Şimdi Ara

LPG sonrası arıza lambası yanma sorunu :(

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
17.945
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Honda 2003 aracımda arıza lambası sürekli yanıyor.... eski ayar ile bir müdddet yanıp sonra sönmüştü lpg bakımına gittim yanmaya başladı ve 3 ker egörürdüm sürekli yeni ayar yaptılar lamba sönmüyor....arıza cihazı ile baktrdım fakir karışım çıktı... lpg ayarını açtıramıyorum çok fazla yol yapıyorum bu ışığı söndürmenin bir yolu olmalı.. (fakir karışım dolayısı ile ışık yanmasın istiyorum başka arızalarda yansın )

    lütfen yardımcı olun



    _____________________________
    SAMSUN_ATAKUM
    (: uozq??? ??? ??? züp s??? ?zıq
  • Bende de yanıyordu enjektörleri temizledim geçti, eğer 4 enjektöerden birinde pislik varsa ne kadar ayar yapılsada araç ayar tutmuyor lamba yakıyor , enjektör debi leri aynı olmalı , bu da ancak temiz enjektör kaliteli bir kitle sağlanabilmekte..
    Sen şimdi fakir karışım var diye ayarları attırsan , bozuk-pis az gönderen enjektör normal gönderme yapabilir fakat bu seferde sağlam olanlar da açıldığından , diğerleri yüzünden zengin karışım çıkar.
    _____________________________
    2014 Nissan Qashqai 1.6 Dci 130Hp X-Tronic SkyPack
  • Nihat arkadaşa katılıyorum.Enjektörlerden olabilir..
    Gaz filtresini yenilemende fayda var.25 - 30 tl ye değiştirtebilirsin.Öyle denemende fayda var. Aynı sorunu arkadaşın astrasında böyle çözdük
    _____________________________
    -
  • aracınız fakir karışımda çalışıyor ise size ilerde çok masraf açar bilginize...aracını ne fakirde ne de zenginde çalışmalı aarcınız tam değirinde çalışmalıdır...
    _____________________________
    "Gökteki yıldızı Allah yerdekini biz yarattık" Mercedes Benz'in Ana Fabrika Kapısında Yazar...
    1994 W124 kasa Mercedes E200 KME sıralı LPG...sorunsuz...
    1997 W210 kasa E 200 Elegance E1 paket MTM sıralı LPG muhteşem...
  • ileride ne gibi masraf açabilir mesela ? yada verebileceği arızanın önüne nasıl geçilebilir ?

    gaz ayarını normal yapınca yine yanıyor :))

    sırf bu ayarlar için her hafta lpg servisine gidiyordum..

    artık kendi ayar kablom var .. atiker...

    yazılım ayarını kendim de yapabilirim tam emin olmadığım için ellemedim
    _____________________________
    SAMSUN_ATAKUM
    (: uozq??? ??? ??? züp s??? ?zıq
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihat1551

    ileride ne gibi masraf açabilir mesela ? yada verebileceği arızanın önüne nasıl geçilebilir ?

    gaz ayarını normal yapınca yine yanıyor :))

    sırf bu ayarlar için her hafta lpg servisine gidiyordum..

    artık kendi ayar kablom var .. atiker...

    yazılım ayarını kendim de yapabilirim tam emin olmadığım için ellemedim

    Yazılıma ellemeden rahat duramayacaksın
    _____________________________
    -
  • fakir karışım az LPG çok oksijen karışı olup bu da yanma odası için yüksek ısı demektir... Yüksek ısı da pistnlarını erimesi anlamına gelir ki sonuç rektefedir...
    _____________________________
    "Gökteki yıldızı Allah yerdekini biz yarattık" Mercedes Benz'in Ana Fabrika Kapısında Yazar...
    1994 W124 kasa Mercedes E200 KME sıralı LPG...sorunsuz...
    1997 W210 kasa E 200 Elegance E1 paket MTM sıralı LPG muhteşem...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Merhaba, LPG konusunda zaten en önemli husus ayar olayı, doğru ayarların yapılması ve daha sonra aracın sürekli doğru ayar ile çalışması kullanılan kitin kalitesinden bile önemli neredeyse, benim 7 yıldır(120.000 km) kullandığım şu an 165.000 km de olan 2000 model Primera 1.8 im var ve özellikle LPG taktırmadım ve bugüne kadar yıllar önce 1 kere hava akış sensörü arızası dışında hiçbir sorun yaşamadım ve yakın zamanda da yaşayacağımı sanmıyorum, aldığım zaman LPG taktırmış olsaydım acaba bugüne kadar ne arızalar yaşardım kimbilir ? Sanırım hiçkimse yaşamazdın diyemez.

    +LPG nin doğru ayarlanamamasından dolayı arıza çıkartabilmesi,
    +motorun yapısı ile uyuşmazlığından dolayı zamanla sorun yaratabilmesi,
    +kapalı otoparklara girememek,
    +her yıl muayene yaptırmak için zaman ve para kaybetmek,
    +olası bir arızada acaba arıza benzin sistemindemi yoksa LPG sistemindemi diye iki servisede koşturup zaman ve para harcamak,
    +uygun olmayan bir saatte ve mekanda seyahat ederken eyvah motor ışığı yandı diye tedirgin olmaktansa
    km de misal 20 kuruş yerine 30 kuruş harcayarak benzin ile gezmeyi tercih ediyorum.
    Kısacası uzun süreli kullanımlarda aradaki farkın bir şekilde cebinizden çıktığını düşünüyorum.
    _____________________________
    sana gösterilmesini istediğin saygıyı sende başkalarına göster.




  • valla üstad o senin düşüncen beinm bu üçüncü aracım; ilkinde illalah ettim ikincisinide ve bu aracımda Allahıma çok şükür dedim... Toplam 20.000 km yaptım her iki aracımla rutin bakım dışında sanayiye girmedim. Gaz ayarı bile bozmadı her iki aracım.. ilk aracımı 2 yıl, ikinci aracımı 9 ay bu aracımı da 3 aydır kullanıyorum. muayenede sıkıntı yok...ben verdiğim parayı amorti etmişim zaten satarken de LPG nin ekstra masrafını da üzerine koymuşum. Ön yargılı yaşamayı sevenlere söylenecek bir söz yok ancak ben sadece şunu derim FOREVER LPG...
    önemli not iyi usta iyi marka LPG takar.. iyi marka LPG ile iyi usta birleşip bir de iyi bir montaj olur ise arıza lambası zinhar yanmaz... Yanarsa bu motor arıza lambası olup LPG ile bir alaaksı olmaz...
    _____________________________
    "Gökteki yıldızı Allah yerdekini biz yarattık" Mercedes Benz'in Ana Fabrika Kapısında Yazar...
    1994 W124 kasa Mercedes E200 KME sıralı LPG...sorunsuz...
    1997 W210 kasa E 200 Elegance E1 paket MTM sıralı LPG muhteşem...
  • madem ki lpg de az yakıt fazla oksijen olup arıza lambası yanıyor ise

    bende hafa filtresi yarım kapatıırım denerim
    _____________________________
    SAMSUN_ATAKUM
    (: uozq??? ??? ??? züp s??? ?zıq
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihat1551

    madem ki lpg de az yakıt fazla oksijen olup arıza lambası yanıyor ise

    bende hafa filtresi yarım kapatıırım denerim

    LÜTFEN KOCAKARI İLACI GİBİ ÇÖZÜM ÜRETMEYİN,
    SERVİSİNİZE GİDEREK BU ARIZA LAMBASINI SÖNDÜRMESİNİ İSTEYİN.
    SÖNDÜREMİYORSA, SÖNDÜREBİLECEĞİNE İNANDIĞI BİR ÜSTADINA YÖNLENDİRSİN SİZİ
    YUKARIDA BİR ARKADAŞIN BAHSETTİĞİ GİBİ SUBAPLARI PİSTONLARI TAHRİP ETMEDEN KURTULUN BU DURUMDAN
    İYİ BAYRAMLAR
    _____________________________




  • AZ ÖNCE bujilerimi değiştirmek için ustama gittim hatta lpg bujileri diye konu vardı bosh un ordan almıştım...

    usta yeni bujileri takarken eskilerinin gevşek olduğunu söyledi bana ve buji diplerinde sararma vardı sanırım ordan hava almış...

    bujileri bosch marka lpg bujisi ile değiştik.....

    akünün kutupbaşını söküp takmasını söyledim ustaya :)) neden dedi ; arıza lambası sönecek dedim :))

    (teybin şifresini bilip bilmediğimi sordru biliyorum deyince söküp taktık)

    arıza lambam söndü ve teyp şifre istemedi ... şimdi bakalım yeni lpg bujileri ile arıza lambası yanacakmı ..
    _____________________________
    SAMSUN_ATAKUM
    (: uozq??? ??? ??? züp s??? ?zıq
  • Faruk Hocam
    iyi bir ayar dısında farklı yollarla bu arıza ışığını söndürenler var mıdır.
    çok iyi ayar yapamayan ustalar ki var zaten böyleleri (söz meclisten dısarı elbet)
    bu yola basvurabilir mi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi STasdemir -- 10 Eylül 2010; 2:44:41 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihat1551

    AZ ÖNCE bujilerimi değiştirmek için ustama gittim hatta lpg bujileri diye konu vardı bosh un ordan almıştım...

    usta yeni bujileri takarken eskilerinin gevşek olduğunu söyledi bana ve buji diplerinde sararma vardı sanırım ordan hava almış...

    bujileri bosch marka lpg bujisi ile değiştik.....

    akünün kutupbaşını söküp takmasını söyledim ustaya :)) neden dedi ; arıza lambası sönecek dedim :))

    (teybin şifresini bilip bilmediğimi sordru biliyorum deyince söküp taktık)

    arıza lambam söndü ve teyp şifre istemedi ... şimdi bakalım yeni lpg bujileri ile arıza lambası yanacakmı ..


    benimde yolda akü bitti değiştirdim akü yü. hem radyonun kodunu istedi hemde 1 gün sonra arıza ışığı yeniden yandı. bujileri de değiştirdim ama sonuç yok. Nerdeyse bende satacam arabayı
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: primera18

    Merhaba, LPG konusunda zaten en önemli husus ayar olayı, doğru ayarların yapılması ve daha sonra aracın sürekli doğru ayar ile çalışması kullanılan kitin kalitesinden bile önemli neredeyse, benim 7 yıldır(120.000 km) kullandığım şu an 165.000 km de olan 2000 model Primera 1.8 im var ve özellikle LPG taktırmadım ve bugüne kadar yıllar önce 1 kere hava akış sensörü arızası dışında hiçbir sorun yaşamadım ve yakın zamanda da yaşayacağımı sanmıyorum, aldığım zaman LPG taktırmış olsaydım acaba bugüne kadar ne arızalar yaşardım kimbilir ? Sanırım hiçkimse yaşamazdın diyemez.

    +LPG nin doğru ayarlanamamasından dolayı arıza çıkartabilmesi,
    +motorun yapısı ile uyuşmazlığından dolayı zamanla sorun yaratabilmesi,
    +kapalı otoparklara girememek,
    +her yıl muayene yaptırmak için zaman ve para kaybetmek,
    +olası bir arızada acaba arıza benzin sistemindemi yoksa LPG sistemindemi diye iki servisede koşturup zaman ve para harcamak,
    +uygun olmayan bir saatte ve mekanda seyahat ederken eyvah motor ışığı yandı diye tedirgin olmaktansa
    km de misal 20 kuruş yerine 30 kuruş harcayarak benzin ile gezmeyi tercih ediyorum.
    Kısacası uzun süreli kullanımlarda aradaki farkın bir şekilde cebinizden çıktığını düşünüyorum.



    şimdi 12000 km gittim lpgli olsaydı sorun olurdu kısmı primera için doğru olabilir, zira bazı motorlarlara lpg sistemi cidden yaramıyor aslında lpgnin yarayıp yaramaması izafi bir kavram motordan elektronik sistemleri çıkartıp manuel çalışmasını sağlasak lpgnin bir sakıncası olmaz ancak merkadan markaya yeri şekli ve sayıları değişen sensörler hata algılayıcıları lpgnin bazı araçlarda gereğinden büyük arızalar yaşanmasına neden olbiliyor, bazı araçlarda ise enjektörlerin takılacağı yerlerin darlıı veya konumunun zorluğu lpg montajında hata yapılmasına ve arızalara neden olabiliyor. yani dışarıdan yapılan bir işlem olduundan riski herzaman var amenna, ancak lpg sisitemi sizin anlattığınız kadar da korkulacak bir sistem değil.

    ama şunara dikkat edilmeli.
    1.lpg taktırmadan önce aracınızınız yakıt sistemini muhakkak elden geçirin, buji, buji kablosu, hava va gaz kelebeği temizliği, motor yağı değişikliği ve enjektör kontrolleri muhakak yapılmış olsun ( kpg taktırılan araçların büyük bir çoğunluğu 0 olmuyor yani en azından 20 30000 km görmüş araçlar oluyor bu araçlarda yakıt sistemi içerisindeki zayıf halkalar lpg montajı esnasında arıza verebilir buda aracınızda arkadaşımızın yaşadığı sorun ve benzerlerini yaşatabilir.

    iyi işin ehli lpg ustası bulun varsın 100 tl pahalı olsun, doğru işçilik en ucuz kitte bile sorun yaşatmazken kötü işçilik en pahalı kitte bile aracınızdan nerfret etmenizi sağlar.
    aracınıza kit taktırmadan önce taktırmayı düşündüğünüz kiti takan kişilerle temas kurun kitin araç üzerindeki uyumunu öğrenin. mesela 206 da Atiker sorun çıkartmıyor. mesela subaru da teleflex sorun çıkartmıyor.

    arıza ışığınız bir şekilde yanıyorsa sadece lpg cide değil aracınızın bildiğiniz ustaları ile görüşün.
    lpg kaynaklı görünsede arızalar lpg den değil aracınızın sisteminden kaynaklı olabilir. ve muhakak ışığın sönük olmasını temin etmeye çalışın, daha büyük arızaları görmenizi engelleyebilir.

    aracınızın bakımlarını atlamayın özen gösterin aynı şekilde lpg filtreleri içinde özne gösterin, hem aracınızın performansı hemde arıza ışığının yanmaması için önemlidir.

    aracınız yeni nesil araç ise götürdüğünüz usta da aracınızın kendi bilgisayar takip programı ve yazılımı olmasına özen gösterin. oem cihazlar sadece arız kaydı okur ve siler, bu kodları her zaman doğru okuyamazlar ve arızanın kaynağını bulmanızı sorlaştırır ayrıca bazı sensör hatalarında kalibrasyon gerekir bu kalibrasyon işlemleri yanlızca orijinal yazılımlarda yapılabilir.

    bunlara dikkat edildiği sürece doğru bir montajda lpg de benzin kadar sorunsuz ayrıca %40-45 civarında daha hesaplı bir yakıttır.

    her sene muayane yapılmıyor 2 senedir bir yapılıyor.
    _____________________________
    Ryzen 7 1700X - GTX750ti - I7 6700hq, GTX 950m - Amd-FX-8350 - PS4 - Imac 27"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnTEC


    quote:

    Orijinalden alıntı: primera18

    Merhaba, LPG konusunda zaten en önemli husus ayar olayı, doğru ayarların yapılması ve daha sonra aracın sürekli doğru ayar ile çalışması kullanılan kitin kalitesinden bile önemli neredeyse, benim 7 yıldır(120.000 km) kullandığım şu an 165.000 km de olan 2000 model Primera 1.8 im var ve özellikle LPG taktırmadım ve bugüne kadar yıllar önce 1 kere hava akış sensörü arızası dışında hiçbir sorun yaşamadım ve yakın zamanda da yaşayacağımı sanmıyorum, aldığım zaman LPG taktırmış olsaydım acaba bugüne kadar ne arızalar yaşardım kimbilir ? Sanırım hiçkimse yaşamazdın diyemez.

    +LPG nin doğru ayarlanamamasından dolayı arıza çıkartabilmesi,
    +motorun yapısı ile uyuşmazlığından dolayı zamanla sorun yaratabilmesi,
    +kapalı otoparklara girememek,
    +her yıl muayene yaptırmak için zaman ve para kaybetmek,
    +olası bir arızada acaba arıza benzin sistemindemi yoksa LPG sistemindemi diye iki servisede koşturup zaman ve para harcamak,
    +uygun olmayan bir saatte ve mekanda seyahat ederken eyvah motor ışığı yandı diye tedirgin olmaktansa
    km de misal 20 kuruş yerine 30 kuruş harcayarak benzin ile gezmeyi tercih ediyorum.
    Kısacası uzun süreli kullanımlarda aradaki farkın bir şekilde cebinizden çıktığını düşünüyorum.



    şimdi 12000 km gittim lpgli olsaydı sorun olurdu kısmı primera için doğru olabilir, zira bazı motorlarlara lpg sistemi cidden yaramıyor aslında lpgnin yarayıp yaramaması izafi bir kavram motordan elektronik sistemleri çıkartıp manuel çalışmasını sağlasak lpgnin bir sakıncası olmaz ancak merkadan markaya yeri şekli ve sayıları değişen sensörler hata algılayıcıları lpgnin bazı araçlarda gereğinden büyük arızalar yaşanmasına neden olbiliyor, bazı araçlarda ise enjektörlerin takılacağı yerlerin darlıı veya konumunun zorluğu lpg montajında hata yapılmasına ve arızalara neden olabiliyor. yani dışarıdan yapılan bir işlem olduundan riski herzaman var amenna, ancak lpg sisitemi sizin anlattığınız kadar da korkulacak bir sistem değil.

    ama şunara dikkat edilmeli.
    1.lpg taktırmadan önce aracınızınız yakıt sistemini muhakkak elden geçirin, buji, buji kablosu, hava va gaz kelebeği temizliği, motor yağı değişikliği ve enjektör kontrolleri muhakak yapılmış olsun ( kpg taktırılan araçların büyük bir çoğunluğu 0 olmuyor yani en azından 20 30000 km görmüş araçlar oluyor bu araçlarda yakıt sistemi içerisindeki zayıf halkalar lpg montajı esnasında arıza verebilir buda aracınızda arkadaşımızın yaşadığı sorun ve benzerlerini yaşatabilir.

    iyi işin ehli lpg ustası bulun varsın 100 tl pahalı olsun, doğru işçilik en ucuz kitte bile sorun yaşatmazken kötü işçilik en pahalı kitte bile aracınızdan nerfret etmenizi sağlar.
    aracınıza kit taktırmadan önce taktırmayı düşündüğünüz kiti takan kişilerle temas kurun kitin araç üzerindeki uyumunu öğrenin. mesela 206 da Atiker sorun çıkartmıyor. mesela subaru da teleflex sorun çıkartmıyor.

    arıza ışığınız bir şekilde yanıyorsa sadece lpg cide değil aracınızın bildiğiniz ustaları ile görüşün.
    lpg kaynaklı görünsede arızalar lpg den değil aracınızın sisteminden kaynaklı olabilir. ve muhakak ışığın sönük olmasını temin etmeye çalışın, daha büyük arızaları görmenizi engelleyebilir.

    aracınızın bakımlarını atlamayın özen gösterin aynı şekilde lpg filtreleri içinde özne gösterin, hem aracınızın performansı hemde arıza ışığının yanmaması için önemlidir.

    aracınız yeni nesil araç ise götürdüğünüz usta da aracınızın kendi bilgisayar takip programı ve yazılımı olmasına özen gösterin. oem cihazlar sadece arız kaydı okur ve siler, bu kodları her zaman doğru okuyamazlar ve arızanın kaynağını bulmanızı sorlaştırır ayrıca bazı sensör hatalarında kalibrasyon gerekir bu kalibrasyon işlemleri yanlızca orijinal yazılımlarda yapılabilir.

    bunlara dikkat edildiği sürece doğru bir montajda lpg de benzin kadar sorunsuz ayrıca %40-45 civarında daha hesaplı bir yakıttır.

    her sene muayane yapılmıyor 2 senedir bir yapılıyor.



    +10000
    _____________________________
    "Gökteki yıldızı Allah yerdekini biz yarattık" Mercedes Benz'in Ana Fabrika Kapısında Yazar...
    1994 W124 kasa Mercedes E200 KME sıralı LPG...sorunsuz...
    1997 W210 kasa E 200 Elegance E1 paket MTM sıralı LPG muhteşem...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kasım04

    Faruk Hocam
    iyi bir ayar dısında farklı yollarla bu arıza ışığını söndürenler var mıdır.
    çok iyi ayar yapamayan ustalar ki var zaten böyleleri (söz meclisten dısarı elbet)
    bu yola basvurabilir mi.

    Ewet ,
    Bazı hileli davranışlarla halkımızı aldatanlar vardır maalesef
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orijinalden alıntı: kasım04

    Faruk Hocam
    iyi bir ayar dısında farklı yollarla bu arıza ışığını söndürenler var mıdır.
    çok iyi ayar yapamayan ustalar ki var zaten böyleleri (söz meclisten dısarı elbet)
    bu yola basvurabilir mi.

    Ewet ,
    Bazı hileli davranışlarla halkımızı aldatanlar vardır maalesef

    bilgi için teşekkür ederim.bu saatte bile hizmet
    ayrıca hile olarak neler yapabilirler açarsanız sevinirim
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kasım04


    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orijinalden alıntı: kasım04

    Faruk Hocam
    iyi bir ayar dısında farklı yollarla bu arıza ışığını söndürenler var mıdır.
    çok iyi ayar yapamayan ustalar ki var zaten böyleleri (söz meclisten dısarı elbet)
    bu yola basvurabilir mi.

    Ewet ,
    Bazı hileli davranışlarla halkımızı aldatanlar vardır maalesef

    bilgi için teşekkür ederim.bu saatte bile hizmet
    ayrıca hile olarak neler yapabilirler açarsanız sevinirim

    1- Ampulü yerinden sökmek,
    2- Kandırıcı bir modül takmak,
    3- arıza lambasına bir role takmak,
    v.s
    arızanız devam ediyor ama ampül yanmıyor
    Bu yüzden montaj yaptıracağınız yeri seçerken parayı değil ustalığı referans alarak seçim yapın
    Saygılar
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orijinalden alıntı: nihat1551

    madem ki lpg de az yakıt fazla oksijen olup arıza lambası yanıyor ise

    bende hafa filtresi yarım kapatıırım denerim

    LÜTFEN KOCAKARI İLACI GİBİ ÇÖZÜM ÜRETMEYİN,
    SERVİSİNİZE GİDEREK BU ARIZA LAMBASINI SÖNDÜRMESİNİ İSTEYİN.
    SÖNDÜREMİYORSA, SÖNDÜREBİLECEĞİNE İNANDIĞI BİR ÜSTADINA YÖNLENDİRSİN SİZİ
    YUKARIDA BİR ARKADAŞIN BAHSETTİĞİ GİBİ SUBAPLARI PİSTONLARI TAHRİP ETMEDEN KURTULUN BU DURUMDAN
    İYİ BAYRAMLAR

    hele birde bu araç Honda olunca sanırım ekstra dikkat etmek gerekiyor, TUNAP da koydurmakda fayda var değil mi hocam :)
    _____________________________




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.