Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (39. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
997
Cevap
31
Favori
385.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    quote:

    Orijinalden alıntı: ForzAras
    Eşleşen Bujiler:
    Buji, Super plus CNG/LPG gazı (WR 7 DC+) 0 242 235 663
    Buji, Platin-Ir CNG/LPG gazı (WR 7 KI 33 S) 0 242 236 576
    Platin-Ir olanı nette bulabiliyorum, hangisini tercih etmeliyim?
    Teşekkürler...
    Bir el atıverin arkadaşlar, sipariş aşamasındayım...

    Arkadaşım ben geçen hafta kendi aracıma uygun olan 0242240653 kodlu Platin buji aldım. Sonuç ne olacak zamanla göreceğiz. Isıya dayanıklı olacaklarını düşündüm.
    Dikkat: Sizin 0 242 235 663 kodlu bujinin, platini 0 242 240 652 kodlu buji. Katalogta o şekilde yazıyor.


    Merhaba,
    Cevap yazdığınız için teşekkür ederim. Alttaki 0242 236 576 platin olanı aldım bugün taktırdım; uzun yol yapmadım ama fark ortada.2. viteste önceden araba toparlamıyordu, şimdi sorunsuz bir şekilde toparlıyor kavrıyor.Herkes tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForzAras
    Cevap yazdığınız için teşekkür ederim. Alttaki 0242 236 576 platin olanı aldım bugün taktırdım; uzun yol yapmadım ama fark ortada.2. viteste önceden araba toparlamıyordu, şimdi sorunsuz bir şekilde toparlıyor kavrıyor.Herkes tavsiye ederim.

    Bir şey değil. Memnun olmanıza sevindim. Bende de aynısı oldu. Düşük devirde daha iyi gidiyor gibi. Tabii bu durum psikolojikte olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gircan
    2001 model Opel Astra 1.6 16V Elegance G kasa aracım var. Motor tipi Z16XE. Atiker simit LPG tankı takılı.

    1. Buji, Süper (FGR 8 KQE 0) 0 242 229 648
    Yoğunluklu olarak kısa mesafe trafikte
    1,35 mm Elektrot mesafesi

    2. Buji, Super plus (FLR 8 LDCU+) 0 242 229 654
    1,00 mm Elektrot mesafesi

    3. Buji, Super plus CNG/LPG gazı (FR 7 DC+) 0 242 235 666
    Sadece gaz ile çalışan motorlar için kullanılır
    Elektrot mesafesi çalıştırma için gazla ayarlanmalıdır.
    Değiştirme aralığı 15.000 km
    0,70 mm Elektrot mesafesi

    4. Buji, Platin-Ir CNG/LPG gazı (FR 7 KI 332 S) 0 242 236 571
    Sadece gaz ile çalışan motorlar için kullanılır
    Değiştirme aralığı 30.000 km
    0,70 mm Elektrot mesafesi

    Tavsiyelerin tamamı Bosch markadır.Ustanıza sorun. Seçim sizin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olorin_ -- 21 Kasım 2012; 23:53:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    quote:

    Orijinalden alıntı: ForzAras
    Cevap yazdığınız için teşekkür ederim. Alttaki 0242 236 576 platin olanı aldım bugün taktırdım; uzun yol yapmadım ama fark ortada.2. viteste önceden araba toparlamıyordu, şimdi sorunsuz bir şekilde toparlıyor kavrıyor.Herkes tavsiye ederim.

    Bir şey değil. Memnun olmanıza sevindim. Bende de aynısı oldu. Düşük devirde daha iyi gidiyor gibi. Tabii bu durum psikolojikte olabilir

    Yok kardeş psikolojik değil, önceden tümseklerden geçerken mecburi 2 ye düşüyordum, 2 de bile zor topluyordu.Şimdi 3 ile devam ediyorum 1000 devirden titremeden devam ediyorum yoluma :)




  • ben aracım için dünya kadar para verip ultrasonik iridyum lpg bujisi aldım daha önce bosh 3 tırnaklı buji vardı ondan sonrada orjinal buji kullandın aradaki farkı söyliyeyim fark yok yakıt + performans anı çok para verip ultrasonik buji almaktansa 10 000- 15000 de buji değişip orjinalini takmak lazım diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gircan
    2001 model Opel Astra 1.6 16V Elegance G kasa aracım var. Motor tipi Z16XE. Atiker simit LPG tankı takılı.

    1. Buji, Süper (FGR 8 KQE 0) 0 242 229 648
    Yoğunluklu olarak kısa mesafe trafikte
    1,35 mm Elektrot mesafesi

    2. Buji, Super plus (FLR 8 LDCU+) 0 242 229 654
    1,00 mm Elektrot mesafesi

    3. Buji, Super plus CNG/LPG gazı (FR 7 DC+) 0 242 235 666
    Sadece gaz ile çalışan motorlar için kullanılır
    Elektrot mesafesi çalıştırma için gazla ayarlanmalıdır.
    Değiştirme aralığı 15.000 km
    0,70 mm Elektrot mesafesi

    4. Buji, Platin-Ir CNG/LPG gazı (FR 7 KI 332 S) 0 242 236 571
    Sadece gaz ile çalışan motorlar için kullanılır
    Değiştirme aralığı 30.000 km
    0,70 mm Elektrot mesafesi

    Tavsiyelerin tamamı Bosch markadır.Ustanıza sorun. Seçim sizin...

    Teşekkürler değerlendireceğim. Bir de araç otomatik şanzuman. Değişen bir şey olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vengeso -- 22 Kasım 2012; 23:15:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gircan
    Teşekkürler değerlendireceğim. Bir de araç otomatik şanzuman. Değişen bir şey olur mu?

    Valla hocam, o kadarını bilemeyeceğim. Ben usta falan değilim. Sadece motor tiplerine göre Bosch'un sitesinden tavsiyede bulundum.
  • Ben NGK'nın normal bujisini kullanıyorum karburatorlu aracımda. Yaklasık 50 Bİn km'dir degiştirmeyi unutmusum :D Gecen usta degiştirelim dedi. Dedim 20 tl'lik buji zaten değiştirelim. 2 buji sokulmedi ne zamandır kullanıyorsun sen bunu motorla butunleşmiş bunlar dedi. 1'ini zor bela soktu yaglayarak sırıngayla falan. Digeri kaldı sokemedi. Biraz ugrastırcak bu dedi. Zamanım yoktu tamam sonra bakalım dedim. Bunu nasıl sokecek bilmiyorum? Kırılırsa koparsa falan sıkıntı olurmuş sanırım. Ama aynı bujiler hala sapasaglam bi 50 bin daha gider bence tek basısta calısıyor araba. Bu nedenle ben kpg bujilerine ekstra para vermeyi dusunmuyorum acıkcası. Ama aracı enjektorlu olanlar için durum farklıdır belki bilemiyorum. Ben bu buji cıkmazsa ne yapacagım onu bilen veya önerisi olan var mı?
  • Merhaba arkadaşlar,

    Arabam Symbol 1.4 8v 8.000 km önce My Kit 11 taktırdım. Bu hafta sonu arabamı yıllık bakıma servise götüreceğim. Acaba lpg için farklı bir buji taktırmam yerinde olur mu? Tavsiyeniz nedir?

    Teşekkürler,




  • slm arkadaşlar banada yarımcı olurmusunuz rica etsem en iyi buji için
    bosch mu Qeyuem hangisini tercih etmeliyim
    Qeyuem RFC58LS3X
    bosch 0 242 240 653 hangisini alayım
    araç 2003 laguna 2 2.0 16 v f4r 712 motor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytur2002

    slm arkadaşlar banada yarımcı olurmusunuz rica etsem en iyi buji için
    bosch mu Qeyuem hangisini tercih etmeliyim
    Qeyuem RFC58LS3X
    bosch 0 242 240 653 hangisini alayım
    araç 2003 laguna 2 2.0 16 v f4r 712 motor

    bosch dan vazgeçme derim ama genede sen bilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytur2002

    slm arkadaşlar banada yarımcı olurmusunuz rica etsem en iyi buji için
    bosch mu Qeyuem hangisini tercih etmeliyim
    Qeyuem RFC58LS3X
    bosch 0 242 240 653 hangisini alayım
    araç 2003 laguna 2 2.0 16 v f4r 712 motor

    merhabalar. aracınıza uygun buji RFC87YCL 0.9mm(champion) veya BKR6EZ 0.9mm(NGK).
  • ilginiz için teşekkürler ustadlarım
    lpg için uygun buji arıyorum bunlar orjinal bujileri 77 00 500 155 in muadili burda sıkıntı yok
    bocsh platin qeyuem ise süper plus denendendi
    laguna 2 B56 kasa yani 3.0 v6 buji si oda serviste 77 00 500 132 gerçi hoş dün servisten aldım taktım tutmassa
    bosxh platin yada NGK alacağım ngk tanesini 40 tl diyor bosch 16 tl haliyle sırada deneyeceğim bosch buji (bosch 0 242 240 653)

    bu arada çıkanların seramik kısımları hep kahverengi oluyor bu neden dir acep uçlar gayet güel gibi ama dediğim gibi seramik kısım kahverengi oluyor
    fazla ateşleme yaptığındanmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytur2002

    ilginiz için teşekkürler ustadlarım
    lpg için uygun buji arıyorum bunlar orjinal bujileri 77 00 500 155 in muadili burda sıkıntı yok
    bocsh platin qeyuem ise süper plus denendendi
    laguna 2 B56 kasa yani 3.0 v6 buji si oda serviste 77 00 500 132 gerçi hoş dün servisten aldım taktım tutmassa
    bosxh platin yada NGK alacağım ngk tanesini 40 tl diyor bosch 16 tl haliyle sırada deneyeceğim bosch buji (bosch 0 242 240 653)

    bu arada çıkanların seramik kısımları hep kahverengi oluyor bu neden dir acep uçlar gayet güel gibi ama dediğim gibi seramik kısım kahverengi oluyor
    fazla ateşleme yaptığındanmı




    Buji uçları da yanıyorsa, kara kara çıkıyorsa boşa LPG bujisi almayın. Ondan önce sübap ayarını ve ateşleme bobinini kontrol ettirin!

    Benim Ford Fiesta 2006 1,4 16V için aldığım Bosch LPG bujileri de aynen böyle çıktı. Hem de 8-9 bin km sonunda...

    Araç Ford'un orjinalinde kullandığı MotorCraft bujileri de 8-9 bin kilometrede bozmaya başlıyordu, motorda titremeler başlıyordu. 17 bin km sonunda orjinal benzin bujilerini çıkarttığımızda porselenleri kahverengileşmiş, kutup başları kimi 3 mm olmuş kimi 2mm açılmış, kutup başlarının eksenleri kaymış, buji karşıdan bakıldığında eğrilmişti. Uçları da kararmıştı. Sağlıklı yanmanın göstergesi olan Pembe renk değildi.

    Benzin bujilerini yakınca Bosch LPG bujisi aldık. 4 tanesi 60 TL falandı. Otstart.com sitesinden sipariş ettim ve montajını yaptırdım. İlk başta süperdi, aracın devirlenmesi arttı, dolayısıyla ivme-hızlanma arttı. Vites geçişlerini daha hızlı yapmaya başladım. Ancak 8-9 bin km sonunda yine titreme başlayınca söktürdüm ve onların da porselen kısımları kahverengileşmeye başlamış ve uçları kararmıştı. "Acaba motor içi su dönüşümünde sıkıntı mı var, yanma odası yakınındaki su kanallarında tıkanma mı var, bu araç neden buji yakıyor?" deyip motor içi ve radyatör içi su yollarını temizleyen "WÜRTH Radiator Cleaner" kimyasalını kullandık. Sonuç: 2006 model aracın motor ve radyatöründen tek parça kireç ya da pas çıkmadı. Çünkü araç nizami şekilde yaz-kış antifrizli binilmiş ve kanallar tertemiz, çıkan su tertemiz.

    Sonra da tavsiye üzerine "SÜBAP AYARI" yaptırdık. Hatta yanan BOSCH iridium/platinum LPG bujilerini sinirlenip geri taktırdım. Temizlediler, hepsinin de kutup başlarını aynı aralığa getirip geri taktılar. Şu an henüz 2-3 bin km yaptım ve sorun yok gibi... Ancak ilk bakımda yeniden BOSCH LPG bujisi taktırıp yine deneyeceğim. Onları da yakarsa buradan paylaşırım. Tabi unutmazsam, çünkü tahminimce ilk bakımı yaptırıp yeni bujilerle 8-9 bin km yapmam için tahmini 8-9 ay var.

    Eğer yine sorun olursa bu sefer 120-130 TL verip ateşleme bobinini değiştireceğiz. Yine sorun olursa aracı satacağım.




  • Merhaba

    Fiat İdea 1.4 benzinli bir araç kullanmaktayım aracımla ilgili birkaç sorunum var.


    araç özellikle sabahları motor soğukken çalıştırdığımda motor çalıştıktan hemen sonra stop ediyor fakat çalıştırırken gaz pedalına hafif basarak destek verirsem sorunsuz çalışıyor öğle saatlerinde yada hava sıcaklığı normalken tek marşla çalışıyor acaba sorun bujilerden kaynaklanıyor olabilirmi??

    yakın zamanda bujilerimi değiştirmek istiyorum araç 100 km ortalamasında 8 lt yakıyor bana biraz fazla gibi geldi aracıma uygun bujiyi neye göre seçmeliyim ?? birde marka olarak bosch düşünüyorum ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akcelik

    Merhaba

    Fiat İdea 1.4 benzinli bir araç kullanmaktayım aracımla ilgili birkaç sorunum var.


    araç özellikle sabahları motor soğukken çalıştırdığımda motor çalıştıktan hemen sonra stop ediyor fakat çalıştırırken gaz pedalına hafif basarak destek verirsem sorunsuz çalışıyor öğle saatlerinde yada hava sıcaklığı normalken tek marşla çalışıyor acaba sorun bujilerden kaynaklanıyor olabilirmi??

    yakın zamanda bujilerimi değiştirmek istiyorum araç 100 km ortalamasında 8 lt yakıyor bana biraz fazla gibi geldi aracıma uygun bujiyi neye göre seçmeliyim ?? birde marka olarak bosch düşünüyorum ??


    buji anahtarı praktikerde black decker marka 8 tl civari. kafanızı kurcalıyorsa sökün bujiyi kontrol edin.




  • merhaba arkadaşlar
    bende marea 1.6 16 valf sx için lpg bujisi araştırıyorum
    acaba bosh mu yoksa ngk mı alsak aracın şu anki performansından hiç memnun değilim
    bundan önceki bujileri ngk imiş ama değiştireli ne kadar oldu ne tarih aklımda nede aracın km si
    şu anki bujilerin ne olduğunu bilmiyorum
    ngk biraz uçuk rakamlar yazmış fiyat olarak ama performansta ciddi fark olursa almayı düşünüyorum
    bosh ile ngk lpg bujileri birbirine eşdeğermidir
    tavsiyeleriniz için teşekkür ederim
  • Kitaba göre. LPG de

    Copper (bakır, babadan kalma) Bujilerin 25.000 mil (40.000 km)
    Iridyumlu Bujilerin 100.000 mil. (160.000 km)

    Gitmesi lazım.

    Falanyum lu bujilerin, ömrü uzundur, arabaya taktınız diye, araç daha az yakmaz.

    Ateşlemede yapılacak iyileştirme, Şahin Doğan sınıfı, halen daha mekanik distribütör kullanan arabalarda fark yaratır.

    Büjiler, yukarda yazdığım kilometreyi yapmıyorsa. Aracınızda başka bir sorun vardır.

    yeni tip (coil over plug) silindir başına bir tane ateşleme bobini kullanan araçlarda öyle buji tırnakları ile oynamanız gerekmez. Eğer oynuyor ve sonuç alıyorsanız, arabanızın başka bir sorunu vardır.

    Lütfen, arabanızı motor testine sokunuz. Yağ yakması, motorun bitmesinde son evredir.

    Bosch buji işini sallamaya başlayalı çok oldu. İmkanınız varsa NGK tercih edin.
  • Ben de araca taktım kendim bujileri. Aracın alt devirleri inanılmaz hale geldi sürekli vites yükseltiyorum ve vuruntu olmuyor. Ama bir problemim var lpg bujileriyle; sabah ilk çalıştırmada (soğuk iken) motordan pat küt sesleri geliyor, iyice gaz verip devri 4000-5000 e yükselttiğimde birden kara bir duman atıp motor sesi normale dönüyor ve araç rahatlıyor. (araç pug 307 1.6)
  • 
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.