Şimdi Ara

Lastik Yanaklarının Kalınlığı Neyi Etkiler?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
89
Cevap
7
Favori
156.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkese merhaba,

    Lastik yanaklarının kalınlığı veya inceliği neyi etkiler bilen var mı acaba? Ani dönüş yapan yüksek hız araçlarında(örneğin F1 dünyası) tam olarak nasıl yanaklı tekerlekler kullanılıyor örneğin?

    teşekkürler



  • quote:

    Orijinalden alıntı: pentikost

    quote:

    Orijinalden alıntı: ktlimited01

    darbe emer.. ozellıkle yuksek suratlerde cukurlara rahatca girilir.. ince yanakla girersen kotu olur

    valla 65 yanak hankook kinergy eco k425 aldım. inşallah pişman olmayız.

    Alıntıları Göster
    Elma armut karşılaştırması yapmamak lazım. Aracınızın yüksekliğini arttırmayan, azaltmayan, lastik izini çok değiştirmeyen seçenekler arasında değerlendirmek lazım. Lastiğe girmeden önce janta girelim:

     Lastik Yanaklarının Kalınlığı Neyi Etkiler?


    Buradan görebileceğiniz üzere, jant offseti ne kadar pozitif olursa, iki lastiğin birbirine yakınlığı o kadar artar. Ne kadar negatif olursa o kadar azalır.

    Aracınızda belli iz genişliğine göre geometrik olarak ayarlanmış bir ön takım bulunmaktadır. offsetle oynamanız geometriyi bozmanız anlamına gelir. O yüzden flanş takılıp örümcekleştirilmiş arabalar viraj alırken lastiğin özellikle iç yanağa yakın tabanını aşındırırlar. Ek olarak lastiklerin çamurluktan taşması ayrodinamik açıdan da ciddi sıkıntı.

    -------------------------

    Aracın yerden yüksekliği ve lastik ilişkisi: Aracın lastiğinin bir çapı var. 225x45-17 lastik mesela. 17 inç jantın çapı var. 431,8mm eder. 225mmx0.9= 202,5mm de iki yanağın toplam kalınlığı. Yani lastiğin çapı 634,3mm'dir. Siz orjinal lastiği bu olan arabaya çapı daha büyük lastik takarsanız,

    1) Araba yükselir. Yol tutuş için kötü. Ağırlık merkezi yükseldi. Altına giren rüzgar arttı.
    2) Hızlanması azalır, teorik maksimum hız artar.
    3) Hızlanma sırasında en çok yakıtı tüketiriz. Zor hızlanıp hızlanma sırasında motoru daha çok yoracağı için, çok muhtemelen yakıt tüketimi artar.

    Çapı daha küçük lastik takarsanız,
    1) Araba alçalır. Yol tutuş için iyi.
    2) Hızlanması artar. Maksimum hızı düşer.
    3) Yakıt tüketimi ne olur muallak. Vites oranları düzgünse hızlanmalarda ve düşük hızlarda (80-90) sabit hızla giderken yakıt tüketimi azalır.

    -----------------------------------------

    Elma-armuttan kastım yukarıdakilerdi. LAstik çapını değiştirirseniz veya tabanı aşırı geniş lastikler kullanırsanız veya flanş takarsanız, ne olacağını kestrimek zordur. Her durum kendine özel diyelim. Yapmayın diyelim.

    -----------------------------------------

    Birebir sayılabilecek lastiklere en güzel örnek: 195x65-15, 205x55-16, 225x45-17'dir. her birinde lastik çapı değişimi %0.5'den azdır. Bunlar birebir lastik sayılır. Şimdi, lastik yanağı ne kadar kalınsa, virajda katlanmaya o kadar müsaittir. O yüzden lastik yanağı arttıkça yol tutuş azalır. Ancak lastiğin yaylanması arttığından, konfor artar.
    Aynı mantıkla, dar yanakli lastikle çukura düştüğünüzde lastik fazla yaylanamadığı için, lastik daha kolay balon yapar. Balon yapmış lastik çöptür. Her an patlayabilir. İlk fırsatta değiştirilmelidir. Şuna benzer:
     Lastik Yanaklarının Kalınlığı Neyi Etkiler?

    Taban genişledikçe yol tutuş artar. Yakıt tüketimi artar. Performans düşer. Yol sesi artar.

    ------------------------------------------

    Lastik değişimleri dengi ile yapılırsa sonucu bellidir. 205x55-16'dan 225x45-17'ye geçmede hiç sakınca yoktur.

    Son olarak taktığınız lastiğin davlumbaza sürtme sorunsalı vardır. Aracın orjinallerinin çok dışına çıkarsanız, bazen, direksiyonu tam çevirdiğinizde lastik çamurluk davlumbazına sürter. Aynı şekilde araç yaylanınca (çukura düşüp çıkmak gibi), amortisör sona kadar gerilmeden lastiğin üstten davlumbaza sürtmesi durumu da yaşanabiliyor. Kısaca bir değişiklik yapacaksanız, bütün yönlerden ele alınız. Bizim apaçeler gibi davranmamakta fayda var.
    quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    tekerleğin yanak kalınlığından bahsediyorum arkadaşlar ben yer ile temas eden kısımdan değil. yer ile temas eden kısım arttıkça sürtünme artacağından elbetteki yer tutuş artar ama ben lastik genişliğinden değil yanak kalınlığından bahsediyorum.

    Alıntıları Göster
    Yanak daraldıkça esnemeler azalcağından direksiyon tepkisi artar, virajda yanak üzerine esneme azalacağından buda dengeyi arttırır. Kötü yanı ise konforun azalması olur. Dar yanak lastikler performansı sınıfı lastik sayılır ve fiyatları daha pahalıdır.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik Yanak Yüksekliğinin Etkileri

    Lastik yanakları, lastik etrafındaki kauçuk kısmın yüksekliğidir. Yanak yüksekliği, lastiğin performansı ve sürüş kalitesi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir.

    Lastik Yanak Genişliği Artarsa Ne Olur?

    • Daha Konforlu Sürüş: Daha geniş yanaklar, daha fazla hava tutar, bu da yol tümseklerini ve düzensizlikleri daha iyi emebilen daha yumuşak bir sürüş sağlar.
    • Daha Yüksek Yük Kapasitesi: Geniş yanaklar, lastiğin daha fazla ağırlık taşımasına izin vererek yük kapasitesini artırır.
    • Daha Az Yanal Tutuş: Geniş yanaklar, viraj alırken daha fazla esneme eğilimindedir, bu da daha az yanal tutuş sağlar.

    Lastik Yanak Yüksekliği Arttırırsa Ne Olur?

    • Daha Yüksek Araç Yüksekliği: Daha yüksek yanaklar, aracın genel yüksekliğini artırarak arazi dışı yeteneklerini ve yol boşluğunu artırır.
    • Daha Yumuşak Sürüş: Daha yüksek yanaklar, yukarıda belirtildiği gibi daha yumuşak bir sürüş sağlar.
    • Daha Fazla Yuvarlanma Direnci: Yüksek yanaklar, daha fazla yuvarlanma direnci oluşturur, bu da yakıt verimliliğini azaltabilir.

    İnce Yanak Lastik

    İnce yanak lastikler, spor arabalar ve performans odaklı araçlarda yaygındır.

    • Daha İyi Yanal Tutuş: İnce yanaklar, daha az esneme sağladığı için viraj alırken daha iyi yanal tutuş sunar.
    • Daha Keskin Direksiyon Tepkisi: İnce yanaklar, daha hassas direksiyon tepkisi sağlayarak sürücüye daha fazla kontrol hissi verir.
    • Daha Sert Sürüş: İnce yanaklar daha az esnediği için daha sert bir sürüş sağlar ve yol düzensizliklerini daha belirgin hale getirir.

    Sonuç

    Lastik yanak yüksekliği ve genişliği, sürüş kalitesi, performans ve yük kapasitesi dahil olmak üzere lastiğin çeşitli yönlerini etkiler. Aracınızın ihtiyaçlarına ve sürüş tercihlerinize göre en uygun yanak yüksekliğini ve genişliğini seçmek önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Benimde cevabını merak ettiğim bir soru...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi safa_oyuncu -- 16 Ekim 2010; 17:43:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: safa_oyuncu

    Benimde cevabını merak ettiğim bir soru...
    Yol tutuşunu arttırır,dolayısıyla frenleme daha iyi olur..

    Motor tekerlekleri daha geniş hacimde döndürdüğü için yakıt artışı görülür...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Dominic-

    Yol tutuşunu arttırır,dolayısıyla frenleme daha iyi olur..

    Motor tekerlekleri daha geniş hacimde döndürdüğü için yakıt artışı görülür...


    Alıntıları Göster
    yanak kalınlığı arttıkça yola araç tarafından yapılan birim basınç azalacağından yol tutuşun azalması gerekmez mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    yanak kalınlığı arttıkça yola araç tarafından yapılan birim basınç azalacağından yol tutuşun azalması gerekmez mi?

    Alıntıları Göster
    ince yanak daha iyi yol tutar diye ve yolu ve yol sesini daha fazla hissettirir diye biliyorum

    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 16 Ekim 2010; 17:53:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    yanak kalınlığı arttıkça yola araç tarafından yapılan birim basınç azalacağından yol tutuşun azalması gerekmez mi?


    İyide hocam lastiğin tur attığı asfalt arttıkça aracın daha iyi yol tutuşu vermesi gerekmez mi ?

    Yoksa ben mi yanlış biliyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    yanak kalınlığı arttıkça yola araç tarafından yapılan birim basınç azalacağından yol tutuşun azalması gerekmez mi?

    tam tersi değilmi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StevenGerrard -- 16 Ekim 2010; 18:03:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StevenGerrard

    quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    yanak kalınlığı arttıkça yola araç tarafından yapılan birim basınç azalacağından yol tutuşun azalması gerekmez mi?

    tam tersi değilmi ?

    Alıntıları Göster
    tekerleğin yanak kalınlığından bahsediyorum arkadaşlar ben yer ile temas eden kısımdan değil. yer ile temas eden kısım arttıkça sürtünme artacağından elbetteki yer tutuş artar ama ben lastik genişliğinden değil yanak kalınlığından bahsediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koparal1989 -- 16 Ekim 2010; 18:04:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    tekerleğin yanak kalınlığından bahsediyorum arkadaşlar ben yer ile temas eden kısımdan değil. yer ile temas eden kısım arttıkça sürtünme artacağından elbetteki yer tutuş artar ama ben lastik genişliğinden değil yanak kalınlığından bahsediyorum.

    Alıntıları Göster
    yanak ile ne kastettiğimi şimdi daha rahat görebiliriz.

     Lastik Yanaklarının Kalınlığı Neyi Etkiler?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koparal1989 -- 16 Ekim 2010; 18:08:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    tekerleğin yanak kalınlığından bahsediyorum arkadaşlar ben yer ile temas eden kısımdan değil. yer ile temas eden kısım arttıkça sürtünme artacağından elbetteki yer tutuş artar ama ben lastik genişliğinden değil yanak kalınlığından bahsediyorum.

    Alıntıları Göster
    Yanak daraldıkça esnemeler azalcağından direksiyon tepkisi artar, virajda yanak üzerine esneme azalacağından buda dengeyi arttırır. Kötü yanı ise konforun azalması olur. Dar yanak lastikler performansı sınıfı lastik sayılır ve fiyatları daha pahalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Yanak daraldıkça esnemeler azalcağından direksiyon tepkisi artar, virajda yanak üzerine esneme azalacağından buda dengeyi arttırır. Kötü yanı ise konforun azalması olur. Dar yanak lastikler performansı sınıfı lastik sayılır ve fiyatları daha pahalıdır.

    Alıntıları Göster
    herkese cevapları için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    herkese cevapları için teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    o zaman dar yanaklı lastiklerin kullanım ömrü daha azdır diyebilir miyiz yaşadıkları gerilmelerden dolayı? yoksa daha az esneme ve şekil değişikliği yaşadıklarından daha mı uzun ömürlüdürler?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    o zaman dar yanaklı lastiklerin kullanım ömrü daha azdır diyebilir miyiz yaşadıkları gerilmelerden dolayı? yoksa daha az esneme ve şekil değişikliği yaşadıklarından daha mı uzun ömürlüdürler?

    Alıntıları Göster
    Evet , balon yapma riskleri çok daha fazladır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Evet , balon yapma riskleri çok daha fazladır.


    ortalama kullanım sürelerine ait bir bilginiz var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A Hero


    quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    yanak kalınlığı arttıkça yola araç tarafından yapılan birim basınç azalacağından yol tutuşun azalması gerekmez mi?


    aksine , artar .


    çok açıklayıcı olmuş. sağolun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    quote:

    Orijinalden alıntı: A Hero


    quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    yanak kalınlığı arttıkça yola araç tarafından yapılan birim basınç azalacağından yol tutuşun azalması gerekmez mi?


    aksine , artar .


    çok açıklayıcı olmuş. sağolun

    Alıntıları Göster
    Çukurusuz yollarda kullanıyorsanız dar yanak lastiklerin ömrü pek kısa değildir. Sert bir çukura düşünce lastik biter, 10 km de dayanabilir, 80 bin de.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Çukurusuz yollarda kullanıyorsanız dar yanak lastiklerin ömrü pek kısa değildir. Sert bir çukura düşünce lastik biter, 10 km de dayanabilir, 80 bin de.

    Alıntıları Göster
    formula araçlarında düz zemin olduğu halde ince yanaklı lastik kullanıl mıyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    formula araçlarında düz zemin olduğu halde ince yanaklı lastik kullanıl mıyor mu?


    Yarış arabalarında ince yanak kullanılır..En kıvrak dönüşler bu şekilde sağlanır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Çukurusuz yollarda kullanıyorsanız dar yanak lastiklerin ömrü pek kısa değildir. Sert bir çukura düşünce lastik biter, 10 km de dayanabilir, 80 bin de.

    Alıntıları Göster
    Dar yanak daha performanslı ama konforsuzdur benimde bildiğim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Dominic-

    quote:

    Orijinalden alıntı: koparal1989

    formula araçlarında düz zemin olduğu halde ince yanaklı lastik kullanıl mıyor mu?


    Yarış arabalarında ince yanak kullanılır..En kıvrak dönüşler bu şekilde sağlanır...

    Alıntıları Göster
    Yanak kalınlığı arttıkça konfor artar, yol tutuş azalır. Çünkü özellikle virajlarda merkez kaç kuvvetinin etkisiyle veya viraj içinde frene basmak gibi eylemlerde bazı tekerlere daha fazla yük biner. Yanak kalınlığı çok ise bu kuvvetler nedeniyle yük binen taraftaki lastiklerde esneme daha çok olur. Bu da arabanın dengesini şiddetine bağlı olarak düşük yanaklı bir lastiğe göre daha fazla bozar.

    Yanak kalınlığı düşük ise tam tersi şeyler geçerlidir. Bu yüzden performaslı arabalarda genelde performansı ile ters orantılı olarak yanak kalınlığı düşük lastikler görürüz.

    Fakat...Benim de henüz kafamda oturtamadığım konu neden F1 arabalarının lastik yanakları bu kadar fazla?



     Lastik Yanaklarının Kalınlığı Neyi Etkiler?




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.