !

    markette zartta zurtta zaten şifre isteniyor.

    Geçmiş olsun.
  • dieselsingle D kullanıcısına yanıt
    Öncelikle her şehirde var mı bilmiyorum ama günümüzde bir çok şehirde artık Emniyet Müdürlükleri içerisinde "Siber suçlarla mücadele" birimleri oluşturuldu. Bunlar, konularında bilgili kişilerden oluşuyor.

    Ancak bu birimin öncelikli görevi dolandırıldığınız parayı kurtarmaktan önce dolandırıcıları suç üstü yapıp yakalamak, çünkü mevzuat böyle: Önce savcılığa gideceksiniz, ifade vermek için gün alacaksınız sonra günü geldiğinde verdiğiniz ifade posta yolu ile Siber Suçlar Bürosuna iletilecek ve ondan sonra gerçek araştırma başlayacak.

    Bu arada atı alan Üsküdar'ı geçmiş olacak: Mesela bugün medyada okudum, yıllardır devam eden "Geçen sene ilk bir yılı ücretsiz sigorta yaptırmışsınız, şimdi ya uzatın ya da icraya vereceğiz" dolandırıcılığı hakkında 40 kişi yakalanmış, 10.000 kişiden yaklaşık 10 milyon TL tokatlamışlar.

    Bu mağdurların bir tanesinin bile parasını geri kurtarma ihtimali var mı? Yok görünüyor.

    Sizden alıntı yaparak:

    - Öncelikle Bankanızı arayın, onlar size müşteri potansiyeli olarak çok sevecen davransalar da karşılarına mağdur olarak çıktığınız an önemsizsiniz. Siz yine de kayıt oluşturun, ilerdeki ihtilaflara destek olarak.

    - Sonra hemen ilgili firmalara ulaşın, yardımcı olacaklardır. Mesela 3-d şifresinde başarılı olamayan dolandırıcı bir OÇ'nun yapacağı ilk iş o bilgilerinizle şifresiz işlem yapıp mal sipariş etmek olacaktır. Eğer siz o Banka MH hizmetlerinin "30-60-90-180 gün bekleyeceksiniz palavrasına kanıp beklerseniz, KK'nızın ödeme günü gelecektir. Daha sonra o parayı hasbel kader geri alsanız bile ödemek için neler çektiğiniz o asgari ücretli MH kölesinin umurunda olmayacaktır.

    - Evet, yukarıdaki paragrafı yazdım çünkü fi tarihinde başka bir sorun yaratıp benimle çekişen Citibank MH elemanına söylediğim gibi: "Kraldan çok Kral gibi davranma, sen de maaşlı bir elemansın, problemi çözmeye odaklan çünkü bu problem benim değil sizin yarattığınız bir problem". Sonuçta o banka ülkemizi terketti ve o elemanların hepsi işinden oldu.

    - Bankaların yardımcı olacakları tek konu yakın geçmişte yaşanan PCDepo gibi medyada yer almış konularda olacaktır.

    - Siz neyse ki sonuçta paranızı geri almışsınız, tecrübenizi paylaştığınız için teşekkür ederim.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.