Şimdi Ara

LPG yüksek devirde tekleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
3.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2014 model 1.2 8v 69hp panda aracım var. Lpg de yüksek devirde tekleme yapıyor. Benzinde hiç bir problem yok. Daha önce lpg ve benzin arasında neredeyse performans farkı yoktu fakat şimdi bariz fark var. Yakıt tüketiminde de bir artma veya azalma söz konusu değil.
    Yaptırdığım işlemler:
    Buji, buji kabloları, bobin, lpg enjektörü, regülatör değişti fakat tekleme kesilmedi.
    Araç herhangi bir yerde arıza vermiyor(Lpg programı ve obd cihazlarında)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    LPG'de Yüksek Devirde Tekleme

    LPG'li araçlarda yüksek devirlerde tekleme, yaygın bir sorundur. Bu sorun, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve aracınızın performansını önemli ölçüde etkileyebilir.

    Yüksek Devirde Teklemenin Nedenleri

    • Yetersiz Yakıt Beslemesi: LPG enjektörleri, yüksek devirlerde yeterli miktarda gaz sağlamakta zorlanabilir.
    • Kirli Bujiler: Kirli bujiler, ateşleme sürecini bozarak teklemeye neden olabilir.
    • Arızalı Ateşleme Bobinleri: Ateşleme bobinleri arızalıysa, bujiler doğru zamanda ateşlenmeyebilir.
    • Etkisiz Gaz Filtresi: Kirli bir gaz filtresi, LPG'nin motora düzgün bir şekilde akmasını engelleyebilir.
    • Vakum Kaçakları: Vakum kaçakları, motorun düzgün boşta çalışmamasına ve yüksek devirlerde teklemesine neden olabilir.

    Tekleme Sorununun Giderilmesi

    LPG'de yüksek devirde tekleme sorununu gidermek için şu adımları izleyebilirsin:

    • LPG Enjektörlerinin Kontrol Edilmesi: LPG enjektörlerini kontrol ettir ve gerekirse temizlet veya değiştir.
    • Bujilerin Değiştirilmesi: Bujileri düzenli olarak kontrol et ve kirli veya hasarlıysa değiştir.
    • Ateşleme Bobinlerinin Test Edilmesi: Ateşleme bobinlerini test et ve arızalıysa değiştir.
    • Gaz Filtresinin Değiştirilmesi: Gaz filtresini düzenli olarak değiştir.
    • Vakum Kaçaklarının Kontrol Edilmesi: Aracını vakum kaçakları açısından kontrol et ve varsa tamir et.

    Yüksek devirde tekleme sorunu devam ediyorsa, daha kapsamlı bir teşhis ve onarım için kalifiye bir tamirciye danışmanızı tavsiye ederiz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ek: Filtre bakımı yapıldı, 8000 km önce subap ayarı yapılmıştı.
    Ustalar veya böyle bir sorunu daha önce yaşayanlar yardımcı olabilirse sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok mu yardımcı olabilecek ya da fikir verebilecek biri?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapabilecekleri yapmışsınız. Aklıma gelen ya bi yerde gaz kaçağı var gazı yetiştiremiyor yada üst devirlere afr ayarı yapılıp öyle takip edilecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Yapabilecekleri yapmışsınız. Aklıma gelen ya bi yerde gaz kaçağı var gazı yetiştiremiyor yada üst devirlere afr ayarı yapılıp öyle takip edilecek.
    Hocam ön kısım arka kısım kontrol edildi lifte de kaldırıldı. Ön sistemdeki hortumlar değişti. Gaz kaçağı olduğunu düşünmüyorum. Katalizör tıkanıklığı olabileceğine dair yorum yapan oldu çevremde ama benzinde de yapar öyle olsa diye düşünüyorum. Kafayı yemek üzereyim artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar. Bu durum ne zamandan itibaren olmaya başladı ? Gaz kesici vanaların çalışması kontrol edildi mi ? Yapılması gereken işlemleri yapmışsınız hakikaten.

    Saygılarımla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mgokhang

    Hocam ön kısım arka kısım kontrol edildi lifte de kaldırıldı. Ön sistemdeki hortumlar değişti. Gaz kaçağı olduğunu düşünmüyorum. Katalizör tıkanıklığı olabileceğine dair yorum yapan oldu çevremde ama benzinde de yapar öyle olsa diye düşünüyorum. Kafayı yemek üzereyim artık.

    Alıntıları Göster
    Evet katalizör olsa benzinde de yapması lazım.
    Valla aklıma başka bişey gelmiyor, burda yazılacak her yorumu değerlendir. Bir de değiştiğin parçalar orjinal mi, özellikle ateşleme elemanları orjinal değilse onlara da yoğunlaş derim. Çünkü bazı araçlar parça seçiyor ve ateşleme arızaları lpgde kendini daha çok belli ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Orijinal Hocam bujiler normalde servisin taktığı bujilerle aynı. Kablolar fabrika çıkışındaki kablolardı bire bir aynı. Fiat, lancia, alfa yazan paketlerde geldi zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • klima5505 kullanıcısına yanıt
    1 haftadır var sorunlar ateşleme elamanları, enjektörler, lpg regülatörü , gaz kesici değişti kısacası lpg ile ilgili kaput altında olan sadece ecu değişmedi. O da 1 yıllık falan zaten. Tank kısmında herhangi bir kontrol ya da değişim yapılmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mgokhang kullanıcısına yanıt

    merhaba sorunu çözebilmişmiydiniz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • `bELa ` kullanıcısına yanıt

    Merhaba yeni gördüm, sorun ecu de çıkmıştı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.