DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
LPG dönüşüm motora zarar verir mi ?
3
Cevap
0
Favori
577
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> LPG Dönüşümü >> LPG dönüşüm motora zarar verir mi ?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1333 Mesaj
      28 Haziran 2006 21:14:47 Konu Sahibi
      LPG dönüşüm motora zarar verir mi ?

      LPG dönüşüm sorunları
      Eski ve Yeni Teknolojileri ile LPG Dönüşümleri

      Ülkemizde yıllardır kullanılan LPG dönüşüm sistemleri, ilk olarak araçların ön camlarına yapıştırılan ve üzerinde "Bu araç kapalı alanlara park edemez" uyarısı ile eksi notlarını almaya başlamıştır.

      Ancak bu uyarının yarattığı "olumsuz" duruma rağmen, LPG dönüşüm kitleri yaygınlaşmaya devam etmiştir. O kadar yaygın hale gelmiştir ki, önceleri "eski teknoloji" otomobillere başlayan montaj artık günümüzde "Range Rover" lara kadar genişlemiştir.

      LPG dönüşüm motor için risk yaratır mı ?

      Tabi ki yaratır. Örneğin, klasik LPG sistemlerinde gaz "kontrollü" olarak dağıtılmadığı için, manifold içinde meydana gelen patlamalar motora "direkt" zarar verebilir.

      Ayrıca, klasik LPG sistemlerinde motorun çekiş gücü "hissedilir" derecede düşer. Aracın fabrika test koşullarında gördüğünüz son hız değeri 10-15 km/h aşağıya iner. Hatta bazen, son hızı 190 km/h olan araçların, LPG dönüşüm sonrası en fazla 160 km/h hıza çıkabildiği görülmüştür.

      Ek olarak belirtilmesi gereken nokta ise, bazı otomobillerde LPG dönüşüm sisteminin motor conta ve esnek / plastik bağlantılarına zarar verdiğidir. Ancak bu hasar çok nadirdir. Ayrıca "kullanıma" da bağlıdır.

      LPG dönüşüm neden koku yaratıyor ?

      Bu korkulacak bir nokta değildir. Bu koku, LPG dönüşümlü araçların ilk kalkış anında oluşur. Bunun sebebi ise, klasik LPG sistemlerinin yanma odasında gazın tamamını yakamamasıdır. Tam yanmayan gaz ya da ortaya çıkan artık gazdır duyulan o koku.

      Sıralı LPG Nedir ?

      Sıralı LPG Dönüşüm Sistemi yeni olan bir sistemdir. Bu sistem, "Common-Rail" dizel teknolojisinde görmeye alıştığımız "Orantılı ve Otomatik Dağıtım" prensibini kullanır. Yani klasik LPG sistemlerindeki gibi kontrolsüz dağıtım oluşmamakta, gaz, yanma odalarına "elektronik bir ünite" ile dağıtılmaktadır.

      Elektronik ünite ile dağıtımın faydası nedir ?

      Bu sistemde, gaz "kontrollü" olarak yanma odasına verildiği için manifold içinde motora zarar verebilecek patlamalar oluşmaz. Çünkü, elektronik üniteye ek olarak her silindir başında enjektör bulunur. Bu enjektörler, daha önce kullanım ve araç tipine göre elektronik üniteye yerleştirilmiş programa uygun olarak gazı yanma odasına aktarır. Bununla birlikte, gaz hem aracın motor yapısına uygun olarak hem de sürücünün kullanım tarzına uygun olarak yanma odasına verilir ve atık gaz durumu minimuma iner.

      Kontrollü gaz dağıtımının bir önemli avantajı da "motor çekişi" nin düşmemesidir. Bu sayede araç dönüşüm sonrası performansından pek birşey kaybetmez.

      Sıralı LPG Sistemi, ilk çalıştırılma anında otomatik olarak benzinli moda geçer. Çalıştırma sonrası LPG dönüşümü devreye sokar.

      Sıralı LPG hakkında diğer detaylar

      1. Sistem ayarlarının "çok iyi" yapılması gerekir. Çünkü kötü ayarlar, araçta 10 Hp ye varan kayıplara sebep olur.

      2. Ayarların iyi yapılması aracınızda kayıp oluşturmaz. Çünkü iyi ayarlanmış bir Sıralı LPG sistemi en fazla 1.5 Hp kayıba neden olur.

      3. Ayarların yapılması sırasında aracın modeli, üretim yılı, motor serisi ve sürücünün kullanım yapısına uygun ayarlar seçilmelidir.

      4. Sıralı LPG Sisteminin kullanılması sırasında herhangi bir yasal problem oluşmaması için, dönüşüm sonrası hazırlanan proje ile birlikte ruhsata kaydettirme işlemi yapılmalıdır.

      5. Sıralı LPG Sistemleri "güvenlik" konusunda tehlike arz etmez. Çünkü halihazırda ECR6701 standardına uygundur.

      6. Sıralı LPG Sisteminde unutulmaması gereken, 20.000 km'de bir filtre değişimi ve düzenli yaz ve kış ayarları yapılmasıdır.

      ECR6701 Standardı : Bu standarda uygun sistemler otomatik gaz tahliyesine ve sistem içi gaz basınç kontrolüne sahiptir. Sistem, nakliye borularındaki gaz basıncını sürekli olarak takip eder. Belirlenen bir aralığın dışına çıkıldığında, sistem gaz basıncını tahliye eder ya da sızıntı ihtimaline karşın akışı kapatır.











      @ricardozonta kardeş
      aynı bilgileri lpg topiğine aktarırsan sevinirim.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 28 Haziran 2006; 21:45:04 >



      |
      |
      _____________________________

      Today Tomorow Toyota Tofaş
      Cumhuriyet'e sahip çık!
    • Binbaşı
      1355 Mesaj
      28 Haziran 2006 21:19:25
      abi eline sağlık gerçekten çok bilgilendirici. de nie bunu lpg topiine yazmadın onu anlamadım adminler gelip kitlicek şimdi...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3663 Mesaj
      28 Haziran 2006 21:29:04
      abi öncelikle bilgiler için teşekkürler ama arabaya tabi ki zarar verir sana su yerine kola ya da meyve suyu verseler ne olur?arabayıda böyle düşün
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1010 Mesaj
      28 Haziran 2006 21:39:46
      quote:

      Orjinalden alıntı: ricardozonta

      LPG dönüşüm motora zarar verir mi ?

      LPG dönüşüm sorunları
      Eski ve Yeni Teknolojileri ile LPG Dönüşümleri

      Ülkemizde yıllardır kullanılan LPG dönüşüm sistemleri, ilk olarak araçların ön camlarına yapıştırılan ve üzerinde "Bu araç kapalı alanlara park edemez" uyarısı ile eksi notlarını almaya başlamıştır.

      Ancak bu uyarının yarattığı "olumsuz" duruma rağmen, LPG dönüşüm kitleri yaygınlaşmaya devam etmiştir. O kadar yaygın hale gelmiştir ki, önceleri "eski teknoloji" otomobillere başlayan montaj artık günümüzde "Range Rover" lara kadar genişlemiştir.

      LPG dönüşüm motor için risk yaratır mı ?

      Tabi ki yaratır. Örneğin, klasik LPG sistemlerinde gaz "kontrollü" olarak dağıtılmadığı için, manifold içinde meydana gelen patlamalar motora "direkt" zarar verebilir.

      Ayrıca, klasik LPG sistemlerinde motorun çekiş gücü "hissedilir" derecede düşer. Aracın fabrika test koşullarında gördüğünüz son hız değeri 10-15 km/h aşağıya iner. Hatta bazen, son hızı 190 km/h olan araçların, LPG dönüşüm sonrası en fazla 160 km/h hıza çıkabildiği görülmüştür.

      Ek olarak belirtilmesi gereken nokta ise, bazı otomobillerde LPG dönüşüm sisteminin motor conta ve esnek / plastik bağlantılarına zarar verdiğidir. Ancak bu hasar çok nadirdir. Ayrıca "kullanıma" da bağlıdır.

      LPG dönüşüm neden koku yaratıyor ?

      Bu korkulacak bir nokta değildir. Bu koku, LPG dönüşümlü araçların ilk kalkış anında oluşur. Bunun sebebi ise, klasik LPG sistemlerinin yanma odasında gazın tamamını yakamamasıdır. Tam yanmayan gaz ya da ortaya çıkan artık gazdır duyulan o koku.

      Sıralı LPG Nedir ?

      Sıralı LPG Dönüşüm Sistemi yeni olan bir sistemdir. Bu sistem, "Common-Rail" dizel teknolojisinde görmeye alıştığımız "Orantılı ve Otomatik Dağıtım" prensibini kullanır. Yani klasik LPG sistemlerindeki gibi kontrolsüz dağıtım oluşmamakta, gaz, yanma odalarına "elektronik bir ünite" ile dağıtılmaktadır.

      Elektronik ünite ile dağıtımın faydası nedir ?

      Bu sistemde, gaz "kontrollü" olarak yanma odasına verildiği için manifold içinde motora zarar verebilecek patlamalar oluşmaz. Çünkü, elektronik üniteye ek olarak her silindir başında enjektör bulunur. Bu enjektörler, daha önce kullanım ve araç tipine göre elektronik üniteye yerleştirilmiş programa uygun olarak gazı yanma odasına aktarır. Bununla birlikte, gaz hem aracın motor yapısına uygun olarak hem de sürücünün kullanım tarzına uygun olarak yanma odasına verilir ve atık gaz durumu minimuma iner.

      Kontrollü gaz dağıtımının bir önemli avantajı da "motor çekişi" nin düşmemesidir. Bu sayede araç dönüşüm sonrası performansından pek birşey kaybetmez.

      Sıralı LPG Sistemi, ilk çalıştırılma anında otomatik olarak benzinli moda geçer. Çalıştırma sonrası LPG dönüşümü devreye sokar.

      Sıralı LPG hakkında diğer detaylar

      1. Sistem ayarlarının "çok iyi" yapılması gerekir. Çünkü kötü ayarlar, araçta 10 Hp ye varan kayıplara sebep olur.

      2. Ayarların iyi yapılması aracınızda kayıp oluşturmaz. Çünkü iyi ayarlanmış bir Sıralı LPG sistemi en fazla 1.5 Hp kayıba neden olur.

      3. Ayarların yapılması sırasında aracın modeli, üretim yılı, motor serisi ve sürücünün kullanım yapısına uygun ayarlar seçilmelidir.

      4. Sıralı LPG Sisteminin kullanılması sırasında herhangi bir yasal problem oluşmaması için, dönüşüm sonrası hazırlanan proje ile birlikte ruhsata kaydettirme işlemi yapılmalıdır.

      5. Sıralı LPG Sistemleri "güvenlik" konusunda tehlike arz etmez. Çünkü halihazırda ECR6701 standardına uygundur.

      6. Sıralı LPG Sisteminde unutulmaması gereken, 20.000 km'de bir filtre değişimi ve düzenli yaz ve kış ayarları yapılmasıdır.

      ECR6701 Standardı : Bu standarda uygun sistemler otomatik gaz tahliyesine ve sistem içi gaz basınç kontrolüne sahiptir. Sistem, nakliye borularındaki gaz basıncını sürekli olarak takip eder. Belirlenen bir aralığın dışına çıkıldığında, sistem gaz basıncını tahliye eder ya da sızıntı ihtimaline karşın akışı kapatır.



      Çok güzel bir yazı olmuş.Eline sağlık insanlar LPG hakkında bilip bilmeden konuşuyorlar.Böylece insanlara bilgi sahip olup ondan sonra fikir sahibi olma fırsatı veriliyor.
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
SEO
modasor
izmir havalimanı transfer
ses yalıtımı
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR6
0,447
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.