Bildirim
Lastik Yanaklarının Kalınlığı Neyi Etkiler?
CAMPER Erkek Pix Ayakkabı : Amazon.com.tr: Moda
https://www.amazon.com.tr/dp/B08BCQ7XJB
5 sa. önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Benimde cevabını merak ettiğim bir soru...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi safa_oyuncu -- 16 Ekim 2010; 17:43:24 > -
Yol tutuşunu arttırır,dolayısıyla frenleme daha iyi olur..quote:
Orijinalden alıntı: safa_oyuncu
Benimde cevabını merak ettiğim bir soru...
Motor tekerlekleri daha geniş hacimde döndürdüğü için yakıt artışı görülür... -
yanak kalınlığı arttıkça yola araç tarafından yapılan birim basınç azalacağından yol tutuşun azalması gerekmez mi?quote:
Orijinalden alıntı: -Dominic-
Yol tutuşunu arttırır,dolayısıyla frenleme daha iyi olur..
Motor tekerlekleri daha geniş hacimde döndürdüğü için yakıt artışı görülür...
Alıntıları Göster -
ince yanak daha iyi yol tutar diye ve yolu ve yol sesini daha fazla hissettirir diye biliyorumquote:
Orijinalden alıntı: koparal1989
yanak kalınlığı arttıkça yola araç tarafından yapılan birim basınç azalacağından yol tutuşun azalması gerekmez mi?
Alıntıları Göster
edit:imla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 16 Ekim 2010; 17:53:55 > -
quote:
Orijinalden alıntı: koparal1989
yanak kalınlığı arttıkça yola araç tarafından yapılan birim basınç azalacağından yol tutuşun azalması gerekmez mi?
İyide hocam lastiğin tur attığı asfalt arttıkça aracın daha iyi yol tutuşu vermesi gerekmez mi ?
Yoksa ben mi yanlış biliyorum... -
quote:
Orijinalden alıntı: koparal1989
yanak kalınlığı arttıkça yola araç tarafından yapılan birim basınç azalacağından yol tutuşun azalması gerekmez mi?
tam tersi değilmi ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StevenGerrard -- 16 Ekim 2010; 18:03:55 > -
tekerleğin yanak kalınlığından bahsediyorum arkadaşlar ben yer ile temas eden kısımdan değil. yer ile temas eden kısım arttıkça sürtünme artacağından elbetteki yer tutuş artar ama ben lastik genişliğinden değil yanak kalınlığından bahsediyorum.quote:
Orijinalden alıntı: StevenGerrardquote:
Orijinalden alıntı: koparal1989
yanak kalınlığı arttıkça yola araç tarafından yapılan birim basınç azalacağından yol tutuşun azalması gerekmez mi?
tam tersi değilmi ?
Alıntıları Göster
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koparal1989 -- 16 Ekim 2010; 18:04:42 >
-
yanak ile ne kastettiğimi şimdi daha rahat görebiliriz.quote:
Orijinalden alıntı: koparal1989
tekerleğin yanak kalınlığından bahsediyorum arkadaşlar ben yer ile temas eden kısımdan değil. yer ile temas eden kısım arttıkça sürtünme artacağından elbetteki yer tutuş artar ama ben lastik genişliğinden değil yanak kalınlığından bahsediyorum.
Alıntıları Göster
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koparal1989 -- 16 Ekim 2010; 18:08:30 >
-
Yanak daraldıkça esnemeler azalcağından direksiyon tepkisi artar, virajda yanak üzerine esneme azalacağından buda dengeyi arttırır. Kötü yanı ise konforun azalması olur. Dar yanak lastikler performansı sınıfı lastik sayılır ve fiyatları daha pahalıdır.quote:
Orijinalden alıntı: koparal1989
tekerleğin yanak kalınlığından bahsediyorum arkadaşlar ben yer ile temas eden kısımdan değil. yer ile temas eden kısım arttıkça sürtünme artacağından elbetteki yer tutuş artar ama ben lastik genişliğinden değil yanak kalınlığından bahsediyorum.
Alıntıları Göster
-
herkese cevapları için teşekkürler.quote:
Orijinalden alıntı: erakcora
Yanak daraldıkça esnemeler azalcağından direksiyon tepkisi artar, virajda yanak üzerine esneme azalacağından buda dengeyi arttırır. Kötü yanı ise konforun azalması olur. Dar yanak lastikler performansı sınıfı lastik sayılır ve fiyatları daha pahalıdır.
Alıntıları Göster -
o zaman dar yanaklı lastiklerin kullanım ömrü daha azdır diyebilir miyiz yaşadıkları gerilmelerden dolayı? yoksa daha az esneme ve şekil değişikliği yaşadıklarından daha mı uzun ömürlüdürler?quote:
Orijinalden alıntı: koparal1989
herkese cevapları için teşekkürler.
Alıntıları Göster -
Evet , balon yapma riskleri çok daha fazladır.quote:
Orijinalden alıntı: koparal1989
o zaman dar yanaklı lastiklerin kullanım ömrü daha azdır diyebilir miyiz yaşadıkları gerilmelerden dolayı? yoksa daha az esneme ve şekil değişikliği yaşadıklarından daha mı uzun ömürlüdürler?
Alıntıları Göster -
quote:
Orijinalden alıntı: erakcora
Evet , balon yapma riskleri çok daha fazladır.
ortalama kullanım sürelerine ait bir bilginiz var mı? -
quote:
Orijinalden alıntı: A Hero
quote:
Orijinalden alıntı: koparal1989
yanak kalınlığı arttıkça yola araç tarafından yapılan birim basınç azalacağından yol tutuşun azalması gerekmez mi?
aksine , artar .
çok açıklayıcı olmuş. sağolun -
Çukurusuz yollarda kullanıyorsanız dar yanak lastiklerin ömrü pek kısa değildir. Sert bir çukura düşünce lastik biter, 10 km de dayanabilir, 80 bin de.quote:
Orijinalden alıntı: koparal1989quote:
Orijinalden alıntı: A Hero
quote:
Orijinalden alıntı: koparal1989
yanak kalınlığı arttıkça yola araç tarafından yapılan birim basınç azalacağından yol tutuşun azalması gerekmez mi?
aksine , artar .
çok açıklayıcı olmuş. sağolun
Alıntıları Göster
-
formula araçlarında düz zemin olduğu halde ince yanaklı lastik kullanıl mıyor mu?quote:
Orijinalden alıntı: erakcora
Çukurusuz yollarda kullanıyorsanız dar yanak lastiklerin ömrü pek kısa değildir. Sert bir çukura düşünce lastik biter, 10 km de dayanabilir, 80 bin de.
Alıntıları Göster -
quote:
Orijinalden alıntı: koparal1989
formula araçlarında düz zemin olduğu halde ince yanaklı lastik kullanıl mıyor mu?
Yarış arabalarında ince yanak kullanılır..En kıvrak dönüşler bu şekilde sağlanır... -
Dar yanak daha performanslı ama konforsuzdur benimde bildiğimquote:
Orijinalden alıntı: erakcora
Çukurusuz yollarda kullanıyorsanız dar yanak lastiklerin ömrü pek kısa değildir. Sert bir çukura düşünce lastik biter, 10 km de dayanabilir, 80 bin de.
Alıntıları Göster -
Yanak kalınlığı arttıkça konfor artar, yol tutuş azalır. Çünkü özellikle virajlarda merkez kaç kuvvetinin etkisiyle veya viraj içinde frene basmak gibi eylemlerde bazı tekerlere daha fazla yük biner. Yanak kalınlığı çok ise bu kuvvetler nedeniyle yük binen taraftaki lastiklerde esneme daha çok olur. Bu da arabanın dengesini şiddetine bağlı olarak düşük yanaklı bir lastiğe göre daha fazla bozar.quote:
Orijinalden alıntı: -Dominic-quote:
Orijinalden alıntı: koparal1989
formula araçlarında düz zemin olduğu halde ince yanaklı lastik kullanıl mıyor mu?
Yarış arabalarında ince yanak kullanılır..En kıvrak dönüşler bu şekilde sağlanır...
Alıntıları Göster
Yanak kalınlığı düşük ise tam tersi şeyler geçerlidir. Bu yüzden performaslı arabalarda genelde performansı ile ters orantılı olarak yanak kalınlığı düşük lastikler görürüz.
Fakat...Benim de henüz kafamda oturtamadığım konu neden F1 arabalarının lastik yanakları bu kadar fazla?
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
|
Benzer içerikler
- 1.4 tsi motor kronik sorunlar
- aynı trafik cezasını 2 kere ödedim ne yapmalıyım
- fiorino 1.3 multijet premio yorumlar
- 1. viteste silkeleme
- 0.9 tce neden kaldırıldı
- porsche panamera 2024
- honda jazz fiyat listesi
- kia rio üretimi durdu mu
- 2024 mercedes sprinter
- renault rafale
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X