Şimdi Ara

Lancia Delta Hard Black - İNCELEME, Test yazısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
4
Favori
9.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba.Forumu yıllardır takip ediyorum ancak üyelik almam ve ilk konumu açmam bu zaman kısmetmiş.Mevcut aracım ile ilgili çok fazla detaylı test olmadığından, ufak bir inceleme yazısı bulunsun istedim.

    Aracım 2011 model 1.6 Multijet otomatik Lancia Delta Hard Black.Araç şu an 93 bin km de ve yaklaşık 45 bin kilometredir ben kullanıyorum.Fabrika çıkışlı mat siyah boyası ile bir hayli farklı duran bir araç.Tavan parlak siyah, geri kalan yerler mat siyah ve dışındaki krom detaylar ile zarif, keyif veren bir duruşa sahip olduğunu söyleyebilirim.Ülkedeki opsiyon açısından en dolu Delta'lardan biri aracım. ( Sport mod, Bi-xenon farlar, özel boyası, konsol derisi, jantları, tekno paket gibi opsiyonel ve çok az Delta'da bulunan özelliklere sahip )

     Lancia Delta Hard Black - İNCELEME, Test yazısı

     Lancia Delta Hard Black - İNCELEME, Test yazısı




    İç mekan kalitesi

    Aracın iç mekanı, C segmenti olduğu ve 2008 yılından itibaren hiçbir değişiklik geçirmeyerek uzun süre üretildiği düşünülürse son derece kaliteli.Koltuklar, konsol ve kapı içleri ve kapı üstlerinde deri kullanılmış.Aracımın konsolu diğer Delta'lardan farklı olarak, opsiyon listesinde Benova olarak geçen ve normalinden de daha kaliteli gerçek deri ile kaplı.Elbette premium hissini arttıran bir özellik.

    Koltuklar deri-alcantra' nın kombini ile son derece rahat ve kaliteli.

    Direksiyon deri kaplı, hem hissiyatı hem de malzeme kalitesi son derece iyi.

    Konsoldaki butonlar iyi bir C segmenti araç kalitesinde ancak daha iyileri var.Konsol tasarımı Bravo modeline oldukça benziyor.Tuşların konumlandırması farklı ancak ünite büyük ihtimal aynıdır.Metal görünümlü plastiğin malzeme kalitesini ben pek beğenmiyorum.Aracın geneli düşünüldüğünde kalite algısını düşüren tek etmen zaten bu metal görünümlü plastik malzeme.En azından carbon veya piano black kullanılsa daha iyi olurmuş.

     Lancia Delta Hard Black - İNCELEME, Test yazısı

     Lancia Delta Hard Black - İNCELEME, Test yazısı




    Motor


    Aracın motoru birçok insanın çok iyi bildiğin 120 beygir güç ve 300 nm tork üreten multijet motor.Hem performans hem de ekonomi anlamında son derece iyi.Ara hızlanmaları, ani kalkışlardaki tepkileri, uzun yolda sollama yaparken tepkileri her zaman mutlu ediyor.Çok fazla bahsetmeye gerek yok zaten bilindik bir motor.

    Diğer Delta'lardan farklı olarak opsiyon Sport modu mevcut.Direksiyon ve gaz tepkileri ciddi oranda değişiyor bu mod açıkken.Eco ve normal moda göre çok daha canlı tepkiler veriyor araç.

    Şanzıman

    Araçta yarı otomatik şanzıman bulunuyor.Şimdiye kadar kullandığım yarı otomatiklere göre oldukça iyi olduğunu söyleyebilirim.Özellikle daha önce sahibi olduğum Easytronic Astra ve zaman zaman kullandığım Mcp şanzımanlı C4'ten çok daha makul tepkiler veren bir şanzıman olduğunu söylemem gerek.Bunun teknik olarak açıklaması nedir bilemiyorum ancak motorun beygir ve torkunun bahsettiğim modellere göre daha iyi olması etkiliyor olabilir bu durumu.Birinci vitesten ikinci vitese geçerken hissettiriyor, ancak onun dışında tam otomatik gibi tepki veriyor diğer viteslerde.

    Yalnızca araç yüklüyken ve yokuş çıkarken birinci vitesten ikiye geçerken ne yapsam acaba diye düşünüyor.Bu süre zarfında eğer sıkışık trafikte yol alıyorsanız, gaza bastığınızda 1 saniye kadar beklediğinden can sıkıyor :).Ama araç yüklü değilken neredeyse hiç sıkıntı yok.Aynı sıkıntı bazen yokuş aşağı inerken 2 den 1 e geçecekken de oluyor.Yani kararsızlık yalnızca ilk 2 viteste var ve eğer manuel olarak kullanmaya kalkarsanız bu sıkıntıların hiç biri yaşanmıyor.

    Özellikle manuel modda kontrolü %90 size bıraktığından kullanımı çok zevkli.F1 vites ile kullanmayı baya seviyorum bu yüzden.



    İç mekan genişliği

    Aracı diğer C segmenti araçlardan ayıran en önemli özelliklerden biri iç mekanın genişliği.Özellikle arka yaşam alanı net olarak söylüyorum D segmenti geniş bir araç kadar.Daha önce 2008 model Mondeo ve 2012 model 508 kullandım.Bu iki araçtan daha geniş arka yaşam alanı sunuyor Delta.Koltuklar ileri geri kaydırılarak ister diz mesafesi, ister bagaj hacmi arttırılabiliyor.Koltukları en öne çekerseniz bagaj hacmi 465 litre, en geriye çekerseniz 380 litre oluyor.Son derece iyi rakamlar.Koltuğu en öne çekseniz dahi arka diz mesafesi standart bir C segmenti ayarında oluyor.


     Lancia Delta Hard Black - İNCELEME, Test yazısı



    Yalıtım ( Rüzgar, yol sesi ve motor sesi )

    Aracın motor sesi ilk çalıştırmada abartmıyorum traktör kadar :).Yani gözü kapalı bu aracı çalıştırsanız bir insanın önünde traktör çalıştırıldı sanabilir ( teşbihte hata olmaz ).Motor ısındıkça ses kademeli olarak azalıyor ve 5-6 dakika sonra neredeyse hiç kalmıyor ancak özellikle soğuk havalarda ses seviyesi çok yüksek.

    Yol sesi bakımından lastiğe bağlı olarak biraz ses alıyor ancak hiç rahatsız edici düzeyde değil.Ne rahatsız ediyor ne de kütüphane ayarında yani.Ortalama seviyede.

    Rüzgar sesi bakımından ise ciddi anlamda başarılı.150 ile giderken dahi 80-90 la gidiyormuşçasına yalıtımı çok iyi.Bir ara İzmir otobanında denemek amaçlı 200 km hıza çıktım o zaman bile rüzgar sesi olarak üzmedi.Bu bakımdan tam not verebilirim rüzgar izolasyonuna.

     Lancia Delta Hard Black - İNCELEME, Test yazısı




    Yol tutuş ve sürüş karakteristiği



    Aracın en beğendiğim özelliklerinden biri yol tutuşu.Ara sıra ufak yaramazlıklar yapmama rağmen henüz Esp ışığını yakamadım :).Özellikle ıslak yollarda biraz eğlenmeyi çok seviyorum araç ile.Çünkü arkasının kademeli olarak açılması ve milimetrik olarak kontrol edebilmek çok zevkli.Herhangi bir sürprize yer olmadan güvenli bir şekilde eğlenmeye izin veriyor.Daha önce kullandığım 508, Astra ve ara sıra kullandığım birçok araçtan daha keyifli bir sürüşü olduğunu söyleyebilirim.Mondeo yu pek sayamıyorum çünkü öyle bir yol tutuyordu ki dengesini bozamıyordum :).Genel olarak yanlama veya ufak bu tarz eğlencelere ( boş yollarda ) son derece müsait bir araç.Sport modu sayesinde direksiyon külçe gibi ağırlaştığından güven hissi en üst seviyede oluyor.

    Yani zarif bir aile otomobili gibi göründüğüne aldanmayın, içinde hınzır bir çocuk yatan eğlenceli bir otomobil :).


    Yakıt tüketimi

    Sakin kullanıldığında 5,5 litreleri görüyor.Ancak genel olarak 6, 6 buçuk litre daha gerçekçi şehir içinde.Uzun yolda daha az yakıyor elbette.Sıkışık trafikte ise 7-8 litreler görülebiliyor, artık trafiğin sertliğine göre tüketim artabiliyor.Aşırı yoğun trafik var ise ve hava da soğuksa 10 litreyi de gördüm.

    Farlar - Aydınlatma

    Araçta hemen hemen ülkemizdeki hiç bir Delta'da bulunmayan fabrika çıkışlı ve far yıkama sistemli Bi-xenon farlar mevcut.Görünüş olarak tabiki etkisi çok büyük ve araç mat siyah olduğundan daha şık bir hava katıyor.Aydınlatma ise oooo dedirtmiyor ancak üzmüyor da.İyi bir xenon far ayarında yani.Öyle yeri göğü aydınlatan cinsten değil.Uzunlar halojen far ve uzunların aydınlatması çok çok kuvvetli, uzun yoldayken uzunları açınca yer gök aydınlanıyor baya seviyorum.Viraja duyarlı sis farları da var ve bazı durumlarda kullanışlı olabiliyor.Ama genel olarak verdiği ışık bence zayıf pek birşey anlamıyorum sis farlarından :).


     Lancia Delta Hard Black - İNCELEME, Test yazısı



    Konfor

    Aracımın konfor düzeyi baya iyi.Özellikle uzun çukurlarda sönümlemesi çok iyi.Hafiften yaylanarak yol alıyor araç ( özellikle eco modda ) ve 17 inç jantlar olduğu düşünülürse konforunu seviyorum.Boyaların üzerinden geçerken de hemen hiçbir şey hissettirmiyor.Yalnızca kısa ve derin çukurlarda istediğim düzeyde absorbe etmiyor darbeleri, dan diye vurabiliyor bazen.Bir de spor moda alınca sanıyorum süspansiyonlar da gerildiğinden daha sert oluyor.Yani sport mod öylesine konmamış hem gaz tepkisi hem direksiyon hem de süspansiyon karakteri değişiyor.Beğeniyorum genel olarak.

    Ses sistemi - Bluetooth


    Ses sistemi ne çok iyi ne çok kötü.Segmentinin ortalamalarında dolanan bir ses sistemi kalitesi var.Ancak özellikle usb veya bluetooth ile müzik dinlediğinizde ses kalitesi oldukça yukarılara çıkıyor ve son ses açsanız dahi bozulmalar yaşanmıyor.Fakat radyo açıkken anten kalitesinden midir başka birşey mi bilemeyeceğim ancak ses son derece normal bir hal alıyor.Usb veya Bluetooth ile dinlemek daha mantıklı bu yüzden.Ayrıca sesle komut sistemi de var ancak hiç kullanmadım :).

     Lancia Delta Hard Black - İNCELEME, Test yazısı


    Kişisel fikrim, toparlama bölümü ve F/P oranı

    Mevcut piyasa şartları düşünüldüğünde 50 bin tl ve civarına alınabilecek en güzel otomobillerden olduğunu düşünüyorum.Bir aracın en önemli bölümünün motoru olduğu ve ülkemizde hem Multijet motorun yaygınlığı hem de motorun ne kadar sorunsuz ve uzun ömürlü olduğu düşünülürse bu aracın elinin en güçlü olduğu nokta motor.Ardından iç mekan genişliği ve kullanışlılığı geliyor.Ayrıca hem yakıt tüketiminin uygunluğu bir de üstüne otomatik şanzıman bulunduğu düşünülürse F/p olarak cazip modellerden biri Delta.

    Elimden geldiği kadar objektif olmaya ve aracın önemli detaylarını vurgulamaya çalıştım.Umarım yazıyı beğenirsiniz, herkese iyi forumlar :)







  • İnceleme için emeğinize sağlık. Bir iki ekleme de ben yapayım;

    - Arka koltuklarda bacak bacak üstüne atılabilecek belki de tek c hb araç

    - Kapı içleri ve koltukların kalitesi zamanındaki rakiplerinin çok üzerinde

    - 1'nci vites oranı çok kısa

    - Ön tekerlekler ile aracın burnu dediğimiz en ön kısmı arasındaki mesafe fazla, dolayısıyla park manevralarında ve yüksek tümseklerde sürtülebilir

    - Şanzımanı çift kavrama,cvt veya tam otm kullanan birisini arabadan soğutabilir..

    - Son olarak arka koltukları 80'lerin Amerikan araçları gibi düz, bence bu çok hoş bir detay
    Bende delta kullanıyorum. Bendeki boş versiyonu. Dizel otomatik 120hp 305tork motor City mode direksiyon elektrikli katlanır aynalar klima 6 hava yastığı ESP ABS ASR alaşım jantlar led far ve stoplar yol bilgisayarı elektrikli ve anahtardan kumanda edilebilen camlar gibi bazı özellikleri var. 2010 model ve 37500 liraya aldım. Bir parça boyası var hasar kaydı yok, 92.000kmde ilk sahibinden. Şimdi soruyorum o paraya alacağın Linea yada symbol daha iyi konforlu ve güvenli araba mı?

    Bazen mantıklı olmak lazım. Diğer aracım Giulietta-Sp2 ve ikinci el kaygim yok. Bu paraya bana dizel otomatik ve bu şartları sağlayan bundan daha şık dizel otomatik bir araç tavsiye eder misiniz?
  • Çok güzel araç, çok güzel inceleme, elinize sağlık. 50 bin civarına bu araba bedava bence. Bazen görüyorum yolda, dönüp tekrar bakıyorum, hele bu renk ve jantlarla efsane

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel bi araca sahipsiniz iyi günlerde kullanın.



    Bi baksana @jay jay justified

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok tarz araba Ayrıca bu fiyata daha iyi bulunmaz.İnceleme içinde teşekkürler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Batmobile mübarek, renk ve jantlar süper görünüyor.Ağzımın suyu aktı kazasız belasız güzelce kullanın.Yazıda çok objektif ve keyifli olmuş bu arada.Özel bi araç.
  • Almaya cesaret edip sehiricinde temiz ilan bulamadigim icin alamadigim aractir. Halen gordugumde donup bakarim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesajim dursun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kronik sorunlar yazılmamış. Yok mu hiç kronik sorunu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Kronik sorunlar yazılmamış. Yok mu hiç kronik sorunu ?

    Yorumlar için teşekkürler :).

    flyer_mig dostum kronik problemi var mı yok mu bilemiyorum.Bu kilometreye kadar herhangi bir sorun olmadı bir tarafında.Herhangi bir yerinden seste gelmiyor dolayısıyla bilemiyorum var mı yok mu :).
  • CreativeX C kullanıcısına yanıt
    İlk defa bir fiat grubunun arabasını beğendim. Alfa romeo,fiat miat hikayeymiş

    Resimlerden bile kaliteli işçilik belli oluyor.Ön konsol kaplaması deri veya yumuşak malzeme mi ? Trim sesi ve çatlama,patırdama olmadığına göre göründüğü gibi. Hiç parça sıkıntısı çektin mi ?

     Lancia Delta Hard Black - İNCELEME, Test yazısı




  • İnceleme güzel olmuş elinize sağlık. Araç da iyi. Yalnız ben tipini beğenemiyorum bi türlü bunların. Yabancı filmlerdeki cenaze araçlarını anımsatıyor bana arka tarafı. Kazasız belasız binin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel inceleme olmuş.

    Örnek olsun.
  • Bizim otoparkta siyah var ayni araçtan hergun bakıyorum, fantastik bir araba. Beyazını görmüştüm yıllar önce cok efsane duruyordu. Asil bir araba alıp saklamak gerek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel araç hocam.Punto ile aynı fiyatlara satılıyor genelde
  • Araç güzel de forumun laneti inşallah sarmaz sizi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • solmuş bir hamsi
  • Farklı tasarımı ile lüks ve konfor açısından üst sınıflara göz kırpan bir araba benim için. İşlevsellik çok önemli diyenler için, arka koltukların ileri geri hareket etmesi arka sırada duruma göre bir salon yaratabiliyor.
    Güle güle kullanın. Alıcam diyip alamadığım araçlardan biridir.
  • güzel araba güle güle bin. Açıkçası 45 bin civarına 1 ay bakındım temizini bulamadım. Çok farklı görüntüsü var.
  • Bakın çoğu marka araçların modellerinde farlarda led yokken Lancia Delta'da vardı...
  • Of of of işte araba.Ozel seri hard black hem de xenonlu.Yanilmiyorsam 2 araçtan biri bu ülkedeki.Diğer delta da xenon yerine sunroof var ama xenon daha elzem çünkü sonradan takilamiyor deltalara.Sikinti çıkarıyor.



    Çok özel bir aracınız var, bu incelemeyi görmek bilhassa beni çok mutlu etti.Kazasiz belasız kullanın inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.