Şimdi Ara

LPG AYARINI BENZİNLE AYNI YAPMAK (PERFORMANS ARTIŞI) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.974
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • LPG haritanız düzgün yapılandırılmamış. Sadece yazılım değil mekanik durum da kontrol edilmeli. Denklemin içinde hepsi birer değişkendir. Parçalardan birinin problemli olması tüm sistemi bozmayabilir, çünkü 1-2 hata diğer başka ayarlarla örtbas edilebilir fakat etkisi uzun vadede tüm sistemin bozulmasına(sistemin doğru çalışmamasına) sebep olur. Sizin benzin haritanızın bozulması gibi.


    1-2 örnek vereyim;


    • Regülatör basıncı optimum seviyeden düşük olabilir, enjektör açık kalma süresi uzatılarak bu durum örtbas edilebilir fakat genelde ortalama üstü devir çeviriyorsanız çiğ yakıt atma problemi yaşatır ve oksijen sensörü bunu fark ederek o devirdeki yakıt miktarını düşürür, sonuç olarak benzin haritanız bozulur. Çözümü (kabaca); LPG enjektörü açık kalma süresi optimum düzeyde tutulmalı ve ortalama olarak benzin açık kalma süresinin %50'sinden fazla olmamalı. Eğer benzin enjektörü 3 ms ise LPG maksimu 4.5 ms olmalı. LPG enjektör süresi daha yukarıda bir değerse regülatör basıncı arttırılmalı.
    • Enjektör hortum boylarınız eşit değildir, uzundur veya iç çapı standart değildir. Manifolda (sübap girişine) giren LPG miktarı düşük kalır. Regülatör basıncı arttırılır. Bu sefer düşük devirlerde erken yanma veya vuruntu/tekleme oluşabilir. Yine benzin haritanız bozulur. Çözümü (kabaca); hortum boyları eşitlenir, maksimum 15 cm veya mümkünse daha kısa hortum takılır veya enjektör kütüğü yerine bağımsız enjektör kullanılır.


    LPG ve benzin farklı yakıtlardır ve farklı karışım oranlarına sahiptir. Benzinle çalışacak motora LPG montajı yapıldığından montajdan yazılıma kadar her şey optimum derecede olmalıdır(mükemmel olmasa da yakın olmalı).


    Benzin düşük ateşleme ile yanabilirken ve bujinin veya bobinin hatalarını örtbas edebilirken LPG'de bu pek mümkün olmaz. Bu nedenle ateşleme sorunları LPG'de daha baskın yaşanır veya fark edilir. Bu konuda basit bir çözüm de buji sentil ayarını düşürmektir. Düşük buji aralığı, ateşleme problemlerini büyük ölçüde ortadan kaldırır ve daha "garanti" ateşleme sağlar. LPG'nin en çok ihtiyaç duyduğu ateşleme türü budur. Güçlü olması bir yana "sürekli" olması gerekmektedir. Yani 1/10 ateşleme problemi (10 defada 1 kere ateşlememe) benzinde tolerans gösterirken LPG'de göstermez. Bu nedenle maksimum hatasız ateşleme elde edilmesi için buji aralığı 0,1-0,2 gibi değerlerde düşürülebilir. (Örneğin 1.1 aralıklı buji için 0.9 aralığa ayarlama gibi)


    Peki tüm bunları düşünecek ve sizin yerinize yapacak bir yer var mı?


    Varsa bana da haber verin.





  • Benzin haritası lpg ile hiçbir zaman eşit olmaz zamanla lpg'de kullana kullana benzin ayarı bozuluyor .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07

    LPG haritanız düzgün yapılandırılmamış. Sadece yazılım değil mekanik durum da kontrol edilmeli. Denklemin içinde hepsi birer değişkendir. Parçalardan birinin problemli olması tüm sistemi bozmayabilir, çünkü 1-2 hata diğer başka ayarlarla örtbas edilebilir fakat etkisi uzun vadede tüm sistemin bozulmasına(sistemin doğru çalışmamasına) sebep olur. Sizin benzin haritanızın bozulması gibi.


    1-2 örnek vereyim;


    • Regülatör basıncı optimum seviyeden düşük olabilir, enjektör açık kalma süresi uzatılarak bu durum örtbas edilebilir fakat genelde ortalama üstü devir çeviriyorsanız çiğ yakıt atma problemi yaşatır ve oksijen sensörü bunu fark ederek o devirdeki yakıt miktarını düşürür, sonuç olarak benzin haritanız bozulur. Çözümü (kabaca); LPG enjektörü açık kalma süresi optimum düzeyde tutulmalı ve ortalama olarak benzin açık kalma süresinin %50'sinden fazla olmamalı. Eğer benzin enjektörü 3 ms ise LPG maksimu 4.5 ms olmalı. LPG enjektör süresi daha yukarıda bir değerse regülatör basıncı arttırılmalı.
    • Enjektör hortum boylarınız eşit değildir, uzundur veya iç çapı standart değildir. Manifolda (sübap girişine) giren LPG miktarı düşük kalır. Regülatör basıncı arttırılır. Bu sefer düşük devirlerde erken yanma veya vuruntu/tekleme oluşabilir. Yine benzin haritanız bozulur. Çözümü (kabaca); hortum boyları eşitlenir, maksimum 15 cm veya mümkünse daha kısa hortum takılır veya enjektör kütüğü yerine bağımsız enjektör kullanılır.


    LPG ve benzin farklı yakıtlardır ve farklı karışım oranlarına sahiptir. Benzinle çalışacak motora LPG montajı yapıldığından montajdan yazılıma kadar her şey optimum derecede olmalıdır(mükemmel olmasa da yakın olmalı).


    Benzin düşük ateşleme ile yanabilirken ve bujinin veya bobinin hatalarını örtbas edebilirken LPG'de bu pek mümkün olmaz. Bu nedenle ateşleme sorunları LPG'de daha baskın yaşanır veya fark edilir. Bu konuda basit bir çözüm de buji sentil ayarını düşürmektir. Düşük buji aralığı, ateşleme problemlerini büyük ölçüde ortadan kaldırır ve daha "garanti" ateşleme sağlar. LPG'nin en çok ihtiyaç duyduğu ateşleme türü budur. Güçlü olması bir yana "sürekli" olması gerekmektedir. Yani 1/10 ateşleme problemi (10 defada 1 kere ateşlememe) benzinde tolerans gösterirken LPG'de göstermez. Bu nedenle maksimum hatasız ateşleme elde edilmesi için buji aralığı 0,1-0,2 gibi değerlerde düşürülebilir. (Örneğin 1.1 aralıklı buji için 0.9 aralığa ayarlama gibi)


    Peki tüm bunları düşünecek ve sizin yerinize yapacak bir yer var mı?


    Varsa bana da haber verin.

    Antalya’da bildiğiniz iyi bir lpg’ci var mı? Kit atiker.





  • Maalesef bildiğim bir yer yok.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.