Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (38. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
997
Cevap
31
Favori
385.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İzmir'e geleli 6 ay oldu ve ben İzmir insanı kadar üşengeç bir millet görmedim.

    İlk mesajı okumuyor, garip sorular soruyorsunuz.

    Selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,
    Aracım:
    Marka: RENAULT
    Model serisi: R 9 93 model
    Üreticinin model serisi: L423
    Araç tipi: 9 1.4
    Üretici tanımlaması: L423
    Araç türü: Sedan-limuzin
    Üretim yılı: 01/1985-12/1995
    Güç: 50 kW / 68 PS

    Eşleşen Bujiler:
    Buji, Super plus CNG/LPG gazı (WR 7 DC+) 0 242 235 663
    Buji, Platin-Ir CNG/LPG gazı (WR 7 KI 33 S) 0 242 236 576

    Platin-Ir olanı nette bulabiliyorum, hangisini tercih etmeliyim?
    Teşekkürler...
  • Yaklaşık 1 aydır NGK LPG-1 kullanıyorum, 4 bujiye 180TL verdim, yakıt konusunda bir değişiklik beklemiyordum düşündüğüm gibi bir değişiklik olmadı. Sadece bobinlere binen yük biraz daha az. Yani bobinlerin ömrünü uzatıyor diyebiliriz, başka bir değişklik gözlemleyemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Yaklaşık 1 aydır NGK LPG-1 kullanıyorum, 4 bujiye 180TL verdim, yakıt konusunda bir değişiklik beklemiyordum düşündüğüm gibi bir değişiklik olmadı. Sadece bobinlere binen yük biraz daha az. Yani bobinlerin ömrünü uzatıyor diyebiliriz, başka bir değişklik gözlemleyemedim.

    18 aydır kullanıyorum 135 tly almıştım bir sıkıntı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz

    İzmir'e geleli 6 ay oldu ve ben İzmir insanı kadar üşengeç bir millet görmedim.

    İlk mesajı okumuyor, garip sorular soruyorsunuz.

    Selamlar


    Hazır genellemeler yapmışken durun bir de ben genelleme yapayım:


    Geçen yazın bir kaç günlüğüne ve kurban bayramından bir kaç gün önce 1 günlüğüne İzmir'e geldim... İzmir kadar trafiği kötü ve 'şoförleri kötü araç kullanan' bir "büyükşehir"(!!!) görmedim. Şehrin içinde ve ana arterlerinde deyim yerindeyse "ipini koprmışcasına" mayın gibi dolaşan ticari araçlar da cabası! Özellikle o arkası açık FORD Transit marka kamyonetlerden çok gördüm ve şaşırdım. Ankara bu konuda gerçekten de çok iyi. 1998 yılından beri trafikteyim. Her zaman bu konularda iyiydi. Şehrin ana arterlerinde gündüz vakti kamyonet, kamyon, tır görmeniz olanaksız. Ticari araçlar dışında, binek araçlara binen şoförlerde de genel itibariyle bir bencillik, sol şeridi anlamsızca işgal edip tıngır mıngır yavaş yavaş gitmeler, ambulansa yol vermeyi bırakın ambulans için yol açan bir kaç şoförün yerini doldurma telaşında olan şoförler ve daha neler neler...

    İşin açıkcası İstanbul şoförlerine de hayranım. Genel itibariyle iyiler. Ankara'da en ufak bir sürtüşmede tartışma çıkarken İstanbul'da herkesin anında bir yerlere yetişme telaşı olduğu için herkes "işin oluruna" bakıyor. Bırakın tartışmayı kazalarda bile işlerini o kadar kısa sürede hallediyorlar ki şaşıp kaldım. Ankara'da ufak bir kaza olsa o yol en az yarım saat trafiğe kapanır. Öncelikle şoförler aptalca tartışmalara girerler. Hatta çoğu zaman kaza olmasa da aracını durdurup birbirleriyle polemiğe girerek şeritleri işgal eden şoförlere rastlıyorum. İstanbul şoförleri özellikle şehirler arası yollarda kendilerini belli ediyorlar. Adamlar en sol şeritte giderken arkasından gelen araç olduğunda hemen bir sağa geçiyorlar. Selektör yapmanıza ya da kornaya basmanıza bile gerek kalmıyor. En fazla tek selektörde/kornada anında yol veriyorlar. Ankara'da bu kültür İStanbul kadar oturmasa da iyi denilebilecek halde... Fakat İzmir, Aydın taraflarında o kadar yol yaptım ve bunu hiç görmedim!


    Oh be... Büyükşehir şoförlerimizle ilgili dertlerimi kendi açımdan anlatınca biraz da olsa rahatladım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cakmakm

    quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Yaklaşık 1 aydır NGK LPG-1 kullanıyorum, 4 bujiye 180TL verdim, yakıt konusunda bir değişiklik beklemiyordum düşündüğüm gibi bir değişiklik olmadı. Sadece bobinlere binen yük biraz daha az. Yani bobinlerin ömrünü uzatıyor diyebiliriz, başka bir değişklik gözlemleyemedim.

    18 aydır kullanıyorum 135 tly almıştım bir sıkıntı yok.


    Ben de 4 tanesi 25-30 TL olan orjinal Ford bujileri (MotoCraft) yerine 4 tanesi 60-70 TL olan BOSCH LPG bujisi almıştım. İlk 10-12 bin km iyi gitti, ve ardından araçta yine titreme başladı. Üstelik boğaz kelebeği denen meret daha yeni temizlenmişti. Bakalım, yarın ya da öbür gün ustama söktürüp bujilerin durumuna bakacağız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz

    İzmir'e geleli 6 ay oldu ve ben İzmir insanı kadar üşengeç bir millet görmedim.

    İlk mesajı okumuyor, garip sorular soruyorsunuz.

    Selamlar


    Hazır genellemeler yapmışken durun bir de ben genelleme yapayım:


    Geçen yazın bir kaç günlüğüne ve kurban bayramından bir kaç gün önce 1 günlüğüne İzmir'e geldim... İzmir kadar trafiği kötü ve 'şoförleri kötü araç kullanan' bir "büyükşehir"(!!!) görmedim. Şehrin içinde ve ana arterlerinde deyim yerindeyse "ipini koprmışcasına" mayın gibi dolaşan ticari araçlar da cabası! Özellikle o arkası açık FORD Transit marka kamyonetlerden çok gördüm ve şaşırdım. Ankara bu konuda gerçekten de çok iyi. 1998 yılından beri trafikteyim. Her zaman bu konularda iyiydi. Şehrin ana arterlerinde gündüz vakti kamyonet, kamyon, tır görmeniz olanaksız. Ticari araçlar dışında, binek araçlara binen şoförlerde de genel itibariyle bir bencillik, sol şeridi anlamsızca işgal edip tıngır mıngır yavaş yavaş gitmeler, ambulansa yol vermeyi bırakın ambulans için yol açan bir kaç şoförün yerini doldurma telaşında olan şoförler ve daha neler neler...

    İşin açıkcası İstanbul şoförlerine de hayranım. Genel itibariyle iyiler. Ankara'da en ufak bir sürtüşmede tartışma çıkarken İstanbul'da herkesin anında bir yerlere yetişme telaşı olduğu için herkes "işin oluruna" bakıyor. Bırakın tartışmayı kazalarda bile işlerini o kadar kısa sürede hallediyorlar ki şaşıp kaldım. Ankara'da ufak bir kaza olsa o yol en az yarım saat trafiğe kapanır. Öncelikle şoförler aptalca tartışmalara girerler. Hatta çoğu zaman kaza olmasa da aracını durdurup birbirleriyle polemiğe girerek şeritleri işgal eden şoförlere rastlıyorum. İstanbul şoförleri özellikle şehirler arası yollarda kendilerini belli ediyorlar. Adamlar en sol şeritte giderken arkasından gelen araç olduğunda hemen bir sağa geçiyorlar. Selektör yapmanıza ya da kornaya basmanıza bile gerek kalmıyor. En fazla tek selektörde/kornada anında yol veriyorlar. Ankara'da bu kültür İStanbul kadar oturmasa da iyi denilebilecek halde... Fakat İzmir, Aydın taraflarında o kadar yol yaptım ve bunu hiç görmedim!


    Oh be... Büyükşehir şoförlerimizle ilgili dertlerimi kendi açımdan anlatınca biraz da olsa rahatladım.



    Mükemmel tespitler...

    Aynen katılıyorum.

    Dünyada gezmediğim ülke kalmadı, trafiğin sağdan akıp da yolun "SOL"una araç park edildiğine şahit olduğum tek yer İzmir'dir.

    Hem de KARŞIYAKA EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ'nün hemen önünde!

    Şaka gibi...

    Selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İzmir rahat memlekettir arkadaşlar. Orada yaşayanda oraya alışkın. Kısaca İzmirliler için sorun yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    İzmir rahat memlekettir arkadaşlar. Orada yaşayanda oraya alışkın. Kısaca İzmirliler için sorun yok

    Bu lafı duymaktan gına geldi İzmir'e yerleştiğimden beri.

    Fakat ben trafikte 34 plaka olduğum çok taciz ediliyorum ve hiç de rahat değilim.

    Neyse...

    Konuyu dağıtmayalım.

    İyi forumlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    İzmir rahat memlekettir arkadaşlar. Orada yaşayanda oraya alışkın. Kısaca İzmirliler için sorun yok


    Orada yaşayanların oraya alışkın olması sorun değil de... Keşke az daha "medeni" olsalar!
    Medeni olmanın kimseye zararı yok. İzmir'li kardeşlerimizi uygar, çağdaş, medeni bilirdik. Ancak son gidişlerimde "medeni" maddesini silmem gerektiğini gördüm. Bence yaşanacak yer değil, gezilecek yer o kadar...

    Tamam İzmir içerisinde belirli bir düzeyde bir "lokal uygarlık" var, ama maalesef bu uygarlık düzeyi İstanbul-Ankara ve Denizli kadar bile değil!

    İzmir'liler için sorun olmamasına sevindim desem yanlış olur (tabi bu sizin bireysel yanıtınız). İnsan düşük düzey uygarlığı kanıksamışsa ve daha iyisini istemiyorsa bir süre sonra kendini çağın dışında bulur.








  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım
    İzmir'liler için sorun olmamasına sevindim desem yanlış olur (tabi bu sizin bireysel yanıtınız). İnsan düşük düzey uygarlığı kanıksamışsa ve daha iyisini istemiyorsa bir süre sonra kendini çağın dışında bulur.


    Verdiğiniz uygarlık dersi için teşekkürler...
    Konu nerden nereye geldi. Neyse...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olorin_ -- 14 Kasım 2012; 0:00:13 >
  • Mayıs ayında attığım mesajın alıntısı...

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Arkadaşın aracı için (Ford Fiesta 1.4 2006 yeni kasa) LPG buji baktık.

    Bosch stok kodu: 0242236574 ya da "0 242 236 574"
    Açıklaması: Buji, Platin-Ir CNG/LPG gazı (HR 7 NI 332 W)

    BOSCH sitesindeki seçim tablosuna göre 2001-2008 arası tüm 1.4i 16valfli modeller aynı LPG bujisini kullanıyorlarmış.
    75-80hp Duratec 16 valf 1.4i Ford Fiesta araçlar için. Motor numaraları "FX..." ile başlayanlar

    Temsili resim:
     LPG ve BUJİ seçimi



    Bu bujileri mayıs ortasında Otostart'tan satın aldık, o gün için 4 tanesi 66 TL civarıydı.


    Bu bujilerin montajını haziran başında yaptırdık, aracı arkadaşımdan satın almadan önce... Aracın kilometre sayacı 107 bindeydi.

    BOSH LPG bujilerinden önceki bujileri 91 bin kilometredeki bakımda taktırmıştık ve onlar da orjinal FORD bujileriydi. LPG ile sadece 13-14 bin kilometre yapınca bujilerde sorun olduğunu anlamıştık, motor titremeye başlamıştı. 16-17 bin kilometre gittikten sonra söküp baktığımızda eğri büğrü haldeydiler, iki tanesinin kutup başı aralığı ciddi anlamda açılmıştı, bir bujinin kutup başlarının eksenleri kaymıştı, neredeyse tümünün beyaz porselen yüzeyleri kahverengileşmişti vs. vs. Bütün bunlar sadece aracın kiloetre sayacı 91.000-107.000 kilometre arasında yaşandı.

    BOSCH bujileri 107 binde taktırdık. Geçen aylarda motor yine titremeye başladı ve sonunda bugün bujileri kontrol ettirdik. Sadece 9 bin kilometre boyunca kullanılmış bu BOSCH LPG bujilerinin neredeyse tamamının kutup başı aralığı değişmişti. Normal ölçüsü 0,9mm olan kutup başı aralığı kiminde 1 kiminde 1,4mm kadardı. Hepsi de zarar görmüştü ve hepsinde de ciddi anlamda kurumlanma vardı.

    30 TL orjinal FORD buji seti yerine 66 TL verip BOSCH LPG bujisi aldık ve maalesef FORD FIESTA'da işe yaramadı!!!


    Sadece 9 bin km yaptık ve BOSCH LPG bujilerinin zarar görmesi çok garip.

    - BRC Filtre bakımlarını ve gaz ayar kontrolünü sürekli olarak "yetkili servisinde" yaptırıyoruz.
    - Motor bakımı düzenli olarak yapılıyor.
    - Her bakımda bilgisayarlı arıza kontrolü yapılıyor ve orada da sonuçlar temiz.
    - Genelde SHELL AutoGas alıyoruz, onu bulamadığımız yerde mecbur kalınca Aygaz Euro LPG alıyoruz.


    Daha ne yapalım anlamadım ki?




  • Çok garip,benim 30 bin yaptığım Bosch bujiler neredeyse yeni gibi çıktı...Usta şaşırmıştı LPG'de bu kadar iyi çıkmasına.
    Ya yanma sağlıklı değil,ya da buji kodu vs.yanlış seçilmiş olabilir..
    İlk sayfalarda O.B.K. hocam Fomoco diye geçen bujilerin de Bosch üretimi olduğunu söylemişti.
    Araçta LPG'de başka bir sıkıntı var mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    ...........
    Gelelim bujilere;

    Önce aracın üstünden çıkan 50bin km'dir LPG ile kullandığım aralığı 1.1mm'den 0.8mm'ye düşürülmüş bujiler;

     LPG ve BUJİ seçimi


    Görüldüğü gibi 50 bin km'lik buji olmasına ve LPG ile kullanılmasına rağmen hiçbir aşınma, erime, kurum belirtisi göstermiyor. Bu resim öncelikle LPG bujiyi çabuk bitirir, buji elektrodunu eritir diyenlere gelsin. Neden 50 bin km'dir değiştirmiyorum? Çünkü sık sık söküp kontrol etmeme rağmen hiçbir tahribat görmüyordum. Lakin sonuçta bu bujiler benzin bujisi. Aralığını centil ile daraltınca bu sefer de açı bozuluyor. Bana orjinal LPG için üretilmiş bujiler lazımdı.
    ..................


    Hocam 50 bin kilometre nasıl yaptınız hayret ettim. Bizim Ford Fiesta'da MotoCraft bujiler 15 bin zor gidiyor. Aracımda eski BRC kitlerden var, hani şu şakır şakır enjektör sesi çıkaranlardan...

    BOSCH LPG bujisi aldım, ürün seçim tablosundan uyumlu bujiyi seçip sipariş ettim ve onlar da 9 bin kilometre kutup başları açılacak kadar zarar gördü ve kurumnlanmalar var...

    Aracımda bir tek şey haricinde her şey normal, tüm bakımlar tamam, her şey muntazam, ancak sadece benzinden LPG'ye geçiş sıcaklığı 30 ya da 35 dereceye düşürüldü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Çok garip,benim 30 bin yaptığım Bosch bujiler neredeyse yeni gibi çıktı...Usta şaşırmıştı LPG'de bu kadar iyi çıkmasına.
    Ya yanma sağlıklı değil,ya da buji kodu vs.yanlış seçilmiş olabilir..
    İlk sayfalarda O.B.K. hocam Fomoco diye geçen bujilerin de Bosch üretimi olduğunu söylemişti.
    Araçta LPG'de başka bir sıkıntı var mı ?


    Yok, buji seçiminde kesinlikle yanlış yok hocam. BOSCH ürün kataloğundan teyit ettim. Zaten uygun olmayan bujilerin çapı, vida diş aralığı veya boyu farklı oluyor ve aracınıza montajı yapılamıyor.

    "Yanma sağlıklı değil" kısmıyla ilgili diyebileceğim tek şey BRC yetkili servisinde (Mocan) filtre bakımlarının ve gaz ayarının muntazam şekilde yapıldığı... Aracımdaki sıra dışı tek şey benzinden gaza geçiş sıcaklığının 30 ya da 35 dereceye düşürülmüş olması, o kadar...


    Bugün ustam "BOSCH bujiler de zarar görmüş" deyince aracı almaya giderken aklıma şu soru geldi: "Acaba olur da LPG yanma odasına sıvı halde falan ulaşabilirmi ki? Hani dizellerde enjektörlerde ustaların "işeme" dediği şey olduğunda mazot yanma odasına girip sıvı olarak pistonlara değdiğinde etrafa zarar verir, pistonları eritir ya... Acaba bizimkinde de bunun gibi bir şey mi var? Ya da yanma odasına ideal sıcaklıkta ulaşmayan LPG zarar mı veriyor ki?


    Hoş, bujiler haziran ayı gibi sıcak bir ayda takıldı. Daha geçen aya kadar ortalık ciddi anlamda sıcaktı ve buna rağmen bujiler zarar gördü.
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 16 Kasım 2012; 0:10:59 >




  • Genel bilgim bu yöndedir hocam,buji çok şey anlatır derler..
    Gaza geçiş sıcaklığının etkisi olacağını sanmıyorum,o söylediğim 30 bin km'nin 15 bininde LPG sistemindeki sorun yüzünden gaza ilk geçtiğinde en az 2 dakika araba gaz yemiyordu :)
    Dediğim gibi,var bir sıkıntı sizin araçta ama,umarım çözülür..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForzAras

    Merhaba,
    Aracım:
    Marka: RENAULT
    Model serisi: R 9 93 model
    Üreticinin model serisi: L423
    Araç tipi: 9 1.4
    Üretici tanımlaması: L423
    Araç türü: Sedan-limuzin
    Üretim yılı: 01/1985-12/1995
    Güç: 50 kW / 68 PS

    Eşleşen Bujiler:
    Buji, Super plus CNG/LPG gazı (WR 7 DC+) 0 242 235 663
    Buji, Platin-Ir CNG/LPG gazı (WR 7 KI 33 S) 0 242 236 576

    Platin-Ir olanı nette bulabiliyorum, hangisini tercih etmeliyim?
    Teşekkürler...

    Bir el atıverin arkadaşlar, sipariş aşamasındayım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForzAras
    Eşleşen Bujiler:
    Buji, Super plus CNG/LPG gazı (WR 7 DC+) 0 242 235 663
    Buji, Platin-Ir CNG/LPG gazı (WR 7 KI 33 S) 0 242 236 576
    Platin-Ir olanı nette bulabiliyorum, hangisini tercih etmeliyim?
    Teşekkürler...
    Bir el atıverin arkadaşlar, sipariş aşamasındayım...

    Arkadaşım ben geçen hafta kendi aracıma uygun olan 0242240653 kodlu Platin buji aldım. Sonuç ne olacak zamanla göreceğiz. Isıya dayanıklı olacaklarını düşündüm.
    Dikkat: Sizin 0 242 235 663 kodlu bujinin, platini 0 242 240 652 kodlu buji. Katalogta o şekilde yazıyor.
  • Paylaşımınız için teşekkürler öncelikle.

    2001 model Opel Astra 1.6 16V Elegance G kasa aracım var. Motor tipi Z16XE. Atiker simit LPG tankı takılı.

    Hangi bujiyi önerirsiniz?
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.