Şimdi Ara

Lastik Havası Olarak 40 psi Basıyorum? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
3.559
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 10 lira benzinden kar edince kendinizi karli gormeyin. Benzin 20 lira olsa dahi boyle bir sey yapmayin. Ne eksik ne fazla basinci tam yapin. Sadece yol tutusu zayifladi diye farinizi carpip kirsaniz kar etmeye calistiginiz tum caba bir anda zarara ve zaman kaybina yok acar. Ya kazada ? Sevdiklerinize zarar gelse ? Ya da herhangi birine.

    Mesajlarda cok gulucuklu iletiler atilmis. Belki mizah olarak acildi konu ama ciddi anlamda dakasi olmayan seyler.

    Parmak ucubda yurumek gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kullanım klavuzuna bir bakın orada lastik basınç değerleri yazması lazım yada kapınızdaki etikette .

    Corsa D de yanlış hatırlamıyorsam konfor için yakıt için ayrı hava basınçları yazmışlardı önler 39 arkalar 36 mı neydi ( rakamları yanlışda hatırlıyor olabilirim klavuza bir bakın )

    ben genelde 32 gidiyorum
  • aman hocam top gibi sekersiniz yolda :)..En fazla 32 o araca
  • Sorun değil. Kapasite dahilinde.

    GM, lastik konusunda bildiğim en detaycı firma. Corsa C, 44psi basınca kadar kapasite kullanabiliyor. Ama firmanın detaycılığına güvenip yükle irtibatlı şekilde, lastik ebatına göre, ön-arka farklarını da gözeterek karar vermek iyi olabilir. Boş ve tam yüklü arasındaki değerler güvenidir, yalnız değişen direksiyon ve yol tutuşa dikkat etmek gerekir.

     Lastik Havası Olarak 40 psi Basıyorum?


    http://homepage.ntlworld.com/andrew.reynolds983/Manuals/Corsa2002Manual.pdf




  • Soyle izah ediyim lastige hava bastiginiz zaman lastik tabani yere [ bu sekilde degil ( bu sekilde basar hem yere temasiniz azalir hemde lastigin orta profili daha cabuk yipranir tutunma azalir ve zannedersem yuksek suratlerde inanilmaz derece az temas olucak yere bu isin sakasi yok Allah korusun kotu sonuclara sebebiyet verebilir tavsiyem otoritelerin ve servisin onerdigi basincta tutulmasi Allaha emanet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeri gelmişken sorayım konforu ihmal etmeden yol tutuşun da sağlam olması için 195/65/15 kışlık lastiğe kaç basmalıyım sizce. Yer Ankara
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    175 mm ye 40 hava

    top gibi sekiyordur o araba

    belki 195? 175 göremedim mesajlarda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    oksijen israfı yapma bari git otobüse bin

    Dedi tenekeye binen israf

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kamyon lastigimi bu ? Allah vermiye o lastikler bi gumlese otobanda tel orgulerin arkasina inersin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    Lastikçiler 32 psi bassa da konforlu olsun diye neler yapiyorum önlere 30,5 arkalara 29 basıyorum. 185/65/r15. Aracım az yakıyor zaten.

    32 bas bari hocam aşağısında direksiyon kazık gibi oluyor.

    Bu arada bir lastikçinin ölçümü diğerini tutmuyor. Referans alabileceğiniz kalibrasyonu düzgün bir cihaz bulmak lazım ve tabi buna sahip bir lastikçi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SAİM. kullanıcısına yanıt
    o iste ebatla ters orantılı o. benim achwalbe bisiklet lastiklerine 45 50 psi basiyoruz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra da eco için 40 civarı basın diyor zaten. fabrika limitleride 44 olduğuna göre normal bende aynısını yapıyorum. Aracın viraj kabiliyeti de artar ayrıca.
  • Bir de rüzgar direncini düşürmek için tırların arkasına girebildiğiniz kadar girin.
  • Ben 38 yaptım. Taksicinin ne yapiyon kamyonmu bu R16ya 32 yap dedi. Yav he he dedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 205/60/16 lastiklere sensör ötmesin diye 36 psi basıyorum, bu boyuttaki lastikler bile 36 pside aşırı sallıyor arabayı.
  • gerçek ise beni helvam sade olsun

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birincisi 40psi aşırı yüksek bir değer değil, ne lastiğin ömrünü kısaltırsınız, ne yol tutma problemi yaşarsınız. Bayiler 50 ile verirler aracı genelde. Standart çoğu araçta 32-34 arası bazen 36-40 fabrika önerisi oluyor mesela. 40 yaparak taban basma alanında çok ufak bir miktar azaltma yaparsınız, yuvarlanma direncini düşürürsünüz haliyle tüketim de azalır ama bu çok cüzi bir miktar olur öyle fark edilecek kadar bir değer olmaz. Atıyorum araba 7,4 yakıyordur 7.3 ya da hadi en fazla 7.2 olur o kadar. Fazla havalı lastiğin verdiği konforsuz gidişe bence değmez o kadarcık ekonomi için. Sinektan yağ çıkarmaya gerek yok. İlle çıkaracaksanız 40 hava, 90km sabit hız, kamyon tır arkasında giderek yaparsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur


    quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    Lastikçiler 32 psi bassa da konforlu olsun diye neler yapiyorum önlere 30,5 arkalara 29 basıyorum. 185/65/r15. Aracım az yakıyor zaten.

    32 bas bari hocam aşağısında direksiyon kazık gibi oluyor.

    Bu arada bir lastikçinin ölçümü diğerini tutmuyor. Referans alabileceğiniz kalibrasyonu düzgün bir cihaz bulmak lazım ve tabi buna sahip bir lastikçi.

    Hocam 32 ile 30 arasinda fark yok aracimda elektirkli direksiyon kullaniliyor zaten tüy gibi. Metal basinc olcer kalemi ile ayarliyorum en saglikli olarak olculuyor. Arkaya 32 basinca arka süspansiyon sesi geliyor aracimin markasini artik tahmin ediyorsundur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yakıttan elde ettiğiniz kar'ı en iyiden en kötüye harcayacağınız yerlerin listesi...

    1-lastikçide
    2-kaportacıda
    3-hastanede
    4-cenaze masraflarında

    Umarım en fazla 1. ci şık da kalırsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.