Şimdi Ara

LANDİRENZO DESTEK PLATFORMU (80. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
2.525
Cevap
81
Favori
255.839
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7879808182
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Merhaba,
    İmzamdaki 2007 model Toyota Corolla Comfort M/M 1,6 124 ps Dual VVT-I LandiRenzo Omegas Plus LPG kitli aracımda "Check Engine" ikaz yazısı iki kez çıktı.

    *** 1.si yaklaşık bir ay önce , soğuk bir havada sabah ilk çalıştırmadan sonra işe giderken 5 - 6 dakika sonra, arkadaşları almak için beklerken (araç rölantide çalışıyordu) yandı.
    Araç motoru nispeten soğuktu. Hemen stop edip motora baktım. Araçta en ufak bir sorun görünmüyordu. Benzinde de denedim, hala ışık yanıyordu. Ben de kısıtlı zamanda kurcalamadan "Check Engine" ikaz ışığı yanarak 25 km olan uzaklıktaki işe gittim.
    İş çıkışında, akşam üzeri arabayı kontrol ettim. Yine "Check Engine" yanıyordu. Bende benzin depo kapağını açıp kapattım, hava filtresini söküp taktım ve akü kutup başını söküp taktım . Sorun çözüldü. Işık yanmıyordu. Ben de aldırış etmedim. Sıkıntı yoktu da zaten.

    ***
    Bugün "Check Engine" ışık yine yandı. Ama bu sefer akşam üzeri iş çıkışındaydı. yaklaşık 26-27 km yol yaptım. Hava dışarıda +1 C * derece civarındaydı. Aracı stop ettim. Bankaya gittim. İşimi bankadan bitirdim. Eve dönerken 10 dakika sonra , sıcak motorla , LPG de giderken yine trafik ışıklarında beklerken (araç rölantide çalışıyordu) "Check Engine" uyarı ışığı yandı.
    Sonra eve geldim. Gerekli alet edevatla aşağı indim. Benzin depo kapağını aç-kapa, hava filtresini sök tak sırayla denedim. Ama "Check Engine" ışığı sönmedi. Benzin , LPG her türlü kombinasyonu denedim.
    İntenette gözüme çarpmıştı. Aşağıdaki linkte (muhtemel çakması) olan, MAF sensörü, Map Sensörü gibi isimlerle anılan parçayı söktüm. Evde saf alkol vardı. Onunla temizlemeye çalıştım. kuruması için biraz bekledim. Tabii o parça kuruyana kadar meraklan duramadım. Arabayı çalıştırdım. Araba hem benzinde hem gazda çalıştı. yalnız ne kadar gaz verirsem , vereyim araba 3500-4000 devirden yukarıya çıkmadı.
    Sonra parça kuruyunca yerine taktım ve Arabayı çalıştırdım. Maalesef Yine arıza ışığı yanıyordu.

    En sonunda , akü kutup başını söktüm. Biraz bekledim. Taktım. Ve artık Check Engine" yazan IŞIK SÖNDÜ.
    Arabayı rölantide çalıştırdım. Benzin , LPG denedim. ışık yanmıyordu. Araba biraz düşük rölantide ( 5-6 bin devir) çalışıyordu. Sonra biraz daha çalışır vaziyette bekledim. Stop edip tekrar çalıştırdım. Rölantide 7-8 bin devirdeydi. Ve üşüdüğüm için eve geldim . Devamına yarın bakacağım. sanırım ECU'su kendisini ayarlaması biraz zaman alıyor.

    *** ŞİMDİ BENİM SORUM:

    Benim aracın ışığı neden yandı? Akü kutup başı söküp takınca niye ışık sönüyor?
    Aklıma gelen bir sorun var. Umarım komik gelmez. LandiRenzo Omegas Plus LPG Ecu'su araç Ecu su ile otomatik kalibrasyonu kendi yapıyor. Bu şekilde elektrik olmadığı için kendini sıfırlıyor. Yeniden araba ECU'suna göre kendini güncellediği için sorun ortadan kalkıyor. Daha sonra yakıt kaynaklı ya da LPG ayar kaynaklı bir hata nedeniyle hata veriyor.

    Ama bu tezi çürüten olay araç benzinde de Işık yanmaya devam ediyor. Eğer arıza onarıldığı halde , bilgisayara bağlayıp sorunu silmediğimiz sürece ışık sönmüyor sa bu tez doğru mu? Yoksa sorun gidince, otomatikman ışık söner mi?

    ***
    En kısa sürede, muhtemel hafta sonu ya da 1 Ocak yılbaşı tatilinde bu işten anlayan bir ustaya gideceğim ama LPG servisi mi, motor ustası mı, oto elektrikçiye mi gideyim?

    ***
    En son gittiğim LandiRenzo servisi işin ehli olduğu konusunda bana pek güven vermedi.
    ***
    Not: bu olaylar olurken, aracın performansında, sesinde vs. bir sorun yok gibi.

    Yakıt çok çok az arttı gibi.1 Km'de yaktığı LPG, 18 kr'den 21 kr'a çıktı. Ama bu da hava şartları ile ilgili olabilir. Hava soğuk ve sisli. Bu sebeple geçen hafta daha yavaş, dikkatli gittim. 59 TL LPG ile 272 km yol gittim. Şehir içi, dışı karma. 5 kişi günlük işe gidip geliyoruz. Günlük köy yolunda 60-80 km/sa. ortalama ile 56-57 km yol yapıyorum. Artı şehir içi de kullandım.
    (1 lt Total Gaz = 2,09 TL /// 29.12.2015 )
    ***

    Söküp -alkol ile temizleyip- taktığım parça bu: (Bu orijinal mı bilemem tabi ama üstündeki yazılar bu şekilde)


    http://www.aliexpress.c...0/708302_853749433.html





    Aracınızın arıza ışığı yakma nedenin cevabı OBD cihazı ile bakılarak hata kodunun öğrenilmesi sonucu verilebilir. Kutup başını söktüğünüzde arıza ışığı söner ancak kaydedilen uyarılar kısmında kalır. Vakit geçirmeden arıza kaydını okutturarak sorunu çözmelisiniz. Aracınızın arıza lambası yakmasının en büyük nedenleri ise, LPG ayarını zengin veya fakir karışım olarak görmesinden olur. Ayrıca LPG sistemi elektrik sistemine ilave yük bindirdiğinden de yanabiliyor. Bu durum özellikle uzakdoğu araçlarında karşılaşılabileceğimiz bir durum. Tabi tüm uzakdoğu araçlarında bu olaya rastlanmıyor ama olması muhtemel bir durum.
    Diğer sorularınızın şu an için aciliyeti olmadığından ve teşhis konulması için OBD cihazına bağlanması gerektiğinden cevap vermedim.


    Daha önceki mesajlarında bahsettiğim gibi ; 10 gün önce (04.01.2016'da Pazartesi) akşam üzeri, araba , yeniden arıza ikaz ışığı yaktı.

    Yalnız araçtan en ufak bir sıkıntım yoktu. Ne tekleme , ne performans kaybı vardı. Sadece Arıza Işığı yanıyordu.

    05.01.2016'da Bosch Car Service'e gittim.


    P0301 ve P0172 arıza kodu verdi.

    P0301 :1. silindir ateşleme arızasıymış.
    P0172 : zengin yakıt karışımı arızasıymış.

    Ateşleme bobini arızalı dediler. Değiştik.

    Bosch Car Service'de ki usta "LPG ayarı falan yapmaya gerek yok. 1. Bobin arızalı olduğu için bu hatayı veriyor" dedi. Kısaca Bosch C.S. ustası LPG'ciye göndermedi.

    ****

    Bobin değiştikten birkaç gün sonra Arıza lambasını yine yaktı. Yine Check Engine yazısı çıktı.
    ****

    yine bosch car service e gittim.
    Yine p0301 arızası verdi. Bosch Car Service arıza bobinden değilmiş dedi. Siz arabayı servise götürün tesisat arızası var dedi. Ben de kızdım çıktım. Olan bizim orjinal bobine olmuş.
    Lpg ciye gittim. Durumu anlattım. Bilgisayara bağlamadan, gözle kontrol etti. Ariza lpg den değil dedi.
    Bende başka motor ustasina gittim. Ariza koduna baktı. P0301 yine.
    Araba yi çalıştırdı baktı. Sıkıntı yok dedi. Lpg enjektorunde felan anlık bir tıkanıklık , donma olur. Bu arızayı verir dedi. Arabada tekleme , vuruntu olmadığı sürece korkma devam dedi. İçim rahatladı.
    Degişen bobini sordum. Orjinalini at bagaja dursun dedi. Arızayı sildi.

    ***

    ELM327 aldım. Torque programı 'nı kullanıyorum. Onunla görmek istediğiniz bir değer olursa yarın ekleyebilirim.

    Arıza sıklığı arttı. Torque ile hata kodunu siliyorum. Arıza Işığı hemen yanmıyor. Bazen 20-25 km gidiyorum yanmıyor. Bazen de 2. km'de yanıyor.

    Aynı kod ( P0301 ) hatası veriyor.


    Benzinde yanmıyor. LPG 'de de yanmıyor. Ama hep yandığında araç LPG'deydi. Tesadüf mü bilemedim.

    Birde aracın LPG performansı düşmeye ve LPG Enjektör sesi çoğalmaya başladı gibi. Ama psikolojik de olabilir. Yine tekleme yok.


    ***

    Bu arada bugün, kendim eski bobini taktım. Araçta bir farklılık olmadı. Sonradan aldığım bobinde bagajda.

    Artık kafayı yiyeceğim. Arıza neyse bir an önce çözsek, iyi olacak.

    ***

    şimdi benim aracın sorunu LPG'de mi, motorda mı, elektrik de mi? Hangisine yoğunlaşmamız gerek?

    Eğer LPG'den ise nereye bakmak gerek? LPG enjektör hatası olsa belirtisi ne olur? LPG ayarlarında neye bakmak gerek?
    LPG Enjektör temizliği nasıl yapılır? Ya da LPG enjektörleri yer değişir mi? 1. ve 2. enjektör yer değişirse ne olur? Ben değiştirebilir miyim?
    Acemi Bosch Car Servis ustası gereksiz yere bobini değişti. Acemi LPG'ci de aracın LPG sistemine zarar vermesin. En azından ön bilgim olsun da , ustaya iş bırakmayalım. Lüzumsuz işlere girmeyelim.




    Bujileri geçen yıl 13.000 km önce değişmiştim. Orjinal markası olan Denso İridyum HR2011 almıştım. Eski orijinal buji de 50.000 km'de değişmişti. Hala da sorun yoktu. Belki bir 10.000 daha giderdi.


    Aracinizda eskiye nazaran rölantide sarsintili calisma var mi?Enjektorler bozuldugunda boyle oldu bende.benzine gore sarsintili calisiyor gidisinde bir sorun yoktu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muta


    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Merhaba,
    İmzamdaki 2007 model Toyota Corolla Comfort M/M 1,6 124 ps Dual VVT-I LandiRenzo Omegas Plus LPG kitli aracımda "Check Engine" ikaz yazısı iki kez çıktı.

    *** 1.si yaklaşık bir ay önce , soğuk bir havada sabah ilk çalıştırmadan sonra işe giderken 5 - 6 dakika sonra, arkadaşları almak için beklerken (araç rölantide çalışıyordu) yandı.
    Araç motoru nispeten soğuktu. Hemen stop edip motora baktım. Araçta en ufak bir sorun görünmüyordu. Benzinde de denedim, hala ışık yanıyordu. Ben de kısıtlı zamanda kurcalamadan "Check Engine" ikaz ışığı yanarak 25 km olan uzaklıktaki işe gittim.
    İş çıkışında, akşam üzeri arabayı kontrol ettim. Yine "Check Engine" yanıyordu. Bende benzin depo kapağını açıp kapattım, hava filtresini söküp taktım ve akü kutup başını söküp taktım . Sorun çözüldü. Işık yanmıyordu. Ben de aldırış etmedim. Sıkıntı yoktu da zaten.

    ***
    Bugün "Check Engine" ışık yine yandı. Ama bu sefer akşam üzeri iş çıkışındaydı. yaklaşık 26-27 km yol yaptım. Hava dışarıda +1 C * derece civarındaydı. Aracı stop ettim. Bankaya gittim. İşimi bankadan bitirdim. Eve dönerken 10 dakika sonra , sıcak motorla , LPG de giderken yine trafik ışıklarında beklerken (araç rölantide çalışıyordu) "Check Engine" uyarı ışığı yandı.
    Sonra eve geldim. Gerekli alet edevatla aşağı indim. Benzin depo kapağını aç-kapa, hava filtresini sök tak sırayla denedim. Ama "Check Engine" ışığı sönmedi. Benzin , LPG her türlü kombinasyonu denedim.
    İntenette gözüme çarpmıştı. Aşağıdaki linkte (muhtemel çakması) olan, MAF sensörü, Map Sensörü gibi isimlerle anılan parçayı söktüm. Evde saf alkol vardı. Onunla temizlemeye çalıştım. kuruması için biraz bekledim. Tabii o parça kuruyana kadar meraklan duramadım. Arabayı çalıştırdım. Araba hem benzinde hem gazda çalıştı. yalnız ne kadar gaz verirsem , vereyim araba 3500-4000 devirden yukarıya çıkmadı.
    Sonra parça kuruyunca yerine taktım ve Arabayı çalıştırdım. Maalesef Yine arıza ışığı yanıyordu.

    En sonunda , akü kutup başını söktüm. Biraz bekledim. Taktım. Ve artık Check Engine" yazan IŞIK SÖNDÜ.
    Arabayı rölantide çalıştırdım. Benzin , LPG denedim. ışık yanmıyordu. Araba biraz düşük rölantide ( 5-6 bin devir) çalışıyordu. Sonra biraz daha çalışır vaziyette bekledim. Stop edip tekrar çalıştırdım. Rölantide 7-8 bin devirdeydi. Ve üşüdüğüm için eve geldim . Devamına yarın bakacağım. sanırım ECU'su kendisini ayarlaması biraz zaman alıyor.

    *** ŞİMDİ BENİM SORUM:

    Benim aracın ışığı neden yandı? Akü kutup başı söküp takınca niye ışık sönüyor?
    Aklıma gelen bir sorun var. Umarım komik gelmez. LandiRenzo Omegas Plus LPG Ecu'su araç Ecu su ile otomatik kalibrasyonu kendi yapıyor. Bu şekilde elektrik olmadığı için kendini sıfırlıyor. Yeniden araba ECU'suna göre kendini güncellediği için sorun ortadan kalkıyor. Daha sonra yakıt kaynaklı ya da LPG ayar kaynaklı bir hata nedeniyle hata veriyor.

    Ama bu tezi çürüten olay araç benzinde de Işık yanmaya devam ediyor. Eğer arıza onarıldığı halde , bilgisayara bağlayıp sorunu silmediğimiz sürece ışık sönmüyor sa bu tez doğru mu? Yoksa sorun gidince, otomatikman ışık söner mi?

    ***
    En kısa sürede, muhtemel hafta sonu ya da 1 Ocak yılbaşı tatilinde bu işten anlayan bir ustaya gideceğim ama LPG servisi mi, motor ustası mı, oto elektrikçiye mi gideyim?

    ***
    En son gittiğim LandiRenzo servisi işin ehli olduğu konusunda bana pek güven vermedi.
    ***
    Not: bu olaylar olurken, aracın performansında, sesinde vs. bir sorun yok gibi.

    Yakıt çok çok az arttı gibi.1 Km'de yaktığı LPG, 18 kr'den 21 kr'a çıktı. Ama bu da hava şartları ile ilgili olabilir. Hava soğuk ve sisli. Bu sebeple geçen hafta daha yavaş, dikkatli gittim. 59 TL LPG ile 272 km yol gittim. Şehir içi, dışı karma. 5 kişi günlük işe gidip geliyoruz. Günlük köy yolunda 60-80 km/sa. ortalama ile 56-57 km yol yapıyorum. Artı şehir içi de kullandım.
    (1 lt Total Gaz = 2,09 TL /// 29.12.2015 )
    ***

    Söküp -alkol ile temizleyip- taktığım parça bu: (Bu orijinal mı bilemem tabi ama üstündeki yazılar bu şekilde)


    http://www.aliexpress.c...0/708302_853749433.html





    Aracınızın arıza ışığı yakma nedenin cevabı OBD cihazı ile bakılarak hata kodunun öğrenilmesi sonucu verilebilir. Kutup başını söktüğünüzde arıza ışığı söner ancak kaydedilen uyarılar kısmında kalır. Vakit geçirmeden arıza kaydını okutturarak sorunu çözmelisiniz. Aracınızın arıza lambası yakmasının en büyük nedenleri ise, LPG ayarını zengin veya fakir karışım olarak görmesinden olur. Ayrıca LPG sistemi elektrik sistemine ilave yük bindirdiğinden de yanabiliyor. Bu durum özellikle uzakdoğu araçlarında karşılaşılabileceğimiz bir durum. Tabi tüm uzakdoğu araçlarında bu olaya rastlanmıyor ama olması muhtemel bir durum.
    Diğer sorularınızın şu an için aciliyeti olmadığından ve teşhis konulması için OBD cihazına bağlanması gerektiğinden cevap vermedim.


    Daha önceki mesajlarında bahsettiğim gibi ; 10 gün önce (04.01.2016'da Pazartesi) akşam üzeri, araba , yeniden arıza ikaz ışığı yaktı.

    Yalnız araçtan en ufak bir sıkıntım yoktu. Ne tekleme , ne performans kaybı vardı. Sadece Arıza Işığı yanıyordu.

    05.01.2016'da Bosch Car Service'e gittim.


    P0301 ve P0172 arıza kodu verdi.

    P0301 :1. silindir ateşleme arızasıymış.
    P0172 : zengin yakıt karışımı arızasıymış.

    Ateşleme bobini arızalı dediler. Değiştik.

    Bosch Car Service'de ki usta "LPG ayarı falan yapmaya gerek yok. 1. Bobin arızalı olduğu için bu hatayı veriyor" dedi. Kısaca Bosch C.S. ustası LPG'ciye göndermedi.

    ****

    Bobin değiştikten birkaç gün sonra Arıza lambasını yine yaktı. Yine Check Engine yazısı çıktı.
    ****

    yine bosch car service e gittim.
    Yine p0301 arızası verdi. Bosch Car Service arıza bobinden değilmiş dedi. Siz arabayı servise götürün tesisat arızası var dedi. Ben de kızdım çıktım. Olan bizim orjinal bobine olmuş.
    Lpg ciye gittim. Durumu anlattım. Bilgisayara bağlamadan, gözle kontrol etti. Ariza lpg den değil dedi.
    Bende başka motor ustasina gittim. Ariza koduna baktı. P0301 yine.
    Araba yi çalıştırdı baktı. Sıkıntı yok dedi. Lpg enjektorunde felan anlık bir tıkanıklık , donma olur. Bu arızayı verir dedi. Arabada tekleme , vuruntu olmadığı sürece korkma devam dedi. İçim rahatladı.
    Degişen bobini sordum. Orjinalini at bagaja dursun dedi. Arızayı sildi.

    ***

    ELM327 aldım. Torque programı 'nı kullanıyorum. Onunla görmek istediğiniz bir değer olursa yarın ekleyebilirim.

    Arıza sıklığı arttı. Torque ile hata kodunu siliyorum. Arıza Işığı hemen yanmıyor. Bazen 20-25 km gidiyorum yanmıyor. Bazen de 2. km'de yanıyor.

    Aynı kod ( P0301 ) hatası veriyor.


    Benzinde yanmıyor. LPG 'de de yanmıyor. Ama hep yandığında araç LPG'deydi. Tesadüf mü bilemedim.

    Birde aracın LPG performansı düşmeye ve LPG Enjektör sesi çoğalmaya başladı gibi. Ama psikolojik de olabilir. Yine tekleme yok.


    ***

    Bu arada bugün, kendim eski bobini taktım. Araçta bir farklılık olmadı. Sonradan aldığım bobinde bagajda.

    Artık kafayı yiyeceğim. Arıza neyse bir an önce çözsek, iyi olacak.

    ***

    şimdi benim aracın sorunu LPG'de mi, motorda mı, elektrik de mi? Hangisine yoğunlaşmamız gerek?

    Eğer LPG'den ise nereye bakmak gerek? LPG enjektör hatası olsa belirtisi ne olur? LPG ayarlarında neye bakmak gerek?
    LPG Enjektör temizliği nasıl yapılır? Ya da LPG enjektörleri yer değişir mi? 1. ve 2. enjektör yer değişirse ne olur? Ben değiştirebilir miyim?
    Acemi Bosch Car Servis ustası gereksiz yere bobini değişti. Acemi LPG'ci de aracın LPG sistemine zarar vermesin. En azından ön bilgim olsun da , ustaya iş bırakmayalım. Lüzumsuz işlere girmeyelim.




    Bujileri geçen yıl 13.000 km önce değişmiştim. Orjinal markası olan Denso İridyum HR2011 almıştım. Eski orijinal buji de 50.000 km'de değişmişti. Hala da sorun yoktu. Belki bir 10.000 daha giderdi.


    Aracinizda eskiye nazaran rölantide sarsintili calisma var mi?Enjektorler bozuldugunda boyle oldu bende.benzine gore sarsintili calisiyor gidisinde bir sorun yoktu.

    Çok az bir sarsıntı var Ama bu belirli düzeyde değil. Eskiden de lpg ye geçince enjektör sesi biraz gelirdi. Psikilojik de olabilir. Araba yı çok dinliyorum , bu aralar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark


    quote:

    Orijinalden alıntı: muta


    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Merhaba,
    İmzamdaki 2007 model Toyota Corolla Comfort M/M 1,6 124 ps Dual VVT-I LandiRenzo Omegas Plus LPG kitli aracımda "Check Engine" ikaz yazısı iki kez çıktı.

    *** 1.si yaklaşık bir ay önce , soğuk bir havada sabah ilk çalıştırmadan sonra işe giderken 5 - 6 dakika sonra, arkadaşları almak için beklerken (araç rölantide çalışıyordu) yandı.
    Araç motoru nispeten soğuktu. Hemen stop edip motora baktım. Araçta en ufak bir sorun görünmüyordu. Benzinde de denedim, hala ışık yanıyordu. Ben de kısıtlı zamanda kurcalamadan "Check Engine" ikaz ışığı yanarak 25 km olan uzaklıktaki işe gittim.
    İş çıkışında, akşam üzeri arabayı kontrol ettim. Yine "Check Engine" yanıyordu. Bende benzin depo kapağını açıp kapattım, hava filtresini söküp taktım ve akü kutup başını söküp taktım . Sorun çözüldü. Işık yanmıyordu. Ben de aldırış etmedim. Sıkıntı yoktu da zaten.

    ***
    Bugün "Check Engine" ışık yine yandı. Ama bu sefer akşam üzeri iş çıkışındaydı. yaklaşık 26-27 km yol yaptım. Hava dışarıda +1 C * derece civarındaydı. Aracı stop ettim. Bankaya gittim. İşimi bankadan bitirdim. Eve dönerken 10 dakika sonra , sıcak motorla , LPG de giderken yine trafik ışıklarında beklerken (araç rölantide çalışıyordu) "Check Engine" uyarı ışığı yandı.
    Sonra eve geldim. Gerekli alet edevatla aşağı indim. Benzin depo kapağını aç-kapa, hava filtresini sök tak sırayla denedim. Ama "Check Engine" ışığı sönmedi. Benzin , LPG her türlü kombinasyonu denedim.
    İntenette gözüme çarpmıştı. Aşağıdaki linkte (muhtemel çakması) olan, MAF sensörü, Map Sensörü gibi isimlerle anılan parçayı söktüm. Evde saf alkol vardı. Onunla temizlemeye çalıştım. kuruması için biraz bekledim. Tabii o parça kuruyana kadar meraklan duramadım. Arabayı çalıştırdım. Araba hem benzinde hem gazda çalıştı. yalnız ne kadar gaz verirsem , vereyim araba 3500-4000 devirden yukarıya çıkmadı.
    Sonra parça kuruyunca yerine taktım ve Arabayı çalıştırdım. Maalesef Yine arıza ışığı yanıyordu.

    En sonunda , akü kutup başını söktüm. Biraz bekledim. Taktım. Ve artık Check Engine" yazan IŞIK SÖNDÜ.
    Arabayı rölantide çalıştırdım. Benzin , LPG denedim. ışık yanmıyordu. Araba biraz düşük rölantide ( 5-6 bin devir) çalışıyordu. Sonra biraz daha çalışır vaziyette bekledim. Stop edip tekrar çalıştırdım. Rölantide 7-8 bin devirdeydi. Ve üşüdüğüm için eve geldim . Devamına yarın bakacağım. sanırım ECU'su kendisini ayarlaması biraz zaman alıyor.

    *** ŞİMDİ BENİM SORUM:

    Benim aracın ışığı neden yandı? Akü kutup başı söküp takınca niye ışık sönüyor?
    Aklıma gelen bir sorun var. Umarım komik gelmez. LandiRenzo Omegas Plus LPG Ecu'su araç Ecu su ile otomatik kalibrasyonu kendi yapıyor. Bu şekilde elektrik olmadığı için kendini sıfırlıyor. Yeniden araba ECU'suna göre kendini güncellediği için sorun ortadan kalkıyor. Daha sonra yakıt kaynaklı ya da LPG ayar kaynaklı bir hata nedeniyle hata veriyor.

    Ama bu tezi çürüten olay araç benzinde de Işık yanmaya devam ediyor. Eğer arıza onarıldığı halde , bilgisayara bağlayıp sorunu silmediğimiz sürece ışık sönmüyor sa bu tez doğru mu? Yoksa sorun gidince, otomatikman ışık söner mi?

    ***
    En kısa sürede, muhtemel hafta sonu ya da 1 Ocak yılbaşı tatilinde bu işten anlayan bir ustaya gideceğim ama LPG servisi mi, motor ustası mı, oto elektrikçiye mi gideyim?

    ***
    En son gittiğim LandiRenzo servisi işin ehli olduğu konusunda bana pek güven vermedi.
    ***
    Not: bu olaylar olurken, aracın performansında, sesinde vs. bir sorun yok gibi.

    Yakıt çok çok az arttı gibi.1 Km'de yaktığı LPG, 18 kr'den 21 kr'a çıktı. Ama bu da hava şartları ile ilgili olabilir. Hava soğuk ve sisli. Bu sebeple geçen hafta daha yavaş, dikkatli gittim. 59 TL LPG ile 272 km yol gittim. Şehir içi, dışı karma. 5 kişi günlük işe gidip geliyoruz. Günlük köy yolunda 60-80 km/sa. ortalama ile 56-57 km yol yapıyorum. Artı şehir içi de kullandım.
    (1 lt Total Gaz = 2,09 TL /// 29.12.2015 )
    ***

    Söküp -alkol ile temizleyip- taktığım parça bu: (Bu orijinal mı bilemem tabi ama üstündeki yazılar bu şekilde)


    http://www.aliexpress.c...0/708302_853749433.html





    Aracınızın arıza ışığı yakma nedenin cevabı OBD cihazı ile bakılarak hata kodunun öğrenilmesi sonucu verilebilir. Kutup başını söktüğünüzde arıza ışığı söner ancak kaydedilen uyarılar kısmında kalır. Vakit geçirmeden arıza kaydını okutturarak sorunu çözmelisiniz. Aracınızın arıza lambası yakmasının en büyük nedenleri ise, LPG ayarını zengin veya fakir karışım olarak görmesinden olur. Ayrıca LPG sistemi elektrik sistemine ilave yük bindirdiğinden de yanabiliyor. Bu durum özellikle uzakdoğu araçlarında karşılaşılabileceğimiz bir durum. Tabi tüm uzakdoğu araçlarında bu olaya rastlanmıyor ama olması muhtemel bir durum.
    Diğer sorularınızın şu an için aciliyeti olmadığından ve teşhis konulması için OBD cihazına bağlanması gerektiğinden cevap vermedim.


    Daha önceki mesajlarında bahsettiğim gibi ; 10 gün önce (04.01.2016'da Pazartesi) akşam üzeri, araba , yeniden arıza ikaz ışığı yaktı.

    Yalnız araçtan en ufak bir sıkıntım yoktu. Ne tekleme , ne performans kaybı vardı. Sadece Arıza Işığı yanıyordu.

    05.01.2016'da Bosch Car Service'e gittim.


    P0301 ve P0172 arıza kodu verdi.

    P0301 :1. silindir ateşleme arızasıymış.
    P0172 : zengin yakıt karışımı arızasıymış.

    Ateşleme bobini arızalı dediler. Değiştik.

    Bosch Car Service'de ki usta "LPG ayarı falan yapmaya gerek yok. 1. Bobin arızalı olduğu için bu hatayı veriyor" dedi. Kısaca Bosch C.S. ustası LPG'ciye göndermedi.

    ****

    Bobin değiştikten birkaç gün sonra Arıza lambasını yine yaktı. Yine Check Engine yazısı çıktı.
    ****

    yine bosch car service e gittim.
    Yine p0301 arızası verdi. Bosch Car Service arıza bobinden değilmiş dedi. Siz arabayı servise götürün tesisat arızası var dedi. Ben de kızdım çıktım. Olan bizim orjinal bobine olmuş.
    Lpg ciye gittim. Durumu anlattım. Bilgisayara bağlamadan, gözle kontrol etti. Ariza lpg den değil dedi.
    Bende başka motor ustasina gittim. Ariza koduna baktı. P0301 yine.
    Araba yi çalıştırdı baktı. Sıkıntı yok dedi. Lpg enjektorunde felan anlık bir tıkanıklık , donma olur. Bu arızayı verir dedi. Arabada tekleme , vuruntu olmadığı sürece korkma devam dedi. İçim rahatladı.
    Degişen bobini sordum. Orjinalini at bagaja dursun dedi. Arızayı sildi.

    ***

    ELM327 aldım. Torque programı 'nı kullanıyorum. Onunla görmek istediğiniz bir değer olursa yarın ekleyebilirim.

    Arıza sıklığı arttı. Torque ile hata kodunu siliyorum. Arıza Işığı hemen yanmıyor. Bazen 20-25 km gidiyorum yanmıyor. Bazen de 2. km'de yanıyor.

    Aynı kod ( P0301 ) hatası veriyor.


    Benzinde yanmıyor. LPG 'de de yanmıyor. Ama hep yandığında araç LPG'deydi. Tesadüf mü bilemedim.

    Birde aracın LPG performansı düşmeye ve LPG Enjektör sesi çoğalmaya başladı gibi. Ama psikolojik de olabilir. Yine tekleme yok.


    ***

    Bu arada bugün, kendim eski bobini taktım. Araçta bir farklılık olmadı. Sonradan aldığım bobinde bagajda.

    Artık kafayı yiyeceğim. Arıza neyse bir an önce çözsek, iyi olacak.

    ***

    şimdi benim aracın sorunu LPG'de mi, motorda mı, elektrik de mi? Hangisine yoğunlaşmamız gerek?

    Eğer LPG'den ise nereye bakmak gerek? LPG enjektör hatası olsa belirtisi ne olur? LPG ayarlarında neye bakmak gerek?
    LPG Enjektör temizliği nasıl yapılır? Ya da LPG enjektörleri yer değişir mi? 1. ve 2. enjektör yer değişirse ne olur? Ben değiştirebilir miyim?
    Acemi Bosch Car Servis ustası gereksiz yere bobini değişti. Acemi LPG'ci de aracın LPG sistemine zarar vermesin. En azından ön bilgim olsun da , ustaya iş bırakmayalım. Lüzumsuz işlere girmeyelim.




    Bujileri geçen yıl 13.000 km önce değişmiştim. Orjinal markası olan Denso İridyum HR2011 almıştım. Eski orijinal buji de 50.000 km'de değişmişti. Hala da sorun yoktu. Belki bir 10.000 daha giderdi.


    Aracinizda eskiye nazaran rölantide sarsintili calisma var mi?Enjektorler bozuldugunda boyle oldu bende.benzine gore sarsintili calisiyor gidisinde bir sorun yoktu.

    Çok az bir sarsıntı var Ama bu belirli düzeyde değil. Eskiden de lpg ye geçince enjektör sesi biraz gelirdi. Psikilojik de olabilir. Araba yı çok dinliyorum , bu aralar.

    Buyuk ihtimal enjektorler arizalanmis.Kit omegas plus mu?Omegas plus ise enjektorler cogu kiside erken kilometrelerde bozuldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün Samsun'da bir bayiden 2014 otomatik Toyota Yaris için fiyat aldım, 2550tl dediler. Fiyat çok yüksek geldi,genelde fiyatlar bu seviyede mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ladirenzo dan uzak durun. 1200-1300 TL civarı Atiker Gold sistem var. %50 daha ucuz.Arıza yaparsa canınız sıkılmaz. Benim araba 63000 km.de yaklaşık 30.000 km. Önce lpg taktırdım. Yakıt hep bilinen yerden aldım. Öyle en ucuz gaz alayim derdim olmaz.
    Lpg Enjektörlerden 1 i arızalı 3 ü de yavaş çalışıyor , değişmesi gerekmiş.

    ( önce Ankara Erciyes Toplu İşyerlerindeki Olgun Lpg de enjektör yokmuş. Inanirsan!!! Değişmediler. Sonra şaşmaz a gittim. Sorun orada başladı. )

    Landirenzo Servisi her yerde yok. Ve olan servisleri çok bilgisiz. Hele ki Ankara Saşmaz daki Olgun Lpg ana bayiden uzak durun. Adamlar 3 dakikada 5 farklı şey söylüyor. Yelkovandan hızlı bir dönüşü var. Kurumsal değiller. Bana kredi kart çalışmıyor diyor ama başka müşteriden kart çekiyor. En basit düzenekleri bu. Gerisini siz hesap edin.

    Önce enjektorun biri değişti araç vuruntu yaptı, araba tuhaflaştı. Sonra 4 u değişmedi ya ondan dediler. Ee 4 unu de değiştirin o vakit. Araçta +10yine tekleme, vuruntu var. O zamanda Senin arac bozuk. Zart zurt. Ben de sökün yeni enjektörleri takın eskileri dedim. Kızdım çıktım.
    İşin garibi eski enjektör ile sıkıntı pek yoktu sadece, arada bir, arac arıza ışığı yakıyordu. Lpg de rölantide çok az titreme vardı. Ama çok az.

    Başka birkaç ustaya gittim, motor iyi bir sıkıntı yok dediler. Benzinde sorun yok dediler. Lpg kaynaklı ona bakılsın dediler.

    Benim araca Landirenzo denilen pahalı , kısa ömürlü sistemi söktürüp Atiker taktirdigim da 800 -900 TL a kadar arası tutacak. Atiker Gold da 1000_1100 TL civarı. Tank vs. Olduğu için ucuz. Her türlü 30.000 km gider. Lanidrenzodan iyidir yani.

    Lnadirenzo enjektör teki 175 TL , 4 ü 700 tl. Civarı. Pazarlıkla 150 *4 600 TL ye alınıyor.
    Atiler`in 200 tl ye enjektörü değişir. Servisi her yerde var.

    Siz olsanız ne yaparsiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky_lark -- 30 Ocak 2016; 14:24:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muta


    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark


    quote:

    Orijinalden alıntı: muta


    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Merhaba,
    İmzamdaki 2007 model Toyota Corolla Comfort M/M 1,6 124 ps Dual VVT-I LandiRenzo Omegas Plus LPG kitli aracımda "Check Engine" ikaz yazısı iki kez çıktı.

    *** 1.si yaklaşık bir ay önce , soğuk bir havada sabah ilk çalıştırmadan sonra işe giderken 5 - 6 dakika sonra, arkadaşları almak için beklerken (araç rölantide çalışıyordu) yandı.
    Araç motoru nispeten soğuktu. Hemen stop edip motora baktım. Araçta en ufak bir sorun görünmüyordu. Benzinde de denedim, hala ışık yanıyordu. Ben de kısıtlı zamanda kurcalamadan "Check Engine" ikaz ışığı yanarak 25 km olan uzaklıktaki işe gittim.
    İş çıkışında, akşam üzeri arabayı kontrol ettim. Yine "Check Engine" yanıyordu. Bende benzin depo kapağını açıp kapattım, hava filtresini söküp taktım ve akü kutup başını söküp taktım . Sorun çözüldü. Işık yanmıyordu. Ben de aldırış etmedim. Sıkıntı yoktu da zaten.

    ***
    Bugün "Check Engine" ışık yine yandı. Ama bu sefer akşam üzeri iş çıkışındaydı. yaklaşık 26-27 km yol yaptım. Hava dışarıda +1 C * derece civarındaydı. Aracı stop ettim. Bankaya gittim. İşimi bankadan bitirdim. Eve dönerken 10 dakika sonra , sıcak motorla , LPG de giderken yine trafik ışıklarında beklerken (araç rölantide çalışıyordu) "Check Engine" uyarı ışığı yandı.
    Sonra eve geldim. Gerekli alet edevatla aşağı indim. Benzin depo kapağını aç-kapa, hava filtresini sök tak sırayla denedim. Ama "Check Engine" ışığı sönmedi. Benzin , LPG her türlü kombinasyonu denedim.
    İntenette gözüme çarpmıştı. Aşağıdaki linkte (muhtemel çakması) olan, MAF sensörü, Map Sensörü gibi isimlerle anılan parçayı söktüm. Evde saf alkol vardı. Onunla temizlemeye çalıştım. kuruması için biraz bekledim. Tabii o parça kuruyana kadar meraklan duramadım. Arabayı çalıştırdım. Araba hem benzinde hem gazda çalıştı. yalnız ne kadar gaz verirsem , vereyim araba 3500-4000 devirden yukarıya çıkmadı.
    Sonra parça kuruyunca yerine taktım ve Arabayı çalıştırdım. Maalesef Yine arıza ışığı yanıyordu.

    En sonunda , akü kutup başını söktüm. Biraz bekledim. Taktım. Ve artık Check Engine" yazan IŞIK SÖNDÜ.
    Arabayı rölantide çalıştırdım. Benzin , LPG denedim. ışık yanmıyordu. Araba biraz düşük rölantide ( 5-6 bin devir) çalışıyordu. Sonra biraz daha çalışır vaziyette bekledim. Stop edip tekrar çalıştırdım. Rölantide 7-8 bin devirdeydi. Ve üşüdüğüm için eve geldim . Devamına yarın bakacağım. sanırım ECU'su kendisini ayarlaması biraz zaman alıyor.

    *** ŞİMDİ BENİM SORUM:

    Benim aracın ışığı neden yandı? Akü kutup başı söküp takınca niye ışık sönüyor?
    Aklıma gelen bir sorun var. Umarım komik gelmez. LandiRenzo Omegas Plus LPG Ecu'su araç Ecu su ile otomatik kalibrasyonu kendi yapıyor. Bu şekilde elektrik olmadığı için kendini sıfırlıyor. Yeniden araba ECU'suna göre kendini güncellediği için sorun ortadan kalkıyor. Daha sonra yakıt kaynaklı ya da LPG ayar kaynaklı bir hata nedeniyle hata veriyor.

    Ama bu tezi çürüten olay araç benzinde de Işık yanmaya devam ediyor. Eğer arıza onarıldığı halde , bilgisayara bağlayıp sorunu silmediğimiz sürece ışık sönmüyor sa bu tez doğru mu? Yoksa sorun gidince, otomatikman ışık söner mi?

    ***
    En kısa sürede, muhtemel hafta sonu ya da 1 Ocak yılbaşı tatilinde bu işten anlayan bir ustaya gideceğim ama LPG servisi mi, motor ustası mı, oto elektrikçiye mi gideyim?

    ***
    En son gittiğim LandiRenzo servisi işin ehli olduğu konusunda bana pek güven vermedi.
    ***
    Not: bu olaylar olurken, aracın performansında, sesinde vs. bir sorun yok gibi.

    Yakıt çok çok az arttı gibi.1 Km'de yaktığı LPG, 18 kr'den 21 kr'a çıktı. Ama bu da hava şartları ile ilgili olabilir. Hava soğuk ve sisli. Bu sebeple geçen hafta daha yavaş, dikkatli gittim. 59 TL LPG ile 272 km yol gittim. Şehir içi, dışı karma. 5 kişi günlük işe gidip geliyoruz. Günlük köy yolunda 60-80 km/sa. ortalama ile 56-57 km yol yapıyorum. Artı şehir içi de kullandım.
    (1 lt Total Gaz = 2,09 TL /// 29.12.2015 )
    ***

    Söküp -alkol ile temizleyip- taktığım parça bu: (Bu orijinal mı bilemem tabi ama üstündeki yazılar bu şekilde)


    http://www.aliexpress.c...0/708302_853749433.html





    Aracınızın arıza ışığı yakma nedenin cevabı OBD cihazı ile bakılarak hata kodunun öğrenilmesi sonucu verilebilir. Kutup başını söktüğünüzde arıza ışığı söner ancak kaydedilen uyarılar kısmında kalır. Vakit geçirmeden arıza kaydını okutturarak sorunu çözmelisiniz. Aracınızın arıza lambası yakmasının en büyük nedenleri ise, LPG ayarını zengin veya fakir karışım olarak görmesinden olur. Ayrıca LPG sistemi elektrik sistemine ilave yük bindirdiğinden de yanabiliyor. Bu durum özellikle uzakdoğu araçlarında karşılaşılabileceğimiz bir durum. Tabi tüm uzakdoğu araçlarında bu olaya rastlanmıyor ama olması muhtemel bir durum.
    Diğer sorularınızın şu an için aciliyeti olmadığından ve teşhis konulması için OBD cihazına bağlanması gerektiğinden cevap vermedim.


    Daha önceki mesajlarında bahsettiğim gibi ; 10 gün önce (04.01.2016'da Pazartesi) akşam üzeri, araba , yeniden arıza ikaz ışığı yaktı.

    Yalnız araçtan en ufak bir sıkıntım yoktu. Ne tekleme , ne performans kaybı vardı. Sadece Arıza Işığı yanıyordu.

    05.01.2016'da Bosch Car Service'e gittim.


    P0301 ve P0172 arıza kodu verdi.

    P0301 :1. silindir ateşleme arızasıymış.
    P0172 : zengin yakıt karışımı arızasıymış.

    Ateşleme bobini arızalı dediler. Değiştik.

    Bosch Car Service'de ki usta "LPG ayarı falan yapmaya gerek yok. 1. Bobin arızalı olduğu için bu hatayı veriyor" dedi. Kısaca Bosch C.S. ustası LPG'ciye göndermedi.

    ****

    Bobin değiştikten birkaç gün sonra Arıza lambasını yine yaktı. Yine Check Engine yazısı çıktı.
    ****

    yine bosch car service e gittim.
    Yine p0301 arızası verdi. Bosch Car Service arıza bobinden değilmiş dedi. Siz arabayı servise götürün tesisat arızası var dedi. Ben de kızdım çıktım. Olan bizim orjinal bobine olmuş.
    Lpg ciye gittim. Durumu anlattım. Bilgisayara bağlamadan, gözle kontrol etti. Ariza lpg den değil dedi.
    Bende başka motor ustasina gittim. Ariza koduna baktı. P0301 yine.
    Araba yi çalıştırdı baktı. Sıkıntı yok dedi. Lpg enjektorunde felan anlık bir tıkanıklık , donma olur. Bu arızayı verir dedi. Arabada tekleme , vuruntu olmadığı sürece korkma devam dedi. İçim rahatladı.
    Degişen bobini sordum. Orjinalini at bagaja dursun dedi. Arızayı sildi.

    ***

    ELM327 aldım. Torque programı 'nı kullanıyorum. Onunla görmek istediğiniz bir değer olursa yarın ekleyebilirim.

    Arıza sıklığı arttı. Torque ile hata kodunu siliyorum. Arıza Işığı hemen yanmıyor. Bazen 20-25 km gidiyorum yanmıyor. Bazen de 2. km'de yanıyor.

    Aynı kod ( P0301 ) hatası veriyor.


    Benzinde yanmıyor. LPG 'de de yanmıyor. Ama hep yandığında araç LPG'deydi. Tesadüf mü bilemedim.

    Birde aracın LPG performansı düşmeye ve LPG Enjektör sesi çoğalmaya başladı gibi. Ama psikolojik de olabilir. Yine tekleme yok.


    ***

    Bu arada bugün, kendim eski bobini taktım. Araçta bir farklılık olmadı. Sonradan aldığım bobinde bagajda.

    Artık kafayı yiyeceğim. Arıza neyse bir an önce çözsek, iyi olacak.

    ***

    şimdi benim aracın sorunu LPG'de mi, motorda mı, elektrik de mi? Hangisine yoğunlaşmamız gerek?

    Eğer LPG'den ise nereye bakmak gerek? LPG enjektör hatası olsa belirtisi ne olur? LPG ayarlarında neye bakmak gerek?
    LPG Enjektör temizliği nasıl yapılır? Ya da LPG enjektörleri yer değişir mi? 1. ve 2. enjektör yer değişirse ne olur? Ben değiştirebilir miyim?
    Acemi Bosch Car Servis ustası gereksiz yere bobini değişti. Acemi LPG'ci de aracın LPG sistemine zarar vermesin. En azından ön bilgim olsun da , ustaya iş bırakmayalım. Lüzumsuz işlere girmeyelim.




    Bujileri geçen yıl 13.000 km önce değişmiştim. Orjinal markası olan Denso İridyum HR2011 almıştım. Eski orijinal buji de 50.000 km'de değişmişti. Hala da sorun yoktu. Belki bir 10.000 daha giderdi.


    Aracinizda eskiye nazaran rölantide sarsintili calisma var mi?Enjektorler bozuldugunda boyle oldu bende.benzine gore sarsintili calisiyor gidisinde bir sorun yoktu.

    Çok az bir sarsıntı var Ama bu belirli düzeyde değil. Eskiden de lpg ye geçince enjektör sesi biraz gelirdi. Psikilojik de olabilir. Araba yı çok dinliyorum , bu aralar.

    Buyuk ihtimal enjektorler arizalanmis.Kit omegas plus mu?Omegas plus ise enjektorler cogu kiside erken kilometrelerde bozuldu.

    Evet Omegas Plus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Opel astra Classic 3 A16XER motora hangi marka ve kıt iyi olur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erAn_

    Arkadaşlar Ankara'da Landirenzo kitin ayarından, bakımından anlayan bildiğiniz özel ya da yetkili bir servis var mı? Şaşmaz'daki Olgun Lpg hariç. Bir kere gittim hiç memnun kalmadım ordan.

    Aynı dertten mustaribiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muta


    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark


    quote:

    Orijinalden alıntı: muta


    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Merhaba,
    İmzamdaki 2007 model Toyota Corolla Comfort M/M 1,6 124 ps Dual VVT-I LandiRenzo Omegas Plus LPG kitli aracımda "Check Engine" ikaz yazısı iki kez çıktı.

    *** 1.si yaklaşık bir ay önce , soğuk bir havada sabah ilk çalıştırmadan sonra işe giderken 5 - 6 dakika sonra, arkadaşları almak için beklerken (araç rölantide çalışıyordu) yandı.
    Araç motoru nispeten soğuktu. Hemen stop edip motora baktım. Araçta en ufak bir sorun görünmüyordu. Benzinde de denedim, hala ışık yanıyordu. Ben de kısıtlı zamanda kurcalamadan "Check Engine" ikaz ışığı yanarak 25 km olan uzaklıktaki işe gittim.
    İş çıkışında, akşam üzeri arabayı kontrol ettim. Yine "Check Engine" yanıyordu. Bende benzin depo kapağını açıp kapattım, hava filtresini söküp taktım ve akü kutup başını söküp taktım . Sorun çözüldü. Işık yanmıyordu. Ben de aldırış etmedim. Sıkıntı yoktu da zaten.

    ***
    Bugün "Check Engine" ışık yine yandı. Ama bu sefer akşam üzeri iş çıkışındaydı. yaklaşık 26-27 km yol yaptım. Hava dışarıda +1 C * derece civarındaydı. Aracı stop ettim. Bankaya gittim. İşimi bankadan bitirdim. Eve dönerken 10 dakika sonra , sıcak motorla , LPG de giderken yine trafik ışıklarında beklerken (araç rölantide çalışıyordu) "Check Engine" uyarı ışığı yandı.
    Sonra eve geldim. Gerekli alet edevatla aşağı indim. Benzin depo kapağını aç-kapa, hava filtresini sök tak sırayla denedim. Ama "Check Engine" ışığı sönmedi. Benzin , LPG her türlü kombinasyonu denedim.
    İntenette gözüme çarpmıştı. Aşağıdaki linkte (muhtemel çakması) olan, MAF sensörü, Map Sensörü gibi isimlerle anılan parçayı söktüm. Evde saf alkol vardı. Onunla temizlemeye çalıştım. kuruması için biraz bekledim. Tabii o parça kuruyana kadar meraklan duramadım. Arabayı çalıştırdım. Araba hem benzinde hem gazda çalıştı. yalnız ne kadar gaz verirsem , vereyim araba 3500-4000 devirden yukarıya çıkmadı.
    Sonra parça kuruyunca yerine taktım ve Arabayı çalıştırdım. Maalesef Yine arıza ışığı yanıyordu.

    En sonunda , akü kutup başını söktüm. Biraz bekledim. Taktım. Ve artık Check Engine" yazan IŞIK SÖNDÜ.
    Arabayı rölantide çalıştırdım. Benzin , LPG denedim. ışık yanmıyordu. Araba biraz düşük rölantide ( 5-6 bin devir) çalışıyordu. Sonra biraz daha çalışır vaziyette bekledim. Stop edip tekrar çalıştırdım. Rölantide 7-8 bin devirdeydi. Ve üşüdüğüm için eve geldim . Devamına yarın bakacağım. sanırım ECU'su kendisini ayarlaması biraz zaman alıyor.

    *** ŞİMDİ BENİM SORUM:

    Benim aracın ışığı neden yandı? Akü kutup başı söküp takınca niye ışık sönüyor?
    Aklıma gelen bir sorun var. Umarım komik gelmez. LandiRenzo Omegas Plus LPG Ecu'su araç Ecu su ile otomatik kalibrasyonu kendi yapıyor. Bu şekilde elektrik olmadığı için kendini sıfırlıyor. Yeniden araba ECU'suna göre kendini güncellediği için sorun ortadan kalkıyor. Daha sonra yakıt kaynaklı ya da LPG ayar kaynaklı bir hata nedeniyle hata veriyor.

    Ama bu tezi çürüten olay araç benzinde de Işık yanmaya devam ediyor. Eğer arıza onarıldığı halde , bilgisayara bağlayıp sorunu silmediğimiz sürece ışık sönmüyor sa bu tez doğru mu? Yoksa sorun gidince, otomatikman ışık söner mi?

    ***
    En kısa sürede, muhtemel hafta sonu ya da 1 Ocak yılbaşı tatilinde bu işten anlayan bir ustaya gideceğim ama LPG servisi mi, motor ustası mı, oto elektrikçiye mi gideyim?

    ***
    En son gittiğim LandiRenzo servisi işin ehli olduğu konusunda bana pek güven vermedi.
    ***
    Not: bu olaylar olurken, aracın performansında, sesinde vs. bir sorun yok gibi.

    Yakıt çok çok az arttı gibi.1 Km'de yaktığı LPG, 18 kr'den 21 kr'a çıktı. Ama bu da hava şartları ile ilgili olabilir. Hava soğuk ve sisli. Bu sebeple geçen hafta daha yavaş, dikkatli gittim. 59 TL LPG ile 272 km yol gittim. Şehir içi, dışı karma. 5 kişi günlük işe gidip geliyoruz. Günlük köy yolunda 60-80 km/sa. ortalama ile 56-57 km yol yapıyorum. Artı şehir içi de kullandım.
    (1 lt Total Gaz = 2,09 TL /// 29.12.2015 )
    ***

    Söküp -alkol ile temizleyip- taktığım parça bu: (Bu orijinal mı bilemem tabi ama üstündeki yazılar bu şekilde)


    http://www.aliexpress.c...0/708302_853749433.html





    Aracınızın arıza ışığı yakma nedenin cevabı OBD cihazı ile bakılarak hata kodunun öğrenilmesi sonucu verilebilir. Kutup başını söktüğünüzde arıza ışığı söner ancak kaydedilen uyarılar kısmında kalır. Vakit geçirmeden arıza kaydını okutturarak sorunu çözmelisiniz. Aracınızın arıza lambası yakmasının en büyük nedenleri ise, LPG ayarını zengin veya fakir karışım olarak görmesinden olur. Ayrıca LPG sistemi elektrik sistemine ilave yük bindirdiğinden de yanabiliyor. Bu durum özellikle uzakdoğu araçlarında karşılaşılabileceğimiz bir durum. Tabi tüm uzakdoğu araçlarında bu olaya rastlanmıyor ama olması muhtemel bir durum.
    Diğer sorularınızın şu an için aciliyeti olmadığından ve teşhis konulması için OBD cihazına bağlanması gerektiğinden cevap vermedim.


    Daha önceki mesajlarında bahsettiğim gibi ; 10 gün önce (04.01.2016'da Pazartesi) akşam üzeri, araba , yeniden arıza ikaz ışığı yaktı.

    Yalnız araçtan en ufak bir sıkıntım yoktu. Ne tekleme , ne performans kaybı vardı. Sadece Arıza Işığı yanıyordu.

    05.01.2016'da Bosch Car Service'e gittim.


    P0301 ve P0172 arıza kodu verdi.

    P0301 :1. silindir ateşleme arızasıymış.
    P0172 : zengin yakıt karışımı arızasıymış.

    Ateşleme bobini arızalı dediler. Değiştik.

    Bosch Car Service'de ki usta "LPG ayarı falan yapmaya gerek yok. 1. Bobin arızalı olduğu için bu hatayı veriyor" dedi. Kısaca Bosch C.S. ustası LPG'ciye göndermedi.

    ****

    Bobin değiştikten birkaç gün sonra Arıza lambasını yine yaktı. Yine Check Engine yazısı çıktı.
    ****

    yine bosch car service e gittim.
    Yine p0301 arızası verdi. Bosch Car Service arıza bobinden değilmiş dedi. Siz arabayı servise götürün tesisat arızası var dedi. Ben de kızdım çıktım. Olan bizim orjinal bobine olmuş.
    Lpg ciye gittim. Durumu anlattım. Bilgisayara bağlamadan, gözle kontrol etti. Ariza lpg den değil dedi.
    Bende başka motor ustasina gittim. Ariza koduna baktı. P0301 yine.
    Araba yi çalıştırdı baktı. Sıkıntı yok dedi. Lpg enjektorunde felan anlık bir tıkanıklık , donma olur. Bu arızayı verir dedi. Arabada tekleme , vuruntu olmadığı sürece korkma devam dedi. İçim rahatladı.
    Degişen bobini sordum. Orjinalini at bagaja dursun dedi. Arızayı sildi.

    ***

    ELM327 aldım. Torque programı 'nı kullanıyorum. Onunla görmek istediğiniz bir değer olursa yarın ekleyebilirim.

    Arıza sıklığı arttı. Torque ile hata kodunu siliyorum. Arıza Işığı hemen yanmıyor. Bazen 20-25 km gidiyorum yanmıyor. Bazen de 2. km'de yanıyor.

    Aynı kod ( P0301 ) hatası veriyor.


    Benzinde yanmıyor. LPG 'de de yanmıyor. Ama hep yandığında araç LPG'deydi. Tesadüf mü bilemedim.

    Birde aracın LPG performansı düşmeye ve LPG Enjektör sesi çoğalmaya başladı gibi. Ama psikolojik de olabilir. Yine tekleme yok.


    ***

    Bu arada bugün, kendim eski bobini taktım. Araçta bir farklılık olmadı. Sonradan aldığım bobinde bagajda.

    Artık kafayı yiyeceğim. Arıza neyse bir an önce çözsek, iyi olacak.

    ***

    şimdi benim aracın sorunu LPG'de mi, motorda mı, elektrik de mi? Hangisine yoğunlaşmamız gerek?

    Eğer LPG'den ise nereye bakmak gerek? LPG enjektör hatası olsa belirtisi ne olur? LPG ayarlarında neye bakmak gerek?
    LPG Enjektör temizliği nasıl yapılır? Ya da LPG enjektörleri yer değişir mi? 1. ve 2. enjektör yer değişirse ne olur? Ben değiştirebilir miyim?
    Acemi Bosch Car Servis ustası gereksiz yere bobini değişti. Acemi LPG'ci de aracın LPG sistemine zarar vermesin. En azından ön bilgim olsun da , ustaya iş bırakmayalım. Lüzumsuz işlere girmeyelim.




    Bujileri geçen yıl 13.000 km önce değişmiştim. Orjinal markası olan Denso İridyum HR2011 almıştım. Eski orijinal buji de 50.000 km'de değişmişti. Hala da sorun yoktu. Belki bir 10.000 daha giderdi.


    Aracinizda eskiye nazaran rölantide sarsintili calisma var mi?Enjektorler bozuldugunda boyle oldu bende.benzine gore sarsintili calisiyor gidisinde bir sorun yoktu.

    Çok az bir sarsıntı var Ama bu belirli düzeyde değil. Eskiden de lpg ye geçince enjektör sesi biraz gelirdi. Psikilojik de olabilir. Araba yı çok dinliyorum , bu aralar.

    Buyuk ihtimal enjektorler arizalanmis.Kit omegas plus mu?Omegas plus ise enjektorler cogu kiside erken kilometrelerde bozuldu.

    OLGUN LPG insanlardan özür dilemeli ve bu enjektör konusunda gerekirse ücretsiz değişim yapmalı. En azından indirimli satış yapmalı. Kar almadan , bize enjektörleri satmalı. Bu rezaleti temizlemeli. AYIP YAHU!!! insanlara ürün satarken iyi süper, 30.000 dolmadan arıza yapsın. Sonra da ne halin varsa gör. Ankara ŞAŞMAZ OLGUN LPG beni o kadar kızdır ki! Öfkemden, tansiyon tavan yaptı. Adam bir para iadesi yapıyor, sanki "itin önüne kemik atar" gibi bir ifade. Sen işini doğru yaptın , araç sorunsuz çalıştı da bana mı kızıyorsun. Ankara'da bir günümü rezil ettiler . Hala da öfkeliyim. Ben hayrına iş yaptırmadım. Adama kötü söz söylemedim. Benim için en büyük sorun araçtan ziyade burada. Adamların tavrı.
    Enjektörün birini 150 TL'ye sattı. Kredi kartı çalışmıyor dedi nakit aldı. Maddi olarak çok sıkışıktım.
    Sonra sorun artınca, diğer üçünü de değişti. Ben kredi kartı bari çek dedim. Bana , "Sistem arızalı, kart çalışmıyor." dedi. Sonra içeri giren başka birinden kart çekti. Bende cam kapıdan takip ettim. " Kart geldi galiba, az önceki arkadaştan kart çektiniz . " deyince birden afalladı. Ses çıkaramadı. Mecbur kalan 450 TL'yi kart çekti. İade gerekince 2. katta bayan arkadaş, kredi kartını iade edeceğini uygun bir üslupla söyledi. Burada sıkıntı yok. Ama nakit verdiğim 150 TL'yi iade eden arkadaş, parayı eliyle iterek , ilginç bir yüz ifadesiyle parayı verdi.
    O an bir laf söylemediğim için , hala kendime sinirliyim. En fazla üç beş yumruk yerdim. Ama bir iki de ben atardım. Şimdiki gibi öfkeli kalmazdım. O gün sabaha kadar gözlerim kan çanağı ile oldu. Tansiyon tavan. Bak yine aklıma geldi . Sinirlerim yine zıpladı.




  • Haklisiniz resmen bir donem satilan enjektorlerin hepsi bozuk.En dandik enjektorler bile 50 bin kilometreyi görür.Sattiklari ayipli mala giriyor fakat garanti bittiginden bir sey yapilamiyor.Kimseye önermiyorum landirenzoyu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: erAn_

    Arkadaşlar Ankara'da Landirenzo kitin ayarından, bakımından anlayan bildiğiniz özel ya da yetkili bir servis var mı? Şaşmaz'daki Olgun Lpg hariç. Bir kere gittim hiç memnun kalmadım ordan.

    Aynı dertten mustaribiz.

    Arkadaşım ben bu mesajı yazdıktan sonra İstanbul yolundaki Erciyes İş Yerleri sitesinde bulunan Landirenzo Bayisine gittim. Şaşmazla hiç ama hiç alakası yok. Son derece memnun kaldım. Tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erAn_ -- 3 Şubat 2016; 12:14:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erAn_

    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: erAn_

    Arkadaşlar Ankara'da Landirenzo kitin ayarından, bakımından anlayan bildiğiniz özel ya da yetkili bir servis var mı? Şaşmaz'daki Olgun Lpg hariç. Bir kere gittim hiç memnun kalmadım ordan.

    Aynı dertten mustaribiz.

    Arkadaşım ben bu mesajı yazdıktan sonra İstanbul yolundaki Erciyes İş Yerleri sitesinde bulunan Landirenzo Bayisine gittim. Şaşmazla hiç ama hiç alakası yok. Son derece memnun kaldım. Tavsiye ederim.

    Ankara'daki Erciyes Toplu İş Yerindeki Olgun LPG 'deki usta, Şaşmaz'daki OLGUN LPG'ye göre daha bilgili ve daha iyi niyetli gibi duruyor. Şaşmaz tam muamma.

    Serkan Bey'le telefonda görüştüm , sorunu anlattım. "Kayseri'ye gelin yardımcı olalım, biz sorunu çözeriz." dedi. Ben de , benzinde, atladım Kayseri'ye gittim. Başka bir işim yoktu. Sadece bunun için onca yolu gittim.


    Enjektörlerin basıncını ölçtüler. Değerleri düzenli çıkmadı. "Enjektörü değişelim." dedim. Veeee Kayseri Olgun LPG'de de enjektör yokmuş. Ses etmedim ama kendi kendime kızdım. Bunlardan yol parası istesek az diye düşündüm. Bu durum yüz ifademe de yansımıştır.

    Sonra , "Madem Kayseri'ye kadar geldiniz , seni eli boş göndermeyelim." dediler. Bozulanın 1. enjektörün yerine. geçici olarak 2. el bir enjektör (tek) taktılar. Benim eski enjektörü de aldılar. "Bu, seni 10-15 gün idare eder." dediler. Ayar yaptılar. Bende sevindim. " Yol parası boşa gitse de , en azından bir çözüm bulan bir yaklaşım buldular." dedim.

    Meğer bu işleme de para alırlarmış .

    Bana işlem yapmadan bir para söylemediler. Bende özür mahiyetinde iş yapıyorlar diye teşekkür ede ede, bir oldum.

    Ve sonra ikramlı fiyat 70 TL dediler. "Ben çok değil mi?" deyince 60 TL olsun dediler.

    Kayseri Olgun LPG'deki Serkan Bey yardımcı oldu , ona teşekkür ederim. Bu kurumdaki , karşılaştığım , iş yaptığım , en anlayışlı kişi diyebilirim.


    Ben , yine o söylenen 60 TL'yi ödedim. Eğer sorun düzelmezse, yeni takılacak enjektörden bu fiyatı düşecekler. O şekilde not aldılar. Bu çözüm kalıcı, uzun soluklu olursa, verdiğim para boşa gitmemiş olacak . Bu da bana yaptıkları bir güzellik oldu. Bu kadar ayrıcalığı da hak ettiğimi düşünüyorum.

    Hasan Bey durumu bilmediği için , benim itiraz etmeme (sanırım) kızdı ; ama bu işin evveliyatı da var. Keşke onu da bilse, bana kızmazdı.
    Hoş, kötü bir şey söylemedi ama ben kızdığını hissettim. Haklı da , hayır kurumu değiller sonuçta.


    Ama ben de git gel, yaptığım masraf , harcadığım zaman , yaşadıklarımın da kaynağı ben değilim .

    Yine Olgun LPG 'nin Şaşmaz Bayisi Enjektör taktıktan sonra ayarı düzgün yapmış olsaydı hiç sorun olmayacaktı. Ben vermiştim paramı. Şaşmaz Olgun LPG, enjektör takımı değişiminden sonra vuruntu yapınca , benim arabaya bin kusur bulmuştu. Kendi eksiğini hiç görmediği gibi bir de artislik yapmıştı. Kayseri Olgun LPG , motorda sıkıntı yok. dedi. Eski enjektörlerde ve değişen ikinci el enjektörde bile bir vuruntu yok. Araç stabil. Ayarı gayet düzgün yapmış, usta.


    Not: Kayseri Olgun LPG, Ankara Şaşmaz Olgun LPG'ye göre daha donanımlı bir yer. Ustası da daha kaliteli. Fersah fersah daha güvenilir bir yer. Yaklaşımları da daha çözüm odaklı. Ücretli de olsa , insanın çaresiz bırakmıyorlar. Kayseri Olgun LPG , Ankara Şaşmaz Olgun LPG'den bin kat daha iyiymiş. Bin bir kez daha anladım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky_lark -- 3 Şubat 2016; 22:14:20 >




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky_lark -- 3 Şubat 2016; 22:10:36 >


  • Serkan Bey'le telefonda görüştüm , sorunu anlattım. "Kayseri'ye gelin yardımcı olalım, biz sorunu çözeriz." dedi. Ben de , benzinde, atladım Kayseri'ye gittim. Başka bir işim yoktu. Sadece bunun için onca yolu gittim.


    Enjektörlerin basıncını ölçtüler. Değerleri düzenli çıkmadı. "Enjektörü değişelim." dedim. Veeee Kayseri Olgun LPG'de de enjektör yokmuş. Ses etmedim ama kendi kendime kızdım. Bunlardan yol parası istesek az diye düşündüm. Bu durum yüz ifademe de yansımıştır.

    Sonra , "Madem Kayseri'ye kadar geldiniz , seni eli boş göndermeyelim." dediler. Bozulanın 1. enjektörün yerine. geçici olarak 2. el bir enjektör (tek) taktılar. Benim eski enjektörü de aldılar. "Bu, seni 10-15 gün idare eder." dediler. Ayar yaptılar. Bende sevindim. " Yol parası boşa gitse de , en azından bir çözüm bulan bir yaklaşım buldular." dedim.

    Meğer bu işleme de para alırlarmış .

    Bana işlem yapmadan bir para söylemediler. Bende özür mahiyetinde iş yapıyorlar diye teşekkür ede ede, bir oldum.

    Ve sonra ikramlı fiyat 70 TL dediler. "Ben çok değil mi?" deyince 60 TL olsun dediler.

    Kayseri Olgun LPG'deki Serkan Bey yardımcı oldu , ona teşekkür ederim. Bu kurumdaki , karşılaştığım , iş yaptığım , en anlayışlı kişi diyebilirim.


    Ben , yine o söylenen 60 TL'yi ödedim. Eğer sorun düzelmezse, yeni takılacak enjektörden bu fiyatı düşecekler. O şekilde not aldılar. Bu çözüm kalıcı, uzun soluklu olursa, verdiğim para boşa gitmemiş olacak . Bu da bana yaptıkları bir güzellik oldu. Bu kadar ayrıcalığı da hak ettiğimi düşünüyorum.

    Hasan Bey durumu bilmediği için , benim itiraz etmeme (sanırım) kızdı ; ama bu işin evveliyatı da var. Keşke onu da bilse, bana kızmazdı.
    Hoş, kötü bir şey söylemedi ama ben kızdığını hissettim. Haklı da , hayır kurumu değiller sonuçta.


    Ama ben de git gel, yaptığım masraf , harcadığım zaman , yaşadıklarımın da kaynağı ben değilim .

    Yine Olgun LPG 'nin Şaşmaz Bayisi Enjektör taktıktan sonra ayarı düzgün yapmış olsaydı hiç sorun olmayacaktı. Ben vermiştim paramı. Şaşmaz Olgun LPG, enjektör takımı değişiminden sonra vuruntu yapınca , benim arabaya bin kusur bulmuştu. Kendi eksiğini hiç görmediği gibi bir de artislik yapmıştı. Kayseri Olgun LPG , motorda sıkıntı yok. dedi. Eski enjektörlerde ve değişen ikinci el enjektörde bile bir vuruntu yok. Araç stabil. Ayarı gayet düzgün yapmış, usta.


    Not: Kayseri Olgun LPG, Ankara Şaşmaz Olgun LPG'ye göre daha donanımlı bir yer. Ustası da daha kaliteli. Fersah fersah daha güvenilir bir yer. Yaklaşımları da daha çözüm odaklı. Ücretli de olsa , insanın çaresiz bırakmıyorlar. Kayseri Olgun LPG , Ankara Şaşmaz Olgun LPG'den bin kat daha iyiymiş. Bin bir kez daha anladım.


    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky_lark -- 3 Şubat 2016; 22:16:28 >




  • Merhaba.. aracımda Landi marka lpg var.. iki ay kadar önce araç lpg deyken titreme yapıyor diye tamirciye gittim, tamirci landi marka lpg enjektörlerinden bir tanesinin arızalı olduğunu söyledi, enjektörler takım halinde olup tek tek değişmediği ve orjinalinin fiyatıda 500 tl civarında olduğu için akl marka bir enjektör takımı taktı. ilk gün sorun yoktu.. ikinci gün seyir halindeyken araç muhtemelen lpg ye yeni geçmişti ki ekranda motor arızası yazdı, araç stop etmedi rolantide çalışmaya devam etti ancak sanki gaz pedalı devreden çıkmıştı, gaza sonuna kadar basmama rağmen araç sadece rolantide çalışmaya devam ediyordu, aracı stop edip tekrar çalıştırdım, sorun geçti yola devam ettim, iki gün kadar sonra yine aynı arıza oldu, yine aracı kendim stop edip çalıştırdım ve sorun geçti hemen lpg ciye gittim acaba enjektörlermi uyumsuz diye aracı bilgisayara soktu lpg ye dair bir sorun göremedi, bir süre aracı sadece benzinde kullan bakalım aynı arızayı verecekmi dedi, sonra ben lgg yi kapatıp aracı benzinde kullanmaya başladım ve aynı arıza benzinde de oldu, bu sefer aracı başka tamirciye götürdüm araç iletişim hatası kodu vermiş sorun büyük ihtimalle arabanın beyniyle alakalı dedi, çıkma başka bir beyin taktı ve bir süre sonra aynı arıza yine oldu.. Enjektörler değişmeden önce böyle bir arıza yoktu acaba bu yeni enjektörler uyumsuz olduğu için aracın kendi beyninde bir soruna sebep olabilirmi öte yandan lpg yi kapatıp araç sadece benzinde giderken de aynı arızayı veriyor oluşu nasıl açıklanabilir. Teşekkürler.




  • mavi renkli enjektörlerin sorunlu siyah olanların sorunsuz olduğunu öğrendim bu gün. bendeki siyah ama benden sonra takılmış olan ve LPG ecu suda farklı olan bir arkadaş söktürmüştü kiti ve onun kitinde de mavi vardı. sıfır takıp sökmüştü fazla kullanmadı.
  • Bendekiler siyah ama sorunlu..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carisma70

    mavi renkli enjektörlerin sorunlu siyah olanların sorunsuz olduğunu öğrendim bu gün. bendeki siyah ama benden sonra takılmış olan ve LPG ecu suda farklı olan bir arkadaş söktürmüştü kiti ve onun kitinde de mavi vardı. sıfır takıp sökmüştü fazla kullanmadı.

    Benim araçtaki de siyahtı arızalandı.
  • arkadaşlar bilgisi olanlara bir sorum olacak, landirenzo lpg opel astra g kasa cd 2000 model. ateşleme bobini yakma sorunu olan var mı? ne yapmak gerekiyor, bu konuda bildiklerinizi yazarsanız sevinirim. opellerde bobin kronik bir sorun özellikle lpg varsa, dikkat edilmesi gereken bir nokta var, lpg nin gereksinim duyduğu elektriği bobin kablosundan alıyorlar kolay olsun diye bu da bobine yüklenme yapıyor ve yanmasına sebep oluyor, 1 defa bobin yaktı delphi taktık şuan yine yanık araba yolda silkeleme yapıyor lpg de, benzinde de yapıyordur ama lpg gibi farkedilmiyor, arıza lambası yanıyor 1 dakika sonra sönüyor, silkeleme de 15-20 km de bir 1 dakika gibi silkeleme yapıyor, şuan bobin yanık vaziyette birkaç ustaya gösterdim lpg landirenzo bulunduğum yerde servisi olmadığı için lpg elektriğinin nerden alındığına baktıramadım, başka bir lpg servisinde usta birde şöyle birşey demişti, sadece kontağı açtığında lpg anahtarında ışıklar yanıyorsa elektrik kontaktan ya da sigorta kutusundan alınmıştır, kontak açıldığında değil de araba çalıştığında ışıklar yanıyorsa elektrik bobinden alınmıştır bunu da kontrol etmenizi tavsive ederim, mümkünse elektiriğin bobini etkilemeyecek biryere alınması şart demişti. ondan sonra devir sensörü diye bir parça var diğer adı emülatör ya da rpm sensörü ya da rpm transmetter diye geçiyor, bu parça her kitte takılmıyormuş ya da bu problemler görülürse takılıyormuş, bu sönsör takıldığında devirde dalgalanma ve arıza lambası olayı son buluyor, tabi bujileriniz sağlam olması şartıyla bunları kontrol ettirin mümkünse gm marka bobin takın, bu parça ile ilgili linkleride aşağıda veriyorum. bu işlemi yaptıran varsa bilgi verebilirmi? umarım faydalı olur paylaşım güzel bişey,


    RPM TRANSMETER

    Lpg sistemi montajı için gerekli rpm devir sayısı sinyalini herhangi bir benzin enjektöründen alarak ve düzenleyerek lpg sisteminde bulunan elektronik kontrol ünitesine (LPG ECU)transfer eden elektronik kontrol modülüdür.

    NEDEN RPM TRANSMETER

    Lpg sıralı sistem montajı yapılan otomobillerde lpg sisteminin sağlıklı çalışabilmesi için otomobilin (ECU) Elektronik kontrol ünitesinin rpm sinyali çıkışından alınması gerekmektedir. Bu işlem montajcı için zor ve riskli bir uygulamadır. Bundan dolayı genellikle lpg sistemi montajında rpm sinyali otomobilin ateşleme bobininden temin edilir. Ancak bu sinyaller motor ve bobin ısısına göre değer değişimi gösterir. Bu değerlerin değişimi neticesinde lpg sistemindeki elektronik kontrol ünitesi (LPG ECU) tarafından arıza olarak algılanır ve şöyle sorunlarla karşılaşılır.

    * Aracın benzin konumuna geçmesi

    * Motorun düzensiz çalışması

    * Lpg sistemindeki elektronik kontrol ünitesinin(ECU) hasar görmesi

    * Otomobilin ateşleme bobinine zarar vermesi gibi birçok sorunlara neden olmaktadır. Bu sorunların giderilmesi için RPM TRANSMETER takmanız yeterli olacaktır.

    MONTAJI

    Lpg montajı gerçekleştirilecek otomobil için benzin enjektörünün herhangi birinden bağlantı alınır RPM transfer modülü sayesinde sinyaller düzenli bir şekilde lpg ECU rpm girişine bağlantısı yapılır.

    http://www.nilelektronik.com.tr/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: Carisma70

    mavi renkli enjektörlerin sorunlu siyah olanların sorunsuz olduğunu öğrendim bu gün. bendeki siyah ama benden sonra takılmış olan ve LPG ecu suda farklı olan bir arkadaş söktürmüştü kiti ve onun kitinde de mavi vardı. sıfır takıp sökmüştü fazla kullanmadı.

    Benim araçtaki de siyahtı arızalandı.

    yaklaşık kaç km. kullanımdan sonra arızalandı?
  • 
Sayfa: önceki 7879808182
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.