Şimdi Ara

LADA Samara mı, Şahin mi? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
373
Cevap
1
Favori
229.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: s_a_m_a_r_a

    şahin nasıl 160 yapar ya kesinlikle imkansız bişey valla hiç kuş serisine binmesem inancam ama benzinde 140 ı gazda 120 yi geçenine rastlamadım şimdiye kadar :D

    şahin:
    -yol tutuşu berbat. biraz sert girince viraja kıçını atar hemen.
    -kışın tam bi rezilliktir. en ufak karda pati çeker zincirsiz gitmek imkansız gibi bişeydir.
    -çoğunluğu hatta %90 ı lpg lidir lpg den benzine geçerken insanı çileden çıkarır önce bi silkeler araba yürürken geçildiğinde. hele bide benzinden lpg ye geçildikten hemen sonra vites boşa atılır ve gaza hiç basılmassa stop eder ve saatlerce uğraştırır insanı bir türlü çalışmaz boğdurur.
    -kaportası çok zayıftır çabuk çürür. 95 modelin aşağısı çürüksüz şahin bulmak imkansızdır.
    -ruhsatlarında 85 beygir 83 beygir falan yazar ama normal güçleri 60 beygir falan ancadır.

    not: kısa mesafede şahinle lada kapışsa dırag yapsa yani lada üçüncü vitesinde yukarısına çıkmasa şahin istediği kadar vites değiştirsin %100 lada tokatlar. ladanın üçüncü vitesi yeter şahinin 5. vitesine





    Sen galiba SAMARA'dan başka araba bilmiyorsun. Bakınız zat-ı muhterem efendi, Şahin denen arabayı çıktığı günden beri kullanırız. En son Şahini 90 yılında aldık ve 2004 Ekim'e kadar da kullandık. LPG taktırmadık. Gerek babam, gerek ben o kadranı 180'e de dayadık. Senin dediğin gibi kaportası zayıf değil taş gibiydi. Arabayı alan adam halen kullanıyor ve boyası benim bıraktığım gibi ve araba artık 18 yaşında. En son geçen sene gördüm halen aynıydı. Adam sadece tüp takmış o kadar. Bir de sarı sinyalli stopları değiştirmiş.
    Gelelim kaportasına, 1996 yılında arka çamurluk içlerinde küçük paslanmalar, çürümeler oldu ve gidip onları yaptırmıştım. Satana kadar sorun çıkmadı. 2003 yılında bagajın sağ kenarında, zemininde küçük bir çürük oluşmuştu, onu da hemen anında yaptırdım. Onun haricinde ciddi çürümeler olmadı.
    Vİraja sert girince arkayı atar. Bu doğrudur. Ama senin Ladan'da ondan farksız değildir. Aynı Şahin gibi dört köşeli bir araba yani.
    MAdem Lada'da 3.vites yeterli niye 5 vites yapmışlar?
    İstanbul - BArboros yokuşunu bilenler bilir. O yokuşun ortasında 4'e atardım. 80 HP yazardı bizim ruhsatta. Tabi sen daha iyi bilirsin. 60 HP'e kadar düşürdün arabayı. Yani SAMARA'yı öyle bir anlatıyorsun ki dört dörtlük bir araba sanki.
    1990 model Şahin, bizim en son ve en uzun kullandığımız ŞAhindi ve 14 yıl içerisinde hararet dahi yapmadı. Otomatik fan hemen devreye girerdi.
    Şahin ile ilk 3 yıl gittiğimiz yerler ve zamanlar;
    O zamanlar arka koltuk yolcusuydum, babam kullanırdı. 94'ten itibaren ben kullanmaya başladım. Bizzat 10 yıl kullandım Şahini.

    1990: İstanbul - Denizli (Çanakkale üstünden, geze geze, son durak Denizli) Sabah 5'te çıkıp, Akşam 22 gibi Denizlideydik.
    Sabah Pamukkaleyi gezip, İstanbul'a yola çıktık ve saat 10 gibi Denizli'den çıkıp hiç bir yere uğramadan direkt saat 19 gibi evdeydik.

    1991 : İstanbul - Görele arasını hiç bir yere uğramadan ve o zaman ki eski yol ile tam 12 saat'te. SAbah 5'te çıkıp akşam tam 17'de Göreledeydik. Dönüş ise 5 gün sonra yine aynı tempo da ve saat 10'da çıkıp akşam 22'de evdeydik. İlginçtir, gece Gerede yolunda Ford Taunus ile birlikte yan yana gidiyorduk. Babam uzun yol şoförüydü. Aslında çelik konstrüksiyon ustasıdır ama işi icabı İstanbul dışında çalıştığından her yere de arabasıyla gitmiştir. Tabi sol şeridi kapattık. Yukarı da Allah var ve Ford bizim arkamızda. Gece karanlık ve bizim araba da siyah. Gerede den sonra benzinciye girdik ve Ford arkamızda durup geldi baktı ve yanında ki arkadaşına "araba Şahinmiş yahu" dedi.
    Babam o zamanlar yeni yol yokken 12 saatte aldı o mesafeyi. Şu an ben imzamda ki arabam ile yeni Karadeniz yolu ile 12 saatte alıyorum. Yani babam olsaydı herhalde 10 saatte giderdi. Çünkü o girdiği hız ile yolu bitirirdi. 140 ile başladıysa 140 ile 150 ile bitiridi. Abartı yok.

    1992 : İstanbul - Antalya arasını hiç durmadan kesintisiz 7 saatte aldık. Sabah yine 5'de çıktık ve öğlen saat 12'de Düden Şelalesindeydik. Aynı yolu ben geçen yıl 8 saatte gittim. O yıl yani 92 yılında İstanbul'a dönüşü de Marmaris - İzmir üzerinden geze geze yapmıştık.

    1998: Bilecik'te askerdim. Her Pazar beni ziyarete gelirlerdi ve sabah saat 4'te çıkarlarmış yola saat 6'da nizamiyenin kapısında olurlarmış.
    Yani anlayacağın, biz Şahin ile benzini hiç düşünmedik. Üstten koyduk, alttan gitti. Bastık hep. Altımız da ki arabayı iyi tanıyorduk. Nere de hangi virajda savurur iyi biliyorduk ki bastık sürekli. Ancak 80'i geçince yan direklerden rüzgarı içeri alır. Orası da bir gerçek. Rüzgarlı havalarda Şahini yüksek süratte zaptetmek zordur.
    Kaloriferi ise kuş serisinin en güzel tarafıydı. Anında arabanın içi fırın gibi olurdu.
    Dediklerimin hiç birinde abartı yok, yukarı da Allah var, o biliyor zaten.

    Gelelim günümüze. Artık günümüz arabaları ile kıyaslanamaz. Ne Şahin, ne de Lada. Artık ömrünü tamamladı bu arabalar. Yine içlerinde sahiplerine hizmet edenler var. Tabi sırf Şahin için değil dediklerim. Dönemin emsali arabaları için de geçerli.
    Ama şu bir gerçek, benim Şahin A'dan Z'ye bakımlıydı ve yetkili servis harici bir yere götürmedim hiç. 2003 yılında ön amortisörler ahriç her yerini yaptırdım ve o zamanın parasıyla tam 750 milyon lira harcadım. Motor'da kesinlikle sorun yoktu. Arka amortisörleri bile 2003'de değiştirdim. 165000 km. de yani. Adamlar hayret etmişti. Bir yıl sonra 170 bin küsür km. de ön amortisöerleri değiştirdim ve araba saat gibi olmuştu. Zaten aniden arabayı değiştirme kararı aldık ve o vakit değiştirdik. Şahine bakarsan uzun yıllar seni bırakmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 19 Ağustos 2008; 8:35:14 >
    _____________________________

    2005 Renault Clio Symbol 1.4 8V-75 HP - A.C/Authantique
    İstanbul - 1975




  • bence şahin
    _____________________________
  • brkcad34
    Şahinin yaktığı benzini bilmeyen yoktur. 1.6 lık motoru aşırı hantaldır, yokuş aşağı anca 180 yapar
    vaktim olsa çok tartışırdım da yok işte.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AppendiX

    brkcad34
    Şahinin yaktığı benzini bilmeyen yoktur. 1.6 lık motoru aşırı hantaldır, yokuş aşağı anca 180 yapar
    vaktim olsa çok tartışırdım da yok işte.


    Benzini içtiği doğrudur. Biz düz yolda yapıyorduk o hızı. Sana yalan borcum yok değilmi? Arkadan çekişlidir, ilk kalkışta atak değildir. Yıllardır kullandığım arabamı bana anlatmayın.

    Hem bu konu açılalı aylar olmuş, tartışmaya gerek yok. Şu an zaten Şahin arabam da yok. Geçmişte tatlı bir anı benim için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 19 Ağustos 2008; 14:56:27 >
    _____________________________

    2005 Renault Clio Symbol 1.4 8V-75 HP - A.C/Authantique
    İstanbul - 1975
  • haydi be.......800 km yol ancak TAUNUS la gidilir. Parçası pahalı imiş Türkiyedeki EN UCUZ PARÇA TAUNUSundur. Bir tamponu 35 ytl olan bir marka gösterin bakayım Taunustan başka. Çok yakarmış haydi be şahinden az yakar kardeşim. Siz lada ile uzun yol gittiniz mi hiç?? Ha kamyona binmişin ha samaraya ne farkı var. 4000 liralık taunus olmaz hurdadır o. Ver 5500 yada 6000 YTL bakımlı hastasından al da uzun yolda yaylana yaylana hayıtlı yolculuklar kardeşi. Tevellüt 59 ehliyet alış 1977 selam.
  • şuna bak hele

     LADA Samara mı, Şahin mi?
  • lada mı şahin mi yoksa....

     LADA Samara mı, Şahin mi?
  • modifiye verelim
  • işteeeeeeee

     LADA Samara mı, Şahin mi?
  • dünyanın en tutulmayan en dandik arabası diyebilirim tanus için ama kasası şahinden sağlamdır :D
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: s_a_m_a_r_a

    dünyanın en tutulmayan en dandik arabası diyebilirim tanus için ama kasası şahinden sağlamdır :D


    Dandik mi?

    Bindiğim en rahat arabalardan biridir taunus.
    _____________________________
  • Taunus; oldu bitti çok sevdiğim ve beğendiğim bir arabaydı. Babam'a hep derdim niye Taunus niye almıyoruz? O da işi icabı o zamanlar İstanbul dışı çalıştığından ve şantiyelere gittiğinden bize gelmez yazık olur derdi. 90 model Şahin'i alacağımız zaman yine Taunus alalım dedim. Çünkü işini değiştirmişti ve artık dışarılar da çalışmayacaktı. Alışkanlık olsa gerek nedenini bilmiyorum ama Şahin aldık. Taunus bana göre duruşundan dolayı her zaman tabiri caiz taş gibi sapasağlam araba imajı verdi.
    _____________________________

    2005 Renault Clio Symbol 1.4 8V-75 HP - A.C/Authantique
    İstanbul - 1975
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: s_a_m_a_r_a

    dünyanın en tutulmayan en dandik arabası diyebilirim tanus için ama kasası şahinden sağlamdır :D


    Dandik mi?

    Bindiğim en rahat arabalardan biridir taunus.



    Petrol fabrikan varsa tam sana göre.
    _____________________________
  • LPG de taunus ile şahin aynı yakar istanbul şehir içi normalde 240 kuruş basarsan 270 kuruş
  • lada samara denilen araç Şahinle yanyana gelince eğer bir göz kusurunuz yoksa farkedilmiyor bile.
    benim 89 model şahinim var 200.000km devirdi.sanayiye götürdüm ustalara motor rektefiye olsun diye.ustalar arabayı kullandılar 'sen şaşırmışsın istiyorsan segman atarız ama motor daha gider' dediler.iğne ucu kadar çürük yok arabada.benzinciye girip gaz alırken pompacı 'abi araba çok diri gösteriyo' diyorlar.
    ayrıca şu samara daha seri ve şahin 140a zor çıkar diyenlere inşallah bigün benim gibi deli bozuk bi şahinciye denk gelirsinizde ne oluyo görülür.
    TOFAŞ KULLANMAK İNSANIN KENDİNE YAKIŞAN ELBİSEYİ GİYMESİ DEMEKTİR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kendigibi -- 25 Eylül 2008; 16:46:16 >
    _____________________________
    Yurtta Barış Dünyada Barış!
  • samara bence...
    _____________________________

    We fought him hard we fought him well
    Out on the plains we gave him hell
    But many came too much for Cree
    Oh will we ever be set free?
  • samaranın yol tutuşu ve performansı şahinden iyidir ama biraz tangır tungur bir arabadır. şahin daha tok ve sessiz bir arabadır.ladanın oturuş pozisyonu ve görüş açısı çok çok daha iyidir ön cam ve koltuk açısı hala çok hoşuma gider. spor arabalar gibi içine gömülürsünüz ama bu görüş açısını etkilemez. malum şahinde taburede oturur gibi ön cama yapışık gidersiniz. ladanın kaloriferi süperdir ama şahin de fena değildir. ikisininde parçası ve işçiliği ucuzdur. bence samara tüm artılarını tangır tungur olmasından dolayı kaybediyor. şöyle biraz daha esnek bir araç olsaydı eminim daha çok tutulurdu.
    örneğin rusyada sıfır lada alanların çoğu arabalarına fabrikadan çıktığı gibi binmiyor. 1000 ytl civarı bir masrafla aracı oldukça yumuşatan amortisör ve ses izolasyonu kitleri satılıyor. bunları uyguladıktan sonra araba çok değişiyor. bu uygulamayı isterseniz bayi bile yapıyor (ama fabrika ısrarla ilk günkü gibi çıkartıyor) rusyada ladaya binerseniz türkiyedekilerden çok farklı olduğunu görürsünüz.
    ayrıca hep söylerim performansı şaşırtıcıdır. youtube de rahatlıkla performans videolarını görebilirsiniz.
    _____________________________
    EMANETİN SAHİPSİZ DEĞİL ATAM!




  • güncell
    _____________________________
  • öncelikle sahin ve ladaya arabamı diyen evimden mahallemden uzak dursun diyen kötüleyen arkadaşlar inşallah siz bu arabalara sahip olmak zorunda kalmazsınız babalarınız size alır 70-80 milyarlık arabayı binersiniz.

    Ladamı Şahinmi konusna gelecek olursak kimine göre sahin iyidir kimine göre lada iyidir sormakla bişey elde edemezsin kullanman tanıman lazım aracı.Bilende yorum yapıyo bilmeyende forumda kaç kişinin ehliyeti var araba kullanıyo zaten bunu bilemessin.

    Bana göre sahinin tek avantajı vardır oda usta bulma kolaylığıdır.daha önceden parça avantajı da vardı ama su an lada parçasını heryerde bulabilirsiniz.

    aracın kaçması ve yol tutuş konusunda samara üstünlüğe sahiptir konfor konusunda ise sahin üstündür hangisi size uygunsa onu alın.görüntüden birşey gekleme zaten ikiside soba gibi araba.

    Kimileri demiş yok samara alırsan sanayiden çıkmassın yok odun gibi araba vitesi kamyon gibi motoru kasayı kaldıramıyo falan filan bunalra cevapım rampada tokatladıgım sahinler brodweyler ve birçok sayamadıgım markadır.Alırım 20 milyonluk benzin işime de götürür beni gerekirse basarım canavar gibi araba.. tokatlarımda.işimi görüyormu görüyor yakmıyormu yakmıyor arıza yapıyomu yapmıyor işte ideal arabam öğrenci adamız.
    _____________________________




  • serii araba istiyorsan lada'dan vazgecme derim
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.