Şimdi Ara

Lastik Basıncı Görüntüleme Sistemi Hayat Kurtarır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Pirelli, 01 Kasım 2014 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek yeni düzenlemeyle binek araçlarda kullanılması zorunlu olacak Lastik Basınç Görüntüleme Sistemi (TPMS)’nin hayati önem taşıdığı konusunda araç sahiplerini ve kullanıcılarını uyardı.

    Lastiklerin içerisindeki hava basınçlarını göstermek için tasarlanan elektronik bir sistem olan Lastik Basınç Görüntüleme Sistemi-TPMS, bir veya daha fazla lastikte basınç kaybı olması durumunda gösterge panelinde alarm vererek sürücüyü uyarıyor.

    Koltuk sayıPirelli-Lastik-Basinc-Kontrol-2014-1sı 7’ye kadar olan araçlarda geçerli olacak sistem, araç 40 km/s hızın üzerindeyken ideal basınç değerinin yüzde 20 altındaki değerlerde ya da lastik basıncının 150 kPA yani yaklaşık 22 hava (psi)’nın altında olduğu durumlarda devreye giriyor ve en geç 10 dakika içerisinde düşük basınç uyarısı yapıyor.

    Düzenekte sensör, ölçmüş olduğu basınç verisini kontrol ünitesine aktarıyor. Araç içi görüntüleme düzenine göre, sürücü gerçek basınç değerini ekranda anında okuyabiliyor veya bir tuş yardımı ile basıp gösterge paneline getirebiliyor ya da sadece düşük basınç anında alarm uyarısını alabiliyor.

    Uygulama hayati önem taşıyor

    Tüm dünyada gerçekleşen araç kazalarının sebepleri arasında düşük hava basınçlı veya aşınmış lastik kullanımı gibi sebeplerden dolayı lastiklerin ikinci sırada yer aldığını belirten Türk Pirelli Ticaret Direktörü Aşkın Bedük, ülkemizde de mekanik kusurdan medyana gelen kazaların yüzde 60’ının lastiklerden kaynaklandığını söyledi. Ömrünü tamamlamış, düşük hava basınçlı ve mevsimine uygun olmayan lastiklerin kullanımı gibi etkenlerin trafik kazalarında önemli rolü olduğuna dikkat çeken Bedük, sürücülerin bilinç ve farkındalıklarının artmasıyla daha güvenli yollar ve yolculuklara olanak sağlayacak yeni uygulamanın hayata geçirilmesinden duydukları memnuniyeti dile getirdi.

    Doğru lastik hava basıncı, güvenli bir sürüşün temel taşıdır

    Doğru lastik hava basıncının güvenli bir sürüş yaşamanın temel taşı olduğuna ve uygulamanın lastik kaynaklı kazaları önlemeye yardımcı olacağına dikkat çeken Aşkın Bedük : “Araç üreticesinin belirlediği ve hem lastik hem de araç performansının maksimize olduğu doğru hava basıncı, lastikten ve aracınızdan beklenen performansı almanızı sağlar. Yanlış hava basıncıyla şişirilmiş lastikler ise düzensiz ve daha çok aşınır. Örneğin, fazla şişirilmiş lastiğin yere temas alanı normalden çok daha azdır. Bu da yol tutuşa ve frenlemeye olumsuz etki eder.” dedi.
    OAMTC’nin (Österreichische Automobil-, Motorrad- und Touring Club) yaptığı testler sonucunda yanlış hava basıncı; ABS fren mesafesini yüzde 10 artırıyor. Islak zeminde direksiyon hakimiyeti yüzde 8 daha kötü olurken suda kızaklama yüzde 47 artış gösteriyor. Yine şerit değiştirme hızı yüzde 15 azalırken dönme direnci yüzde 38 artıyor. Test sonuçlarında da yer aldığı gibi, içerisinde yeterli hava bulunmayan lastiklerde dönme direnci daha fazla oluyor. Artan dönme direnci, aracın daha fazla yakıt tüketmesine sebep olur ve CO2 salınımını arttırır.

    http://www.sekizincietap.com/lastik-basinci-goruntuleme-sistemi-hayat-kurtarir/







  • 8 yıldır aracımda haşır neşir olduğum bir sistem.

    Güzel bir özellik fakat hayat kurtarma falan biraz abartılı söylemler olmuş, lastik basınçlarını düzenli kontrol eden kullanıcılar için çok da getirisi yok, fakat benim gibi üşengeçseniz güzel iş görüyor

    Güncel araçlarda bu sistemin 2 çeşidi mevcut, birisi lastiklere ayrı aynı eşleştirilmiş sistem, birisi ise ortak sistem. Ortak olanda lastiklerden herhangi birisinde hava düşüklüğü varsa sadece uyarı lambasını yakar, hangisi olduğunu söylemez. Eşleştirilmiş sistemde ise hangi lastik ya da hangi lastiklerde hava düşük ise onu gösterir, sağ ön, sol arka gibi mesela.

    Bendeki eşleştirilmiş sistem, yukarıda da yazdığım gibi üşengeçseniz güzel bir özellik, hangi lastiğin havasının düşük olduğunu ayrıca belirttiği için eksik olanı tamamlayıp devam


    Sistemin çalışma prensibi şöyle; Jantlarda sibopların iç kısmında sensörler mevcut. Sensörlerin ölçtüğü sinyali araç beynine iletebilmesi için vericiler mevcut, pil ile çalışıyorlar. Jantın iç yüzeyindeki sensör-verici ünitesi şöyle bir şey (lastikçide lastikler söküldüğünde çekmiştim fotosunu) :

     Lastik Basıncı Görüntüleme Sistemi Hayat Kurtarır

    Burada ölçülen ve vericiler ile gönderilen sinyalleri ise her davlumbazın üzerine konmuş alıcılar algılayarak kablo tesisatı ile aracın beynine gönderiyor. (Davlumbazın üstünde, iç kısmında. Eşleştirilmiş sistemde böyle, ortak olanda sanırım tek bir alıcı mevcut) Ters bir durum varsa yol bilgisayarı sizi uyarıyor.

    Kullanıcıların dikkat etmesi gereken şey ise çoğu lastikçinin bu sisteme karşı dikkatsiz ve özensiz olması, lastik sök-tak yaparken janttaki sensör-verici ünitesini kıran-bozan çok oluyor. Benim sensörlere bu şekilde iki defa zarar verdiler.

    Ya da davlumbazın sökülmesini gerektiren bir işlemde yine dikkat etmeyip kanırtınca davlumbazdaki alıcının kablosunu falan koparıyorlar. Bu nedenle araçta bir işlem yapılacaksa elemanları bu sistemin varlığı konusunda uyarmak gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 23 Eylül 2014; 16:39:03 >




  • problemli bir sisteme benziyor,sanayideki ustalara dayanmaz bunlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dayanmıyor

    İş yapılacakken özellikle uyarıp başlarında beklemeniz lazım, yoksa kırıyorlar da döküyorlar da. Kırdıklarını da söylemiyor çakallar, ondan sonra arıza uyarısı, doğru yetkili servise kırık sensör değiştirmeye
  • Soförlüğün altın kuralı aracı çalıştırmadan bi etrafında dolanıp lastiğe falan bakmaktır.Sensörde neymiş
  • Şimdiye kadar pek ihtiyaç duymadım, zaten yola çıkmadan bakarım, hayat kurtarır ne ayak. Adamlara baksan 2 yılda bir lastik değiştirin derler. Tamamen duygusal
  • Çok faydalı bir sistem. Leonda esp sensorunden kontrol ediyordu. Corollada ise direk sibopta sensor var. Astrada ise yine sibop sensoru var. Ayrıca tüm lastiklerin kpa cinsinden basınç değerlerini gösteriyor.

    Lazım olmadı diyen arkadaşlara bir anımı anlatayım o zaman.

    İlki geçen yıl giulletta testi yaparken başıma geldi. Test sürüsüne bayan danışman ile çıktık. Kendisi biraz acemiydi ama aracı sert kullanıp ne kadar iyi yol tuttuğunu gosteiyordu bana kendi çapında. Ama araçta bir anormallik vardı. Ugultilu bir ses gelip duruyordu. Neyse ben geçtim araca. Kalkış yaptım ve 3 sn sonra ön sol lastik patlak dedim. Araç direksiyonu yarım tur sola çevirmişti çünkü. Neyse indik baktık evet lastik neredeyse jant üzerinde gidiyordu. Araca hayran kaldım o lastikle öyle yol tutuş gösterdiği için ama lastik basınç göstergesi olmadığı için ise soğudum tekrardan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • opel astra h larda jantın içinde böyle birşey yok direkt olarak lastiğin dönüş sayısından anlıyor araç sorun olup olmadığını
  • Sensöre gerek yok, gözlerim var ya..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    Soförlüğün altın kuralı aracı çalıştırmadan bi etrafında dolanıp lastiğe falan bakmaktır.Sensörde neymiş

    Bkz lastiği tekmelemek tokmakla vurmak vb

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski vectramda lastik değişimi sırasında 2kez kırılan sensördür kendisi. Bana 400 tlnin üzerinde maliyeti olmuştur. Ve ilginçtirki araçta böyle bir sensörün varlığını sadece kırıldığı zaman hatırlıyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yüksek hızda anı düşüşte lastiği boydan boya yardım.
    Bu sistem olsaydı lastik yarilmadan kurtarabilecektim.
    Devletin kış ladtiginden sonra yaptığı güzel bir uygulama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.