Şimdi Ara

led bağlantısı ve kullanılan direnç ve kapasitörler hakkında acil bilgi lazım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 4
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 123 gün 4 saat 37 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • neofobic (4 mesaj) Emin-Firtina (3 mesaj) ekrem3457 (1 mesaj) Cruel61 (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (1 mesaj) Mobil (3 mesaj) Tablet (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Elektronik ve Mekanik >> Elektronik >> led bağlantısı ve kullanılan direnç ve kapasitörler hakkında acil bilgi lazım
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    987 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Arkadaşlar selam

    Şimdi benim günlerdir aradığım fakat bulamadığım, belki de bulup anlamadığım bir sorum var. Led den ziyade kullanılacak olan kapasitör yada direnç ile ilgili. Aşağıdaki ledde de göreceğiniz üzere en sonda üzerinde 151 yazan bir capasitör var ve benim derdim bu. Şimdi bu capasitör 150pf değerinde yani ne demek bilmiyorum, sorun da buradan çıkıyor. Tane tane yazacağım.

    Resimdeki ledlerin 1 tanesinin çalışma voltajı 3v - 3.4v arası
    Her bir led 60ma akım çekiyor
    resimde her 3 lede 1 adet capasitör kullanılmış
    her 3 led 12v ile çalışıyor
    bu 3 lede 12v 500ma lik adaptör taksan da çalışıyor, 12v 2A adaptör kullansan da çalışıyor

    Benim bundan anladığım şu; bu capasitör volt değerini sabit tutup, amperi mi düşürüyor. yani 12v 2A adaptör kullandığımda bunu her 3 led için 12v 60mA ya mı düşürüyor?
    Bütün öğrenmek istediğim aslında bu. Yani bu 150pf nedemek? bunun hesaplaması nasıl yapılır? diyelim elimde farklı volt ve amper değerinde led ler var, ben bunlara doğru capasitorü almak için hesaplamasını nasıl yapacağım? Lütfen sadece bilenen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. Bazen iyi niyetle varsayım üzerinden yorum yapanlar oluyor ve kafam daha çok karışıyor. Bunu örnekleyerek anlatacak biri varsa çok memnun olacağım. Şimdiden teşekkürler cevap vereceklere.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neofobic -- 24 Mayıs 2015; 7:17:00 >



    |
    |




  • Yüzbaşı
    998 Mesaj
    Şimdi surdan başlayalım,bende tane tane anlatacağım bildiğim kadar.
    O 151 yazan eleman kondansatör değil direnç değeri 150 ohm.
    Gördüğüm kadarı tek çipli serit led, o ledler 60mA cekmez.
    Tek cipli şerit led 350/400mA çeker metrede, dolayisi ile 500mA adaptör de Bağlasan,2A adaptör de Bağlasan calisir.
    Peki o dirençler ne ise yarar,ve nazil hesaplanır;
    Her led 3.4v uç led 10.2 volt. Adaptörü müz 12v 1.8 fazla dimi işde o direnç bu fazlaligi kesiyor ayni zamanda fazla amper geçip de led lerin bozulmasını engelliyor.
    Simdi sinavim var :-) nasıl hesaplaniri da aksama yazayim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    987 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    hocam sen o resimdeki ledi baz alarak değerlendirme. sana verdiğim değerler üzerinden değerlendir. bahsettiğim ledin kodu aslında 2835 led. onda da aynı 151 var. ben buna neden capasitör dedim, çünkü aliexpresde de 151 150pf smd led capasitör diye geçiyor. senin bahsettiğin direnç hesabını biliyorum, hatta nette otomatik hesaplayıcıları falan var. zaten onu ben de ilk başta direnç diye düşünüp kaç ohm luk olduğunu araştırırken karşıma çıktı capasitor diye. bi yandan capasitor ne alaka diye düşünüyorum kendi kendime.
    |
    |
    ekrem3457 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    7460 Mesaj

    Seri ledlere seri bagli olan, 151 kodlu parca,,, Drenc tir,, karsiligi 150 ohm dur.. Elinizdeki ledlerin birisi 20mA ceker,, seri devrede akim sagbit fakag voltaj arttigindan 20mA her grup icin hesaplanir,, 3 led ortalama 10v ile calistigindan ve 20mA ya yakin dusuk bir amper ile surulmesi gerektiginden aradaki 2v ve giristeki yuksek akimi frenlemek icin 151 kodlu 150 ohm drenc kullanilmistir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    neofobic kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    987 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    benim kullacağım ledler 60mA ama konumuz o değil zaten. peki ister 12v 500mA ister 12v 2A ver, bu ledler sadece ihtiyacı kadar mı amper çekiyor? bunu şunun için soruyorum, bende ayrıyetten 3.2v 300mA lik high power 1w ledlerden var. ben bu ledleri 900mah lık 3.7v li-ion pile taktığımda canavar gibi ışık verip sorunsuz çalışıyor. fakat aynı ledi 2200mah 3.7v li-ion pile taktığımda 30 dk sonra led perte çıkıyor. bunun sebebi nedir peki? (multimetre ile ölçtüğüm piller bunlar, her ikiside 3.7 volt aralığında deniyorum ledleri. tam dolu 4.2v da değil.)
    |
    |
    Emin-Firtina kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    7460 Mesaj

    Poweer ledler icin akim sinirlayici devre gerekir. Power led isindikca cektigi akim artar,, diger pilde akim sinirini asmadigi icin led bozulamiyor... Diger pil ise yuksek ma oldugu icin ledin kirilma akimina ulasinca pert oluyor..
    Diger standart ledlerde bu durum yok denecek kadar az,, drenc ile bu sorun sinirlaniyor,, fakat power led beslemek mesele

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    neofobic kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    987 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    eyvallah sağolasın
    |
    |
    Emin-Firtina kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Er
    6 Mesaj
    Konuyu hortlatatıyorum ama kısmen benzer bir sorum var. Araç içerisindeki aydınlatmaları led ile değiştirmek istiyorum. Kontağa basıldığında voltaj düşüklüğü oluyor bildiğiniz gibi. Bu ledlerin erken bozulmasına neden olabilir diye düşünüyorum hemde hoş görünmüyor pır pır.. bu durumu yalnız kondansatörle aşmak mümkün olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    7460 Mesaj

    Kontağın çevrilmesi her türlü voltaj düşümüne neden olur, çünkü bu sırada marş motoru çok yüksek akım çekmektedir.
    Bunun olmaması için sadece marş basma sıraında marşa ait akü ve sistemi çalışma durumunda tutan akü ayrı olmalıki, marşın çektiği akımdan araç elektriği etkilenmesin,,,

    Araçtaki diğer dalgalanmalar motor çalışırken, şarj dinamosundan kaynaklanır,, düzenli olarak değilde kesikli şarj ediyorsa, voltaj 12 ile 14 arasında değişir, buda pır pır lara neden olur,,
    düşük voltajdan sıkıntı olmaz,, lambaların veya ledlerin sıkıntılı olduğu iki ana etken vardır,
    1) şarz dinamosunun regüle devresi 14v da tutamaz ve sisteme 18v gibi yüksek voltaj kaçar.
    2) herhangi bir röle çalışırken, bıraktığı andan röle zıt emk üretir, buda anlık yüksek gelirimdir, ledlerin hassas olduğu nokta yüksek voltajdır.

    Ben silindir şeklindeki tavan lambasını led ile değiştim,, hem sarfiyatı 1/4 düştü bence,,, hemde cam lambanın yaydığı ısıdan kurtardı, hemde beyaz,,, led ile değişmesi uygundur, sakıncası yoktur.
    Kondansatörün çok az miktarda faydası olur,, nereye bağlanır uygun olurmu bilemiyorum,,,
    |
    |
    Cruel61 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
vp satın al
pubg mobile uc
bankacılar
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,359
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.