Şimdi Ara

LPG AYARINI BENZİNLE AYNI YAPMAK (PERFORMANS ARTIŞI)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.971
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracımda klima açıkken rölantide dalgalanma olduğu için lpg’ciye ayar yaptırdım. Ayrıca aracın çekişini de yükseltmesini istedim. Klima açık halde ayar yaptı sanıyorum. Aracım enjeksiyonlu, sıralı otogaz bu arada. Lpg’cinin bana söylediği, “lpg ayarını benzin ayarıyla aynı yaptım” oldu. Çekişi de arttırdığını söyledi. Gerçekten aracın çekişi, devirlenme hızı, performansı çok arttı. Ayrıca arabada eskiden klima açıkken ciddi performans kaybı oluyordu, şimdi klimayı açtığımda neredeyse fark yok. Klima açık veya kapalı fark etmeksizin hem lpg’de hem de benzinde devirlenmesine, performansına, çekişine bakıyorum hiçbir fark yok, hatta alt devirlerde sanki lpg’deyken benzine kıyasla araba azıcık daha da iyi çekiyor, azıcık daha iyi hızlanıyor…


    Daha önce de bundan başka yerdeki bir lpg’ci aynı klimada rölanti dalgalanması ile ilgili bu sorun için 3 ay önce gittiğimde bana aynısını söylemişti: “lpg ayarını benzinle aynı yaptım” diye. O zaman da performansı, çekişi böyle çok artmıştı. Neden lpg’ciler en baştan ayarı böyle yapmıyorlar? Yakıt tüketiminde de belirgin bir fark yok. Şu anda araba hem alt devirde ölmüyor, iyi çekiyor, hem de atıyorum 1000 devirden 2500 devire eskiye oranla çok daha hızlı ulaşıyor gaza biraz basarsam.


    Bu konuyu bilen var mı? Arabanın şu an gidişi çok iyi oldu, performansı, sürüş zevki oldukça arttı. Bir daha lpg ayarı yapılacak olursa aynı ayarı yakalamak için lpg’ciden “lpg ayarını benzinle aynı ayarda” yapmasını mı istemeliyim? Bir de lpg ayarı yapılırken klima açık mı yapılmalı? Keşke bu ayarları kendimiz yapabilsek. Yapanlar var biliyorum ama çetrefilli bir iş sanıyorum, anlamak lazım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 30 Haziran 2021; 21:32:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • kısaca bir daha ki ayar için,afr ayarı yapalım buna demeniz yeterli.her yük ve devirde yolda yapılan ayardır.araç benzinde ki gibi gider bu ayar yapılınca.

  • Her zamankinden de

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Keşke yakıt ucuz olsa bu lpg gerçekten bela

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpikom

    kısaca bir daha ki ayar için,afr ayarı yapalım buna demeniz yeterli.her yük ve devirde yolda yapılan ayardır.araç benzinde ki gibi gider bu ayar yapılınca.

    Sanıyorum afr ayarı yapmak uzun sürdüğü ve uğraştırdığı için lpg’ciler pek uğraşmak istemiyorlar, hemen bilgisayara bağlayıp bir kere gaz verip orada duran bilgisayardan yapmak işlerine geliyor. Ancak bir ara afr ayarı da yaptırdım, o da bu kadar performanslı olmamıştı. Lpg ayarını benzinle aynı yapmak tam olarak ne anlama geliyor?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emekkk

    Keşke yakıt ucuz olsa bu lpg gerçekten bela

    Maalesef öyle.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İdeal yakıt/hava karışımı: 1 gram yakıt / 14,7 gram hava şeklinde olur.


    Muhtemelen zengin karışım yaptı.

    Fakat, lpgnin açığa çıkardığı ısı miktarı daha fazla.

    ayrıca sakin kullanımda çiğ yakma sorunu..vs olur mu?

    uzun vadede bir sıkıntıya yol açabilir mi bilemiyorum.


    bilen arkadaşlar teknik yorum yapabilirse sevinirim.

  • Konu hakkında bilgisi, düşüncesi olan var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 3 Temmuz 2021; 18:41:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg ayarı yaptım demeye gelmişler.

    Araçta bulunan oksijen sensörleri vesaire aracın ecu suna bilgi gönderir. Ecu her zaman aynı miktarda yakıt göndermez. Önce benzinde bir yakıt haritası oluşturur. Çünkü sıcaklık basınç ihtiyaç olan yakıt miktarını değiştirir. Ayrıca araç bu harita ve sensörlerden gelen veriye göre anlık yakıt miktarında oynama yapar. Stft ve ltft diye aratırsanız daha fazla bilgi bulursunuz. Fuel trim yani bu yakıt kesmeleri 25 değerinin üzerine çıkarsa araç zengin veya fakir karışım uyarısı vererek motor arıza ışığı yakar. Afr ayarı lpg yakıt haritası ile araç yakıt haritası eşleştirme oluyor. Basınç sıcaklık değişince ayar tekrar yapılmalı. Afr tek başına yeterli gelmez. Şimdi yeni lpg kitleri obd li yani araç beyni ile direk bağlantıya geçerek kendi kendine ayar yapar.

    Ben obd cihazı lpg için ayarı kontrol ettiğim zaman Stft ve ltft değerleri 0 ile - 10 arasında yani araç zengin karışım yakıyor. (fazla yakıt oranı düşük oksijen oranı) Yakıt tüketimi artıyor ama sübaplar için daha sağlıklı diye dokunmuyorum. Fakir karışım olsa yakıt tüketimi düşer ama oluşan sıcaklık arttığı için motor için sağlıklı değil.

    Benzin ile aynı ayara getirmek diye bir şey yok. Ayar yapmak var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arabanın çekişinin lpg’de benzinde olduğundan daha iyi olması böyle lpg ayarıyla yapılabilen bir şey mi? Şu anda araba örneğin rampa çıkarken özellikle de alt devirlerde benzine kıyasla lpg’de daha iyi çekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilen var mı son yazdığımı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yükte ayar yaptırmışsınız.

    Normalde ayar tüketim odaklı olduğu için çekiş düşük olur, ilk ayar yapıldıktan sonra yük olan şeyler açılır ve güncelleme yapılır.

    Aracın yüke girdiği durumlarda karışım zenginleştirilerek çekiş kaybı önlenir. Buna yükte ayar diyorlar genelde.


    AFR ayarı için sürüşe çıkmak gerekiyor. Aracın gaz tepkileri devir uyumuna göre tabiri caizse ince ayar yapılıyor.


    Ayrıca son yazan Darkz5 için;

    LPG ateşleme sıcaklığı daha yüksek olduğu için benzin ile devir kıyası farklı oluyor, ayrıca genelde LPG iyi çektiğinde yağ yakıyor olabiliyor dikkat edin.

  • Lpg ayarı benzinle aynı yapılmaz.

    Lpgnin octanı ve patlama oranı daha yüksektir benzine göre çok daha çabuk tutuşur. Sübaplar benzinin tutuşma zamanlamasına göre yapıldığı için motorun fabrikasyonu olarak diyorum yani. Lpgde bu daha erken ve çok daha fazla tutuşacağı için sübapın erken açılma veya kapanma sorunu olur.

    Bununla ilgili bi yazı vardı bulamadım orda çok detaylı anlatmıştı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Lpg ayarı benzinle aynı yapılmaz.

    Lpgnin octanı ve patlama oranı daha yüksektir benzine göre çok daha çabuk tutuşur. Sübaplar benzinin tutuşma zamanlamasına göre yapıldığı için motorun fabrikasyonu olarak diyorum yani. Lpgde bu daha erken ve çok daha fazla tutuşacağı için sübapın erken açılma veya kapanma sorunu olur.

    Bununla ilgili bi yazı vardı bulamadım orda çok detaylı anlatmıştı

    Ustaların kast ettiği benzin haritası ile hizalama

  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    Ustaların kast ettiği benzin haritası ile hizalama



    Alıntıları Göster

    O ne anlama geliyor?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgutozkan

    Lpg ayarı yaptım demeye gelmişler.

    Araçta bulunan oksijen sensörleri vesaire aracın ecu suna bilgi gönderir. Ecu her zaman aynı miktarda yakıt göndermez. Önce benzinde bir yakıt haritası oluşturur. Çünkü sıcaklık basınç ihtiyaç olan yakıt miktarını değiştirir. Ayrıca araç bu harita ve sensörlerden gelen veriye göre anlık yakıt miktarında oynama yapar. Stft ve ltft diye aratırsanız daha fazla bilgi bulursunuz. Fuel trim yani bu yakıt kesmeleri 25 değerinin üzerine çıkarsa araç zengin veya fakir karışım uyarısı vererek motor arıza ışığı yakar. Afr ayarı lpg yakıt haritası ile araç yakıt haritası eşleştirme oluyor. Basınç sıcaklık değişince ayar tekrar yapılmalı. Afr tek başına yeterli gelmez. Şimdi yeni lpg kitleri obd li yani araç beyni ile direk bağlantıya geçerek kendi kendine ayar yapar.

    Ben obd cihazı lpg için ayarı kontrol ettiğim zaman Stft ve ltft değerleri 0 ile - 10 arasında yani araç zengin karışım yakıyor. (fazla yakıt oranı düşük oksijen oranı) Yakıt tüketimi artıyor ama sübaplar için daha sağlıklı diye dokunmuyorum. Fakir karışım olsa yakıt tüketimi düşer ama oluşan sıcaklık arttığı için motor için sağlıklı değil.

    Benzin ile aynı ayara getirmek diye bir şey yok. Ayar yapmak var.

    Arabamda sıralı otogaz var. Uzun süre lpg’de kullanınca arabanın benzin ayarı bozukuyor, 100-150 km kadar benzinde sürüp benzinde adaptasyon yapmam gerekiyor, o zaman benzinde gidişi düzeliyor. Yoksa benzinde sürerken iyi gitmiyor, gaz yemiyor, düzgün ivmelenmiyor vesaire… bu konu ile ilgili bilgisi olan var mı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 21 Ağustos 2021; 14:24:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lpg montajı yada ayarı düzgün değil. Lpg enjektörleri benzin enjektörlerini taklit eder. Eğer ayar bozuksa benzin haritasını bozar. Harita bozuldukça lpg daha yanlış lpg gönderir böyle kısır döngü olur. Bende lpg kullanıyorum 10 senedir reset atmadım.


    Akü kutup başını sökün yarım saat bekleyin harita resetlenir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgutozkan -- 21 Ağustos 2021; 15:54:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgutozkan

    Lpg montajı yada ayarı düzgün değil. Lpg enjektörleri benzin enjektörlerini taklit eder. Eğer ayar bozuksa benzin haritasını bozar. Harita bozuldukça lpg daha yanlış lpg gönderir böyle kısır döngü olur. Bende lpg kullanıyorum 10 senedir reset atmadım.


    Akü kutup başını sökün yarım saat bekleyin harita resetlenir.

    Teşekkürler, resetlendikten sonra yeni lpg ayarı yaptırayım o zaman? Akü kutup başını sökünce resetlenen hangisi lpg ayarı mı benzin haritası mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg ayarı 3 ayda bir bozulacak bişey değil . ayar yapmadan önce kutup başını söküp benzinle 50 100 km yapıp öyle gitmek lazım. kaç liraya ayar yaptırdın bilmiyorum ama yaptığı standart ayardır. 3bin devire kadar gaz ver tamam bitti yapılan ayar. onu 80 liraya kablo alıp sende yaparsın.

  • Neden lpg hata veriyor bilmiyorum ama aküyü sökünce motor beyni sıfırlanır. 50 100 km içinde benzin düzgün ayarını bulur. Sonra lpg ayarı yapılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.