Şimdi Ara

LPG Beyni ile Hararet Arasındaki İlişki

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
26.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben de 2005 model clio seybol var.araç hararet yapmaya başladı.1 km dahi gitmeden hararet ibresi yükselerek çıkıyor.Su kaçırıyor mu diye baktık yok kaçırmıyor,fan çalışıyor,birde araç çekişten düşmeye başlıyor,ustaya götürdük bakıyorlar su ekliyorlar kaçak var mı diye bakıyorlar her şey sağlam çıkıyor.Ustanın yanından alıp binmeye başlayınca tekrar başlıyor hararete ve genleşme kavanozunun oradan su fışkırtıyor araba.3 tane ustaya gittik biriside kavanozun kapağını değiştirdi yine aynı hararet devam ediyor.bir başka ustaya gittik o da lpg nin beynindeki diyaframlardan birinde delik var diyor su ile gaz birbirine karışıyor diyor.bıktım vallahi nedir bunun sorunu acaba?motor contasını falan yakacaz diye korkuyorum..
    yardımcı olabilen var mı?

    LPG Beyni ile Hararet Arasında diyafram arızası vb. arızalardan ötürü bir ilişki var mı?
    Yoruldum tamirci tamirci dolaşmaktan artık arabamın eski sağlam günlerine dönmesini diliyorum Allahtan...
    yardımlarınızı bekliyorum...







  • Aracınızın devir daimi arızalanmış olabilir.Bir reno servisine giderek kontrol ettirin,dışarıda usta dedkleriniz acemi olup,arızayı bulamayabilirler.Uatalığında tecrübeli birisini bulun,yada servisine götürün.
  • götürdüm renault yetkili servisine adam göz ucuyla baktı.genleşme kabının kapağını değiştirdi tamam dedi gitti.Birde dediki bu araç lpg li bunu buraya almam bile yasak ama siz yolda kalmayın diye bakıyorum dedi.yani göz ucuyla baktı yetkili servisi.devir daim yapıyor araç sağlam devir daimi...
    lpg beynindeki diyaframın arızalı olmasından şüpheleniyorum...
  • Arkadaşlar ben de 2005 model clio seybol var.araç hararet yapmaya başladı.1 km dahi gitmeden hararet ibresi yükselerek çıkıyor.Su kaçırıyor mu diye baktık yok kaçırmıyor,fan çalışıyor,birde araç çekişten düşmeye başlıyor,ustaya götürdük bakıyorlar su ekliyorlar kaçak var mı diye bakıyorlar her şey sağlam çıkıyor.Ustanın yanından alıp binmeye başlayınca tekrar başlıyor hararete ve genleşme kavanozunun oradan su fışkırtıyor araba.3 tane ustaya gittik biriside kavanozun kapağını değiştirdi yine aynı hararet devam ediyor.bir başka ustaya gittik o da lpg nin beynindeki diyaframlardan birinde delik var diyor su ile gaz birbirine karışıyor diyor.bıktım vallahi nedir bunun sorunu acaba?motor contasını falan yakacaz diye korkuyorum..
    yardımcı olabilen var mı?

    LPG Beyni ile Hararet Arasında diyafram arızası vb. arızalardan ötürü bir ilişki var mı?
    Yoruldum tamirci tamirci dolaşmaktan artık arabamın eski sağlam günlerine dönmesini diliyorum Allahtan...
    yardımlarınızı bekliyorum...




  • 1- Aracınızın genleşme kabının kapağını açarak içine olbildiğince burnunuzu sokarak suyu koklayın. Gaz kokup kokmadığını anlamaya çalışın, Anlayamaz iseniz sakına çakmak ile kontrol etmeye çalışmayın. Bir servise giderek elektronik kaçak dedektörü ile kontrol ettirin.
    (Yerli, birçok cihazda bu sorun ile karşılaştık) Su diyaframı ile LPG haznesi arasında kaçak olabiliyor.

    2- Aracınız çok fakir karışım ile çalışıyorsa yine hararetiniz yüksek çıkar, hatta egsozun kızardığını bile gördük :)

    3 Bu konuda motorculardan değil Montajı yaptırdığınız servisinizden yardım alın.
  • Silindir kapak üst contasında hasar olmuş olabilir yada hortumlarda da bir tıkanıklık mevcut olabilir.Tabii buradan çözüm bulmak zor.En güzeli faruk hocamın dediği gibi gaz kaçak kontrölü ve sağlamsa benim söylediğim konularda tecrübeli bir ustanın aracınızı gözden geçirmesi neticesinde bu sorunlardan kurtulabilirsiniz.Şuna inanın hiçbir şey çözümsüz değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    1- Aracınızın genleşme kabının kapağını açarak içine olbildiğince burnunuzu sokarak suyu koklayın. Gaz kokup kokmadığını anlamaya çalışın, Anlayamaz iseniz sakına çakmak ile kontrol etmeye çalışmayın. Bir servise giderek elektronik kaçak dedektörü ile kontrol ettirin.
    (Yerli, birçok cihazda bu sorun ile karşılaştık) Su diyaframı ile LPG haznesi arasında kaçak olabiliyor.

    2- Aracınız çok fakir karışım ile çalışıyorsa yine hararetiniz yüksek çıkar, hatta egsozun kızardığını bile gördük :)

    3 Bu konuda motorculardan değil Montajı yaptırdığınız servisinizden yardım alın.

    evet dediğiniz gibi yaptım lpg nin takıldığı yere gittim diyaframı değiştirdi yırtıkmış denedik ama araç hararet yaptı hem de 50 -60 metre içinde sonra usta lpg beynini tekrar söktü bu sefer içini tamamen açtı.Lastik bir conta vardı onu değiştirdi sonra tekrar taktı sorun çözüldü.araç hararet yapmıyor artık.Yani şimdilik yapmıyor en azından.Usta genleşme kavanozunu içindeki suyu kokladığında suya gaz karışıyor dedi.önceden aracın içinede gaz kokusu geliyordu. şimdi yok....inşallah kurtulmuşuzdur.
    Benim en büyük korkum silindir contasını yakmaktı.Ama silindir contası 2005 model bir araçta kolay kolay yanmazki eski 10 13 yaşındaki araçlarda daha çok görülmesi gerekir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANTİ-YOKUŞ


    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    1- Aracınızın genleşme kabının kapağını açarak içine olbildiğince burnunuzu sokarak suyu koklayın. Gaz kokup kokmadığını anlamaya çalışın, Anlayamaz iseniz sakına çakmak ile kontrol etmeye çalışmayın. Bir servise giderek elektronik kaçak dedektörü ile kontrol ettirin.
    (Yerli, birçok cihazda bu sorun ile karşılaştık) Su diyaframı ile LPG haznesi arasında kaçak olabiliyor.

    2- Aracınız çok fakir karışım ile çalışıyorsa yine hararetiniz yüksek çıkar, hatta egsozun kızardığını bile gördük :)

    3 Bu konuda motorculardan değil Montajı yaptırdığınız servisinizden yardım alın.

    evet dediğiniz gibi yaptım lpg nin takıldığı yere gittim diyaframı değiştirdi yırtıkmış denedik ama araç hararet yaptı hem de 50 -60 metre içinde sonra usta lpg beynini tekrar söktü bu sefer içini tamamen açtı.Lastik bir conta vardı onu değiştirdi sonra tekrar taktı sorun çözüldü.araç hararet yapmıyor artık.Yani şimdilik yapmıyor en azından.Usta genleşme kavanozunu içindeki suyu kokladığında suya gaz karışıyor dedi.önceden aracın içinede gaz kokusu geliyordu. şimdi yok....inşallah kurtulmuşuzdur.
    Benim en büyük korkum silindir contasını yakmaktı.Ama silindir contası 2005 model bir araçta kolay kolay yanmazki eski 10 13 yaşındaki araçlarda daha çok görülmesi gerekir..



    geçmiş olsun
    herzaman olduğu gibi yine 12 den vurdum
    Artık sorun yaşamayacağınızdan emin ola bilirsiniz.

    Yerlilerde bazı sorunlar artık ezber haline geldiğinden hiç zorlanmadan teşhis yapabiliyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orijinalden alıntı: ANTİ-YOKUŞ


    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    1- Aracınızın genleşme kabının kapağını açarak içine olbildiğince burnunuzu sokarak suyu koklayın. Gaz kokup kokmadığını anlamaya çalışın, Anlayamaz iseniz sakına çakmak ile kontrol etmeye çalışmayın. Bir servise giderek elektronik kaçak dedektörü ile kontrol ettirin.
    (Yerli, birçok cihazda bu sorun ile karşılaştık) Su diyaframı ile LPG haznesi arasında kaçak olabiliyor.

    2- Aracınız çok fakir karışım ile çalışıyorsa yine hararetiniz yüksek çıkar, hatta egsozun kızardığını bile gördük :)

    3 Bu konuda motorculardan değil Montajı yaptırdığınız servisinizden yardım alın.

    evet dediğiniz gibi yaptım lpg nin takıldığı yere gittim diyaframı değiştirdi yırtıkmış denedik ama araç hararet yaptı hem de 50 -60 metre içinde sonra usta lpg beynini tekrar söktü bu sefer içini tamamen açtı.Lastik bir conta vardı onu değiştirdi sonra tekrar taktı sorun çözüldü.araç hararet yapmıyor artık.Yani şimdilik yapmıyor en azından.Usta genleşme kavanozunu içindeki suyu kokladığında suya gaz karışıyor dedi.önceden aracın içinede gaz kokusu geliyordu. şimdi yok....inşallah kurtulmuşuzdur.
    Benim en büyük korkum silindir contasını yakmaktı.Ama silindir contası 2005 model bir araçta kolay kolay yanmazki eski 10 13 yaşındaki araçlarda daha çok görülmesi gerekir..



    geçmiş olsun
    herzaman olduğu gibi yine 12 den vurdum
    Artık sorun yaşamayacağınızdan emin ola bilirsiniz.

    Yerlilerde bazı sorunlar artık ezber haline geldiğinden hiç zorlanmadan teşhis yapabiliyoruz

    tebrikler faruk usta demek internetten bile direk teşhis ediyorsunuz araba yanınızda olsa kanat takıp uçurursunuz
    ama tekrardan iyiki bu forumda sizlerde varsınız




  • Aslında iyiki SİZLER VARSINIZ...
    Sizler gibi dostlar sorun yaşamazsa bizim gibi kendini mesleğe adamışlar varlığını ispat edemezler
    Safsatacılara çerez olurlar
    geçmiş olsun
  • Konu baya eskimiş ama, konu ile alakalı olduğu için burdan sormak istedim.

    Bneim aracımın su eksiltme sorunu var, ve hemen hemen herşeyi denedik. Motoru sıfırdan yaptırmaya kadar. Hala su eksiltmeye devam ediyor ve artık ustam lpg regulatorunden şüpheleniyor. Regulatorun motora gaz gönderirken, suda gönderdiğini düşünüyoruz.

    Şimdi sorum şu olacak;
    Ben gazı kapattığımda regulatorden hala su kaçağı olabiliyormu? Sonuçta gazı kapatarak regulatordeki diyaframın çalışmaması gerekir.
  • regulatordeki vakum hortumunu da cikartip, o hortumu ufak bir vida ile tikayin.

    boylece regulatorden motora tüm baglanti kesilmiş olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdurrahimk

    Konu baya eskimiş ama, konu ile alakalı olduğu için burdan sormak istedim.

    Bneim aracımın su eksiltme sorunu var, ve hemen hemen herşeyi denedik. Motoru sıfırdan yaptırmaya kadar. Hala su eksiltmeye devam ediyor ve artık ustam lpg regulatorunden şüpheleniyor. Regulatorun motora gaz gönderirken, suda gönderdiğini düşünüyoruz.

    Şimdi sorum şu olacak;
    Ben gazı kapattığımda regulatorden hala su kaçağı olabiliyormu? Sonuçta gazı kapatarak regulatordeki diyaframın çalışmaması gerekir.

    Bazı markalarda bu mümkün . bunu anlamak çok kolaydır, radyatör kapağını açarak gaz kaçak dedektörü ile kontrol edilir yada kokkarsınız anlaşılır.
    Daha çok suya gaz gönderir, bu yüzden radyatörden kontrol etsin ustanız, Saygılar




  • faruksevgili kullanıcısına yanıt
    Benim şikayetim regulator dirseklerinden antifriz su kaçırmasıydi ama Dediğiniz gibi koku ve suya gaz karışma olayida mevcut dirsekler Değişti kaçak eksilme yok ama bu konu Kafamı karıştırdı 3-4 yer direk regulator degisimi dedi sanırım uğraşmak istemiyorlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boatswain

    Benim şikayetim regulator dirseklerinden antifriz su kaçırmasıydi ama Dediğiniz gibi koku ve suya gaz karışma olayida mevcut dirsekler Değişti kaçak eksilme yok ama bu konu Kafamı karıştırdı 3-4 yer direk regulator degisimi dedi sanırım uğraşmak istemiyorlar

    Bazı regülatörlerde su ve gaz bölmeleri ayrı ayrıdır, bazılarında sadece bir diyaframla ayrılır, regülatörünüzün markasını bilmediğim için yorum yapamayacağım. Eğer su ve gaz hazneleri bir diyafram ile ayrılıyorsa (ki sizin anlatımınıza göre böyle) regülatörünüzün değişmesi gerekir.
    Saygılar
  • faruksevgili kullanıcısına yanıt
    Regulator Atiker safe fast sistemin regularoru hocam sanayide bir usta dirsekleri değiştirirsek su Kaçağı azalabilir deneyelim dedi iki plastik dirsek degisti su kaybı şimdilik yok gibi su kutusunu kokladim gaz kokusuda yok gibi ama bazen klimadan gaz kokusu geliyor bu şekilde kullansak sorun olur mu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boatswain -- 25 Kasım 2015; 11:46:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • faruksevgili kullanıcısına yanıt
    Hocam iyi günler.. Yardımınıza ihtiyacım var..
  • 3 gün önce 2012 Model Ford Fiesta aracımda aynı sorun oluştu Hararet görmeye başladı.Devirdaim Pompası,Termostat Hatta Radyatör bile değişti oldu diye teslim edildi bu sabah yine hararet yaptı.Tamirciye Bu forumdaki yazıyı okuttum Aracı aldı gitti Az önce aradı Lpg’yi devirdaimden çıkarttım araç düzeldi dedi.Bu arada değişen parçalara da bi lafım yok çünkü araç bundan 6 ay öncesine kadar hiç antifriz konmadan sadece su ile kullanıldığından hepsi çamur yapmış.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.