Bildirim
lastik diş derinliği nereden ölçülür
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
Olcum icin ozel dizayn edilmis kumpaslar var.
http://img88.imageshack.us/img88/8892/168526201173121628.jpg
Mobilde oldugumdan resmi birisi eklerse konuya cok sevinirim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tamamda lastiğin neresinden ölçüm yapmak lazım.quote:
Orijinalden alıntı: colibaly
Olcum icin ozel dizayn edilmis kumpaslar var.
Mobilde oldugumdan resmi birisi eklerse konuya cok sevinirim.
-
Farketmezki neresinden olcum yaptiginiz. Kumpasin iki cikintili tarafinin iki dise basmasi onemli sadece. Dis derinligi yanaktaki radiusa yaklasilmadigi surece her yerde ayni kalir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: colibaly
Farketmezki neresinden olcum yaptiginiz. Kumpasin iki cikintili tarafinin iki dise basmasi onemli sadece. Dis derinligi yanaktaki radiusa yaklasilmadigi surece her yerde ayni kalir.
lastik üzerinde zaten güvenlik sınırını gösteren çıkıntılar vardır. resimdede görüşüyor, bunlar yasal sınır olan 1.6mm yüksekliğindedir. dediğim gibi polis bu çıkıntı üzerinden yaptı ölçümü bence yanlış.
-
Bence de yanlış ölçüm yapmış polis arkadaş. Bilerek de ordan ölcmus olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Doğrusu tam ortadan mı olmalı?
Polisler yanlış ölçüyorsa işimiz var -
50 kuruşun beyaz tarafı tam o boşluğu dolduruyorsa 5mm diş derinliğiniz var demektir. yasal sınır 1.6 mm. ama 3 mm den sonra tehlıke baslar. sıfır lastikte ise diş derinliği 7-8 mm dir -
quote:
Orijinalden alıntı: OzzY®
lastik üzerinde zaten güvenlik sınırını gösteren çıkıntılar vardır. resimdede görüşüyor, bunlar yasal sınır olan 1.6mm yüksekliğindedir. dediğim gibi polis bu çıkıntı üzerinden yaptı ölçümü bence yanlış.
Ben de yağmur kanalı içindeki o çıkıntılar üzerinden ölçüm yapıyordum polis'in yaptığı gibi. Demek ki yanlış yapıyormuşum! Ama yetkili servis ve hatta Pirelli bayisini de öyle ölçerken gördüm (gerçi araç kiralıktı, parayı kiralama firması ödüyor. Kiralama firmasına kaktırmak için yapmış olabilirler).
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 30 Ocak 2013; 10:54:31 > -
Bütün araçlar periyodik olarak muayeneye girmiyor mu?Muayene de diş derinlikleri de ölçülmüyor mu?
Polis işgüzarlık yapacağına asli görevini yapsa daha iyi değil mi? -
quote:
Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p
Bütün araçlar periyodik olarak muayeneye girmiyor mu?Muayene de diş derinlikleri de ölçülmüyor mu?
Polis işgüzarlık yapacağına asli görevini yapsa daha iyi değil mi?
Muayene aralığı genelde 2 yıl değil mi?Bugün durumu kurtarır diş derinliği 2 yıl içinde sabit kalır mı?Bunları düşünmen gerekmez mi? -
çıkıntı üzerinden değil normal kısımdan ölçülmesi gerekir.
çıkıntı olan kısım diş eti ile aynı seviye ye geldiğinde lastiğin artık ömrünün tamamen bittiği anlamına gelir. -
quote:
Orijinalden alıntı: lord66
quote:
Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p
Bütün araçlar periyodik olarak muayeneye girmiyor mu?Muayene de diş derinlikleri de ölçülmüyor mu?
Polis işgüzarlık yapacağına asli görevini yapsa daha iyi değil mi?
Muayene aralığı genelde 2 yıl değil mi?Bugün durumu kurtarır diş derinliği 2 yıl içinde sabit kalır mı?Bunları düşünmen gerekmez mi?
Ticarilerde 1 yıl...Bugün durumu kurtarırsa zaten araç sahibi de gidip yeni lastik alır herhalde...Lastik diş derinliğine gelene kadar o kadar çok acayiplik var ki trafikte...Önce onları bir düzene koysunlar...Bugüne dek lastik diş derinliği düşük diye kaç tane kaza olmuş,kaç kişi ölmüştür acaba?Kazaların alayı hatalı sollama,aşırı hız,direksiyonda uyuma,v.b....
Üstelik bu iş özellikle büyük şehirlerde yapılacaktır yapılırsa...Oysa bugün İstanbul,Ankara gibi şehirlerde araçlar gün içinde kaç km.hız yapabiliyor ki diş derinliği kazaya sebebiyet versin?Günün her saati yoğun trafik...
Ben diş derinliği düşük araçlar trafikte gezsin demiyorum ki? Önce daha acil olan,daha gerekli sorunlar çözülsün diyorum...
-
quote:
Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p
Ticarilerde 1 yıl...Bugün durumu kurtarırsa zaten araç sahibi de gidip yeni lastik alır herhalde...Lastik diş derinliğine gelene kadar o kadar çok acayiplik var ki trafikte...Önce onları bir düzene koysunlar...Bugüne dek lastik diş derinliği düşük diye kaç tane kaza olmuş,kaç kişi ölmüştür acaba?Kazaların alayı hatalı sollama,aşırı hız,direksiyonda uyuma,v.b....
Üstelik bu iş özellikle büyük şehirlerde yapılacaktır yapılırsa...Oysa bugün İstanbul,Ankara gibi şehirlerde araçlar gün içinde kaç km.hız yapabiliyor ki diş derinliği kazaya sebebiyet versin?Günün her saati yoğun trafik...
Ben diş derinliği düşük araçlar trafikte gezsin demiyorum ki? Önce daha acil olan,daha gerekli sorunlar çözülsün diyorum...
Arkadaşım nasıl olsa muayenede ölçülüyor demiştin ve bende bu işin muayeneye bırakılacak bir iş olmadığını anlatmaya çalıştım.Polisin bu tip denetimler yapması bence gerekli.Sadece diş derinliği değil bir çok konuda trafik denetimleri sıklaşmaya başladı ki hatta belki de görmüşsündür denetimler arttı diye burada şikayet konusu açan vatandaş bile çıktı forumda.
-
Polisler ne zaman adam gibi iş yapacak...
Başlarım lastiğine... Şu zenonculara bi el atsınlar...
Geçen çevirmeye girdim. Filmli adama ceza yazdı. Adam hani yasak değildi diye itiraz etti, davadan dolayı...
Arkasından zenonlu bir araç çıktı gitti(taunus, mercekli olması imkansız)... ona ne bir ceza ne de başka bir şey...
Filmden önce bi zenonlara el atsın. Bir gün çok pis kavga edeceğim şu farlarını düzgün ayarlamayan, düzgün kullanmayan biriyle...
Filmden önce bir de kemer kontrolü yapsalar ya??? Bir kere bile kemer kontrolü yapan polis denk gelmedi...
Varsa yoksa gıcıklık peşinde polis.. -
Konuyu okudum fakat anlamadım, şimdi lastiğin neresinden ölçeceğiz?
Lastiğin yere değen kısmının tam ortasındaki kanaldan ölçüm yaptım önler 5mm arkalar 6mm kumpas ile ölçtüm.
BU ölçüm doru ölçüm oldu mu? -
Ülkede herşey moktan lastiğin sadece diş derinliğine bakıyorlar üretim tarihi kimsenin umrun da değil adam fazla km yapıp dişleri eskitmemiş ama neredeyse 10 senelik lastikle geziyor lastik hamuru diye bişey kalmamış,zaten asfaltlarda moktan buz pisti gibi lastikte dişli ama kösele oldu mu kaza resmen geliyorum diyor ne frene nede yanal kuvvete yeterli cevap veriyor,bizim çok bilmişlerde dişi iyiyse tamam diyorlar lastik hamurunun kösele olması kimsenin umrun da değil,sanki yolu sadece diş tutuyor,lastik hamurunun yumuşak olması en az diş derinliği kadar önemlidir bu anttaıklarımı tüv türk bile bilmiyor sadece diş derinliğine bakıyor tamam,ülkede neredeyse her yer cahil dolu. -
Ölçünün o çıkıntılar üzerinde olması lazım ford servisi de ordan ölçüyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba konu ile ilgili zaten herkes şunu biliyor emniyet kısmı zaten ölçüm cihazı gereksinimi duymadan pratik vede yasal sınırdır.Bu nedenle yapılacak ölçüm tabir edildiği gibi kabak kısmından yani en derin kısmından ölçülür.Diğer bir konu ise lastik ömürleri ankara ticaret odasının bilgilendirmesinde 10 yıl olarak belirtilmiştir.Fakat bu kışlık lastiklerde değişim göstermektedir.Düz mantıkla üretim yılı eski olanlar fiyat bakımından makuldür ancak yıllık KM çok önemli örneğin çok km yapan için tarihin bir önemi yoktur zaten 2 yılda tüketir ama az yapan daha uzun süre kullanacağından yeni tarihli almasında fayda vardır. -
Görsel açısından faydası olacaksa bu adresten inceleme yapabilirsiniz.
http://www.dailymotion.com/video/x16tkap_dis-derinligi_auto
Benzer içerikler
- peugeot 3008 kronik sorunlar
- mercedes kasa kodları
- toyota hangi yağı öneriyor
- benzinli araçta motor yağı kararması
- araba anahtarı bulma programı
- togg dijital anahtar nedir
- xiaomi araba
- telegram indirim
- gemlik togg
- mercedes cla elektrikli 2025
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X